כתב נושא: 1.43 מליון ₪ - שכר נשיא "המכון הישראלי לדמוקרטיה"  (נקרא 897 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira200900402_99864
ציטוט
חגיגת השכר במכון הישראלי לדמוקרטיה: עלות שכרו של הנשיא ד"ר אריק כרמון - כ-1.43 מיליון שקל בשנה
07:38 | 02.4.2009 אור קשתי

עלות שכרו של נשיא "המכון הישראלי לדמוקרטיה", ד"ר אריק כרמון, עומדת על כ-119 אלף שקלים בחודש ומסתכמת בכ-1.43 מיליון שקלים בשנה. כך עולה מדו"חות שהגיש המכון לרשם העמותות. בין 2004 ל-2007 עלתה עלות השכר הכוללת של כרמון בכ-123 אלף שקלים. עוד מתברר כי לפני כמה חודשים אישר הוועד המנהל של המכון תוספת של 15% לשכרו של כרמון.

פעילים בעמותות ובארגונים ציבוריים מתחו ביקורת על גובה השכר המשולם לכרמון. לדברי אחד מהם, גובה המשכורת מעיד על "השחתה ציבורית. בחברה כל כך מפולגת כמו החברה הישראלית, צריך לשאול מהי משמעותה של הדמוקרטיה לה מטיף המכון". בתגובה אמר אמש כרמון כי מדובר ב"שכר מידתי, שאיננו שונה משכרם של בעלי תפקידים בכירים במשק". לפני כשבועיים, קיבל המכון פרס ישראל בתחום מפעל חיים.

"המכון הישראלי לדמוקרטיה" נוסד ב-1991 על ידי ד"ר כרמון, יחד עם ברנרד (ברני) מרכוס, המשמש כיו"ר הבינלאומי של המוסד. תקציבו השנתי של המכון הוא כ-26 מיליון שקלים בשנה, המגוייסים דרך תרומות. המכון עוסק בקשת רחבה של נושאים, ביניהם תכנון מדיניות ועיצוב רפורמות בממשל, קידום חוקה ועקרונות דמוקרטיים, דת ומדינה, חינוך, ועוד. מדי שנה עורך המכון את "כנס קיסריה", בו משתתפים בכירי המשק והשלטון. "המכון הוא כיום המוקד בעל ההשפעה המקצועית והציבורית הרבה ביותר על השיח החוקתי והדמוקרטי בישראל", נכתב בנימוקים למתן פרס ישראל.

מערך ענף של תרומות אחראי לתקציב המכון. קרן שהקים ברנרד מרכוס, מבעלי רשת החנויות האמריקאית Home Depot למכירת כלי עבודה וציוד לבית ולגן, מעבירה חלק משמעותי מתקציב זה.

מבדיקת דוחות שהגיש המכון לרשם העמותות, עולה כי המשכורת החודשית שקיבל כרמון בשנת 2007 עמדה על כ-99,200 שקלים בחודש. סכום זה כולל בונוס, הניתן פעמיים בשנה, בגובה כ-37 אלף שקלים. כאמור, עלות שכרו של כרמון, המגלמת בתוכה מרכיבים נוספים כמו ביטוח מנהלים וקרן השתלמות, מסתכמת בכ-119 אלף שקלים בחודש. לפני כחמש שנים, היתה העלות החודשית של שכרו של כרמון כ-108 אלף שקלים.

הנתונים כלולים בדוחות על בעלי חמש המשכורות הגבוהות במכון. לשם השוואה, שכרם החודשי של בעלי תפקידים בכירים באוניברסיטאות, כמו נשיאים, רקטורים או מנכ"לים, נע בדרך כלל סביב כ-45 אלף שקלים, ואילו פרופסור באוניברסיטאות מקבל כ-25 אלף שקלים (מדובר במשכורות ברוטו).

"אם ד"ר כרמון מרשה לעצמו למשוך משכורת של כמעט 100 אלף שקל בחודש, אפשר לשאול להיכן נעלם חוש הביקורת של הוועד המנהל. מדובר בסכומים לא נתפסים בארגונים ציבוריים. אף אחד לא חולם על סכומים כאלה", אומר פעיל באחד הארגונים. לדברי גורם אחר, "'המכון הישראלי לדמוקרטיה' מבקר את רשויות המדינה על התנהלות לא תקינה ולא סבירה, ודורש מהן לעמוד בסטנדרטים מוסריים. תמוה מאוד שמוסד כזה מעניק משכורות עתק, שמנהלי תאגידים מתביישים לקחת".

"ארגונים במגזר השלישי חייבים להיות בעלי עקרונות שונים מאלה שמנחים את עולם העסקים", מוסיף מנהל עמותה ציבורית אחרת, "גם אם התורמים מתעקשים לתת משכורת גבוהה לכרמון ולאחרים, זה עדיין לא אומר שהאנשים האלה חייבים לקבל זאת".

בתגובה אמר אתמול ד"ר כרמון כי "המכון הישראלי לדמוקרטיה הוא עמותה ציבורית, והשכר נקבע על ידי ועד מנהל ציבורי. השכר שלי צמוד לשכרם של ראשי מכללות פרטיות, עם כל מיני התאמות, עליהן החליטה הנהלת העמותה. זהו שכר מידתי, שאיננו שונה משכרם של בעלי תפקידים בכירים במשק". הוא הוסיף כי "תמיד אפשר לבקר דברים כאלה או אחרים, וזה לגיטימי". פרופ' קרמניצר אמר כי "אינני מתבייש בשכר שאני משתכר, והוא נמוך בהרבה מאפשרויות השתכרות אחרות שעמדו לפני". פרופ' שטרן ביקש שלא להגיב לדברים.


למרבה הצער התקציב השנתי של העמותה הזו שלכאורה אחד מתפקידיה הוא חשיפת שחיטות מוסרית של מוסדות המדינה, 26 מליון ₪, כך שגם אחרי שבכיריה גוזלים את השלל שלהם נשאר להם מספיק כסף לבזבז על אירועים כמו "כנס קיסריה" ועל לוביזם וקניית פוליטיקאים.
« עריכה אחרונה: אפריל 02, 2009, 12:09:00 על ידי zelhar »

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
1.43 מליון ₪ - שכר נשיא "המכון הישראלי לדמוקרטיה"
« להגיב #1 ב- : אפריל 02, 2009, 12:00:32 »
בוגדנות ושחיתות הולכות להם יד ביד.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.