כתב נושא: מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון  (נקרא 15875 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #25 ב- : ינואר 28, 2010, 13:50:07 »
בס"ד

ציטוט
א. בנוגע לשמאלנים-לכן אתה מסכן אותם
שלא יסכנו אותי קודם

ציטוט
ג. בנוגע למסחר בשבת- לא רוצה ללכת לשום מקום, ואתה לא יכול לעשות עם זה כלום, דיברנו עם כך שאם תעלו לשלטון במצב תאורתי. אפשר גם לדון מה יקרה אם חייזרים יבואו ויחטפו את כולנו. שניהם לא יקרו.
ההבדל הוא שחילול שבת הוא עבירה חמורה מן התורה ושמירת שבת הינה מצווה גדולה מן התורה, חטיפת חייזרים לא הגיונית בעליל.

ציטוט
עידן השלטון החילוני עדיין קיים. ואתה עדיין פוגע בכל בעל עסק שהחליט להרוויח כמה גרושים בשבת. שלא נדבר שטכנית הרבה מקומות אתה לא יכול לסגור בשבת ולחשוב שהם ימשיכו להתקיים. כמו שדה תעופה.
שלא ירוויח גרושים על חשבון העם כולו. טכנית, עסקים יכולים להמשיך לעבוד קל וחומר אם הם מלכתחילה מתוכננים לא לעבוד בשבת.

ציטוט
ד. אם אתה סוגר את החנות בשבת אתה מכריח אותי(זה מר בן פסח אמר שיעשה) לא לעבוד בשבת. ואיזה כפיה אנטי דתית יש? אתה לא יכול להיות דתי? אתה מחויב לעבוד בשבת? מה אתה מקשקש?
זה גם מה שהיום עושים ע"פ חוק. בבית שך תעשה מה שאתה רוצה אבל בפרהסיא אתה לא תחלל שבת.
כפייה אנטי-דתית יש,
בכך שיש תמונות זימה ותועבה בראש חוצות בכמעט כל כביש במדינת שקל הזו.
בכך שאנשים מחללים שבת בפרהסיא מול וליד ביתי גם אם אני גר במאה שערים [נסיעה בכביש/האזנה למוזיקה וכו'].
בכך שאתם מגרשים יהודים ומחריבים את ארץ ישראל.
בכך שאתם מסיתים נגד החרדים, הדתיים והמתנחלים בתקשורת באופן יום יומי.
בכך שרבים מעולי המזרח כיום הם "חילוניים" ודבוקים בשקר כמוך.
עוד?
 
ציטוט
ה. הרצל היה הראשון שהקים את חזון בית לאומי לעם היהודי כאשר כל הרבנים קשקשו בין הרגליים.
אכן, הוא היה הראשון שעשה משהו, הרעיון בגדול היה נכון אבל גם לא נכון, הוא רצה למצוא מקלט זמני [כלומר הוא חשב בצורה של ברית הגורל ולא ברית הייעוד] שיהיה חלק מתרבות המערב ומהציוויליזציה המערבית, כמו היום, לא שונה מכל גלות, ואף תכנן לנצר את כולנו כפי שניצר את ילדיו שלו.
 
ציטוט
ו. הוא בחר להיות הומו? כל פרופסור וכל מחקר אומר אחרת. יודע מה בו ניקח משהוא אחר לגמרי- פדופיליה. למה שבן אדם יבחר להיות פדופיל על דעת עצמו? זה לא חוקי, זה מגונה בחברה שלנו וכמעט כל חברה קיימת בעולם. עכשיו למה שבן אדם יבחר להיות כל כך שנואה, כל כך דוחה
ועף לסכן את החופש שלו ולעבור על החוק. במיוחד אלו שהיו בכלא וביצעו זאת שוב.
כנ''ל הומו, הקושי של הומואים הוא עצום.
יודע מה אתה רוצה להגיד לי שאתה "בחרת" לאהוב נשים? על בסיס כך אתה יכול מחר "לבחור" להיות הומו?
ולשאלתך קרא את לומברזו, קרימינולוג יהודי איטלקי שביסס את כל תורת הפשע על אלמנטים ביאולוגים בלבד.
אז? 
ואם תרצה בפשפוש באינטרנט אני יביא לך 200 מחקרים סותרים. אבל איזה כיף להתאים מחקר שדבר עם הדעה ההומופובית שלך.

א. היום, בזמן ההגמוניה התרבותית של "תרבות הנגד" עם שלל ביזארים חדשים כמו אימו, הרבה יותר קל להיות הומו - קל וחומר עכשיו כשהקהילה הפכה מקהילה "נרדפת" לקהילה רודפת ואנטישמית.

ב. אתה צודק, לא בחרתי לאהוב נשים, זוהי הברירת מחדל והמשיכה המינית הביולוגית [או גנטית, איך שבא לך] היחידה!!!!! וכל דבר מעבר לזה הוא בגדר מחלת נפש, בהמיות ותועבה.

ג. למה אני הומופוב? אני לא פוחד מהומואים  :laugh:

ד. תנסה למצוא, ואני אביא עדכניים יותר שיפריכו את שלך, חבל על המאמץ אח שלי. ועוד דבר, בנוגע למחקרים ולמדענים, הרשה לי לגחך  :::D :::D :::D זה שז'דנוב האמין כי זה גנטי כמו שהוא האמין בשלל שטויות אחרות כיאה לקומוניסט, לא אומר כלום, קל וחומר אם אוורי חולק עליו.

ציטוט
6. משפחה ואיסלם
א. הבדל קטן ביני לבניך,  שאתה מפיץ את הדעות ההומופוביות שלך אתה פוגע במשפחה של זוג הומואים לא אני. שאתה מפרק משפחה רק כי אחד מבעליה הוא מוסלמי אתה שוב פוגע במשפחה עצמה.
ב. בנוגע לדוגמה הדבילית שלך, חייל ה-SS אנס האמא לא נאנסה על ידי ערבי. יתרה מכך לו יהודיה נאנסה על ידי חייל SS זכותה לשמור את תינוקה. לך תצעק אחר כך פשיזם, בנתיים אתה מסכן את העם היהודי יותר מכל אחד אחר.
ג. לא הפסדתי בשום דיון, כל מה שעשית זה מחקת את הדיון מקו לוגי לקו פאנטי דתי. זה כמו להתווכח עם קיר. ושוב האם כל מוסלמי מעוניין לחסל את כל היהודים או כל מי שרוצה להתאסלם רוצה לחסל את כל היהודים.
א. הבדל עצום ביני לבינך, אני נגד מעשים לא מוסריים, אני נגד שתיקה בזמן שאדם מבצע מעשה לא מוסרי שגם פוגע אח"כ בשאר האוכלוסייה. שאני מפרק "משפחה" בלתי לגיטימית כזו אני מחזיר כבוד שמיים לעטרו ומפסיק את חילול השם הזה - לראות את אחותי היהודייה נשואה לחייל SS בשילוב של קמיקאזה. ומי שמסכן את העם היהודי יותר מכל, אלו אתם, מתבוללים עלובים שמעבר לאם יהודייה כל קשר שלהם ליהדות הוא מקרי ביותר, זה שאין לי ערכי מוסרניזם מתחלפים [או: "מוסר" אנושי] לא אומר שאני מזיק לעם אלא אדרבא, אני מציל אותו מעצמו ומשגעונו.

ב. חייל SS וערבי זה היינו הך, להלן:
http://www.terrorismawareness.org/islamic-mein-kampf/
http://www.prophetofdoom.net/Mein_Kampf_Hitler_and_Muhammad_Find_Religion.Islam
http://www.prophetofdoom.net/Mein_Kampf_Hitler-Satans_Articulate_Prophet.Islam
http://www.prophetofdoom.net/Mein_Kampf_Mein_Kampf-My_Jihad.Islam
http://www.prophetofdoom.net/Mein_Kampf_Hitlers_Role_Model.Islam
http://www.prophetofdoom.net/Mein_Kampf_Islams_World_War_Test_Case.Islam
http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3323625

ג. היא צריכה לקבל תוכחה ולחזור בתשובה על מעשה הבגידה השפל הזה, ותינוקה חייב לעבור לסביבה יהודית ולעבור תהליך גיור, כיוון שב"משפחה" כזו הילד, מן הסתם, גודל כמוסלמי.


ד. דווקא בדיון הזה איתך הבנתי שאני מדבר עם בור שמכניס ראשו בדברים לא לו, לכן כמעט לא עסקתי בעניינים תורניים והלכתיים בדיון הזה ממש, ובדיון שכבר הובסת, טענתי טיעונים "חילוניים" כמעט בלבד.

ציטוט
7. KKK
א. נגיע לדת הנפרד, אבל לחלופין, מדינת ישראל החילונית וכנ''ל כל העולם המערבי החילוני לא דוגל בשום אנרכיה, שום זימה, שום פדופיליה ושאר השטויות שכתבת(אפשר לחשוב שאין "דתיים צדיקים" שלא עושים ביד על ילדים או שלא הולכים לזונות).
ב. אם כתבת שאני בוגד נאצי פשיסט, כל מי שכמוני ושמאלה מה הוא?
ג. אתה צודק הם לא, וואלה נכנעתי. או יותר נכון אתה חושב שאתה צודק והם לא, אותם טעונים רק תחליף את הערבי ביהודי.

א. המערב דוגל בכך בעצם זה שהוא נותן לגיטימציה למעשי בהמה הללו. ומדינת ישראל, שהולכת [ברוך השם] ונהיית יותר תורנית, לא תיקח חלק במסע הסדום והעמורה המזוהם של תת-התרבות המערבית.

ב. מי שמאלה מיצור שמגן על קומוניסטים?

ג. ניאו-נאצי אומר לאשתו "אני אוהב אותך", יהודי אומר לאשתו "אני אוהב אותך" - אותו טיעון כמו שלך, תבין כבר, לא מעניינת אותי הרטוריקה כלל, מעניינת אותי האמת ואין בלתה, יהיה הניסוח שלי דומה לשלהם ככל שיהיה.

ד. נכון, יש "דתיים" ויש דתיים, עוד תופעה של מה שקורה כש"תרבות" החיות של המערב מגיעה הנה.

ציטוט
8. המפלגה שלך
א. האיסלם לא מאיים על אף אחד בשל הוא, ואין זו אשמתו של איש שהוא נולד כמוסלמי. על בסיס היגיון זה היהדות מאיימת על האיסלם ולכם הוצאה של היהדות במדינה ערבית הוא בסדר גמור.
ב. המפלגה שלך הוצאה מחוץ לחוק מכמה סיבות, אם נתעלם מהגזענות, הטרנספר, ודעות פאנטיות ימניות בצידוקים מטומטמים(אלוקים אמר לי) הסיבה המרכזית היא שאתם שואפים לבטל את הדמוקרטיה עצמה. אז מה אתה רוצה? שיתנו לך?

א. האיסלם כן מאיים, זה שאתה מסרב לקלוט את זה לאחר שנתנו לך אינספור הוכחות ואתה ממשיך לצווח "גיזענווווווווווווווווווווווווווווות, לא תקין פוליטית" כמו מיטב הפוליטרוקים לא אומר כלום. וכן, אתה צודק, היהדות מאיימת על מי שמאיים עליה.
ואגב, אין מדינה ערבית שבהם היהדות לא הוצאה אל מחוץ לחוק וגם אם לא אין זה משנה מפאת מעמד הד'ימא, גם במערב ה"דמוקרטי" ישנם חוקים אנטי-יהודיים בשפע.
ב. אני אישית לא מעוניין בדמוקרטיה אבל אני מוכן להתפשר בעניין הזה כי הדור הזה הוא דור מטומטם, מה שכן, אני כן עומד להילחם על הפרהסיא והפעם לא לוותר.
אם נתעלם מהגזענות, הטרנספר, העיוורון ודעות שמאלניות בצידוקים מטומטמים ["מוסר"/"נאורות" אין מאין] הסיבה המרכזית שאתם עדיין בשלטון היא בגלל שהתקשורת בידיכם. אם הייתה פה דמוקרטיה, לא הייתם קיימים היום.
מה הבעיה במצע שמבוסס על תורת האמת?

ציטוט
9. אם מוסר אלוקי הוא אבסלוטי תסביר לי איך המוסר הזה לא מנע חיסולם של 6 מיליון יהודים עם נבחר, שבניהם ילדים וטף. אבל אתה יודע מה? נשאל אותך עוד כמה שאלות מוסריות בנפרד בחלקה של הדת.
ראה תשובתו של HEBRAIC בויכוח על ה"דת".

ציטוט
10 סוציאל דמוקרט מול קפיטליזם מוחלט

א. תורה זה הכרחי למי? לך לא לי. אם לך לא הכרחי לשלם שאנשים יחיו בכבוד ואתה מסתמך על עזרה של הזולת לי לא אכפת מבית ספר דתי. אז מה צריך לעשות?
תורה זה הכרחי לכולנו, עוזרת לנצח ושומרת, לא פחות מהנשק והאימונים הצבאיים.

תראה לי עוד דוגמה שבה חיילי חי"ר נכנסו לשטח אורבני עם אלפי מחבלים, וכמעט אף אחד לא נפגע (וגם רוב הנפגעים, עד כמה שזה מצער ובוודאי אין מה להמעיט בערכם של אלו שנפגעו חלילה, שכן הם גיבורים גדולים ,נפגעו מטעויות בכאוס של המלחמה ומאש ידידותית, וזה עצמו הוא נס גדול, תסתכל על כל שאר האומות במבצעים דומים, הרוסים בצ'צניה, והאמריקאים בעיראק ואפגניסטן, ותראה כמה חיילים שלהם חזרו בשקי גופות) ולא רק זה, אלא שהם התמודדו מול אלפי אר פי ג'י ומוקשים (תקינים, יצור איטליה) ומאות אלפי נשקים קלים מכל חלון ומכל בור, ובכל זאת, רמסו את האויב כאילו הוא כלום באחד מהצורות לחימה הכי קשות בעת המודרנית. איפה דברים כאלה קורים?  איפה צבא מנצח צבאות שלמים בשישה ימים ונח בשביעי?

בקשר לתשלום, תזכיר לי שוב על מה אנחנו מדברים.
 
ציטוט
ב. למה אתה חושב שאני מתעב חרדים?

כקומוניסט אי אפשר לצפות ממך לא לשנוא את ה"אדם הישן"

ציטוט
ג. זה בדיוק העניין אתה צריך להוכיח שהיא נטל וזה הבעיה. ונחמד המעסיק לא חייב לה כלום. מה אתה אומר שתעבוד אצלי בשכר של 10 אגורות לשעה, הרי מעסיק לא חייב כלום לעובד שלו.
אין מה להוכיח, אם היא תקבל ממני ומגורמים אחרים כסף מתוך הכרח ולא תועיל בשום צורה [ולא משנה כרגע אם הסיבה מוצדקת או לא] היא נטל. מעסיק כן חייב לעובד שלו משכורת בתנאי שגם העובד ממלא את חלקו, אם לא, ולא מעניינת אותי הסיבה [אלא אם לעובד יש סיבה מוצדקת ל"הפסקה" קצרה מאוד] מי אתה שתכריח אותי להמשיך לשלם?

ציטוט
ובכלל על פי הלוגיקה הזאתי אין שום סיבה למעסיק להעסיק עובדת דתייה. הרי ידוע שלאישה דתייה יש יותר סיכוי להיכנס להריון, לאומת אישה חילונית. אם וכאשר תסכים איתי שבלב ברירה אישה שנכנסת להריון צריכה לפחות כמה חודשים לשבת בבית למען התפתחותו התקינה של התינוק ועקב מצבה הפיזי ונפשי בשלבים האחרונים של הלידה, מעסיק שיעסיק נשים דתיות לוקח סיכון רב יותר להפסד שנות אדם מאשר מעסיק שמסרב להעסיק אותן. אני יכול להגיד לך שבחברת האשראי שעבדתי בה עד לאחרונה(לא חשוב איזה, לא נעשה להם פרסומת) היה מוקד שלם, שלפחות 100 נשים דתיות(לא כולל את הדתיות במוקד הרגיל). זאת עקב רצון להרחיב את מערך השירות והטבות ממשלתיות(התערבות ממשלתית לדוגמה) לקדם עבודות לנשים דתיות, לאוכלוסיה הדתית בעיירה פיתוח(במקרה הזה מודיעין). ללא התערבות הממשלתית הזו סביר להניח שלא היו מעסיקים את אותן נשים כלל. ללא הגנה על זכויותיהן בעט כניסה להריון וסביר להניח שהן היכנסו להריון בזמן הקרוב, אם הן כבר לא בהיריון כעט, לא בטוח שהן יכלו לעבוד בתנאים כאלו ואחרים ואף היה להן חשש שיפטרו אותן. החברה עדיין שרדה והרוויחה יפה, ללא פגיעה בזכויות נשים אלו(218 מיליון שקל לא כולל מימוש אופציות מויזה אינטרנשינל של 60 מיליון ש''ח-רווח שיא של כל הזמנים, נכון לשנת 2008). לכן התערבות ממשלתית היא לא רק כדאית היא לפעמים גם מחייבת.
אחד אחד,
א. נשים דתיות שעובדות זו בעיה, אני אישית לא הייתי רוצה שאשתי תעבוד מלכתחילה, ואישה שאמורה להיכנס להיריון מלכתחילה לא אמורה לעבוד, בעלה הוא זה שצריך לפרנס אותה ולא ההפך.
ב. למה אתה לא נלחם על זכויות המעסיק? למה הוא צריך להפסיד כסף בשבילה? למה אתה מכריח אותו להוציא כסף ולהזיק לעצמו ולעסק שלו?
ג. בחברה שאני רוצה, חברה עם ערכים, המעסיק יעזור לה ולמשפחתה גם ככה כיוון שבחברה שאני רוצה, תהיה יותר פתיחות לזולת היהודית.
ד. ללא ההתערבות הממשלתית הזו ועוד המוני אחרות, היינו חיים היום בגן עדן לעומת המצב הכלכלי הנוכחי [שנכון שהוא לא כזה גרוע בהשוואה למדינות הערב כרגע אבל גם לא כזה טוב מאידך] - אין מקום להתערבות ממשלתית גסה - קל וחומר לא בשביל שהעסקים ימשיכו להפסיד כספים על נטל בעל כורחם.
 

ציטוט
ד. מה אם לא יעזרו לאישה? כי לא מתחשק לאף אחד? שתמות ברעב? איזה כיף.
אתה יוצא מנקודת הנחה א-פריורי שלא קשורה לחברה שאני רוצה מלכתחילה, בחברה שאני רוצה [ואפשר לראות את הדוגמא הזו בחברה הדתית והחרדית שיש להן את מפעלי החסד הגדולים בארץ - בכל ישיבה חרדית ודתית יש את זה] כן יעזרו לה, אבל מתוך רצונם ולא מתוך הכרח, זה ההבדל. אין מצב בחיים שלא יעזרו לה, וגם אם לא כולם, היא לא צריכה שכל המדינה תפרנס אותה.

ציטוט
ה. ברור שאישה שלא עושה כלום, נכנסת להריון היא נצלנית, אבל אתה צריך להוכיח קייס חזק שהיא נצלנית וזה הפואנטה. שיש לקיים מדיניות אחידה בנושא. היא עצלנית? תפטר אותה לפני שהיא נכנסת להריון. אתה לא יכול? תוכיח מעל הספק הסביר שהיא נצלנית ועצלנית.
ובכל שיטה יהיה לך פריצות. אז?
א. אז למה לעזאזל אתה דורש ממני לעזור לה בתור מעסיק וגם לפטר אותה? איפה הלוגיקה המינימלית?
ב. אני מלכתחילה לא רוצה להעסיק נשים שיש להן תכניות היריון גם ככה, ככה שהטיעון הזה לא רלוונטי לגבי, ובכל מקרה, האישה צריכה לבחור בין התפטרות בעצמה לבין אי-תשלום שכר כיוון שהיא לא ממלאה את חלקה ב"עסקה" שהיא מבצעת מעצם היותה שכירה, פרנסתה היא לא ראש מענייני.
 
ציטוט
ו. אנשים הם אגואיסטים בטבעם וזה בסדר. בדעה שלך יש ספק, מה אם לא יעזרו לו? ומה זאת אומרת בן אדם יכול להתפרנס בלי לעבוד? לקבל דמי הבטלה? גם זה מוגבל.

א. תגדיר אגואיסטים.
ב. מכיר את פייר אומדיאר?
ג. יעזרו לו, לפחות כמה אנשים יעזרו לה, בחברה שאני רוצה לא יהיו אנשים שלא אכפת להם כמוך - העיקר לחשוב על העניים אבל לא על העשירים - מה איתם? עכשיו זה עוד יותר ברור איך בריה"מ קרסה [ברוך השם].

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #26 ב- : ינואר 28, 2010, 17:18:01 »
אני רואה שאתה לא רוצה לנהל דיון ענייני ובוגר, אז נמשיך לרדת לקטנות ולקרוא לאחד השני מטומטמים.

5. עשיית המעשים של שלטון כהניסטי.

א. זה העניין במדינה דמוקרטית-מותר להביע דעות שלא מסכנים, כיצד תוכל להוכיח שהם מסכנים אותך בפעולותיהם? גם פינוי מתנחלים לא יכול להוכיח שזה סכנה, ואתה לא יכול להתווכח עם העובדה שבראשם כל מאבקם הינו גם למען מדינת ישראל בצורה שלהם(מוטעת או לא).
כל גילוי של גירוש השמאל מהארץ(להבדיל מגירוש המתנחלים, נכון או לא נכון היה כאן מחשבה על גירושם לישראל ודאגה להם, אפשר להתווכח כמה דאגו להם ומה היה כאן היתרון הביטחוני/מדיני אבל זה נושא אחר) או הוצאה להורג אינה לגיטימית בעליל.
בדיוק כמו שזה לא לגיטימי "לזעוק שצריך לתת לאהוד ברק כדור בראש על פשעיו"(מהצד של השמאל הקיצוני...), כנ''ל חינוך מחדש ושאר השטויות.

ג. בדיוק בתורה(לתהיות לגבי אמינותה נגיע בהודעות הבאות)- אם אני לא מאמין בדבר הכתוב שם למה אני צריך לנהוג בה?
בנוגע למשפט השני "שלא ירווחו כלום על חשבון העם"-היכן הרצון של העשירים עכשיו(איזה כיף לשחק בקטנות)?
ואם ברצינות
בו תסביר לי איך תסגור את הנמל התעופה, אל על, ברים ופאבים, מסעדות, מפעלים ענקיים שכל רגע שהם לא מייצרים יש הפסד עצום וכן הלאה, וכל זה כל שבוע(לא כולל חגים) בלי ליצור הפסדים שיוכלו לאיים על חלק רב מהעובדים והיצרנים/בעלי העסק בנתח השוק הקיים?
היום לידעתך, אם איני טועה משהוא כמו כל 1 מתוך 5 עסקים קטנים(לדוגמה מסעדה או קיוסק) פושטים רגל תוך 5 שנים.
עכשיו אתה מצמצם את הפדיון שלהם ובכך את הרווח שלהם. ואתה בטוח שזה ישפר את המצב הכלכלי?

ד. מה? חסר לך מקומות פתוחים בשבת? לא כל מדינת ישראל זה מאה שערים.
אם יש תמונות זימה כהגדרתך ישנם גופים שיכולים לטפל בכך(לדוגמה פרסומות בטלוויזיה אתה יכול להתלונן לרשות השניה), וזה עדיין לא כפיה, אף אחד לא מכריח אותך להסתכל על זה.
גם אם מחללים שבת במאה שערים(נראה את הגיבור שיעשה את זה בלי לחטוף מטר אבנים), עקרונית זה זכות, ואין כאן כפיה לשום דבר, אף אחד לא מכריח אותך לנסוע בשבת ולשמוע רדיו, לאומת תגובת ההיפוך מהצד שלך, זה לא אומר שזה בסדר גמור.
גירוש היהודים- נגיד-אבל גם כאן זה נובע מהחלטות כלל מדיניות וכלל ביטחוניות-אתה לא יכול להשוות את זה לאי תחבורה ציבורית בשבת למשל. לחלופין הבניה בשטחים זה כפיה דתית?
הסתה בתקשורת? עד כמה שהתקשורת היא בעייתית, הסתה לפגיעה פיזית אין. יש דמגוגיה ויש ראיה של חצי אמת, זה עדיין לא הסתה, אף אחד לא קרה לפגוע במתנחל או בחרדי(מלבד השמאל הקיצוני לפעמים, וזה מיעוט, וכלל לא רלוונטי למחנה שלי).
בנוגע לעולי המזרח- אף אחד לא הכריח אותי להיות חילוני כמו שאף אחד לא יכריח אותי להיות דתי. אם מחר בה לי להיות דתי תראה אותי בבית כנסת יחד איתך בתפילת 18 ואחר כך בערבית קורה שמע ישראל. זה לא כפיה חילונית. לחלופין יש לי משפחה מזרחית דתית(וגם אשכנזית דתית וגם שני העדות כחילונים).
אתה צודק שיתכן ויש מקרים שאין התחשבות(כמו דוגמה של מאה שערים לחלופין או כל מיני פרסומות וכן הלאה) שכן יש להתחשב וכן יש צורך במציאת פתרונות(תלוי כל מקרה לגופו, אם אני ואתה גרים בשכונה משותפת לדתיים וחילוניים, אתה לא יכול לדרוש ממני לא לנסוע בשבת)מכאן ועד כפיה זה פשוט שטות.

ה. תכנן לנצר את כולנו? זה עובדה נחמדה.
גם אם כן, המטרה הייתה למצוא בית לאומי לעם היהודי, שלא ירדפו אותנו כמו שרדפו בגולה. מכאן אין שום הבטחה לערכים יהודים נטו.
ואתה יודע מה? בו נגיד, עדיין הדתיים קשקשו בינתיים ברגליים ומעטים מהם תמכו בהקמתה של מדינה.

ו. א. מאוד קל להיות הומו? תלוי איפה, אתה חושב שאין הומוסקסואלים דתיים? אפילו חרדים? להתנתק מהמשפחה והחברים ומכל הקהילה שאותו בחור גדל בה?
ב. זאת אומרת אתה מסכים שמשיכה מינית הינה גנטית(מבחינתך רק נשית אבל יש קשר בין משיכה מינית לגנטיקה)? יופי התקדמנו, למה לא יכולה להיבצר מוטציה בה המשיכה הטבעית הינה לזכר מזכר? הרי יש מוטציות אחרות היום(זה לא עלבון זה עובדה) כמו אנשים בעלי פיגור שכלי שהם לא כמוני או כמוך, על זה יש מה להתווכח?
אבל אתה יודע מה בו נגיד שמדובר רק במחלת נפש(יתכן שכן אגב) כיצד מטפלים במחלת נפש זו? ניקח 600 אלף איש ונזרוק אותם לבית משוגעים למרות שאין שום איום מוכח מצידם עליך? ואם אינני טועה ישנו דין מוות להומו(אתה זה שמבין בדיני תורה יותר טוב ממני תגיד לי אתה), אם יש, בו נהרוג גם את החולים האחרים.
ג. אתה לא פוחד מהומואים(הומופוביה זה גם סלידה ושנאה, אבל שוב בקטנות)? אתה זה שכותב שהם מאיימים עליך לפי התורה. מה אם כולנו מחר ניהיה הומואים והם ידביקו אותך במחלת הנפש הזאתי?
ד. מעניין, אתה שולל כל מחקר מדעי, כולל של לומברוזו(ראה את אחת מתגובתי לאל''מ בנוגע אליו) שהפך את פני העולם הקרימינולוגי שאתה מסרב אפילו להבין כי חס וחלילה יתפוצץ לך הבועה.
ה. לא ענית בקשר לפדופיליה(למען הסר הספק פדופיליה תישאר לא חוקי ללא קשר לדת כזו או אחרת). אתה יודע מה בו נשמע את תבונתך בנושא. למה בן אדם בוחר להיות פדופיל(אני כבר מקדים ברור שהוא עובר על חוקי התורה הוא גם עובר על החוק) מה הוא הגורם הזה של פדופיליה? למה הוא בוחר להיות פדופיל ולא גנב או רוצח(לא כל מי שפדופיל גנב או רוצח, כפי שלא כל מי שהוא רוצח או גנב הוא פדופיל)? אנה ספר.

6. כאן זה כבר עניין דתי ולכן נתווכח על כך בהמשך, זה שאתה קבעת או שהדת קבעה מה מוסרי ומה לא, זה לא אומר שזה מוסרי או לא.
ואתה מאוד מזיק לעם, כבר גירשת מיליון וחצי ערבים ישראלים+600 אלף הומואים,] חיסלת את המשיחיסטים, מתנצרים ומתאסלמים, אסרת על מסחר בשבת, "ותמונות זימה" כהגדרתך, איימת על כל "השמאלנים שמאיימים עליך(שזה גם ביבי)"(למה אתה מפחד מהם כל כך?) נשארת עם מדינה של כמה מתנחלים+דתיים מהמרכז. רוב העם בינתיים נפגע ממך והשינוי שאתה רוצה.
ערבי וחייל-SS זה לא אותו דבר, חייל SS וחמאסניק זה אותו דבר.

ג.  והילד כבר יהודי הוא לא צריך שום גיור. והיא לא בגדה באיש, זה שאתה מחליט לאנשים אחרים איך לחיות את החיים שלהם לא אומר שמשהוא צריך להקשיב לך.

ד. אני הובסתי? אני בור? אתה מסתמך על מחקר של הרב שלך בלי לחקור לעומק שום אספקט של הקרימינולוגיה והפסיכולוגיה המודרנית היום, ואני בור? אחלה.
וכן אני הובסתי...
ובכל אופן כל בנוגע לטעון הדתי שלך לקיומם של הומוסקסואלים, פדופילים, ואיסלם ועוד מיליון דברים-היו טעונים דתיים-על כך אני דיברתי. לא הפועל VS בית''ר. אתה לא יכול לטעון טעון דתי(ככה כתוב בתורה וזה אמת) אם טרם הוכחת את אמינותה(ואני יגיב בנוגע לדת בנפרד).
זאת אומרת אתה יכול אבל זה מגוחך.
7. א. לגיטימציה לפדופיליה? לזנות? לסמים? כל זה אין(מלבד הולנד וכמה מקומות ספציפיים) ואנשים חיים אחלה חיים ללא שום אנרכיה ושום כלום. האמת היא שרמת הפשיעה בהולנד נמוכה יותר מישראל למרות ההשפעה הדתית(כנראה אתם לא כאלו משפיעים...) שלא נדבר על יפן שבכלל שם בקושי יש פשע.
ב. קומוניסטים, סוציאליסטים קיצוניים, פעילי שמאל קיצוני קפיטליסטים אך שמאל מדיני מובהק(נחש מה פרס? או ברק? או יוסי ביילין? מזמן אין קשר בין ימין לשמאל חברתי במדינה, זה סלט גדול).
מי "מגן" על הקומוניזם? אני רק מסביר לך במשך שבועיים את ההבדל בין קומוניזם לנאציזם, זה שאתה מסרב לקבל את זה, ולראות את ההקשרים המתאימים בטעון דבילי של "אני צודק" זה בעיה שלך לא שלי.
ג. כי זה בדיוק הפואנטה, לפי הלוגיקה שלך "אוהד הפועל עושה תנועה של מועל יד חייל SS עושה אותו דבר"...
לאומת זאת קבלת הרעיון בו עם אחד כהכללה או גזע או לאום או איך שלא תקרה לזה(זה לא משנה) טוב יותר מהאחר, ולו יש את הזכות לרצוח, להרוג, להסית, להשמיד ולגרש בכל עט-זה קצת יותר דומה...
ד. אז החינוך התורני שלכם לא כזה עובד?

8. א. על פי אותה רטוריקה האיסלם מאיים על מי שמאיים עליו. גיבוב שטויות גם אני יכול להמציא. האיום של הקיצוניים באיסלם מאיים עלי ועליך, השאלה כמה מקבלים את זה ומה עושים שהם לא יאיימו, על זה כל הוויכוח המדיני...
ואני מבין שאתה רוצה לבצע פרעות בהם בדיוק כמו שהם ביצעו בך, אז להל''ן השאלה והפואנטה ב-KKK מה ההבדל? אה שכחתי אתה צודק כי כתוב באיזה ספר.
ב. אתה מוכן להתפשר, איזה כיף. אתה לא מעוניין בדמוקרטיה אל תצפה שיתנו לך זכויות דמוקרטיות, זה עובד לשני הכיוונים וברגע שאתה תקלוט את זה יהיה הרבה יותר קל לך להבין למה "התקשורת" איתנו. ומה זה התקשורת בידנו? מה הם מקבלים משכורת מביבי? זה שעשית סלט מכל המצב הפוליטי פה
זה לא אומר שזה נכון. ומה מונע ממכם לקיים תקשורת חלופית? זה לא שאין, אתם כנראה פחות משפיעים ולא מוכנים לקבל את זה.
בסופו של יום העם הוא זה שבחר את המנהיגים לטוב ולרע. את מרזל הוא לא בחר...
 
9. נגיב בהמשך מין הסתם

10.א.  הראתי לך 6 מיליון,לא טוב? כך את מלחמת לבנון-כמה נוח שזה לטובתך אז "האל עזר לנו" ושזה נגדך "האל העניש אותנו כי אנחנו אשמים בהכל" בהפרש של כמה שנתיים? אה אבל רגע לפני כן היה את ההתנתקות, ולפני ההתנתקות מה היה? ברור שלאורך ההיסטוריה לעם הזה כמו לכל עם אחר יהיה הצלחות צבאיות ותבוסות. אני גם מבטיח לך שיהיה לנו עוד מלחמות, אז מה אני נביא?
 בנוגע לתשלום, יתכן וזה שעות ללא שינה, מה הכוונה? התשלום של בני הישיבות? של בתי הכנסת ושל התקציבים לבתי הספר? תחליט(ולמען הסר הספק איני חושב שיש לחדול מהקצאת תקציבים לשלוש הקטגוריות האלו ואחרות כל עוד בני הישיבות עובדים או לא עובדים עקב מוגבלות אישית).
ב. זה שהעולם שלך מתחלק לימין קיצוני ושמאל קיצוני זה לא אומר שככה הם פני הדברים. הסברתי לך כבר את דעותיי הכלכליות וחברתיות, אם לא הבנת אשמח להסביר שוב.
ג. בטח שזה משנה מה הסיבה, כמו שזה משנה כמה היא תרמה. ומה זאת אומרת לא צריך להוכיח? אתה צודק שאם היא נטל וחוצפנית ואין לכך סיבה מוצדקת לא צריך לתת לה שקל(להבדיל ממה שקורה היום, שהוא נתינת דגים במקום למידה לדוג) אבל בטח שאתה צריך להוכיח את זה. למה? כי מחר הבוס שלך יגיד לך ללכת הביתה ללא פיצוי כי הוא החליט שאתה נטל. זה שאתה בעל עסק לא אומר שאתה תעשה מה שבא לך, כי מין הסתם האינטרס שלך הוא להרוויח כמה שיותר גם על חשבון העובדים שזה בסדר גמור. האינטרס של העובד הוא להרוויח כמה שיותר על חשבון המעסיק שגם זה בסדר גמור. לכן יש צורך באיזון חיצוני.

11. א. אם המשכורת שלך היא 4000 שקל לחודש לפעמים אין ברירה. ותנחש למי יש משכורות דלות? בין היתר לאוכלוסייה החרדית. כנ''ל משכורת של 8000 שקל שאיתה מאוד קשה לשרוד(משכורת ממוצעת*). כמה אתה משלם שכר דירה? כמה אישתך משלמת על סופרמרקט(עכשיו תחשוב שיש לך 10 ילדים)? אם לא מתערבים החרדי ימות מרעב, חבל שאתה כל כך שונא חרדים בעצמך(רואה עכשיו זה כבר בגדולה :laugh:). ומה אתה חושב שאישה נכנסת להריון מהיום למחר? שכל הריון מתוכנן לפרטי פרטים? מה מונע מבעל העסק להעיף אותה לרחוב? מה היא תעשה? תקבץ נדבות? מה אם הבעל עסק לא רוצה לעזור לה כנ''ל החברה(במיוחד במשבר כלכלי)? אבל מה אכפת לך מאחרים, שהם יסבלו.
ב. אני נלחם הרבה על זכויות המעסיק, אני רק הסברתי לך שהמעסיק יכול להרוויח הון(תראה הדוגמה של חברת האשראי) בלי לדרוך על זכויות העובד. אני לא כתבתי מעולם שהבית עסק מחויב לתת הכל לעובד, אבל הוא כן מחויב לתת זכויות בסיסיות. הכוח נכון להיום ברוב המקרים הוא עם הבעל עסק ביחס עובד/מנהל, וככה צריך להיות. אם לא יתקיים פיקוח בהרבה מקרים לא יהיה ניתן להבטיח תנאים נורמליים לעובדים. זה לא אומר שלא צריך לפטר עובד בכלל, או שלתת לו משכורת יותר גבוה ממה שהוא שווה ליצרן וכן הלאה. זה שאתה בוחר לקחת רק דבר והיפוכו כ-הקיים בלבד זה בעיה שלך.
ג. ולכן יש צורך בהתערבות אם הוא לא יעזור ואם אף אחד לא יעזור. זה בדיוק העניין. אם יתכן מצב שהיום העזרה היא מינימלית(זאת אומרת ארגוני הצדקה שהם מבורכים, למרות שלפעמים הם לא עוזרים למצב הקיים גם הם מוגבלים). בישביל זה יש את ביטוח לאומי. שלא נדבר על מיליון התערבויות אחרות שהם נחוצות, כמו סבסודיה של מחיר הלחם או אוטובוס(שמלבד חיילים העניין הוא גם לסבסד כרטיסים כדי שבן אדם בלי רכב יוכל לנוע ממקום למקום) או מס על רכב(מצמצם תאונות דרכים+מקום חניה+זיהום אוויר שכל התוצר הוא מיבוא). זה לא אומר שכל התערבות ממשלתית היא נחוצה(לדוגמה מאוד ברורה התערבות לטובת הצרכן בכך שהוא יכול לבטל הוראת קבע בכרטיס האשראי באופן מיידי, שזה בערך מינואר 2009 לפי מה שאני זוכר, שזה פשוט טמטום).
ד. לא רק שהתערבות היא נחוצה, מטרתה ליצור מצב ביניים  בין עובד ליצרן לצרכן(במיוחד בהתחשב בעובדה שאין כוח צרכני במדינה שלנו) ככה שלא יקרה מצב שאחד בה על חשבון השני באופן גס.
אתה ממשיך להתעלם מכך, וחבל. אם אתה מרוויח סכום כסף גדול שממנו אתה שורד יופי עם ביטחון בעבודה שלך, תהיה היא מה שתהיה זה לא אומר שכולם ככה ולכולם חיי דבש כמוך.
ה. אני לא מכריח אותך לעשות דבר, היא נצלנית? זה אתה יודע, איך אפשר לדעת שאתה לא רוצה לשלם לה וזהו? זה שאתה בעל עסק לא אומר שאתה יכול ישר לפטר כל אחד ואף אחד לא ישאל אותך שאלות.
איפה אתה עובד שהתנאים כל כך קשים שזורקים כל בחורה שנכנסת להריון אני חייב לדעת? או שאתה עצמאי ואתה זה שזורק?
אגב אותו דבר אפשר להגיד על גברים דתיים, שעצם כך שהם מחויבים להתפלל כל יום מנחה ערבית ושחרית, מחויבים לשמור שבת וכן הלאה הם פוגעים בתפוקה היום. חברה תורנית פוגעת בתפוקה של העסק אבל בו ניקח רק את המתפללים. כל מי שעובד בין 7 ל-4(שלא נדבר על מי שעובד בין 10 בבקור עד 8 בערב)יתכן ולא יוכל להתפלל מנחה. כל מי שעובד בלילה  יתכן ולא יוכל להתפלל ערבית(ויש עבודות שמצריכות זאת) ופוגעות ביצור ובתפוקה. בחור חילוני לא מתפלל ולכן הוא לא פוגע בתפוקה. עכשיו על פי הגישה שלך, למה שמשהוא יעסיק אותך אם זה כל כלב לעצמו?
ו.א.  אנשים בטבעם חושבים בראשית על האינטרס שלהם בכמעט כל מצב לפני האינטרס של הכלל. במיוחד במצבים שלהם אין פן רגשי או ערכי(כמו קניה במכולת במחיר הנמוך ביותר או קבלת משכורת הגבוה ביותר במינימום עבודה, שכל זה זה הבעיה הכי גדולה בקומוניזם).
ב. פייר אמתי לא הכרתי, ראיתי כמה כתבות כאלו והשכלתי. נו ו? אתה רוצה להגיד לי שכל אחד יכול להפוך להיות אותו פייר אם הוא רק רוצה? זה לא עובד ככה. ולא מעצלנות. לא כל אחד הוא יוזם, בטח לא גבר בן 50 שפיטרו אותו ממפעל הטקסטיל שהוא עבד שם כל ימי חייו, והעבירו את היצור לסין. זה שמצאת אחד(ואני יכול להביא לך עוד כמה יזמים פרטיים אז?) זה לא אומר שזה הרבה או אפילו הרוב.  
ג. מה זה לחשוב על העניים ולא על העשירים? זה לא סותר, תפסיק לעשות סלט מהכל. אתה לא יכול לדעת אם יעזרו לה, איך יעזרו לה וכן הלאה. בית תמחוי יש גם היום, זה לא עוזר לאנשים מחוסרי עבודה, רק למסכנים באמת שאין להם אוכל.
המטרה בעזרה היא גם לעזור לחברה. להוציא אותה עם פיצויים(תלוי במקרה) כדי שיהיה לה זמן לדאוג להתפתחות הראשונית של התינוק, ואז לחזור לעבודה. אם היא עצלנית, שיפטר אותה, לאחר מכאן החברה צריכה למען האינטרס שלה לעזור לה למצוא עבודה ולעבוד למחייתה. זה המטרה שאני מדבר איתך על מענקי לידה, על עזרה לאמהות חד הוריות שעובדות, על עזרה לנכים, על עזרה למוגבלים, על דמי הבטלה זמניים(שאפשר להתווכח כמה הם עוזרים, זה יותר מורכב). אף אחד לא כתב כאן לזרוק כסף על אנשים שישבו בבית ישחקו כלפים עם הילדים שלהם.

אני יגיב לשאר אחר כך.
  
« עריכה אחרונה: ינואר 28, 2010, 17:48:32 על ידי אוהד הפועל »

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #27 ב- : ינואר 28, 2010, 19:35:39 »
התורה אינה ספר היסטוריה ובטח שלא ספר מדע,התורה מספרת לנו את התרחישים המיועדים לנו ולא נוהגת להרחיב בד"כ,אין זה סותר שום דבר הדינוזאורים נכחדו בתקופת המבול(ואגב ישנם גם מדרשים על הדינוזאורים,כמו כן מסופר על צאצא של חיה אשר הייתה מסתובבת בכפר והייתה מורידה עצים בהליכתה וזה רק על קצה המזלג).
כמו כן ויברא ה' את התנינים הגדולים משמע את הזוחלים הגדולים שמכאן נובע כל סוג של דינוזאור (ע"פ פרשנותו של הרמב"ן).
לגבי איך הגיעה קנגרו לאוסטרליה,זאת ניתן להסביר ע"י נדידת היבשות, שכמו כן לפני נדידתה הייתה יבשת אחת שאגב גם את זה התורה הקדימה לספר לנו לפני המדע.
בנוגע למבול, זה מוכח שכמו כן כידוע נמצאה תיבת נוח על הרי אררט בדיוק בהתאם למידותיה ע"פ התורה, ראה:


 
ה' הוא נצח מוחלט מעצם היותו הבורא כפי שכב אמרתי והוא אינו מוגבל.
זאת כדי להצדיק על האדם את הדין, להוכיח אותו על פשעיו בעולם הזה, ולא משום שלא יודעים מהו גזר דינו.
שנית, משום שכידוע "מלאך אחד מליץ מיני אלף" שעד הרגע האחרון של פסיקת הדין יכול להיווצר מצב שהאדם זכאי בדין,ושיסנגרו עליו באותה עת,על איזה שהיא מצווה שעשה, ואף יתכן שהאדם שלו עשה את המצווה יסנגר עליו בעצמו.

בטח שניתן להוכיח את קיומו של האל,אנו ההוכחה המופתית ביותר לקיומו של האל קרא את המאמר הנ"ל  "שפינוזה והוכחת קיומו של אלוהים"  http://www.e-mago.co.il/e-magazine/shpinoza2.html
.
מה לא ברור הכל טמון בכך שה' הטמין באדם את הבחירה החופשית, בו הוא רשאי לנתב את משיכתו היצרית למקומות חייוביים או להפך.
     
כן, אדם שנמשך לכמה עבירות יש לו תיקון ארוך יותר.
ולגבי המחקר הזה, כנראה שזהו התיקון העצמי של האדם, כנראה שגם את זה ניתן לנתב לחיוב במובן כלשהו,אלא אם כן נגדיר זאת כמחלה.

                 
ניתן להסביר את זה בשני אופנים האינם סותרים זה את זה.
1.ישנו גם גלגול נשמות לילד, אשר הוא בסך הכל מתקן את אשר פגם בעברו,ובעולם הבא הוא יהיה זכאי וטהור,זאת בהבנה של "מגלגלין זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב".
2. לפדופיל גם ישנה בחירה וכמו שהסברתי מההיבט התורני(שאין שום ספק להרהר עליו).
 
כמו שההיסטוריה מוכיחה,וכן במלחמותינו על א"י ובהישרדותנו כנגד כל הסיכויים מול הגויים בגלות ובגזרות הקשות וכו',ה' לא נטש אותנו ולא הפר את בריתו לעולם, כך אני מאמין שההבטחה האלוקית לא תסור מאיתנו לעולם.
 
הישרדותנו(כנגד כל הסיכויים) הינה הנצחון המוחץ בשואה, וכנראה כאן הייתה היד האלוקית.
הינך מוזמן לצפות להלן התשובה מעמיקה של רב בנושא השואה בכלליות:
היום יש לנו מדינה,היום ישנו עם יהודי מאוחד בא"י מה שלא היה בגלות שהלכו שולל אחר מנהגי הגויים, היום גם כן יש לנו מלא צרות (הערבים צרתנו הגדולה ביותר אשר קמה,איומים כוננויות למלחמה,פשע כללי בתוך המדינה,ולא חסרים צרות), אך מכל מקום אינו רוצה להיכנס לעובי הקורה ואיני קובע מסמרות בדיני שמים,ואיני יודע מה צופן לנו העתיד :old_huh:.  
אם כך המחקר טוען, מה בדבר הוכחות וודאיות של גלגול נשמות,תוך כדי צירוף עובדות של מקרים בודדים בהם ה'חוזר בגלגול' מספר את עברו
וכן סיפורים בהם מתוך תהליך ההיפנוזה,מדבר המהופנט בשפות זרות שהוא כלל לא ידע עליהם.
  
אני רוצה להגיד שישנה אמת אחת וצריך לחקור ולהגיע אליה,האמת התורנית,שכפי שאני רואה לא חקרת לא שאלת או דרשת בקיומה אלא אתה טוען גיבובי הבלים על הדת, אינך יכול לשלול שום עובדה תורנית כל עוד לא התעמקת ביהדות על כל אופניה,  ומכל מקום איני בא להכריח אותך לקיים אותה או לא,אך אני מאוד מציע שתחקור את העניין בעזרת מומחים הבקיאים בתורה, ואח"כ אתה מוזמן לשאול.




1. הדינוזאורים הושמדו במבול(למרות שכל מחקר בנושא קובע שלא חיו דינוזאורים יחד עם בני אדם)? זה לא סותר את הקריאה של האל לנוח להציל 2 חיות מכל סוג? האל לא יכל להציל את הדינוזאורים?
בנוגע לרמב''ן- לא כל הדינוזאורים הם תנינים, האל טעה בניסוח?
איך אתה יודע שהקנגרו נדד? אין שום מילה על הקנגרו בתנך. או שזה גם תנינים?
בנוגע לנח:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%AA_%D7%A0%D7%97
"רון ויאט הארכאולוג, שדבריו נתקבלו בפקפוק [דרוש מקור] על ידי הקהילה המדעית ואף על ידי ארגונים נוצריים, טען שזיהה את שרידי תיבת נח על הרי אררט בטורקיה. המחקר פורסם בעיתונות בארצות הברית, ומשמש את התומכים באמיתות התנ"ך כטיעון (בפרט בכנסי החזרה בתשובה)."

2. מצטער אולי זה אני ידידי- אני פשוט לא מבין לוגית, למה דבר קיים שלא נברא לא יכול להיות מוגבל בתחום אחר? למה זה לא יתכן? כי מה? יש חוק פיזי שהוכח שמה שלא נברא הוא בלתי מוגבל לחלוטין? אני באמת שואל. למה שדבר שלא נברא חייב להיות בכלל נצח ללא סוף במיוחד עקב כך שהנשמה נבראה עד נצח? אם יתכן תחילה עד נצח למה לא יתכן נצח עד סוף? גם נצח זה בלתי נתפס אנושית אז למה נצח עד סוף לא?
בנוגע לפס''ד - למה להצדיק בפני האדם? אם האדם לא יקבל את זה אז מה? הוא יבכה? וגם כאן האל יודע שהוא יבכה, הוא יודע מה יהיו הטענות של האדם, כתב ההגנה וכן הלאה עוד לפני שהאדם נולד(כי הוא לא מוגבל).
אז למה התהליך?
בנוגע לסנגוריה, ידידי זה מגביל את השופט, אם יתכן שאולי במצב מסוים בדקה ה-90 ימצאו מצווה שיוצאו את האדם מידי דין חובה, השופט, בהנחה שהוא האל, לא ידע על זה?

3. אני מבטיח לקרוא, זה באמת נושא מעניין. אבל פילוסוף כזה או אחר אינה הוכחה. לדוגמה הפילוסוף תאלס קבע בתאוריה שלו שהכל נברא ממים(מה שהוכח כלא נכון בלשון המטה). אבל אני מודה טרם קראתי את שפינוזה, אני יקרא וילמד ואז אגיב אם יש טעם(לך תדע אולי הוא ישכנע אותי). ועדיין זה לא סותר שזה סך הכל השטן המתחזה.

1.3. אז הוא אפשר לו לבצע פגיעות אלו כמו פדופיליה, הוא יכל לא לאפשר תופעה כל כך מלוכלכת כזו והוא ידע שהיא קיימת הרי כי הוא לא מוגבל. הוא בחר לאפשר לכן בעקיפין יש לו אחריות לה שאי אפשר להתעלם ממנה. יכול להיות שזו היא מטרה אלוקית לא מובנת ויכול להיות שלא. אני לא יודע.
2.3. זה בדיוק העניין שאתה לא יודע אם זה חלק מתיקון או לא ולכן מתעוררים ספקות. למה האל לא חשב על זה? יכול להיות שהוא כן ויש הסבר לוגית, אבל עד כה אין לכך תשובה.
3.3 אז לא הבנתי בזה שמבצעים בו מעשה מגונה הוא עובר איך שהוא תיקון? ואז זה סותר את העובדה שהאל לא מתערב באדם כי הוא ידע וניטב את הנשמה של האדם לגוף שיעבור התעללות מאדם אחר. אז מה רוצים מהפדופיל?
ואם לפדופיל יש בחירה אז הוא יכול לבחור לא לגעת בילד, הוא בחר שכן, אני רק מנסה להבין איך הוא הגיע למצב שהוא נוגע בילד. התורה לא מסבירה זאת.

4. מה זאת אומרת? גם הרוסים שלהם נהרגו עשרות מיליונים על ידי סטלין+מלחמת עולם השניה(רק במלחמה נהרגו משהוא כמו 25 מיליון רוסים לא כולל עוד 20-30 מיליון שסטלין חיסל). ברואנדה נהרגו 700 אלף בני הטוטסי מידי שבט אחר שאיני זוכר את שמו. בטורקיה נרצחו 2 מיליון ארמנים. הסרבים והאלבנים אם אני לא טועה רצחו אחד את השני(חיים גם יכול לומר לך על כך, ראיתי זאת באחד מסרטיו). השחורים באמריקה היו עבדים, ואם אני לא טועה גם אינדיאנים בשלבים מסוימים. הצלבנים שנתפסו על ידי המוסלמים חיים הפכו במקרה הטוב לעבדים. חשוב לציין שכל העמים האלו שרדו(גם האינדיאנים קיימים היום ויש להם תרבות עשירה). זה לא מוכיח.
בנוגע לשואה- נתחיל מזה שזה קצת מצחיק להשוות את המעמד של הר סיני(שאחרי 5 דקות של "ההוכחה" רקדו העם היהודי סביב אגל זהב, זה פשוט מצחיק לא? קיבלו הוכחה של התגלות האל ואז הם רוקדים סביב עגל זהב?). למה ה' לא עשה דבר מאוד פשוט וביצע הוכחה מוחלטת שלא ניתנת להכחשה אם הוא לא מוגבל.
אבל אתה יודע מה? לפני כמה מאות שנים היו השחורים בארצות הברית עבדים, משהוא הכחיש את זה? לא. לכן אתה לא יכול לדעת אם עוד כך וכך שנים יכחישו את השואה באופן גורף כלל העולם או חלק נרחב בעולם השווה ליחס החילונים.
ובו נגיד שהיה התבוללות נהרגו צדיקים זאת עובדה(כמה התבוללות בדיוק הייתה אגב? אחרי כמה אחוזים הוא מפנה לנו עורף?) חילונים גזעניים מטומטמים כמו טומי לפיד שרדו. אם כבר תן לצדיקים לחיות ולטומי למות הלא כך?
אתה יודע מה אני אשאל אותך עוד שאלה וזה באמת מסקרנות, כבן אדם המסתכל מהצד על הדת, מחר אני מחליט להיות דתי עקב המאמר של אותו פילוסוף שפינוזה. לאיזה זרם אני הולך? לאורתודוקסים? לרפורמים? לנטורא קארתה? למה דווקא לצורה בה אתה מאמין? ואיך יכול להיות שיש מנהגים שונים, כמו בין עולי מזרח לאשכנז. זאת אומרת אם אשכנזי שומר 3 שעות בין בשר לחלב ומזרחי 6 שעות אז מה נכון(אגב אני חצי חצי אז אני עושה ממוצע?)?

איזה אין מנהיגי גויים? חסר לך חילונים במדינה? כמה מתבוללים יש וכמה חילונים יש?

בנוגע למחקר בסרט עצמו הוא הסביר אותו חוקר(מפי הרב) שהשפות הזרות אצל אחת המטופלות היה כי היא שמעה את המטפלת שלה מדברת בשפה הזרה, ומכאן נכנסים לכל העניין של התת מודע.
ואני רק מסביר לך, אם אנה או, במצב של הקרה מלאה, בדתה שהיא בהריון מאותו פסיכולוג, או במילים אחרות דיברה שטויות(שזה סותר את חופש הבחירה כיוון שלה היה בעיה נפשית לפחות על פי פרויד) למה לא יתכן שתחת הפנוזה "מטופלים מספרים את פרי דמיונם על גלגולים" כמו שהגדיר זאת אותו חוקר בשם
איאן סטיבנסון(במילים אחרות) שהוא עצמו בדק את העניין?

5. לחקור אותה לעומק לא לחקרתי אתה צודק, כן חקרתי מבחינה רציונלית והגעתי כעט למסקנתי. ולכן מדינה בה "אין מסחר בשבת" מכריחה אותי לא לעבוד בשבת בגלל משהוא שאני עדיין לא בטוח שהוא קיים.
בדיוק כמו שאתה או רון או הבחור השלישי לא חקרתם רגע אחד של קרימינולוגיה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה וכן הלאה אך קבעתם נחרצות שאין כל קשר לגישה הדטרמיניסטית(שהכל קבוע מראש). למען הסר הספק איני מאמין קיצוני לתאוריה זו אך לה בסיס מסוים שאי אפשר להתעלם ממנו כך סתם. 

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #28 ב- : ינואר 29, 2010, 13:27:23 »
בס"ד

בגלל שאין לי זמן לענות לכל כפי שידוע כבר, HEBRAIC הציע לענות במקומי. להלן תשובתו - אגב, גם הוא בנאדם עסוק וכרגע הוא מתכונן למבחן, ולכן הוא איננו זמין לרוב -
 
1. המדע יודע להסביר כיצד התחיל העולם, לא איך הוא התחיל, כך שאתה טועה. המדע יודע שהעולם התחיל בפרץ אנרגיה אדיר, שאחרי שהתקרר הפך לחומר שמרכיב כרגע את היקום, בזמן הפרץ הזה התהווה גם המרחב (כתוצאה ממנו) והמרחב התמלא בחומר שנקרא קרינה שנוצרה גם מהאנרגיה שהתפרצה, הקרינה הזאת היא ה-Smoking Gun שלנו להוכיח שהיקום התחיל בצורה פתאומית וכאן נכנסת השאלה האם ההתהוות הזאת של היקום היא אפשרית אם לפני כן לא היה כלום? התשובה היא בוודאי שלא.. כי תמיד היה נשאר רק כלום,לכן משהו היה חייב להתקיים תמיד, האלטרנטיבה היחידה של כלום (שלא היה מאפשר קיום כמו שלנו אף פעם), ולכן כתוצאה מהמסקנה הזאת.... אנחנו מגיעים לעובדה הבסיסית הזאת שיש משהו שהדרך היחידה לתאר אותו זה כאלוקים.
 
2. כי "משהו" זה ההפך מכלום... אם יש כלום, אין שום דבר, אם אין כלום, יש משהו. מה זה המשהו הזה? את זה בדיוק ביררתי על ידי הסקת מסקנות על בסיס העובדות... כי דבר שתמיד היה, הוא מעל כל חוק ומרחב, אין שום דבר ברמתו או דומה לו, לכן אין שום דבר שיכול לבטל אותו, הוא היחיד מסוגו, מה שתמיד היה, תמיד יהיה, הקיום שלו מאפשר את הקיום הנוכחי שלנו, אבל זה שאנחנו צריכים את קיומו כדי להסביר את קיומנו כלל לא רלוונטי לגבי הצורך שלו בנו מהבחינה הזאת... ההפך... הוא לא צריך ששום דבר אחר יתקיים מלבדו בשביל להתקיים... הצורך בקיומו מבחינתנו, זה כי בלעדיו היה מצב של כלום... וזה סותר את הקיום הנוכחי שלנו - כי כלום לא היה משתנה למשהו.
להשוות בין הקיום שלנו לקיום שלו הוא חסר משמעות.. אנחנו התחלנו, הוא לא. הנשמה גם התחילה בנקודה מסוימת, הוא לא.
על סמך מה אתה קובע שכל נשמה בהכרח מרגע הוולדה תתקיים לנצח?  אם כן... זה רק בזכותו... כי אחרת, אין שום פקטור שמבטיח את זה, לכתחילה... רק משהו שקיים תמיד יכול לקיים משהו אחר ברמת העיקרון, כי אחרת לא היה כלום, ואז לנצח היה נשאר רק כלום.
מה שמונע מהכח העליון להפסיק להתקיים זה שאין שום דבר שיכול להפסיק את קיומו לכתחילה... והעובדה שאם הוא תמיד היה, אז גם תמיד הוא יהיה, לכן הוא אינסופי הכח העליון הזה הוא מעל זמן, מעל חוק, מעל מרחב, מעל כל מגבלה וכל דבר אחר, כל מה שקיים, כולל זמן, קיים רק בזכותו,כי אחרת היה כלום, וגם זמן לא היה.

אכן יש צורך לתקן אותך, שכן אתה תופס את מהות המשפט בבית דין של מעלה כאל "חקירה"... אין זה "חקירה" כי אם גזרת הדין על האדם לפי איך שהוא חי את חייו, והכל אכן ידוע שם... מהות המשפט היא לצורך האדם, לא לצורך "ידיעת" מעשיו... כל מעשיו ידועים לפני בורא עולם. על האדם מוטל תפקיד, מבחן... בעולם הזה, הקב"ה רואה את כל אשר הוא עושה וכאשר מגיע למשפט הזה מקבל את הגמול עבור מעשיו.

3. הוא אינו יכול להיות מוגבל מהסיבה הפשוטה, ובאמת, תתחיל להשים לב למה שכתוב במקום ישירות לשאול שאלות, כי ההסבר היה בתוך ההסקת מסקנות
דבר שתמיד היה ותמיד יהיה, הוא יחיד מסוגו... לא היה שום דבר חוץ ממנו מאז ומתמיד , רק הוא היה מאז ומתמיד , ולכן הוא מעל כל חוק ומרחב וזמן וכו' כפי שאמרנו , זאת אומרת, אין שום דבר שיכול להגביל אותו... דבר שאין שום דבר שמגביל אותו, ההיסק מזה... אם נננסח את זה מחדש, זה שהוא בלתי מוגבל
ואם ננסח מחדש את אי מוגבלתו, משמעות הדבר הוא, אכן, שהוא גם כל יכול.

4. הבעייה בחשיבה שאתה מציג, היא שאתה מנסה לייחס לאותו כח עליון תכונות אנושיות, כגון מחשבה מחדש לגבי נושא מסוים, כגון בחינה מחדש של מצב מסוים.... דברים אנושיים לחלוטין, שכן הידע האנושי הוא לא אבסולוטי, ואדם עלול לחשוב ולטעות ולאחר מכן לחשוב על משהו אחר לחלוטין שישנה את כל התמונה ויבין שמשהו אחר הוא הנכון.
אך לא כך אותו כח עליון... אין לו "מחשבה" אנושית, הוא יודע את הכל... ולכן אם הוא בחר בעם מסוים, זה לא כתוצאה ממחשבה מסוימת שהעם הזה ראוי להבחר בגלל איזה תכונה מסוימת שאם לפתע לא תהיה קיימת, הבחירה תבוטל -
ההפך - הקב"ה בחר בנו בחירה שאיננה ניתנת לביטול .. אמנם על פי התנהגות האבות אכן... אך הוא קבע מראש שגם לו ננהג בדרכים אחרות, הבחירה לא תתבטל לעולם אלא לנצח תשאר "כֹּה אָמַר השם , אִם-יִמַּדּוּ שָׁמַיִם מִלְמַעְלָה, וְיֵחָקְרוּ מוֹסְדֵי-אֶרֶץ, לְמָטָּה:  גַּם-אֲנִי אֶמְאַס בְּכָל-זֶרַע יִשְׂרָאֵל, עַל-כָּל-אֲשֶׁר עָשׂוּ--נְאֻם-השם" ירמיהו לא:לו , קרי כפי שאין ניתן למדוד את היקום ולחקור את גרעין כדור הארץ - כך אי אפשר שהשם ימאס בנו לחלוטין (יבטל את הבחירה) על כל החטאים אשר עשו.
אלא מה?  הקב"ה לא יתן לישראל להתחמק מהיעוד שלהם, ואם עם ישראל ינסו ... "  בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה, וּבְחֵמָה שְׁפוּכָה--אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם.  "  יחזקאל כ :לג .... הקב"ה לעולם לא יתן לישראל להתחמק מהיעוד שלהם, ואם צריך גם ימלוך עלינו ביד חזקה וזרוע נטויה וחמה שפוכה -
כי הקב"ה הוא טוב ומטיב ולעולם לא יזנח אותנו... אבל הוא לא סנטה קלאוס, הוא נתן לנו תפקיד ואנחנו חייבים לשמור עליו כעם, ואי אפשר לברוח מהתפקיד הזה.

עכשיו בקשר לנסיון המגוחך שלך להראות כאילו הקב"ה חלילה לא קיים או כאילו שונא אותנו\ביטל את הבחירה, על ידי "הרמת על נס" את כל הצרות שעברו עלינו בגלות... אדרבה... בגלל שאנחנו העם היחיד שעבר עליו יסורים כאלה ולא לאף עם אחר... ובמיוחד בגלל התבוללות ועבודה זרה וכו' - זה הוכחה שהשם לא ביטל את בחירתו ועדיין תקף בשבועתו שלעולם לא יזנח אותנו גם אם חלילה היהודים רצו לעזוב אותו והקב"ה הזהיר אותנו... ישנם פרשיות שלמות בתורה להזהיר על זה, שהעונש יהיה גלות... ואם היהודים ימשיכו לחטוא בגלות אז העונש יהיה יסורים נוראים -
" וַיֹּאמֶר השם ; וְקָם הָעָם הַזֶּה וְזָנָה אַחֲרֵי אֱלֹהֵי נֵכַר-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר הוּא בָא-שָׁמָּה בְּקִרְבּוֹ, וַעֲזָבַנִי, וְהֵפֵר אֶת-בְּרִיתִי אֲשֶׁר כָּרַתִּי אִתּוֹ.   יז וְחָרָה אַפִּי בוֹ בַיּוֹם-הַהוּא וַעֲזַבְתִּים וְהִסְתַּרְתִּי פָנַי מֵהֶם, וְהָיָה לֶאֱכֹל, וּמְצָאֻהוּ רָעוֹת רַבּוֹת, וְצָרוֹת; וְאָמַר, בַּיּוֹם הַהוּא, הֲלֹא עַל כִּי-אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי, מְצָאוּנִי הָרָעוֹת הָאֵלֶּה וְאָנֹכִי, הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא, עַל כָּל-הָרָעָה, אֲשֶׁר עָשָׂה".
ועיין בדברים כח לראות את האזהרות על התבוללות ועבודה זרה וחטאים
וכו'
וגם השואה נחזתה מראש, אפילו שם העם שיבצע אותה "גרממיא של אדום" (מקום אחר בגמרא אומר שגרממיא זה גומר ובמדרש בראשית רבא כתוב שגומר אלו גרמוניקה), ועיין בזה ביחזקאל לו. וראה מה שכתוב שם על שיחזיר אותנו לארצנו בקידוש השם גדול לאחר השואה - וכך היה.
והכל היה בגלל שחטאנו, ובאמת היה התבוללות, זה לא שלא היה - היה.
אז... נא תפסיק להיות דמגוג ותתחיל ללמוד באמת מה כתוב בתורה... הקב"ה לא רצח את החוטאים... הוא רק הסתיר פניו ... מידה כנגד מידה על הסתר הפנים מהמצוות... וגם העונש היה תוצאה ישירה של החטא, התבוללות (נסיון לדבוק בגוים) הולידה שנאה מהגוים שגרמה את הפשעים שלהם נגד העם היהודי
ולאחר מכן עם ישראל שב לארצו וקידש שם שמים ברבים - כפי שכתוב ביחזקאל שם.

5. השאלה המתבקשת שלך, נקראת "פרדוקס הסלע".. פרדוקס שבתוכו יש פרדוקס, שאם לא היית משנן בצורה חסרת אישיות מאתרי אפולוג'יסטים אתאיסטים, אולי היית מבין בעצמך את הבעיתיות ולא שואל את אותה שאלה.
השאלה היא, האם הקב"ה יכול ליצור אבן\סלע שלא יכול להרים\לשבור, שאם לא ואם כן, אז כביכול זה אמור להוכיח שהוא בלתי מוגבל\לא כל יכול.
אבל המציאות היא, שהשאלה הזאת כוללת בתוכה כשל לוגי אדיר מימדים - האבן\סלע\חומה\לא משנה מה - מלכתחילה מוגבל,
איך אבן, סלע, או לא משנה מה, שהוא מלכתחילה מוגבל, יגביל דבר שמלכתחילה הוא בלתי מוגבל?
וזה הפטיש ששובר את הסדן הזה... כל עצם השאלה היא לא הגיונית מיסודה... דבר מוגבל, לעולם לא יגביל דבר בלתי מוגבל.
אם הקב"ה הוא בלתי מוגבל (וכורח המציאות מחייב המצאות נמצא ראשון שלא התחיל ולא יגמר, וכתוצאה מזה הוא בלתי מוגבל), אבן לכתחילה לא יכולה להגביל אותו, לא משנה איזה אבן.
אבל לעצם השאלה המטומטמת הזאת, גם לה יש תשובה - הקב"ה באמת ברא אבן שאי אפשר להרוס - ישראל!!! כיוון שהוא חתם את שמו עלינו, ואנחנו עמו.
אם נושמד, יחולל שמו לנצח, לכן הוא לעולם לא יתן לישראל להיות מושמדים, אבל זה לא שאי אפשר להשמיד את האבן.... זה כי ברצונו אי אפשר להשמיד אותה.
בגלל שהוא לא מאפשר השמדה - אי אפשר להשמיד אותה כשלעצמה.. היא מוגבלת. הוא - בלתי מוגבל.


האשכול על הדת קצת התקדם עם אל''מ אבל בכל מקרה 

1. למה זה לא אפשרי מכלום? וגם כל מה שהמדע אומר הוא בגדר תאוריה ולא מוכח ב-100 אחוז. ורק מפני שאתה לא יכול להוכיח מה בדיוק קרה בבריאת העולם לא אומר שהטעון של "כוח עליון" הוא הנכון. זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר לך.
אם כך אני מגדיר את אלוקים כמפלצת ספגטי עם כדורי בשר, שהוא זה שביצע את כל הבריאה. אתה יכול להוכיח לי שזה לא נכון? כל ההתבססות שלך על קיום אל מבוססת על ההנחה שאין הסבר אחר בינתיים, זה לא אומר שזה מוכח. ומכאן נוצר ספק ראשוני. המדע עצמו והתהליכים עצמם שקרו סותרים את
אופן האמונה(ראה דיונים עם אל''מ). גם אם ניתן להוכיח שיש כוח עליון לוו דווקא יש הוכחה שהעולם התנהל בדיוק לפי התורה ומה המשמעות של אותו כוח עליון.

2. אם המשהוא הזה היה חייב להיות "נצח" למה לא יכלו להיות 2 "נצח" המגבילים אחד את השני בלבד? יתרה מכך למה עצם זה שהוא נצח, מעל חוק הזמן ואף המרחב נותן לאותו "כוח עליון" כוח להיות בלתי מוגבל(במידה והוא אחד)? על בסיס מה? מ מונע ממנו להיות מוגבל בתחום אחר?
זה שמעל חוק כזה או אחר לא אומר שהוא לא מוגבל בצורה כזאת או אחרת.
מכאן למה הוא בלתי מוגבל לנצח? למה לא זמנית? זה שהוא תמיד היה לא אומר שהוא תמיד יהיה, אולי קיים דבר היכול לבטלו שגם דבר זה מוגבל(או לא מוגבל אך לו אין חשיבות לנו) ובוחר לא לבטלו כרגע ונותן לו חופש פעולה זמני לניהול קיומנו כרגע בלבד.
בנוגע לנשמה - מכאן השאלה, על סמך אותה אמונה-אם יתכן שהנשמה קיימת מנקודת זמן ועד נצח למה הוא לא קיים מנצח ועד נקודת זמן? למה הוא לא הוגבל לעולם הבא בלבד בנקודה מסוימת אחרי קיום העולם? אולי לאחר בריאת העולם הבא(או שהעולם הבא הוא נצח בלבד ואולי אותו עולם יצר את האל שיצר אותנו) יכול להתקיים ללא אל? אולי בכלל אנחנו סוג של אורגניזם בלתי רלוונטי ביצור חי אחר עצום שהוא זה שמתבסס על קיומו באותו כוח עליון(זאת אומרת חשיבותנו זהים לחשיבותם של תא מסוים שלנו)?
אני יכול להמשיך ולתת עוד ועוד ועוד תאוריות על קיום קיומנו ומטרתנו, ובכך לעלות ספקות על עצם הקיום של אותו כוח עליון ומטרתו. ולכן יש ספק ואי הוכחה של מעל הסר הספק לקיומו...

 בנוגע לפס''ד- בדיוק מה שאני אומר, אם האל החליט שאדם מסוים הולך לגיהינום והאדם לא מקבל את זה הוא יכול לעושת עם זה משהוא? זה קצת מצחיק הקיום של המשפט, להראות לו מה ולשם מה? שהוא ירגיש עם עצמו שעשו לו צדק? מה זה עוזר לו אם הוא בגיהינום לנצח נצחים(אפילו חיים אמר זאת באחד מסרטיו שיתכן ואדם יכול להיות בעולם הבא בגיהינום לנצח)?
וגם אם הוא קיים מי אמר שכל תורתו היא האמת? זאת אומרת, למה לא יכול להיות מצב שהוא קיים באופן פסיבי ללא התערבות כלל בנעשה בעולם? וגם אם הוא מתערב למה דווקא תורת אבותנו היא התורה ולא המצאה של בני האנוש לרכוש בעזרת תורה זו סדר מסוים על פי בסיס הבנתם על העולם שלנו בלבד? 

3. הדיון קצת התפתח ולכן רשמתי את מה שרלוונטי ל-3 ב-2 מכאן התפתח הדיון "לחופש הבחירה". שזה אני חייב לשאול, כיצד אדם בעל חופש בחירה השווה בהבנתו הטבעית ולו נטיות מיניות טבעיות בוחר להיות פדופיל?

4. בהנחה שהוא לא מוגבל ונצח-כאן נכנסת השאלה אם הוא טוב מוחלט. מה מונע ממנו לבצע הבטחות כאלו ואחרות לאותו אברהם אבינו ולאותו עם יהודי שלהבטחות אלו לא יהיו שקר? אולי הוא בכלל אוהב את העם הדני וחיכה עד לקיומו על מנת שיהיה הוא עם הנבחר, הוא ידע שהעם המבחר יהיה נתון ביסורים עקב קנאה של עמים אחרים ולכן הבטיח הבטחות אלו לעם היהודי.
ומה זאת אומרת אנחנו העם היחידי שעבר יסורים כאלו ולא עם אחר? גם הארמנים עברו שואה, גם השבט הטוטסי ברואנדה. גם השחורים בארצות הברית היו עבדים, גם הצוענים נשלחו למחנות הגזים במלחמת עולם השניה. היפנים עברו פצצת אטום וזה רק על קצה המזלג.
והשואה נחזתה מראש? כי כתוב שם דומה באיזה ספר? כתוב בספרים האלו כל כך הרבה דברים שאפשר לחזות כל דבר. ומעניין שלא כתוב בשום ספר בדיוק מתי דבר יקרה ורק באופן מוצפן, למה שלא יהיה כתוב בברור, יהיה שואה בתאריך כך וכך על ידי כך וכך תזהרו. אני יכול לפרש לך שגם בעיתון ידיעות חוזו שהיה רעידת אדמה בהאיטי אז?
ואם הקב''ה לא רצח "חוטאים" ורק הסתיר את פניו זאת אומרת שאפשר להסתדר גם בלעדיו, הוא לא העניש אותנו הגויים הענישו אותנו. וזה לא עונה על השאלה כיצד הוא הסתיר את פניו גם כלפי צדיקים חרדים שנהרגו בשואה. לא 1, או 2 אלה מאות אלפים אם לא מיליונים, במיוחד בקהילה הפולנית ששם בדיוק היה ההפך, הרוב כלל לא התבוללו והם ספגו את העבדות הכי חזקות.
זאת אמורת, גם מי שלא התבולל מת, לאומת טומי לפיד והשופט ברק שהם לא רק חילונים אלא ביצעו דברים נגד עבודת השם כמו שאתם מפרשים זאת(לפיד במפורש) שרדו. שלא נדבר שהיו ניצולים שכן התבוללו, התנצרו לאחר מכאן ושרדו.
ומה זאת אומרת הוא החזיר אותנו למדינה? מי שבנה את המדינה היו קומוניסטים, שמאלנים, חילונים, שונאי דת, זה אפילו אתם אומרים. 

5. זה באמת הייתה שאלה מטומטמת ולא רצינית, הדגשתי זאת בדיון עם אל''מ. אני לא מצפה ממך לענות על השאלה.



מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #29 ב- : ינואר 30, 2010, 22:46:47 »
בס"ד
גירוש לסיביר של סטלין הוא אכן שואה. אני מגרש את הערבים לאדמתם, יש להם זכות ומחוייבות לחיות שם ולא באדמת דקודשא בריך הוא.
אבל כמובן, כל גירוש הוא פסול, כל הרג הוא פסול, וכל שאר מיני שטויות מבית היוצר של דת השוויון המרקסיסטית.

הוכחתי והבאתי יותר הבנה אפיסטימולוגית של העניין ממה שהמוח המסכן שלך מוכן לספק.
מרקס שידוע בשנאתו העזה ליהודים, לגזע, לקפיטליזם, ללאום וללאומיות, לדתות וכו', ידע כי ה"עולם הישן" לא יסכים "להחליף עצמו" בדרכי שלום. על מנת להשכין משטר גלובלי חדש, ששונה לגמרי מזה הקודם ורצחני הרבה יותר מזה שגרמניה הנאצית למדה ממנו את שיטותיו, דרושה אלימות.
שנאה ליהדות (הבסיס, היסוד, ה-Essence של היהודי, ממנו הוא נובע והופך אותו למה שהוא ולאלאיזה גוי/FOLK מפוקפק,
שאתה בתור יהודון מוכן לוותר עליו למען פנטזיה הזויה שהגויים יפסיקו לשנוא אותנו אם נפסיק להתנהג כמו יהודים או יותר נכון
לעשות הכל למען אהבתם, תכונה גלותית כזו היא התכונה הכי גלותית שיש) היא אנטישמיות לכל דבר. הדרישה מאיתנו לוותר עליה למען
הבטחה שקרית כי לא ישנאו אותנו ולא ינסו לרצוח בנו אם נוותר עליה, היא אנטישמית וגזענית, ואיננה מרגיעה את חשדותיי
המוצדקים כפי שהיא מרגיעה אותך - שהרי דיני, לא רק כיהודי בפרט אלא כבן אנוש בכלל,
 הוא מוות ושיעבוד, תחת משטר קומוניסטי או רצח על ידי מחבליו.
א.) דת יהודית לא קיימת. יהדות היא אנחנו, העם היהודי, ולא ההפך. העם היהודי לא יצר את ה"דת"
אלא ההפך הגמור (למתקשים: הקב"ה שיצר את תורת ישראל, יצר בכך אותנו כעם, ולא כאספסוף
שבטים שהמכנה היחיד המשותף ביניהם הוא אב, לבוש ומקום ממנו הם ברחו בישועתו של הקב"ה).

ב.) זה מעניין לחשוף את הצביעות השמאלנית בדוגמא הזו. אתה כותב שה"דת היהודית" אוסרת עליי
להגדיר יהודי שהתנהגותו גויית לכל דבר, הולך בחוקות הגויים, איננו שונה מבהמה בהתנהגותו ותורת ישראל שהופכת אותו
מלכתחילה לאחד כזה, לא מדברת אליו, כגוי. אם אגיד לך ש"הדת היהודית" אוסרת עליך לוותר על אינטרסים לאומיים
יהודיים (=לחלל שם שמיים) למען אהבתו הדמיונית של הגוי, שרק ישנא אותך עוד יותר
- כשוויתרת על היהודיות, על הקודש, ויזלזל בך (ובצדק) לאות היותך רכיכה שתלויה בו.

ג.) ביהדות אין זכות לעשות מה שרוצים. יש את היכולת, היא יכולת הבחירה. אבל אין זכות (או: לגיטימציה) למעשים מרושעים ומתועבים. הקב"ה הנחיל לנו את תורתו ומצוותיה, המתנה הגדולה מכולם, היא הקובעת את ייעודנו, הטוב והרע, ולא שכלנו המוגבל.

ד. השוואה מגוחכת וילדותית. עם מצרי לא קיים - מאפיינים משותפים יש בין הסקטורים השונים של היישות המדינית הבלתי לגיטימית המצרית יש בכמותם של המאפיינים המשותפים שיש בין כושי אמריקאי לאירי מספרד.
אין שום עם, לא היה ולא יהיה, שישתווה למהותו של העם היהודי, הלאומיות היהודית, ששאובה מן התורה, ולא מהפולקלור, צבע עור, וכו'.
 
א. צ'ה גווארה אכן היה מחבל ורוצח, יחד איתו שאר חברי כנופייתך הקומוניסטים, מייסדיו של הטרור בעולם המודרני יחד עם חבריהם הנאצים המקוריים,
הצבא האדום היפני שרצח יהודים בנמל התעופה בבן גוריון רק בגלל היותם יהודים, מוג'אהידין ח'אלק, המפלגה הקומוניסטית הפיליפינית,
הצבא האירי הרפובליקני, מפלגות הטרור הכורדיות, הוייטקונג, ELN, באדר מיינהוף, והגדול מכולם הוא מנט'אמת
אל "תאח'ריר" אל"פלסטיניא", היצירה הערבית-קומוניסטית הגדולה מכולם הוא העם הפלסטיני, וכו' -
ואני עוד לא התחלתי לדבר על משטרי הטרור הקומוניסטיים, תאומיו הסיאמיים של הרייך השלישי.

ב. תנועתי אכן מוגדרת כארגון טרור, בסדר, גם את הלח"י והאצ"ל הגדירו כארגון טרור (והעובדה שהמילה טרור
משומשת בקונוטציה שלילית, בדנוטציה היא לא - אבל כנראה שהדת הרלטיביסטית אוסרת עליך לחשוב כך), בסופו של דבר
הוכח שהן היו לוחמות חירות וצדק היה במעשיהם ובכוונותיהם, בדיוק כמו של אלו של כ"ך והליגה
להגנה יהודית שבמעשיהן אני תומך לחלוטין ולא מתבייש בכך.

ג. זו באמת פעם אחרונה שאני חוזר על המהות של ה"שוויון" שאתה מדבר עליו כי אתה ממשיך להתעלם וללכת עם הראש בקיר,
1. רעיונית, זו השמדה מוחלטת של העם היהודי, התורה היא מהותו, תמציתו והוויתו, מה שהופך אותו לעם ולא לאספסוף שבטים גמור או להבדיל FOLK גרמאני/סלאבי/טורקי/ערבי/ניפוני וכו', כל מלחמה שמוכרזת למחיקתה של "הדת" מעל פני האדמה היא כבר -להתחלה- השמדה של העם היהודי והפיכת היהודים ללא שונים מכל גוי אחר, סה טו, או בקיצור לדרוש להתבוללותו בקרב גויים.
2. במילים אחרות, הקומוניסטים דורשים ממני להמיר דתי לקומוניזם, אחרת דיני מוות, למרות שאם מסתכלים על העובדות ההיסטוריות ועל צורת המשטר הקומוניסטית רואים שאין הבדל, אני צריך למות לדידם אם אכנע - כפי שקברו ברית המועצות ואחיותיה מאות מיליוני בני אדם בצורה כזו או אחרת, ובין אם לא - בגלל שאני מחזיק באמת שהם אינם יכולים לסבול.

ד. לגבי ההיפים - אפשר לענות לכל הטיעון הויקיפדיאני הזה במילות האלמוות של דגלס מק'ארתור: ""אין ולו מקרה אחד בהיסטוריה, בו התבוסתנות לא גבתה מחיר אכזר מן התבוסתן", סה טו.

א. באמת כל הכבוד לשדר שלכלך עליו ועל קבוצתו, באמת כל הכבוד לבחור השני שהגן על כבודו.
אני לא מגנה את התוקפים של שמאי. אין הבדל בינו לבין כל "פרשן" ספורט בברית המועצות או בגרמניה הנאצית. הפועל ת"א היא ללא ספק הקבוצה הבזויה ביותר שהמין האנושי יכול היה להקים, חבורת חלאות שתומכים ברוצחיהם הגדולים של בני עמם, או בקיצור -

זה בסדר, גם בברית המועצות הגדירו אותנו היהודים כאלימים, רק בגלל שהגנו על כבודנו הבסיסי - אם אתה חושב שאסור ליהודים לא רק לפגוע אלא גם להרוג במי שקורא להשמדתו -ולא מעניין בעקיפין/מישרין/צחוק/וואטאבר-, במי שקורא להשמדת מדינתו -כנ"ל- כמו שהגועל שייח' מוניס קוראים ליהודים ולמדינת ישראל בתמיכתם הבזויה בערבים - אתה טועה ובגדול. ובינתיים, המציאות רק מוכיחה שאנחנו מגנים על עצמנו בעוד אתם האלימים האמיתיים -
 
אלימות כשלעצמה אף פעם אינה טובה אך לפמים היא הכרחית - ואוהדי בית"ר משתמשים בה כראוי.

ב. נלך לפי הלוגיקה שלך.
תמיכה בהיטלר הינה היטלריזם, תמיכה בסטלין הינה סטליניזם. כאמור, שתי חמולות שמהוות את אותה הסכנה עבור העם היהודי. אין הבדל בין הנאצים לערבים מלבד שפה - וגם זה לא תמיד.

ג. עוד דבר שראוי להזכיר - הכוונה ב"שיר של המדינה" היא שאנחנו כן מייצגים את המדינה היהודית כפי שהיא אמורה להיות, ואכן אנחנו מייצגים את דעת רוב היהודים במדינת ישראל במישור כזה או אחר בעוד אתם מיעוט שבמיעוט שהעובדה שהתקשורת בידיו מגנה על המיתוס שלא. וכן, כל אוהדי בית"ר כמו כל בנאדם אחר הם אלימים, השאלה היא ההקשר ולא האלימות כשלעצמה, אבל כמובן ההסתה, בלבול הביצים, מחציות האמת, זו השיטה של השמאל להעליל עלילות דם על הז'ידים מאז ומתמיד.

 
א. אני לא מצפה ממך כלום. אל תחשוב שהקיום שלך מהווה עניין גדול עבורי או עבור כל אחד אחר, אתה מוזמן ללכת ולחקור. אני לא אשב בשבילך ואכתוב בשבילך את הביוגרפיה שלו כי אני גם ככה מפנה זמן עבור מסכן כמוך - רק בגלל רחמים כמובן. תגיד תודה על זה. אבל אם אינך יודע, אל תפסול את הטיעון שלי עד שתחקור לעומק ותבין מיהו אותו רוני - כי אחרת זה נקרא לברוח - מה שאתה עושה רוב הדיון.
ב. התחמקות קלאסית.
ג. כן. ההבדל הוא מינורי בדיוק כמו זה בין חיזבאללה ופת"ח. מתי הייתה הפעם האחרונה שאוהד הפועל התנגד לעקרונות הבסיסיים של פשעי אוסלו - או מסירת שטחים וכך לפעול ביודעין למען תכנית השלבים?
אוהדי הפועל - ערבים, ניאו-נאצים וקומוניסטים - ערב רב עלוב ומסכן שהדבר היחיד שמציל אותו הוא שהוא גר במבצר התל-אביבי - אינם שונים מחיזבאללה כיוון שהאידיאולוגיה של כולם הינה אנטי-יהודית/אנטישמית (בחר את ההגדרה) ומכוונת במישור כזה או אחר נגד העם היהודי ומדינת ישראל - ולא, זו לא דמגוגיה אלא עובדה שאתה ממשיך להתחמק ממנה בטענות ילדותיות ותירוצים.  

א. ההבדל הוא מאוד בסיסי - קל לי להאמין שחיה כמוך לא תבין אותו. יהודים אינם גזע - להכליל עליהם תכונה ביולוגית כזו או אחר הינו הבל גמור.
ערבים הם גם לא גזע. הם תרבות/ציוויליזציה שאפשר לצאת ממנה ולהפסיק להוות חלק ממנה. בדיוק כפי שבזמנו של היטלר להיות חלק מן הציוויליזציה הגרמנית היוותה רצון להשמדת היודישה אונטרמנש, כך היום היא המהות של להיות חלק מהתרבות הערבית.
ב. אני לא מעוניין בקיטמן, תודה.
לא - אני לא יהודון. אני לא בוכה על הצדעה במועל יד. אני כורת את היד שמצדיעה אותה. אבל הנה שוב ההצדקה השמאלנית לאנטישמיות.

בנוגע לשאר אני אנסה לענות היום בערב, אם לא אז מחר או משו, שוב בגלל -

1. א. חבל שאתה מזלזל המשמעות השואה, גירוש כזה או אחר זה לא שואה, זה גירוש(זה לא אומר שגירוש זה דבר נפלא).
והנה עלינו על מדד הצביעות הכי גבוה באשכול, אתה כאן טוען שיש לך זכות לגרש את אותם ערבים לאדמתם, באשכולות קודמים אף חלקכם(ואתה מוזמן לתקן אותי אם אתה זה לא חלק "מחלקכם") טענתם שאלו שיישארו(20 אחוז לפי הסקר שלכם, שזה משהוא כמו 800 אלף פלסטינאים לא כולל ערבי ישראל) יש לחסל. וזאת מתירוץ שזו היא ארץ ישראל השלמה. וכל זאת בו זמנית שאתם מתרצים את השואה מבחינה הלכתית כתוצר של התבוללות שאף גרם לשנאה בקרב הגויים. למה אם הגויים, שראו התבוללות זו שאימה על הגזע הארי(או העם הגרמני הטהור זה לא חשוב איך תקרה לזה) שלהם רשעים מרושעים על מעשיהם, ואילו אתם לוחמי צדק לעם היהודי? לפי הטעונים שלכם, אם מותר לכם לגרש ולחסל פלסטינאים חפים מפשע, וזו מבחינה הלכתית הקובעת שכל ארץ ישראל של העם היהודי בלבד ויהיה מה, כיצד אתם יכולים לבוא בטענות שהצד השני(במקרה זה נאצים) מבצעים את זמם בטעונים דומים מאוד(שזו היא ארצם, ושיהודים מסכנים אותם בהתבוללותם).
מכאן יש כבר גלישה מהנושא אבל:
ב. אין לי שום רצון לבצע דבר לאהדת הגויים ובוויתור המסורת היהודית שלי בפרט. מרקס אמר דבר כזה או אחר, אין זה בסיס תורת הקומוניזם. מטרת התורה הזאתי היה לקונן משטר שיווני. טוב או לא טוב זו היא המטרה. כאשר בסיס הבעיה היה חוסר שיוון. הנאציזם עצמו שלא רק דגל במשטר לאומני בלבד, שמטרתו הראשונית הוא ליצור עולם ללא בעיותיו הטבעיות, שבניהם הוא העם היהודי כאיש השייך לעם זה ללא קשר לאומנתו או דתו והוא מהווה בעיה או מכשול. זה ההבדל שאתה מתעקש להגדירו כמינורי. הנאציזם לא מכריח אותך להמיר את דתך כביכול אלא לא רוצה שתתקיים כלל.
ג.א. בדיוק הטעות שלך, הדת אכן אומנם יצרה את העם היהודי אך עם זה היום יכול לשרוד ללא דת כלל. המוסרת וההיסטוריה היהודית, היא זו שמקיימת את העם היהודי כעם חי ובועט. ללא דת יישאר העם היהודי כפי שהוא היום. אם תרצה או לא. וזאת ובתנאי שהוא יגדיר זאת כעצמו, יוכר כך מפני הגויים וישמור על המסורת וההיסטוריה שלו. בלי קשר לאמונה דתית כזו או אחרת.
ג.ב. והינה היהדות הכוחנית החיה ללא פשרות ועם הראש בקיר. איש לא אומר שכל עלינו לעשות הוא לגרום לאהבת הגויים. אין רצון בכך לכל איש בר דעת אם כאן מדובר על עבירה גסה של האינטרסים שלנו, העם היהודי. איש לא רוצה להתנתק מהמסורת מלבד כמה מהשמאל הקיצוני. זהו המצב כיום. כל אשר נאמר הינו שאין ברצוננו להלחם על אדמה, ואנו מסתפקים ממה שיש לנו כרגע. אתה הוא זה שלא מסתפק באדמה של מדינת ישראל לא אני. זה לא אומר שרוב עם ישראל מוכן לוותר על האדמה הקיימת לנו היום בגבול הקו הירוק, ואף מה שמעבר רק בתנאים מסוימים, לא מטוב ליבנו.
אתה זה שזועק את שאגת "הגוי" שאותה דת שאתה מתבסס עליה אוסרת על כך מפיך, אני רק מציין את הצביעות הזו.
ג.ג אין לגיטימציה לבצע דברים כאלו ואחרים שפרושים היום לא מתאים לעולם המודרני, כמו שנאה אובססיבית להומוסקסואלים, רצון לכבוש ולגרש מעל 4 מיליון איש עקב דתם וחקיקת חוקים כאלו ואחרים שלא רלוונטיים לעולם היום(שמירת שבת בכפיה לדוגמה). וכאן יש סתירה בנינו. 
ג.ד. עכשיו אין שום עם חוץ מהעם היהודי?  זה שאתה מחלק את העולם בין 14 מיליון איש לכל השאר זה בעיה שלך. סלח לי זה פשוט בדיחה.
ד. א. צ'ה גאוורה רצח, ללא ספק. מכאן ועד רצונו הטבעי להשמיד את העם היהודי הוא רחוק. לא הייתה זו שום מטרה מבחינתו, וכל קו מחשבתו היה עקב ניצול ועוני ששרר באמריקה הלטינית. נכון או לא, הוא בחר בשיטה שוויונית בין מעמדות שונות. אין כאן שום דבר המעיד על רצון להשמדה של שום עם.
ד.ב שזה לאינטרסים שלך זה לגיטימי אני מבין. אם אתה משווה את הנאציזם, IRA, ומחתרות של צ'ה גאוורה לסלט אחד, זה מאוד מצחיק שאתה מוציא מהמשוואה הדבילית הזאת ארגוני טרור יהודים.
כיצד הרג ורצח של אנשים חפים מפשע לדוגמה דוד רזיאל יכול להיות מוגדר כמאבק לחופש וצדק? להלחם נגד הבריטים זה לגיטימי, לפגוע בחוליות פדיון כן, לרצוח ילדים ונשים לא. אבל אתה יודע מה? מילא. התנועה שלך, החברים בה ביצעו מעשה טרור לדוגמה גולדשטיין ונתן זדה עשו זאת כאשר יש להם אלטרנטיבות אחרות(מה שללח''י ולאצ''ל לא היה) שזו היא צה''ל. שמטרת צה''ל בראשית היא להגן עלינו, עם ישראל, והוא פועל נגד ארגוני הטרור(חמאס וכן הלאה). זאדה וגולדשטיין פעלו מול אזרחים ללא ידיעה מפורשת אם הם מאיימים על עם ישראל או אם הם ילדים ונשים שבמקרה נולדו לעם אחר. התגאות במעשיהם וברצח חפים מפשע רק כי הרוצחים הם מהמחנה שלך זה פשוט שיא הצביעות והגועל. תעודד הגירה ערבית, תלחם פוליטית וחוקית על ביצוע פעולות כאלו ואחרות, תעודד תוכנית לביצוע שינוי מדיני, כל זה עוד לגיטימי. לרצוח ילד ערבי רק כי הוא ערבי זה לא.
ד.ג. זה שהחלטת שהעם היהודי הינו רק דת אין זה אומר שזה המשמעות. הרעיון שאתה מדבר עליו הוא בדיוק ההבדל בין הקומוניזם לנאציזם. לרגע ושוב לרגע לא טענתי שמשטר זה הוא משטר נפלא וכדאי הדוגל בחופש הפרט, כי הוא לא. מכאן ולהשוותו לנאציזם באופן מוחלט זה פשוט בדיחה עלובה וזילות במשמעות השואה והנאציזם.
וכמו שהקומוניזם מכריח אותך להמיר את דתך לקומוניזם, שאתה בוחר מאוד להתלונן על דבר זה(ובצדק) מיד אתה זה הדוגל בכפיה על אחרים את הדת שלך. הדת שלך מכריחה אותי לשמור שבת, ומכריחה את ההומו להיות הטרוסקסואל. למה? כי אתה קבעת שזה לא מוסרי ותועבה להיות הומו ואתה קבעת מה אני צריך לעשות בשבת שלי.

2.  בית''ר - הפועל
א. השדר לכלך עליך? אותו שדר או אותו צלם ספציפית לכלך על בית''ר? יש לך לכך כל הוכחה?
בנוגע לשמאי, ועל פי הלוגיקה המטומטמת הזאת, מותר לי ללכת לכל אוהד בית''ר, עם 4 בריונים ולפוצץ אותו מכות כי הוא לכלך עלי. מדהים.
ואפשר לחשוב שאתם אף פעם לא מציירים קשקושים על הקירות, בדיוק כמו מכבי, חיפה, ואנחנו.
הבדל ביני לבינך שאני מגנה הכול כי זה מטומטם ומגעיל, אתה מגנה מה שפוגע בצד שלך.
ואנחנו האלימים היחידים. אפשר לחשוב שכל פעם שאוהדי בית''ר רודפים אחרי אוהדי הפועל(או בני יהודה, או הפועל פ''ת, או כפר סבא, או חיפה, או מכבי או כל קבוצה אחרת) הם חוקרים אותם מה הם הדעות הפוליטיות שלהם, מה הם שרו ביציע. יש לך אוהדים של קבוצות אחרות כאן בפורום שהתלוננו בפורום הזה, שהם קיבלו מכות מאוהדי בית''ר(אוהדי הפועל פ''ת, אוהדי חיפה אם אני לא טועה ואוהדים אחרים). גם הם רוצים להשמיד את מדינת ישראל ואותך בפרט?   
אתה חי בסרט של מלחמה, אין שום רצון להשמיד אף אחד. לפחות אל תעשה מעצמך צחוק.
ב. והנה הטעות הלוגית שלך, "התמיכה" בפלסטינאים מלבד השמאל הקיצוני(ואוהדי הפועל כמו שכבר רשמתי יש אוהדים שמאל קיצוני עד לימין קיצוני לא פחות מאף אחד מהפורום הזה, אחד מאנשי הגדר המפורסמים שלנו שאני לא יכתוב את שמו הוא איש ימין קיצוני שמאמין בארץ ישראל השלמה) נובעת מרצון לקדם את העם היהודי לעידן של שלום ושקט. נכון או לא נכון, תמימות או טמטום או לא, זה עדיין לא רצון להשמיד אף אחד. עשית מעכבר פיל כי נוח לך. ואני מסביר לך שעצם העובדה שיש אוהדי הפועל ששירותו בצה''ל בלבנון ועזה, ואיוש וכו', נהרגו, נפצעו ולחמו למען המדינה(תזכיר לי כמה שנים הייתה בצבא?), מנעו פיגועים, ביצעו תרומה לקהילה בתחומים אחרים לעם היהודי, די מפריח את הטענה שכל אוהד הפועל רוצה להשמיד את העם היהודי. זה שאתה מפחד מאוהדי הפועל זה בעיה שלך אל תרעיל את שאר החברה שלך עם שטויות. שנאה ספורטיבית זה לגיטימי, זה חלק מהמשחק, מי שלוקח את זה יותר מדי אישי הוא כבר הורס את המשחק לכל שאר העם.
ג. אתם ממש לא מייצגים את רוב המדינה, העובדה הראשונה היא שהמפלגות שלכם(מרזל או איחוד לאומי או ווטאוור) בקושי זוכים במנדטים שנה אחרי שנה(מה הסיכוי שתביא לי סקר שבמקרה התבצע יום אחרי פיגוע ובכך מסכם כביכול את העמדה שלכם כעמדת הרוב בעוד שאז אני יביא לך סקר יותר עדכני שמוכיח את ההפוך ותתרץ זאת בשטות אחרת). בית''ר הם אלימים כמו שאר אוהדי הכדורגל בארץ, והסיבות הם מגוונות. אתה רוצה להגיד לי שכל טדי וכל פעולה אלימה מתבססת על לא יותר מהגנה עצמית, ואין שום סיכוי, אולי, שמי שמחפש מכות(ולרוב זה 10 אנשים מול 2 ולא זה לא רק אתם) יכול להיות שהוא בעצם יש לו רצון להיות מגניב ולשחק אותה קיצוני? לא מה פתאום, הכול נובע מאמת אחרי מחקר של שנים בכל תחום פעולה. ילה, אתה רוצה לבלבל לי את המוח תנסה יותר טוב.   


3. רוני עוזי
א. זה בערך כמו שאני יומר לך "ראה אדום אופטימי" בכל הדיון בנוגע להפועל מול בית''ר ושאני יצפה שתבין על מה אני מדבר(לא רלוונטי מי זה אדום אופטימי ומה המשמעות כאן, אתה יודע מה, לך תחקור). ולדעתי אתה נהנה לענות לי, אם לא, לא הייתה מגיב. אף אחד לא הכריח אותך לענות לשום תגובה שלי, אתה בחרת לספר סיפורי סבתא על "הסכנה של אוהדי הפועל הנאצים". מה זאת אומרת "תפסיק לפסול את הטעון שלי", אני עדיין לא יודע על מה אתה מדבר.
אתה יודע מה בו נגיד שהוא נאצי(אני לא יודע ואני לא מתכוון לחקור את המקורות שלך, זה פשוט בדיחה) שהוא תומך במפורש בהשמדתם של העם היהודי נטו. הוכחתה שקיים חולי נפש בן העם היהודי. מה הקשר בין כך לטעון הדבילי שאתה כותב שאוהדי הפועל מעוניינים להשמיד את העם היהודי? אין שום קשר, יש שטויות שאתה לוקח אותם למקום קיצוני ודי מצחיק. כן כל מי שמצדיע במועל יד הוא נאצי שרוצה להשמיד אותך, על פי הלוגיקה שלך, כל מי שצועק "מטדי לא יוצאים חיים" הוא מאיים ברצח. מה
ב. התחמקות? תראה לי סטטיסטית כמה אוהדי הפועל באו ואמרו שיש להשמיד את כל העם היהודי, רמז זיג הייל זה לא רצון להשמיד את העם היהודי(וזה גם ממש לא הרוב מהמאות אלפי אוהדי הפועל הקיימים בעולם ובארץ בפרט). עוד רמז, "שואה למכבי" שזה טמטום בשל עצמו, זה לא רצון להשמיד את העם היהודי כאמירה בשל עצמה.
ג. מה זה רלוונטי אוסלו ורצון להשמדה? שלא נדבר שיש לנו אוהדים ימנים לא פחות ממך. רוצה לחקור? לך לכל פורומים של אוהדי הפועל. אבל זה ממש לא רלוונטי. חזבאללה דוגל בלהשמיד את מדינת ישראל, שמאלני דוגל ברצון לשלום ושקט. זה לא רלוונטי אם זה אפשרי או לא אפשרי, כדאי או לא, הדבר הטוב למדינת ישראל או הדבר הרע, זו היא הגישה השמאלנית של רוב אוהדי הפועל, מכאן והשוואתה לחבאללה זה פשוט טמטום.
ואוהדי הפועל הם רק מת''א? מה אתה אומר. כל האוהדים שלנו מבת ים, חולון, ראשון לציון, הקיבוצים, השפלה, וכן הלאה הם מתחבאים בבתיהם?
אין שום קשר בין רוב אוהדי הפועל שהולכים למשחק קבוצתם לבין האידיאולוגיה שלהם. וגם אם, אין האידיאולוגיה הזאת משתווה לחזבאללה. שינוי מינורי עאלק.

4. א. אתה לא יכול לצאת מהלאום הערבי. ואתה לא יכול לדעת מה אותו ערבי יקבל או לא. מכאן שערבי לא יכול לקבל את האידיאל שלך של ארץ ישראל השלמה זה מובן, מכאן ולחשוב שכל ערבי קם בבוקר ורק מתכנן לחסל אותך זה לא יותר מעלילת דם. אבל אתה יודע מה בו תסביר לי איך ערבי יכול מחר להפוך ללא ערבי. איך הוא יכול הוא עצמו להפוך לדני או אוסטרלי? הוא יכול לגור בדנמרק או אוסטרליה, ואפילו לקבל אזרחות דנית או אוסטרלית אבל הוא עדיין יהיה מוסלמי, ערבי, בעל אזרחות דנית או אוסטרלית.
אבל רגע למה להיות בן אדם הגיוני?
ב. מי? לא חשוב אני "יחקור".
ג. אתה מאוד בוכה על הצדעה במועל יד הדבילית. האמת היא שכל הסיבה להצדעה הדבילית הזאת היא שאנשים כמוך יתעצבנו ויחשבו בראשם כמה אוהדי הפועל מסוכנים ומפחידים. מסתבר שזה עובד. אני עדיין רואה את זה כלא יותר מטמטום וגועל נפש.
ואם לא ידעת, מי שמרחם על האכזר סופו להתאכזר לרחמן...

    

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #30 ב- : ינואר 31, 2010, 00:42:30 »
בס"ד

"אתה מאוד בוכה על הצדעה במועל יד הדבילית. האמת היא שכל הסיבה להצדעה הדבילית הזאת היא שאנשים כמוך יתעצבנו ויחשבו בראשם כמה אוהדי הפועל מסוכנים ומפחידים."    חחחח  :laugh: :laugh: :laugh: :::D :::D :::D :::D חחח
חחחחחח רגע חחחחח זהו...
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #31 ב- : ינואר 31, 2010, 00:46:09 »
בס"ד

"אתה מאוד בוכה על הצדעה במועל יד הדבילית. האמת היא שכל הסיבה להצדעה הדבילית הזאת היא שאנשים כמוך יתעצבנו ויחשבו בראשם כמה אוהדי הפועל מסוכנים ומפחידים."    חחחח  :laugh: :laugh: :laugh: :::D :::D :::D :::D חחח
חחחחחח רגע חחחחח זהו...


לא צל של ספק המשפט הזה נכתב בציניות.
אם אתם לא מפחדים מהשפעתם של אוהדי הפועל המסוכנים הרוצים להשמיד את מדינת ישראל, למה אתם כל כך שונאים אותנו עד לקיום תאוריות קונספירציות המזהירות את הציבור הקוראים מהרשע הנקרא אוהדי הפועל?

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #32 ב- : ינואר 31, 2010, 01:01:51 »
בס"ד

לא מפחדים אלא נגעלים...

אני נגעל מכל אדם שמתכחש לדת שלו לעם שלו ולהיסטוריה שלו...

אנשים ששומרים על מורשת אבותם,אנשים עם ערכים לעולם לא היו עושים דברים כאלו (כגון הצדעה במועל יד וכו')
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #33 ב- : ינואר 31, 2010, 01:11:57 »
שלום אוהד :

1. כי כלום לא יאפשר לעולם למשהו להווצר , הרי אין כלום . אני לא מדבר במישור הפיזי,הקיום של חומר בבוודאי התחיל בנקודה מסוימת , אך בגדול , חייב שהיה משהו .
ובכלל השאלות שלך כאן עם כל הכבוד הם פשוט מעידים על נסיון מגמתי לשאול את אותם שאלות שקיבלת עליהם תשובה שוב ושוב בלי נסיון להתמודד עם התשובה ...איזה מן התנהלות דיון היא זאת?
הרי כתבתי מליון פעם , כלום בלתי אפשרי(במצב שבו יש קיום) ,כי שום דבר לא היה מתהווה ממנו,היה ממשיך להשאר כלום לנצח כי לא היה בעצם שום דבר

קרינת רקע קוסמית זה לא תאוריה , השלג הלבן בטלווזיה שלך זה תאוריה ? ... זה היא ..זה ביטוי שלה שהאנטנות שלך קולטות.

שוב השימוש הנדוש והלעוס בטיעוני אפולוג'יסטים אתאיסטים , אני אשכרה יכול פשוט לצטט את עצמי מדיונים אחרים עם אתאיסטים כמוך בלי שתרגיש.
סבבה, כן ,אני יכול להפריך .מפלצת הספגטי עם כדורי הבשר היא בעלת צורה(ספגטי וכדורי בשר) , משמע שהיא לא הייתה קיימת תמיד, כי זה הגבלה ,כך שמשהו מגביל אותה, והיא לא הייתה מאז ומתמיד .

"כל ההתבססות שלך על קיום אל מבוססת על ההנחה שאין הסבר אחר בינתיים"

קשקוש ,קיבלת הסבר מפורט , אין בכלל קשר לבריאת העולם, הוא קיים בין כה וכה , זה בריאת העולם שצריכה אותו בשביל להתאפשר לא ההפך
כל דבר שנוצר , נוצר בגללו , אחרת , היה כלום . זה כל ההסבר שצריך , זה שההסבר לא נח לך, זה בעייה שלך , מבחינה מציאותית \עובדתית , מדובר באמת אונברסלית שבוודאי לא צריכה את ההסכמה האנושית לה.
"זה לא אומר שזה מוכח"
נו אז בבקשה, תנסה להפריך את זה ותראה שאי אפשר (הווה אומר , הוכחה )
"המדע עצמו והתהליכים עצמם שקרו סותרים את אופן האמונה(ראה דיונים עם אל''מ)."

צטט את הקטעים הרלוונטיים, אין לי פנאי לקרוא דיון שלם אחר שלך ,די עסוק בימים אלה .

כמו שאתה יכול להשתמש במדע בצורה מגמתית , כך גם אני ,אתה רק מסתמך על אהבלים כמו דוקינס שכל ה"רקורד המדעי" המפוקפק שלהם זה וויכוחים עם בריאתנים כגון ארון יחיא ועשיית כותרות מפוצצות בעיתונים ,שקשורים יותר תחומית לדיקונסטרקטשיוניזם( "ניפוץ מוסכמות העבר" על ידי סוציאל טרוריסטים שמנסים להשתלט על האקדמיות) מאשר למדע אמיתי ... זאת אומרת, אני לא יכול לבקש כר נוחה יותר לביצוע ניגוח האתאיזם , יותר ממה שאתה כנראה רוצה לתת .
אז GO AHEAD , MAKE MY SHABBOS .

מה שאנחנו מדברים עליו הוא נטו על אם יש כח עליון . להוכיח שהכח העליון הזה זה האלוקים שלנו זה עניין אחר לגמרי, שגם לו יש שלל הוכחות .

2. כי דבר שתמיד היה ותמיד יהיה , או כלשונך "נצח" ,לא יכול להיות מוגבל בכלל

הנקודה היא , בשביל שהקיום שלנו יהיה אפשרי , אי אפשר שהיה מצב שבו לא היה שום דבר, כי אז תמיד היה נשאר רק שום דבר. זה לא היה משתנה , לכן כדי להסביר איך הקיום שלנו אפשרי , חייב שהיה משהו שהיה תמיד
זה חובה, זה כורח המציאות ... אחרת היה מצב של כלום ,ואז אנחנו לא היינו מנהלים את השיחה הזאת

דבר שהיה תמיד אין עוד שום דבר כמוהו ,אין שום דבר שמגביל אותו (כי רק הוא היה קיים תמיד) וכל דבר אחר שקיים נוצר בגללו ,ולא ההפך.

אם יש שני דברים שמגבילים אחד את השני ,איך הם נוצרו ? הרי אם הם מגבילים אחד את השני, לכתחילה הם לא היו תמיד, כי איך שהוא נוצרה ההגבלה הזאת...זאת אומרת יש משהו שתמיד היה ,והוא לא מוגבל, והוא יצר והגביל אותם ...כך או כך תגיע לנקודה שבה היה קיים משהו ,יחיד מסוגו, שהיה קיים תמיד  כי אם לא ,היה מצב של כלום,והשיחה הזאת לא הייתה מתנהלת לעולם.

"יתרה מכך למה עצם זה שהוא נצח, מעל חוק הזמן ואף המרחב נותן לאותו "כוח עליון" כוח להיות בלתי מוגבל(במידה והוא אחד)? על בסיס מה? מ מונע ממנו להיות מוגבל בתחום אחר?"

זה כבר הפרשנות הלא נכונה שלך .. מה שאמרתי הוא , שאין שום דבר שמגביל אותו,ואין עליו לא חוקי זמן לא חוקי מרחב ולא שום חוק אחר (שהם תוצאות של חומר ) ושהוא מעל הכל
למה ?
כי אם משהו תמיד היה , רק הוא תמיד היה , אין שום דבר ברמתו ששווה לו שיכול להגביל אותו,אדרבה , חוץ ממנו ,אין כלום,חוץ ממה שהוא בחר לאפשר ,זאת אומרת... כל מה שקיים חוץ ממנו , זה הוא יצר ... הוא עצמו , לא נוצר, אלא תמיד היה ... ואם לא היה דבר כזה , השיחה שלנו לא הייתה מתנהלת לעולם, כי היה מצב של כלום באיזה שלב ...מכיוון שזה לא אפשרי ,חייב שמשהו תמיד היה ותמיד יהיה כדי להסביר איך אנחנו קיימים בתוך הקיום שלנו (שכן התחיל)

האלטרנטיבה היא , כלום .

"זה שמעל חוק כזה או אחר לא אומר שהוא לא מוגבל בצורה כזאת או אחרת."

הוא מעל כל חוק , הוא היחיד שתמיד היה ותמיד יהיה , לא חלים עליו שום חוקים, ואין לו שום מגבלה כל שהיא מאותה סיבה בדיוק, אין שום דבר שיכול להגביל אותו, רק הוא תמיד היה ותמיד יהיה .

"מכאן למה הוא בלתי מוגבל לנצח? למה לא זמנית?"

ראה לעיל.
" זה שהוא תמיד היה לא אומר שהוא תמיד יהיה"

בוודאי שזה אומר שהוא תמיד יהיה ...אם משהו תמיד היה , למה שהוא יפסיק ? הקיום שלו לא תלוי בשום גורם כלשהו , הקיום שלו הוא תנאי להתקיימות כל דבר אחר לכתחילה , אחרת היה מצב של כלום , מה כל כך קשה להבין דבר כה פשוט ?

", אולי קיים דבר היכול לבטלו שגם דבר זה מוגבל(או לא מוגבל אך לו אין חשיבות לנו) ובוחר לא לבטלו כרגע ונותן לו חופש פעולה זמני לניהול קיומנו כרגע בלבד."

אם יש שני דברים שמגבילים אחד את השני ,שניהם נוצרו, ולא היו קיימים תמיד , וכך או כך תגיע לעובדה הטופחת שאכן יש משהו שתמיד היה ותמיד יהיה , אחרת תתקע עם מצב של כלום .
איך "קיים דבר היכול לבטלו" ...מאיפה הוא צץ? ...זה שאנחנו צריכים דבר שתמיד היה , זה עובדה ,אחרת היה כלום, וגם זה עובדה ,והשיחה הזאת לא הייתה מתנהלת ... מכיוון שלא יכל להיות מצב שבו לא היה קיים כלום (כי השיחה הזאת כן מתנהלת) , אז יש משהו שתמיד היה , והקיום שלנו זה העוגן במציאות של המסקנה הזאת...  או שאין כלום, או שמשהו היה קיים תמיד , אין אמצע. כלום לא מאפשר אמצע
לכן , אם יש משהו שהיה תמיד , אז הוא גם תמיד יהיה . למה ? כי אין שום דבר חוץ ממנו ברמתו,וכל מה שנוצר נוצר בגללו (לא משנה איך תגדיר אותו ) כי חוץ ממנו, לא היה דבר, אבל הוא , היה תמיד .

בנוגע לנשמה :
"מכאן השאלה, על סמך אותה אמונה-אם יתכן שהנשמה קיימת מנקודת זמן ועד נצח למה הוא לא קיים מנצח ועד נקודת זמן? "
כי הסיבה היחידה שמשהו אחר יוכל לחיות לנצח זה בגלל שהוא -שקיים לנצח - יכול לאפשר למשהו אחר להתקיים בחסדו לנצח , מנקודת הזמן שהוא עצמו ברא את אותו דבר (הנשמה למשל) אך לולי התערבותו , שום דבר אחר לא יכל להתקיים בכלל , לא לנצח,ולא למיקרוט קטן אחד ,  לולי הקיום שלו , שום דבר לא יכל להתקיים לעולם , היה מצב של כלום, ולנצח היה נשאר כלום .כלום לא הופך למשהו
עצם זה שכרגע קיים משהו(למשל נשמה) ,מוכיח שמשהו תמיד היה , משהו שתמיד היה , תמיד יהיה , כי הוא מעל הכל . ולמה זה מוכיח ? כי אחרת היה מצב של כלום, וגם אותו הדבר שכרגע קיים (למשל נשמה) לא יכל לעולם להווצר במצב של כלום

"למה הוא לא הוגבל לעולם הבא בלבד בנקודה מסוימת אחרי קיום העולם? "

מי יגביל אותו ? הוא היה קיים תמיד , לא היה לפניו שום דבר, ולולי התערבותו שום דבר מלבדו לא היה קיים לכתחילה .

"אולי לאחר בריאת העולם הבא(או שהעולם הבא הוא נצח בלבד ואולי אותו עולם יצר את האל שיצר אותנו) יכול להתקיים ללא אל?"

שום דבר לא יכול להתקיים לולי התערבות דבר שתמיד היה ותמיד יהיה , עולם, לא משנה כמה מורכב הוא, הוא דבר מוגבל, ולא יכול להיות קיים תמיד ,מסגרת מורכבת ככל שתהיה , לא יצרה את עצמה , אז כיצד היא תיצור אל ?  זה כמו שתגיד שמכונה מורכבת ככל שתהיה נוצרה לבד.באיזהו שלב,היא עצמה נוצרה, ומי יצר אותה? ...
בקיצור , משהו היה חייב להתקיים תמיד ,אחרת היה מצב של כלום . ועולם מורכב ככל שיהיה לא היה נוצר לבד, אלא גם לא היה נוצר בכלל, כי היה כלום ...האלטרנטיבה האפשרית היחידה להסביר קיום זה שמשהו תמיד היה , ואותו משהו בהכרח הוא מעל הכל מעל כל חוק, ובלתי מוגבל
כי אין שום דבר שיכול להגביל אותו


" אולי בכלל אנחנו סוג של אורגניזם בלתי רלוונטי ביצור חי אחר עצום שהוא זה שמתבסס על קיומו באותו כוח עליון(זאת אומרת חשיבותנו זהים לחשיבותם של תא מסוים שלנו)?"

"אולי" , מה זה משנה כלל ?  כך או כך , אותו כח עליון קיים, כי אם לא , גם התא הכי פחות חשוב, לא היה קיים בכלל, כי היה מצב של כלום.

"אני יכול להמשיך ולתת עוד ועוד ועוד תאוריות על קיום קיומנו ומטרתנו, ובכך לעלות ספקות על עצם הקיום של אותו כוח עליון ומטרתו."

אתה יכול להמשיך עוד ועוד לקשקש תאוריות על קיום קיומנו ומטרתנו , ואף אחת מהם לעולם לא תסתור את העובדה שאו שהיה כלום והשיחה הזאת לא הייתה מתנהלת אף פעם, או שתמיד היה משהו וזה מאפשר את השיחה הזאת ... מכיוון שהשיחה מתקיימת ..כלום לא אפשרי , אז משהו שתמיד היה ותמיד יהיה , זה האפשרות הנכונה .


" ולכן יש ספק ואי הוכחה של מעל הסר הספק לקיומו..."

אין ספק, לא העלת אפילו ספק אחד,רק הראת חוסר הבנה כללית של עצם הטענה , WITH ALL DUE RESPACT , תמודד עם הטענה , אל תלך סחור סחור ,זה במילא לא ילך לך.

"בנוגע לפס''ד- בדיוק מה שאני אומר"

זה ממש לא מה שאמרת, אתה ניסית להוכיח דרך זה שאלוקים כביכול מוגבל, לא הצלחת, אז אתה מנסה ללעוג לעצם הרעיון , כי מי שלא יכול להתווכח ,מנסה להשמיץ .

"אם האל החליט שאדם מסוים הולך לגיהינום והאדם לא מקבל את זה הוא יכול לעושת עם זה משהוא? זה קצת מצחיק הקיום של המשפט, להראות לו מה ולשם מה? שהוא ירגיש עם עצמו שעשו לו צדק? מה זה עוזר לו אם הוא בגיהינום לנצח נצחים(אפילו חיים אמר זאת באחד מסרטיו שיתכן ואדם יכול להיות בעולם הבא בגיהינום לנצח)?"

אם האדם לא מקבל את זה הוא לא יכול לעשות עם זה כלום, אכן . אך המשפט אכן לצורך האדם, שיבין שהוא מקבל משפט צדק אך ורק על פי מעשיו ולא על פי שום שיקול אחר . זה שזה מצחיק בעיניך,לא אומר שזה לא נכון . גם בבית משפט של מטה , אם הבית משפט מקבל לידו אלף קלטות שמוכיחות את אשמת הנאשם , האם זה מצחיק לעשות בכל אופן את הפרוצודורה ולהוכיח שהוא אשם ? גם אם כן בעיניך..זה לא סיבה למה לא לעשות
זה לא קשור ל"מה זה עוזר לו" ... זה קשור לעצם הפרוצודורה של משפט צדק לאדם  ,של מה עשה עם חייו כשיכל

"וגם אם הוא קיים"

הוא קיים. אחרת היה כלום , והשיחה הזאת לא הייתה מתנהלת .

" מי אמר שכל תורתו היא האמת? זאת אומרת, למה לא יכול להיות מצב שהוא קיים באופן פסיבי ללא התערבות כלל בנעשה בעולם? וגם אם הוא מתערב למה דווקא תורת אבותנו היא התורה ולא המצאה של בני האנוש לרכוש בעזרת תורה זו סדר מסוים על פי בסיס הבנתם על העולם שלנו בלבד?"

אוקיי אז שתי נקודות הבהרה :
1. הדיון שלנו נסב על אם קיים כח עליון או לא . לא על אם התורה שקיבלנו ניתנה ממנו או לא
2. להוכיח שהתורה אמת ושאותו כח עליון הוא אלוקי ישראל שנתן לנו את תורתנו היא הוכחה אחרת בפני עצמה
והנה כמה מראשי פרקיה :

א)
1. הוא נתן לנו את תורתנו בפני כל העם ,ולא ליחידים שטענו ששמעו וראו ...כל העם ראה ושמע ,ועוד המון גוים שעלו איתם ממצרים
2. הוא דיבר מול כל העם את עשרת הדיברות
3. הוא הוציא אותנו ממצרים בשפטים גדולים לעיני כל הבריות וקרע את הים לעיני כל הבריות
4. הוא הכניס אותנו לארץ בניסים אדירים לעיני כל הבריות

זאת אומרת, התורה שקיבלנו ותהליך הפיכתנו לעם , נעשה בגלוי לעיני כל הבריות ...אף אחד לא קם ואמר "שמעתי שאלוקים אמר כך ולכן כולכם מחוייבים לשמור" ,אלא כולם שמעו באוזניהם וראו בעיניהם וקיבלו את התורה על סמך הראייה ושמיעה שלהם והעבירו את זה מדור לדור .

ב) התורה עצמה תורת אמת  ודרכה אפשר להוכיח את זה ,לדוגמה:
1 .התורה ידעה שהעולם עגול וסובב על צירו ושזה סיבת חילוף היום והלילה, כאמור בערבית "גולל אור מפני חושך וחושך מפני אור" ... התורה ידעה על "התנינים הגדולים" שאלו מה שהמדע מכנה הדינוזאורים , התורה ידעה שלל אמיתות שלא יכלו להוודע לבני אדם בתקופה המדוברת כי לא היה כלים מדעיים לדעת אותם, אז איך הם ידעו?
2. התורה נתנה נבואות למשך אלפי שנים שהתקיימו במלואם אחד אחרי אחד , כיצד תורה שהיא לא תורת אמת תחזה את המציאות כפי שהיא התהוותה לעיני כל האומות ? דוגמאות , מפלת אשור בידי בבל , מפלת בבל בידי פרס , מפלת פרס בידי יוון ,  שתי הגלויות , הגוים ישממו על ארצנו ולא יצליחו להנות ממנה כשנהיה בגלות , כשאנחנו נחזור העצים יתנו פירותיהם שוב והארץ תפרח כבעבר , אם ישראל יחטאו חטאים חמורים של התבוללות התורה חזתה צרות איומות , שואה ממש, ואפילו ציינה שהם תיעשנה על ידי "גרממיא של אדום" (מקום אחר בגמרא גרממיא= גומר, במדרש בראשית רבה גומר= גרמוניקה) שעליהם ,על פי הגמרא ההיא ,יעקב אבינו התפלל "זממו אל תפק" , ועיין ביחזקאל לו ושיר השירים רבה על שלושת השבועות שבשניהם מצוין שאם יהיה דבר כזה זה יביא את קץ הגלות שלא בעונתה והשם יחזירנו לארצנו בקידוש השם לעיני כל העמים ,כמו שאכן היה
התורה גם חזתה מראש את כל צרות הגלות,הגירושים וכו' , במקור מסוים כתוב שהישמעאלים יבנו שיקוץ בהר הבית , וכתוב גם שעיקר המלחמה בתחילת הגאולה(החזרה לציון) תהיה מול ישמעאל דווקא (שגם כתוב במקורות שהם ישלטו על הארץ בתקופה מסוימת אם נהיה בגלות )
וכו' וכו' .

ג) בדיוק כמו העדות שהעברנו מדור לדור על מעמד הר סיני , יש עוד דרך להראות שכל האישים שהיו קיימים אז באמת היו קיימים ולא המצאה ...הרי תלמידי תלמידיהם לומדים עימנו עד היום ! ...ואם תספור מהם לפי הדורות, תגיע ליהושע ומשה עליהם השלום

ד) למה שעם שלם יקבל ספר שכתוב בו הוצאתי אתכם ממצרים מבית עבדים ולכן אתם מחוייבים לקיים תורה בכתב ותורה שבכל פה ?
אם הייתי נותן לך ספר שכתוב שהוצאתי אותך מסומליה ועכשיו כתוצאה מזה אתה חייב לעשות עשר שכיבות שמיכה כל בוקר, היית מקשיב ?  
בוודאי שלא ...אז אדרבה עם שלם לא היה מקשיב אם זה לא היה נכון ...עצם זה שעם שלם קיבל תורה על סמך הטענה שהוצלו ממצרים מבית עבדים ,מוכיח שזה נכון .

וכו' , יש עוד הרבה.

3.
". הדיון קצת התפתח ולכן רשמתי את מה שרלוונטי ל-3 ב-2 "
אין בעייה .

"מכאן התפתח הדיון "לחופש הבחירה". שזה אני חייב לשאול, כיצד אדם בעל חופש בחירה השווה בהבנתו הטבעית ולו נטיות מיניות טבעיות בוחר להיות פדופיל?"

כי הוא סוטה מין
גם החוקרים והמטפלים מסכימים שזה סטייה ונטייה אלימה שהתפתחה מכל מיני סיבות , היו גם דוגמאות קיצוניות שפדופיליה הייתה אפילו נפוצה , למשל , תקרא קצת על מנהגי האשנא באפגניסטן של המאות ה15-17 ואפילו על ה"שירה" של משוררים מוסלמיים בני התקופה שביטאה את הגועל נפש הזה אפילו ברמה של אומנות מקובלת (באיזור ההוא) ...או על היחס של צבאות מסוימים כגון רוסיה מול צ'צניה או המלחמה ברואנדה(למשל תראה איזה זוועות עברו על הטוטסי) ,ותראה כמה חיילים אנסו ילדים .אז מה ,כולם בצבאות האלה דפוקים ללא בחירה?
ברור שזה בחירה.

4.
" בהנחה שהוא לא מוגבל ונצח"
בלתי מוגבל ואין סופי .

"-כאן נכנסת השאלה אם הוא טוב מוחלט. מה מונע ממנו לבצע הבטחות כאלו ואחרות לאותו אברהם אבינו ולאותו עם יהודי שלהבטחות אלו לא יהיו שקר? "
איזה הבטחה הוא לא קיים ? זה שאתה לומד לומד תורה וחושב ש"עונשים חמורים " כגון גלות ו"הסתר פנים" כעונש על התבוללות ועבודה זרה זה לא חלק מה"הבטחה" זה בעייה אחרת, אבל הקב"ה מילא אחר כל הבטחותיו .
"טוב מוחלט "  זה הגדרה שלך ... הוא הגדיר מה טוב ומה רע , לא אתה.
הקב"ה אוהב אותנו ולא יתן לנו להשמד לעולם ובחר בנו בחירה שאיננה ניתנת לביטול  ,אך הוא בוודאי לא סנטה קלאוס ...יש לו סובלנות ,אבל לא בלי קץ , אחת מהפרשיות הראשונות בתורה הם פרשת המבול, שבה, עם כל הסובלנות , הקב"ה מחק עולם שלם כי לא היה מוכן לקיים את יעודו , אמנם הוא נשמע שלא ימחה שוב את העולם כך ,אך זה בהחלט נותן לנו שיעור חשוב ,שהוא ..עולם שלא ממלא את יעודו ותכליתו ,לכתחילה לא ראוי בכלל להתקיים

האם זה בא ללמד אותנו שהקב"ה הוא חם מזג שמוכן להשמיד עולם שלם ?  כלל לא ..אדרבה ,הסיפור הזה מלמד שהקב"ה ריחם עליהם והיה מוכן לסבול כביכול את הרשעות שלהם מעל אלף שנה , והיה מוכן לחכות עוד מאה שנה שבהם נח בנה את התיבה כדי להזהיר אותם ולתת להם סיכוי לעשות תשובה ...אך כשכלו כל הקיצין, השם קם ,התעצב אל ליבו, ומחה את הרשעים ,וברא בעצם עולם אנושי חדש, דרך הצדיק היחיד שהיה אז
הקב"ה מאריך אפיה וגבי דיליה ,  מאריך אפו אבל גובה את שלו

"אולי הוא בכלל אוהב את העם הדני וחיכה עד לקיומו על מנת שיהיה הוא עם הנבחר, הוא ידע שהעם המבחר יהיה נתון ביסורים עקב קנאה של עמים אחרים ולכן הבטיח הבטחות אלו לעם היהודי."

לכתחילה , מה הבעייה שהוא יבחר בעם כלשהו ,הרי הוא כל יכול, ויכול להציל את כמו מפני כל קנאה וצרה . אז למה שהוא יעשה "מרמה" כזאת ?
אז הנה הם קיימים, עובדה שהוא לא בחר בהם .

ואולי , תלמד קצת תורה , ותראה שההבטחות שהוא הבטיח לנו זה שאם נשמור את תורתו הוא ישמור עלינו ,ואכן הוא שמר עלינו.
כל היסורים שבאו על ישראל ,באו בגלל שלא שמרו ,וגם אז הוא הציל אותנו,למרות שלא מגיע לנו (עובדה שאנחנו פה, זוכים לשוחח שיחה כה נעימה זו ולא נכחדנו,למרות כל מאמצי ומשאבי צוררינו)

"ומה זאת אומרת אנחנו העם היחידי שעבר יסורים כאלו ולא עם אחר?"

זאת אומרת שכל היסורים שעברו עלינו ועצם זה שאנחנו קיימים אחרי כל הצרות האלה רק מוכיחים את הטענה שאנחנו העם הנבחר ואנחנו נצחיים , איזה עוד עם שרד גלות מארצו ועדיין קיים היום עימנו ? ....רק אנחנו .

" גם הארמנים עברו שואה"

נכון, ולא ניצלו ...הארמנים ששרדו היו הארמנים מחוץ לטווח השואה או כאלה שהתארגנו בזמן (לברוח) .מה שהיה היה בעיקר הגליה לסוריה +רציחות המוניות .ראוי גם לציין שהסיבה הראשית לזה הייתה עצם המרידה של הארמנים הראשונית , שגרמה לטורקיה לפחד ממרידה נוספת . זאת אומרת - הייתה סיבה ישירה מעבר לשנאה תהומית ,התורכים גם החלו להבין שלא יוכלו להשאיר מיעוטים גדולים בקרבם ועשו הסכמי העברת אוכלוסיה עם יוון והונגריה כדי שלא יתקוממו גם כן , ומה שנוצר אחרי כן היה נסיון שיטתי של השמדת\הגלית הנצרות בלב האמפריה כדי שלא יהוו איום יותר ,וכך גם נרצחו מאות אלפי אשורים נוצרים

הארמנים עברו זאת בהיסטוריה שלהם (מעבר ליחס כמיעוט) בתקופה ההיא הוא עבר זאת פעם אחת (אם אתה לא מחלק את זה בין הסולטנים לבין התורכים הצעירים ורואה בזה כמגמה אחידה תורכית לכחתחילה), לא אלף פעמים של נסיונות השמדה פיזיים וזהותיים שכולם לא צלחו .

"גם השבט הטוטסי ברואנדה. "

מה שקרה שם הוא תוצאה ישירה של דרוויניזם כפוי על ידי הבלגים שגרמו לכמה שבטים רגשי נחיתות בעדפת שבטים אחרים בגללם מראם (הטוטסי היו גבוהים ובעלי אף ישר ,ולכן נחשבו "נעלים" ומועדפים בתחילה, אחרי שזה התסיס את שבט ההוטו, הקולניאלים בחרו לתמוך בהם ולעזור לדיכוי הטוטסי מה שיצר מעמדות לא הגיוניות ומלחמות אזרחים על בסיס גזעי )  

הם מעולם לא חוו אלפי נסיונות השמדה\הגליה וכו', ושמרו על הזהות שלהם ועל עצם קיומם ...הם עברו מה שנקרא GENOCIDE ובקושי שרדו אותו , אלה ששרדו מנסים להשתקם ...

זה לא אלפי נסיונות השמדה שלא צלחו ובכל אופן הם שמרו על זהותם, בנוסף על גלות, כלל וכלל לא המצב.

"גם השחורים בארצות הברית היו עבדים"

לא דיברתי על עבדות , ובכלל מה הטענה הזאת עוזרת לך ? אדרבה , השחורים בארצות הברית איבדו את מהותם ואת זהותם לחלוטין ,זה שהם שמרו על זהות מסוימת, הזהות הזאת מבוססת אך ורק על צבע עורם ...אין להם שום זכר לא לתרבויותיהם,לא לשפתם המקורית, לא לדתותיהם, ולא למקורם מעבר ל"בגדול" אפריקה (וגם זה כי הלבנים אמרו להם) הדבר היחיד שהם יודעים זה שהם שונים בצבע עורם וזה הדבר היחיד שמזהה אותם כקבוצה, במקור,הם ממש לא קבוצה אחת,אלא כמה וכמה עממים מכל מיני מקומות שונים באפריקה


", גם הצוענים נשלחו למחנות הגזים במלחמת עולם השניה."
נכון,פעם אחת , לא אלף פעם .


" היפנים עברו פצצת אטום וזה רק על קצה המזלג."

אף אחד לא ניסה להשמיד את היפנים או למחוק להם את הזהות, רק להכניע אותם במלחמה (שהם התחילו )

"והשואה נחזתה מראש? כי כתוב שם דומה באיזה ספר? כתוב בספרים האלו כל כך הרבה דברים שאפשר לחזות כל דבר. ומעניין שלא כתוב בשום ספר בדיוק מתי דבר יקרה ורק באופן מוצפן, למה שלא יהיה כתוב בברור, יהיה שואה בתאריך כך וכך על ידי כך וכך תזהרו. אני יכול לפרש לך שגם בעיתון ידיעות חוזו שהיה רעידת אדמה בהאיטי אז?"

השואה היא לא בהכרח חייבת לקרות ולכן אין לה תאריך מראש (היה נבואות עם לוח זמנים,בהחלט)
היא תוצאה קיצונית של התבוללות קיצונית בתוך גלות
היא לא מבוססת רק על השם שהוזכר שם, כלל לא , הוא רק חיזוק . היא מוזכרת בפרשיות האזהרה בויקרא ודברים ,מוזכרת ביחזקאת לו כתוצאה של חטאים איומים (ושם גם מוזכר שהשם יעלה אותנו לארצנו כתוצאה ממנה בקידוש השם לעיני כל העמים)) במדרש שיר השירים ששם כתוב שאם הגוים ישתעבדו בנו יותר מדי זה יביא את הקץ (של הגלות)שלא בעונתו ,וכבדרך אגב מוזכר בגמרא על הפסוק "זממו אל תפק" שזה מה שיעקב אבינו התפלל על "גרממיא של אדום " ראה שם גמרא מגילה דף ו עמוד א-ב "'אל תתן השם מאויי רשע זממו אל תפק' ירומו סלה אמר יעקב לפני הקב"ה רבונו של עולם אל תתן לעשו הרשע תאות לבו זממו אל תפק זו גרממיא של אדום שאלמלי הן יוצאין מחריבין כל העולם כולו " וכו'  שכשנסיכויות שלהם יתאחדו , ומי אלה אותם "גרממיא של אדום" ? גמרא אחרת (יומא דף י עמוד א ) מציינת בהקשר בני יפת "גומר זה גרממיא"
ובדיון דומה במדרש בראשית רבה מופיע ההסבר הזה "בני יפת גומר...( ובני גומר אשכנז וריפת ותוגרמא אסייא והדייף וגרמנייא) .......רבי ברכיה אמר גירמניקייא" ולקרורד לא מעט מפרשים פירשו שמדובר על גרמניה הרבה לפני שזה התרחש


בקשר לרעידת אדמה בהאיטי , זה לא נבואה ,כי אם חיזוי מבוסס על מכשירים (אם בכלל היה באמת בידיעות אחרונות) , האם יש מכשיר שאפשר דרכו לחזות את העתיד בצורה כזו?  אם כן, לטענה שלך היה בסיס , מכיוון שאין, ההשוואה שלך לא מחזיקה מים

"ואם הקב''ה לא רצח "חוטאים" ורק הסתיר את פניו זאת אומרת שאפשר להסתדר גם בלעדיו"

TALK IS CHEAP .
בלי שהוא היה עוזר לנו , לא היינו עדיין קיימים ,בדיוק כמו שלל עמים אחרים שנמחקו מעל פני האדמה ונמצאים כרגע רק בספרי היסטוריה
הוא הסתיר פנים , כפי שהוא הזהיר שיעשה ,בגלל סיבה מסוימת, והיא חטאים מסוימים שהם בלתי נסבלים  
גם העונש נוצר ישירות כתוצאה מהחטאים האלה ,התבוללות כנגד שנאת העמים שמנסים להתבולל איתם
כך היה גם במצרים, השיעבוד הקשה במצרים הייתה תוצאה קשה של התבוללות והתאהבות בארץ מצרים ומאיסת היעוד של ארץ ישראל, וזה בדיוק מה שהיה לפני השואה, התאהבות בגלות, והתבוללות עם הגוים .  וההבדל היחיד בין מצרים וגרמניה ,זה ציוד יותר טוב של הגרמנים ומצלמות.
בשניהם יצאנו מהעניין משפלות איומה לגדלות נוראה בקידוש השם לעיני כל העמים


" הוא לא העניש אותנו הגויים הענישו אותנו."

לא אמרתי שהוא לא העניש ,בוודאי שזה היה עונש,מה שאמרתי הוא שהעונש,השנאה של הגוים ,היא תוצאה ישירה של התבוללות , ולכן גם השואה שנבעה ממנה היא תוצאה ישירה של התבוללות

" וזה לא עונה על השאלה כיצד הוא הסתיר את פניו גם כלפי צדיקים חרדים שנהרגו בשואה. לא 1, או 2 אלה מאות אלפים אם לא מיליונים, במיוחד בקהילה הפולנית ששם בדיוק היה ההפך, הרוב כלל לא התבוללו והם ספגו את העבדות הכי חזקות."

כל ישראל ערבין זה לזה , כשיהודים לא מעוניינים להיות יהודים יותר ,הקב"ה מקים עליהם צורר שיכריח אותם להיות יהודים אם רוצים או לא רוצים ,ככה זה . ובגלל החוטאים המתבוללים גם יהודים צדיקים יכולים לפעמים להענש ,כי כל ישראל ערבין זה לזה .
לפעמים הצדיק מקבל יסורים ,כדי שהרשעים יסבלו פחות וינצלו ולא יושמדו לחלוטין כדי שיוכלו לעשות תשובה ... לפעמים לא היה תוכחה מספיקה ולכן העונש בא גם על צדיקים .
שורה תחתונה , אנחנו לא יודעים את חשבונות שמיים,אבל יש לנו דוגמאות מהעבר ...למשל עשרת הרוגי מלכות, שנרצחו על קידוש השם כדי ששאר עם ישראל ינצל מסבל איום ביותר בגלל חטאיו ...והצדיקים עשרת הרוגי מלכות בדקו אם הגזרה של הרומאים משמים או לא משמים וגילו שכן משמים ולכן לא ניסו להתחמק ממנה ,כדי ששאר עם ישראל ינצל (לדוגמה)

שוב, הנקודה היא ... אנחנו לא יודעים את כל חשבונות שמים , צריך לסמוך על הקב"ה וללמוד איך להיות צדיקים ,ככה ימנעו מעם ישראל דברים לא נעימים לכתחילה

וכמו שבגלות הזאת היה יסורים קשים כך גם בגלות הראשונה היה יסורים קשים, ושניהם התחילו באשמתנו ...כי היהודים התאהבו בגלות והתבוללו ולא רצו להיות יהודים או לחזור לארץ ישראל אלא להיות "מצריים" או "פרוסיים" במקום היעוד שלהם וברוך השם שהציל אותנו בשתי המקרים כי אחרת לא היינו ניצלים
ולולי השם יתברך לא היה מרבה איתנו את חסדיו ועוזר לנו להנצל מהישמעאלים שתיכננו להשלים את מה שהגרמנים ניסו לעשות ...לא היינו ניצלים חלילה ...עצם זה שאנחנו פה, זה כי הוא עזר לנו . עצם זה ש600 ריבוא ניצחו מליונים של ישמעאלים ,זה בזכותו ,בדיוק כמו זה ש600 ריבוא ניצחו מליוני מצריים וכנענים זה בזכותו

"זאת אמורת, גם מי שלא התבולל מת, לאומת טומי לפיד והשופט ברק שהם לא רק חילונים אלא ביצעו דברים נגד עבודת השם כמו שאתם מפרשים זאת(לפיד במפורש) שרדו."

ראה התשובה לעיל . המטרה לכתחילה לא הייתה חיסול עם ישראל מעולם, אלא רק עונש כבד על עבירה כבדה , ומי יודע אם המתבוללים היו נאותים לעשות תשובה (כמו בימי מרדכי ואסתר) כל תכנית הגרמנים הייתה נקטעת באיבה ..ומי יודע אם הם היו נאותים להקשיב למזהירים (והיו) שאמרו ללמד את הילדים את הא' ב' של הירייה (במקום להשמיץ אותם בעיתונים ולזרוק עליהם אבנים,כמו שאכן היה) ,הקב"ה  היה עוזר להם להתגבר על אויבהם מטעמים של לאומיות יהודית אנטי מתבוללת

"שלא נדבר שהיו ניצולים שכן התבוללו, התנצרו לאחר מכאן ושרדו."

שוב , הרעיון זה להחזיר בתשובה ,לא להשמיד לחלוטין,כפי שתיכננו הגרמנים ...הגרמנים היו כמו האשורים "הוֹי אַשּׁוּר(או לשם השוואתנו,גרמניה), שֵׁבֶט אַפִּי( אשור הוא המקל הרודה של אפי,כעסי)  וּמַטֶּה-הוּא בְיָדָם, זַעְמִי.(והמטה שבידם הוא משמש את זעמי)  בְּגוֹי חָנֵף אֲשַׁלְּחֶנּוּ, וְעַל-עַם עֶבְרָתִי(העם שעברתי עליו) אֲצַוֶּנּוּ--לִשְׁלֹל שָׁלָל וְלָבֹז בַּז(לבוז ביזה,כפל לשון), ולשימו (וּלְשׂוּמוֹ) מִרְמָס כְּחֹמֶר חוּצוֹת.(לרמסו כמו שמרמסים טיט שמשליכים בחוצות ,זאת אומרת, להשפילו כדי שיושפל וכתוצאה מזה יחזור בתשובה)   וְהוּא לֹא-כֵן יְדַמֶּה, וּלְבָבוֹ לֹא-כֵן יַחְשֹׁב:  כִּי לְהַשְׁמִיד בִּלְבָבוֹ, וּלְהַכְרִית גּוֹיִם לֹא מְעָט. (זאת אומרת האשורים לא כן חושבים, אלא הם מנצלים את זה כדי לנסות לבצע את מזימותיהם שבלבבם שזה להשמיד ולהכרית גוים הרבה ולשלוט על כולם)  " זאת אומרת השם השתמש בהם כמו שמשתמשים במקל לרדות בו , אך הוא לא כן חושב, אלא מוסיף מעצמו ומלבבו את השנאה שלו (כלפי היהודים במקרה הגרמנים והאשורים וכו' וכל הצוררים)
"וְהָיָה, כִּי-יְבַצַּע השם  אֶת-כָּל-מַעֲשֵׂהוּ, בְּהַר צִיּוֹן, וּבִירוּשָׁלִָם--אֶפְקֹד, עַל-פְּרִי-גֹדֶל לְבַב מֶלֶךְ-אַשּׁוּר, וְעַל-תִּפְאֶרֶת, רוּם עֵינָיו"

לאחר שהשם השתמש במלך אשור, הוא יפרע ממנו , כמו שהוא נפרע מהגרמנים . את אשור הוא הרים לגדולה בשביל עונש לישראל ,ככה את גרמניה ימח שמם, וכאשר הם גמרו לבצע את העונש (שבשני המקרים היה תוצאה ישירה של חטאי ישראל) הוא פרע מהאשורים עם הבבלים, ומגרמניה עם בעלי הברית (ובעיקר רוסיה  ;D)
עיין שם ישעיהו פרק י

"ומה זאת אומרת הוא החזיר אותנו למדינה? מי שבנה את המדינה היו קומוניסטים, שמאלנים, חילונים, שונאי דת, זה אפילו אתם אומרים. "

לא רק הם , היו גם דתיים לא מעט ,אבל בלי קשר
איפה הם היו כל אותם שנים ? כל אותם קומוניסטים שמאלנים וחילונים ושונאי דת ?למה הם לא הצליחו להקים מדינה ביוזמתם לפני שהשואה התרחשה? למה הם לא הצליחו להציל את העם היהודי מהנצאים?

עם כל הכבוד להם, אנחנו פה והמדינה קמה רק בגלל שהשם רצה, ולא בזכותם . (אדרבה אם היו יהודים שבאמת היה להם זכויות בהקמת המדינה זה הלח"י האצ"ל ונדבנים דתיים ופעלנים ציוניים דתיים לצד חילונים לאומנים במסגרות האלה שקידמו בנייה הגנה וגירוש הבריטים, בלי לזלזל בלוחמי העם ששירתו בהגנה שבוודאי המאמץ האנושי שלהם היה גדול ,אך החבר'ה שאתה מדבר עליהם לא הקימו כלום ,רק גנבו את הפירות שהגדילו האירגונים הציוניים באמת)

עם כל הכבוד ליכולות של האנשים שאתה מדבר עליהם , לולי שלל ניסים, גם על כפר הם לא יכלו להגן, קל וחומר להקים מדינה
המדינה הזאת קמה בנס שבוא ריבוא יהודים עם מעט ציוד ניצחו את העולם הערבי כולו על משאביו וגייסותיו הרבים כחול על פני המדבר. הציחו לקלוט יהודים רבים מכל העולם ללא משאבים ועוד להפוך ממצב כזה קטסטרופלי למדינה עם כלכלה חזקה וטכנולוגיה סופר מתקדמת בכל תחום

5. בטח שלא מצפה, אחרי שכבר עניתי   :)

קיצר, בלי נדר אם תגיב ,תקבל תגובה רק מיום רביעי בערב והלה בלי נדר כי אני עסוק מדי להתעסק איתך בדיון כרגע,ונמשיך גם את הדיון השני אז בעזרת השם
LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #34 ב- : ינואר 31, 2010, 01:31:25 »
שלום אוהד :

1. כי כלום לא יאפשר לעולם למשהו להווצר , הרי אין כלום . אני לא מדבר במישור הפיזי,הקיום של חומר בבוודאי התחיל בנקודה מסוימת , אך בגדול , חייב שהיה משהו .
ובכלל השאלות שלך כאן עם כל הכבוד הם פשוט מעידים על נסיון מגמתי לשאול את אותם שאלות שקיבלת עליהם תשובה שוב ושוב בלי נסיון להתמודד עם התשובה ...איזה מן התנהלות דיון היא זאת?
הרי כתבתי מליון פעם , כלום בלתי אפשרי(במצב שבו יש קיום) ,כי שום דבר לא היה מתהווה ממנו,היה ממשיך להשאר כלום לנצח כי לא היה בעצם שום דבר

קרינת רקע קוסמית זה לא תאוריה , השלג הלבן בטלווזיה שלך זה תאוריה ? ... זה היא ..זה ביטוי שלה שהאנטנות שלך קולטות.

שוב השימוש הנדוש והלעוס בטיעוני אפולוג'יסטים אתאיסטים , אני אשכרה יכול פשוט לצטט את עצמי מדיונים אחרים עם אתאיסטים כמוך בלי שתרגיש.
סבבה, כן ,אני יכול להפריך .מפלצת הספגטי עם כדורי הבשר היא בעלת צורה(ספגטי וכדורי בשר) , משמע שהיא לא הייתה קיימת תמיד, כי זה הגבלה ,כך שמשהו מגביל אותה, והיא לא הייתה מאז ומתמיד .

"כל ההתבססות שלך על קיום אל מבוססת על ההנחה שאין הסבר אחר בינתיים"

קשקוש ,קיבלת הסבר מפורט , אין בכלל קשר לבריאת העולם, הוא קיים בין כה וכה , זה בריאת העולם שצריכה אותו בשביל להתאפשר לא ההפך
כל דבר שנוצר , נוצר בגללו , אחרת , היה כלום . זה כל ההסבר שצריך , זה שההסבר לא נח לך, זה בעייה שלך , מבחינה מציאותית \עובדתית , מדובר באמת אונברסלית שבוודאי לא צריכה את ההסכמה האנושית לה.
"זה לא אומר שזה מוכח"
נו אז בבקשה, תנסה להפריך את זה ותראה שאי אפשר (הווה אומר , הוכחה )
"המדע עצמו והתהליכים עצמם שקרו סותרים את אופן האמונה(ראה דיונים עם אל''מ)."

צטט את הקטעים הרלוונטיים, אין לי פנאי לקרוא דיון שלם אחר שלך ,די עסוק בימים אלה .

כמו שאתה יכול להשתמש במדע בצורה מגמתית , כך גם אני ,אתה רק מסתמך על אהבלים כמו דוקינס שכל ה"רקורד המדעי" המפוקפק שלהם זה וויכוחים עם בריאתנים כגון ארון יחיא ועשיית כותרות מפוצצות בעיתונים ,שקשורים יותר תחומית לדיקונסטרקטשיוניזם( "ניפוץ מוסכמות העבר" על ידי סוציאל טרוריסטים שמנסים להשתלט על האקדמיות) מאשר למדע אמיתי ... זאת אומרת, אני לא יכול לבקש כר נוחה יותר לביצוע ניגוח האתאיזם , יותר ממה שאתה כנראה רוצה לתת .
אז GO AHEAD , MAKE MY SHABBOS .

מה שאנחנו מדברים עליו הוא נטו על אם יש כח עליון . להוכיח שהכח העליון הזה זה האלוקים שלנו זה עניין אחר לגמרי, שגם לו יש שלל הוכחות .

2. כי דבר שתמיד היה ותמיד יהיה , או כלשונך "נצח" ,לא יכול להיות מוגבל בכלל

הנקודה היא , בשביל שהקיום שלנו יהיה אפשרי , אי אפשר שהיה מצב שבו לא היה שום דבר, כי אז תמיד היה נשאר רק שום דבר. זה לא היה משתנה , לכן כדי להסביר איך הקיום שלנו אפשרי , חייב שהיה משהו שהיה תמיד
זה חובה, זה כורח המציאות ... אחרת היה מצב של כלום ,ואז אנחנו לא היינו מנהלים את השיחה הזאת

דבר שהיה תמיד אין עוד שום דבר כמוהו ,אין שום דבר שמגביל אותו (כי רק הוא היה קיים תמיד) וכל דבר אחר שקיים נוצר בגללו ,ולא ההפך.

אם יש שני דברים שמגבילים אחד את השני ,איך הם נוצרו ? הרי אם הם מגבילים אחד את השני, לכתחילה הם לא היו תמיד, כי איך שהוא נוצרה ההגבלה הזאת...זאת אומרת יש משהו שתמיד היה ,והוא לא מוגבל, והוא יצר והגביל אותם ...כך או כך תגיע לנקודה שבה היה קיים משהו ,יחיד מסוגו, שהיה קיים תמיד  כי אם לא ,היה מצב של כלום,והשיחה הזאת לא הייתה מתנהלת לעולם.

"יתרה מכך למה עצם זה שהוא נצח, מעל חוק הזמן ואף המרחב נותן לאותו "כוח עליון" כוח להיות בלתי מוגבל(במידה והוא אחד)? על בסיס מה? מ מונע ממנו להיות מוגבל בתחום אחר?"

זה כבר הפרשנות הלא נכונה שלך .. מה שאמרתי הוא , שאין שום דבר שמגביל אותו,ואין עליו לא חוקי זמן לא חוקי מרחב ולא שום חוק אחר (שהם תוצאות של חומר ) ושהוא מעל הכל
למה ?
כי אם משהו תמיד היה , רק הוא תמיד היה , אין שום דבר ברמתו ששווה לו שיכול להגביל אותו,אדרבה , חוץ ממנו ,אין כלום,חוץ ממה שהוא בחר לאפשר ,זאת אומרת... כל מה שקיים חוץ ממנו , זה הוא יצר ... הוא עצמו , לא נוצר, אלא תמיד היה ... ואם לא היה דבר כזה , השיחה שלנו לא הייתה מתנהלת לעולם, כי היה מצב של כלום באיזה שלב ...מכיוון שזה לא אפשרי ,חייב שמשהו תמיד היה ותמיד יהיה כדי להסביר איך אנחנו קיימים בתוך הקיום שלנו (שכן התחיל)

האלטרנטיבה היא , כלום .

"זה שמעל חוק כזה או אחר לא אומר שהוא לא מוגבל בצורה כזאת או אחרת."

הוא מעל כל חוק , הוא היחיד שתמיד היה ותמיד יהיה , לא חלים עליו שום חוקים, ואין לו שום מגבלה כל שהיא מאותה סיבה בדיוק, אין שום דבר שיכול להגביל אותו, רק הוא תמיד היה ותמיד יהיה .

"מכאן למה הוא בלתי מוגבל לנצח? למה לא זמנית?"

ראה לעיל.
" זה שהוא תמיד היה לא אומר שהוא תמיד יהיה"

בוודאי שזה אומר שהוא תמיד יהיה ...אם משהו תמיד היה , למה שהוא יפסיק ? הקיום שלו לא תלוי בשום גורם כלשהו , הקיום שלו הוא תנאי להתקיימות כל דבר אחר לכתחילה , אחרת היה מצב של כלום , מה כל כך קשה להבין דבר כה פשוט ?

", אולי קיים דבר היכול לבטלו שגם דבר זה מוגבל(או לא מוגבל אך לו אין חשיבות לנו) ובוחר לא לבטלו כרגע ונותן לו חופש פעולה זמני לניהול קיומנו כרגע בלבד."

אם יש שני דברים שמגבילים אחד את השני ,שניהם נוצרו, ולא היו קיימים תמיד , וכך או כך תגיע לעובדה הטופחת שאכן יש משהו שתמיד היה ותמיד יהיה , אחרת תתקע עם מצב של כלום .
איך "קיים דבר היכול לבטלו" ...מאיפה הוא צץ? ...זה שאנחנו צריכים דבר שתמיד היה , זה עובדה ,אחרת היה כלום, וגם זה עובדה ,והשיחה הזאת לא הייתה מתנהלת ... מכיוון שלא יכל להיות מצב שבו לא היה קיים כלום (כי השיחה הזאת כן מתנהלת) , אז יש משהו שתמיד היה , והקיום שלנו זה העוגן במציאות של המסקנה הזאת...  או שאין כלום, או שמשהו היה קיים תמיד , אין אמצע. כלום לא מאפשר אמצע
לכן , אם יש משהו שהיה תמיד , אז הוא גם תמיד יהיה . למה ? כי אין שום דבר חוץ ממנו ברמתו,וכל מה שנוצר נוצר בגללו (לא משנה איך תגדיר אותו ) כי חוץ ממנו, לא היה דבר, אבל הוא , היה תמיד .

בנוגע לנשמה :
"מכאן השאלה, על סמך אותה אמונה-אם יתכן שהנשמה קיימת מנקודת זמן ועד נצח למה הוא לא קיים מנצח ועד נקודת זמן? "
כי הסיבה היחידה שמשהו אחר יוכל לחיות לנצח זה בגלל שהוא -שקיים לנצח - יכול לאפשר למשהו אחר להתקיים בחסדו לנצח , מנקודת הזמן שהוא עצמו ברא את אותו דבר (הנשמה למשל) אך לולי התערבותו , שום דבר אחר לא יכל להתקיים בכלל , לא לנצח,ולא למיקרוט קטן אחד ,  לולי הקיום שלו , שום דבר לא יכל להתקיים לעולם , היה מצב של כלום, ולנצח היה נשאר כלום .כלום לא הופך למשהו
עצם זה שכרגע קיים משהו(למשל נשמה) ,מוכיח שמשהו תמיד היה , משהו שתמיד היה , תמיד יהיה , כי הוא מעל הכל . ולמה זה מוכיח ? כי אחרת היה מצב של כלום, וגם אותו הדבר שכרגע קיים (למשל נשמה) לא יכל לעולם להווצר במצב של כלום

"למה הוא לא הוגבל לעולם הבא בלבד בנקודה מסוימת אחרי קיום העולם? "

מי יגביל אותו ? הוא היה קיים תמיד , לא היה לפניו שום דבר, ולולי התערבותו שום דבר מלבדו לא היה קיים לכתחילה .

"אולי לאחר בריאת העולם הבא(או שהעולם הבא הוא נצח בלבד ואולי אותו עולם יצר את האל שיצר אותנו) יכול להתקיים ללא אל?"

שום דבר לא יכול להתקיים לולי התערבות דבר שתמיד היה ותמיד יהיה , עולם, לא משנה כמה מורכב הוא, הוא דבר מוגבל, ולא יכול להיות קיים תמיד ,מסגרת מורכבת ככל שתהיה , לא יצרה את עצמה , אז כיצד היא תיצור אל ?  זה כמו שתגיד שמכונה מורכבת ככל שתהיה נוצרה לבד.באיזהו שלב,היא עצמה נוצרה, ומי יצר אותה? ...
בקיצור , משהו היה חייב להתקיים תמיד ,אחרת היה מצב של כלום . ועולם מורכב ככל שיהיה לא היה נוצר לבד, אלא גם לא היה נוצר בכלל, כי היה כלום ...האלטרנטיבה האפשרית היחידה להסביר קיום זה שמשהו תמיד היה , ואותו משהו בהכרח הוא מעל הכל מעל כל חוק, ובלתי מוגבל
כי אין שום דבר שיכול להגביל אותו


" אולי בכלל אנחנו סוג של אורגניזם בלתי רלוונטי ביצור חי אחר עצום שהוא זה שמתבסס על קיומו באותו כוח עליון(זאת אומרת חשיבותנו זהים לחשיבותם של תא מסוים שלנו)?"

"אולי" , מה זה משנה כלל ?  כך או כך , אותו כח עליון קיים, כי אם לא , גם התא הכי פחות חשוב, לא היה קיים בכלל, כי היה מצב של כלום.

"אני יכול להמשיך ולתת עוד ועוד ועוד תאוריות על קיום קיומנו ומטרתנו, ובכך לעלות ספקות על עצם הקיום של אותו כוח עליון ומטרתו."

אתה יכול להמשיך עוד ועוד לקשקש תאוריות על קיום קיומנו ומטרתנו , ואף אחת מהם לעולם לא תסתור את העובדה שאו שהיה כלום והשיחה הזאת לא הייתה מתנהלת אף פעם, או שתמיד היה משהו וזה מאפשר את השיחה הזאת ... מכיוון שהשיחה מתקיימת ..כלום לא אפשרי , אז משהו שתמיד היה ותמיד יהיה , זה האפשרות הנכונה .


" ולכן יש ספק ואי הוכחה של מעל הסר הספק לקיומו..."

אין ספק, לא העלת אפילו ספק אחד,רק הראת חוסר הבנה כללית של עצם הטענה , WITH ALL DUE RESPACT , תמודד עם הטענה , אל תלך סחור סחור ,זה במילא לא ילך לך.

"בנוגע לפס''ד- בדיוק מה שאני אומר"

זה ממש לא מה שאמרת, אתה ניסית להוכיח דרך זה שאלוקים כביכול מוגבל, לא הצלחת, אז אתה מנסה ללעוג לעצם הרעיון , כי מי שלא יכול להתווכח ,מנסה להשמיץ .

"אם האל החליט שאדם מסוים הולך לגיהינום והאדם לא מקבל את זה הוא יכול לעושת עם זה משהוא? זה קצת מצחיק הקיום של המשפט, להראות לו מה ולשם מה? שהוא ירגיש עם עצמו שעשו לו צדק? מה זה עוזר לו אם הוא בגיהינום לנצח נצחים(אפילו חיים אמר זאת באחד מסרטיו שיתכן ואדם יכול להיות בעולם הבא בגיהינום לנצח)?"

אם האדם לא מקבל את זה הוא לא יכול לעשות עם זה כלום, אכן . אך המשפט אכן לצורך האדם, שיבין שהוא מקבל משפט צדק אך ורק על פי מעשיו ולא על פי שום שיקול אחר . זה שזה מצחיק בעיניך,לא אומר שזה לא נכון . גם בבית משפט של מטה , אם הבית משפט מקבל לידו אלף קלטות שמוכיחות את אשמת הנאשם , האם זה מצחיק לעשות בכל אופן את הפרוצודורה ולהוכיח שהוא אשם ? גם אם כן בעיניך..זה לא סיבה למה לא לעשות
זה לא קשור ל"מה זה עוזר לו" ... זה קשור לעצם הפרוצודורה של משפט צדק לאדם  ,של מה עשה עם חייו כשיכל

"וגם אם הוא קיים"

הוא קיים. אחרת היה כלום , והשיחה הזאת לא הייתה מתנהלת .

" מי אמר שכל תורתו היא האמת? זאת אומרת, למה לא יכול להיות מצב שהוא קיים באופן פסיבי ללא התערבות כלל בנעשה בעולם? וגם אם הוא מתערב למה דווקא תורת אבותנו היא התורה ולא המצאה של בני האנוש לרכוש בעזרת תורה זו סדר מסוים על פי בסיס הבנתם על העולם שלנו בלבד?"

אוקיי אז שתי נקודות הבהרה :
1. הדיון שלנו נסב על אם קיים כח עליון או לא . לא על אם התורה שקיבלנו ניתנה ממנו או לא
2. להוכיח שהתורה אמת ושאותו כח עליון הוא אלוקי ישראל שנתן לנו את תורתנו היא הוכחה אחרת בפני עצמה
והנה כמה מראשי פרקיה :

א)
1. הוא נתן לנו את תורתנו בפני כל העם ,ולא ליחידים שטענו ששמעו וראו ...כל העם ראה ושמע ,ועוד המון גוים שעלו איתם ממצרים
2. הוא דיבר מול כל העם את עשרת הדיברות
3. הוא הוציא אותנו ממצרים בשפטים גדולים לעיני כל הבריות וקרע את הים לעיני כל הבריות
4. הוא הכניס אותנו לארץ בניסים אדירים לעיני כל הבריות

זאת אומרת, התורה שקיבלנו ותהליך הפיכתנו לעם , נעשה בגלוי לעיני כל הבריות ...אף אחד לא קם ואמר "שמעתי שאלוקים אמר כך ולכן כולכם מחוייבים לשמור" ,אלא כולם שמעו באוזניהם וראו בעיניהם וקיבלו את התורה על סמך הראייה ושמיעה שלהם והעבירו את זה מדור לדור .

ב) התורה עצמה תורת אמת  ודרכה אפשר להוכיח את זה ,לדוגמה:
1 .התורה ידעה שהעולם עגול וסובב על צירו ושזה סיבת חילוף היום והלילה, כאמור בערבית "גולל אור מפני חושך וחושך מפני אור" ... התורה ידעה על "התנינים הגדולים" שאלו מה שהמדע מכנה הדינוזאורים , התורה ידעה שלל אמיתות שלא יכלו להוודע לבני אדם בתקופה המדוברת כי לא היה כלים מדעיים לדעת אותם, אז איך הם ידעו?
2. התורה נתנה נבואות למשך אלפי שנים שהתקיימו במלואם אחד אחרי אחד , כיצד תורה שהיא לא תורת אמת תחזה את המציאות כפי שהיא התהוותה לעיני כל האומות ? דוגמאות , מפלת אשור בידי בבל , מפלת בבל בידי פרס , מפלת פרס בידי יוון ,  שתי הגלויות , הגוים ישממו על ארצנו ולא יצליחו להנות ממנה כשנהיה בגלות , כשאנחנו נחזור העצים יתנו פירותיהם שוב והארץ תפרח כבעבר , אם ישראל יחטאו חטאים חמורים של התבוללות התורה חזתה צרות איומות , שואה ממש, ואפילו ציינה שהם תיעשנה על ידי "גרממיא של אדום" (מקום אחר בגמרא גרממיא= גומר, במדרש בראשית רבה גומר= גרמוניקה) שעליהם ,על פי הגמרא ההיא ,יעקב אבינו התפלל "זממו אל תפק" , ועיין ביחזקאל לו ושיר השירים רבה על שלושת השבועות שבשניהם מצוין שאם יהיה דבר כזה זה יביא את קץ הגלות שלא בעונתה והשם יחזירנו לארצנו בקידוש השם לעיני כל העמים ,כמו שאכן היה
התורה גם חזתה מראש את כל צרות הגלות,הגירושים וכו' , במקור מסוים כתוב שהישמעאלים יבנו שיקוץ בהר הבית , וכתוב גם שעיקר המלחמה בתחילת הגאולה(החזרה לציון) תהיה מול ישמעאל דווקא (שגם כתוב במקורות שהם ישלטו על הארץ בתקופה מסוימת אם נהיה בגלות )
וכו' וכו' .

ג) בדיוק כמו העדות שהעברנו מדור לדור על מעמד הר סיני , יש עוד דרך להראות שכל האישים שהיו קיימים אז באמת היו קיימים ולא המצאה ...הרי תלמידי תלמידיהם לומדים עימנו עד היום ! ...ואם תספור מהם לפי הדורות, תגיע ליהושע ומשה עליהם השלום

ד) למה שעם שלם יקבל ספר שכתוב בו הוצאתי אתכם ממצרים מבית עבדים ולכן אתם מחוייבים לקיים תורה בכתב ותורה שבכל פה ?
אם הייתי נותן לך ספר שכתוב שהוצאתי אותך מסומליה ועכשיו כתוצאה מזה אתה חייב לעשות עשר שכיבות שמיכה כל בוקר, היית מקשיב ?  
בוודאי שלא ...אז אדרבה עם שלם לא היה מקשיב אם זה לא היה נכון ...עצם זה שעם שלם קיבל תורה על סמך הטענה שהוצלו ממצרים מבית עבדים ,מוכיח שזה נכון .

וכו' , יש עוד הרבה.

3.
". הדיון קצת התפתח ולכן רשמתי את מה שרלוונטי ל-3 ב-2 "
אין בעייה .

"מכאן התפתח הדיון "לחופש הבחירה". שזה אני חייב לשאול, כיצד אדם בעל חופש בחירה השווה בהבנתו הטבעית ולו נטיות מיניות טבעיות בוחר להיות פדופיל?"

כי הוא סוטה מין
גם החוקרים והמטפלים מסכימים שזה סטייה ונטייה אלימה שהתפתחה מכל מיני סיבות , היו גם דוגמאות קיצוניות שפדופיליה הייתה אפילו נפוצה , למשל , תקרא קצת על מנהגי האשנא באפגניסטן של המאות ה15-17 ואפילו על ה"שירה" של משוררים מוסלמיים בני התקופה שביטאה את הגועל נפש הזה אפילו ברמה של אומנות מקובלת (באיזור ההוא) ...או על היחס של צבאות מסוימים כגון רוסיה מול צ'צניה או המלחמה ברואנדה(למשל תראה איזה זוועות עברו על הטוטסי) ,ותראה כמה חיילים אנסו ילדים .אז מה ,כולם בצבאות האלה דפוקים ללא בחירה?
ברור שזה בחירה.

4.
" בהנחה שהוא לא מוגבל ונצח"
בלתי מוגבל ואין סופי .

"-כאן נכנסת השאלה אם הוא טוב מוחלט. מה מונע ממנו לבצע הבטחות כאלו ואחרות לאותו אברהם אבינו ולאותו עם יהודי שלהבטחות אלו לא יהיו שקר? "
איזה הבטחה הוא לא קיים ? זה שאתה לומד לומד תורה וחושב ש"עונשים חמורים " כגון גלות ו"הסתר פנים" כעונש על התבוללות ועבודה זרה זה לא חלק מה"הבטחה" זה בעייה אחרת, אבל הקב"ה מילא אחר כל הבטחותיו .
"טוב מוחלט "  זה הגדרה שלך ... הוא הגדיר מה טוב ומה רע , לא אתה.
הקב"ה אוהב אותנו ולא יתן לנו להשמד לעולם ובחר בנו בחירה שאיננה ניתנת לביטול  ,אך הוא בוודאי לא סנטה קלאוס ...יש לו סובלנות ,אבל לא בלי קץ , אחת מהפרשיות הראשונות בתורה הם פרשת המבול, שבה, עם כל הסובלנות , הקב"ה מחק עולם שלם כי לא היה מוכן לקיים את יעודו , אמנם הוא נשמע שלא ימחה שוב את העולם כך ,אך זה בהחלט נותן לנו שיעור חשוב ,שהוא ..עולם שלא ממלא את יעודו ותכליתו ,לכתחילה לא ראוי בכלל להתקיים

האם זה בא ללמד אותנו שהקב"ה הוא חם מזג שמוכן להשמיד עולם שלם ?  כלל לא ..אדרבה ,הסיפור הזה מלמד שהקב"ה ריחם עליהם והיה מוכן לסבול כביכול את הרשעות שלהם מעל אלף שנה , והיה מוכן לחכות עוד מאה שנה שבהם נח בנה את התיבה כדי להזהיר אותם ולתת להם סיכוי לעשות תשובה ...אך כשכלו כל הקיצין, השם קם ,התעצב אל ליבו, ומחה את הרשעים ,וברא בעצם עולם אנושי חדש, דרך הצדיק היחיד שהיה אז
הקב"ה מאריך אפיה וגבי דיליה ,  מאריך אפו אבל גובה את שלו

"אולי הוא בכלל אוהב את העם הדני וחיכה עד לקיומו על מנת שיהיה הוא עם הנבחר, הוא ידע שהעם המבחר יהיה נתון ביסורים עקב קנאה של עמים אחרים ולכן הבטיח הבטחות אלו לעם היהודי."

לכתחילה , מה הבעייה שהוא יבחר בעם כלשהו ,הרי הוא כל יכול, ויכול להציל את כמו מפני כל קנאה וצרה . אז למה שהוא יעשה "מרמה" כזאת ?
אז הנה הם קיימים, עובדה שהוא לא בחר בהם .

ואולי , תלמד קצת תורה , ותראה שההבטחות שהוא הבטיח לנו זה שאם נשמור את תורתו הוא ישמור עלינו ,ואכן הוא שמר עלינו.
כל היסורים שבאו על ישראל ,באו בגלל שלא שמרו ,וגם אז הוא הציל אותנו,למרות שלא מגיע לנו (עובדה שאנחנו פה, זוכים לשוחח שיחה כה נעימה זו ולא נכחדנו,למרות כל מאמצי ומשאבי צוררינו)

"ומה זאת אומרת אנחנו העם היחידי שעבר יסורים כאלו ולא עם אחר?"

זאת אומרת שכל היסורים שעברו עלינו ועצם זה שאנחנו קיימים אחרי כל הצרות האלה רק מוכיחים את הטענה שאנחנו העם הנבחר ואנחנו נצחיים , איזה עוד עם שרד גלות מארצו ועדיין קיים היום עימנו ? ....רק אנחנו .

" גם הארמנים עברו שואה"

נכון, ולא ניצלו ...הארמנים ששרדו היו הארמנים מחוץ לטווח השואה או כאלה שהתארגנו בזמן (לברוח) .מה שהיה היה בעיקר הגליה לסוריה +רציחות המוניות .ראוי גם לציין שהסיבה הראשית לזה הייתה עצם המרידה של הארמנים הראשונית , שגרמה לטורקיה לפחד ממרידה נוספת . זאת אומרת - הייתה סיבה ישירה מעבר לשנאה תהומית ,התורכים גם החלו להבין שלא יוכלו להשאיר מיעוטים גדולים בקרבם ועשו הסכמי העברת אוכלוסיה עם יוון והונגריה כדי שלא יתקוממו גם כן , ומה שנוצר אחרי כן היה נסיון שיטתי של השמדת\הגלית הנצרות בלב האמפריה כדי שלא יהוו איום יותר ,וכך גם נרצחו מאות אלפי אשורים נוצרים

הארמנים עברו זאת בהיסטוריה שלהם (מעבר ליחס כמיעוט) בתקופה ההיא הוא עבר זאת פעם אחת (אם אתה לא מחלק את זה בין הסולטנים לבין התורכים הצעירים ורואה בזה כמגמה אחידה תורכית לכחתחילה), לא אלף פעמים של נסיונות השמדה פיזיים וזהותיים שכולם לא צלחו .

"גם השבט הטוטסי ברואנדה. "

מה שקרה שם הוא תוצאה ישירה של דרוויניזם כפוי על ידי הבלגים שגרמו לכמה שבטים רגשי נחיתות בעדפת שבטים אחרים בגללם מראם (הטוטסי היו גבוהים ובעלי אף ישר ,ולכן נחשבו "נעלים" ומועדפים בתחילה, אחרי שזה התסיס את שבט ההוטו, הקולניאלים בחרו לתמוך בהם ולעזור לדיכוי הטוטסי מה שיצר מעמדות לא הגיוניות ומלחמות אזרחים על בסיס גזעי )  

הם מעולם לא חוו אלפי נסיונות השמדה\הגליה וכו', ושמרו על הזהות שלהם ועל עצם קיומם ...הם עברו מה שנקרא GENOCIDE ובקושי שרדו אותו , אלה ששרדו מנסים להשתקם ...

זה לא אלפי נסיונות השמדה שלא צלחו ובכל אופן הם שמרו על זהותם, בנוסף על גלות, כלל וכלל לא המצב.

"גם השחורים בארצות הברית היו עבדים"

לא דיברתי על עבדות , ובכלל מה הטענה הזאת עוזרת לך ? אדרבה , השחורים בארצות הברית איבדו את מהותם ואת זהותם לחלוטין ,זה שהם שמרו על זהות מסוימת, הזהות הזאת מבוססת אך ורק על צבע עורם ...אין להם שום זכר לא לתרבויותיהם,לא לשפתם המקורית, לא לדתותיהם, ולא למקורם מעבר ל"בגדול" אפריקה (וגם זה כי הלבנים אמרו להם) הדבר היחיד שהם יודעים זה שהם שונים בצבע עורם וזה הדבר היחיד שמזהה אותם כקבוצה, במקור,הם ממש לא קבוצה אחת,אלא כמה וכמה עממים מכל מיני מקומות שונים באפריקה


", גם הצוענים נשלחו למחנות הגזים במלחמת עולם השניה."
נכון,פעם אחת , לא אלף פעם .


" היפנים עברו פצצת אטום וזה רק על קצה המזלג."

אף אחד לא ניסה להשמיד את היפנים או למחוק להם את הזהות, רק להכניע אותם במלחמה (שהם התחילו )

"והשואה נחזתה מראש? כי כתוב שם דומה באיזה ספר? כתוב בספרים האלו כל כך הרבה דברים שאפשר לחזות כל דבר. ומעניין שלא כתוב בשום ספר בדיוק מתי דבר יקרה ורק באופן מוצפן, למה שלא יהיה כתוב בברור, יהיה שואה בתאריך כך וכך על ידי כך וכך תזהרו. אני יכול לפרש לך שגם בעיתון ידיעות חוזו שהיה רעידת אדמה בהאיטי אז?"

השואה היא לא בהכרח חייבת לקרות ולכן אין לה תאריך מראש (היה נבואות עם לוח זמנים,בהחלט)
היא תוצאה קיצונית של התבוללות קיצונית בתוך גלות
היא לא מבוססת רק על השם שהוזכר שם, כלל לא , הוא רק חיזוק . היא מוזכרת בפרשיות האזהרה בויקרא ודברים ,מוזכרת ביחזקאת לו כתוצאה של חטאים איומים (ושם גם מוזכר שהשם יעלה אותנו לארצנו כתוצאה ממנה בקידוש השם לעיני כל העמים)) במדרש שיר השירים ששם כתוב שאם הגוים ישתעבדו בנו יותר מדי זה יביא את הקץ (של הגלות)שלא בעונתו ,וכבדרך אגב מוזכר בגמרא על הפסוק "זממו אל תפק" שזה מה שיעקב אבינו התפלל על "גרממיא של אדום " ראה שם גמרא מגילה דף ו עמוד א-ב "'אל תתן השם מאויי רשע זממו אל תפק' ירומו סלה אמר יעקב לפני הקב"ה רבונו של עולם אל תתן לעשו הרשע תאות לבו זממו אל תפק זו גרממיא של אדום שאלמלי הן יוצאין מחריבין כל העולם כולו " וכו'  שכשנסיכויות שלהם יתאחדו , ומי אלה אותם "גרממיא של אדום" ? גמרא אחרת (יומא דף י עמוד א ) מציינת בהקשר בני יפת "גומר זה גרממיא"
ובדיון דומה במדרש בראשית רבה מופיע ההסבר הזה "בני יפת גומר...( ובני גומר אשכנז וריפת ותוגרמא אסייא והדייף וגרמנייא) .......רבי ברכיה אמר גירמניקייא" ולקרורד לא מעט מפרשים פירשו שמדובר על גרמניה הרבה לפני שזה התרחש


בקשר לרעידת אדמה בהאיטי , זה לא נבואה ,כי אם חיזוי מבוסס על מכשירים (אם בכלל היה באמת בידיעות אחרונות) , האם יש מכשיר שאפשר דרכו לחזות את העתיד בצורה כזו?  אם כן, לטענה שלך היה בסיס , מכיוון שאין, ההשוואה שלך לא מחזיקה מים

"ואם הקב''ה לא רצח "חוטאים" ורק הסתיר את פניו זאת אומרת שאפשר להסתדר גם בלעדיו"

TALK IS CHEAP .
בלי שהוא היה עוזר לנו , לא היינו עדיין קיימים ,בדיוק כמו שלל עמים אחרים שנמחקו מעל פני האדמה ונמצאים כרגע רק בספרי היסטוריה
הוא הסתיר פנים , כפי שהוא הזהיר שיעשה ,בגלל סיבה מסוימת, והיא חטאים מסוימים שהם בלתי נסבלים  
גם העונש נוצר ישירות כתוצאה מהחטאים האלה ,התבוללות כנגד שנאת העמים שמנסים להתבולל איתם
כך היה גם במצרים, השיעבוד הקשה במצרים הייתה תוצאה קשה של התבוללות והתאהבות בארץ מצרים ומאיסת היעוד של ארץ ישראל, וזה בדיוק מה שהיה לפני השואה, התאהבות בגלות, והתבוללות עם הגוים .  וההבדל היחיד בין מצרים וגרמניה ,זה ציוד יותר טוב של הגרמנים ומצלמות.
בשניהם יצאנו מהעניין משפלות איומה לגדלות נוראה בקידוש השם לעיני כל העמים


" הוא לא העניש אותנו הגויים הענישו אותנו."

לא אמרתי שהוא לא העניש ,בוודאי שזה היה עונש,מה שאמרתי הוא שהעונש,השנאה של הגוים ,היא תוצאה ישירה של התבוללות , ולכן גם השואה שנבעה ממנה היא תוצאה ישירה של התבוללות

" וזה לא עונה על השאלה כיצד הוא הסתיר את פניו גם כלפי צדיקים חרדים שנהרגו בשואה. לא 1, או 2 אלה מאות אלפים אם לא מיליונים, במיוחד בקהילה הפולנית ששם בדיוק היה ההפך, הרוב כלל לא התבוללו והם ספגו את העבדות הכי חזקות."

כל ישראל ערבין זה לזה , כשיהודים לא מעוניינים להיות יהודים יותר ,הקב"ה מקים עליהם צורר שיכריח אותם להיות יהודים אם רוצים או לא רוצים ,ככה זה . ובגלל החוטאים המתבוללים גם יהודים צדיקים יכולים לפעמים להענש ,כי כל ישראל ערבין זה לזה .
לפעמים הצדיק מקבל יסורים ,כדי שהרשעים יסבלו פחות וינצלו ולא יושמדו לחלוטין כדי שיוכלו לעשות תשובה ... לפעמים לא היה תוכחה מספיקה ולכן העונש בא גם על צדיקים .
שורה תחתונה , אנחנו לא יודעים את חשבונות שמיים,אבל יש לנו דוגמאות מהעבר ...למשל עשרת הרוגי מלכות, שנרצחו על קידוש השם כדי ששאר עם ישראל ינצל מסבל איום ביותר בגלל חטאיו ...והצדיקים עשרת הרוגי מלכות בדקו אם הגזרה של הרומאים משמים או לא משמים וגילו שכן משמים ולכן לא ניסו להתחמק ממנה ,כדי ששאר עם ישראל ינצל (לדוגמה)

שוב, הנקודה היא ... אנחנו לא יודעים את כל חשבונות שמים , צריך לסמוך על הקב"ה וללמוד איך להיות צדיקים ,ככה ימנעו מעם ישראל דברים לא נעימים לכתחילה

וכמו שבגלות הזאת היה יסורים קשים כך גם בגלות הראשונה היה יסורים קשים, ושניהם התחילו באשמתנו ...כי היהודים התאהבו בגלות והתבוללו ולא רצו להיות יהודים או לחזור לארץ ישראל אלא להיות "מצריים" או "פרוסיים" במקום היעוד שלהם וברוך השם שהציל אותנו בשתי המקרים כי אחרת לא היינו ניצלים
ולולי השם יתברך לא היה מרבה איתנו את חסדיו ועוזר לנו להנצל מהישמעאלים שתיכננו להשלים את מה שהגרמנים ניסו לעשות ...לא היינו ניצלים חלילה ...עצם זה שאנחנו פה, זה כי הוא עזר לנו . עצם זה ש600 ריבוא ניצחו מליונים של ישמעאלים ,זה בזכותו ,בדיוק כמו זה ש600 ריבוא ניצחו מליוני מצריים וכנענים זה בזכותו

"זאת אמורת, גם מי שלא התבולל מת, לאומת טומי לפיד והשופט ברק שהם לא רק חילונים אלא ביצעו דברים נגד עבודת השם כמו שאתם מפרשים זאת(לפיד במפורש) שרדו."

ראה התשובה לעיל . המטרה לכתחילה לא הייתה חיסול עם ישראל מעולם, אלא רק עונש כבד על עבירה כבדה , ומי יודע אם המתבוללים היו נאותים לעשות תשובה (כמו בימי מרדכי ואסתר) כל תכנית הגרמנים הייתה נקטעת באיבה ..ומי יודע אם הם היו נאותים להקשיב למזהירים (והיו) שאמרו ללמד את הילדים את הא' ב' של הירייה (במקום להשמיץ אותם בעיתונים ולזרוק עליהם אבנים,כמו שאכן היה) ,הקב"ה  היה עוזר להם להתגבר על אויבהם מטעמים של לאומיות יהודית אנטי מתבוללת

"שלא נדבר שהיו ניצולים שכן התבוללו, התנצרו לאחר מכאן ושרדו."

שוב , הרעיון זה להחזיר בתשובה ,לא להשמיד לחלוטין,כפי שתיכננו הגרמנים ...הגרמנים היו כמו האשורים "הוֹי אַשּׁוּר(או לשם השוואתנו,גרמניה), שֵׁבֶט אַפִּי( אשור הוא המקל הרודה של אפי,כעסי)  וּמַטֶּה-הוּא בְיָדָם, זַעְמִי.(והמטה שבידם הוא משמש את זעמי)  בְּגוֹי חָנֵף אֲשַׁלְּחֶנּוּ, וְעַל-עַם עֶבְרָתִי(העם שעברתי עליו) אֲצַוֶּנּוּ--לִשְׁלֹל שָׁלָל וְלָבֹז בַּז(לבוז ביזה,כפל לשון), ולשימו (וּלְשׂוּמוֹ) מִרְמָס כְּחֹמֶר חוּצוֹת.(לרמסו כמו שמרמסים טיט שמשליכים בחוצות ,זאת אומרת, להשפילו כדי שיושפל וכתוצאה מזה יחזור בתשובה)   וְהוּא לֹא-כֵן יְדַמֶּה, וּלְבָבוֹ לֹא-כֵן יַחְשֹׁב:  כִּי לְהַשְׁמִיד בִּלְבָבוֹ, וּלְהַכְרִית גּוֹיִם לֹא מְעָט. (זאת אומרת האשורים לא כן חושבים, אלא הם מנצלים את זה כדי לנסות לבצע את מזימותיהם שבלבבם שזה להשמיד ולהכרית גוים הרבה ולשלוט על כולם)  " זאת אומרת השם השתמש בהם כמו שמשתמשים במקל לרדות בו , אך הוא לא כן חושב, אלא מוסיף מעצמו ומלבבו את השנאה שלו (כלפי היהודים במקרה הגרמנים והאשורים וכו' וכל הצוררים)
"וְהָיָה, כִּי-יְבַצַּע השם  אֶת-כָּל-מַעֲשֵׂהוּ, בְּהַר צִיּוֹן, וּבִירוּשָׁלִָם--אֶפְקֹד, עַל-פְּרִי-גֹדֶל לְבַב מֶלֶךְ-אַשּׁוּר, וְעַל-תִּפְאֶרֶת, רוּם עֵינָיו"

לאחר שהשם השתמש במלך אשור, הוא יפרע ממנו , כמו שהוא נפרע מהגרמנים . את אשור הוא הרים לגדולה בשביל עונש לישראל ,ככה את גרמניה ימח שמם, וכאשר הם גמרו לבצע את העונש (שבשני המקרים היה תוצאה ישירה של חטאי ישראל) הוא פרע מהאשורים עם הבבלים, ומגרמניה עם בעלי הברית (ובעיקר רוסיה  ;D)
עיין שם ישעיהו פרק י

"ומה זאת אומרת הוא החזיר אותנו למדינה? מי שבנה את המדינה היו קומוניסטים, שמאלנים, חילונים, שונאי דת, זה אפילו אתם אומרים. "

לא רק הם , היו גם דתיים לא מעט ,אבל בלי קשר
איפה הם היו כל אותם שנים ? כל אותם קומוניסטים שמאלנים וחילונים ושונאי דת ?למה הם לא הצליחו להקים מדינה ביוזמתם לפני שהשואה התרחשה? למה הם לא הצליחו להציל את העם היהודי מהנצאים?

עם כל הכבוד להם, אנחנו פה והמדינה קמה רק בגלל שהשם רצה, ולא בזכותם . (אדרבה אם היו יהודים שבאמת היה להם זכויות בהקמת המדינה זה הלח"י האצ"ל ונדבנים דתיים ופעלנים ציוניים דתיים לצד חילונים לאומנים במסגרות האלה שקידמו בנייה הגנה וגירוש הבריטים, בלי לזלזל בלוחמי העם ששירתו בהגנה שבוודאי המאמץ האנושי שלהם היה גדול ,אך החבר'ה שאתה מדבר עליהם לא הקימו כלום ,רק גנבו את הפירות שהגדילו האירגונים הציוניים באמת)

עם כל הכבוד ליכולות של האנשים שאתה מדבר עליהם , לולי שלל ניסים, גם על כפר הם לא יכלו להגן, קל וחומר להקים מדינה
המדינה הזאת קמה בנס שבוא ריבוא יהודים עם מעט ציוד ניצחו את העולם הערבי כולו על משאביו וגייסותיו הרבים כחול על פני המדבר. הציחו לקלוט יהודים רבים מכל העולם ללא משאבים ועוד להפוך ממצב כזה קטסטרופלי למדינה עם כלכלה חזקה וטכנולוגיה סופר מתקדמת בכל תחום

5. בטח שלא מצפה, אחרי שכבר עניתי   :)

קיצר, בלי נדר אם תגיב ,תקבל תגובה רק מיום רביעי בערב והלה בלי נדר כי אני עסוק מדי להתעסק איתך בדיון כרגע,ונמשיך גם את הדיון השני אז בעזרת השם

סלח לי השעה מאוחרת וקראתי חצי אשכול

אצה צודק האשכול נוהל בבלגן ולכן מחר אגיב ביותר פירוט

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #35 ב- : ינואר 31, 2010, 01:36:33 »
בס"ד

לא מפחדים אלא נגעלים...

אני נגעל מכל אדם שמתכחש לדת שלו לעם שלו ולהיסטוריה שלו...

אנשים ששומרים על מורשת אבותם,אנשים עם ערכים לעולם לא היו עושים דברים כאלו (כגון הצדעה במועל יד וכו')

מה זאת אומרת? רון הוא זה שמאמין שאוהדי הפועל הם דומים לנאצים וחזבאללה-ארגוני טרור או משטר שרצונו להשמיד את העם היהודי. האם הוא לא חושש שאוהדי הפועל יבצעו את זמם?
 

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #36 ב- : ינואר 31, 2010, 13:43:20 »

1. הדינוזאורים הושמדו במבול(למרות שכל מחקר בנושא קובע שלא חיו דינוזאורים יחד עם בני אדם)? זה לא סותר את הקריאה של האל לנוח להציל 2 חיות מכל סוג? האל לא יכל להציל את הדינוזאורים?
בנוגע לרמב''ן- לא כל הדינוזאורים הם תנינים, האל טעה בניסוח?
איך אתה יודע שהקנגרו נדד? אין שום מילה על הקנגרו בתנך. או שזה גם תנינים?
צפה בסרט הנ"ל להבהרת הנושא ולהרחבת הידע שלך http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=860  ומומלץ מאוד גם בזה  http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=985

ציטוט
בנוגע לנח:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%AA_%D7%A0%D7%97
"רון ויאט הארכאולוג, שדבריו נתקבלו בפקפוק [דרוש מקור] על ידי הקהילה המדעית ואף על ידי ארגונים נוצריים, טען שזיהה את שרידי תיבת נח על הרי אררט בטורקיה. המחקר פורסם בעיתונות בארצות הברית, ומשמש את התומכים באמיתות התנ"ך כטיעון (בפרט בכנסי החזרה בתשובה)."
ברור, מה ניתן לצפות מויקיפדיה האנטי יהודי, או "הקהילה המדעית" המנסה בכל דרך שהיא להפריך את אמיתות התורה לסלף ולעוות ולא נדבר על טענותיהם של "ארגוניים נוצריים", ממש שילוב למופת.
וכרגיל,לא התמקדת בסרט, אלא בטפל (לנסות להפריכו), צפה שוב (אם צפית בכלל) http://www.d-arena.co.il/index.php?showtopic=83889 ותראה שישנם עוד מדענים\ארכיאולוגים מלבד רון ויאט שהבאת,בסרט מבוהר היטב העניין יחד עם עובדות להימצאות התיבה ולגודלה, והיקשה בהתאמה מלאה לתיאור התנכ"י.

ציטוט
2. מצטער אולי זה אני ידידי- אני פשוט לא מבין לוגית, למה דבר קיים שלא נברא לא יכול להיות מוגבל בתחום אחר? למה זה לא יתכן? כי מה? יש חוק פיזי שהוכח שמה שלא נברא הוא בלתי מוגבל לחלוטין? אני באמת שואל. למה שדבר שלא נברא חייב להיות בכלל נצח ללא סוף במיוחד עקב כך שהנשמה נבראה עד נצח? אם יתכן תחילה עד נצח למה לא יתכן נצח עד סוף? גם נצח זה בלתי נתפס אנושית אז למה נצח עד סוף לא?
מה בדיוק לא מובן הסברתי כמה פעמים זאת וגם hebraic  הואיל להסביר העניין.

ציטוט
בנוגע לפס''ד - למה להצדיק בפני האדם? אם האדם לא יקבל את זה אז מה? הוא יבכה? וגם כאן האל יודע שהוא יבכה, הוא יודע מה יהיו הטענות של האדם, כתב ההגנה וכן הלאה עוד לפני שהאדם נולד(כי הוא לא מוגבל).
אז למה התהליך?
בנוגע לסנגוריה, ידידי זה מגביל את השופט, אם יתכן שאולי במצב מסוים בדקה ה-90 ימצאו מצווה שיוצאו את האדם מידי דין חובה, השופט, בהנחה שהוא האל, לא ידע על זה?

כפי שכבר אמרתי לך האדם לא יכול לערער של פסק הדין אלא זכויותיו וחובותיו מעידות עליו,שום דבר לא מונע מה' לדעת את גזר הדין ואף אם "בדקה ה-90 ימצאו מצווה" ה' ידע גם זאת, התוכחה הינה למען האדם בלבד בכדי שיכיר בעוונותיו וברוע מעלליו.

ציטוט
3. אני מבטיח לקרוא, זה באמת נושא מעניין. אבל פילוסוף כזה או אחר אינה הוכחה. לדוגמה הפילוסוף תאלס קבע בתאוריה שלו שהכל נברא ממים(מה שהוכח כלא נכון בלשון המטה). אבל אני מודה טרם קראתי את שפינוזה, אני יקרא וילמד ואז אגיב אם יש טעם(לך תדע אולי הוא ישכנע אותי). ועדיין זה לא סותר שזה סך הכל השטן המתחזה.
 
לא הבנתי. מיהו השטן המתחזה?! :old_huh:

ציטוט
1.3. אז הוא אפשר לו לבצע פגיעות אלו כמו פדופיליה, הוא יכל לא לאפשר תופעה כל כך מלוכלכת כזו והוא ידע שהיא קיימת הרי כי הוא לא מוגבל. הוא בחר לאפשר לכן בעקיפין יש לו אחריות לה שאי אפשר להתעלם ממנה. יכול להיות שזו היא מטרה אלוקית לא מובנת ויכול להיות שלא. אני לא יודע.
הוא אפשר לו לבחור כמו שכבר הואלתי להסביר לך כמה פעמים "החיים והמוות נתתי לפניך הברכה והקללה-ובחרת בחיים(ציווי ה' לבחור בטוב)",המטרה היחידה של ה' היא שהאדם יתקן את העולם את עצמו את מגרעותיו.

ציטוט
2.3. זה בדיוק העניין שאתה לא יודע אם זה חלק מתיקון או לא ולכן מתעוררים ספקות. למה האל לא חשב על זה? יכול להיות שהוא כן ויש הסבר לוגית, אבל עד כה אין לכך תשובה.
נכון,איני יודע בוודאות אם זהו חלק מתיקון אך זו גם מוצעת לפרשנות, ויחד עם זאת עיקרון הבחירה החופשית של האדם.

ציטוט
3.3 אז לא הבנתי בזה שמבצעים בו מעשה מגונה הוא עובר איך שהוא תיקון? ואז זה סותר את העובדה שהאל לא מתערב באדם כי הוא ידע וניטב את הנשמה של האדם לגוף שיעבור התעללות מאדם אחר. אז מה רוצים מהפדופיל?
ואם לפדופיל יש בחירה אז הוא יכול לבחור לא לגעת בילד, הוא בחר שכן, אני רק מנסה להבין איך הוא הגיע למצב שהוא נוגע בילד. התורה לא מסבירה זאת.
כן,בזה שמבצעים בו מעשה מגונה ללא עוול בכפו, הוא עובר תיקון כלשהו, אין זה סותר את עיקרון הבחירה החופשית,הפדופיל כשלעצמו 'אינו מצווה לפגוע בילד' אך זהו נושא אחר של "מגלגלין זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב".


ציטוט
4. מה זאת אומרת? גם הרוסים שלהם נהרגו עשרות מיליונים על ידי סטלין+מלחמת עולם השניה(רק במלחמה נהרגו משהוא כמו 25 מיליון רוסים לא כולל עוד 20-30 מיליון שסטלין חיסל). ברואנדה נהרגו 700 אלף בני הטוטסי מידי שבט אחר שאיני זוכר את שמו. בטורקיה נרצחו 2 מיליון ארמנים. הסרבים והאלבנים אם אני לא טועה רצחו אחד את השני(חיים גם יכול לומר לך על כך, ראיתי זאת באחד מסרטיו). השחורים באמריקה היו עבדים, ואם אני לא טועה גם אינדיאנים בשלבים מסוימים. הצלבנים שנתפסו על ידי המוסלמים חיים הפכו במקרה הטוב לעבדים. חשוב לציין שכל העמים האלו שרדו(גם האינדיאנים קיימים היום ויש להם תרבות עשירה). זה לא מוכיח.
זה לא סותר, אנו שרדנו משום הבטחתו של הקב"ה שלא ישמיד אותנו. וכן בשואה הקב"ה רק הסתיר פניו מאיתנו,ראה להלן פרשת הברכה והקללה.
הקב"ה הלקה אותנו משום שלא שמענו בקולו,לא בכדי להרע לנו(בעקיפין) אלא "יסורין ממרקין עוונות ומיתה מכפרת" מטרתו העיקרית של ה' הייתה להשיבנו לדרכו.
וזהו העניין שלא השמידנו כליל.



ציטוט
בנוגע לשואה- נתחיל מזה שזה קצת מצחיק להשוות את המעמד של הר סיני(שאחרי 5 דקות של "ההוכחה" רקדו העם היהודי סביב אגל זהב, זה פשוט מצחיק לא? קיבלו הוכחה של התגלות האל ואז הם רוקדים סביב עגל זהב?).
ניתן להשוות במישור הכללי ולא הפרטני, ולא בפן הרגשי.(קרא שוב את תגובת הרב)

ציטוט
למה ה' לא עשה דבר מאוד פשוט וביצע הוכחה מוחלטת שלא ניתנת להכחשה אם הוא לא מוגבל.
בשואה הזהירו את היהודים להתרחשות אסון כבד, ושעליהם לעלות לא"י מיד ולעזוב את הגלות,אך הם היו עיקשים לדבוק במנהגי הגויים,להתבולל ולסור מדרך ה'.
כיום(בדורינו), ה' עושה לנו ניסי ניסים במלחמותינו נגד הערבים, ניסים יומיומיים  שנעשים,ואנו לוקחים זאת כמובן מאליו,ועיקר עצם הישרדותינו ככבשה בין 70 זאבים,זהו נס עצום.
יתר על כן, ממצאים ארכיאולוגים המוכיחים את התורה,נבואות התורה שהתגשמו,תופעות טבע שחזה התנ"ך טרם המדע,וכן תופעות ספיריטואליות כאלה ואחרות,שלחלקם למדע אין כל פשר ל"טבע".
כל אלו מהווים הוכחות חותכות לאמיתות התורה,את מי שמנסה להתכחש תמיד ימצא דרך כלשהי לסלף ולעוות את התורה.

ציטוט
אבל אתה יודע מה? לפני כמה מאות שנים היו השחורים בארצות הברית עבדים, משהוא הכחיש את זה? לא. לכן אתה לא יכול לדעת אם עוד כך וכך שנים יכחישו את השואה באופן גורף כלל העולם או חלק נרחב בעולם השווה ליחס החילונים.
ראה את תשובתו של הרב בנושא-
ציטוט
אני לא יודע אם זה מתוכנן או לא, אבל השואה היא הוכחה חד משמעית למעמד הר סיני, מי שחושב שעוד 100 שנה אנשים לא ישכחו את השואה טועה ! עכשיו יש לנו ניצולים עם מספרים על הידיים, אבל עוד כמה שנים הם כבר לא יישארו איתנו. בארה"ב יש כת של אלפי אנשים שנקראים "מכחישי שואה" הם טוענים שהגז שבו השתמשו בשואה היה גז לריפוי ולא גז להריגה, בקיצור, היום כל דבר אפשר להכחיש, את הסרט הכי טוב אפשר לזייף בהוליווד, את המסמכים הכי מעולים אפשר לזייף כבר במחשב ביתי, לא צריך להיות "גאון" אז גם את השואה יכחישו ולא נצליח להוכיח שום דבר, כולם יגידו שאנחנו שקרנים שאנחנו מעלילים עלילות שווא. כי העולם שונא אותנו.


ציטוט
ובו נגיד שהיה התבוללות נהרגו צדיקים זאת עובדה(כמה התבוללות בדיוק הייתה אגב? אחרי כמה אחוזים הוא מפנה לנו עורף?) חילונים גזעניים מטומטמים כמו טומי לפיד שרדו. אם כבר תן לצדיקים לחיות ולטומי למות הלא כך?
זהו כבר נושא אחר של "צדיק ורע לו רשע וטוב לו", ועוד פשר למיתת צדיקים-למירוק עוונותיהם של אותו הדור.

ציטוט
אתה יודע מה אני אשאל אותך עוד שאלה וזה באמת מסקרנות, כבן אדם המסתכל מהצד על הדת, מחר אני מחליט להיות דתי עקב המאמר של אותו פילוסוף שפינוזה. לאיזה זרם אני הולך? לאורתודוקסים? לרפורמים? לנטורא קארתה? למה דווקא לצורה בה אתה מאמין? ואיך יכול להיות שיש מנהגים שונים, כמו בין עולי מזרח לאשכנז. זאת אומרת אם אשכנזי שומר 3 שעות בין בשר לחלב ומזרחי 6 שעות אז מה נכון(אגב אני חצי חצי אז אני עושה ממוצע?)?
כשבאמת נגיע לזה נשוב לדבר על איזה זרם אתה תלך...
ציטוט
איזה אין מנהיגי גויים? חסר לך חילונים במדינה? כמה מתבוללים יש וכמה חילונים יש?
וכן גם בימינו לא חסרים צרות(יש בשפע), וישנם גם המזהירים כעת(בכל תוקף) את היהודים בגלות לעלות.
איני רוצה להרחיב ולקטרג על הדור וכל שכן לא להשוות אותו לדורות קודמים.

ציטוט
בנוגע למחקר בסרט עצמו הוא הסביר אותו חוקר(מפי הרב) שהשפות הזרות אצל אחת המטופלות היה כי היא שמעה את המטפלת שלה מדברת בשפה הזרה, ומכאן נכנסים לכל העניין של התת מודע.
ואני רק מסביר לך, אם אנה או, במצב של הקרה מלאה, בדתה שהיא בהריון מאותו פסיכולוג, או במילים אחרות דיברה שטויות(שזה סותר את חופש הבחירה כיוון שלה היה בעיה נפשית לפחות על פי פרויד) למה לא יתכן שתחת הפנוזה "מטופלים מספרים את פרי דמיונם על גלגולים" כמו שהגדיר זאת אותו חוקר בשם
איאן סטיבנסון(במילים אחרות) שהוא עצמו בדק את העניין?

ליתר דיוק לגבי איאן סטיבנסון קרא את המאמר הזה+ עובדות מהשטח  http://www.ima-adama.co.il/know_yourself/transfig_remind/reincarnation_ziv_meir2_6_psychology.htm

ציטוט
5. לחקור אותה לעומק לא לחקרתי אתה צודק, כן חקרתי מבחינה רציונלית והגעתי כעט למסקנתי. ולכן מדינה בה "אין מסחר בשבת" מכריחה אותי לא לעבוד בשבת בגלל משהוא שאני עדיין לא בטוח שהוא קיים.
בדיוק כמו שאתה או רון או הבחור השלישי לא חקרתם רגע אחד של קרימינולוגיה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה וכן הלאה אך קבעתם נחרצות שאין כל קשר לגישה הדטרמיניסטית(שהכל קבוע מראש). למען הסר הספק איני מאמין קיצוני לתאוריה זו אך לה בסיס מסוים שאי אפשר להתעלם ממנו כך סתם.

איני מאמין כי חקרת(מבחינה רציונלית) את התורה מפי אנשים הבקיאים בעניין,אם והיית חוקר (תחקור) לא היה לך כ"כ הרבה שאלות.
ואף אם הגעת למסקנה אחת (שהיא כלל לא בהכרח) זה לא אומר שום דבר.
« עריכה אחרונה: ינואר 31, 2010, 18:22:50 על ידי אלמ »
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.