כתב נושא: שאלה -מה יחס התלמוד לגויים?  (נקרא 6019 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק arter1

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 800
שאלה -מה יחס התלמוד לגויים?
« ב- : דצמבר 30, 2008, 22:11:45 »
בהרבה פורומים וסרטונים אנטישמיים אומרים שכתוב בתלמוד הבבלי כי הלא יהודים הם בהמות או תת אדם.
אם מישהוא יודע מה יחס התלמוד הבבלי כלפי הגויים, אז שבבקשה יגיד לי מה הוא ואיפה זה כתוב.
תודה מראש

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
שאלה -מה יחס התלמוד לגויים?
« להגיב #1 ב- : דצמבר 30, 2008, 22:22:23 »
בס"ד

בלי להתעמק יותר מדי, כבר עכשיו אני יכול לומר לך בוודאות שזה שקר גמור.  גוי ששומר 7 מצוות בני נח זוכה להכנס בדיוק לאותו גן עדן כמו גדולי ישראל.  בספר היראה לרבנו יונה, כתוב: "ויהיה מקדים בשלום כל אדם, אפילו אינו-ישראל, כדי שיהיה אהוב ונחמד לבריות".  זה מפרי עטו של רבנו יונה!  אני נתקלתי בכל מיני דוסים שמנים, מגעילים ומושחתים בגלות, שעסוקים בלרמות לא רק גוים אלא גם יהודים, והם יכולים "לצטט" התלמוד מכאן ועד הודעה חדשה, אבל הם (והאנטישמים הגוים למיניהם) רק מסלפים את האמת ומחללים שם שמיים בהתנהגות ובדיבורים שלהם.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
שאלה -מה יחס התלמוד לגויים?
« להגיב #2 ב- : דצמבר 30, 2008, 22:29:49 »
כתוב אצלינו בתלמוד אפילו"חביב אדם שנברא בצלם"
כל אדם הוא חביב אבל כמובן שנשמתו של יהודי היא בדרגה גבוהה יותר לכל אדם יש מטרה !
לשם הוכחיך לאנטישמים אז שידעו שכשבית המקדש היה קיים חוץ מהקורבנות שכל אדם מישראל הקריב אז הקריבו עוד 70 קורבנות כנגד 70 אומות העולם כדי שלכל אומה יהיה טוב וירד לה שפע לעולם הגשמי!
לעם הנבחר עם ישראל אין שום אינטרס לפגוע בגויים אנחנו נלחמים רק כי כתוב הקם להורגך השכם להורגו!
תגיד לבורים  האלה שלפני שפותחים את הפה שלהם אז שקודם כל יקראו אם הם יודעים בכלל ואז ידברו!
בס"ד

בלי להתעמק יותר מדי, כבר עכשיו אני יכול לומר לך בוודאות שזה שקר גמור.  גוי ששומר 7 מצוות בני נח זוכה להכנס בדיוק לאותו גן עדן כמו גדולי ישראל.  בספר היראה לרבנו יונה, כתוב: "ויהיה מקדים בשלום כל אדם, אפילו אינו-ישראל, כדי שיהיה אהוב ונחמד לבריות".  זה מפרי עטו של רבנו יונה!  אני נתקלתי בכל מיני דוסים שמנים, מגעילים ומושחתים בגלות, שעסוקים בלרמות לא רק גוים אלא גם יהודים, והם יכולים "לצטט" התלמוד מכאן ועד הודעה חדשה, אבל הם (והאנטישמים הגוים למיניהם) רק מסלפים את האמת ומחללים שם שמיים בהתנהגות ובדיבורים שלהם.
ולגבי גויים ששומרים שבע מצוות בני נוח זכאים לגן עדן רק ברמה של גוי שזה לא מתקרב לרמה של יהודי!
ולדעתי יהודיםחרדים בגלות לא ממציאים דברים אלה הגויים סתם מנסים להפיל שנאה על היהודים ונגד היהדות בפרט!

« עריכה אחרונה: דצמבר 30, 2008, 22:33:33 על ידי arabhater »
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק 2shpatz

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 460
  • קוה אל ה', חזק ואמץ ליבך וקוה אל ה'
שאלה -מה יחס התלמוד לגויים?
« להגיב #3 ב- : דצמבר 30, 2008, 23:43:56 »
בהרבה פורומים וסרטונים אנטישמיים אומרים שכתוב בתלמוד הבבלי כי הלא יהודים הם בהמות או תת אדם.
אם מישהוא יודע מה יחס התלמוד הבבלי כלפי הגויים, אז שבבקשה יגיד לי מה הוא ואיפה זה כתוב.
תודה מראש

אתה יכול להביא קישור?

דבר נוסף, אני יודע שבמזמור "אשרי יושבי ביתך" הוזכר משהו נגד הגויים באות נ' אך המשפט הוסר...
ערבי טוב זה ערבי עם עט!!!
"ברוך אתה ה' המעריב ערבים" (;

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
שאלה -מה יחס התלמוד לגויים?
« להגיב #4 ב- : דצמבר 31, 2008, 01:26:02 »
"אתם קרויין אדם, ואין נכרים קרויין אדם"
(בבא מציעא קיד: וחוזר על עצמו בהרבה מדרשי חז"ל)

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
שאלה -מה יחס התלמוד לגויים?
« להגיב #5 ב- : דצמבר 31, 2008, 01:29:58 »
"נכרי ערום - אסור לקרות קריאת שמע כנגדו. מאי איריא נכרי, אפילו ישראל נמי! - ישראל -
פשיטא ליה דאסור, אלא נכרי אצטריכא ליה; מהו דתימא: הואיל וכתיב בהו אשר בשר חמורים
בשרם, אימא כחמור בעלמא הוא".
(ברכות כה:)

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
שאלה -מה יחס התלמוד לגויים?
« להגיב #6 ב- : דצמבר 31, 2008, 04:09:23 »
בס"ד

כדי שלא יוצאו דברים מהקשרם, הרשו לי לצטט מתוך פרוש המכבי:


כך אמרו חז"ל (סנהדרין נח: ) : "גוי שהכה את ישראל חייב מיתה, שנאמר: 'ויפן כה וכה... ויך את המצרי'.  וא"ר חנינא: הסוטר לועו של ישראל כאילו סוטר לועו של שכינה, שנאמר (משלי כ:כה): 'מוקש אדם ילע קדש'".  ופירש רש"י: "הנוקש את האדם, היינו ישראל שקרויין אדם, דכתיב (יחזקאל לד:לא): 'ואתן צאני, צאן מרעיתי, אדם אתם', אתם קרויין אדם ואין גוים קרויין אדם (יבמות סא.)".

הכוונה היא, שהקב"ה השכין את שמו על ישראל, ונתן בהם את הקדושה של אדם, של התרוממות, כמו שאמר דוד (תהלים ח:ה-ו): "מה אנוש כי תזכרנו ובן אדם כי תפקדנו ותחסרהו מעט מאלקים...".  כלומר, הקב"ה ברא את האדם שיגיע עד ל"מעט מעלקים", ורק יהודי יכול להגיע לדרגת האדם הזה, כי רק לו ניתנו הקדושה האלוקית והתורה, שיוכל להגיע דרכן להתרוממות.  ויש קצת ראיה לזה, ממה שבפסוק שלנו נקראו גם המצרי וגם העברי "איש", אלא שהעברי נקרא "איש מאחיו".  כלומר, ודאי שכל אנוש נקרא "איש", אבל יש "איש מאחיו", דהיינו ישראלי שהוא יותר קרוב אליו.  רק איש מישראל הוא בגדר ה"אדם" שחשב הקב"ה ליצור בבראשית העולם, ולכן היום אין גוי יכול להגיע לדרגת "אדם" אלא לדרגת "אנוש".  הרי אנוש חי אחרי שאדם גורש מגן עדן, ובזמנו "טעו בני אדם טעות גדולה... ואנוש עצמו מן הטועים היה" (רמב"ם, הלכות ע"ז א:א), והטעות היתה, שחשבו שמכיון שהשמש והירח משמשים את ה', ראוי לעבוד גם אותם.  ומאז, כל גוי נקרא "אנוש" או סתם "איש", שפירושו אנוש שנמצא וקיים (מלשון "יש").  אבל ה"איש" שמגיע לדרגת "אדם", הוא רק איש מישראל, "מאחיו".  ונ"ל שמשום כך קורא הקב"ה ליחזקאל "בן אדם", להבליט בפני יהודי הגולה את ההבדל: אתם אדם ולא הגוים.  ומשום כך קודם יהודי לגוי בצדקה ובגמ"ח ובעזרה.

ולכן גוי שמכה יהודי "כאילו סוטר לועו של שכינה" - כי הוא מכה בקדושה ובשכינה שבו.  ועוד, כמו שאמרנו הרבה פעמים, חילול ישראל הוא חילול השם, ולכן גוי שאינו מפחד מיהודי ומבזה אותו במכה, הוא מחרף גם את ה'.

...

אין היהודי דומה לגוי, וכל פעם שכתוב "אח" או "רע", מדובר ביהודי.  ואע"פ שיש להתנהג עם כל אדם ביושר, מ"מ יש התחייבות כלפי יהודי יותר מאשר כלפי גוי, משום שהיהודים הם כולם חלק מהעם הנבחר והקדוש.  ומשום כך כתבה התורה (דברים כג:כ-כא): "לא תשיך לאחיך נשך... לנכרי תשיך ולאחיך לא תשיך", ופירש הרמב"ן: "שיהיה רבית הנכרי מותר, ולא הזכיר כן בגזל ובגניבה, כמו שאמרו: 'גזל גוי אסור' (ב"ק קיג: ) , אבל הרבית שהוא [טובה לגוי ולא עוול, שהרי הוא מקבל כסף שהוא צריך, ובכן] נעשה לדעת שניהם וברצונם, לא נאסר [לקחת או לתת ליהודי] אלא מצד האחוה והחסד, כמו שציווה 'ואהבת לרעך כמוך' (ויקרא יט:יח)...".  דבר גדול, כלל גדול למדנו כאן:  שלעשות עוול לגוי אסור, אבל לא נצטווינו לעשות איתו חסד ורחמים ואהבה; מה שאין כל ליהודי שהוא "מאחיו" - אין גבול לחסד שציוונו ה' לעשות איתו.


כל מה שכתוב בתלמוד משתלב בתמונה הגדולה שמתוארת בצורה מתומצתת בציטוט שהבאתי למעלה של גדול דורינו, הקדוש הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד זיע"א.  נראה לי שההיקש שגויים מסויימים הם כמו חמורים נובע מסיפור העקידה, "ביום השלישי וישא אברהם את עיניו וירא את המקום מרחוק. ויאמר אברהם אל נעריו שבו לכם פה עם החמור ואני והנער נלכה עד כה ונשתחוה ונשובה אליכם".  אמרו על כך חז"ל: מה ראה? ראה ענן קשור בהר. אמר: דומה שאותו מקום שאמר לי הקב"ה להקריב את בני - שם. אמר ליצחק: רואה את מה שאני רואה? אמר לו: הין! אמר לשני נעריו: רואים אתם מה שאני רואה? אמרו לו: לאו! אמר: הואיל וחמור אינו רואה ואתם אין אתם רואים - "שבו לכם פה עם החמור". (מדרש רבה, פרשה נ"ו).  כמובן, ישנו גם הסיפור של פרשת בלק בה מתואר בלעם בן בעור, נביא גוי, שרכב על אתונו ולא ראה את מלאך ה' מתייצב בדרך לעומת בלעם, ואילו האתון ראה ורבץ תחת בלעם.  בלעם היכה את האתון, והאתון בדרך פלא פתחה פיה והחלה להתווכח עימו.  האתון ראתה את מה שנביא הגוים לא ראה.  בכל מקרה, אני מבטיח לך שהגוים הנוצרים האוונגליסטים שעשו חסד עם חיים בן-פסח כשהיה אסור בכלא האמריקאי (ללא כל כוונות מסיונריות), ושלומדים תנ"ך כל יום (למרות שהם לא מחוייבים לכך עפ"י הברית ה"חדשה"), ושמתפללים כל יום לשלום ירושלים ולשלומם של ישראל, הם כלל וכלל לא חמורים, ואילו חז"ל היו חיים כיום ורואים איך מתלבשים, מתנהגים ומדברים הערב רב השמאלנים, הבוגדים והמוסרים, שונאי ישראל, שטופי זימה וניאוף, אויבי ה', חז"ל היו קוראים ליהודונים האלה חמורים.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
שאלה -מה יחס התלמוד לגויים?
« להגיב #7 ב- : דצמבר 31, 2008, 06:11:02 »
אתה יכול להביא קישור?

דבר נוסף, אני יודע שבמזמור "אשרי יושבי ביתך" הוזכר משהו נגד הגויים באות נ' אך המשפט הוסר...
אני לא בטוח אבל יש פסוק אל נקמות אדוני אל נקמות הופיע הכוונה שהקב"ה ינקום בכל אומות העולם בכל מי שהרע לישראל בגוג ומגוג  שבמשך כל ההיסטוריה כל הגויים שחיללו את שמו אז הקב"ה ינקום בהם!
בס"ד

כדי שלא יוצאו דברים מהקשרם, הרשו לי לצטט מתוך פרוש המכבי:


כך אמרו חז"ל (סנהדרין נח: ) : "גוי שהכה את ישראל חייב מיתה, שנאמר: 'ויפן כה וכה... ויך את המצרי'.  וא"ר חנינא: הסוטר לועו של ישראל כאילו סוטר לועו של שכינה, שנאמר (משלי כ:כה): 'מוקש אדם ילע קדש'".  ופירש רש"י: "הנוקש את האדם, היינו ישראל שקרויין אדם, דכתיב (יחזקאל לד:לא): 'ואתן צאני, צאן מרעיתי, אדם אתם', אתם קרויין אדם ואין גוים קרויין אדם (יבמות סא.)".

הכוונה היא, שהקב"ה השכין את שמו על ישראל, ונתן בהם את הקדושה של אדם, של התרוממות, כמו שאמר דוד (תהלים ח:ה-ו): "מה אנוש כי תזכרנו ובן אדם כי תפקדנו ותחסרהו מעט מאלקים...".  כלומר, הקב"ה ברא את האדם שיגיע עד ל"מעט מעלקים", ורק יהודי יכול להגיע לדרגת האדם הזה, כי רק לו ניתנו הקדושה האלוקית והתורה, שיוכל להגיע דרכן להתרוממות.  ויש קצת ראיה לזה, ממה שבפסוק שלנו נקראו גם המצרי וגם העברי "איש", אלא שהעברי נקרא "איש מאחיו".  כלומר, ודאי שכל אנוש נקרא "איש", אבל יש "איש מאחיו", דהיינו ישראלי שהוא יותר קרוב אליו.  רק איש מישראל הוא בגדר ה"אדם" שחשב הקב"ה ליצור בבראשית העולם, ולכן היום אין גוי יכול להגיע לדרגת "אדם" אלא לדרגת "אנוש".  הרי אנוש חי אחרי שאדם גורש מגן עדן, ובזמנו "טעו בני אדם טעות גדולה... ואנוש עצמו מן הטועים היה" (רמב"ם, הלכות ע"ז א:א), והטעות היתה, שחשבו שמכיון שהשמש והירח משמשים את ה', ראוי לעבוד גם אותם.  ומאז, כל גוי נקרא "אנוש" או סתם "איש", שפירושו אנוש שנמצא וקיים (מלשון "יש").  אבל ה"איש" שמגיע לדרגת "אדם", הוא רק איש מישראל, "מאחיו".  ונ"ל שמשום כך קורא הקב"ה ליחזקאל "בן אדם", להבליט בפני יהודי הגולה את ההבדל: אתם אדם ולא הגוים.  ומשום כך קודם יהודי לגוי בצדקה ובגמ"ח ובעזרה.

ולכן גוי שמכה יהודי "כאילו סוטר לועו של שכינה" - כי הוא מכה בקדושה ובשכינה שבו.  ועוד, כמו שאמרנו הרבה פעמים, חילול ישראל הוא חילול השם, ולכן גוי שאינו מפחד מיהודי ומבזה אותו במכה, הוא מחרף גם את ה'.

...

אין היהודי דומה לגוי, וכל פעם שכתוב "אח" או "רע", מדובר ביהודי.  ואע"פ שיש להתנהג עם כל אדם ביושר, מ"מ יש התחייבות כלפי יהודי יותר מאשר כלפי גוי, משום שהיהודים הם כולם חלק מהעם הנבחר והקדוש.  ומשום כך כתבה התורה (דברים כג:כ-כא): "לא תשיך לאחיך נשך... לנכרי תשיך ולאחיך לא תשיך", ופירש הרמב"ן: "שיהיה רבית הנכרי מותר, ולא הזכיר כן בגזל ובגניבה, כמו שאמרו: 'גזל גוי אסור' (ב"ק קיג: ) , אבל הרבית שהוא [טובה לגוי ולא עוול, שהרי הוא מקבל כסף שהוא צריך, ובכן] נעשה לדעת שניהם וברצונם, לא נאסר [לקחת או לתת ליהודי] אלא מצד האחוה והחסד, כמו שציווה 'ואהבת לרעך כמוך' (ויקרא יט:יח)...".  דבר גדול, כלל גדול למדנו כאן:  שלעשות עוול לגוי אסור, אבל לא נצטווינו לעשות איתו חסד ורחמים ואהבה; מה שאין כל ליהודי שהוא "מאחיו" - אין גבול לחסד שציוונו ה' לעשות איתו.


כל מה שכתוב בתלמוד משתלב בתמונה הגדולה שמתוארת בצורה מתומצתת בציטוט שהבאתי למעלה של גדול דורינו, הקדוש הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד זיע"א.  נראה לי שההיקש שגויים מסויימים הם כמו חמורים נובע מסיפור העקידה, "ביום השלישי וישא אברהם את עיניו וירא את המקום מרחוק. ויאמר אברהם אל נעריו שבו לכם פה עם החמור ואני והנער נלכה עד כה ונשתחוה ונשובה אליכם".  אמרו על כך חז"ל: מה ראה? ראה ענן קשור בהר. אמר: דומה שאותו מקום שאמר לי הקב"ה להקריב את בני - שם. אמר ליצחק: רואה את מה שאני רואה? אמר לו: הין! אמר לשני נעריו: רואים אתם מה שאני רואה? אמרו לו: לאו! אמר: הואיל וחמור אינו רואה ואתם אין אתם רואים - "שבו לכם פה עם החמור". (מדרש רבה, פרשה נ"ו).  כמובן, ישנו גם הסיפור של פרשת בלק בה מתואר בלעם בן בעור, נביא גוי, שרכב על אתונו ולא ראה את מלאך ה' מתייצב בדרך לעומת בלעם, ואילו האתון ראה ורבץ תחת בלעם.  בלעם היכה את האתון, והאתון בדרך פלא פתחה פיה והחלה להתווכח עימו.  האתון ראתה את מה שנביא הגוים לא ראה.  בכל מקרה, אני מבטיח לך שהגוים הנוצרים האוונגליסטים שעשו חסד עם חיים בן-פסח כשהיה אסור בכלא האמריקאי (ללא כל כוונות מסיונריות), ושלומדים תנ"ך כל יום (למרות שהם לא מחוייבים לכך עפ"י הברית ה"חדשה"), ושמתפללים כל יום לשלום ירושלים ולשלומם של ישראל, הם כלל וכלל לא חמורים, ואילו חז"ל היו חיים כיום ורואים איך מתלבשים, מתנהגים ומדברים הערב רב השמאלנים, הבוגדים והמוסרים, שונאי ישראל, שטופי זימה וניאוף, אויבי ה', חז"ל היו קוראים ליהודונים האלה חמורים.
ישר כוח על הטקסטים! O0
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!