רק תיקון קטן.. 2 בתי המקדש לא נשרפו באותו יום אלא בית המקדש הראשון נשרף ב-י' באב כפי שכתוב:
"ובחדש החמישי בעשר לחודש היא שנת תשע עשרה שנה למלך נבוכדנצאר מלך בבל בא נבוזראדן רב טבחים.....
(ירמיה פרק נב פס' יב).
ובגלל זאת היהודים הקראים מתאבלים על חורבן בית המקדש ב-י' באב ולא ב-ט' באב (ובצדק).
בס''ד
ביום ט' באב החלה ה''בכי'ה'' של אבותנו במדבר עלי'ה נענשנו ב ''בכי'ה לדורות'' של חורבן שני בתי מקדש ונזכה בע''ה וישועתו במהרה לבנות את השלישי שלע-ד יכון על מכונו !
התענית איננה בעיקר על החורבן עצמו, כי-אם על הדברים שהביאו לחורבן כפי שנאמר באריכות בספר ''יחזקאל'' ע''י מראות הנביא יחזקאל ע''ה זיע''א !!
ישנן סיבות מפורטות בגמרא (מסכתות תענית ומועד-קטן)שאומרות שלמעשה הי'ה ראוי להתענות יומיים הן בט' והן בי' ,אלא שלא יכלו לגזור גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה ,והתענית המועדפת היא הקודמת מבין התעניות מכיוון שהמתענה בט' באב ולא מתענה בי' כבייכול כאילו '' הפסיק את התענית באמצע '' והמחצית עולה לו !! אלא שאם ישמיט מראש את ט' ויתענה בי' כאילו מוריד באבל של החורבן הראשון לעומת השני ,לכן תיקנו רבותנו ז''ל להתענות בט' , וחלק מהתעניות שלא נוגעות לאכילה ושתי'ה נוהגות ברוב קהילותנו הקדושות גם ב י' !! אלא שהיו מרבותנו שכללו את הכל בשורש של ה''בכי לדורות'' במדבר שהי'ה המקור לכל החורבן שיתוקן וייבנה בב''א, לכן תלו את התענית ביום ה''בכי'ה לדורות'' הן בכדי לקיים את הצו של הבורא יתברך ויתעלה שמו , והן לקיים את האבל הנורא על חורבן בית מקדשנו ותפארתנו שנזכה לבנותו במהרה על תילו בבאכי''ר .

בחרנו לענות על העניין הזה למרות שלא התמקדנו בנקודה הזו לאורך הסרטון , מכיוון שהיא מהותית וחשובה לימים אלו , ושמחנו לברר כאן גם דבר הלכה (אמנם בקיצור נמרץ) ואין באפשרותנו לפרט את כל מהלך העניין מכיוון שהעניין חולש על כל ה''פרד''ס'' של תורתנו הקדושה ואין אנו יכולים לדון כאן בכל זה , לכן הבאנו את העניין בשפה פשוטה ובתכלית הקיצור.
ונזכה במהרה לישועות ונחמות ולבנות את בית מקדשנו ותפארתנו על תילו ובביאת גואל-צדק בבאכי''ר.
הגולה בארץ
