כתב נושא: יש לי כמה שאלות בכמה נושאים  (נקרא 3815 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
יש לי כמה שאלות בכמה נושאים
« ב- : ינואר 14, 2009, 21:44:04 »
בס"ד

1.שמעתי מפי חרדי  שאילת והערבה הם לא חלק מארץ-ישראל האם זה נכון?

2.מה הם ההוכחות הכי חזקות לקיומו של ה' ושהתורה אמיתית?

3.האנשים והמדענים הכופרים שלא מאמינים בקיומו של בורא-עולם אז איך לפי-דעתם נברא-העולם? ועל מה הם מסתמכים? ואיך ניתן להפריך את טענותיהם?

4.למה לפי-התורה עבירה של עריות(נגיד להיות עם נשים) היא יותר חמורה מכל-העבירות? למה התורה שמה דגש רב על נושא העריות?

5.למה כמעט ואין גדולי-דור כיום מהציונות-הדתית? 97% מגדולי-הדור הם מהחרדים,ולמה הציונות-הדתית עוסקת רק בנושא ארץ-ישראל ולא מקימה עמותות וארגונים להחזרה-בתשובה?

6.החרדים אומרים שבארץ-ישראל גם יש איסור של להתגרות-בגויים האם זה נכון?

7.מה הכוונה ל:מסית,מין,מדיח,אפיקורוס,מומר-להכעיס?
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!

מנותק Bravo, Dr. Karadzic

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 413
יש לי כמה שאלות בכמה נושאים
« להגיב #1 ב- : ינואר 14, 2009, 22:49:06 »
1. אילת והערבה הם חלק מארץ ישראל בדיוק כמו בני ברק ומודיעין.
2. כיום ניתן למצוא קודים בתורה, ובתנ"ך בכלל, המרמזים על מעשים שהיו אלפי שנים לאחר מכן.
3. קשה מאוד לשכנע את מי שמחליט ש"אין א-ל".
4. באמת שאלה טובה. אין לי מושג למה.
5. חלק מגדולי הדור אמנם איננו חושב כיפה סרוגה, ולאו דווקה שירת בצבא הישראלי שלוש שנים, אבל השקפותיהם דומות לאלו של האיחוד הלאומי, למשל.
6. נטורי קרתא וחסידי סטמר אומרים כך. ישנם רבים החולקים עליהם.
7. ההבדל בין מסית למדיח הוא דק מאוד, ובעיקרון שניהם מסיתים לעבוד עבודה זרה. אפיקורוס הוא הכופר בקבלת התורה בהר סיני, וכן מי שמבזה תלמידי חכמים באופן קבוע. מין הוא מיסיונר נוצרי. מומר להכעיס הוא מי שעובר עבירות בפומבי כדי להפגין שהוא איננו מאמין ביהדות, או איננו חפץ בקיום המצוות.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
יש לי כמה שאלות בכמה נושאים
« להגיב #2 ב- : ינואר 16, 2009, 00:34:21 »
בס"ד

1.שמעתי מפי חרדי  שאילת והערבה הם לא חלק מארץ-ישראל האם זה נכון?

2.מה הם ההוכחות הכי חזקות לקיומו של ה' ושהתורה אמיתית?

3.האנשים והמדענים הכופרים שלא מאמינים בקיומו של בורא-עולם אז איך לפי-דעתם נברא-העולם? ועל מה הם מסתמכים? ואיך ניתן להפריך את טענותיהם?

4.למה לפי-התורה עבירה של עריות(נגיד להיות עם נשים) היא יותר חמורה מכל-העבירות? למה התורה שמה דגש רב על נושא העריות?

5.למה כמעט ואין גדולי-דור כיום מהציונות-הדתית? 97% מגדולי-הדור הם מהחרדים,ולמה הציונות-הדתית עוסקת רק בנושא ארץ-ישראל ולא מקימה עמותות וארגונים להחזרה-בתשובה?

6.החרדים אומרים שבארץ-ישראל גם יש איסור של להתגרות-בגויים האם זה נכון?

7.מה הכוונה ל:מסית,מין,מדיח,אפיקורוס,מומר-להכעיס?


1) אין פוסק אחד בעולם שאומר שאילת היא חלק מא"י!, ואני חושב שגם פירות הגדלים שם פטורים ממעשר, לגבי יו"ט שני של גלויות אני חושב שהם פטורים.

2) המסורת והשכל הישר (ולאחורנה גם המדע)- הייתי ממליץ לקרוא את הספרים הבאים: "מסע אל עמקי ההויה", "ומסע אל פסגת הר סיני" , שניהם של מרן הרב מרדכי נויגרשל שליט"א.

3) בלי שום בעיה, מעט בנושא תורה ומדע בשבילך, תקרא היטב ותשכיל:

א. אני מתייחס לעובדות מדעיות ברצינות, ותיאוריות בתור תיאוריה, ולא בתור עובדה, ולכן אם יש לי תיאוריה חלופית או שאני יכול להפריך את התאוריה - אזי אני לא בבעיה...
ב. צריך לדעת את התורה בשילוב דברי חז"ל לפני שאני (או כל אדם) חווה את דעתי בנושא התורה.
אחרי הקדמה זו נגיע לעיקר:
א. גיל העולם - חכמי הקבלה אומרים (כבר לפני אלפיים שנה), שששת ימי בראשית הראשונים הם אינם יחידות זמן של 24 שעות , אלא זמנים בלתי מוגדרים, הווי אומר שיום אחד של ששת ימי בראשית יכול להיות גם מיליוני שנים, וכל תהליך הבריאה יכול להיות גם מיליארדי שנים - נמצא שאין סתירה בין התורה למדע.
ב. בריאת העולם - עד 1929 עוד נדדה דעתו של אריסטו בנושא "קדמות העולם", שיכול להיות העולם תמיד היה קיים ולא נברא, ב-1929 הוכיח האסטרונום אדווין האבל את תיאורית "התפשטות היקום", וזוג מדענים (ארנו פנזיאס ורוברט וילסון ממעבדות בל) ב-1969 קיבלו על "תיאורית המפץ הגדול" פרס נובל לפיזיקה, וכיום המדענים הנודעים סטיבן הוקינג ורוג'ר פנרוז וג'ון גריבן ממשיכים לפתח אותה, והיא אומרת בקיצור שבהתחלה היה חומר קטן ובעקבות אירוע (פיצוץ) נברא והתפתח כל היקום כפי שאנו מכירים אותו כיום.
חכמי התורה אומרים בדיוק את אותם דברים כבר לפני אלפי שנים: בהתחלה היה חומר קטן שנקרא "חומר היולי" שהכיל בתוכו את כל הבריאה בפוטנציאל וממנו נברא והתפתח כל היקום.
ג. תיאוריית האבולוציה: שפיתח צ'רלס דארווין בספרו "מוצא המינים" ,טוענת שבהתחלה היו צורות חיים פשוטות, ולאחר מכן באו המורכבים. בהתחלה היה אצות, צמחיה, ואח"כ צורות חיים יותר מורכבים דגים רמשים ושרצים מעופפים, ואח"כ חיות בעלות 4 רגליים, ולבסוף האדם - הומו סייפיאנס.
הלא זוהי "גניבה סיפרותית": מהתורה:
בהתחלה צורת חיים פשוטה, צמחיה:
"תדשא הארץ דשא, עשב..." (בראשית א', יא').
אח"כ צורת חיים יותר מורכבת: "ישרצו המים שרץ נפש חיה (דגים), ועוף יעופף על הארץ..." (בראשית א' כ').
אח"כ צורת חיים יותר מורכבת בע"ח: "תוצא הארץ נפש חיה למינה בהמה ורמש וחייתו ארץ למינה" (בראשית א', כד')
ולבסוף אדם, הומו-סייפיאנס: "ויברא אלוקים את האדם" (בראשית א', כז').
יש רק שתי תיאוריות שאנו מתנגדים, ושוב זאת רק תיאוריות אנשים המדע עד היום לא הצליחו להוכיח אותה ולעולם לא יצליחו:
הם טוענים שצורות החיים המורכבים התפתחו מהפשוטים, אבל טענה זאת לא הוכחה עד היום מכיוון שלא נמצאו חוליות ביינים להוכיח תיאוריה זאת, עד היום לא נמצאה חוליית ביינים שתוכיח שמדוב נוצר נשר, ושמאצות נוצרו דגים, ושמזבוב נוצר היפופוטם, ואיך לעזאזל נוצרה הג'ירפה? מכיוון שלתיאוריית ההתפתחות זה מזה לעולם לא נמצאה הוכחה, ולהפך היא התרסקה מכיוון שלא נמצאו חוליות ביינים, חייבים לומר שכל בריאה נוצרה מעצמה כמו שהתורה מתארת, צמחיה לחוד, דגים לחוד, בע"ח חיים לחוד, אדם לחוד...
ותיאוריה שניה - היא "תיאורית האקראיות" - דהיינו הכל קרה במקרה ח"ו, ולא ע"י השגחה פרטית - כמובן שאלו דברי הבל שנדחו אפילו ע"י המדענים עצמם:
אמיל בוריל, מגדולי המתמתיקאים של ההיסתברות בדורינו (בכלל גוי!), בדק מבחינה הסיתברותית מה הסיכוי להתפתחות של חיים כמו שאירעו בעולמינו בצורה אקראית, ולאחר חקירה הוא ניסח חוק הקובע שההתרחשות אשר קרתה בעולמינו נמצאת למעשה מתחת להסתברות של עשר-בחזקת-מינוס-חמישים, ולכן לא הייתה יכולה להתרחש לעולם בצורה אקראית, ויהיו האפשרויות העומדות לרשותה רבות ככל שיהיו (ספר "מוצא החיים" פרפו' טרופ עמ' 208).
זאת אומרת שגם מבחינה מדעית מתמטית היסתברותית טהורה - לכל הייתה חייבת להיות השגחה עליונה, שכן לכל נברא יש בורא, לכל סדר יש מסדר...

נמצאת למד שאין שום סתירה בין תורה למדע, להיפך המדע עורך "גניבה סיפרותית מהתורה"...

5) קדושה זה דבר חשוב מאוד, ואם העם פרוץ בזימה ועריות זה דבר שמראה על כך שהוא מושחת ורק מחפש תאוות, ועינוגי הגוף, וכיודע שכאשר הגוף נהנה כוח הנשמה נחלש, ועם ישראל הוא אשר שאיפתו להעפיל למחוזות רוחניים גבוהים, וכמו שאמר ר' פנחס בן יאיר: "תורה מביאה לידי זהירות, זהירות מביאה לידי זריזות, זריזות מביאה לידי נקיות, נקיות מביאה לידי פרישות, פרישות מביאה לידי טהרה, טהרה מביאה לידי חסידות, חסידות מביאה לידי ענוה, ענוה מביאה לידי יראת חטא, יראת חטא מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי רוח הקודש, רוח הקודש מביאה לידי תחיית המתים".

6) זה לא רק החרדים, עם ישראל ביסודו הוא עם שוחר שלום אבל כאשר קמים עלינו לכלותינו אומרים אנו את הפסוק: "אני שלום וכי אדבר המה למלחמה".

7) שאלה גדולה שאלה:
 הרמב"ם מהלכות רוצח (פ"ד ל"י) כותב: "המינין והוא העובדי הע"ז מישראל, או העושה עבירה להכעיס אפילו אכל נבילה להכעיס הרי זה מין. והאפיקורסין שכופרים בתורה ונבואה מישראל". ע"ש.

כל טוב!



מנותק אחים באמת

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2494
  • פתחו לי פתח כחודו של מחט...
    • האתר שלי
יש לי כמה שאלות בכמה נושאים
« להגיב #3 ב- : ינואר 16, 2009, 04:44:03 »
בס"ד

1.שמעתי מפי חרדי  שאילת והערבה הם לא חלק מארץ-ישראל האם זה נכון?

2.מה הם ההוכחות הכי חזקות לקיומו של ה' ושהתורה אמיתית?

3.האנשים והמדענים הכופרים שלא מאמינים בקיומו של בורא-עולם אז איך לפי-דעתם נברא-העולם? ועל מה הם מסתמכים? ואיך ניתן להפריך את טענותיהם?

4.למה לפי-התורה עבירה של עריות(נגיד להיות עם נשים) היא יותר חמורה מכל-העבירות? למה התורה שמה דגש רב על נושא העריות?

5.למה כמעט ואין גדולי-דור כיום מהציונות-הדתית? 97% מגדולי-הדור הם מהחרדים,
ולמה הציונות-הדתית עוסקת רק בנושא ארץ-ישראל ולא מקימה עמותות וארגונים להחזרה-בתשובה?

6.החרדים אומרים שבארץ-ישראל גם יש איסור של להתגרות-בגויים האם זה נכון?

7.מה הכוונה ל:מסית,מין,מדיח,אפיקורוס,מומר-להכעיס?

דבר ראשון, אני רוצה להעיר כי שאלות בהלכה
יש להפנות לרבנים ומורי הוראה גדולים וידועים
כדי שחס וחלילה לא תצא תקלה ע"י אף משתמש בפורום

לגבי השאלות:
 :old_cool:1. יש ענין בזה, ולכן גידולי ערבה, לא נחשבים כ-יבול ארץ ישראל
וניתן לאכול אותם בלי בעיה שנת השמיטה.

 :old_Cool3:2. העולם קיים?
זוהי נקודת המוצא הראשונה לרצף השתלשלות ההוכחות במדעי האלוהות.
בספר "מורה הנבוכים", מסביר הרמב"ם ממש בפרוטרוט.

 :old_Cool3:3. יש את שיטת המפץ הגדול - שלטענת היהדות היא חופפת לבריאה (רמב"ן וזוהר).
יש את שיטת תורת האבולוציה של דרווין, שכיום המדענים בעולם הבינו שהיא חסרת הגיון.

ישנן 2 השקפות בפילוסופיה - שהיא מדע של הגיון:
השקפת קדמות העולם - מאז ותמיד היה קיים
השקפת חידוש העולם - נברא בשלב כל שהוא
כמובן שהנכונה למסקנה היא השניה.

חשבתי רבות האם להכנס לזה
והאמת היא שזה לא מתאים לכולם

הלימוד של מדעי האלוהות הוא לא להמון העם
ולכן אני לא אתחיל כאן על רגל אחת

אני קראתי את חובות הלבבות - רבנו בחיי, ומורה הנבוכים - הרמב"ם, בינתיים
יש עוד להמשיך את הכוזרי - ר' יהודה הלוי-ריה"ל, ואמונות ודעות - רס"ג, לפחות
על מנת לחדד את הבנת המציאות בנשמה שלי

ומצוות עשה יש בדבר, לכל יהודי

 :old_Cool3:4. פשוט ללמוד את פרק מ"ט (חלק ג), במורה הנבוכים:
http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/more/c17-2.htm#1

 :old_Cool3:5. לדעתי ניתן לראות בגדולי הדור של הציבור ה"סרוג" הלאומי
את העשייה הרבה בשטח והקרב האישית למצוות הארץ בגופם ממש
כמי שהיו בהפגנות ובפעילויות,
וגם בהתנגדות בגופם ממש לגירושים מחלקי א"י השונים לצערנו הרב.

זה כמו להבדיל בצבא.
יש מי שמשרת כחייל במדים מספר חודשים.
ויש מי שלומד בישיבות ו'תורתו אומנותו".
מי בעיני הציבור החילוני גדול יותר?
בוודאי שהחייל!
ולכן כאן ההשוואה היא - רבני הציבור החרדי לתלמידי הישיבות,
ורבני הציבור ה"סרוג" לאומי לחייל במדים - שעושה את ההשתדלות המעשית.

וכן, יש ארגוני החזרה בתשובה של כיפות סרוגות, כמו "מכון מאיר" ו"בראש יהודי".
אך הנושא של א"י חשוב כנראה יותר, כי מדובר בפיקוח נפש וודאי.

 :old_Cool3:6. אלה הם חסידי נטורי קרתא
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,17437.msg121885.html#msg121885

זה לא נכון, בא"י יש לנו זכות לתבוע אותה מידי יושביה

 :old_Cool3:7. יהודים שעוברים על המצוות בכוונת זדון
לא מפני שהם תאוותנים - "רעבים", אלא על מנת להכעיס את הציבור/בורא עולם.
זאת עקב, החינוך הלקוי שקיבלו, או השקפות זרות שהגיעו אליהן,
או שהיצר הרע הצליח להכניס אותם ל-"בלבלות" ברמות קיצוניות.
להלן קישור,
http://www.mechon-mamre.org/i/1503n.htm
משנה תורה, הלכות תשובה פרק ג':
יד  [ו] וְאֵלּוּ שְׁאֵין לָהֶן חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא, אֵלָא נִכְרָתִין וְאוֹבְדִין, וְנִדּוֹנִין עַל גֹּדֶל רִשְׁעָם וְחַטָּאתָם, לְעוֹלָם וּלְעוֹלְמֵי עוֹלָמִים:  הַמִּינִים, וְהָאֲפֵיקוֹרוֹסִים, וְהַכּוֹפְרִים בַּתּוֹרָה, וְהַכּוֹפְרִים בִּתְחָיַת הַמֵּתִים, וְהַכּוֹפְרִים בְּבִיאַת הַגּוֹאֵל, וְהַמְּשֻׁמָּדִים, וּמַחְטִיאֵי הָרַבִּים, וְהַפּוֹרְשִׁים מִדַּרְכֵי צִבּוּר, וְהָעוֹשֶׂה עֲבֵרוֹת בְּיָד רָמָה בְּפַרְהֶסְיָה כִּיהוֹיָקִים, וְהַמּוֹסְרִים, וּמַטִּילֵי אֵימָה עַל הַצִּבּוּר שֶׁלֹּא לְשֵׁם שָׁמַיִם, וְשׁוֹפְכֵי דָּמִים, וּבַעֲלֵי לָשׁוֹן הָרַע, וְהַמּוֹשֵׁךְ עָרְלָתוֹ.

טו  [ז] חֲמִשָּׁה הֶן הַנִּקְרָאִין מִינִים:  הָאוֹמֵר שְׁאֵין שָׁם אֱלוֹהַּ, וְאֵין לָעוֹלָם מַנְהִיג; וְהָאוֹמֵר שֶׁיֵּשׁ שָׁם מַנְהִיג, אֲבָל הֶם שְׁנַיִם אוֹ יָתֵר; וְהָאוֹמֵר שֶׁיֵּשׁ שָׁם רִבּוֹן אֶחָד, אֵלָא שְׁהוּא גּוּף וּבַעַל תְּמוּנָה; וְכֵן הָאוֹמֵר שְׁאֵינוּ לְבַדּוֹ רִאשׁוֹן וְצוּר לַכֹּל; וְכֵן הָעוֹבֵד אֱלוֹהַּ זוּלָתוֹ, כְּדֵי לִהְיוֹת מֵלִיץ בֵּינוֹ וּבֵין רִבּוֹן הָעוֹלָמִים.  כָּל אֶחָד מֵחֲמִשָּׁה אֵלּוּ מִין.

טז  [ח] שְׁלוֹשָׁה הֶן הַנִּקְרָאִין אֲפֵיקוֹרוֹסִים:  הָאוֹמֵר שְׁאֵין שָׁם נְבוּאָה כְּלָל, וְאֵין שָׁם מַדָּע שֶׁמַּגִּיעַ מֵהַבּוֹרֵא לְלֵב בְּנֵי הָאָדָם; וְהַמַּכְחִישׁ נְבוּאָתוֹ שֶׁלְּמֹשֶׁה רַבֵּנוּ; וְהָאוֹמֵר שְׁאֵין הַבּוֹרֵא יוֹדֵעַ מַעֲשֵׂה בְּנֵי הָאָדָם.  כָּל אֶחָד מִשְּׁלוֹשָׁה אֵלּוּ אֲפֵיקוֹרוֹס.

יז  שְׁלוֹשָׁה הֶן הַכּוֹפְרִים בַּתּוֹרָה:  הָאוֹמֵר שְׁאֵין הַתּוֹרָה מֵעִם ה', אַפִלּוּ פָּסוּק אֶחָד, אַפִלּוּ תֵּבָה אַחַת--אִם אָמַר מֹשֶׁה אֲמָרוֹ מִפִּי עַצְמוֹ, הֲרֵי זֶה כּוֹפֵר בַּתּוֹרָה; וְכֵן הַכּוֹפֵר בְּפֵרוּשָׁהּ, וְהִיא תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וְהִכְחִישׁ מַגִּידֶיהָ, כְּגוֹן צַדּוּק וּבַיְתּוֹס; וְהָאוֹמֵר שֶׁהַבּוֹרֵא הִחְלִיף מִצְוָה זוֹ בְּמִצְוָה אַחֶרֶת, וּכְבָר בָּטְלָה תּוֹרָה זוֹ, אַף עַל פִּי שְׁהִיא הָיְתָה מֵעִם ה', כְּגוֹן הַנּוֹצְרִיִּים וְהַהַגְרִיִּים.  כָּל אֶחָד מִשְּׁלוֹשָׁה אֵלּוּ כּוֹפֵר בַּתּוֹרָה.

יח  [ט] שְׁנַיִם הֶן הַמְּשֻׁמָּדִים:  הַמְּשֻׁמָּד לַעֲבֵרָה אַחַת, וְהַמְּשֻׁמָּד לְכָל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ.  הַמְּשֻׁמָּד לַעֲבֵרָה אַחַת--זֶה שֶׁהִחְזִיק עַצְמוֹ לַעֲשׂוֹת אוֹתָהּ עֲבֵרָה בְּזָדוֹן וְנִתְפַּרְסַם בָּהּ וְהֻרְגַּל, אַפִלּוּ הָיְתָה מִן הַקַּלּוֹת, כְּגוֹן שֶׁהֻחְזַק תָּמִיד לִלְבֹּשׁ שַׁעַטְנֵז אוֹ לְהַקִּיף פֵּאָה, וְנִמְצָא כְּאִלּוּ בָּטְלָה מִצְוָה זוֹ מִן הָעוֹלָם אֶצְלוֹ--הֲרֵי זֶה מְשֻׁמָּד לְאוֹתוֹ דָּבָר:  וְהוּא, שֶׁיַּעֲשֶׂה לְהַכְעִיס.  וְהַמְּשֻׁמָּד לְכָל הַתּוֹרָה, כְּגוֹן הַחוֹזֵר לְדָתֵי הַגּוֹיִים בְּשָׁעָה שֶׁגּוֹזְרִין שְׁמָד וְיִדָּבֵק בָּהֶן, וְיֹאמַר וּמַה בֶּצַע לִי לְהִדָּבֵק בְּיִשְׂרָאֵל שְׁהֶן שְׁפָלִים וְנִרְדָּפִים, טוֹב לוֹ שֶׁיִּדָּבֵק בְּאֵלּוּ שֶׁיָּדָן תַּקִּיפָה--הֲרֵי זֶה מְשֻׁמָּד לְכָל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ.
« עריכה אחרונה: ינואר 16, 2009, 05:44:29 על ידי אחים באמת »

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
יש לי כמה שאלות בכמה נושאים
« להגיב #4 ב- : פברואר 04, 2009, 23:24:18 »
בס"ד
הוכחה שהתורה מן השמיים ושהיא כולה אמת!!!!!
תורה מן השמים 
 
נאמר בתורה: ''את זה תאכלו מכל אשר במים כל אשר לו סנפיר וקשקשת תאכלו'' (דברים יד, ט). וקיבלנו בתורה שבעל-פה (משנה מסכת נדה פרק ו) ''כל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר. ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת''.
 
 
   
 
נאמר בתורה: ''את זה תאכלו מכל אשר במים כל אשר לו סנפיר וקשקשת תאכלו'' (דברים יד, ט). וקיבלנו בתורה שבעל-פה (משנה מסכת נדה פרק ו) ''כל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר. ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת''.

נותן התורה מכריז ומגלה חוק טבע אשר הטביע בבריאה: כל דג או יצור מים אחר, אם יש לו קשקשת, אזי בהכרח ימצא בו סנפיר. אבל סנפיר אינו בהכרח קשור לקשקשת.

עתה נתבונן. אפילו בזמנינו, לאחר גילוי וחקר מאות ואלפי זנים לא נודעים של דגים ושאר יצורי מים. האם יש מדען בתחום חקר החי שבמים, בעל שם עולמי, אשר יעז להרשות לעצמו להכריז משפט זה: ''כל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר. ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת''?

התורה שבעל-פה הועלתה על הכתב לפני כאלפיים שנה. והיא ציינה בגאון משפט זה, אשר חכמי התורה קיבלוהו יחד עם שאר פרטי התורה שבעל-פה איש מפי איש עד משה רבינו, אשר קיבלו ממי שאמר והיה העולם.

לא יפלא אפוא , שכל הדגים ושאר יצורי המים כולם ללא יוצא מן הכלל, מתאימים לחוק זה.

האם יש אי מי אשר יכול היה לדעת זאת בבטחה, מלבד בורא העולם??

נאמר גם בתורה: ''וידבר ה' אל משה ואל אהרון לאמר אליהם. דברו אל בני ישראל לאמור: זאת החיה אשר תאכלו מכל הבהמה אשר על הארץ. כל מפרסת פרסה ושוסעת שסע פרסות, מעלת גרה בבהמה אותה תאכלו'' (ויקרא יא א-ג ).

כלומר, המבקש לאכול מן הבהמות או החיות אשר ביבשה, עליו לבדוק אם בבהמה או בחיה זו נמצאים שני סימני הטהרה: א. הפרסת פרסה (שפרסות רגליה אינן מיקשה אחת אלא שסועות). ב. העלאת גרה (העלאת מאכל שנית לאחר בליעתו).

והנה בפסוקים הבאים מגלה התורה חוק בבריאה: מבין כל אלפי ורבבות סוגי וזני הבהמות והחיות שבעולם ישנם רק ארבעה בעלי חיים אשר העלאת גרה והפרסת פרסה אינם קשורים זה לזה.

כלומר שהם מעלי גרה ולא מפריסי פרסה, או מפריסי פרסה ולא מעלי גרה. בכל שאר בעלי החיים הפרסת הפרסה והעלאת הגרה קשורים בהכרח זה בזה. או שהיו בו שני סימני הטהרה, או שלא יהיה אף אחד מהם.

התורה גם מפרטת את שמותיהם, ואת סימן הטהרה הנמצא בכל אחד מהם. וכך נאמר: ''אך את זה לא תאכלו ממעלי הגרה וממפריסי הפרסה: את הגמל כי מעלה גרה הוא, ופרסה איננו מפריס, טמא הוא לכם.

ואת השפן כי מעלה גרה הוא ופרסה לא יפריס, טמא הוא לכם. ואת הארנבת כי מעלת גרה היא, ופרסה לא הפריסה, טמאה היא לכם. ואת החזיר כי מפריס פרסה הוא לכם ושוסע שסע פרסה, והוא גרה לא יגר, טמא הוא לכם'' (ויקרא יא ד-ז).

לסיכום:

הגמל, השפן והארנבת בלבד, מעלים גרה ואינם מפריסים פרסה.

החזיר בלבד, מפריס פרסה ואינו מעלה גרה.

בכל שאר בעלי החיים בעולם שני תכונות אלו קשורים זה בזה!

כותב התורה מתחייב לדורות עולם שכל בעל חי אשר יגיע לידינו, ואין זה חשוב אם הוא מיערות העד שבאוסטרליה או מג'ונגל אפריקני או אף מיבשת אמריקה שהתגלתה רק לפני כמה מאות שנה, אם אינו אחד מארבעת בעלי החיים הנ''ל, ומצאנו בו סימן טהרה אחד, אזי בהכרח יימצא בו סימן הטהרה הנוסף!

מדברי הרב ברוך אפשטיין מפינסק, בספרו תורה תמימה (ויקרא יא): ''… להודיע בזה מעלת התורה, שמתוכה ניכר נתינתה מפי הגבורה בכוח אלוקי ממעל. כי האדם בשר ודם, אי אפשר לו להחליט שרק אלה סימניהם כן ולא זולתם.

. כי אולי נמצאים על ארץ רבה עוד ברואים בסימנים אלה כמו הגמל, שפן ,ארנבת וחזיר? ופן אולי במשך השנים והדורות יבוא רעהו ויחקור וימצא עוד כאלה? אבל הקדוש-ברוך-הוא רק הוא יודע שאין במציאות יותר מאלה שהזכיר כאן. כאשר באמת אנו רואים מאז ניתנה תורה לא מצאו התרים והחוקרים עוד מינים! והן הן מנפלאות תמים דעים וסגולות תורתו''.
 
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
יש לי כמה שאלות בכמה נושאים
« להגיב #5 ב- : פברואר 14, 2009, 23:03:28 »
בס"ד
הרצאה של הרב אמנון יצחק שהתורה אמת:
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!