כתב נושא: המשבר עם טורקיה: "ישראל לא תתנצל שוב"  (נקרא 736 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק ירין הכהניסט

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3530
המשבר עם טורקיה: "ישראל לא תתנצל שוב"
« ב- : ינואר 13, 2010, 16:09:48 »
בס"ד

במשרד החוץ דוחים את דרישת נשיא טורקיה להתנצל בפני מדינתו על השפלת השגריר. גורמים במשרד אמרו לוואלה! חדשות: "לא תהיה התנצלות נוספת. הדברים שנאמרו אמש מספיקים"

גורמים במשרד החוץ אמרו אחר הצהרים (רביעי) כי סגן שר החוץ דני אילון אינו מתכוון להתנצל פעם נוספת על "שיחת הנזיפה" שערך לשגריר טורקיה בישראל. זאת למרות דרישתו של נשיא טורקיה, עבדאללה גול. הגורמים במשרד החוץ מסרו לוואלה! חדשות כי "לא תהיה התנצלות נוספת של סגן שר החוץ. הדברים שנאמרו אמש מספיקים".

מוקדם יותר איים נשיא טורקיה עבדאללה גול איים כי אם ישראל לא תתנצל עד הערב על הנזיפה בשגריר הטורקי הוא יוחזר לטורקיה להתייעצות. לדבריו, אף שהאירוע עם השגריר הטורקי נגרם מפעולה של אדם חסר אחריות, ממשלת ישראל היא האחראית למשבר. גול אף תיאר את סגן שר החוץ דני אילון כ"אדם יומרני". "אני נותן לישראל עד הערב, או שהיא תתקן את המצב, או ששגרירנו ישוב לטורקיה במטוס הראשון מחר".

עם קשר לאיומים מצד טורקיה או בלעדיהם, נראה שישראל מנסה כעת למזער נזקים ולהנמיך את הלהבות במשבר. שר החוץ אביגדור ליברמן אמר בשיחה עם כתבים בקפריסין כי לישראל אין עניין להתעמת או לריב עם טורקיה. "יש לנו יחסים טובים עם טורקיה במשך שנים רבות, ואנחנו מכבדים את טורקיה ואת אזרחיה וזה בדיוק מה שאנו מצפים ממנה בתמורה – להתייחס אלינו בכבוד". ליברמן הוסיף כי "ישראל לא תסבול הערות אנטישמיות והתססה נגד יהודים במדינת ישראל". לדבריו, ישראל מעדיפה דיאלוג קרוב כדי להבהיר את עמדתה בפגישות ישירות.

דבריו של ליברמן מגיעים על רקע התנצלותו הבוקר של סגנו דני אילון. בהודעה ששיגר אילון נמסר כי: "מחאתי על ההתקפות בטורקיה נגד ישראל שרירה וקיימת – עם זאת, אין זאת מדרכי לפגוע בכבודם של שגרירים ובעתיד אבהיר את עמדתי בדרכים דיפלומטיות מקובלות".

המתיחות בין טורקיה וישראל אשר ידעה עליות ומורדות בחודשים האחרונים הגיעה לשיא נוסף ביום ראשון בעקבות שיחת נזיפה שערך סגן שר החוץ דני אילון עם שגריר טורקיה בישראל אחמט אוגוז צ'ליקול. במהלך השיחה קלטו מכשירי ההקלטה את אילון כשהוא אומר לעוזרו כי "העיקר שיראו שהוא (השגריר הטורקי) יושב נמוך ואנחנו גבוה ושיש פה רק דגל אחד, ואתה רואה שאנחנו לא מחייכים".
התגובה הטורקית לשיחת הנזיפה הפומבית לא איחרה לבוא. "אם ישראל לא תפרסם התנצלות פומבית – התגובה שלנו תהיה חריפה". משרד החוץ הטורקי גינה גם הוא את ישראל בגין השפלתו של השגריר הטורקי וכן בשל הצהרת משרד החוץ לפיה "טורקיה היא האחרונה שיכולה להטיף מוסר לישראל" בהודעה רשמית שפרסם משרד החוץ באנקרה נאמר, כי הודעת משרד החוץ הישראלי "פורסמה לצרכים פוליטיים פנימיים וחצתה את הגבולות".

בעקבות הלחץ הטורקי בירושלים ניסו היום למזער את הנזקים. ראש הממשלה נתניהו הביע הבוקר תמיכה בהתנצלותו של אילון. מלשכתו נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע שביעות רצון מהודעת ההתנצלות של סגן שר החוץ דני אילון. ראש הממשלה סבור שהמחאה שמשרד החוץ העביר לשגריר הטורקי הייתה מוצדקת במהותה אך היה צריך להביע אותה בדרכים הדיפלומטיות המקובלות". אחר הצהרים היה זה כבר שר החוץ שניסה לפייס בין הצדדים.

אני נמנע מלהביא את הקישור לכתבה כי זה מהאתר האנטישמי.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
המשבר עם טורקיה: "ישראל לא תתנצל שוב"
« להגיב #1 ב- : ינואר 13, 2010, 16:11:29 »
בס"ד

תארו לעצמכם את נץ שר החוץ מה הוא היה אומר במקום ליצני המשרד של ליברמנוש