כתב נושא: הבריאה התמידית של העולם  (נקרא 1846 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
הבריאה התמידית של העולם
« ב- : אוגוסט 26, 2009, 20:56:04 »
בס"ד
http://hidabroot.org/ARDetail.asp?BlogID=8067
הבריאה התמידית של העולם 
מונח לפנינו שולחן. מהתבוננות בשולחן לא נוכל לדעת האם הנגר שבנה אותו עדיין חי. 
11/09/07   
 
קיומו של כל דבר שאנו תלויים בו, תקינותו ופעילותו, הם מעשיו של ה', ''המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית''. אנו חבים תודה לה' על כל דבר הפועל כיום כפי שהוא פעל אתמול. עלינו להודות לה' על כל מה שתקין ברגע זה כפי שהוא היה תקין ברגע הקודם. פרסומת 
 
 
   
 
ההרגל מקהה את החושים, עד שהדבר נראה לנו טבעי, מובן מאליו ומחוייב המציאות. ההרגל הוא כה עז עד שכאשר משהו משתבש אנו עומדים מלאי תמיהה ותרעומת. ננסה להבהיר נושא זה: מונח לפנינו שולחן. מהתבוננות בשולחן לא נוכל לדעת האם הנגר שבנה אותו עדיין חי.
 
ברגע שסיים הנגר את בניית השולחן, בטלו כל קשר ותלות של השולחן בנגר שבנה אותו. לעומת זאת, נורת החשמל הדולקת מודיעה לנו בצורה ברורה שתחנת הכוח המספקת את החשמל פועלת ברגע זה בצורה תקינה. אילו היה חל שיבוש בהספקת החשמל, הדבר היה ניכר מיד באורה של מנורת החשמל. קיומה של התאורה תלוי באופן תמידי בתחנת הכוח. הקב''ה מעניק את קיומו ואת חיותו של העולם כולו על כל מערכותיו, חלקיו וחלקיקיו. הוא עושה זאת מדי רגע ברגע.
 
 המושג ''חוק נתן ולא יעבור'' - משמעותו היא, שהעולם שה' מחדש ברגע זה הינו העתק מדוייק של העולם שהיה קיים לפני רגע. אך אין הכוונה שרגע זה פועל מכוחו של הרגע הקודם. ה' שומר על הרצף של כל הקיים בעולם, כולל הפעילות של כל חלקיו, אך הדבר נעשה מכוח רצונו של ה' ברגע העכשווי. העבר גז וחלף, ועתה עומדת לפנינו בריאה חדשה בת הרגע הנוכחי.
 
 כאשר אנו רואים את הבריאה קיימת, כלולה בכך עדות על קיומו של הבורא, ''המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית'', גם ברגע זה של חיינו. 
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!