כתב נושא: אלפי משתתפים במצעד הגאווה בירושלים - והחרדים לא עושים כלום  (נקרא 17377 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5916
  • אבי פרחן – יום יבוא אחים נחזורה!
אלפי משתתפים במצעד הגאווה בירושלים - והחרד
« להגיב #25 ב- : יוני 29, 2009, 05:37:02 »
בס''ד

יש חרדים נפלאים כמו חב''ד וברסלב. ויש אחרים.

האחרים תמיד נכנעים. ותמיד יש תירוצים לכניעות הגלותיות שלהם. אבל הסיבה האמיתית היא פחד. מפחדים מהגויים, מפחדים מהחילוניים, מפחדים מהממסד, בקיצור מפחדים מכולם.

ללמוד תורה? הרב דב ליאור, הרב מרדכי אליהו, הרב זלמן מלמד לא למדו תורה? הרבנים הגדולים האלה דוחים את הדרך הגלותית של המפחדים.

היהודים הגדולים ביותר של עם ישראל היו גיבורים: אברהם אבינו, יצחק אבינו, יעקב אבינו, משה רבנו, יהושע, דוד המלך, מרדכי היהודי, המכבים, הרבי עקיבא - כולם היו גם תלמידי חכמים וגם לוחמים.

לומר שהחרדים הם ממשיכי הגיבורים האלה, זה ממש מגוחך.

כמה יהודים חייבים להרצח ר''ל עד שנבין שיש רבנים מסויימים שמובילים אותנו לאסונות?

עד לפני 80 שנה, רוב היהודים בארץ ישראל היו חרדים. והיו מיליוני חרדים באירופה. מה קרה? איך הם איבדו את הכל? אילו רוב היהודים בארץ ישראל היו כהניסטים, והיו מיליוני כהניסטים באירופה, אתם באמת חושבים שהיו תוצאות כל כך עגומות?

אחי, אנא התעוררו!

אני מצטער, אבל אין לדברים שחר! החישובים שלך אינם נקיי-כפיים. אתה מתרץ את השואה בתיאוריות שכליות שאין להן שום ביסוס בתורה. על-פי התורה, 'גזרות' לא ניתכות על עם ישראל מטעמי 'ציונות' או העדרה, אלא מטעמי התבוללות. כל התירוצים שלך הם הסתה פרועה וחסרת תוקף הלכתי. אף רב דתי-לאומי לא היה מוציא מפיו כזאת הצהרה עקומה, עקרת סימוכין במקורות, סותרת את עמדת התורה מניה וביה, חותרת תחת תמורות שמיים, בלתי-מוסרית, לא אחראית ובעיקר לא רצינית.

אתה (נראה לי) לא מספיק מכיר את הרבנים של חב"ד וברסלב (ואם אתה כן מכיר, מעניין אותי לדעת אילו רבנים בדיוק פגשת...). הם לא שונים בתפיסתם העקרונית מזו של שאר הרבנים החרדים באשר ליחס למדינה ולציונות המודרנית. 'מפחדים'? הייתי שוקל פעמיים-שלוש לפני שהייתי מזלזל כך בכוחם ובאומץ-ליבם. הם (בניגוד לדתיים-הלאומיים) הולכים נגד הזרם, שומרים אמונים לתורתם-אמנותם במסירות-נפש ובמחיר של חיי עוני והסגר מתמידים מפני קצף הלכלוך התועבה והקילקולים שמורעפים עליהם כאש חיה מכל חור ומכל פינה, נאלצים לסבול ולחרף עצמם בהתמודדויות אין-מספר מול השפלות, בוז, שנאה, חירחורים ומדנים, להרגיש כמיעוט מושפל-- אצל בני-עמם שלהם ובתוך נחלת-אבותיהם!

אבל הם לא נשברים ולא נכנעים לרשעים-- הם איתנים, זקופים, יודעים מי הם ומאיין הם באו, לא מוותרים על אות מתורת ישראל סבא ולא מקבלים תכתיבים מאף אחד. רק התורה. אין שום פחד או כניעה בליבם מפני בשר-ודם חו"ח; רק מפני הקב"ה.

אילו היינו לומדים מהם עשירית של דבקות בעקרונות ועוז רוחני ללכת ישר עם תורת ה', או-אז מצבנו באמת היה הרבה פחות עגום.
« עריכה אחרונה: יוני 29, 2009, 05:40:00 על ידי גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד »

מנותק גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5916
  • אבי פרחן – יום יבוא אחים נחזורה!
אלפי משתתפים במצעד הגאווה בירושלים - והחרד
« להגיב #26 ב- : יוני 29, 2009, 06:28:01 »
בס"ד

תודה על המחמאה אבל אני לא ראוי להיכלל באותה קטגוריה כמו האלקשי---זה לא צניעות מזוייפת, אלא, באמת, אני רחוק מלהגיע למדרגה שלו.  ואני מסופק אם בכלל הגעתי למדרגה שלך.  ודרך אגב, אתה בכלל לא "נבך"---אל תמעיט מהערך של רעיונותיך ומחשבותיך.

מה שמדאיג אותי זה הצורה שבה אתה מקבל את החלטותיהם של הרבנים החרדים, באופן נכנע ומוחלט, גם אם אתה לא מבין את שיקול דעתם, מפני שזה שונה מאוד מהגישה שלך של לפני מספר חודשים, וזה מזכיר לי הרבה חבר'ה ש"סניקים שאני מכיר אישית שעברו שטיפת מוח יסודית בישיבותיהם, ובפרט, זה מזכיר לי את השינוי שהתחולל בחבר לשעבר, כהנא צדק, שבתוך זמן קצר מאוד מאז החל ללמוד בישיבה, התחולל בו שינוי יסודי, והשינוי לא היה חיובי כלל.  אני לא סבור שכניעה מוחלטת והצדקה של החלטות רבנים, במיוחד אם עמוק בתוכך אינך מסכים עמם, היא הגישה הנכונה, ודיסוננס קוגניטיבי זה מצב שאינו בריא לנפש.  אמנם הבאת דוגמה של הריב"ז שהחליט החלטה נכונה, אבל זה לא שולל את הדוגמאות שהבאתי של גדולי ישראל ששגו, מעדו ונכשלו.  גם הרבנים בני דורנו הם בני תמותה, מועדים לשגות, במיוחד בתקופתנו, כאשר האמת נעדרת.

הדיסוננס הקוגניטיבי הקולקטיבי שממנו סובל הציבור האמוני (אני כולל במונח הזה את כולם, חוץ מאשר, כמובן, כל מיני כתות כמו "קונסרבטיבים", "רפורמים", ושאר מבולבלים שפרקו עול מלכות שמיים והמציאו אלהים כצלמם וכדמותם) נובע מחוסר הסכמה לגבי המשמעות של המציאות של ימינו, והיא השאלה המכרעת של תקופתינו:  האם יד ישראל תקיפה?  אלו שעונים בחיוב הם, כמובן, המחנה הלאומי, הציונים, ה"כהניסטים", וכו'.  אלו שעונים בשלילה הם המחנה האנטי-ציוני (ואולי כדאי לקרוא להם המחנה ה"הישרדותי", שכן מטרתם היא הישרדות הפיזית של העם היהודי והימנעות מהתגרות בגוים).  זה במישור הגלובאלי.  אפשר להבין את אלו ואת אלו (אני, כמובן, כולל את עצמי בקבוצה הראשונה).

ישנו גם העניין של הישרדות רוחנית---המשך קיומם ותפעולם של ישיבות ומוסדות דתיים במדינת ישראל, שכביכול תלויים בתקציבים ממשלתיים, ובגלל זה רבנים מסויימים נותנים לעצמם היתר להתפשר על קידוש השם ועל ההלכה משיקולים של "תלמוד תורה כנגד כולם" ו"אם אין קמח אין תורה".  גם את זה אפשר להבין.

מה שאני לא מבין זה חוסר העקביות של המחנה ה"הישרדותי", אי הנכונות להציב גבולות לגבי עד כמה הם מוכנים להתפשר על התורה ועל ההלכה, והיחס שלהם אל עמי הארצות ותנוקות שנשבו (מעבר למגע ישיר כגון פעילויות קירוב והחזרה בתשובה).



בגלל שהשנה לא היתה מחאה ראויה, שנה הבאה מחאה אפקטיבית תהיה הרבה יותר קשה.

אני הושפעתי מאוד מאור הרעיון ומפרוש המכב"י שחיבר הרב, והגישה הבסיסית שלי לגבי תפקידם של יהודים אמוניים בדורנו מסתכמת ב"הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא" וכן "אם ישמעו ואם יחדלו".  אם היהודים האמוניים (ביניהם חרדים) לא מוכיחים, אז מי יוכיח?  יש כאן גם עניין של פיקוח נפש---עם ישראל עלול לשלם מחיר כבד ח"ו על כך שניתן למצעד הזה להתקיים בא"י בכלל, ובירושלים בפרט: "פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנא את קנאתי בתוכם".  אם לא זה, אז לפחות מחאה.

בכל מקרה, זו דעתי האישית, ואני סבור שבגדול חיים צודק.

דוקא כך היקר, אני מודה שחבר מכריי וידידיי מונה גם חרדים. יש לי חברים מכל הסוגים- חילונים, דתיים-לאומיים וחרדים. בוא נבהיר משהו: אני לא מעוניין 'להיגרר' אחר זרם מסויים או 'להגדיר' את עצמי בעקשנות לאיזשהו זרם ספציפי כזה או אחר. ענייני שטיפת מוח אינם רלוונטיים אצלי. מצדי חשוב רק דבר אחד: האמת.

ויכוחים ופולמוסים כיצד עדיף לפעול מצד התורה, כל-עוד המחלוקת היא לשם-שמיים (כלומר אין צד אחד הסוטה או הסותר או המתכוון לסטות או לסתור את התורה), אני אישית מקבל כל דיעה של דעת גדולים משום 70 פנים לתורה. גם בית שמאי ובית הלל נחלקו ביניהם בשלוש סוגיות- עם זה אין לי בעיה. הבעיה שלי היא רק אם יש צד אחד שמהווה 'שקר'-- סטיה / סתירה לתורה.

כאמור, אני לא עבד של שום גישה או זרם שרירותי כלשהו. אני חסיד אך-ורק של האמת ומתנגד לשקר ומוכיח אותו. אבל אני קטן שבקטנים, ואין לי שום כלי-מידה שכליים לבחון את המציאות על-פי השקפת התורה. מכאן שאני מקבל את עמדתם של גדולים ממני. כל רב יכול לטעות, זה ברור. אבל חזקה עלי בחינת ראייתם של גדולי ישראל של דורי, כמו בכל דור ודור שנשענים על חכמי הדור. כיוון שניכר ממה שלמדתי והעמקתי עד כה בהבדלי הגישות בין הלאומיים לחרדים כי המחלוקת כאן אינה לשם-שמיים וכי צד אחד סטה וסר באופן חד-משמעי מדרך האמת (בסוגיית היחס של התורה למציאות המדינה ומכאן זה הידרדר לעוד דברים), והיריעה תקצר, על-כן אני חש טעם מתוקן להעמיד את דעת גדולי האחרונים בפרופורציה נמוכה בהשוואה לדעת גדולי הצד הנגדי. אני מקווה שהבנת את כוונתי.

שוב, אני לא באתי לייצג צד מסויים. אני חילוני מוחלט, כלי נייטרלי. באתי להכיר את האמת בשם האמת, ולא בשם שום יהב אחר.

מובן שזכותך לדעה שונה ודעתך מכובדת.
« עריכה אחרונה: יוני 29, 2009, 06:34:05 על ידי גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד »

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בס"ד

יש בעיה רצינית בנושא השואה שמפריעה להרבה חילוניים: כיצד איפשר הקב"ה לשליש יהדות העולם להירצח בידי הנאצים יש"ו?

התשובה התורנית הסטנדרטית שהזכרת, גם בשן וגם גלעד, והיא "מפני שזה רצון ה'", אינה מספקת (למרות שהיא, כמובן, נכונה), מפני שממנה ניתן להקיש שהכל רצון ה' ואז מה בכלל תפקידנו ויעודנו, ומה בקשר לחופש הבחירה?  הויכוחים וההתפלספויות שמתפתחות מנקודה זו מובילות בדרך כלל למבוי סתום ומחלוקות (כשמעורבים בהם עמי הארצות).

התשובה התורנית שכן מספקת, לעניות דעתי, מתחילה משאלה אחרת: כיצד איפשר הקב"ה ל-80% מיהדות מצרים להיהרג בשלושת ימי האפלה?  הרי מה הם בסה"כ עשו?  לא קיבלו את משה ואת שליחותו וסירבו לעזוב את גלות מצרים, בדיוק כמו שיהדות אירופה סירבו לשמוע לז'בוטינסקי שהתחנן בפניהם שימלטו את נפשותיהם כל עוד הם יכולים.  ולמעשה, זה ניסוח לא נכון לא לגבי אלה ולא לגבי אלה: האמת היא שהללו וההם הקשיבו לרבניהם ומנהיגיהם, ואותם מנהיגים ורבנים הם שסירבו לקבל את המסר של עזיבת הגלות.  כמובן שהיו להם שיקולים תורניים, אבל בדיעבד, ברור שהם טעו.

ונניח שאתה צודק, ואכן היתה גזרה משמיים ששליש מיהדות העולם צריכים לשלם בחייהם.  האם לא עדיף היה שכל אותם 6 המליונים היו מוצאים את מותם (ולא משנה איך---במלחמות נגד ערבים, בייבוש ביצות, אפילו במלחמות אחים רח"ל) על אדמת א"י ונקברים באדמת א"י הקדושה, או לפחות נלחמים בגבורה נגד הגוים, במקום להישחט ולהישרף באופן אכזרי על אדמת נכר?

אתה יודע טוב מאוד שראשי הציונות בא"י החליטו להקריב את יהדות אירופה (כדי שאומות העולם יראו שלא רק הם שופכים את דמם במלחמת העולם השניה, אלא גם היהודים שילמו מחיר כבד, וכעת יש הצדקה לתת להם מדינה), כך שלא הקב"ה החליט להקריב אותם אלא אחיהם היהודונים המוסרים והבוגדים בא"י.  אבל זה קרה כאשר כבר היה מאוחר מדי וחלון ההזדמנויות נסגר, ולפני זה הם הרי היו יכולים להצטרף אל המפעל הציוני, להפריח את שממת א"י ולמלט את נפשותיהם...

אם אכן הרב כהנא זצוק"ל הי"ד זי"ע צדק כשאמר שעלינו להפוך לעם נורמלי לפני שנהפוך לעם סגולה, הרי שהאידאל החרדי (יהודים יושבים כל היום ולומדים תורה, חלשים וחוורים, ומתרפסים לרגלי הגוים) אינו עולה בקנה אחד עם המושג של עם נורמלי (איזון בין לימוד תורה ויישומה, לבין חיים סדירים ושוטפים כמו כל אומה אחרת חדורת גאווה לאומית).  בעולם החומר אין קפיצות דרך וקיצורים---אי אפשר לדלג על השלב של עם נורמלי לפני מימוש היעוד של עם סגולה ואור לעמים.  "כהניזם" הוא השילוב המוצלח והנאמן ביותר של חיי תורה וחיי עם נורמלי, ואני לא רואה כל פסול בקריאה של חיים להכיר בטעויות רבני הגלות ולא לחזור עליהן.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בס"ד

עוד דבר:  אני מאמין בכל לבי שכל דבר שחיים כותב ועושה, אפילו אם הוא טועה, הוא לשם שמים, ולא לשם מחלוקת או "לסגור חשבונות" עם יהודים אילו או אחרים.  אם לא הייתי מאמין בזה, כבר מזמן הייתי עוזב את התנועה.  חיים, הרב כהנא הי"ד ו"כהניזם" מייצגים לגבי את האידאל של עקביות ונורמליות, בנוסף ליראת שמים, שאני מתקשה למצוא במגזרים, בתנועות, ובזרמים אחרים של היהדות (אני מתעלם כמובן מרפורמים, קונסרבטיבים, וכו')---אותו אידאל שמשך ומושך חילוניים רבים שסולדים מהחרדים.
« עריכה אחרונה: יוני 29, 2009, 06:57:24 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5916
  • אבי פרחן – יום יבוא אחים נחזורה!
אלפי משתתפים במצעד הגאווה בירושלים - והחרד
« להגיב #29 ב- : יוני 29, 2009, 06:56:32 »
אין תפקידה של היהדות לספק הסברים על גזרות-שמיים, קל-וחומר למחללי שם-שמיים (ומה הטעם? הם כופרים בלאו-הכי..). אין האמונה בקב"ה על-פי ההשקפה היהודית תלויה בכושר יכולתם של מאמיניו לראות ברוחם, להבין בשכלם ו'להצדיק' בהכרתם את הנהגתו של ה' יתברך בעולם, כל-שכן של לא-מאמיניו. להיפך, האמונה של העם היהודי נבחנת דווקא בניסיונות הקשים -- בגזרות הקשות, המצוות שאין להן טעם, בניסיונות שנוסו בהם אבות האומה כמו עקדת יצחק.

אשר לתשובה הסטנדרטית, אם היא מספקת את מישהו או לא מספקת,- אותי זה לא מעניין. אני מעוניין אך-ורק בתשובת האמת, לא בסיפוק שכלי הדל. אנו יודעים מתוך התורה שגזרות באות על עם ישראל בשל התבוללות וכפירה, שנאמר "ואם לא בחוקותיי תלכו ואת מצוותיי לא תשמרו"-- ומכאן ואילך אתה יכול לראות בפסוקים הנלווים לתנאי השלילי את כל תיאורי הזוועה של השואה מתוארים בפרטי פרטים אות באות.

אני ממליץ לך לצפות בקטע הבא:



(מהשאלה הנשאלת בדקה ה-38:15).
« עריכה אחרונה: יוני 29, 2009, 06:58:27 על ידי גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד »

מנותק גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5916
  • אבי פרחן – יום יבוא אחים נחזורה!
בס"ד

עוד דבר:  אני מאמין בכל לבי שכל דבר שחיים כותב ועושה, אפילו אם הוא טועה, הוא לשם שמים, ולא לשם מחלוקת או "לסגור חשבונות" עם יהודים אילו או אחרים.  אם לא הייתי מאמין בזה, כבר מזמן הייתי עוזב את התנועה.  חיים, הרב כהנא הי"ד ו"כהניזם" מייצגים לגבי את האידאל של עקביות ונורמליות, בנוסף ליראת שמים, שאני מתקשה למצוא במגזרים, בתנועות, ובזרמים אחרים של היהדות (אני מתעלם כמובן מרפורמים, קונסרבטיבים, וכו')---אותו אידאל שמשך ומושך חילוניים רבים שסולדים מהחרדים.

אני נוטה להסכים.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
אלפי משתתפים במצעד הגאווה בירושלים - והחרד
« להגיב #31 ב- : יוני 29, 2009, 07:18:18 »
ציטוט של: גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד על יוני 29, 2009, 06:56:32
אין תפקידה של היהדות לספק הסברים על גזרות-שמיים, קל-וחומר למחללי שם-שמיים (ומה הטעם? הם כופרים בלאו-הכי..). אין האמונה בקב"ה על-פי ההשקפה היהודית תלויה בכושר יכולתם של מאמיניו לראות ברוחם, להבין בשכלם ו'להצדיק' בהכרתם את הנהגתו של ה' יתברך בעולם, כל-שכן של לא-מאמיניו. להיפך, האמונה של העם היהודי נבחנת דווקא בניסיונות הקשים -- בגזרות הקשות, המצוות שאין להן טעם, בניסיונות שנוסו בהם אבות האומה כמו עקדת יצחק.

אשר לתשובה הסטנדרטית, אם היא מספקת את מישהו או לא מספקת,- אותי זה לא מעניין. אני מעוניין אך-ורק בתשובת האמת, לא בסיפוק שכלי הדל. אנו יודעים מתוך התורה שגזרות באות על עם ישראל בשל התבוללות וכפירה, שנאמר "ואם לא בחוקותיי תלכו ואת מצוותיי לא תשמרו"-- ומכאן ואילך אתה יכול לראות בפסוקים הנלווים לתנאי השלילי את כל תיאורי הזוועה של השואה מתוארים בפרטי פרטים אות באות.

אני ממליץ לך לצפות בקטע הבא:

ציטוט של: גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד על יוני 29, 2009, 06:56:32
אין תפקידה של היהדות לספק הסברים על גזרות-שמיים, קל-וחומר למחללי שם-שמיים (ומה הטעם? הם כופרים בלאו-הכי..). אין האמונה בקב"ה על-פי ההשקפה היהודית תלויה בכושר יכולתם של מאמיניו לראות ברוחם, להבין בשכלם ו'להצדיק' בהכרתם את הנהגתו של ה' יתברך בעולם, כל-שכן של לא-מאמיניו. להיפך, האמונה של העם היהודי נבחנת דווקא בניסיונות הקשים -- בגזרות הקשות, המצוות שאין להן טעם, בניסיונות שנוסו בהם אבות האומה כמו עקדת יצחק.

אשר לתשובה הסטנדרטית, אם היא מספקת את מישהו או לא מספקת,- אותי זה לא מעניין. אני מעוניין אך-ורק בתשובת האמת, לא בסיפוק שכלי הדל. אנו יודעים מתוך התורה שגזרות באות על עם ישראל בשל התבוללות וכפירה, שנאמר "ואם לא בחוקותיי תלכו ואת מצוותיי לא תשמרו"-- ומכאן ואילך אתה יכול לראות בפסוקים הנלווים לתנאי השלילי את כל תיאורי הזוועה של השואה מתוארים בפרטי פרטים אות באות.

אני ממליץ לך לצפות בקטע הבא:



(מהשאלה הנשאלת בדקה ה-38:15).
בס"ד

הבעיה שבשואה נספו מליוני יהודים אמוניים פשוטים שהקשיבו לקול רבניהם, לצד יהודים מתבוללים משומדים.  אז "איפה הצדק" ישאל אותך חילוני?  מדוע פורקי עול מלכות שמיים "ציוניים" בולשביקים עלו לא"י נגד רצון ה' כביכול והקימו חברה ומדינה משגשגת, ואילו מליוני היהודים הטובים שומרי המצוות באירופה ניספו?  איך בכלל יכולה להיות מציאות של "נגד רצון ה'"?!  אם הציונים שהקימו את המדינה פעלו נגד רצון ה' כביכול, למה אי אפשר היה לפעול ולהציל את יהדות אירופה באותו אופן, נגד רצון ה' כביכול?  ומה בקשר למציאות של תקופת אחאב, שישראל עבדו עבודה זרה, והיו יוצאים למלחמות ומביסים את אויביהם ולא היה נופל מהם אפילו אחד, משום שלא היה בהם אבק לשון הרע ומלשינים?  אולי הבעיה בתקופת השואה היתה לא התבוללות אלא שנאת חינם ולשון הרע?  אתה מבין לאן אני חותר?

שכלך לא דל, אבל אם תמנע מעצמך לשאול את השאלות המתבקשות ולחפש אחרי תשובות מספקות, הוא יהפוך להיות דל ח"ו, ותבוא ח"ו לידי סילוף הלכה כמו רבנים מסויימים שטוענים שמותר לתת שטחים תמורת שלום ושפיקוח נפש דוחה מלחמת מצוה...
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
לגם בשן וגם גלעד
« להגיב #32 ב- : יוני 29, 2009, 07:19:35 »
בס"ד

יש עוד דעת-תורה בנוסף לגישה-החרדית גלותית יש רבנים גדולים וציקים שתומכים בגדול-דורנו הרב מאיר דוד כהנא זצוק"ל-הי"ד כמו הרב הגאון מרדכי אליהו שליט"א,הרב דב ליאור שליט"א,הרב זלמן ברוך מלמד שליט"א.

הגישה-החרדית היא גלותית,לפי-דעתי מיש שמייצג את היהדות האמיתי הוא הכהניזם כמו דוד-המלך עליו-השלום שהיה גם תלמיד-חכם וגם לוחם.
כך דוגמא מאיתמר בן-גביר,ברוך,מרזל,נועם פדרמן,מיכאל בן-ארי שמוסרים ממש את נפשם למען עם-ישראל וארץ-ישראל.

יהדות זה לא רק ללמוד-תורה צריכים לקיים גם את המצוות ו הלאומיות בפועל על מנת לקיימם ולא רק על-מנת לדעת אותם.
יש הרבה מצוות שהחרדים מתעלמים מהם כמו מצוות יישוב ארץ-ישראל שרשום בגמרא שהיא שקולה כנגד כל-המצוות,וגם החרדים ברובם מעסיקים ומפרנסים לצערינו את האויב הערבי-הנאצי יש"ו-שר"י.
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
לגם בשן וגם גלעד
« להגיב #33 ב- : יוני 29, 2009, 07:23:34 »
בס"ד

יש עוד דעת-תורה בנוסף לגישה-החרדית גלותית יש רבנים גדולים וציקים שתומכים בגדול-דורנו הרב מאיר דוד כהנא זצוק"ל-הי"ד כמו הרב הגאון מרדכי אליהו שליט"א,הרב דב ליאור שליט"א,הרב זלמן ברוך מלמד שליט"א.

הגישה-החרדית היא גלותית,לפי-דעתי מיש שמייצג את היהדות האמיתי הוא הכהניזם כמו דוד-המלך עליו-השלום שהיה גם תלמיד-חכם וגם לוחם.
כך דוגמא מאיתמר בן-גביר,ברוך,מרזל,נועם פדרמן,מיכאל בן-ארי שמוסרים ממש את נפשם למען עם-ישראל וארץ-ישראל.

יהדות זה לא רק ללמוד-תורה צריכים לקיים גם את המצוות ו הלאומיות בפועל על מנת לקיימם ולא רק על-מנת לדעת אותם.
יש הרבה מצוות שהחרדים מתעלמים מהם כמו מצוות יישוב ארץ-ישראל שרשום בגמרא שהיא שקולה כנגד כל-המצוות,וגם החרדים ברובם מעסיקים ומפרנסים לצערינו את האויב הערבי-הנאצי יש"ו-שר"י.

בס"ד

יפה ענית, קצר ולעניין.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק חיים בן_פסח

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8063
בס''ד

תגובתי לגם בשן:

א. הרבנים מהמחנה הדתי לאומי מלמדים אותנו שמדינת ישראל היא דבר קדוש, אתחלתא דגאולה, דבר הכרחי לבואו של המשיח. אתה מכחיש שגדולי הדור כמו הרב אברהם שפירא זצוק''ל, הרב שלמה גורן זצוק''ל, הרב צבי יהודה קוק זצוק''ל והרבה אחרים לימדו זאת? או שהרב דב ליאור, הרב זלמן מלמד, הרב מרדכי אליהו והרבה אחרים עדיין מלמדים זאת? אתה רוצה שאביא קישורים כדי להוכיח זאת? ולעומתם, יש לא מעט רבנים חרדים שמלמדים שמדינת ישראל היא דבר פסול, או כמו שהרבי מסאטמר לימד, מדינת ישראל היא המעשה של השטן. ז''א יש סתירה מוחלטת בין שתי התפיסות. אם מדינת ישראל היא מעשה השטן ח''ו, אז גדולי הדור מהמחנה הדתי לאומי תומכים במעשיו של השטן ר''ל.

ב. החרדים אומרים שהשואה הייתה עונש אלוקי על התבוללות וגם אתה אומר זאת.
אם כן, למה אחוז החרדים שנרצחו בשואה הרבה יותר גבוה מאחוז הנרצחים בכל מגזר אחר? כדי להעניש את המתבוללים, הקב''ה נתן לנאצים להרוג 80% מהחרדים?

ג. עובדה שהקב''ה הרג 80% מהעברים במצרים במכת החושך כי הם לא רצו לעלות לארץ ישראל. אז יש תקדים ברור שסירוב לעלות לארץ ישראל כשהזמן הגיע גורם לשואות ר''ל.

ד. הרוב המכריע של ה"ציונים" (כולל החילוניים המתבוללים) שעלו לארץ ישראל שרדו. לעומת זאת, הרוב המכריע של החרדים האנטיציונים שנשארו באירופה נרצחו הי''ד. למה? ואני שואל את זה כי אני מאוד אוהב את החרדים שנרצחו ואני רוצה שנלמד מזה כדי למנוע שואות בעתיד ח''ו.

ה. הרב עובדיה הורה לחברי הכנסת של ש''ס להצטרף לממשלת הזדון של רעבין-פרס, ממשלת אוסלו. האם הרב עובדיה צדק?

ו. הרב עובדיה אומר שמותר לוותר על ארץ ישראל ל"פיקוח נפש"? אתה מסכים עם זה?

ז. אתה כותב שחב''ד וברסלב מסכימים עם תפיסת ש''ס-אגודה? באמת? האם חב''ד וברסלב גם תמכו בממשלת אוסלו? האם חב''ד וברסלב גם תמכו בממשלת שמאלמרט במלחמת לבנון השנייה כמו שהרב עובדיה הורה לש''ס לעשות? האם חב''ד וברסלב גם תמכו בממשלת שרון במשך הגירוש מגוש קטיף כמו ש"יהדות התורה" (אגודה) עשתה?

ח. הרב עובדיה הורה לש''ס להצביע בעד שמעון פרס יש''ו שר''י לנשיאות. הרב עובדיה צדק?

ט. לפני 80 שנה, 60% מהיהודים בארץ ישראל היו חרדים. עכשיו רק 15% חרדים. מה קרה? האם החרדים לא נכשלו? ולמה החרדים נתנו למיעוט חילוני שמאלני להשתלט על ארץ ישראל?

י. למה החרדים המשיכו לתמוך בממשלת הזדון של דוד בן גוריון כשחטפו אלפי תינוקות מתימן? למה מפלגת אגודה, שעושה רק מה ש"מועצת הגדולים" (רבנים חרדים) אומרים - למה אגודה הצביעה שוב ושוב בכנסת בעד ממשלת בן גוריון כשגזלו את התורה מעדות המזרח וחטפו את התינוקות שלהם? זה לא פשע?

« עריכה אחרונה: יוני 30, 2009, 00:13:23 על ידי דוקא_כך »

מנותק אבי 1

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3773
  • הבוחר החליט ממשלת ימין
אני מסכים עם כל מילה של חיים.
הבא להורגך השכם להורגו

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בס"ד

כנ"ל.  תשובה מאלפת.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
בס''ד

תגובתי לגם בשן:

א. הרבנים מהמחנה הדתי לאומי מלמדים אותנו שמדינת ישראל היא דבר קדוש, אתחלתא דגאולה, דבר הכרחי לבואו של המשיח. אתה מכחיש שגדולי הדור כמו הרב אברהם שפירא זצוק''ל, הרב שלמה גורן זצוק''ל, הרב צבי יהודה קוק זצוק''ל והרבה אחרים לימדו זאת? או שהרב דב ליאור, הרב זלמן מלמד, הרב מרדכי אליהו והרבה אחרים עדיין מלמדים זאת? אתה רוצה שאביא קישורים כדי להוכיח זאת? ולעומתם, יש לא מעט רבנים חרדים שמלמדים שמדינת ישראל היא דבר פסול, או כמו שהרבי מסאטמר לימד, מדינת ישראל היא המעשה של השטן. ז''א יש סתירה מוחלטת בין שתי התפיסות. אם מדינת ישראל היא מעשה השטן ח''ו, אז גדולי הדור מהמחנה הדתי לאומי תומכים במעשיו של השטן ר''ל.

ב. החרדים אומרים שהשואה הייתה עונש אלוקי על התבוללות וגם אתה אומר זאת.
אם כן, למה אחוז החרדים שנרצחו בשואה הרבה יותר גבוה מאחוז הנרצחים בכל מגזר אחר? כדי להעניש את המתבוללים, הקב''ה נתן לנאצים להרוג 80% מהחרדים?

ג. עובדה שהקב''ה הרג 80% מהעברים במצרים במכת החושך כי הם לא רצו לעלות לארץ ישראל. אז יש תקדים ברור שסירוב לעלות לארץ ישראל כשהזמן הגיע גורם לשואות ר''ל.

ד. הרוב המכריע של ה"ציונים" (כולל החילוניים המתבוללים) שעלו לארץ ישראל שרדו. לעומת זאת, הרוב המכריע של החרדים האנטיציונים שנשארו באירופה נרצחו הי''ד. למה? ואני שואל את זה כי אני מאוד אוהב את החרדים שנרצחו ואני רוצה שנלמד מזה כדי למנוע שואות בעתיד ח''ו.

ה. הרב עובדיה הורה לחברי הכנסת של ש''ס להצטרף לממשלת הזדון של רעבין-פרס, ממשלת אוסלו. האם הרב עובדיה צדק?

ו. הרב עובדיה אומר שמותר לוותר על ארץ ישראל ל"פיקוח נפש"? אתה מסכים עם זה?

ז. אתה כותב שחב''ד וברסלב מסכימים עם תפיסת ש''ס-אגודה? באמת? האם חב''ד וברסלב גם תמכו בממשלת אוסלו? האם חב''ד וברסלב גם תמכו בממשלת שמאלמרט במלחמת לבנון השנייה כמו שהרב עובדיה הורה לש''ס לעשות? האם חב''ד וברסלב גם תמכו בממשלת שרון במשך הגירוש מגוש קטיף כמו ש"יהדות התורה" (אגודה) עשתה?

ח. הרב עובדיה הורה לש''ס להצביע בעד שמעון פרס יש''ו שר''י לנשיאות. הרב עובדיה צדק?

ט. לפני 80 שנה, 60% מהיהודים בארץ ישראל היו חרדים. עכשיו רק 15% חרדים. מה קרה? האם החרדים לא נכשלו? ולמה החרדים נתנו למיעוט חילוני שמאלני להשתלט על ארץ ישראל?

י. למה החרדים המשיכו לתמוך בממשלת הזדון של דוד בן גוריון כשחטפו אלפי תינוקות מתימן? למה מפלגת אגודה, שעושה רק מה ש"מועצת הגדולים" (רבנים חרדים) אומרים - למה אגודה הצביעה שוב ושוב בכנסת בעד ממשלת בן גוריון כשגזלו את התורה מעדות המזרח וחטפו את התינוקות שלהם? זה לא פשע?


בס"ד
מדינת ישראל היא מדינה שבשלטונה עומד ערב רב ואי אפשר להתעלם מזה ואסור לשתף פעולה איתם כמו שעשו הדתיים לאומיים
וכתוצאה מזה תראה איך החילוניו השפיעה עליהם אם תשווה את הנוער שלהם היום ולפני מאה שנה
ישוב ארץ ישראל זה לא משהו ש"הציוניים" המציאו זאת מצווה מהתורה
אנחנו צריכים לקיים מצות לשם שמיים לא כמו הציוניים הראשונים שעשו את זה כי היה להם אידאל ורעיון של לאומיות
"הציוניים" המתבוללים האלו התייחסו כאל היהודים שנשארו ביהדות והמשיכו לשמור תורה ומצוות כאל משונים והם התחילו את הציונות כדבר חדש
אז אנחנו עם ישראל היינו יהודים אנחנו יהדים ונהיה יהודים
זה שצריך ליישב את ארץ ישראל זה מצווה מהתורה ושצריך להכרית את הגויים שהם יושבי הארץ זה מצוות מהיהדות וזה תמיד היה
ובקשר לשואה "כל ישראל ערבין זה בזה"
כולנו ערבין זה בזה  לא זה לזה אלא זה בזה.
וגם זה כפרת עוונותך על המתבוללים
לקב"ה יש חשבונות משלו

ועוד משהו בקשר לגדולי ישראל כשיש ויכוח בהלכות ובעוד דברים בין גדולי ישראל מזרמים שונים אז זה רק בינהם לכל אחד יש את הרופא שלו ולא צריך התערב מה המומחים מדברים כי אנחנו ברמה נמוכה מהם ולא בדרגה הזאת       

ןבקשר לזה שהחרדים נהיו מיעוט למה הדתיים הלאומיים הראשונים שיתפו פעולה עם "הציוניים" ?

ועד היום למרות ההתנתקות משתפים איתם פעולה
?
   



היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק אשי

  • מנהל הפורום "הפצת הימין האמיתי"
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2247

מנותק אבי 1

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3773
  • הבוחר החליט ממשלת ימין
ערבהייטר המים בברז שלך הם מים של ערב רב אז אל תשתה אותם.
הבא להורגך השכם להורגו

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
ערבהייטר המים בברז שלך הם מים של ערב רב אז אל תשתה אותם.
שלא לדבר על ספק האינטרנט
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
ערבהייטר המים בברז שלך הם מים של ערב רב אז אל תשתה אותם.
בס"ד
החילוניים הם אחינו ויש לי חברים חילוניים!
אני מתכוון שלא צריך לשתף פעולה בחלק גדול מהנושאים הלאומיים ועוד ...
את זה תשאיר לגדולי ישראל
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק אבי 1

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3773
  • הבוחר החליט ממשלת ימין
אתה חייב לדעת מה רצונך.אין לנו גדולי ישראל בפורום.
הבא להורגך השכם להורגו

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
מדינאים ומנהיגים לא חייבים להיות גדולי ישראל.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
מי מתאים להכנס להגדרה של גדולי ישראל? אני ישמח לדוגמאות או סתם למה דרוש כדי להכנס לקטגוריה הזו.

מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
לערבהייטר ידידי-היקר כנס בבקשה
« להגיב #45 ב- : יוני 30, 2009, 23:23:04 »
בס"ד

מה זאת אומרת שאסור לקחת חלק במצוות-הלאומיות? אתה מודע לכך שיש המון תלמידים צדיקים למשל מישיבת מרכז-הרב שמתגייסים לנח"ל-החרדי או לישיבות ההסדר והם גם תלמיד-חכמים עצומים וגם לוחמים בצה"ל שזו מצווה גדולה להגן על עם-ישראל וארץ-ישראל,כמובן שאני מסכים איתך שצריך שיהיו חרדים שרק ילמדו אבל מה לעשות המצב בפועל הוא שלא כל החרדים בדיוק לומדים כל-היום בישיבה.
לכן לפי-דעתי מי שמקבל זכויות מהמדינה(שדרך-אגב הוא גם מזלזל בה ומקלל אותה) צריך לעשות את המינימום שזה או שירות-לאומי או גיוס לנח"ל-החרדי ושוב אני לא מדבר על החרדים שיכולים ולומדים רוב-היום תורה נטו הם צריכים לקבל פטור וגם צריכים לדאוג להם לפרנסה ומחייה כי הם תורמים לנו ולעולם דבר גדול בזה שהם לומדים תורה וממיתים את עצמם באוהלה של תורה.

אבל המצב בפועל הוא שלא כל החרדים הם כאלו ויש כאלו שגם לא מכירים במדינה וגם מקבלים ממנה ביטוח-לאומי ושותים את המים שלה מהברזים וזה לפי-דעתי כפיות-טובה!!!
כך לדוגמא שוב את תלמידי ישיבת מרכז-הרב שהם תלמידי-חכמים עצומים אפילו יותר מהחרדים לפי-דעתי כי כפי שציינתי הם מקיימים יותר מצוות מאותם חרדים שציינתי מצוות כמו:הגנה על עם-ישראל וארץ-ישראל ומצוות יישוב ארץ-ישראל וזה בנוסף למצוות לימוד-התורה ולא במקום חלילה.

כך לדוגמא את עידו זולדן הי"ד שמעת עליו? הוא היה גר בקדומים והוא שירת בצה"ל וגם היה תלמיד-חכם והיה מה שנקרא "מתנחל" ולמרות שכרגע במדינת-ישראל שולטים רשעים הוא לא חירף וגידף כל-היום את המדינה אלה האמין שאנו נמצאים בתהליך שבסופו יהיה כאן בעזרת-ה' שלטון יהודי-אמיתי ואמוני,ובנוסף לזה הוא הקים חברת בניה על טהרת העבודה-העברית. בקיצור איש משכמו-ומעלה ולחרדים יש הרבה מה ללמוד מהצדיק הזה למשל

ולבסוף הוא נרצח על-ידי האויב הערבי-הנאצי יש"ו-שר"י ביריות אל רכבו כאשר חזר לביתו.

ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!

מנותק גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5916
  • אבי פרחן – יום יבוא אחים נחזורה!
אלפי משתתפים במצעד הגאווה בירושלים - והחרד
« להגיב #46 ב- : יולי 01, 2009, 06:46:31 »
ברשותכם, אחלק את תשובתי למספר חלקים, לשם הנוחות והיעילות.

בס''ד

תגובתי לגם בשן:

א. הרבנים מהמחנה הדתי לאומי מלמדים אותנו שמדינת ישראל היא דבר קדוש, אתחלתא דגאולה, דבר הכרחי לבואו של המשיח. אתה מכחיש שגדולי הדור כמו הרב אברהם שפירא זצוק''ל, הרב שלמה גורן זצוק''ל, הרב צבי יהודה קוק זצוק''ל והרבה אחרים לימדו זאת? או שהרב דב ליאור, הרב זלמן מלמד, הרב מרדכי אליהו והרבה אחרים עדיין מלמדים זאת? אתה רוצה שאביא קישורים כדי להוכיח זאת? ולעומתם, יש לא מעט רבנים חרדים שמלמדים שמדינת ישראל היא דבר פסול, או כמו שהרבי מסאטמר לימד, מדינת ישראל היא המעשה של השטן. ז''א יש סתירה מוחלטת בין שתי התסיפות. אם מדינת ישראל היא מעשה השטן ח''ו, אז גדולי הדור מהמחנה הדתי לאומי תומכים במעשיו של השטן ר''ל.

אני לא מכחיש שרבני ה"ציונות-הדתית" מלמדים שמדינת ישראל קדושה ושהיא אתחלתא-דמשהו-משהו. אדרבה, זאת בדיוק הטענה שלי נגדם-- הם טוענים שמדינת ישראל קדושה, למורת כל מאמרי גדולי ישראל, ספרי חז"ל, הלכות התורה ונביאי הנ"ך. רבנים שמלמדים שהמדינה קשורה איכשהו בקירוב הגאולה, טועים ומטעים-- שכן כל גדולי ישראל בכל הדורות ובכל המקורות דיברו על כך שהגאולה באחרית הימים באה רק על-ידי התשובה והבאתי לכך ציטוטים וסימוכין מן הכתובים בלי סוף. עדיין הגירסה הנגדית ממתינה לאישוש רציני מן המקורות שטרם התקבל נכון לשלב זה, חרף כל הפצרותיי ותחינותיי.

אין זה סוד כי רבים מרבני הציונות-הדתית התפכחו כבר מזמן, בצורות שונות ובדרגות משתנות. האמיצים שביניהם כבר מדברים במסרים של הכאה על חטא, ושל זיהוי שהשבר בא מכיוון של איבוד הדרך, ולא מכיוון של מחלוקות פנימיות "לשם-שמיים". לרבנים המשתייכים לרשויות הממלכתיות אין יכולת ואין רצון "להתנתק" ממוסדות המדינה, מפני שהם עובדים איתם, משולבים בתוכם ותלויים בהם. רבנים עצמאיים יותר, נמנעים להודות בטעות או בכישלון ונמנעים אפילו לקיים דיון ציבורי פתוח וחשבון-נפש אמיתי וכן בנושא, היות שהם מודעים  לרגישות האדירה ולהשלכות של צעד כזה על ציבור שלם. הם מעדיפים לשמור כרגע על הילוך נמוך, על פאסיביות, לא לגעת בכלום ולתת לדברים לשקוע מעצמם.

שמעתי רבנים לאומיים לאחרונה שהציעו להגיד "הלל" ביום-העצמאות -- אבל בלי שם ומלכות, כדי לא להיות "יותר מדי" ציונים....
סיפר לי בחור אחד חרדי, שהוא פגש פעם ביום העצמאות בחור דתי-לאומי ואמר לו: "נראה אותך אומר על המדינה 'הלל' בשערי הכניסה לגוש קטיף החרבה!!". נזדעק עליו הבחור הדתי-לאומי ואמר: "מה פתאום! דווקא שם להגיד 'הלל'?! במקום שבו המדינה החריבה ועקרה את הבית שלי?!". ענה לו הבחור החרדי: "במקום שבו המדינה החריבה ועקרה את הבית שלך אתה לא מוכן להגיד 'הלל', אבל במקום שבו המדינה החריבה ועקרה את יהדותם של אחיך ואחיותיך והעבירה אותם על דתם ואמונתם ומסרה אותם לכליה רוחנית מדי יום-- עליה אתה מוכן להגיד 'הלל' ואמור 'הלל' בכל שנה ושנה".

נעזוב את היהדות רגע בצד. בשביל להסביר את הפסיכולוגיה המפוצלת, העקומה והמבולבלת של בן-הכלאיים ה"דתי לאומי", לא צריך ללכת רחוק. תסביר לי אתה, בהיגיון, איך אותם חובשי כיפה סרוגה לוחמים בשביל אלה שכל יהבם וחלומם שלא יהיה כאן אף יהודי אחד עם כיפה סרוגה על הראש? דתיים-לאומיים שמתקדמים בצבא ועושים קריירה, צריכים כל הזמן להוכיח את נאמנותם העליונה למדינה ,שלא יחשדו בהם שהם נאמנים יותר לתורה בסתר-ליבם. ברגע שהם רק יעשו צל של רגישות-יתר עבור הערכים של התורה יותר מאשר אל המושגים החילוניים, הם יורדו מהר ויסבלו חרפות. אני אישית שמעתי על מקרים מזעזעים, גזענות ממש נגד דתיים. זאת התפשרות על התורה? זה מאזוכיזם! זו הפרעה חולנית וזאת גישה א-נורמלית שנובעת מבילבול ומסדק רגשי-נפשי עמוקים.

תמיד אמרתי: בכל ימני-אתאיסט מסתתר איזשהו שמאלני קיצוני, ובכל דתי-לאומי מסתתר איזשהו יונתן בשיא. זה גורלה של הסתירה המופתית. מי שמוכן לחיות כך, הורס את עצמו. התורה- לא מוכנה לגישה כזאת, כי אנו עַם הנצח.

בחזרה לנושא. ברוך ה' לא אלמן ישראל. לעם ישראל יש תורה, והיא לא השתנתה כבר מזה 3,300 שנה. על-פי תורת ישראל, הגאולה וביאת משיח באחרית הימים תלויות אך-ורק בתשובת עם ישראל ובחזרה אל אביהם שבשמיים. מושגים חוץ-יהודיים כמו 'לאומיות' ו'מדינה' לא זו בלבד שמצד התורה אינם מועילים לעניין זירוז הגאולה, אלא הם מהווים סתירה רבתי לתורה וממילא מרחיקים את הגאולה. וכל-שכן הקמת מלכות כפירה, שהיא עברה גמורה בשרשרת. מי שמחליט לחתוך מן התורה קטעים כדי להתאים אותה לאג'נדה המודרנית החדשה שלו, ומשרבב לתוכה ערכים זרים תחתם שאין עניינם לתורה ולא-כלום ומשתמש בה כדי להקנות להם הילת קדושה מזוייפת, אינו מייצג את התורה, אלא סוטה וסר ממנה.

לא אכפת לי אם טועים יש רבים ואמיתיים יש מיעוט. כך היה היחס המספרי של עם ישראל מול אומות העולם מאז ומתמיד- ועם זאת ניצחנו. כי אנחנו עַם האמת.


-המשך יבוא בע"ה בהודעות הבאות.-
« עריכה אחרונה: יולי 01, 2009, 06:50:53 על ידי גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד »

מנותק גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5916
  • אבי פרחן – יום יבוא אחים נחזורה!
אלפי משתתפים במצעד הגאווה בירושלים - והחרד
« להגיב #47 ב- : יולי 01, 2009, 07:59:02 »
ציטוט של: חיים בן_פסח על יוני 29, 2009, 07:31:00
ב. החרדים אומרים שהשואה הייתה עונש אלוקי על התבוללות וגם אתה אומר זאת.
אם כן, למה אחוז החרדים שנרצחו בשואה הרבה יותר גבוה מאחוז הנרצחים בכל מגזר אחר? כדי להעניש את המתבוללים, הקב''ה נתן לנאצים להרוג 80% מהחרדים?

סליחה, אני הבאתי דברים בשם אומרם! אני לא אומר שום דבר בשם עצמי, וגם החרדים לא; התורה אומרת: "אם בחוקותיי תלכו וגו'", "ואם לא בחוקותיי תלכו וגו'". אני והחרדים כאן מייצגים פרשנות זו שהיא פרשנות התורה. אתה מחפש כל אמתלה להשחיל את הפרשנות הפרטית שלך- שאין לה שום חיזוק ושום הכר עם פרשנות התורה.

לידיעתך, בשואה נרצחו גם מיליון וחצי ילדים שעוד לא הגיעו לגיל מצוות כך שאין שום חטא שנזקף לחובתם. אז לפני שתשאל למה 80% מהחרדים (בהנחה שהנתון הזה בכלל מהימן) נרצחו בשואה, למה לא תשאל קודם למה מיליון וחצי ילדים שלא חטאו ולא פשעו נרצחו בשואה? ולמה איוב סבל ייסורי איוב? הרי הוא היה צדיק גמור! ולמה נטבחו 10 הרוגי מלכות הצדיקים? ולמה מתו בניו של אהרון הכהן, ולמה ילדים נולדים בעלי מום ונכים ואוטיסטים ולמה צדיק ורע לו ולמה רשע וטוב לו?

התשובה היא אותה תשובה לכל השאלות: המציאות של חשבונות ה' בעולם היא עניין לחוד והחשבונות של ההיגיון שלך ושלי לגבי העולם הם עניין לחוד. אגב, יש לי שאלה אליך. ואם נניח שאתה צודק והחרדים שנרצחו בשואה נרצחו כעונש על שהם לא עלו לארץ. האם על-פי אמות ההיגיון שלך זו סיבה להשמיד 80% מהחרדים באירופה? ומה ההסבר שלך לילדים שנרצחו על לא עוול בכפם, מה החשבון שהיה להם על-פי ההיגיון שלך? הילדים, שלא היו מעורבים פוליטית בהחלטת הוריהם החרדים להישאר בגלות, מדוע נרצחו הם?


אני יודע שזעקת ה"למה??" לשמיים אצלך היא כנה ואמיתית. אני בטוח שהכאב שלך עליהם הוא כאב אמיתי ושאתה אוהב את החרדים מאד ושאתה אוהב את כל עם ישראל במסירות נפש. אבל אל תתעסק בחשבונות-שמיים. ואל תלך עם שכלך נגד פרשנות התורה, שאין לנו יכולת שכלית להבנת חשבונות-שמיים, ובכלל- אין זה מדרכו של האדם המאמין לחקור ולהרהר אחרי חשבונות עליונים, אלא להאמין שהא-ל הוא רחום וחנון ושכל מה שה' מחליט זה לטובה. "אם הישגתיו - הייתיו"-- אילו היינו יכולים להבין חשבונות האלוקים, היינו בעצמנו "אלוקים". כתוב: "במופלא ממך אל תדרוש"; "תמים תהייה עם ה' אלוקיך". אם נהייה נאמנים לתורת ה' ולמצוותיו, כל המחלות והגזרות והאסונות לא יוכלו לפגוע בנו, כי ה' רופאנו, רוענו ומושיענו. הרי לך הסיבה למחלות, לגזרות ולאסונות.

יש לנו תורה. התורה גורסת שכשיש התבוללות וכפירה בעם ישראל, באות גזרות ("אם בחוקותיי תלכו..."). וכשיש גזרה, גם הצדיקים של אותו אזור שבו מתקיימת הגזרה- מתחייבים. קשה לי להאמין שאתה לא יודע את זה. "משפטי ה' אמת צדקו יחדיו". אמת- זאת אומרת, אם משפחה מת לה מת, תדאג כל המשפחה- שכן אם לא היו ראויים כל בני-המשפחה לרמת הצער במות אותו המת, הקב"ה היה ממתין עד אשר כולם יתחייבו ורק אז מוציא-לפועל את גזר-דינו. אצל הקב"ה אין עוול! "משפטי ה' אמת צדקו יחדיו".

אני ממליץ לך שוב לצפות בקטע הבא:

ציטוט של: חיים בן_פסח על יוני 29, 2009, 07:31:00
ב. החרדים אומרים שהשואה הייתה עונש אלוקי על התבוללות וגם אתה אומר זאת.
אם כן, למה אחוז החרדים שנרצחו בשואה הרבה יותר גבוה מאחוז הנרצחים בכל מגזר אחר? כדי להעניש את המתבוללים, הקב''ה נתן לנאצים להרוג 80% מהחרדים?

סליחה, אני הבאתי דברים בשם אומרם! אני לא אומר שום דבר בשם עצמי, וגם החרדים לא; התורה אומרת: "אם בחוקותיי תלכו וגו'", "ואם לא בחוקותיי תלכו וגו'". אני והחרדים כאן מייצגים פרשנות זו שהיא פרשנות התורה. אתה מחפש כל אמתלה להשחיל את הפרשנות הפרטית שלך- שאין לה שום חיזוק ושום הכר עם פרשנות התורה.

לידיעתך, בשואה נרצחו גם מיליון וחצי ילדים שעוד לא הגיעו לגיל מצוות כך שאין שום חטא שנזקף לחובתם. אז לפני שתשאל למה 80% מהחרדים (בהנחה שהנתון הזה בכלל מהימן) נרצחו בשואה, למה לא תשאל קודם למה מיליון וחצי ילדים שלא חטאו ולא פשעו נרצחו בשואה? ולמה איוב סבל ייסורי איוב? הרי הוא היה צדיק גמור! ולמה נטבחו 10 הרוגי מלכות הצדיקים? ולמה מתו בניו של אהרון הכהן, ולמה ילדים נולדים בעלי מום ונכים ואוטיסטים ולמה צדיק ורע לו ולמה רשע וטוב לו?

התשובה היא אותה תשובה לכל השאלות: המציאות של חשבונות ה' בעולם היא עניין לחוד והחשבונות של ההיגיון שלך ושלי לגבי העולם הם עניין לחוד. אגב, יש לי שאלה אליך. ואם נניח שאתה צודק והחרדים שנרצחו בשואה נרצחו כעונש על שהם לא עלו לארץ. האם על-פי אמות ההיגיון שלך זו סיבה להשמיד 80% מהחרדים באירופה? ומה ההסבר שלך לילדים שנרצחו על לא עוול בכפם, מה החשבון שהיה להם על-פי ההיגיון שלך? הילדים, שלא היו מעורבים פוליטית בהחלטת הוריהם החרדים להישאר בגלות, מדוע נרצחו הם?


אני יודע שזעקת ה"למה??" לשמיים אצלך היא כנה ואמיתית. אני בטוח שהכאב שלך עליהם הוא כאב אמיתי ושאתה אוהב את החרדים מאד ושאתה אוהב את כל עם ישראל במסירות נפש. אבל אל תתעסק בחשבונות-שמיים. ואל תלך עם שכלך נגד פרשנות התורה, שאין לנו יכולת שכלית להבנת חשבונות-שמיים, ובכלל- אין זה מדרכו של האדם המאמין לחקור ולהרהר אחרי חשבונות עליונים, אלא להאמין שהא-ל הוא רחום וחנון ושכל מה שה' מחליט זה לטובה. "אם הישגתיו - הייתיו"-- אילו היינו יכולים להבין חשבונות האלוקים, היינו בעצמנו "אלוקים". כתוב: "במופלא ממך אל תדרוש"; "תמים תהייה עם ה' אלוקיך". אם נהייה נאמנים לתורת ה' ולמצוותיו, כל המחלות והגזרות והאסונות לא יוכלו לפגוע בנו, כי ה' רופאנו, רוענו ומושיענו. הרי לך הסיבה למחלות, לגזרות ולאסונות.

יש לנו תורה. התורה גורסת שכשיש התבוללות וכפירה בעם ישראל, באות גזרות ("אם בחוקותיי תלכו..."). וכשיש גזרה, גם הצדיקים של אותו אזור שבו מתקיימת הגזרה- מתחייבים. קשה לי להאמין שאתה לא יודע את זה. "משפטי ה' אמת צדקו יחדיו". אמת- זאת אומרת, אם משפחה מת לה מת, תדאג כל המשפחה- שכן אם לא היו ראויים כל בני-המשפחה לרמת הצער במות אותו המת, הקב"ה היה ממתין עד אשר כולם יתחייבו ורק אז מוציא-לפועל את גזר-דינו. אצל הקב"ה אין עוול! "משפטי ה' אמת צדקו יחדיו".

אני ממליץ לך שוב לצפות בקטע הבא:



מהדקה ה-38:15.


-המשך יבוא בע"ה בהודעות הבאות.-
« עריכה אחרונה: יולי 01, 2009, 08:00:40 על ידי גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד »

מנותק גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5916
  • אבי פרחן – יום יבוא אחים נחזורה!
ג. עובדה שהקב''ה הרג 80% מהעברים במצרים במכת החושך כי הם לא רצו לעלות לארץ ישראל. אז יש תקדים ברור שסירוב לעלות לארץ ישראל כשהזמן הגיע גורם לשואות ר''ל.

איך תעז להשוות? יציאת מצרים הייתה ציווי אלוקי מובהק עם אותות ומופתים על-ידי משה שליחו שהיה כעין משיח בדורו - כאן היה "ציווי" של מחללי שם-אלוקים בלי משיח. שמא תאמר שהמשיח שלך היה.. ז'בוטינסקי? הרצל? ושוב, ארץ ישראל קדושה ומצווה מן התורה לגור בה, אבל אין עונש על שלא גרים בה מן התורה, לפחות עד שיבוא משיח.

יש לגור בארץ ישראל מטעם מצוות יישוב הארץ, אבל רק מטעם קיום מצווה זו ולא משום סיבה אחרת. אין מצווה להקים מדינה אלא אסור להקים מדינה. ה'מדינה' היא רעיון זר ובלבול ביהדות. אם אתה כל-כך מתקומם נגד החרדים שלא מפגינים כוח ונחישות נוכח חילול ה' שבמצעד התועבה והשיקוץ בירושלים עיר-הקודש, מדוע אינך מתקומם נגד אבי אבות השיקוצים-- המדינה, שורש כל השיקוצים והשיקוץ הגדול ביותר בעצמו, המהווה את חילול ה' בכל עצמיותו ועצם-מהותו, עבירת העבירות על חוקי התורה, סמל המרידה בתורה והכפירה באלוקי ישראל, השואף ביסודו לעקור את דת ישראל ולבולל את עם ישראל וקדשיו בתרבות הגויים, להפוך אותו ל"עם ככל הגויים". מולם אתה נכנע ונרפה, מרוסן ומפגין הוד, הערצה, קדושה וסגידה.. איפה הגאווה היהודית שלך?


-המשך יבוא בע"ה בהודעות הבאות.-

מנותק גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5916
  • אבי פרחן – יום יבוא אחים נחזורה!
ד. הרוב המכריע של ה"ציונים" (כולל החילוניים המתבוללים) שעלו לארץ ישראל שרדו. לעומת זאת, הרוב המכריע של החרדים האנטיציונים שנשארו באירופה נרצחו הי''ד. למה? ואני שואל את זה כי אני מאוד אוהב את החרדים שנרצחו ואני רוצה שנלמד מזה כדי למנוע שואות בעתיד ח''ו.

נדמה לי שכבר עניתי על זה, ונתתי יותר מתשובה אחת אך אתה מתעלם מדבריי וחוזר על עצמך בלי להתייחס לתשובתי. אגב- נגיד שרצון ה' באמת היה עליית החרדים לארץ ישראל (שזה לא עברה על התורה,- להיפך, יש מצוות יישוב ארץ ישראל בתורה). אבל איך אתה מתרץ את הקמת 'מדינה' כרצון ה', שהרי זו היא עברה מפורשת בתורה?

חרדים היו בארץ גם בזמן בשואה, וגם הרבה לפני השואה. הם לא הקימו מדינה, כי זה לא מושג יהודי ואין קשר בין יהדות לבין 'מדינה'. יש קשר בין יהדות לבין מצוות יישוב ארץ ישראל. מדינה וכל-שכן מדינה חילונית איננה רצון ה'. ה' מחייה גם את החוטאים והרשעים, נותן להם ידיים לחטוא ומנשים אותם בכל רגע ורגע שהם מבצעים עברות. האם זה הוכחה שעבירותיהם הן רצון ה' חלילה?


ה. הרב עובדיה הורה לחברי הכנסת של ש''ס להצטרף לממשלת הזדון של רעבין-פרס, ממשלת אוסלו. האם הרב עובדיה צדק?

על-פי מה? על-פי השוואת המציאות הנוכחית למציאות היפותטית ספקולטיבית שלי ושלך? אני מסכים שהרב עובדיה הוא אחד מהרבנים העצומים של ימינו. אז אם אני סומך יותר על השכל וההבנה שלו מאשר על שלי- פשוט שכן.


-המשך יבוא בע"ה בהודעות הבאות.-