כתב נושא: סקר בטורקיה: ישראל היא האשמה המרכזית בבעיות העולם  (נקרא 794 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
בעיני רוב הטורקים, ישראל היא המדינה הכי פחות פופולרית - אהודה אף פחות מארמניה. בראש רשימת "השכנים הלא-רצויים" לטורקים ניצבים שתיינים, נוצרים ויהודים
מאת סוכנויות הידיעות

רוב הטורקים רואים את ישראל כמדינה האחראית ביותר לבעיות העולם - כך קובע מחקר שפירסמה באחרונה אוניברסיטת באקסאהיר באיסטנבול. על פי נתוני המחקר, בשנים האחרונות נרשמה עליה במגמה האנטי-ישראלית בקרב תושבי המדינה. על פי המחקר, ישראל היא המדינה הכי פחות אהודה על הטורקים, ואחריה ניצבות ארה"ב והאיחוד האירופי, שאליו מנסה טורקיה להתקבל מזה עשור.

עם זאת, המחקר מצא שלא נרשמה עליה בקיצוניות הדתית או בתחושות הלאומניות בציבור הטורקי. אחרי ישראל, שתי המדינות הפחות אהודות על הטורקים הן ארמניה, ואחריה ארה"ב.

המחקר, שנערך באפריל האחרון והקיף 1,715 נשאלים, עסק בסובלנות של אזרחי המדינה כלפי דתות, מיעוטים אתניים, ובחן את דעות הציבור בנושאי חוץ ופנים.

מנתוניו עולה כי על אף שמרבית אזרחי המדינה מעוניינים להצטרף לאיחוד, רובם מאמינים שבאירופה מפלים את ארצם על בסיס דעותיהם הקדומות כלפי מוסלמים. כשנשאלו כיצד הם מגדירים עצמם מבחינה דתית, ענו 62% מהנשאלים שהם רואים עצמם כ"דתיים", לעומת 17% שהגדירו עצמם כ"חילונים".

על פי המחקר, מבין מדינות אירופה, בטורקיה קיימת הרמה הגבוהה ביותר של עוינות כלפי שכנים פוטנציאלים - שאלה שבאמצעותה בחנו החוקרים את מידת הסובלנות במדינות השונות. בראש הרשימה של "השכנים הלא-רצויים" בעיני הטורקים נמצאים צרכני משקאות אלכוהוליים, ואחריהם נוצרים ויהודים.

שלושה מכל ארבעה טורקים: האיחוד האירופי מנסה לפצל את העם

עוד קובע המחקר כי מרבית הציבור הטורקי תומך ברצונו של הממשל להצטרף לאיחוד האירופי, אך מרביתו מאמין גם שהתנגדות האיחוד לצירוף המדינה אליו נובע מדעות קדומות נגד האיסלאם. כך, שלושה מכל ארבעה נשאלים הצהירו שהם מאמינים כי האיחוד האירופי מנסה לפצל את העם ולהפיץ את הנצרות במדינה.

המחקר קובע שלמרות החששות, 57% מהאוכלוסייה מעוניינים בחברות מלאה של טורקיה באיחוד האירופי. טורקיה מוגדרת כמועמדת להצטרפות לאיחוד מזה 10 שנים, אף שעד היום מילאה רק סעיף אחד מתוך 35 התנאים שהציב האיחוד למועמדות להצטרפות אליו.

בנושאי פנים מגלה המחקר ש-69% מהטורקים רואים בהתעצמות הדתיים הקיצוניים סכנה גדולה ביותר. מרבית הנשאלים הצהירו כי לדעתם, הסכנה נשקפת בעיקר מהמיעוט הכורדי במדינה, ובמיוחד מצד ארגון המורדים הכורדים (PKK), שאיתה מנהלת המדינה מאבק מזוין מזה 25 שנה.

http://www.haaretz.co.il/hasite/objects/pages/PrintArticle.jhtml?itemNo=1089260

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
נראה לי שבתרבות האיסלאמית אף פעם לא שמעו על ערך הכרת הטוב. איזו חוצפה יש לאנשים האלה לירוק בפרצוף של מי שמיטיב אתם ובאותה את לבוא אליו בדרישות וטרוניות.

"בנושאי פנים מגלה המחקר ש-69% מהטורקים רואים בהתעצמות הדתיים הקיצוניים סכנה גדולה ביותר. מרבית הנשאלים הצהירו כי לדעתם, הסכנה נשקפת בעיקר מהמיעוט הכורדי במדינה, ובמיוחד מצד ארגון המורדים הכורדים (PKK), שאיתה מנהלת המדינה מאבק מזוין מזה 25 שנה." זה קשקוש. מפלגת השלטון בתורכיה היא הרבה יותר איסלאמיסטית מהכורדים. הPKK דוקא אמור להיות סוציאליסט אבל בתכלס אני מאחל לתורכים ולכורדים המוסלמים הרבה הצלחה בנסיונם להרוג אלה את אלה.