אין להכריח לימוד תורה 'עמוק'.
את דרך לימוד התנ"ך והתורה בימינו בבתי הספר החילוניים צריך לשנות.
כמובן שאין מצב לומר שאני נגד
אך יש להקפיד על נתינה נכונה של עומק לרוחו של התלמיד
אי אפשר להאכיל תינוק בשווארמה, כמו שלא ניתן להשביע פיל בשני דגים
הלימוד התורני קודם ללימוד מקצועות ה"חול" ויש להתחיל אותו לכל יהודי מאז שהוא יוצא מבטן אימו
מדרש רבה, סימן סג פרשה ו:
ו ויתרוצצו הבנים בקרבה ר' יוחנן ור"ל
ר"י אמר זה רץ להרוג את זה וזה רץ להרוג את זה
ר"ל אמר זה מתיר ציוויו של זה וזה מתיר ציוויו של זה
רבי ברכיה בשם רבי לוי שלא תאמר משיצא ממעי אמו נזדווג לו אלא עד שהוא במעי אמו זירתיה מתוחה לקבליה
הה"ד (תהלים נח) זורו רשעים מרחם
ויתרוצצו הבנים בקרבה בשעה שהיתה עומדת על בתי כנסיות ובתי מדרשות יעקב מפרכס לצאת
הה"ד (ירמיה א) בטרם אצרך בבטן ידעתיך ובשעה שהיתה עוברת על בתי עבודת כוכבים עשו רץ ומפרכס לצאת
הה"ד זורו רשעים מרחם
ותאמר אם כן למה זה אנכי רבי יצחק אמר מלמד שהיתה אמנו רבקה מחזרת על פתחיהן של נשים ואומרת להן
הגיע לכם הצער הזה בימיכם אם כך הוא צערו של בנים והלואי לא עיברתי
רבי הונא אמר אם כך אני עתיד להעמיד שנים עשר שבטים הלואי לא עיברתי מנין ז"ה (12)
תני בשם רבי נחמיה ראויה היתה רבקה שיעמדו ממנה י"ב שבטים
הה"ד ויאמר ה' לה שני גוים בבטנך דא תרין ושני לאומים הא ארבעה ולאום מלאום יאמץ הא שיתא ורב יעבוד צעיר הא תמניא וימלאו ימיה ללדת הא עשרה ויצא הראשון אדמוני הא חד עשר ואחרי כן יצא אחיו הא תרין עשר ואית דמייתין ליה מן הדין קרא ותאמר אם כן למה זה אנכי זיין שבעה ה"א חמשה הא תרין עשר מנין זה
ותלך לדרוש את ה' וכי בתי כנסיות ובתי מדרשות היו באותן הימים והלא לא הלכה אלא למדרש של שם ועבר ?
אלא ללמדך שכל מי שהוא מקביל פני זקן כמקביל פני שכינה:
ועוד ממסכת יבמות, בירושלמי:
דף ח,ב פרק א הלכה ו גמרא: \
על המדוכה הזאת ישב חגי הנביא והעיד שלשה דברים על צרת הבת שתינשא לכהונה.
ועל עמון ומואב שהן מעשרין מעשר עני בשביעית. ועל גירי תדמור שהן כשרין לבא בקהל.
אמר תלון שני עיני דניהמי לחכמי ישראל.
ראה את רבי יהושע וקרא עליו (ישעיהו כח) את מי יורה דעה.
זכור אני שהיתה אמו מולכת עריסתו לבית הכנסת בשביל שיתדבקו אזניו בדברי תורה.מאמר בנושא דיבור של ילדים:
http://www.miriksnir.com/pages/hebrew/articles/kids-talk.php