כתב נושא: מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון  (נקרא 15867 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« ב- : ינואר 24, 2010, 13:57:07 »
כפי שירין כתב הדיון באמת הוסת למקום דבילי
מי שרוצה לקלל, לאיים, להשמיץ ושאר הירוקת, מזומן לעשות זאת בפרטי או בנושא חדש.

לדיון עצמו, אני מעתיק את שני ההודעות האחרונות של הרלוונטיות, בנוגע לדת אני חוזר ואומר, אם אינך רוצה לענות, זכותך המלאה. כבר כתבתי, הדת היא אמונה אישית ופרטית, ואין ברצוני לערער לאף אחד את האמונות שלו.



"בנוגע לדת אם אתה מתעקש

כתבת:
"נסתכל בקיום. כרגע קיים משהו, ואי אפשר להכחיש את זה. מהותו לא רלוונטית כרגע. הפואנטה היא שקיומנו מוכיח אותו. המשהו הזה לא התחיל את עצמו, וזו גם עובדה. אם אתה מאמין בעולם פיזי (ואני מניח שאתה מאמין), הרי אפשר להוכיח פיזית שהוא התחיל, כי יש קרינת רקע קוסמית, שהיא כמו העשן, אין עשן בלי אש.
במקרה שלנו, האש זה פרץ האנרגיה הקדמוני, ששחרר את הקרינה הזו, וכך היא מילאה את היקום שנוצר.
עכשיו הדרך היחידה להסביר אותה היא על ידי שהיקום התחיל בפרץ אנרגיה אלים, שאח"כ הפך לחומר, היא החותמת שהוא השאיר. לא מאמין בעולם פיזי? זה בכלל לא משנה, הרי הקיום שלך התחיל עם התודעה שלך, לא היית תמיד, וגם המסגרת שמכילה אותך לא יכלה להתקיים תמיד, כי משהו היה צריך ליצור אותה, היא לא הייתה נוצרת לבדה בואקום. כך שכך או כך, הקיום הנוכחי התחיל בנקודה כלשהי, המהות לא משנה (כלומר, לא משנה אם זה "חלום"/"מטריקס" או וואטאבר; למרות שתכלס, הקיום הזה הוא פיזי, אם אתה טוען אחרת, תחזור לחוברות הקומיקס).
כעת נגיע לנקודה. אם כרגע קיים משו, והמשו הזה התחיל, יש 2 אופציות: או שלפני היה כלום או שתמיד היה משו (יעני אין אמצע), מה הכי מתאים מבחינה מציאותית?
כמובן שהשניה, כי כלום לעולם לא היה הופך למשהו, הוא תמיד היה נשאר כלום, לכן זו האופציה היחידה שאפשרית, ומכיוון שזו האופציה היחידה שאפשרית, צריך לשאול את עצמנו את השאלה הבאה:
מה יכול היה להיות קיים תמיד? אין ספק שמשהו תמיד היה צריך להתקיים כדי שהקיום הנוכחי שלנו יהיה אפשרי... אבל זה לא יכול להיות כל דבר, זה חייב בהכרח להיות: 1. דבר שתמיד היה,
וכתוצאה מזה,
2. דבר שתמיד יהיה.
זאת אומרת,
3. דבר אינסופי, ללא התחלה וסוף, הדבר הזה לא יכל להיות מוגבל בצורה כלשהי כי הוא היחיד מסוגו ולא היה שום דבר חוץ ממנו.
לכן הוא,
4. בלתי מוגבל... הוא מעל כל חוק, מעל זמן, מעל מרחב, אין שום דבר שיכול להגביל אותו ולכן הוא גם כל יכול... תמיד היה, תמיד יהיה, אינסופי, בלתי מוגבל, וכל יכול, זו בדיוק ההגדרה של אלוקים, לכן, אלוקים קיים, זו אמת אוניברסלית, היא איננה צריכה הסכמה מאיתנו, עם או בלעדינו היא נכונה, בדיוק כפי שכדה"א סובב על צירו, אין זה צריך את הסכמת האדם, זו עובדה.
לכן: כל מה שקיים חוץ ממנו, נוצר כתוצאה מהתערבותו, וזה כלל לא רלוונטי איך הוא ברא ומתי... הפואנטה היא, כל דבר שקיים מלבדו, מחייב את המצאותו, כי לולי משהו שתמיד היה ותמיד יהיה, שום דבר לא היה קיים אף פעם כי היה מצב של כלום, וכלום - לעולם לא יהפוך למשהו."   



1. נתחיל מזה שעצם העובדה שהמדע לא יכול להסביר במפורש כיצד התחילה "בריאת העולם" לא מוכיח קיומו של אל כרגע. זה רק מוכיח שאין הסבר אחר.
2.  למה זה חייב להיות משהוא 1? יתרה מכך אם היה הוא קיים למה היום הוא היום קיים?
אתה הרי אמרת שאני ואתה פעם לא היינו קיימים. זאת אומרת לפני תקופה מסוימת הנשמה שלנו הייתה כלום. אבל שנמות תמשיך הנשמה שלנו להתקיים לנצח, אם בגן עדן ואם בגיהנום. זאת אומרת שכרגע הנשמה שלנו לא יכולה להפוך לכלום. אז אם יש כוח עליון שתמיד היה פה
מה מונע מכוח עליון זה להפסיק להיות פה? או במילים אחרות אם אנחנו קיימים מנקודת זמן ועד נצח למה לא יתכן שכוח עליון היה קיים נצח ועד נקודת זמן מסוימת?
ועוד משהוא תקן אותי אם אני טועה, שאתה עולה למעלה או אני יש לנו משפט. למה המשפט? האם זאת אומרת שאלוקים לא יכול לדעת כבר היכן נשלח? אם הוא לא יכול אז הוא מוגבל אם הוא כן יכול למה המשפט?
3. למה הדבר הזה לא יכול להיות מוגבל? למה אותו כוח עליון אינו מוגבל? 
4. בו נניח וכוח זה קיים ללא הגבלה, מה אם כוח זה החליט שמאס לו מהעם הנבחר? כיצד תסביר את הפרעות בעם הזה בכל מהלך ההיסטוריה שלו לאומת העם השוודי או הדני שחי בשלום ושלווה? ואם אנו עדיין עם נבחר והייתה שואה, ואלוקים לא מנע אותה אזי הוא אחראי לה כי יכל למנוע אותה.
אזי הוא רצח 6 מיליון מאחינו. כולל ילדים נשים וטף. כיצד הטף חטא?   
5. השאלה המתבקשת, אם האל לא מוגבל, האם הוא יכול לייצר אבן מסוימת שאפילו הוא לא יכול להרים אותה? כיצד הדבר יתכן? שאלה סתמית זו לוגית מגבילה את הכוח העליון הזה.

נתחיל אם אלא נעבור ליותר קשה מאוחר יותר. "

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #1 ב- : ינואר 24, 2010, 13:58:13 »
תגובה שניה:

"עלית עליי. האמת היא שתכננתי "לנסוע ל-3 ימים".  
 ולנושאים עצמם נגיב בנפרד

1. קונוניזם-נאציזם
א. גירוש =שואה מבחינתך, תזכיר לי מה אתה מתכנן לעשות לפלשטינאים? אה שכחתי לכם יש סיבה...
ב. לא הוכחתה כלום, הקומוניזם עצמו אינו מחייב לבצע כל פעולה אלימה אלא לכונן משטר בו כולם שווים. ואילו לנאציזם בפרוש מחייב לבצע פעולות אלימים(תנחש מי עוד?)להשגת מטרתו על מנת להשמיד או לגרש או לטפל בכל מי שאינו בעל הגזע ההארי ולכונן את מרחב המחיה הטבעי לפי מורשתו
של היטלר. הקומוניזם עצמו כתוצאה יתכן וישתמש בפעולות אלימות איך אין זה מחייב למען השגת מטרתו המרכזית, שיוון. בדיוק כמו דת ופרושה.
ג. מהכוונה בדת יהודית הינה דת אשר חוקיה חלים על העם היהודי הבוחר ללכת על פיה.
ויהודי שאינו מאמין אינו גוי, הדת אוסרת עליך להגדרה זו. הדת היהודית הפכה ללאום יהודי, בדיוק כמו שמצרים הינם מצרים כעם לכל דבר אשר המירו את דתם מאלילים לאסלם.
ד. צ'ה היה מחבל אדום, מתלונן מי שתנועתו מוגדרת כארגון טרור. והנה לאותו עם יהודי התייחס הוא בשיוון מלא  לאומת הנאציזם.
 הבדל הוא עצום, ניסיון השמדת העם היהודי, רצח והרג של אלפי אנשים לאומת אי קבלת כל דת כשם היא קיימת. על בסיס הנחה שלך כל חילוני הינו מעוניין בחיסול העם היהודי אם אינך מפריד בין יהדות כדת ליהדות כלאום.
ה. אי אפשר להיות קומוניסט ופצפיסט? מה אתה אומר, דבר עם כל ההיפיים בחו''ל ובארץ, חולקים עליך.

2. בית''ר-הפועל
א. באמת כל הכבוד לערס שהלך ודפק מכות לשדר שלא עשה לו כלום או הבחור השני שזרק כוס, שיבח את התוקפים של שמאי. אחר כך אל תתלונן למה מגדירים אותכם כאלימים.
ב. תמיכה בנאצים הינה נאציזם, תמיכה בפלשטינאים הינה תמיכה בפלשטינאים. עכשיו אם כל טמבל שמצדיע במועל יד הוא נאצי לפי כך "בית''ר היא הקבוצה של המדינה" עקב השיר שלכם(למכבי וחיפה יש יותר אוהדים ממכם). ואם ניקח את זה בפן השלילי
כל אוהדי בית''ר אלימים כיוון שאתם שרים "אין יציאה" או "מטדי לא יוצאים חיים". על פי הלוגיקה שלך אתם ערסים.

3. רוני עוזי
א. הוא נאצי או לא נאצי- הבאת מקור דבילי ואתה מצפה שאני ינחש מה אתה רוצה. ועוד חושב שאני צריך ללכת לחפש מי זה רוני/עוזי. יצאת טמבל. לחלופין אני לא יודע אם הוא נאצי או לא נאצי, אני לא מכיר אותו. לא שמעתי עליו מימיי עד להודעה שלך.  
ב. אף אחד לא רוצה להשמיד אותך. אתה לא כזה מעניין או מאיים.
ג וזה כבר יותר קשור לנושא "הפועל בית''ר" אין הבדל גדול בין קו המחשבה שלנו לזה של חזבאללה? וואלה. כמה אוהדי הפועל הורשעו בביצוע כל פיגוע או ניסיון לפגוע בכל יהודי בשל הוא יהודי או פעיל ימין(היו אבל לא הרבה)? בינתיים לא חסר לך פגיעות בכיוון ההפוך.
והומור שחור לא מצחיק אותך? למה אתה חושב שאתה כל כך מעניין שאכפת לאוהדי הפועל מה מצחיק אותך ומה לא?

4. ערבים יהודים
א. ערבים מעוניינים להשמיד את כולנו, ולכל היהודים יש אף ארוך. הערבים יתנגדו אומנם לקיומה של מדינת ישראל כארץ ישראל השלמה, אבל מספיק שאני מוצא לך 1 שלא מעוניין להשמיד אף אחד וכל הטענה שלך היא בסיסית לא נכונה.
אך כך תבכה על הצדעה במועל יד.

5. עשיית המעשים של שלטון כהניסטי.

א. בנוגע לשמאלנים-לכן אתה מסכן אותם
ב. על הדת נגיב בנפרד.
ג. בנוגע למסחר בשבת- לא רוצה ללכת לשום מקום, ואתה לא יכול לעשות עם זה כלום, דיברנו עם כך שאם תעלו לשלטון במצב תאורתי. אפשר גם לדון מה יקרה אם חייזרים יבואו ויחטפו את כולנו. שניהם לא יקרו.
עידן השלטון החילוני עדיין קיים. ואתה עדיין פוגע בכל בעל עסק שהחליט להרוויח כמה גרושים בשבת. שלא נדבר שטכנית הרבה מקומות אתה לא יכול לסגור בשבת ולחשוב שהם ימשיכו להתקיים. כמו שדה תעופה.
ד. אם אתה סוגר את החנות בשבת אתה מכריח אותי(זה מר בן פסח אמר שיעשה) לא לעבוד בשבת. ואיזה כפיה אנטי דתית יש? אתה לא יכול להיות דתי? אתה מחויב לעבוד בשבת? מה אתה מקשקש?
ה. הרצל היה הראשון שהקים את חזון בית לאומי לעם היהודי כאשר כל הרבנים קשקשו בין הרגליים.
ו. הוא בחר להיות הומו? כל פרופסור וכל מחקר אומר אחרת. יודע מה בו ניקח משהוא אחר לגמרי- פדופיליה. למה שבן אדם יבחר להיות פדופיל על דעת עצמו? זה לא חוקי, זה מגונה בחברה שלנו וכמעט כל חברה קיימת בעולם. עכשיו למה שבן אדם יבחר להיות כל כך שנואה, כל כך דוחה
ועף לסכן את החופש שלו ולעבור על החוק. במיוחד אלו שהיו בכלא וביצעו זאת שוב.
כנ''ל הומו, הקושי של הומואים הוא עצום.
יודע מה אתה רוצה להגיד לי שאתה "בחרת" לאהוב נשים? על בסיס כך אתה יכול מחר "לבחור" להיות הומו?
ולשאלתך קרא את לומברזו, קרימינולוג יהודי איטלקי שביסס את כל תורת הפשע על אלמנטים ביאולוגים בלבד.
אז?  
ואם תרצה בפשפוש באינטרנט אני יביא לך 200 מחקרים סותרים. אבל איזה כיף להתאים מחקר שדבר עם הדעה ההומופובית שלך.

6. משפחה ואיסלם
א. הבדל קטן ביני לבניך,  שאתה מפיץ את הדעות ההומופוביות שלך אתה פוגע במשפחה של זוג הומואים לא אני. שאתה מפרק משפחה רק כי אחד מבעליה הוא מוסלמי אתה שוב פוגע במשפחה עצמה.
ב. בנוגע לדוגמה הדבילית שלך, חייל ה-SS אנס האמא לא נאנסה על ידי ערבי. יתרה מכך לו יהודיה נאנסה על ידי חייל SS זכותה לשמור את תינוקה. לך תצעק אחר כך פשיזם, בנתיים אתה מסכן את העם היהודי יותר מכל אחד אחר.
ג. לא הפסדתי בשום דיון, כל מה שעשית זה מחקת את הדיון מקו לוגי לקו פאנטי דתי. זה כמו להתווכח עם קיר. ושוב האם כל מוסלמי מעוניין לחסל את כל היהודים או כל מי שרוצה להתאסלם רוצה לחסל את כל היהודים.

7. KKK
א. נגיע לדת הנפרד, אבל לחלופין, מדינת ישראל החילונית וכנ''ל כל העולם המערבי החילוני לא דוגל בשום אנרכיה, שום זימה, שום פדופיליה ושאר השטויות שכתבת(אפשר לחשוב שאין "דתיים צדיקים" שלא עושים ביד על ילדים או שלא הולכים לזונות).
ב. אם כתבת שאני בוגד נאצי פשיסט, כל מי שכמוני ושמאלה מה הוא?
ג. אתה צודק הם לא, וואלה נכנעתי. או יותר נכון אתה חושב שאתה צודק והם לא, אותם טעונים רק תחליף את הערבי ביהודי.

8. המפלגה שלך
א. האיסלם לא מאיים על אף אחד בשל הוא, ואין זו אשמתו של איש שהוא נולד כמוסלמי. על בסיס היגיון זה היהדות מאיימת על האיסלם ולכם הוצאה של היהדות במדינה ערבית הוא בסדר גמור.
ב. המפלגה שלך הוצאה מחוץ לחוק מכמה סיבות, אם נתעלם מהגזענות, הטרנספר, ודעות פאנטיות ימניות בצידוקים מטומטמים(אלוקים אמר לי) הסיבה המרכזית היא שאתם שואפים לבטל את הדמוקרטיה עצמה. אז מה אתה רוצה? שיתנו לך?

9. אם מוסר אלוקי הוא אבסלוטי תסביר לי איך המוסר הזה לא מנע חיסולם של 6 מיליון יהודים עם נבחר, שבניהם ילדים וטף. אבל אתה יודע מה? נשאל אותך עוד כמה שאלות מוסריות בנפרד בחלקה של הדת.

10 סוציאל דמוקרט מול קפיטליזם מוחלט

א. תורה זה הכרחי למי? לך לא לי. אם לך לא הכרחי לשלם שאנשים יחיו בכבוד ואתה מסתמך על עזרה של הזולת לי לא אכפת מבית ספר דתי. אז מה צריך לעשות?
ב. למה אתה חושב שאני מתעב חרדים?
ג. זה בדיוק העניין אתה צריך להוכיח שהיא נטל וזה הבעיה. ונחמד המעסיק לא חייב לה כלום. מה אתה אומר שתעבוד אצלי בשכר של 10 אגורות לשעה, הרי מעסיק לא חייב כלום לעובד שלו.
ובכלל על פי הלוגיקה הזאתי אין שום סיבה למעסיק להעסיק עובדת דתייה. הרי ידוע שלאישה דתייה יש יותר סיכוי להיכנס להריון, לאומת אישה חילונית. אם וכאשר תסכים איתי שבלב ברירה אישה שנכנסת להריון צריכה לפחות כמה חודשים לשבת בבית למען התפתחותו התקינה של התינוק ועקב מצבה הפיזי ונפשי בשלבים האחרונים של הלידה, מעסיק שיעסיק נשים דתיות לוקח סיכון רב יותר להפסד שנות אדם מאשר מעסיק שמסרב להעסיק אותן. אני יכול להגיד לך שבחברת האשראי שעבדתי בה עד לאחרונה(לא חשוב איזה, לא נעשה להם פרסומת) היה מוקד שלם, שלפחות 100 נשים דתיות(לא כולל את הדתיות במוקד הרגיל). זאת עקב רצון להרחיב את מערך השירות והטבות ממשלתיות(התערבות ממשלתית לדוגמה) לקדם עבודות לנשים דתיות, לאוכלוסיה הדתית בעיירה פיתוח(במקרה הזה מודיעין). ללא התערבות הממשלתית הזו סביר להניח שלא היו מעסיקים את אותן נשים כלל. ללא הגנה על זכויותיהן בעט כניסה להריון וסביר להניח שהן היכנסו להריון בזמן הקרוב, אם הן כבר לא בהיריון כעט, לא בטוח שהן יכלו לעבוד בתנאים כאלו ואחרים ואף היה להן חשש שיפטרו אותן. החברה עדיין שרדה והרוויחה יפה, ללא פגיעה בזכויות נשים אלו(218 מיליון שקל לא כולל מימוש אופציות מויזה אינטרנשינל של 60 מיליון ש''ח-רווח שיא של כל הזמנים, נכון לשנת 2008). לכן התערבות ממשלתית היא לא רק כדאית היא לפעמים גם מחייבת.
ד. מה אם לא יעזרו לאישה? כי לא מתחשק לאף אחד? שתמות ברעב? איזה כיף.
ה. ברור שאישה שלא עושה כלום, נכנסת להריון היא נצלנית, אבל אתה צריך להוכיח קייס חזק שהיא נצלנית וזה הפואנטה. שיש לקיים מדיניות אחידה בנושא. היא עצלנית? תפטר אותה לפני שהיא נכנסת להריון. אתה לא יכול? תוכיח מעל הספק הסביר שהיא נצלנית ועצלנית.
ובכל שיטה יהיה לך פריצות. אז?
ו. אנשים הם אגואיסטים בטבעם וזה בסדר. בדעה שלך יש ספק, מה אם לא יעזרו לו? ומה זאת אומרת בן אדם יכול להתפרנס בלי לעבוד? לקבל דמי הבטלה? גם זה מוגבל.

אני ימשיך על הדת עוד מעט."
« עריכה אחרונה: ינואר 26, 2010, 16:27:23 על ידי אוהד הפועל »

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #2 ב- : ינואר 24, 2010, 14:58:04 »
בס"ד

יש הרבה פורומים של מרצ למשל או של גאים למיניהם ויש פורום אפילו של אתאיסטים ושאר מיני יצורים... למה אתה מתעקש על הפורום הזה?

אנשים לא רוצים לשמוע את ההבלים שלך, הדבר הכי פתאטי שיכול להיות זה אדם עילג שחושב שהוא משכיל.

אתה לא משכיל, סך הכל קראת כמה ספרים בחייך ושיננת אותם היטב אבל לא השכלת להוציא דבר מתוך דבר ולרדת לחקר האמת.




"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #3 ב- : ינואר 24, 2010, 15:42:11 »
בס"ד

יש הרבה פורומים של מרצ למשל או של גאים למיניהם ויש פורום אפילו של אתאיסטים ושאר מיני יצורים... למה אתה מתעקש על הפורום הזה?

אנשים לא רוצים לשמוע את ההבלים שלך, הדבר הכי פתאטי שיכול להיות זה אדם עילג שחושב שהוא משכיל.

אתה לא משכיל, סך הכל קראת כמה ספרים בחייך ושיננת אותם היטב אבל לא השכלת להוציא דבר מתוך דבר ולרדת לחקר האמת.




לכן אני פה, לחקר האמת, כאן ישנה עמדות הנוגדות חלק גדול מהנורמות המקובלות בציבור כיום, ולכן כאן זה יותר מעניין.

אגב ולחלופין גם בפורומים של אוהדי הפועל(איני גולש כלל באתרים פוליטיים סטייל מרץ כיוון שאיני פעיל מרץ לצערך) ישנם משתמשים אוהדי בית''ר, חיפה ואף המחלה(מכבי).
בניהם ולבין המקומיים ישנם מגוון נושאים אשר עליהם מתדיינים. ואילו רק הפרובוקטורים נחסמים(אני לא נחסמתי כנראה אני לא כזה פרובוקטור כפי שאתה מצייר אותי). גם אוהדי הפועל בחלקם נחסמים, במיוחד
המאיימים איומי הסרק אלא אם כן זה מאוד מאוד מצחיק.

ומכאן התקיים דיון ביני לבן רון בן מיכאל וכל מה שעשיתם הוא הרס הדיון עצמו. לחלופין התקיים דיון מגביל ביני לבין המשתמש "אשי" שכלל דיון מעמיק בנושא אחר. רון הוא זה שהתעקש להיכנס לפרטי דת והזהרתי אותו כמה פעמים לפני כן שאין טעם בדבר.
   
« עריכה אחרונה: ינואר 24, 2010, 15:54:24 על ידי אוהד הפועל »

מנותק benjo_k

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 560
  • כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #4 ב- : ינואר 24, 2010, 16:08:44 »
"לכן אני פה, לחקר האמת"

בס"ד

פעם בא אדם אל הרמב"ם זצוק"ל (רבי משה בן מיימון) ואותו אדם היה בקי בהרבה חוכמות ובגלל שהוא שמע שהרמב"ם שהיה רופא פיזקאי ואסטרונום (ואולי עוד כמה תחומים אני לא זוכר) הוא כזה חכם גדול החליט ללכת וללמוד מפיו.
בהגיעו אל הרמב"ם התחיל לספר לו על כל הידיעות שרכש עד כה והפליג בסיפורו שלמד אצל ידועי שם ולמד כך וכך חוכמות משך כך וכך שנים.
תוך כדי שהוא מספר לרמב"ם את כל הנ"ל הרמב"ם מזג לו מים לשתיה בכוס שהייתה מונחת על השולחן והרמב"ם מוזג ומוזג והמים עולים על גדותיהם מעבר לכמות הקיבול של הכוס ונשפכים אל השולחן והרמב"ם עוד ממשיך ומוזג.
אותו אדם הסתכל על הרמב"ם בתמיהה לפשר מעשיו. הרמב"ם בתשובה הפסיק למזוג ואמר לאותו אדם, זהו השיעור הראשון שלך - כוס מלאה אי אפשר למלא...

אני לא אומר לך שתקבל את הדברים כמו שהם, אני אומר תבדוק תעצור רגע תעיף מהראש כל מה שלמדת ותחקור את הדברים מחדש ככלי ריק.
יש מבין?

"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"(במדבר כ'ג:ט)

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #5 ב- : ינואר 24, 2010, 16:44:44 »
"לכן אני פה, לחקר האמת"

בס"ד

פעם בא אדם אל הרמב"ם זצוק"ל (רבי משה בן מיימון) ואותו אדם היה בקי בהרבה חוכמות ובגלל שהוא שמע שהרמב"ם שהיה רופא פיזקאי ואסטרונום (ואולי עוד כמה תחומים אני לא זוכר) הוא כזה חכם גדול החליט ללכת וללמוד מפיו.
בהגיעו אל הרמב"ם התחיל לספר לו על כל הידיעות שרכש עד כה והפליג בסיפורו שלמד אצל ידועי שם ולמד כך וכך חוכמות משך כך וכך שנים.
תוך כדי שהוא מספר לרמב"ם את כל הנ"ל הרמב"ם מזג לו מים לשתיה בכוס שהייתה מונחת על השולחן והרמב"ם מוזג ומוזג והמים עולים על גדותיהם מעבר לכמות הקיבול של הכוס ונשפכים אל השולחן והרמב"ם עוד ממשיך ומוזג.
אותו אדם הסתכל על הרמב"ם בתמיהה לפשר מעשיו. הרמב"ם בתשובה הפסיק למזוג ואמר לאותו אדם, זהו השיעור הראשון שלך - כוס מלאה אי אפשר למלא...

אני לא אומר לך שתקבל את הדברים כמו שהם, אני אומר תבדוק תעצור רגע תעיף מהראש כל מה שלמדת ותחקור את הדברים מחדש ככלי ריק.
יש מבין?



ולמה אתה חושב שאיני עושה זאת?

מנותק ביתר בדם

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 645
  • כהנא צדק !
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #6 ב- : ינואר 24, 2010, 18:01:57 »

זה בישבילך קומניסט מסריח אה וכמעט שחכתי את השוטר


מוות להפועל
"ואריה אם ישאג מי לא ירעד"

מנותק ביתר בדם

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 645
  • כהנא צדק !
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #7 ב- : ינואר 24, 2010, 18:26:16 »


בזה אתה מתגאה ?

"ואריה אם ישאג מי לא ירעד"

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #8 ב- : ינואר 24, 2010, 18:39:22 »

זה בישבילך קומניסט מסריח אה וכמעט שחכתי את השוטר


מוות להפועל
די ידידי מספיק, קצת תרבות דיון, תן לבן אדם להתבטאות, כל עוד הוא אינו מנבל את פיו,מספיק למילות גנאי ולגידופים הללו, לא מתאים לך בהיותך יהודי!
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק חיים בן_פסח

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8063
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #9 ב- : ינואר 24, 2010, 22:42:46 »
בס''ד

אוהד הפועל זה כבר יותר מדי. ההודעות שלך כל כך ארוכות ומרובות שזה מכביד על רון בן מיכאל. זה לא שרון לא מסוגל לענות, הוא כן מסוגל גם לענות וגם לנצח בכל הויכוחים האלה. אך רון עסוק מאוד כעת ואין לו זמן לענות לאין ספור שאלות וטענות.

אם אתה רוצה לנהל ויכוח, חייב להיות כמות טענות יותר סבירה כי פשוט אין לנו שעות על גבי שעות להתעסק בזה במשך כל היום.


מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #10 ב- : ינואר 24, 2010, 22:53:59 »
בס''ד

אוהד הפועל זה כבר יותר מדי. ההודעות שלך כל כך ארוכות ומרובות שזה מכביד על רון בן מיכאל. זה לא שרון לא מסוגל לענות, הוא כן מסוגל גם לענות וגם לנצח בכל הויכוחים האלה. אך רון עסוק מאוד כעת ואין לו זמן לענות לאין ספור שאלות וטענות.

אם אתה רוצה לנהל ויכוח, חייב להיות כמות טענות יותר סבירה כי פשוט אין לנו שעות על גבי שעות להתעסק בזה במשך כל היום.



בשמחה
הדיון עצמו הלך להרבה מאוד כיוונים ולכן הוא נוצר כך. שיבחר לעשות מה שבא לו, אי תגובה לטענה מסוימת אינה "הפסד" ואנחנו לא בתחרות למי יש יותר גדול.

חוץ מזה רון הוא ילד גדול הוא יכול לענות בעצמו מתי שבא לו, ואתה מוזמן לענות במקומו או בנוסף.

אגב רון כרגע קראתי את תגובתי האחרונה, חלק מהדברים נכתבו בלהט ועצבים, מכאן והילך אבקש שנתדיין בכבוד הדדי, בדיוק כמו דיונים אחרים עם משתמשים אחרים.
« עריכה אחרונה: ינואר 24, 2010, 23:17:40 על ידי אוהד הפועל »

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #11 ב- : ינואר 25, 2010, 03:46:15 »
בס"ד

אוהד הגועל, אני אענה לך ב"נ מחר (או היום?) בערב. אני פשוט נורא עסוק.

מנותק ירין הכהניסט

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3530
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #12 ב- : ינואר 25, 2010, 11:32:48 »
בשמחה
הדיון עצמו הלך להרבה מאוד כיוונים ולכן הוא נוצר כך. שיבחר לעשות מה שבא לו, אי תגובה לטענה מסוימת אינה "הפסד" ואנחנו לא בתחרות למי יש יותר גדול.

חוץ מזה רון הוא ילד גדול הוא יכול לענות בעצמו מתי שבא לו, ואתה מוזמן לענות במקומו או בנוסף.

אגב רון כרגע קראתי את תגובתי האחרונה, חלק מהדברים נכתבו בלהט ועצבים, מכאן והילך אבקש שנתדיין בכבוד הדדי, בדיוק כמו דיונים אחרים עם משתמשים אחרים.
בס"ד

מה חשבת לעצמך שנרשמת לתנועה?,מה חשבת לעצמך שנרשמת עם השם הזה?,מהי המפלגה שבה אתה תומך?ומה הדעה הפוליטית שלך?

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #13 ב- : ינואר 25, 2010, 13:16:16 »
בס"ד

מה חשבת לעצמך שנרשמת לתנועה?,מה חשבת לעצמך שנרשמת עם השם הזה?,מהי המפלגה שבה אתה תומך?ומה הדעה הפוליטית שלך?

למה אתה חושב שאני חושב שאני נרשמתי לתנועה שלכם?
והשם היה סתם.

המפלגה שבה תמכתי בבחירות שעבר היה ליכוד, לפני כן עבודה. אני מרכזניק.

והדעה הפוליטית שלי היא שכדי שיהיה כאן יום אחד פתרון לסכסוך יש לבצע הסכם עם הפלסטינים. זאת אומרת, הפתרון של 2 מדינות ל-2 עמים הוא הראלי כרגע מבחינתי.
עם כל זאת, בתנאים הקיימים היום אין הפתרון הזה אפשרי(זה לא אומר שהפתרון שלכם הוא אפשרי לדעתי) וזאת כיוון שלצד השני אין מנהיגות. אין רצון ואין פרטנר לשלום.
לא רק הם אשמים בכל הסיפור הזה, אבל הם בעיקר.
אי אפשר לבצע שיחת שלום כרגע כי אי אפשר לקבל הערבויות לכיבוד ההסכמים(יש להם מיליון ארגונים). אם יהיה שם משטר יציב, שירצה לבצע שלום ואנחנו נרצה לבצע שלום עם משטר יציב יהיה שלום.
 

מנותק ביתר בדם

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 645
  • כהנא צדק !
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #14 ב- : ינואר 25, 2010, 13:34:20 »
תקשיב שניה לערבים יש מלא מדינות ולנו היהודים יש אחת עכשיו הם לא רוצים שלום הם רוצים להרוג את היהודים ודרך אגב גם אותך דבר שני המדינות שלהם כל כך אשירות שהם יכולים לקבל אותם בלי בעיה אז למה אתה לא מבין את זה תסתכל בקוראן ותבין אנחנו בסך הכל רוצים לחיות בשקט במדינה הקטנה והיפה שלנו בלי לפחד לצאת מהבית מטר הם לא באמת רוצים שלום ואם כן למה הם הפרו את כל ההסכמים גם את אוסלו  אני מצידי שיהיה להם מדינה אבל ברץ ישראל המדינה היהודית
"ואריה אם ישאג מי לא ירעד"

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #15 ב- : ינואר 25, 2010, 17:22:51 »
ציטוט של: אוהד הפועל על ינואר 24, 2010, 13:57:07


1. נתחיל מזה שעצם העובדה שהמדע לא יכול להסביר במפורש כיצד התחילה "בריאת העולם" לא מוכיח קיומו של אל כרגע. זה רק מוכיח שאין הסבר אחר.
ראה את הסרט הנ"ל ציטוט של: אוהד הפועל על ינואר 24, 2010, 13:57:07


1. נתחיל מזה שעצם העובדה שהמדע לא יכול להסביר במפורש כיצד התחילה "בריאת העולם" לא מוכיח קיומו של אל כרגע. זה רק מוכיח שאין הסבר אחר.
ראה את הסרט הנ"ל

ואח"כ תגיב, בקישור להלן http://www.olam-jew.com/shut/madanim-maaminim.htm ישנם מדענים המאמינים בקיומו של אלוקים.
ואין התורה והמדע סותרים זה את זה כלל וכלל אלא האנשים הלא בקיאים (בלשון המעטה) בתורה טוענים כך, ראה בקישור (סרט) הנ"ל http://www.olam-jew.com/shut/madanim-maaminim.htm
ואף אם נצא מנקודת הנחה כי למדע אין הסבר רציונלי לבריאת העולם (כמשמעה) אין זה אומר שהאינטרפרטציה התורנית לא מתקבלת.
לחקר הנושא מכל צדדיו מהפן התורני לפן המדעי ראה באתר להלן  http://www.haemet.net/  כל שאלותיך וקושיותיך טמונות פה.

ציטוט
2.  למה זה חייב להיות משהוא 1? יתרה מכך אם היה הוא קיים למה היום הוא היום קיים?

הוא חייב להיות אחד משום שלא יתכן מצב שבו ישנם שני מגבילים משום שנניח והיו שני מגבילים אז אם האחד מגביל,הוא חייב גם להיות מגביל את השני, משמע שלא יכולים להיות שני מגבילים אלא מגביל אחד המגביל את המוגבלים (הבריות).
את המששך שאלתך לא הבנתי.

ציטוט
אתה הרי אמרת שאני ואתה פעם לא היינו קיימים. זאת אומרת לפני תקופה מסוימת הנשמה שלנו הייתה כלום. אבל שנמות תמשיך הנשמה שלנו להתקיים לנצח, אם בגן עדן ואם בגיהנום. זאת אומרת שכרגע הנשמה שלנו לא יכולה להפוך לכלום. אז אם יש כוח עליון שתמיד היה פה
מה מונע מכוח עליון זה להפסיק להיות פה? או במילים אחרות אם אנחנו קיימים מנקודת זמן ועד נצח למה לא יתכן שכוח עליון היה קיים נצח ועד נקודת זמן מסוימת?

ראשית כל הינך צריך לדעת כי הכוח העליון אינו מלבד הקב"ה, שום דבר לא מונע ממנו להיות פה "כי כבודו מלא העולם", ה' תמיד עימנו,ואם נוצר מצב\אשליה שאין אנו מרגישים זאת זה נובע מהתרגלותנו
בדבר ובניסי ה'  שנית כוח עליון(הקב"ה), היה הווה ויהיה שום דבר לא מונע זאת.

ציטוט
ועוד משהוא תקן אותי אם אני טועה, שאתה עולה למעלה או אני יש לנו משפט. למה המשפט? האם זאת אומרת שאלוקים לא יכול לדעת כבר היכן נשלח? אם הוא לא יכול אז הוא מוגבל אם הוא כן יכול למה המשפט?

המשפט הוא כדי להוכיח אותנו על זדונותנו ועוונותנו או להפך, חז"ל לימדונו כי "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים" אנו בוחרים עד תומנו בעולם הזה לאן נשלח!


ציטוט
3. למה הדבר הזה לא יכול להיות מוגבל? למה אותו כוח עליון אינו מוגבל? 

הוא אינו מוגבל משום שאם יהיה מוגבל הווי הוא אינו יכול להיות מגביל כל המוגבלים.


ציטוט
4. בו נניח וכוח זה קיים ללא הגבלה, מה אם כוח זה החליט שמאס לו מהעם הנבחר? כיצד תסביר את הפרעות בעם הזה בכל מהלך ההיסטוריה שלו לאומת העם השוודי או הדני שחי בשלום ושלווה? ואם אנו עדיין עם נבחר והייתה שואה, ואלוקים לא מנע אותה אזי הוא אחראי לה כי יכל למנוע אותה.
אזי הוא רצח 6 מיליון מאחינו. כולל ילדים נשים וטף. כיצד הטף חטא?
   
יש לנו הבטחה כי ה' לא יטשנו ולא יעזבנו,אנו העם הנבחר לנצח כעבור ששאר העמים דחו את התורה.
לגבי השואה, אסון גדול ומר שאינו ניתן לשיפוט בכלים אנושיים, הסיבה העיקרית לשואה הינה הגלות שמאסנו בתורת ה' והתעלמנו מעליה לארץ הקודש תוך כדי חיים בין גויים, יצירת פולקלור נוכרי חדש בהמרת התורה ובסור ממנהג אבותינו עד לשפל המדרגה.
מדוע נספו גם יחד הטף?! ניתן לומר גם מדוע נספו הצדיקים עליונים של אותה תקופה, ידוע כשבאה פורענות לישראל ה' מביא אותה על כולם גדולים וקטנים.
פרשנות נוספת הינה,  כי ישנה בחירה בידי האדם (לטוב ולרע), ומכאן נובעת התשובה לשאלתך, יש לנו ראיה מהתורה שכתוב "וְגַם אֶת הַגּוֹי אֲשֶׁר יַעֲבֹדוּ דָּן אָנֹכִי"
ראה פרשנות הרמב"ן 
ציטוט
והטעם כמו שאמר הכתוב (זכריה א יד) וקנאתי לירושלם ולציון קנאה גדולה וקצף גדול אני קוצף על הגוים השאננים אשר אני קצפתי מעט והמה עזרו לרעה, ואומר (ישעיה מז ו) קצפתי על עמי חללתי נחלתי וגו' וכן היה במצרים שהוסיפו להרע כי השליכו בניהם ליאור, וימררו את חייהם וחשבו למחות את שמם, וזה טעם דן אנכי, שאביא אותם במשפט, אם עשו כנגזר עליהם או הוסיפו להרע להם וזהו מה שאמר יתרו כי בדבר אשר זדו עליהם (שמות יח יא), כי הזדון הוא שהביא עליהם העונש הגדול שאבדם מן העולם וכן כי ידעת כי הזידו עליהם (נחמיה ט י):



ציטוט
5. השאלה המתבקשת, אם האל לא מוגבל, האם הוא יכול לייצר אבן מסוימת שאפילו הוא לא יכול להרים אותה? כיצד הדבר יתכן? שאלה סתמית זו לוגית מגבילה את הכוח העליון הזה.


ראה מאמרו המפליא של נץ בנוגע לשאלתך זו  http://hayamin.org/forum/index.php/topic,12488.0.html
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #16 ב- : ינואר 26, 2010, 00:01:49 »
אל''מ אני מודה לך על התשובות ושוב אם לא תרצו להגיב זכותכם, אין אני מנסה לערער אמונה של איש.

1. לא אמרתי שהמדע בהכרח נועד לסתור את הדת, עם כי בעצם כלל האמונה התורנית והמדע היום יש סתירות. בכל אופן גם אם קיימים מדענים כאלו ואחרים הדוגלים באמונה לדבר לא מוסבר אין הדבר מוכיח שקיים אמונה זו או כוח עליון זה.
לפי כך אוכל לומר שאלוקים הוא לא יותר ממפלצת ספגטי בלתי נראת. עצם העובדה שהמדע לא בהכרח סותר טענה זאת האם זה אומר שזה נכון?
ואפשר לחשוב שאין מדענים הסותרים בטענתם את כיום של אל. ראה ריצ'רד דוסון
אז?
הסרט לא עובד, את האתר הנחמד נקרא בהזדמנות, האתר השני לא סותר קיום של כוח עליון, זה נכון, ואמת כמעט שום מדע לא, אך התורה לא מסבירה סתירות כמו משך זמן קיומו של היקום לדוגמה. או עצם כך שאין דבר וחצי בתורה על דינוזאורים.
זה לא סותר את עצם כוח העליון, זה כן סותר את תהליך האמונה הקיים.

2. על השני מגבילים נגיב ב-3, ועל השאר.
בנוגע לנשמה- זה לא מסביר את הטענה הזאתי, ברור שלפי האמונה האל הוא נצח. זה כל אחד יודע. אבל אם אנחנו טכנית נצח, זאת אומרת אם נצח פירושו אין סוף, ובכך מה שאין לו התחלה אין לו סוף, אזי לא מסתדר המשוואה של נשמתנו. כי אז לפי המשוואה הזאתי, מה שאין לו התחלה אין לו סוף, ובשל כך אם נהפוך אותה, בכך שמה שאין לו סוף אין לו התחלה יש כאן בעיה, כי לפי האמונה הוכח שמה שאין לו סוף(הנשמה) לא בהכרח אין לו התחלה. הטענה של רון מדגישה שאין לאל התחלה לא שאין לו סוף, הוא מסתמך על כך שמה שאין לו התחלה אין לו סוף.
ולכן אם יתכן לפי אותה אמונה שנשמתנו הינה בעל התחלה ועד נצח(בעולם הבא), כאשר לפני תקופה מסוימת הייתה היא כלום(לצורך העניין לפני בריאת העולם) למה לא יתכן שלאותו כוח עליון היה נצח ועד סוף מסוים? הרי נשמתנו אינה נצח מוחלט, כיוון שלה נקודת התחלה, כיצד נדע שלה' אין סוף?

בנוגע לפס''ד- למה להוכיח אותנו? אפשר לחשוב שאם בן אדם עולה לשמיים ולא מסכים עם פס''ד שלו, הוא יכול לעשות משהוא, במידה והוא נשלח לגיהינום לנצח. אז מה המשמעות של משפט זה?
ומה משמעות "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים"? מה לא בידי שמיים בדיוק?

3. אז מה אם הוא לא יכול להגביל את כל המוגבלים? מה אם הוא מוגבל חלקית? מה גורם לו להיות בלתי מוגבל? זה שבתנאים מסוימים יש לו הגבלה? אז מה? ובכך מה אם יש 2? אם זו אינה הוכחה שהוא בלתי מוגבל יתכן ולו 2 ממנו.
אם 2 ממנו סותר זאת את משנתה של התורה. ראה את השטן אשר הוא מוגבל, האם לשטן אין כוחות בלתי אנושיים?
בו ניקח סיטואציה ברורה. הרי ה' לא רק לא מוגבל אלא גם טוב מוחלט.
אז למה יצר הוא פדופילים? אם ה' יוצר הכל הוא גם יצר את הפדופיליה, או לפחות את האפשרות לפדופיליה. היכן שרצח או מחלות נועדו לפגוע באדם שחטא על פי האמונה, הפדופיליה פוגעת בילד חסר ישע.
הוכח באין ספור מחקרים שפדופיליה הינה תוצר של בעיה ביולוגית(והאמת 90 אחוז מהקרימינולוגים יגידו לך שכל פשע הוא תוצרת של פגם נפשי, גנטי או סביבתי אשר אינו תלוי בנאשם-הווי גישה דטרמיניסטית).  
עכשיו בו נחשוב על זה לוגית, נניח והאדם בחר להיות פדופיל(כפי שבחר להיות הומוסקסואל), הווי לאדם שליטה על היצר המיני שלו, זאת אומרת הוא יכול לבחור מחדש לא להיות פדופיל. כעט אני שואל למה שאדם יבחר להיות פדופיל? זאת אומרת מלבד הפן הלא מוסרי בדבר, נשאלת שאלה אחרת יותר מורכבת,
אם פדופיליה אינו חוקי, מגונה חברתית וכן הלאה, איזה אינטרס יש לאדם לבחור להתנהג כך? איפה שעבירה של גנבה הינה פשוטה להבין(האינטרס הוא החפץ הנגנב כאשר בתתי תרבויות שונות יתכן והדבר יהיה מקובל) כאן אין שום הבנה מבחינה זו.
עכשיו בו נניח בכל זאת שאדם בוחר להיות פדופיל, וניקח מקרה.
אתה הולך ברחוב ובמקרה לך ה-M16 שלך עקב כך שחזרת מבסיס המילואים שלך, ומולך גבר הנצמד לילדה חסרת אונים והמבצע בה מעשה מגונה. האם לא תעצור בו? בהנחה שאתה בן אדם נורמלי, לו אין נשק ולך יש, תעצור אותו מלבצע את זממו.
כעט ישנם 2 שחקנים אשר יכלו לעצור אותו על פי האמונה. אתה+האל. אם הווי אומר שהפדופיל בחר לבצע את זממו בצורה פרטית ללא קשר לרצון האל או פעולה של האל, אותו דבר אתה, אתה בחרת להציל את הילדה. לו לא הייתה בוחר לא היה מי שיעצור את הפדופיל. לכן ה' שיחק כאן תפקיד פסיבי. אם ה' יכול לעצור אותו, למה לו לבטוח בך שתעשה זאת, כי הרי אתה יכול לבחור לא לבצע זאת? אם ידע הוא שתעשה זאת גם כך(אם לא אז הוא מוגבל) למה לקדם סיטואציה כזו משפילה עבור הילדה(כפי שאישר לסיטואציות בהם ילדים לא ניצלו מידם של פדופילים)? אזי ה' לא טוב מוחלט. אם לא יכל לעצור אזי הוא מוגבל. ולכן יש סתירה במקרה זה לדוגמה כמו במקרים אחרים לאופן בו נתפס ה' לפי התורה ולכן יש כאן סתירה קשה.

4. ישנו הבטחה וה' בוחר לקבל הבטחה זו, מי אמר שהוא לא ישנה את דעתו? אם הוא לא מוגבל כיצד נוכל לדעת זאת? זה שהיה לו התחייבות עם אברהם אבינו מותר לו להפר אותה מסיבות שאנו לא נבין. יתרה מכך, אם הוא מאפשר פדופיליה להיות בר קיימא, כמו שנבדק לוגית בסעיף 3,
מה מונע ממנו להפר הבטחה בת יותר מכמה אלפי שנים? לפגוע בילדים כן להפר הבטחה לא?
בנוגע לשואה, אי אפשר לשפוט בכלים אנושיים(זה לא מצחיק קצת שה' יכול לכעוס, שזו תכונה אנושית מהותית?)? למה?
ושוב עצם העובדה שהיו מקרים בהם עקב השואה ועקב האמונה החזקה שלא עזרה באותה עט, היו ניצולי שואה שאיבדו את אמונתם. אם מטרת ה' הייתה להחזיר אותנו בתשובה, כיצד לא שקל הוא את התוצאה שבחלקה הייתה שבני אמונים חדלו מאמונה זו.
ושוב זה סותר את כך שה' טוב מוחלט, כיוון שלא ניתן לומר שאחריות של מות התינוקות השונים הינם על ידי התינוקות הללו. ולכן יש סתירה.
מה שהכי אירוני הוא שכמו שכתבת שצדיקים נהרגו בחלקם ואילו כמה ששרדו היו חילונים, אתאיסטיים, קומוניסטים רשעים. לדוגמה טומי לפיד או השופט ברק או אחרים. אם ה' רצה להשמיד את היהודים שחטאו כיצד יתכן שצדיקים שלא חטאו נרצחו וחוטאים שרדו? כך שטענה זו בעייתית מאוד.
ושוב אם ה' שלח עלינו את הנאצים, זה שולל את כל מושג "הבחירה" ועובר לגישה הדטרמיניסטית בה הכל קבוע מראש. אם הכל קבוע מראש אני מחזיר אותך לשאלה 3.
ובכלל עצם כך מה אתה רוצה מהנאצים? הם רק מילאו את ההוראות של ה', כיוון שה' החליט לחסל 6 מיליון. מסיבות אלוקיות כאלו ואחרות, מה הנאצים אשמים? ואם נהרגו כל הצדיקים האלו כיוון שהיו הרבה חוטאים כעונש קולקטיבי על עם ישראל, איך אתה יודע שבעולם הבא
לא תילך לגיהינום כעונש קולקטיבי ללא קשר למה שתעשה? הרי כבר סתרנו את העובדה של הטוב המוחלט.

5. לא חשבתי שטענו על זה ברצינות אבל ילה. סלח לי כל מה שנץ עשה היה לא יותר מהתחמקות, וברור שזו שאלה ילדותית ודבילית. אם אין בחלל את כוח הגרביטציה(אין מין הסתם) ולכן הפונקציה להרמה אינה רלוונטית, וכנ''ל אין הזמן רלוונטי כיוון שה' נצח(זאת אומרת הוא יכול להרים את האבן או לא להרימה לפני שיצר אותה?) כיצד  יש תשובה לשאלה זו? אין. ה' לא יכול ליצור את התנאים המתאימים למען ביצוע פעולה זו?
ואם ה' הגביל את עצמו במודע כמו בפרשת נח, אזי הוא יכול אבל לא בוחר לבצע עוד מבול(שזה סותר את כמעט השמדתו של העם הנבחר אבל זה כבר שאלה 4), ה' בחר להגביל את עצמו. עצם העובדה שאנו נחכה למלחמת גוג ומגוג סותרת את טענה זו, שהיא אחרית הימים.
ובלבד אם ה' לא יעשה זאת עקב התחייבות, כיצד נוכל להבין זאת? כיצד אל בלתי מוגבל מתחייב לאדם ולשם מה? זאת אומרת כיצד יתכן שה' יגביל את עצמו בגלל אדם? מאיפה החוצפה לדרישה להגביל את עצמו, ועוד מפני אדם בשר וחי? זה לא מסתדר.

יש עוד מיליון דברים יותר מסובכים, אבל לא נכנס לזה בינתיים.

ושוב אני חוזר, כל הפואנטה של השאלות האלו שלרובם אין תשובה חד משמעית, וזה בסדר שאין, היא רק להדגיש שאין לאף אחד זכות להכריח אף אחד איך לחיות את החיים שלו. זאת אומרת בין היתר להכריח אותו לא לעבוד בשבת, בדוגמה הכי פשוטה, ומכאן להכריח אותו להיות סטרייט או להאמין
שרק אורך חיים מסוים הוא הנכון לחיות בו, או מיליון דברים אחרים. ואי אפשר להסתמך על טעון דתי כטעון להוכחה מוחלטת ולכן טעון זה הוא חסר טעם כי הוא קשור לאמונה בלבד ולוו דווקא למחשבה ביקורתית.
« עריכה אחרונה: ינואר 26, 2010, 14:55:37 על ידי אוהד הפועל »

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #17 ב- : ינואר 26, 2010, 18:52:47 »
ציטוט של: אוהד הפועל על ינואר 26, 2010, 00:01:49
אל''מ אני מודה לך על התשובות ושוב אם לא תרצו להגיב זכותכם, אין אני מנסה לערער אמונה של איש.

1. לא אמרתי שהמדע בהכרח נועד לסתור את הדת, עם כי בעצם כלל האמונה התורנית והמדע היום יש סתירות. בכל אופן גם אם קיימים מדענים כאלו ואחרים הדוגלים באמונה לדבר לא מוסבר אין הדבר מוכיח שקיים אמונה זו או כוח עליון זה.
לפי כך אוכל לומר שאלוקים הוא לא יותר ממפלצת ספגטי בלתי נראת. עצם העובדה שהמדע לא בהכרח סותר טענה זאת האם זה אומר שזה נכון?
ואפשר לחשוב שאין מדענים הסותרים בטענתם את כיום של אל. ראה ריצ'רד דוסון
אז?
הסרט לא עובד, את האתר הנחמד נקרא בהזדמנות, האתר השני לא סותר קיום של כוח עליון, זה נכון, ואמת כמעט שום מדע לא, אך התורה לא מסבירה סתירות כמו משך זמן קיומו של היקום לדוגמה. או עצם כך שאין דבר וחצי בתורה על דינוזאורים.
זה לא סותר את עצם כוח העליון, זה כן סותר את תהליך האמונה הקיים.
על אילו סתירות בדיוק בין הדת למדע הינך מדבר? ישנם הרבה סוגיות מדעיות המיושבות עם התורה מומלץ מאוד לצפות בסרט הנ"ל  ציטוט של: אוהד הפועל על ינואר 26, 2010, 00:01:49
אל''מ אני מודה לך על התשובות ושוב אם לא תרצו להגיב זכותכם, אין אני מנסה לערער אמונה של איש.

1. לא אמרתי שהמדע בהכרח נועד לסתור את הדת, עם כי בעצם כלל האמונה התורנית והמדע היום יש סתירות. בכל אופן גם אם קיימים מדענים כאלו ואחרים הדוגלים באמונה לדבר לא מוסבר אין הדבר מוכיח שקיים אמונה זו או כוח עליון זה.
לפי כך אוכל לומר שאלוקים הוא לא יותר ממפלצת ספגטי בלתי נראת. עצם העובדה שהמדע לא בהכרח סותר טענה זאת האם זה אומר שזה נכון?
ואפשר לחשוב שאין מדענים הסותרים בטענתם את כיום של אל. ראה ריצ'רד דוסון
אז?
הסרט לא עובד, את האתר הנחמד נקרא בהזדמנות, האתר השני לא סותר קיום של כוח עליון, זה נכון, ואמת כמעט שום מדע לא, אך התורה לא מסבירה סתירות כמו משך זמן קיומו של היקום לדוגמה. או עצם כך שאין דבר וחצי בתורה על דינוזאורים.
זה לא סותר את עצם כוח העליון, זה כן סותר את תהליך האמונה הקיים.
על אילו סתירות בדיוק בין הדת למדע הינך מדבר? ישנם הרבה סוגיות מדעיות המיושבות עם התורה מומלץ מאוד לצפות בסרט הנ"ל 
   אם גם סרט זה לא יעבוד אצלך, כנראה שאתה צריך להתקין תוכנה מסויימת,לחץ באתר "לעזרה במקרה של תקלה" וכן לגבי הסרט הקודם שלא עבד, בנוסף רצוי מאוד שתחקור את האתר "האמת האבסולוטית" ששלחתי לך,זה יישב לך המון שאלות וסתירות.
ואם נצא מנקודת הנחה שאכן ישנם סתירות בין דת ומדע,זה רק אומר שישנם 'חורים' בתיאוריות המדעיות.


ציטוט
2. על השני מגבילים נגיב ב-3, ועל השאר.
בנוגע לנשמה- זה לא מסביר את הטענה הזאתי, ברור שלפי האמונה האל הוא נצח. זה כל אחד יודע. אבל אם אנחנו טכנית נצח, זאת אומרת אם נצח פירושו אין סוף, ובכך מה שאין לו התחלה אין לו סוף, אזי לא מסתדר המשוואה של נשמתנו. כי אז לפי המשוואה הזאתי, מה שאין לו התחלה אין לו סוף, ובשל כך אם נהפוך אותה, בכך שמה שאין לו סוף אין לו התחלה יש כאן בעיה, כי לפי האמונה הוכח שמה שאין לו סוף(הנשמה) לא בהכרח אין לו התחלה. הטענה של רון מדגישה שאין לאל התחלה לא שאין לו סוף, הוא מסתמך על כך שמה שאין לו התחלה אין לו סוף.
ולכן אם יתכן לפי אותה אמונה שנשמתנו הינה בעל התחלה ועד נצח(בעולם הבא), כאשר לפני תקופה מסוימת הייתה היא כלום(לצורך העניין לפני בריאת העולם) למה לא יתכן שלאותו כוח עליון היה נצח ועד סוף מסוים? הרי נשמתנו אינה נצח מוחלט, כיוון שלה נקודת התחלה, כיצד נדע שלה' אין סוף?
כיצד נדע שלה' אין סוף?! זה לא ניתן לתפיסה בשכל האנושי כלל,לא ישותו ובטח שלא תיאוריות לגביו כמו שכתוב "לית מחשבה תפיסה בך כלל", הקב"ה הוא ראשון,קדמון,ונצחי ולא ניתן לאפיין אותו כדמות וירטואלית גשמית(כמו שטענת לעיל), שכמו כן "אין לו דמות הגוף ואינו גוף",ולא ניתן להשוות אותו לנשמה כלל כי הרי לה יש התחלה וסוף(במקה הטוב),ולא כן הקב"ה.                                                               
 
ציטוט
בנוגע לפס''ד- למה להוכיח אותנו? אפשר לחשוב שאם בן אדם עולה לשמיים ולא מסכים עם פס''ד שלו, הוא יכול לעשות משהוא, במידה והוא נשלח לגיהינום לנצח. אז מה המשמעות של משפט זה?
ומה משמעות "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים"? מה לא בידי שמיים בדיוק?

על שלושת השאלות הראשונות רשאי האדם לענות בכן ולא ועל השאר אינו רשאי, אכן האדם אינו יכול לעשות מאומה בנוגע לגזר דינו,אלא במקרה הטוב הוא חוזר בגלגול ורשאי לתקן את אשר פגם בהיותו בעולם הזה(תפנים את זה טוב-כל עוד הנר דולק אפשר לתקן), אין דבר כזה גיהנום לנצח, זוהי תפיסה נוצרית, הגיהנום בהבנה מסויימת גם הוא מועיל -לזיכוך ולטיהור עוונותיו של האדם.
משמעות המשפט הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים הינה, כי הכל נגזר על האדם עוד בהיותו בבטן אימו (צורתו מעמדו תוכנו וכו' וכו') אך דבר אחד בידו (ביד האדם) לתקן ולקלקל, ללכת בדרך החיים או בדרך המוות, ומכאן נגזרת זכות הבחירה של האדם תוך כדי ציווי "ובחרת בחיים".


ציטוט
3. אז מה אם הוא לא יכול להגביל את כל המוגבלים? מה אם הוא מוגבל חלקית? מה גורם לו להיות בלתי מוגבל? זה שבתנאים מסוימים יש לו הגבלה? אז מה? ובכך מה אם יש 2? אם זו אינה הוכחה שהוא בלתי מוגבל יתכן ולו 2 ממנו.
אם 2 ממנו סותר זאת את משנתה של התורה.
הקב"ה יכול להגביל את כל המוגבלים, אין הוא מוגבל חלקית,משום שאין מגביל לו הוא אחד ויחיד,הגורם לו להיות בלתי מוגבל משום שהוא ראשון קדמון ונצחי ואין קודם לו, הוא אינו גשמי ומשום כך קשה לנו לעכל זאת בשכל האנושי, אך בשכל הישר אין שום ספק כי הוא ישנו ומשגיח וברא ויצר וכו'.
הסברתי לך מדוע לא יכולים להיות שני מגבילים.

ציטוט
ראה את השטן אשר הוא מוגבל, האם לשטן אין כוחות בלתי אנושיים?

זה לא סותר. הקב"ה הטמין בשטן יכולות על אנושיים,אך אין זה אומר שהוא אינו כפוף לה',ואף אינו יכול לעשות דבר בדעת עצמו (להבדיל מאיתנו).

ציטוט
בו ניקח סיטואציה ברורה. הרי ה' לא רק לא מוגבל אלא גם טוב מוחלט.
אז למה יצר הוא פדופילים? אם ה' יוצר הכל הוא גם יצר את הפדופיליה, או לפחות את האפשרות לפדופיליה. היכן שרצח או מחלות נועדו לפגוע באדם שחטא על פי האמונה, הפדופיליה פוגעת בילד חסר ישע.
הוכח באין ספור מחקרים שפדופיליה הינה תוצר של בעיה ביולוגית(והאמת 90 אחוז מהקרימינולוגים יגידו לך שכל פשע הוא תוצרת של פגם נפשי, גנטי או סביבתי אשר אינו תלוי בנאשם-הווי גישה דטרמיניסטית). 
עכשיו בו נחשוב על זה לוגית, נניח והאדם בחר להיות פדופיל(כפי שבחר להיות הומוסקסואל), הווי לאדם שליטה על היצר המיני שלו, זאת אומרת הוא יכול לבחור מחדש לא להיות פדופיל. כעט אני שואל למה שאדם יבחר להיות פדופיל? זאת אומרת מלבד הפן הלא מוסרי בדבר, נשאלת שאלה אחרת יותר מורכבת,
אם פדופיליה אינו חוקי, מגונה חברתית וכן הלאה, איזה אינטרס יש לאדם לבחור להתנהג כך? איפה שעבירה של גנבה הינה פשוטה להבין(האינטרס הוא החפץ הנגנב כאשר בתתי תרבויות שונות יתכן והדבר יהיה מקובל) כאן אין שום הבנה מבחינה זו.
עכשיו בו נניח בכל זאת שאדם בוחר להיות פדופיל, וניקח מקרה.
אתה הולך ברחוב ובמקרה לך ה-M16 שלך עקב כך שחזרת מבסיס המילואים שלך, ומולך גבר הנצמד לילדה חסרת אונים והמבצע בה מעשה מגונה. האם לא תעצור בו? בהנחה שאתה בן אדם נורמלי, לו אין נשק ולך יש, תעצור אותו מלבצע את זממו.
כעט ישנם 2 שחקנים אשר יכלו לעצור אותו על פי האמונה. אתה+האל. אם הווי אומר שהפדופיל בחר לבצע את זממו בצורה פרטית ללא קשר לרצון האל או פעולה של האל, אותו דבר אתה, אתה בחרת להציל את הילדה. לו לא הייתה בוחר לא היה מי שיעצור את הפדופיל. לכן ה' שיחק כאן תפקיד פסיבי. אם ה' יכול לעצור אותו, למה לו לבטוח בך שתעשה זאת, כי הרי אתה יכול לבחור לא לבצע זאת? אם ידע הוא שתעשה זאת גם כך(אם לא אז הוא מוגבל) למה לקדם סיטואציה כזו משפילה עבור הילדה(כפי שאישר לסיטואציות בהם ילדים לא ניצלו מידם של פדופילים)? אזי ה' לא טוב מוחלט. אם לא יכל לעצור אזי הוא מוגבל. ולכן יש סתירה במקרה זה לדוגמה כמו במקרים אחרים לאופן בו נתפס ה' לפי התורה ולכן יש כאן סתירה קשה.
ראשית כל ה' לא יצר פדופילים מאין לך הסברה המטופשת הזאת?! כמו שכבר הסברתי לך הקב"ה נתן לאדם בחירה לטוב ולרע, לאדם בעולם הזה יש יצר טוב ויצר רע, יצר הרע יוצר דחפים תאוות אצל האדם, ולאדם ישנה האפשרות לחדול מהם ככתוב "הלא אם תטיב-שאת...".
לאדם שגנב ישנו אינטרס בדיוק כמו שלאדם שאנס ישנו אינטרס (איני צריך להסביר לך זאת). אין דבר כזה שהקב"ה הטביע באדם (משיכה יתרה) והאדם לא יכול לשלוט בו,ואם הינך טוען כך מעניין מה תיהיה תגובתך המעשית לאנשים שפשעו אנסו רצחו וכו', אמור גנטי זה{עדיין לא ראיתי שום מחקר שטוען כך(לגבי פדופליה)} והנח להם, מדוע להענישם,והלא הם אינם אשמים!
ילדים 'שלא פשעו' ונענשים, זה כבר נושא ועניין אחר שבו קשור עניין "גלגול הנשמות"(שאגב גם הוא מוכח) שכאן כבר הינך יכול לשאול מדוע אנשים נגנבים,נרצחים, נשפלים וכו' וכו' וכו' (ניתן לשאול זאת גם לגבי השואה).
אתה צודק, מנקודת מבט אנושית פשר מעשים אלו אינם ניתנים לתפיסה בשכל האנושי ומובלים תהיות בלתי פוסקות ועוררין לגבי מעשיו של הקב"ה, אך האדם המאמין והיודע כי כל מעשיו של ה' לטובה הם,לא יפקפק ויהרהר על מעשי ה'.

ציטוט
4. ישנו הבטחה וה' בוחר לקבל הבטחה זו, מי אמר שהוא לא ישנה את דעתו? אם הוא לא מוגבל כיצד נוכל לדעת זאת? זה שהיה לו התחייבות עם אברהם אבינו מותר לו להפר אותה מסיבות שאנו לא נבין. יתרה מכך, אם הוא מאפשר פדופיליה להיות בר קיימא, כמו שנבדק לוגית בסעיף 3,
מה מונע ממנו להפר הבטחה בת יותר מכמה אלפי שנים? לפגוע בילדים כן להפר הבטחה לא?
איזה הבטחה בדיוק?!

ציטוט
בנוגע לשואה, אי אפשר לשפוט בכלים אנושיים(זה לא מצחיק קצת שה' יכול לכעוס, שזו תכונה אנושית מהותית?)? למה?
למה?! משום שאינך מבין חשבונות שמיים, זהו כלל שישראל אינם הולכים בדרך התורה, הקב"ה מעניש אותם.
 
ציטוט
ושוב עצם העובדה שהיו מקרים בהם עקב השואה ועקב האמונה החזקה שלא עזרה באותה עט, היו ניצולי שואה שאיבדו את אמונתם. אם מטרת ה' הייתה להחזיר אותנו בתשובה, כיצד לא שקל הוא את התוצאה שבחלקה הייתה שבני אמונים חדלו מאמונה זו.
אמונה חזקה שהייתה באותה עת?! מעניין מאוד  :old_huh:
ולהמשך שאלתך לאדם ניתנה זכות הבחירה הוא בחר בעצמו לחדול מהאמונה באי ראייתו את פשעיו ובהאשמת גורם אלוקי,אדרבה היו אנשים שראו בשואה את יד השם והבינו כי האסון הנ"ל הלא הוא רק בגלל עוונותיהם הרבים, למה שלא תסתכל על השואה כמחזה ניסי שבו קיים ה' את הבטחתו וחס עלינו ולא השמידנו כליל ואף שלאחריו הקמנו מדינה כהבטחת הקב"ה(שכאן בוודאי ישנו אלמנט ניסי).
 

ציטוט
ושוב זה סותר את כך שה' טוב מוחלט, כיוון שלא ניתן לומר שאחריות של מות התינוקות השונים הינם על ידי התינוקות הללו. ולכן יש סתירה.
מה שהכי אירוני הוא שכמו שכתבת שצדיקים נהרגו בחלקם ואילו כמה ששרדו היו חילונים, אתאיסטיים, קומוניסטים רשעים. לדוגמה טומי לפיד או השופט ברק או אחרים. אם ה' רצה להשמיד את היהודים שחטאו כיצד יתכן שצדיקים שלא חטאו נרצחו וחוטאים שרדו? כך שטענה זו בעייתית מאוד.

זה עניין אחר של "צדיק ורע לו רשע וטוב לו" מושג שאותו הינך חייב להבין לעומק.

ציטוט
ושוב אם ה' שלח עלינו את הנאצים, זה שולל את כל מושג "הבחירה" ועובר לגישה הדטרמיניסטית בה הכל קבוע מראש. אם הכל קבוע מראש אני מחזיר אותך לשאלה 3.
ובכלל עצם כך מה אתה רוצה מהנאצים? הם רק מילאו את ההוראות של ה', כיוון שה' החליט לחסל 6 מיליון. מסיבות אלוקיות כאלו ואחרות, מה הנאצים אשמים? ואם נהרגו כל הצדיקים האלו כיוון שהיו הרבה חוטאים כעונש קולקטיבי על עם ישראל, איך אתה יודע שבעולם הבא
לא תילך לגיהינום כעונש קולקטיבי ללא קשר למה שתעשה? הרי כבר סתרנו את העובדה של הטוב המוחלט.

אין זה סותר כלל את מושג הבחירה ליהודים הייתה בחירה ללכת בדרך ה' או לא.
וגם לנאצים הייתה בחירה(כנראה שלא ממש קראת את תגובתי הקודמת לגבי המצרים, חבל!)

ציטוט
5. לא חשבתי שטענו על זה ברצינות אבל ילה. סלח לי כל מה שנץ עשה היה לא יותר מהתחמקות, וברור שזו שאלה ילדותית ודבילית. אם אין בחלל את כוח הגרביטציה(אין מין הסתם) ולכן הפונקציה להרמה אינה רלוונטית, וכנ''ל אין הזמן רלוונטי כיוון שה' נצח(זאת אומרת הוא יכול להרים את האבן או לא להרימה לפני שיצר אותה?) כיצד  יש תשובה לשאלה זו? אין. ה' לא יכול ליצור את התנאים המתאימים למען ביצוע פעולה זו?
ואם ה' הגביל את עצמו במודע כמו בפרשת נח, אזי הוא יכול אבל לא בוחר לבצע עוד מבול(שזה סותר את כמעט השמדתו של העם הנבחר אבל זה כבר שאלה 4), ה' בחר להגביל את עצמו. עצם העובדה שאנו נחכה למלחמת גוג ומגוג סותרת את טענה זו, שהיא אחרית הימים.
ובלבד אם ה' לא יעשה זאת עקב התחייבות, כיצד נוכל להבין זאת? כיצד אל בלתי מוגבל מתחייב לאדם ולשם מה? זאת אומרת כיצד יתכן שה' יגביל את עצמו בגלל אדם? מאיפה החוצפה לדרישה להגביל את עצמו, ועוד מפני אדם בשר וחי? זה לא מסתדר.
נץ כלל לא התחמק, הוא ענה לשאלה אבסורדית זו כפי שהיה אמור לענות,שאלת כופרים שמטרתה לנגח את יסודות האמונה.
בקשר למלחמת גוג ומגוג-כנראה שאינך יודע מה פשר המלחמה ולמה היא נועדה ועדיין אין זה סותר את ההבטחה האלוקית. 

ציטוט
יש עוד מיליון דברים יותר מסובכים, אבל לא נכנס לזה בינתיים.

ושוב אני חוזר, כל הפואנטה של השאלות האלו שלרובם אין תשובה חד משמעית, וזה בסדר שאין, היא רק להדגיש שאין לאף אחד זכות להכריח אף אחד איך לחיות את החיים שלו. זאת אומרת בין היתר להכריח אותו לא לעבוד בשבת, בדוגמה הכי פשוטה, ומכאן להכריח אותו להיות סטרייט או להאמין
שרק אורך חיים מסוים הוא הנכון לחיות בו, או מיליון דברים אחרים. ואי אפשר להסתמך על טעון דתי כטעון להוכחה מוחלטת ולכן טעון זה הוא חסר טעם כי הוא קשור לאמונה בלבד ולוו דווקא למחשבה ביקורתית.
אם אין תשובה חד משמעית זה רק משום שאין אנו יכולים להבין לעומק את מעשיו של הקב"ה (כפי שטענתי לעיל),אך מה לעשות האמת היא סוביקטיבית.
לא הכרחתי אותך ולא כפיתי עליך שום מצווה אלא "ובחרת בחיים" ותו לאו. ומדוע לדידך, טיעון דתי אינו מחשבה ביקורתית התורה משלבת רגש ושכל יחדיו,למרות שישנם דברים שאינם ניתנים לשיפוט ולהבנה בכלים אנושיים משום אי יכולתנו להבין את מעשי ה'.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #18 ב- : ינואר 26, 2010, 19:18:41 »
בנוגע לטענתך כי התורה לא מסבירה סתירות כמו בנוגע למשך קיומו של היקום ובנוגע לדינוזאורים, צר לי לבשרך כי היא אכן מסבירה אלא אתה פזיז מידי לשלול אותה מחוסר ידיעתך והעמקתך בתורה,תוך כדי ביקורת בלתי פוסקת לעברה.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #19 ב- : ינואר 26, 2010, 20:41:57 »
1. כתבתי לך על הסתירות, עצם העובדה שלפי התורה העולם קיים רק 5000 שנה, ושאין כלל רישום על החיה דינוזאורים, על הכחדתם, על ממוטה, ואפילו על חיות הקיימות היום(קנגרו לדוגמה).


2. והנשמה שלנו היא ללא סוף, היא מתחילה מנקודת זמן מסוימת ועוברת לעולם הבא לנצח, ואף הצדיקים ביותר חיים חיי נצח אחרי תחיית המתים.
סוף זאת אומרת שהיא הופכת לכלום בדיוק כמו שהייתה בעבר טרם נולדנו.
ולכן כל מה שזה אומר שאין הוכחה מוחלטת אלא אמונה בלבד שהאל הוא נצח מוחלט. כיוון שאין הוכחה שהאל הוא לא נצח עד סוף.
ומה זאת אומרת אדם יכול לשנות את גזר דינו? אלוקים לא ידע שהוא ישנה את גזר דינו? אז שוב למה המשפט ולמה השינוי?

3. בנוגע למוגבלים, אתה צודק, לא ניתן שיהיה 2 לא מוגבלים בתנאי שה' לא מוגבל. זה שאין קודם לו, לא מוכיח שהוא לא מוגבל(שגם זה לא בטוח שהוא הראשון), זה רק מוכיח שאין קודם לו. גם אם הוא נצחי(שוב גם זה לא הוכח באופן מוחלט עדיין בדיון) זה לא אומר שהוא בלתי מוגבל.
בנוגע לשטן- זו היא דוגמה בה ישנה רוח בעלת כוחות מסוימים לפי האמונה, שהיא מוגבלת. למה השטן הוא לא זה שמנהל את העניינים וה' כפוף לו? והוא יצר את התורה להטעות בנו?

ה' יצר את האדם, כך שגם אם הוא בחר להיות פדופיל הוא יצר את הפדופיליה בעקיפין. בנוגע למחקרים גנטיים על כלל הפשיעה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6'%D7%96%D7%90%D7%A8%D7%94_%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%96%D7%95
זה פירוט מאוד מאוד קצר, אני רק מראה לך שקיים מחקר כזה. כנ''ל מיליון מחקרים אחרים. לומברוזו(אגב יהודי) בעצם ניתח את ראשם של אסירים בכלא איטלקי וראה שלהם חסר תאי מוח מסוימים, ובכך פיתח את התאוריה שלו. זה לא מוכח באופן מוחלט ממגוון סיבות אבל זו תאוריה.
אגב אם תרצה לדעת עוד(הוא לא היה היחיד בזרם זה) אני מציע לך לקרוא את הספרים "קרימינולוגיה העבריין בהתהוותו" של משה אדד, או ,משטרה וחברה מבוא למדעי המשטרה" של יהודה אלירם. האמת? כל ספר של קרימינולוגיה יסביר לך שלכל עברה ישנו גורם בלתי תלוי בעבריין. אחר כך שיהיה לי קצת יותר זמן אני יחפש לך כמה מחקרים אם זה מעניין אותך(תחום נפלא). היו הרבה קרימינולוגים שונים,  סאתרלנד לדוגמה היה סוציולוג וקרימינולוג שסבר שהפושע הינו פושע עקב גורמים סביבתיים אשר מהם הוא לומד להיות עבריין(לרבות קבוצות קטנות עם פעילות גומלין בעלי מפגשים חוזרים) וללא גורמים אלו הוא לא היה עבריין. ממנו הגיע קרימינולוג אחר בשם קרייסי שסבר שאם עבריין לומד להיות עבריין אז ניתן ללמדו לשוב חזרה למוטב. ועל בסיס שיטה שלהם כיום מתנהלים כל מכוני הגמילה מסמים(קבוצות קטנות, פעילות גומלין ומפגשים חוזרים). גם הוא סבר שהעבריין לא אשם, אלא הושפע מסביבתו. יש הרבה גישות בעולם הקרימינולוגיה, כאשר המשותף לרובם הוא "העבריין לא אשם". זה לא אומר שצריך לשחרר אותו לחופשי אם נתפס.
בכל אופן העבריין לוו דווקא תמיד מודע במעשיו ולוו דווקא יכול לשלוט במעשיו. זו היא אחת הסיבות למה מי שמוגדר כחולי נפש, ואפילו רצח לא יושב בכלא(תלוי איזה מחלת נפש) בתואנה של אי שפיות. זה לא שכל אחד שטוען לאי שפיות מצליח לעבוד על השופטים והפסיכיאטרים.
כל התחום הזה ועוד תחומים אחרים סותרים את הגישה בה אדם הוא חופשי מבחינה תודעתית באופן מוחלט תמיד. האמת נכון להיום סבורים שאפילו המפלגה שאתה בוחר אינה החלטה רציונלית אלא קשורה לדבר פנימי, נפשי, תורשתי או דבר אחר שלא תלוי בך. שכל האישיות של אדם מעוצבת על ידי גנים תורשתיים והסביבה.
בן אדם שנמשך לילד(לוו דווקא אונס אותו ואפילו לוו דווקא מבצע את זממו) אינו יכול לשלוט ביצריו, זו היא מסקנה שהגיעו באין ספור מחקרים. זה שאתה ואני לא נמשכים לילד לא אומר שאחרים לא.
אין הוכחה חד משמעית שפדופיליה נגרמת עקב גן או מצב בלתי נשלט(אתה יכול לראות עם זאת הרבה מקרים בהם פדופיל היה בעצמו קורבן, ובכך ישנה תאוריה של דפוס חיקוי בתת מודע האישי של האדם שגם כאן לא תלויה בו).
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%93%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%94
שוב פעם זה רק ויקי, לכן אני ממליץ על הספרים.
הנושא פדופיליה הוא מאוד מורכב ומאוד שנוי במחלוקת(הגורם לא רק הסטייה עצמה) ומאוד מעניין אגב. מה שחשוב לציין, הסיבה שיש איסור על פדופיליה או לפחות הסיבה שאמורה להיות האיסור היא לא כי זה מגעיל אותך ואותי, זה לא מעניין. הסיבה היא כי זה פוגע בהתפתחות של הילד, בו באופן פיזי ונפשי כאחד.
ולכן זה אסור.
והפסוק הזה גם לא מוכיח שאדם הוא זה שבוחר בעצמו להמשך לילדים. זה רק פסוק שמסביר את הצד הדתי לעניין.  
ולשאלתך אין צורך להעניש אף אחד, אלא להרחיקם מהחברה עד שיקומם. עקרונית(וזה מאוד עקרונית*) מי שאי אפשר לשקם אותו אין סיבה שימשיך לחיות כיוון שברור שיפגע באחרים וחבל שיבזבז את כספי הציבור(זה לא אומר שאני תומך בעונש מוות אגב מסיבות אחרות). זה קו מחשבה אחרי חקר הקרימינולוגיה של כמה שנים טובות(מגיל 16 ולמרות שאיני לומד זאת ישירות אני עדיין לומד עצמאית את התחום), וכאן איני מוכן להרחיב עקב תאוריה אישית בנוגע לעשיה עם עבריינים ומטרת הענישה שאני חושב שיש לבצע.

ועניין של גלגול הנשמות אינו מוכח וזה כל הפואנטה כי שום דבר לא מוכח, גם התאוריה הקרימינולוגית שלי אישית לא מוכחת(עדיין). ואיזה סיבה יש להוליד ילד ולהרוג אותו תוך יומיים? מה הוא למד? מה הוא עשה? לא מצוות ולא חטאים. וחוץ מזה מאיפה אתה יודע שזה גלגול נשמות(מקרה של אונס או רצח של ילד כאן היום או בשואה)? אי אפשר לדעת זאת ואי אפשר להוכיח זאת מעל הסר הספק. זה שיש עדות מאדם כזה או אחר, כולל בן אדם שעבר מוות קליני זו לא הוכחה. יש גם עדות מאנשים שראו חייזרים.  

ובנוגע למשפט הזה:
"אתה צודק, מנקודת מבט אנושית פשר מעשים אלו אינם ניתנים לתפיסה בשכל האנושי ומובלים תהיות בלתי פוסקות ועוררין לגבי מעשיו של הקב"ה, אך האדם המאמין והיודע כי כל מעשיו של ה' לטובה הם,לא יפקפק ויהרהר על מעשי ה'"
בדיוק נכון, אדם מאמין לא יפקפק...

4. ההבטחה שאנו עם נבחר, בעלי הארץ, וה' ישמור אותנו מכל רע אם רק נעשה את דברו. כל זה לא מחייב כיוון שלפי האמונה אתה לא יכול לחייב את האל. הוא בוחר אם הוא מקיים את ההבטחה או לא ולמה.
ואם 6 מיליון נהרגו יתכן והוא כבר בחר להפר את הבטחתו. מה אם הוא בכלל עזב את האנושות, יצר גלקסיה אחרת עם זן טוב יותר מבני האדם שישלוט בעולם אחר? ולמה שאני לא יסתכל על השואה "כמחזה ניסי שבו קיים ה' את הבטחתו וחס עלינו"? כי 6 מיליון מאחיי נהרגו. אני מסרב להאמין ש-6
מיליון חטאו כל כך. לחלופין 60 שנה אחרי זה, העם חוטא לא פחות אם לא יותר(הרב אמנון יצחק אמר שזה הדור הכי גרוע שיש במילים שלו באחת מהקלטות שלו) ואין שואה(יש סכנות אבל אין שואה).   
ומה זאת אומרת "כלל ישראל", אתה בעצמך אמרת שנספו גם צדיקים. למה הם נענשים? ואמונה חזקה גם הייתה, ואפשר לדעת זאת מהרבה עדויות של ניצולי שואה. אני מזכיר לך שהגטאות נבנו בשכונות של יהודים פולנים חרדים שנספו בשואה. ומה זאת אומרת "רע וטוב לו וטוב ורע לו?" זה משפט שטבעו סותר את ה' טוב מוחלט(או אולי טומי לפיד והושפט ברק לא כאלו נוראים...).
 בנוגע למצרים:
"הטעם כמו שאמר הכתוב (זכריה א יד) וקנאתי לירושלם ולציון קנאה גדולה וקצף גדול אני קוצף על הגוים השאננים אשר אני קצפתי מעט והמה עזרו לרעה, ואומר (ישעיה מז ו) קצפתי על עמי חללתי נחלתי וגו' וכן היה במצרים שהוסיפו להרע כי השליכו בניהם ליאור, וימררו את חייהם וחשבו למחות את שמם, וזה טעם דן אנכי, שאביא אותם במשפט, אם עשו כנגזר עליהם או הוסיפו להרע להם וזהו מה שאמר יתרו כי בדבר אשר זדו עליהם (שמות יח יא), כי הזדון הוא שהביא עליהם העונש הגדול שאבדם מן העולם וכן כי ידעת כי הזידו עליהם (נחמיה ט י)"
רציתי לשאול אותך מה פרוש המשפט, מה כוונתו, לצערי שכחתי.
בכל אופן זה לא מוכיח שאין את הגישה הדטרמיניסטית ובטח לא מוכיח את ה' כטוב מוחלט.

5. בקשר לנץ זה בדיוק התחמקות, זה בעצם אי מתן תשובה. אבל אתה צודק זו היא שאלה צינית וילדותית ולא חשבתי לרגע לדון בה ברצינות.
ובנוגע למשפט האחרון שלך:
"אם אין תשובה חד משמעית זה רק משום שאין אנו יכולים להבין לעומק את מעשיו של הקב"ה (כפי שטענתי לעיל),אך מה לעשות האמת היא סוביקטיבית.
לא הכרחתי אותך ולא כפיתי עליך שום מצווה אלא "ובחרת בחיים" ותו לאו. ומדוע לדידך, טיעון דתי אינו מחשבה ביקורתית התורה משלבת רגש ושכל יחדיו,למרות שישנם דברים שאינם ניתנים לשיפוט ולהבנה בכלים אנושיים משום אי יכולתנו להבין את מעשי ה'."

אתה אישית לא הכרחת אותי לעשות כלום, הוויכוח המקורי היה עם דעותיו של רון המכריח אותי לא לעבוד בשבת כי ככה האל קבע.
אני לא מנסה לערער אמונה של איש, אני רק מסביר למה יש ספקות ולמה אין אמת אבסולוטית בדבר מסוג זה. כמו שאין אמת אבסולוטית שהאל לא קיים. ועקב כך טעון בוויכוח רציני "שאני צודק כי ככה כתוב בתורה" לא רלוונטי ולא מעניין. ולכן יש לעשות דבר פשוט, כל אחד חי איך שבראש שלו
וככה כולם מרוויחים. וזה מה שאני מנסה להסביר דווקא לאדון בן מיכאל. איסור עלי לעבוד בשבת(באופן תאורתי כמובן, אין היום איסור כזה בחוק), מכריח אותי להתנהל על פי דפוס חיים שאני לא רוצה להתנהל לדוגמה.
נתינת עונש מוות להומוסקסואלים או כל דבר אחר לא מקובל בעולם המודרני שלנו היום. ואין לאף אחד זכות להיכנס לחדר המיטה של אף אחד אחר(מין הסתם כמובן חוץ אם מדובר בהתעללות, פדופיליה, אונס והדברים הברורים)

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #20 ב- : ינואר 27, 2010, 08:47:47 »
1. כתבתי לך על הסתירות, עצם העובדה שלפי התורה העולם קיים רק 5000 שנה, ושאין כלל רישום על החיה דינוזאורים, על הכחדתם, על ממוטה, ואפילו על חיות הקיימות היום(קנגרו לדוגמה).
התורה אכן מסבירה את הטענה שע"פ המדע העולם קיים במספריים אסטרונומים,ומשמעו שה' לא ברא את העולם 'בן יומו' אלא ברא את העולם על תילו, כמו כן האדם לא נברא תינוק,גם כן הצמחיה האדמה,בע"ח. ויתרה מכך אחרי שהמבול בא על הארץ האדמה הייתה כבת מליוני שנים מחורבנה,וזהו ההסבר התורני.
לגבי הדינוזאורים, מובא הימצאותם: בזוהר,במדרשי חז"ל,ואף בתורה עצמה,ככתוב "ויברא ה' את התנינים הגדולים..." רמב"ן בפירושו מתאר חיות ענקיות כדינוזאורים.

ציטוט
2. והנשמה שלנו היא ללא סוף, היא מתחילה מנקודת זמן מסוימת ועוברת לעולם הבא לנצח, ואף הצדיקים ביותר חיים חיי נצח אחרי תחיית המתים.
סוף זאת אומרת שהיא הופכת לכלום בדיוק כמו שהייתה בעבר טרם נולדנו.
לא מדוייק אין דבר כזה 'סוף לנשמה' הנשמה לחיוב או לשלילה ממשיכה את הימצאותה בעולם הבא אך היא איננה נעלמת או מסתיימת.

ציטוט
ולכן כל מה שזה אומר שאין הוכחה מוחלטת אלא אמונה בלבד שהאל הוא נצח מוחלט. כיוון שאין הוכחה שהאל הוא לא נצח עד סוף.
ומה זאת אומרת אדם יכול לשנות את גזר דינו? אלוקים לא ידע שהוא ישנה את גזר דינו? אז שוב למה המשפט ולמה השינוי?
אדם יכול לשנות את עברו במקרה הטוב כמו שאמרתי ע"י החזרתו בגלגול לעולם הזה לתקן את אשר פגם.

ציטוט
בנוגע למוגבלים, אתה צודק, לא ניתן שיהיה 2 לא מוגבלים בתנאי שה' לא מוגבל. זה שאין קודם לו, לא מוכיח שהוא לא מוגבל(שגם זה לא בטוח שהוא הראשון), זה רק מוכיח שאין קודם לו. גם אם הוא נצחי(שוב גם זה לא הוכח באופן מוחלט עדיין בדיון) זה לא אומר שהוא בלתי מוגבל.
ה' לא מוגבל ובלתי תלוי,מעצם היותו היוצר הבורא ולא יכול להיות לו קודם כי אז הוא גם יהיה נברא,ואזי יהיה מוגבל,אך לא כך הוא הראשון קדמון ונצחי(מעצם אי התחלתו ואי סופו).

ציטוט
בנוגע לשטן- זו היא דוגמה בה ישנה רוח בעלת כוחות מסוימים לפי האמונה, שהיא מוגבלת. למה השטן הוא לא זה שמנהל את העניינים וה' כפוף לו? והוא יצר את התורה להטעות בנו?
איזה שאלה מגוחחת. זה בדיוק כמו שתשאל מדוע האדם לא מנהל את העניינים וה' כפוף לו.  מה קשור שהוא יצר את התורה להטעות בנו, לא הבנתי כוונתך.

ציטוט
ה' יצר את האדם, כך שגם אם הוא בחר להיות פדופיל הוא יצר את הפדופיליה בעקיפין. בנוגע למחקרים גנטיים על כלל הפשיעה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6'%D7%96%D7%90%D7%A8%D7%94_%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%96%D7%95
זה פירוט מאוד מאוד קצר, אני רק מראה לך שקיים מחקר כזה. כנ''ל מיליון מחקרים אחרים. לומברוזו(אגב יהודי) בעצם ניתח את ראשם של אסירים בכלא איטלקי וראה שלהם חסר תאי מוח מסוימים, ובכך פיתח את התאוריה שלו. זה לא מוכח באופן מוחלט ממגוון סיבות אבל זו תאוריה.
אגב אם תרצה לדעת עוד(הוא לא היה היחיד בזרם זה) אני מציע לך לקרוא את הספרים "קרימינולוגיה העבריין בהתהוותו" של משה אדד, או ,משטרה וחברה מבוא למדעי המשטרה" של יהודה אלירם. האמת? כל ספר של קרימינולוגיה יסביר לך שלכל עברה ישנו גורם בלתי תלוי בעבריין. אחר כך שיהיה לי קצת יותר זמן אני יחפש לך כמה מחקרים אם זה מעניין אותך(תחום נפלא). היו הרבה קרימינולוגים שונים,  סאתרלנד לדוגמה היה סוציולוג וקרימינולוג שסבר שהפושע הינו פושע עקב גורמים סביבתיים אשר מהם הוא לומד להיות עבריין(לרבות קבוצות קטנות עם פעילות גומלין בעלי מפגשים חוזרים) וללא גורמים אלו הוא לא היה עבריין. ממנו הגיע קרימינולוג אחר בשם קרייסי שסבר שאם עבריין לומד להיות עבריין אז ניתן ללמדו לשוב חזרה למוטב. ועל בסיס שיטה שלהם כיום מתנהלים כל מכוני הגמילה מסמים(קבוצות קטנות, פעילות גומלין ומפגשים חוזרים). גם הוא סבר שהעבריין לא אשם, אלא הושפע מסביבתו. יש הרבה גישות בעולם הקרימינולוגיה, כאשר המשותף לרובם הוא "העבריין לא אשם". זה לא אומר שצריך לשחרר אותו לחופשי אם נתפס.
בכל אופן העבריין לוו דווקא תמיד מודע במעשיו ולוו דווקא יכול לשלוט במעשיו. זו היא אחת הסיבות למה מי שמוגדר כחולי נפש, ואפילו רצח לא יושב בכלא(תלוי איזה מחלת נפש) בתואנה של אי שפיות. זה לא שכל אחד שטוען לאי שפיות מצליח לעבוד על השופטים והפסיכיאטרים.
כל התחום הזה ועוד תחומים אחרים סותרים את הגישה בה אדם הוא חופשי מבחינה תודעתית באופן מוחלט תמיד. האמת נכון להיום סבורים שאפילו המפלגה שאתה בוחר אינה החלטה רציונלית אלא קשורה לדבר פנימי, נפשי, תורשתי או דבר אחר שלא תלוי בך. שכל האישיות של אדם מעוצבת על ידי גנים תורשתיים והסביבה.
בן אדם שנמשך לילד(לוו דווקא אונס אותו ואפילו לוו דווקא מבצע את זממו) אינו יכול לשלוט ביצריו, זו היא מסקנה שהגיעו באין ספור מחקרים. זה שאתה ואני לא נמשכים לילד לא אומר שאחרים לא.
אין הוכחה חד משמעית שפדופיליה נגרמת עקב גן או מצב בלתי נשלט(אתה יכול לראות עם זאת הרבה מקרים בהם פדופיל היה בעצמו קורבן, ובכך ישנה תאוריה של דפוס חיקוי בתת מודע האישי של האדם שגם כאן לא תלויה בו).
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%93%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%94
שוב פעם זה רק ויקי, לכן אני ממליץ על הספרים.

1) ניתן לומר כי ה' יצר את האדם עם נטיות לחיוב(להלן מצוות פרו ורבו),והאדם ניתב אותה למקומות שפלים
2) ה' יצר את האדם כדי לתקן בעולם הבא הפרשנים מדייקים וטוענים,כי העבירה שאליו האדם נמשך ביותר זהו התיקון שלו,והיינו הך לגבי מצווה.
3) לא ניתן לומר כי האדם לא מסוגל לשלוט ביצרו (אזי הוא כמו בהמה "נמשל כבהמות נדמו") בזה אנו מובדלים מבע"ח, וכמו שנאמר "לפתח חטאת רובץ אליך תשוקתו ואתה תמשול בו" זוהו ציווי אלוקי הקודם להגדרת 'טיעון דתי'.




ציטוט
הנושא פדופיליה הוא מאוד מורכב ומאוד שנוי במחלוקת(הגורם לא רק הסטייה עצמה) ומאוד מעניין אגב. מה שחשוב לציין, הסיבה שיש איסור על פדופיליה או לפחות הסיבה שאמורה להיות האיסור היא לא כי זה מגעיל אותך ואותי, זה לא מעניין. הסיבה היא כי זה פוגע בהתפתחות של הילד, בו באופן פיזי ונפשי כאחד.
ולכן זה אסור
והפסוק הזה גם לא מוכיח שאדם הוא זה שבוחר בעצמו להמשך לילדים. זה רק פסוק שמסביר את הצד הדתי לעניין.  
ולשאלתך אין צורך להעניש אף אחד, אלא להרחיקם מהחברה עד שיקומם. עקרונית(וזה מאוד עקרונית*) מי שאי אפשר לשקם אותו אין סיבה שימשיך לחיות כיוון שברור שיפגע באחרים וחבל שיבזבז את כספי הציבור(זה לא אומר שאני תומך בעונש מוות אגב מסיבות אחרות). זה קו מחשבה אחרי חקר הקרימינולוגיה של כמה שנים טובות(מגיל 16 ולמרות שאיני לומד זאת ישירות אני עדיין לומד עצמאית את התחום), וכאן איני מוכן להרחיב עקב תאוריה אישית בנוגע לעשיה עם עבריינים ומטרת הענישה שאני חושב שיש לבצע.


ציטוט
ועניין של גלגול הנשמות אינו מוכח וזה כל הפואנטה כי שום דבר לא מוכח, גם התאוריה הקרימינולוגית שלי אישית לא מוכחת(עדיין). ואיזה סיבה יש להוליד ילד ולהרוג אותו תוך יומיים? מה הוא למד? מה הוא עשה? לא מצוות ולא חטאים. וחוץ מזה מאיפה אתה יודע שזה גלגול נשמות(מקרה של אונס או רצח של ילד כאן היום או בשואה)? אי אפשר לדעת זאת ואי אפשר להוכיח זאת מעל הסר הספק. זה שיש עדות מאדם כזה או אחר, כולל בן אדם שעבר מוות קליני זו לא הוכחה. יש גם עדות מאנשים שראו חייזרים.
 
אני סובר כך מהכלל התורני "מגלגלין זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב" תראה את הסרט הנ"ל http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=837 בנוגע ל'גלגול נשמות' ואז יתבהרו לך שאלותיך.
ואוסיף כי תיאוריה מדעית אחת לגלגול נשמות היא היפנוזה(על קצה המזלג).


ציטוט
ובנוגע למשפט הזה:
"אתה צודק, מנקודת מבט אנושית פשר מעשים אלו אינם ניתנים לתפיסה בשכל האנושי ומובלים תהיות בלתי פוסקות ועוררין לגבי מעשיו של הקב"ה, אך האדם המאמין והיודע כי כל מעשיו של ה' לטובה הם,לא יפקפק ויהרהר על מעשי ה'"
בדיוק נכון, אדם מאמין לא יפקפק...
4. ההבטחה שאנו עם נבחר, בעלי הארץ, וה' ישמור אותנו מכל רע אם רק נעשה את דברו. כל זה לא מחייב כיוון שלפי האמונה אתה לא יכול לחייב את האל. הוא בוחר אם הוא מקיים את ההבטחה או לא ולמה.
ואם 6 מיליון נהרגו יתכן והוא כבר בחר להפר את הבטחתו. מה אם הוא בכלל עזב את האנושות, יצר גלקסיה אחרת עם זן טוב יותר מבני האדם שישלוט בעולם אחר? ולמה שאני לא יסתכל על השואה "כמחזה ניסי שבו קיים ה' את הבטחתו וחס עלינו"? כי 6 מיליון מאחיי נהרגו. אני מסרב להאמין ש-6
מיליון חטאו כל כך. לחלופין 60 שנה אחרי זה, העם חוטא לא פחות אם לא יותר(הרב אמנון יצחק אמר שזה הדור הכי גרוע שיש במילים שלו באחת מהקלטות שלו) ואין שואה(יש סכנות אבל אין שואה).  
ומה זאת אומרת "כלל ישראל", אתה בעצמך אמרת שנספו גם צדיקים. למה הם נענשים? ואמונה חזקה גם הייתה, ואפשר לדעת זאת מהרבה עדויות של ניצולי שואה. אני מזכיר לך שהגטאות נבנו בשכונות של יהודים פולנים חרדים שנספו בשואה. ומה זאת אומרת "רע וטוב לו וטוב ורע לו?" זה משפט שטבעו סותר את ה' טוב מוחלט(או אולי טומי לפיד והושפט ברק לא כאלו נוראים...).
 בנוגע למצרים:
"הטעם כמו שאמר הכתוב (זכריה א יד) וקנאתי לירושלם ולציון קנאה גדולה וקצף גדול אני קוצף על הגוים השאננים אשר אני קצפתי מעט והמה עזרו לרעה, ואומר (ישעיה מז ו) קצפתי על עמי חללתי נחלתי וגו' וכן היה במצרים שהוסיפו להרע כי השליכו בניהם ליאור, וימררו את חייהם וחשבו למחות את שמם, וזה טעם דן אנכי, שאביא אותם במשפט, אם עשו כנגזר עליהם או הוסיפו להרע להם וזהו מה שאמר יתרו כי בדבר אשר זדו עליהם (שמות יח יא), כי הזדון הוא שהביא עליהם העונש הגדול שאבדם מן העולם וכן כי ידעת כי הזידו עליהם (נחמיה ט י)"
רציתי לשאול אותך מה פרוש המשפט, מה כוונתו, לצערי שכחתי.
בכל אופן זה לא מוכיח שאין את הגישה הדטרמיניסטית ובטח לא מוכיח את ה' כטוב מוחלט.

ההבטחה היא שה' ישמור אותנו רק אם נעשה דברו (הרי, "הברכה והקללה),ויתרה מכך שהוא לא ישמידנו כליל.
הסיבה העיקרית לשואה הינה הגלות שיהודים 'לבשו' מנהג גויים ומאסו בדרך ה' שאף זה נראה להם לגיטימי(איני רוצה ממש להיכנס לזה משום שאין אני רשאי לקבוע מסמרות לגבי סיבות מהותיות לשואה).

פשר הפרשנות הוא- שה' לא ציווה עליהם לרצוח ולהשמיד את העם כליל,והמה מעיקרון הבחירה 'עברו כל גבול' וה' הענישם (זה רק על קצה המזלג אך העיקרון ברור) במובן כלשהו ניתן להקיש חלק מהדברים לגבי השואה,מעיקרון הבחירה החופשית.


ציטוט
5. בקשר לנץ זה בדיוק התחמקות, זה בעצם אי מתן תשובה. אבל אתה צודק זו היא שאלה צינית וילדותית ולא חשבתי לרגע לדון בה ברצינות.
ובנוגע למשפט האחרון שלך:
"אם אין תשובה חד משמעית זה רק משום שאין אנו יכולים להבין לעומק את מעשיו של הקב"ה (כפי שטענתי לעיל),אך מה לעשות האמת היא סוביקטיבית.
לא הכרחתי אותך ולא כפיתי עליך שום מצווה אלא "ובחרת בחיים" ותו לאו. ומדוע לדידך, טיעון דתי אינו מחשבה ביקורתית התורה משלבת רגש ושכל יחדיו,למרות שישנם דברים שאינם ניתנים לשיפוט ולהבנה בכלים אנושיים משום אי יכולתנו להבין את מעשי ה'."

אתה אישית לא הכרחת אותי לעשות כלום, הוויכוח המקורי היה עם דעותיו של רון המכריח אותי לא לעבוד בשבת כי ככה האל קבע.
אני לא מנסה לערער אמונה של איש, אני רק מסביר למה יש ספקות ולמה אין אמת אבסולוטית בדבר מסוג זה. כמו שאין אמת אבסולוטית שהאל לא קיים. ועקב כך טעון בוויכוח רציני "שאני צודק כי ככה כתוב בתורה" לא רלוונטי ולא מעניין. ולכן יש לעשות דבר פשוט, כל אחד חי איך שבראש שלו
וככה כולם מרוויחים. וזה מה שאני מנסה להסביר דווקא לאדון בן מיכאל. איסור עלי לעבוד בשבת(באופן תאורתי כמובן, אין היום איסור כזה בחוק), מכריח אותי להתנהל על פי דפוס חיים שאני לא רוצה להתנהל לדוגמה.
נתינת עונש מוות להומוסקסואלים או כל דבר אחר לא מקובל בעולם המודרני שלנו היום. ואין לאף אחד זכות להיכנס לחדר המיטה של אף אחד אחר(מין הסתם כמובן חוץ אם מדובר בהתעללות, פדופיליה, אונס והדברים הברורים)
האמת הינה אובייקטיבית, שוב אומר לך תראה ותקרא את האתרים שהבאתי לך(הקודמים והנוכחיים) זה יענה לך על הרבה שאלות.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #21 ב- : ינואר 27, 2010, 13:25:43 »
1. זה הסבר מדהים ללא ספק, אבל זה עדיין לא הוכחה, זה הסבר לצאת מדין חובה.
החיה הכל כך גדולה והיא דינוזאור, מוסברת בחצי משפט בספר בראשית? ותנין גדול מסביר רק חלק מהדינוזאורים. ועצם העובדה שכל מחקר קיים מסביר שהדינוזאורים לא חיו עם בני האדם, זאת אומרת נכחדו לפני בריאת האדם לא מופיע בתנך הכחדתם. טכנית זה יתכן כי ה' ברא את החיות ואז את האדם.
אבל זה מאוד מאוד בעייתי להסביר שאותה חיה חיה רק יום ואפילו אם הם חיו רק 1000 שנה זה סותר הרבה מאוד מחקרים.
ושוב זה לא מסביר את הממוטה, את מה שנקרא "עידן הקרח", ואיך הגיעו כל מיני חיות לקוטב הצפוני או הדרומי(שחו?) ואיך הקנגרו הגיע לאוסטרליה אחרי המבול?
בנוגע למבול- חסר לך מחקרים שסותרים את זה? כל מה שאני אומר שזה לא מוכח באופןמוחלט. למה שהאל לא יוכח לנו באופן מוחלט את כל תורתו? כרגע אי אפשר להוכיח אותה באופן מוחלט, ואם אי אפשר בכלל אזי הוא מוגבל(אבל זה כבר סעיפים אחרים).

2. זה בדיוק מה שאני אומר, לפי האמונה אין סוף לנשמה כלל, אזי הנשמה שלנו היא מנקודת זמן ועד נצח. לכן למה לא יכול להיות כוח עליון מנצח עד סוף.
נכון שכתוב שה' נצח כאשר הכוונה היא נצח מוחלט, אבל זה לא מוכיח שה' נצח מוחלט רק כי כתוב.
זה שאלה שאתה לא יכול לענות עליה כי אין עליה תשובה.
בנוגע לפס''ד- אם הוא יכול לשנות את גורלו כמו בגלגול נשמות או גיהינום או כל דבר אחר, למה יש משפט, אפילו בסרט אותו רב(אני מניח שהוא רב) בא ואומר "העולה למעלה ומחליטים לנקות אותו". למה זה? מה ה' לא ידע שזה מה שיקרה?

3. בנוגע להגבלה-זה לא מסביר את זה, אם ה' נצח למה הוא לא יכול להיות נצח ומוגבל. אין שום סיבה שמה שלא נברא לא יהיה מוגבל בתחום אחר. זה לא מוכיח את זה שה' לא מוגבל, גם אם הוא נצח.
בנוגע לשטן- זה כמובן שאלה היפותטית, מה אם התורה נועדה להביא למלחמות בין בני אדם, השטן שהוא באמת השולט ברא אותה כי ידע שזה יביא למלחמות ואנחנו לא יותר מהשעשוע שלו. אפשר לנתח את זה במספיק צורות שזה יסתור 1 לאחד את אש''י, רמב''ם וכל השאר. זה פחות הבעיה. אתה יכול להוכיח שזה לא נכון? אתה לא יכול להוכיח, אבל זה עדיין לא אומר שזה נכון. וזה בדיוק הפואנטה שלי בכל הדיון, אתה לא יכול להוכיח שקיים אל, או שהאל הוא נצח או שהוא לא מוגבל ולכן כל טעון "האל אמר" לא רלוונטי בכל דיון.

1.3. אם ה' יצר את האדם עם נטיות לחיוב, והאדם ניתב אותה למקומות שפלים, בעקיפין, ה' הלא מוגבל יצר לו את האפשרות לדברים שפלים אלו והוא אחראי לכך. כמו שאם הבן שלך ישבור לי את החלון בבית, אני יבוא אליך בטענות וידרוש פיצוי ממך, לא מהבן שלך.
2.3. מה כוונה התיקון שלו? האדם שנמשך לכמה עבירות יש לו תיקון יותר ארוך? ובכלל כיצד אתה מסביר שישנם אנשים שלהם חסר תאי מוח המונעים מהם להרגיש כאב של אחר כמו במחקרו של לומברוזו ועוד הרבה מחקרים אחרים? או שגם זה גלגול נשמות? 
3.3. מה זאת אומרת לא ניתן? בטח שניתן לומר, אתה החלטת שאתה לא מקבל את זה בגלל האמונה. שזה סבבה והכל, זה לא אומר שזה נכון או לא נכון.
חוץ מזה לפי מה שאתה אומר פדופיליה הינו תוצר של סבל הנגרם לילד עקב גלגול נשמות, אזי הפדופיל הראשון שפגע בילד הראשון שנפגע הוא לא יותר ממשחק של ההוא למעלה לפגוע למען תיקון בילד. ה' ידע שאותו ילד יפגע ולא עצר בכך למען "תיקון" ובכך אישר את הפדופיליה, ולכן הוא לא טוב מוחלט. אגב הפדופיל עצמו נענש? כי הוא היה רק לצורך תיקון. וכל מה שכתבת עד כה לא מוכיח שפדופיליה נתונה לבחירת האדם בלבד. זה רק ההסבר התורני.

4. ה' הבטיח ואתה לא יודע אם הוא יקיים. אין לך שום דרך להוכיח שהוא תמיד יקיים את הבטחתו ואתה אפילו לא יודע אם הוא כרגע מקיים את הבטחתו ולא נמצא בגלקסיה אחרת אחרי שזנח אותנו, המין האנושי.

בנוגע לשואה- אם הם בחרו לעבור את הגבול בלשון המטה, איך ה' העניש אותם? הרי ה' לא שלח את האמריקאים, הרוסים והבריטים לעזור לנו ולהשמיד את הנאציזם. כי הרי אז הוא היה מתערב וסותר את עיקרון הבחירה החופשית. ולכן איך שלא תסתכל על זה לא הוא הציל את שארית העם היהודי.
ובכלל ההסבר הזה "לבשו' מנהג גויים ומאסו בדרך ה' שאף זה נראה להם לגיטימי"- אינו מובן, כי גם היום יש לא מעט יהודים ואף רבים שלובשים מנהגי גויים ומאסו מדרך ה' והם לא מושמדים, ויתרה מכך בזמן השואה הושמדו גם אלו שכן עבדו את השם, כן התפללו שחרית מנחה וערבית, כן גידלו זקן ואכלו כשר, וכן הלאה וכן הלאה. ועוד פעם זה סותר את העונש מה', כי ה' לא עשה כלום, כי הנאצים בחרו להשמיד אותנו מבחירה עצמית. אז הוא לא העניש ולא הציל. וברגע שהוא לא הציל ואפשר זאת באי התערבות הוא לא טוב מוחלט, עקב השמדתם של מיליוני בני אדם(6 מיליון זה רק אנחנו, סך של 50 מיליון) שמספרים רבים מהם היו דתיים צדיקים וישירים. אבל אינך רוצה להיכנס לזה-זכותך
בנוגע לגלגול נשמות: הנה מ-ויקי על אותו איאן סטיבסון מהסרט ומה הוא אמר לפי ויקי על גלגול נשמות:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%9F_%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A1

"הפסיכיאטר הקנדי איאן סטיבנסון, שעסק בחקר גלגולי נשמות, הביע במחקריו דאגה לגבי השימוש בהיפנוזה לחשיפת גלגול נשמות של מטופלים, וטען כי כל "האישיות הקודמות" שעולות אצל מטופלים בעקבות שימוש בשיטה זו, הן לחלוטין פרי דמיונם של המטופלים. מחקריו של וייס בנושא עוררו ביקורת משום שלא נחשפו לביקורת עמיתים ונטען כי לא נערכו לפי סטנדרטים מדעיים".
וזה מה שגם נאמר בסרט שהוא נזהר מרגרסיה(כנראה שהוא בכלל לא נזהר).
וחוץ מזה זה לא הוכח את תופעת גלגול הנשמות כלל, ובטח לא את התופעה על פי היהדות. זה רק סוג של הסברה. על פי כן פרופסור אחר, וילהלם רייך מתלמידיו של פרויד שאמר שגילה
"אנרגיה פיזיקלית חדשה הנמצאת בכל בעלי החיים ובאוויר. האנרגיה כונתה בשם אורגון. רייך בנה מכשירים שכונו "צוברי אורגון" שתפקידם היה לצבור את האנרגיה ולרתום אותה לשם ריפוי מחלות כמו סרטן ולחיזוק האון המיני."
כמובן שכל שאר אנשי המדע חשבו שזה קשקוש(וזה כנראה קשקוש).
רק בגלל שאיזה פרופסור אומר משהוא זה לא אומר שזה נכון וגם לא אומר שזה לא נכון.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%9C%D7%94%D7%9C%D7%9D_%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%9A

אגב ההיפנוזה(אני בדיוק לומד למבחן שלי בפסיכולוגיה) הינה לא יותר מטכניקה פסיכולוגית, אשר מטרתה הינה ליצור מצב תת הכרתי כדי להלחם בסימפטומים של היסטריה. היסטריה היא בעצם אוסף של סימפטום פיזיולוגים שלא מוסברים מבחינה רפואית ולכן מניחים שהם נפשיים. פרויד ושותפו ברויאר שניהם השתמשו בהיפנוזה יחדיו כדי לטפל בחולי היסטריה ולהם הייתה חולה בשם "אנה או". בשלב מסוים הודיע אותה "אנה או" לברויאר שהיא בהריון והוא האבא, למרות שכלל לא קיים עמה יחסי מין, ובעצם היא לא הייתה בהיריון כלל(מחשש לשמו הטוב הוא עזב ופרויד המשיך לטפל בה ללא היפנוזה וראה בעיות נפשיות אחרות. מכך התחיל את התאוריה שלו של הפסיכואנליזה). והנה הוכחה סותרת, בה ניתן לראות במפורש חולה שמדמיינת דברים ללא שליטה עצמית(שהיא בהריון) שלא רק סותר את עיקרון "חופש הבחירה" אלא מטיל ספק שבעט שהייתה נתונה להיפנוזה אמרה היא אמת מוחלטת(לא שדובר שם על גלגול קודם, ורגרסיה אינה מוגדרת על פי פרויד כחזרה לגלגול קודם אלא כחזרה לילדות הקיימת בלבד). ולכן היפנוזה אינה הוכחה לקיומה של גלגול קודם.
 
אגב אהבתי את הסיפור עם "העני העשיר והשופט"- מטפורה טובה.
זה מסביר תופעה-זה לא מוכיח אותה.
בדיוק כמו שזה לא מוכיח את הגלגול הקודם של ילד.

5. מה אתה רוצה להגיד כאן שאני יבין? שלך יש זכות להכריח אחר(לא לך, לתנועה, לרון, לאחר)? מה זאת אומרת האמת הינה אובייקטיבית?
 

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #22 ב- : ינואר 27, 2010, 15:17:44 »
בס"ד

ציטוט
א. גירוש =שואה מבחינתך, תזכיר לי מה אתה מתכנן לעשות לפלשטינאים? אה שכחתי לכם יש סיבה...
גירוש לסיביר של סטלין הוא אכן שואה. אני מגרש את הערבים לאדמתם, יש להם זכות ומחוייבות לחיות שם ולא באדמת דקודשא בריך הוא.
אבל כמובן, כל גירוש הוא פסול, כל הרג הוא פסול, וכל שאר מיני שטויות מבית היוצר של דת השוויון המרקסיסטית.

ציטוט
ב. לא הוכחתה כלום, הקומוניזם עצמו אינו מחייב לבצע כל פעולה אלימה אלא לכונן משטר בו כולם שווים. ואילו לנאציזם בפרוש מחייב לבצע פעולות אלימים(תנחש מי עוד?)להשגת מטרתו על מנת להשמיד או לגרש או לטפל בכל מי שאינו בעל הגזע ההארי ולכונן את מרחב המחיה הטבעי לפי מורשתו
של היטלר. הקומוניזם עצמו כתוצאה יתכן וישתמש בפעולות אלימות איך אין זה מחייב למען השגת מטרתו המרכזית, שיוון. בדיוק כמו דת ופרושה.

הוכחתי והבאתי יותר הבנה אפיסטימולוגית של העניין ממה שהמוח המסכן שלך מוכן לספק.
מרקס שידוע בשנאתו העזה ליהודים, לגזע, לקפיטליזם, ללאום וללאומיות, לדתות וכו', ידע כי ה"עולם הישן" לא יסכים "להחליף עצמו" בדרכי שלום. על מנת להשכין משטר גלובלי חדש, ששונה לגמרי מזה הקודם ורצחני הרבה יותר מזה שגרמניה הנאצית למדה ממנו את שיטותיו, דרושה אלימות.
שנאה ליהדות (הבסיס, היסוד, ה-Essence של היהודי, ממנו הוא נובע והופך אותו למה שהוא ולאלאיזה גוי/FOLK מפוקפק,
שאתה בתור יהודון מוכן לוותר עליו למען פנטזיה הזויה שהגויים יפסיקו לשנוא אותנו אם נפסיק להתנהג כמו יהודים או יותר נכון
לעשות הכל למען אהבתם, תכונה גלותית כזו היא התכונה הכי גלותית שיש) היא אנטישמיות לכל דבר. הדרישה מאיתנו לוותר עליה למען
הבטחה שקרית כי לא ישנאו אותנו ולא ינסו לרצוח בנו אם נוותר עליה, היא אנטישמית וגזענית, ואיננה מרגיעה את חשדותיי
המוצדקים כפי שהיא מרגיעה אותך - שהרי דיני, לא רק כיהודי בפרט אלא כבן אנוש בכלל,
 הוא מוות ושיעבוד, תחת משטר קומוניסטי או רצח על ידי מחבליו.

ציטוט
ג. מהכוונה בדת יהודית הינה דת אשר חוקיה חלים על העם היהודי הבוחר ללכת על פיה.
ויהודי שאינו מאמין אינו גוי, הדת אוסרת עליך להגדרה זו. הדת היהודית הפכה ללאום יהודי, בדיוק כמו שמצרים הינם מצרים כעם לכל דבר אשר המירו את דתם מאלילים לאסלם.
א.) דת יהודית לא קיימת. יהדות היא אנחנו, העם היהודי, ולא ההפך. העם היהודי לא יצר את ה"דת"
אלא ההפך הגמור (למתקשים: הקב"ה שיצר את תורת ישראל, יצר בכך אותנו כעם, ולא כאספסוף
שבטים שהמכנה היחיד המשותף ביניהם הוא אב, לבוש ומקום ממנו הם ברחו בישועתו של הקב"ה).

ב.) זה מעניין לחשוף את הצביעות השמאלנית בדוגמא הזו. אתה כותב שה"דת היהודית" אוסרת עליי
להגדיר יהודי שהתנהגותו גויית לכל דבר, הולך בחוקות הגויים, איננו שונה מבהמה בהתנהגותו ותורת ישראל שהופכת אותו
מלכתחילה לאחד כזה, לא מדברת אליו, כגוי. אם אגיד לך ש"הדת היהודית" אוסרת עליך לוותר על אינטרסים לאומיים
יהודיים (=לחלל שם שמיים) למען אהבתו הדמיונית של הגוי, שרק ישנא אותך עוד יותר
- כשוויתרת על היהודיות, על הקודש, ויזלזל בך (ובצדק) לאות היותך רכיכה שתלויה בו.

ג.) ביהדות אין זכות לעשות מה שרוצים. יש את היכולת, היא יכולת הבחירה. אבל אין זכות (או: לגיטימציה) למעשים מרושעים ומתועבים. הקב"ה הנחיל לנו את תורתו ומצוותיה, המתנה הגדולה מכולם, היא הקובעת את ייעודנו, הטוב והרע, ולא שכלנו המוגבל.

ד. השוואה מגוחכת וילדותית. עם מצרי לא קיים - מאפיינים משותפים יש בין הסקטורים השונים של היישות המדינית הבלתי לגיטימית המצרית יש בכמותם של המאפיינים המשותפים שיש בין כושי אמריקאי לאירי מספרד.
אין שום עם, לא היה ולא יהיה, שישתווה למהותו של העם היהודי, הלאומיות היהודית, ששאובה מן התורה, ולא מהפולקלור, צבע עור, וכו'.
 
ציטוט
ד. צ'ה היה מחבל אדום, מתלונן מי שתנועתו מוגדרת כארגון טרור. והנה לאותו עם יהודי התייחס הוא בשיוון מלא  לאומת הנאציזם.
 הבדל הוא עצום, ניסיון השמדת העם היהודי, רצח והרג של אלפי אנשים לאומת אי קבלת כל דת כשם היא קיימת. על בסיס הנחה שלך כל חילוני הינו מעוניין בחיסול העם היהודי אם אינך מפריד בין יהדות כדת ליהדות כלאום.
ה. אי אפשר להיות קומוניסט ופצפיסט? מה אתה אומר, דבר עם כל ההיפיים בחו''ל ובארץ, חולקים עליך.

א. צ'ה גווארה אכן היה מחבל ורוצח, יחד איתו שאר חברי כנופייתך הקומוניסטים, מייסדיו של הטרור בעולם המודרני יחד עם חבריהם הנאצים המקוריים,
הצבא האדום היפני שרצח יהודים בנמל התעופה בבן גוריון רק בגלל היותם יהודים, מוג'אהידין ח'אלק, המפלגה הקומוניסטית הפיליפינית,
הצבא האירי הרפובליקני, מפלגות הטרור הכורדיות, הוייטקונג, ELN, באדר מיינהוף, והגדול מכולם הוא מנט'אמת
אל "תאח'ריר" אל"פלסטיניא", היצירה הערבית-קומוניסטית הגדולה מכולם הוא העם הפלסטיני, וכו' -
ואני עוד לא התחלתי לדבר על משטרי הטרור הקומוניסטיים, תאומיו הסיאמיים של הרייך השלישי.

ב. תנועתי אכן מוגדרת כארגון טרור, בסדר, גם את הלח"י והאצ"ל הגדירו כארגון טרור (והעובדה שהמילה טרור
משומשת בקונוטציה שלילית, בדנוטציה היא לא - אבל כנראה שהדת הרלטיביסטית אוסרת עליך לחשוב כך), בסופו של דבר
הוכח שהן היו לוחמות חירות וצדק היה במעשיהם ובכוונותיהם, בדיוק כמו של אלו של כ"ך והליגה
להגנה יהודית שבמעשיהן אני תומך לחלוטין ולא מתבייש בכך.

ג. זו באמת פעם אחרונה שאני חוזר על המהות של ה"שוויון" שאתה מדבר עליו כי אתה ממשיך להתעלם וללכת עם הראש בקיר,
1. רעיונית, זו השמדה מוחלטת של העם היהודי, התורה היא מהותו, תמציתו והוויתו, מה שהופך אותו לעם ולא לאספסוף שבטים גמור או להבדיל FOLK גרמאני/סלאבי/טורקי/ערבי/ניפוני וכו', כל מלחמה שמוכרזת למחיקתה של "הדת" מעל פני האדמה היא כבר -להתחלה- השמדה של העם היהודי והפיכת היהודים ללא שונים מכל גוי אחר, סה טו, או בקיצור לדרוש להתבוללותו בקרב גויים.
2. במילים אחרות, הקומוניסטים דורשים ממני להמיר דתי לקומוניזם, אחרת דיני מוות, למרות שאם מסתכלים על העובדות ההיסטוריות ועל צורת המשטר הקומוניסטית רואים שאין הבדל, אני צריך למות לדידם אם אכנע - כפי שקברו ברית המועצות ואחיותיה מאות מיליוני בני אדם בצורה כזו או אחרת, ובין אם לא - בגלל שאני מחזיק באמת שהם אינם יכולים לסבול.

ד. לגבי ההיפים - אפשר לענות לכל הטיעון הויקיפדיאני הזה במילות האלמוות של דגלס מק'ארתור: ""אין ולו מקרה אחד בהיסטוריה, בו התבוסתנות לא גבתה מחיר אכזר מן התבוסתן", סה טו.

ציטוט
2. בית''ר-הפועל
א. באמת כל הכבוד לערס שהלך ודפק מכות לשדר שלא עשה לו כלום או הבחור השני שזרק כוס, שיבח את התוקפים של שמאי. אחר כך אל תתלונן למה מגדירים אותכם כאלימים.
ב. תמיכה בנאצים הינה נאציזם, תמיכה בפלשטינאים הינה תמיכה בפלשטינאים. עכשיו אם כל טמבל שמצדיע במועל יד הוא נאצי לפי כך "בית''ר היא הקבוצה של המדינה" עקב השיר שלכם(למכבי וחיפה יש יותר אוהדים ממכם). ואם ניקח את זה בפן השלילי
כל אוהדי בית''ר אלימים כיוון שאתם שרים "אין יציאה" או "מטדי לא יוצאים חיים". על פי הלוגיקה שלך אתם ערסים.

א. באמת כל הכבוד לשדר שלכלך עליו ועל קבוצתו, באמת כל הכבוד לבחור השני שהגן על כבודו.
אני לא מגנה את התוקפים של שמאי. אין הבדל בינו לבין כל "פרשן" ספורט בברית המועצות או בגרמניה הנאצית. הפועל ת"א היא ללא ספק הקבוצה הבזויה ביותר שהמין האנושי יכול היה להקים, חבורת חלאות שתומכים ברוצחיהם הגדולים של בני עמם, או בקיצור -

זה בסדר, גם בברית המועצות הגדירו אותנו היהודים כאלימים, רק בגלל שהגנו על כבודנו הבסיסי - אם אתה חושב שאסור ליהודים לא רק לפגוע אלא גם להרוג במי שקורא להשמדתו -ולא מעניין בעקיפין/מישרין/צחוק/וואטאבר-, במי שקורא להשמדת מדינתו -כנ"ל- כמו שהגועל שייח' מוניס קוראים ליהודים ולמדינת ישראל בתמיכתם הבזויה בערבים - אתה טועה ובגדול. ובינתיים, המציאות רק מוכיחה שאנחנו מגנים על עצמנו בעוד אתם האלימים האמיתיים -
 
אלימות כשלעצמה אף פעם אינה טובה אך לפמים היא הכרחית - ואוהדי בית"ר משתמשים בה כראוי.

ב. נלך לפי הלוגיקה שלך.
תמיכה בהיטלר הינה היטלריזם, תמיכה בסטלין הינה סטליניזם. כאמור, שתי חמולות שמהוות את אותה הסכנה עבור העם היהודי. אין הבדל בין הנאצים לערבים מלבד שפה - וגם זה לא תמיד.

ג. עוד דבר שראוי להזכיר - הכוונה ב"שיר של המדינה" היא שאנחנו כן מייצגים את המדינה היהודית כפי שהיא אמורה להיות, ואכן אנחנו מייצגים את דעת רוב היהודים במדינת ישראל במישור כזה או אחר בעוד אתם מיעוט שבמיעוט שהעובדה שהתקשורת בידיו מגנה על המיתוס שלא. וכן, כל אוהדי בית"ר כמו כל בנאדם אחר הם אלימים, השאלה היא ההקשר ולא האלימות כשלעצמה, אבל כמובן ההסתה, בלבול הביצים, מחציות האמת, זו השיטה של השמאל להעליל עלילות דם על הז'ידים מאז ומתמיד.


ציטוט
3. רוני עוזי
א. הוא נאצי או לא נאצי- הבאת מקור דבילי ואתה מצפה שאני ינחש מה אתה רוצה. ועוד חושב שאני צריך ללכת לחפש מי זה רוני/עוזי. יצאת טמבל. לחלופין אני לא יודע אם הוא נאצי או לא נאצי, אני לא מכיר אותו. לא שמעתי עליו מימיי עד להודעה שלך.  
ב. אף אחד לא רוצה להשמיד אותך. אתה לא כזה מעניין או מאיים.
ג וזה כבר יותר קשור לנושא "הפועל בית''ר" אין הבדל גדול בין קו המחשבה שלנו לזה של חזבאללה? וואלה. כמה אוהדי הפועל הורשעו בביצוע כל פיגוע או ניסיון לפגוע בכל יהודי בשל הוא יהודי או פעיל ימין(היו אבל לא הרבה)? בינתיים לא חסר לך פגיעות בכיוון ההפוך.
והומור שחור לא מצחיק אותך? למה אתה חושב שאתה כל כך מעניין שאכפת לאוהדי הפועל מה מצחיק אותך ומה לא?

א. אני לא מצפה ממך כלום. אל תחשוב שהקיום שלך מהווה עניין גדול עבורי או עבור כל אחד אחר, אתה מוזמן ללכת ולחקור. אני לא אשב בשבילך ואכתוב בשבילך את הביוגרפיה שלו כי אני גם ככה מפנה זמן עבור מסכן כמוך - רק בגלל רחמים כמובן. תגיד תודה על זה. אבל אם אינך יודע, אל תפסול את הטיעון שלי עד שתחקור לעומק ותבין מיהו אותו רוני - כי אחרת זה נקרא לברוח - מה שאתה עושה רוב הדיון.
ב. התחמקות קלאסית.
ג. כן. ההבדל הוא מינורי בדיוק כמו זה בין חיזבאללה ופת"ח. מתי הייתה הפעם האחרונה שאוהד הפועל התנגד לעקרונות הבסיסיים של פשעי אוסלו - או מסירת שטחים וכך לפעול ביודעין למען תכנית השלבים?
אוהדי הפועל - ערבים, ניאו-נאצים וקומוניסטים - ערב רב עלוב ומסכן שהדבר היחיד שמציל אותו הוא שהוא גר במבצר התל-אביבי - אינם שונים מחיזבאללה כיוון שהאידיאולוגיה של כולם הינה אנטי-יהודית/אנטישמית (בחר את ההגדרה) ומכוונת במישור כזה או אחר נגד העם היהודי ומדינת ישראל - ולא, זו לא דמגוגיה אלא עובדה שאתה ממשיך להתחמק ממנה בטענות ילדותיות ותירוצים.  


ציטוט
4. ערבים יהודים
א. ערבים מעוניינים להשמיד את כולנו, ולכל היהודים יש אף ארוך. הערבים יתנגדו אומנם לקיומה של מדינת ישראל כארץ ישראל השלמה, אבל מספיק שאני מוצא לך 1 שלא מעוניין להשמיד אף אחד וכל הטענה שלך היא בסיסית לא נכונה.
אך כך תבכה על הצדעה במועל יד.
א. ההבדל הוא מאוד בסיסי - קל לי להאמין שחיה כמוך לא תבין אותו. יהודים אינם גזע - להכליל עליהם תכונה ביולוגית כזו או אחר הינו הבל גמור.
ערבים הם גם לא גזע. הם תרבות/ציוויליזציה שאפשר לצאת ממנה ולהפסיק להוות חלק ממנה. בדיוק כפי שבזמנו של היטלר להיות חלק מן הציוויליזציה הגרמנית היוותה רצון להשמדת היודישה אונטרמנש, כך היום היא המהות של להיות חלק מהתרבות הערבית.
ב. אני לא מעוניין בקיטמן, תודה.
לא - אני לא יהודון. אני לא בוכה על הצדעה במועל יד. אני כורת את היד שמצדיעה אותה. אבל הנה שוב ההצדקה השמאלנית לאנטישמיות.

בנוגע לשאר אני אנסה לענות היום בערב, אם לא אז מחר או משו, שוב בגלל -
ציטוט
אני גם ככה מפנה זמן עבור מסכן כמוך - רק בגלל רחמים כמובן.
« עריכה אחרונה: ינואר 27, 2010, 15:34:50 על ידי רון בן מיכאל »

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #23 ב- : ינואר 27, 2010, 15:32:53 »
בס"ד

ציטוט
1. נתחיל מזה שעצם העובדה שהמדע לא יכול להסביר במפורש כיצד התחילה "בריאת העולם" לא מוכיח קיומו של אל כרגע. זה רק מוכיח שאין הסבר אחר.
2.  למה זה חייב להיות משהוא 1? יתרה מכך אם היה הוא קיים למה היום הוא היום קיים?
אתה הרי אמרת שאני ואתה פעם לא היינו קיימים. זאת אומרת לפני תקופה מסוימת הנשמה שלנו הייתה כלום. אבל שנמות תמשיך הנשמה שלנו להתקיים לנצח, אם בגן עדן ואם בגיהנום. זאת אומרת שכרגע הנשמה שלנו לא יכולה להפוך לכלום. אז אם יש כוח עליון שתמיד היה פה
מה מונע מכוח עליון זה להפסיק להיות פה? או במילים אחרות אם אנחנו קיימים מנקודת זמן ועד נצח למה לא יתכן שכוח עליון היה קיים נצח ועד נקודת זמן מסוימת?
ועוד משהוא תקן אותי אם אני טועה, שאתה עולה למעלה או אני יש לנו משפט. למה המשפט? האם זאת אומרת שאלוקים לא יכול לדעת כבר היכן נשלח? אם הוא לא יכול אז הוא מוגבל אם הוא כן יכול למה המשפט?
3. למה הדבר הזה לא יכול להיות מוגבל? למה אותו כוח עליון אינו מוגבל?  
4. בו נניח וכוח זה קיים ללא הגבלה, מה אם כוח זה החליט שמאס לו מהעם הנבחר? כיצד תסביר את הפרעות בעם הזה בכל מהלך ההיסטוריה שלו לאומת העם השוודי או הדני שחי בשלום ושלווה? ואם אנו עדיין עם נבחר והייתה שואה, ואלוקים לא מנע אותה אזי הוא אחראי לה כי יכל למנוע אותה.
אזי הוא רצח 6 מיליון מאחינו. כולל ילדים נשים וטף. כיצד הטף חטא?  
5. השאלה המתבקשת, אם האל לא מוגבל, האם הוא יכול לייצר אבן מסוימת שאפילו הוא לא יכול להרים אותה? כיצד הדבר יתכן? שאלה סתמית זו לוגית מגבילה את הכוח העליון הזה.

בגלל שאין לי זמן לענות לכל כפי שידוע כבר, HEBRAIC הציע לענות במקומי. להלן תשובתו - אגב, גם הוא בנאדם עסוק וכרגע הוא מתכונן למבחן, ולכן הוא איננו זמין לרוב -
 
1. המדע יודע להסביר כיצד התחיל העולם, לא איך הוא התחיל, כך שאתה טועה. המדע יודע שהעולם התחיל בפרץ אנרגיה אדיר, שאחרי שהתקרר הפך לחומר שמרכיב כרגע את היקום, בזמן הפרץ הזה התהווה גם המרחב (כתוצאה ממנו) והמרחב התמלא בחומר שנקרא קרינה שנוצרה גם מהאנרגיה שהתפרצה, הקרינה הזאת היא ה-Smoking Gun שלנו להוכיח שהיקום התחיל בצורה פתאומית וכאן נכנסת השאלה האם ההתהוות הזאת של היקום היא אפשרית אם לפני כן לא היה כלום? התשובה היא בוודאי שלא.. כי תמיד היה נשאר רק כלום,לכן משהו היה חייב להתקיים תמיד, האלטרנטיבה היחידה של כלום (שלא היה מאפשר קיום כמו שלנו אף פעם), ולכן כתוצאה מהמסקנה הזאת.... אנחנו מגיעים לעובדה הבסיסית הזאת שיש משהו שהדרך היחידה לתאר אותו זה כאלוקים.
 
2. כי "משהו" זה ההפך מכלום... אם יש כלום, אין שום דבר, אם אין כלום, יש משהו. מה זה המשהו הזה? את זה בדיוק ביררתי על ידי הסקת מסקנות על בסיס העובדות... כי דבר שתמיד היה, הוא מעל כל חוק ומרחב, אין שום דבר ברמתו או דומה לו, לכן אין שום דבר שיכול לבטל אותו, הוא היחיד מסוגו, מה שתמיד היה, תמיד יהיה, הקיום שלו מאפשר את הקיום הנוכחי שלנו, אבל זה שאנחנו צריכים את קיומו כדי להסביר את קיומנו כלל לא רלוונטי לגבי הצורך שלו בנו מהבחינה הזאת... ההפך... הוא לא צריך ששום דבר אחר יתקיים מלבדו בשביל להתקיים... הצורך בקיומו מבחינתנו, זה כי בלעדיו היה מצב של כלום... וזה סותר את הקיום הנוכחי שלנו - כי כלום לא היה משתנה למשהו.
להשוות בין הקיום שלנו לקיום שלו הוא חסר משמעות.. אנחנו התחלנו, הוא לא. הנשמה גם התחילה בנקודה מסוימת, הוא לא.
על סמך מה אתה קובע שכל נשמה בהכרח מרגע הוולדה תתקיים לנצח?  אם כן... זה רק בזכותו... כי אחרת, אין שום פקטור שמבטיח את זה, לכתחילה... רק משהו שקיים תמיד יכול לקיים משהו אחר ברמת העיקרון, כי אחרת לא היה כלום, ואז לנצח היה נשאר רק כלום.
מה שמונע מהכח העליון להפסיק להתקיים זה שאין שום דבר שיכול להפסיק את קיומו לכתחילה... והעובדה שאם הוא תמיד היה, אז גם תמיד הוא יהיה, לכן הוא אינסופי הכח העליון הזה הוא מעל זמן, מעל חוק, מעל מרחב, מעל כל מגבלה וכל דבר אחר, כל מה שקיים, כולל זמן, קיים רק בזכותו,כי אחרת היה כלום, וגם זמן לא היה.

אכן יש צורך לתקן אותך, שכן אתה תופס את מהות המשפט בבית דין של מעלה כאל "חקירה"... אין זה "חקירה" כי אם גזרת הדין על האדם לפי איך שהוא חי את חייו, והכל אכן ידוע שם... מהות המשפט היא לצורך האדם, לא לצורך "ידיעת" מעשיו... כל מעשיו ידועים לפני בורא עולם. על האדם מוטל תפקיד, מבחן... בעולם הזה, הקב"ה רואה את כל אשר הוא עושה וכאשר מגיע למשפט הזה מקבל את הגמול עבור מעשיו.

3. הוא אינו יכול להיות מוגבל מהסיבה הפשוטה, ובאמת, תתחיל להשים לב למה שכתוב במקום ישירות לשאול שאלות, כי ההסבר היה בתוך ההסקת מסקנות
דבר שתמיד היה ותמיד יהיה, הוא יחיד מסוגו... לא היה שום דבר חוץ ממנו מאז ומתמיד , רק הוא היה מאז ומתמיד , ולכן הוא מעל כל חוק ומרחב וזמן וכו' כפי שאמרנו , זאת אומרת, אין שום דבר שיכול להגביל אותו... דבר שאין שום דבר שמגביל אותו, ההיסק מזה... אם נננסח את זה מחדש, זה שהוא בלתי מוגבל
ואם ננסח מחדש את אי מוגבלתו, משמעות הדבר הוא, אכן, שהוא גם כל יכול.

4. הבעייה בחשיבה שאתה מציג, היא שאתה מנסה לייחס לאותו כח עליון תכונות אנושיות, כגון מחשבה מחדש לגבי נושא מסוים, כגון בחינה מחדש של מצב מסוים.... דברים אנושיים לחלוטין, שכן הידע האנושי הוא לא אבסולוטי, ואדם עלול לחשוב ולטעות ולאחר מכן לחשוב על משהו אחר לחלוטין שישנה את כל התמונה ויבין שמשהו אחר הוא הנכון.
אך לא כך אותו כח עליון... אין לו "מחשבה" אנושית, הוא יודע את הכל... ולכן אם הוא בחר בעם מסוים, זה לא כתוצאה ממחשבה מסוימת שהעם הזה ראוי להבחר בגלל איזה תכונה מסוימת שאם לפתע לא תהיה קיימת, הבחירה תבוטל -
ההפך - הקב"ה בחר בנו בחירה שאיננה ניתנת לביטול .. אמנם על פי התנהגות האבות אכן... אך הוא קבע מראש שגם לו ננהג בדרכים אחרות, הבחירה לא תתבטל לעולם אלא לנצח תשאר "כֹּה אָמַר השם , אִם-יִמַּדּוּ שָׁמַיִם מִלְמַעְלָה, וְיֵחָקְרוּ מוֹסְדֵי-אֶרֶץ, לְמָטָּה:  גַּם-אֲנִי אֶמְאַס בְּכָל-זֶרַע יִשְׂרָאֵל, עַל-כָּל-אֲשֶׁר עָשׂוּ--נְאֻם-השם" ירמיהו לא:לו , קרי כפי שאין ניתן למדוד את היקום ולחקור את גרעין כדור הארץ - כך אי אפשר שהשם ימאס בנו לחלוטין (יבטל את הבחירה) על כל החטאים אשר עשו.
אלא מה?  הקב"ה לא יתן לישראל להתחמק מהיעוד שלהם, ואם עם ישראל ינסו ... "  בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה, וּבְחֵמָה שְׁפוּכָה--אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם.  "  יחזקאל כ :לג .... הקב"ה לעולם לא יתן לישראל להתחמק מהיעוד שלהם, ואם צריך גם ימלוך עלינו ביד חזקה וזרוע נטויה וחמה שפוכה -
כי הקב"ה הוא טוב ומטיב ולעולם לא יזנח אותנו... אבל הוא לא סנטה קלאוס, הוא נתן לנו תפקיד ואנחנו חייבים לשמור עליו כעם, ואי אפשר לברוח מהתפקיד הזה.

עכשיו בקשר לנסיון המגוחך שלך להראות כאילו הקב"ה חלילה לא קיים או כאילו שונא אותנו\ביטל את הבחירה, על ידי "הרמת על נס" את כל הצרות שעברו עלינו בגלות... אדרבה... בגלל שאנחנו העם היחיד שעבר עליו יסורים כאלה ולא לאף עם אחר... ובמיוחד בגלל התבוללות ועבודה זרה וכו' - זה הוכחה שהשם לא ביטל את בחירתו ועדיין תקף בשבועתו שלעולם לא יזנח אותנו גם אם חלילה היהודים רצו לעזוב אותו והקב"ה הזהיר אותנו... ישנם פרשיות שלמות בתורה להזהיר על זה, שהעונש יהיה גלות... ואם היהודים ימשיכו לחטוא בגלות אז העונש יהיה יסורים נוראים -
" וַיֹּאמֶר השם ; וְקָם הָעָם הַזֶּה וְזָנָה אַחֲרֵי אֱלֹהֵי נֵכַר-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר הוּא בָא-שָׁמָּה בְּקִרְבּוֹ, וַעֲזָבַנִי, וְהֵפֵר אֶת-בְּרִיתִי אֲשֶׁר כָּרַתִּי אִתּוֹ.   יז וְחָרָה אַפִּי בוֹ בַיּוֹם-הַהוּא וַעֲזַבְתִּים וְהִסְתַּרְתִּי פָנַי מֵהֶם, וְהָיָה לֶאֱכֹל, וּמְצָאֻהוּ רָעוֹת רַבּוֹת, וְצָרוֹת; וְאָמַר, בַּיּוֹם הַהוּא, הֲלֹא עַל כִּי-אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי, מְצָאוּנִי הָרָעוֹת הָאֵלֶּה וְאָנֹכִי, הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא, עַל כָּל-הָרָעָה, אֲשֶׁר עָשָׂה".
ועיין בדברים כח לראות את האזהרות על התבוללות ועבודה זרה וחטאים
וכו'
וגם השואה נחזתה מראש, אפילו שם העם שיבצע אותה "גרממיא של אדום" (מקום אחר בגמרא אומר שגרממיא זה גומר ובמדרש בראשית רבא כתוב שגומר אלו גרמוניקה), ועיין בזה ביחזקאל לו. וראה מה שכתוב שם על שיחזיר אותנו לארצנו בקידוש השם גדול לאחר השואה - וכך היה.
והכל היה בגלל שחטאנו, ובאמת היה התבוללות, זה לא שלא היה - היה.
אז... נא תפסיק להיות דמגוג ותתחיל ללמוד באמת מה כתוב בתורה... הקב"ה לא רצח את החוטאים... הוא רק הסתיר פניו ... מידה כנגד מידה על הסתר הפנים מהמצוות... וגם העונש היה תוצאה ישירה של החטא, התבוללות (נסיון לדבוק בגוים) הולידה שנאה מהגוים שגרמה את הפשעים שלהם נגד העם היהודי
ולאחר מכן עם ישראל שב לארצו וקידש שם שמים ברבים - כפי שכתוב ביחזקאל שם.

5. השאלה המתבקשת שלך, נקראת "פרדוקס הסלע".. פרדוקס שבתוכו יש פרדוקס, שאם לא היית משנן בצורה חסרת אישיות מאתרי אפולוג'יסטים אתאיסטים, אולי היית מבין בעצמך את הבעיתיות ולא שואל את אותה שאלה.
השאלה היא, האם הקב"ה יכול ליצור אבן\סלע שלא יכול להרים\לשבור, שאם לא ואם כן, אז כביכול זה אמור להוכיח שהוא בלתי מוגבל\לא כל יכול.
אבל המציאות היא, שהשאלה הזאת כוללת בתוכה כשל לוגי אדיר מימדים - האבן\סלע\חומה\לא משנה מה - מלכתחילה מוגבל,
איך אבן, סלע, או לא משנה מה, שהוא מלכתחילה מוגבל, יגביל דבר שמלכתחילה הוא בלתי מוגבל?
וזה הפטיש ששובר את הסדן הזה... כל עצם השאלה היא לא הגיונית מיסודה... דבר מוגבל, לעולם לא יגביל דבר בלתי מוגבל.
אם הקב"ה הוא בלתי מוגבל (וכורח המציאות מחייב המצאות נמצא ראשון שלא התחיל ולא יגמר, וכתוצאה מזה הוא בלתי מוגבל), אבן לכתחילה לא יכולה להגביל אותו, לא משנה איזה אבן.
אבל לעצם השאלה המטומטמת הזאת, גם לה יש תשובה - הקב"ה באמת ברא אבן שאי אפשר להרוס - ישראל!!! כיוון שהוא חתם את שמו עלינו, ואנחנו עמו.
אם נושמד, יחולל שמו לנצח, לכן הוא לעולם לא יתן לישראל להיות מושמדים, אבל זה לא שאי אפשר להשמיד את האבן.... זה כי ברצונו אי אפשר להשמיד אותה.
בגלל שהוא לא מאפשר השמדה - אי אפשר להשמיד אותה כשלעצמה.. היא מוגבלת. הוא - בלתי מוגבל.
« עריכה אחרונה: ינואר 27, 2010, 16:16:32 על ידי רון בן מיכאל »

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
מוות להפועל המשך-רון בן מיכאל הדיון
« להגיב #24 ב- : ינואר 27, 2010, 20:56:13 »

ציטוט
1. זה הסבר מדהים ללא ספק, אבל זה עדיין לא הוכחה, זה הסבר לצאת מדין חובה.
החיה הכל כך גדולה והיא דינוזאור, מוסברת בחצי משפט בספר בראשית? ותנין גדול מסביר רק חלק מהדינוזאורים. ועצם העובדה שכל מחקר קיים מסביר שהדינוזאורים לא חיו עם בני האדם, זאת אומרת נכחדו לפני בריאת האדם לא מופיע בתנך הכחדתם. טכנית זה יתכן כי ה' ברא את החיות ואז את האדם.
אבל זה מאוד מאוד בעייתי להסביר שאותה חיה חיה רק יום ואפילו אם הם חיו רק 1000 שנה זה סותר הרבה מאוד מחקרים.
ושוב זה לא מסביר את הממוטה, את מה שנקרא "עידן הקרח", ואיך הגיעו כל מיני חיות לקוטב הצפוני או הדרומי(שחו?) ואיך הקנגרו הגיע לאוסטרליה אחרי המבול?
בנוגע למבול- חסר לך מחקרים שסותרים את זה? כל מה שאני אומר שזה לא מוכח באופןמוחלט. למה שהאל לא יוכח לנו באופן מוחלט את כל תורתו? כרגע אי אפשר להוכיח אותה באופן מוחלט, ואם אי אפשר בכלל אזי הוא מוגבל(אבל זה כבר סעיפים אחרים).

התורה אינה ספר היסטוריה ובטח שלא ספר מדע,התורה מספרת לנו את התרחישים המיועדים לנו ולא נוהגת להרחיב בד"כ,אין זה סותר שום דבר הדינוזאורים נכחדו בתקופת המבול(ואגב ישנם גם מדרשים על הדינוזאורים,כמו כן מסופר על צאצא של חיה אשר הייתה מסתובבת בכפר והייתה מורידה עצים בהליכתה וזה רק על קצה המזלג).
כמו כן ויברא ה' את התנינים הגדולים משמע את הזוחלים הגדולים שמכאן נובע כל סוג של דינוזאור (ע"פ פרשנותו של הרמב"ן).
לגבי איך הגיעה קנגרו לאוסטרליה,זאת ניתן להסביר ע"י נדידת היבשות, שכמו כן לפני נדידתה הייתה יבשת אחת שאגב גם את זה התורה הקדימה לספר לנו לפני המדע.
בנוגע למבול, זה מוכח שכמו כן כידוע נמצאה תיבת נוח על הרי אררט בדיוק בהתאם למידותיה ע"פ התורה, ראה:



ציטוט
2. זה בדיוק מה שאני אומר, לפי האמונה אין סוף לנשמה כלל, אזי הנשמה שלנו היא מנקודת זמן ועד נצח. לכן למה לא יכול להיות כוח עליון מנצח עד סוף.
נכון שכתוב שה' נצח כאשר הכוונה היא נצח מוחלט, אבל זה לא מוכיח שה' נצח מוחלט רק כי כתוב.
זה שאלה שאתה לא יכול לענות עליה כי אין עליה תשובה.
בנוגע לפס''ד- אם הוא יכול לשנות את גורלו כמו בגלגול נשמות או גיהינום או כל דבר אחר, למה יש משפט, אפילו בסרט אותו רב(אני מניח שהוא רב) בא ואומר "העולה למעלה ומחליטים לנקות אותו". למה זה? מה ה' לא ידע שזה מה שיקרה?

ה' הוא נצח מוחלט מעצם היותו הבורא כפי שכב אמרתי והוא אינו מוגבל.
זאת כדי להצדיק על האדם את הדין, להוכיח אותו על פשעיו בעולם הזה, ולא משום שלא יודעים מהו גזר דינו.
שנית, משום שכידוע "מלאך אחד מליץ מיני אלף" שעד הרגע האחרון של פסיקת הדין יכול להיווצר מצב שהאדם זכאי בדין,ושיסנגרו עליו באותה עת,על איזה שהיא מצווה שעשה, ואף יתכן שהאדם שלו עשה את המצווה יסנגר עליו בעצמו.


ציטוט
3. בנוגע להגבלה-זה לא מסביר את זה, אם ה' נצח למה הוא לא יכול להיות נצח ומוגבל. אין שום סיבה שמה שלא נברא לא יהיה מוגבל בתחום אחר. זה לא מוכיח את זה שה' לא מוגבל, גם אם הוא נצח.
בנוגע לשטן- זה כמובן שאלה היפותטית, מה אם התורה נועדה להביא למלחמות בין בני אדם, השטן שהוא באמת השולט ברא אותה כי ידע שזה יביא למלחמות ואנחנו לא יותר מהשעשוע שלו. אפשר לנתח את זה במספיק צורות שזה יסתור 1 לאחד את אש''י, רמב''ם וכל השאר. זה פחות הבעיה. אתה יכול להוכיח שזה לא נכון? אתה לא יכול להוכיח, אבל זה עדיין לא אומר שזה נכון. וזה בדיוק הפואנטה שלי בכל הדיון, אתה לא יכול להוכיח שקיים אל, או שהאל הוא נצח או שהוא לא מוגבל ולכן כל טעון "האל אמר" לא רלוונטי בכל דיון.
בטח שניתן להוכיח את קיומו של האל,אנו ההוכחה המופתית ביותר לקיומו של האל קרא את המאמר הנ"ל  "שפינוזה והוכחת קיומו של אלוהים"  http://www.e-mago.co.il/e-magazine/shpinoza2.html

ציטוט
1.3. אם ה' יצר את האדם עם נטיות לחיוב, והאדם ניתב אותה למקומות שפלים, בעקיפין, ה' הלא מוגבל יצר לו את האפשרות לדברים שפלים אלו והוא אחראי לכך. כמו שאם הבן שלך ישבור לי את החלון בבית, אני יבוא אליך בטענות וידרוש פיצוי ממך, לא מהבן שלך.
.
מה לא ברור הכל טמון בכך שה' הטמין באדם את הבחירה החופשית, בו הוא רשאי לנתב את משיכתו היצרית למקומות חייוביים או להפך.

ציטוט
2.3מה כוונה התיקון שלו? האדם שנמשך לכמה עבירות יש לו תיקון יותר ארוך? ובכלל כיצד אתה מסביר שישנם אנשים שלהם חסר תאי מוח המונעים מהם להרגיש כאב של אחר כמו במחקרו של לומברוזו ועוד הרבה מחקרים אחרים? או שגם זה גלגול נשמות? 
     
כן, אדם שנמשך לכמה עבירות יש לו תיקון ארוך יותר.
ולגבי המחקר הזה, כנראה שזהו התיקון העצמי של האדם, כנראה שגם את זה ניתן לנתב לחיוב במובן כלשהו,אלא אם כן נגדיר זאת כמחלה.

               
ציטוט
3.3. מה זאת אומרת לא ניתן? בטח שניתן לומר, אתה החלטת שאתה לא מקבל את זה בגלל האמונה. שזה סבבה והכל, זה לא אומר שזה נכון או לא נכון.
חוץ מזה לפי מה שאתה אומר פדופיליה הינו תוצר של סבל הנגרם לילד עקב גלגול נשמות, אזי הפדופיל הראשון שפגע בילד הראשון שנפגע הוא לא יותר ממשחק של ההוא למעלה לפגוע למען תיקון בילד. ה' ידע שאותו ילד יפגע ולא עצר בכך למען "תיקון" ובכך אישר את הפדופיליה, ולכן הוא לא טוב מוחלט. אגב הפדופיל עצמו נענש? כי הוא היה רק לצורך תיקון. וכל מה שכתבת עד כה לא מוכיח שפדופיליה נתונה לבחירת האדם בלבד. זה רק ההסבר התורני.

ניתן להסביר את זה בשני אופנים האינם סותרים זה את זה.
1.ישנו גם גלגול נשמות לילד, אשר הוא בסך הכל מתקן את אשר פגם בעברו,ובעולם הבא הוא יהיה זכאי וטהור,זאת בהבנה של "מגלגלין זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב".
2. לפדופיל גם ישנה בחירה וכמו שהסברתי מההיבט התורני(שאין שום ספק להרהר עליו).

ציטוט
4. ה' הבטיח ואתה לא יודע אם הוא יקיים. אין לך שום דרך להוכיח שהוא תמיד יקיים את הבטחתו ואתה אפילו לא יודע אם הוא כרגע מקיים את הבטחתו ולא נמצא בגלקסיה אחרת אחרי שזנח אותנו, המין האנושי.

כמו שההיסטוריה מוכיחה,וכן במלחמותינו על א"י ובהישרדותנו כנגד כל הסיכויים מול הגויים בגלות ובגזרות הקשות וכו',ה' לא נטש אותנו ולא הפר את בריתו לעולם, כך אני מאמין שההבטחה האלוקית לא תסור מאיתנו לעולם.

ציטוט
בנוגע לשואה- אם הם בחרו לעבור את הגבול בלשון המטה, איך ה' העניש אותם? הרי ה' לא שלח את האמריקאים, הרוסים והבריטים לעזור לנו ולהשמיד את הנאציזם. כי הרי אז הוא היה מתערב וסותר את עיקרון הבחירה החופשית. ולכן איך שלא תסתכל על זה לא הוא הציל את שארית העם היהודי.

הישרדותנו(כנגד כל הסיכויים) הינה הנצחון המוחץ בשואה, וכנראה כאן הייתה היד האלוקית.
הינך מוזמן לצפות להלן התשובה מעמיקה של רב בנושא השואה בכלליות:
ציטוט
א. בזכות השואה, קיבלנו מדינה !



ב. השואה היא הוכחה מעולה למעמד הר סיני



ג. כמו שהוא שואל על השואה שישאל על שעבוד מצרים.



ד. כל ישראל ערבים זה לזה, אם נגזירה גזירה אפילו צדיקים לוקים בה.



ה. עניין השואה רמוז בתורה בגימטריאות ובאותו עמוד נגד כל הסיכויים מופיע גם "היטלר"



 



שאלתי פעם יהודי אחד אם הוא מאמין שיהודי מסוגל להכחיש את השואה, הוא אמר לי שבחיים יהודי לא יכחיש את השואה, אמרתי לו ואיך לדעתך צריך לקרוא ליהודי שכן מכחיש את השואה



אז הוא אמר לי: "בוגד" , "כופר" וכו',,,



 



אח"כ שאלתי אותו אם הוא מאמין בה'? הוא אמר לי שלא ! אמרתי לו: "בוגד", "כופר" הוא אמר לי מה הקשר? אז עניתי לו שהוא זו ההוכחה הכי טובה לאדם שיהיה מסוגל להכחיש את השואה !



הוא ביקש הוכחות. ונתתי לו...



 



שאלתי אותו, מה גורם לנו היום לזכור את השואה? הוא ענה לי: "הצפירה" חייכתי ואמרתי לו ונראה לך שבזכות צפירה של דקה וחצי יזכרו את השואה לנצח נצחים? הוא ענה לי: "לא יודע"



אמרתי לו, אם כל ניצולי השואה היו מחליטים שמותר להם להתחתן רק עם ניצולי שואה כמותם כדי שלא תישכח הזוועה הזאת מזרעם ומזרע זרעם, ושלוש פעמים בשנה היו קובעים לעלות



לפולין לצפות בשרידי הטבח הנורא שהתקיים שם ויום בשבוע היה נקרא יום השואה וכל ילד שנולד היו חותכים את בשרו ומקעקעים לו על הזרוע "ש" של שואה ובכניסה לכל בית של



ניצול שואה היו חורטים "ש" על הדלת וכל יהודי היה שם סרט צהוב עם אות "ש" שחורה על המצח כל היום והיה לובש חולצה שכתוב עליה "שואה" וכל ניצולי השואה היו מתרכזים יחד לחבר ספר שנקרא ספר השואה, אם כל ניצולי השואה היו עומדים בכל הסימנים האלה, האם מישהו היה מעיז לשכוח את השואה? הוא ענה לי: "בחיים לא", אז שוב שאלתי ואם מישהו למרות כל הסימנים האלה היה שוכח את השואה מה היית אומר עליו? הוא ענה לי: "הוא חייב להיות אדיוט גמור" , "כופר" , "בוגד" וכו',,, אמרתי לו, עכשיו קח את כל הביטויים בהם השתמשת ותגיד אותם לעצמך. הוא שוב התעצבן ושאל מה הקשר??? אז אמרתי לו: אחי היקר תקשיב לי ותקשיב לי טוב ! השואה היא ההוכחה הכי יפה שיש למעמד הר סיני ! בשואה נהרגו 6,000,000 יהודים



במעמד הר סיני צפו 6,000,000 יהודים, הקב"ה כתב לעם ישראל ספר חוקים הספר הזה נקרא תנ"ך וכל העולם מאמין שהוא הספר הראשון שניתן לעולם. הקב"ה ציווה עלינו לא להתערבב בגויים ולהתחתן רק עם בני מיננו, יהודי מתחתן רק עם יהודי, ה' ציווה ש-3 פעמים בשנה נעלה לירושלים (פסח, שבועות וסוכות) ה' ציווה שיום אחד בשבוע נשמור שבת, ה' ציווה לימול כל תינוק זכר,  ה' ציווה כל יהודי לשים מזוזה על הפתח מימין (על המזוזה כתוב "ש") ה' ציווה שלכל יהודי תהיה ציצית, חכמים הוסיפו גם כיפה כדי לחזק את הסממנים שמזכירים לנו את מעמד הר סיני והתגלות ה' ונתינת התורה ולמרות כל הסימנים שה' ציווה עלינו לעשות כדי שלעולם לא יישכח מעמד נתינת התורה על הר סיני ! למרות שכל שנה יש לנו חג שנקרא חג מתן תורה שמזכיר לנו שהיה דבר כזה שנקרא מתן תורה, למרות כל זה יהודים כמוך לא מאמינים בה', לא מאמינים בתורה ומעיזים פנים ומתחצפים, מזלזלים וכופרים במלכו של עולם ! עכשיו שאלתי אותו, נו... מה אתה אומר? אתה עדיין חושב שאתה לא בוגד? לא כופר? איך אתה מרגיש עכשיו? הוא התבייש וביקש סליחה מרבונו של עולם ! זה היה הקטע הכי מרגש שראיתי בחיים, הוא ממש היה בהלם ודמעות החלו לזלוג מעיניו.



 



אני לא יודע אם זה מתוכנן או לא, אבל השואה היא הוכחה חד משמעית למעמד הר סיני, מי שחושב שעוד 100 שנה אנשים לא ישכחו את השואה טועה ! עכשיו יש לנו ניצולים עם מספרים על הידיים, אבל עוד כמה שנים הם כבר לא יישארו איתנו. בארה"ב יש כת של אלפי אנשים שנקראים "מכחישי שואה" הם טוענים שהגז שבו השתמשו בשואה היה גז לריפוי ולא גז להריגה, בקיצור, היום כל דבר אפשר להכחיש, את הסרט הכי טוב אפשר לזייף בהוליווד, את המסמכים הכי מעולים אפשר לזייף כבר במחשב ביתי, לא צריך להיות "גאון" אז גם את השואה יכחישו ולא נצליח להוכיח שום דבר, כולם יגידו שאנחנו שקרנים שאנחנו מעלילים עלילות שווא. כי העולם שונא אותנו.



 



לסיכום: מי שלא מאמין בבורא עולם, אחרי כל כך הרבה סימנים שנמסרו לעם היהודי, מי שוויתר על רוב הסימנים ואינו מקיימים הוא הוכחה לעובדה שלא משנה כמה סימנים והוכחות יש, עדיין יקומו מכחישי שואה מנוולים.



 



אהה,,, שכחתי עוד משהו, הבחור בהתחלה אמר לי אף אחד לא ישכח כי כל מי שסבא שלו נהרג או נרצח בשואה יחדיר את המסר הזה לבנים שלו ויספר להם וידרוש מהם לספר לבנים שלהם ! אז אמרתי לו שגם זה לא יעזור, גם את מעמד סיני העבירו מאב לבן ועובדה שבן כמוך לא זכה לקבל את המסר,,, אם אבא שלך שבר את השרשרת אז וודאי וודאי שיהיו אבות שישברו את שרשרת השואה !



 



לסיכום: מי שלא מאמין בה' יתברך במילים אחרות מסוגל להיות אחד מ-"מכחישי השואה" !!!!!!!



 



אז למה הייתה שואה? את התשובה אני לא יודע אבל אני כן שהשואה באה ללמד את עם ישראל לקח חשוב ! כמו שאת הזוועה שהייתה לכם לא תשכחו לעולם, אני מקווה שאת מתן התורה לא תשכחו לעולם.



 



למה פינו את גוש קטיף? מה הערבים הם שליחים של ה'? הרי יש אין סוף שאלות שאפשר לשאול, האם בגלל זה לא נשמור שבת? למה ה' עושה לי ככה,,,??? אני אחזיר לו,, אני לא אשמור שבת... זו הטיפשות הכי גדולה שאפשר לעשות,,, זה כמו שמלך יחליט להעניש את



אחד מהשרים שלו והשר שלו יגיד לו, אהה אתה מעניש אותי, חכה תיראה מחר תבקש ממני לעשות עבורך איזה עבודה ואני לא אשים עליך קצוץ... חחח טיפש מטופש, עכשיו נתת למלך



לגיטימציה להשליך אותך לגוב האריות !



 



כל יהודי חייב לזכור !



א. יש בורא לעולם (סיאנסים, מוות קליני, נבואות, חלומות, היפנוזה ומדיומים יוכיחו...)



ב. הוא הכי חכם בעולם (הבריאה תוכיח, זבוב, גוף האדם ומליוני יצורים יוכיחו...)



ג. הוא אוהב אותי (כמו שאבא מביא ילדים לעולם ואוהבם למרות שהוא לא חייב לעשות זאת...)



ד. כל מה שהוא עושה זה לטובתי (למרות שאני לא תמיד מבין,,, לאבא יש ניסיון גדול יותר...)



 



כמו שילד קטן שופך בטעות חומצה על היד ואבא תופס אותו ומתחיל לשפוך עליו סבון ולקרצף לו את החומצה מהיד עם סקוטצ' כואב עד שיוצא לילד דם, הילד חושב שאבא השתגע אבא שורט אותי ומוציא לי דם ! אבל כל מה שאבא מנסה לעשות זה להסיר את החומצה מעל הילד כדי שלילד לא תישאר כוויה לכל החיים והחומצה לא תשרוף לו את העור ! פצע עובר כוויה לא ! אבא יודע מה הוא עושה גם אם אני לא תמיד מבין, כשאני אגדל אני אבין....



 



יהודי אומר: "נעשה ונשמע" גם אם אני לא מבין למה אני עושה ואח"כ בעתיד אני אשמע ואבין מדוע ה' ציווה וגזר עלי את מה שגזר, אבל יהודי אומר שהוא רוצה להבין למה היה? למה לשמור שבת? למה הייתה שואה? למה צריך להניח תפילין? למה לחכות בין בשר לחלב? למה נולדתי להורים כאלה? למה נולדתי עם פגם כזה? למה לא כולם נולדים שווים? למה ולמה ולמה? זה יהודי שאין לו יראת שמים, זה יהודי עם הרהורי כפירה ! נכון שכתוב: "וחקרת ודרשת היטב" אבל יש דברים שאסור לחקור ואסור להתעמק בהם, כי המוח שלנו לא מסוגל להבין אותם ובהם אמר ה', אל תתערב, אתה לעולם לא תבין, על זה נאמר: "מפרי עץ הגן אכול תאכל ומפרי עץ הדעת לא תאכל כי ביום אכלך ממנו מות תמות" מהו פרי עץ הגן? העולם החומרי שמובן לנו ויש לנו רשות לחקור אותו, אבל פרי עץ הדעת זה העולם הרוחני, ההיגיון של בורא עולם, את זה לעולם לא נצליח להבין כי אנחנו צריכים להיות במדרגה ממש גבוהה, אז ה' מצווה עלינו: "לא לאכול מפרי עץ הדעת" אל תנסה לאכול (להבין) את הדעת שלי.. כי לא מחשבותיי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי.. אנחנו שונים אומר ה',,, להבדיל, כמו שקוף לעולם לא יצליח לחשוב כמו בן אדם, כך אדם לעולם לא יצליח לחשוב כמו ה' יתברך...


ציטוט
ובכלל ההסבר הזה "לבשו' מנהג גויים ומאסו בדרך ה' שאף זה נראה להם לגיטימי"- אינו מובן, כי גם היום יש לא מעט יהודים ואף רבים שלובשים מנהגי גויים ומאסו מדרך ה' והם לא מושמדים, ויתרה מכך בזמן השואה הושמדו גם אלו שכן עבדו את השם, כן התפללו שחרית מנחה וערבית, כן גידלו זקן ואכלו כשר, וכן הלאה וכן הלאה. ועוד פעם זה סותר את העונש מה', כי ה' לא עשה כלום, כי הנאצים בחרו להשמיד אותנו מבחירה עצמית. אז הוא לא העניש ולא הציל. וברגע שהוא לא הציל ואפשר זאת באי התערבות הוא לא טוב מוחלט, עקב השמדתם של מיליוני בני אדם(6 מיליון זה רק אנחנו, סך של 50 מיליון) שמספרים רבים מהם היו דתיים צדיקים וישירים. אבל אינך רוצה להיכנס לזה-זכותך
היום יש לנו מדינה,היום ישנו עם יהודי מאוחד בא"י מה שלא היה בגלות שהלכו שולל אחר מנהגי הגויים, היום גם כן יש לנו מלא צרות (הערבים צרתנו הגדולה ביותר אשר קמה,איומים כוננויות למלחמה,פשע כללי בתוך המדינה,ולא חסרים צרות), אך מכל מקום אינו רוצה להיכנס לעובי הקורה ואיני קובע מסמרות בדיני שמים,ואיני יודע מה צופן לנו העתיד :old_huh:.
ציטוט
בנוגע לגלגול נשמות: הנה מ-ויקי על אותו איאן סטיבסון מהסרט ומה הוא אמר לפי ויקי על גלגול נשמות:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%9F_%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A1

"הפסיכיאטר הקנדי איאן סטיבנסון, שעסק בחקר גלגולי נשמות, הביע במחקריו דאגה לגבי השימוש בהיפנוזה לחשיפת גלגול נשמות של מטופלים, וטען כי כל "האישיות הקודמות" שעולות אצל מטופלים בעקבות שימוש בשיטה זו, הן לחלוטין פרי דמיונם של המטופלים. מחקריו של וייס בנושא עוררו ביקורת משום שלא נחשפו לביקורת עמיתים ונטען כי לא נערכו לפי סטנדרטים מדעיים".
וזה מה שגם נאמר בסרט שהוא נזהר מרגרסיה(כנראה שהוא בכלל לא נזהר).
וחוץ מזה זה לא הוכח את תופעת גלגול הנשמות כלל, ובטח לא את התופעה על פי היהדות. זה רק סוג של הסברה. על פי כן פרופסור אחר, וילהלם רייך מתלמידיו של פרויד שאמר שגילה
"אנרגיה פיזיקלית חדשה הנמצאת בכל בעלי החיים ובאוויר. האנרגיה כונתה בשם אורגון. רייך בנה מכשירים שכונו "צוברי אורגון" שתפקידם היה לצבור את האנרגיה ולרתום אותה לשם ריפוי מחלות כמו סרטן ולחיזוק האון המיני."
כמובן שכל שאר אנשי המדע חשבו שזה קשקוש(וזה כנראה קשקוש).
רק בגלל שאיזה פרופסור אומר משהוא זה לא אומר שזה נכון וגם לא אומר שזה לא נכון.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%9C%D7%94%D7%9C%D7%9D_%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%9A

אגב ההיפנוזה(אני בדיוק לומד למבחן שלי בפסיכולוגיה) הינה לא יותר מטכניקה פסיכולוגית, אשר מטרתה הינה ליצור מצב תת הכרתי כדי להלחם בסימפטומים של היסטריה. היסטריה היא בעצם אוסף של סימפטום פיזיולוגים שלא מוסברים מבחינה רפואית ולכן מניחים שהם נפשיים. פרויד ושותפו ברויאר שניהם השתמשו בהיפנוזה יחדיו כדי לטפל בחולי היסטריה ולהם הייתה חולה בשם "אנה או". בשלב מסוים הודיע אותה "אנה או" לברויאר שהיא בהריון והוא האבא, למרות שכלל לא קיים עמה יחסי מין, ובעצם היא לא הייתה בהיריון כלל(מחשש לשמו הטוב הוא עזב ופרויד המשיך לטפל בה ללא היפנוזה וראה בעיות נפשיות אחרות. מכך התחיל את התאוריה שלו של הפסיכואנליזה). והנה הוכחה סותרת, בה ניתן לראות במפורש חולה שמדמיינת דברים ללא שליטה עצמית(שהיא בהריון) שלא רק סותר את עיקרון "חופש הבחירה" אלא מטיל ספק שבעט שהייתה נתונה להיפנוזה אמרה היא אמת מוחלטת(לא שדובר שם על גלגול קודם, ורגרסיה אינה מוגדרת על פי פרויד כחזרה לגלגול קודם אלא כחזרה לילדות הקיימת בלבד). ולכן היפנוזה אינה הוכחה לקיומה של גלגול קודם.
 
אם כך המחקר טוען, מה בדבר הוכחות וודאיות של גלגול נשמות,תוך כדי צירוף עובדות של מקרים בודדים בהם ה'חוזר בגלגול' מספר את עברו
וכן סיפורים בהם מתוך תהליך ההיפנוזה,מדבר המהופנט בשפות זרות שהוא כלל לא ידע עליהם.

ציטוט
אגב אהבתי את הסיפור עם "העני העשיר והשופט"- מטפורה טובה.
זה מסביר תופעה-זה לא מוכיח אותה.
בדיוק כמו שזה לא מוכיח את הגלגול הקודם של ילד.

5. מה אתה רוצה להגיד כאן שאני יבין? שלך יש זכות להכריח אחר(לא לך, לתנועה, לרון, לאחר)? מה זאת אומרת האמת הינה אובייקטיבית?
 
אני רוצה להגיד שישנה אמת אחת וצריך לחקור ולהגיע אליה,האמת התורנית,שכפי שאני רואה לא חקרת לא שאלת או דרשת בקיומה אלא אתה טוען גיבובי הבלים על הדת, אינך יכול לשלול שום עובדה תורנית כל עוד לא התעמקת ביהדות על כל אופניה,  ומכל מקום איני בא להכריח אותך לקיים אותה או לא,אך אני מאוד מציע שתחקור את העניין בעזרת מומחים הבקיאים בתורה, ואח"כ אתה מוזמן לשאול.

כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.