אם הרוב היה צודק הייתי נוצרי או מוסלמי או בודהיסטי.
מצינו בגמרא (סנהד' כו) המספרת על המצור שעשה סנחריב על ירושלים בזמן חזקיהו המלך. בתוך ירושלים היו שתי קבוצות, קבוצה אחת הנאמנת למלך ולנביא ישעיהו, וקבוצה נגדית הקשורה לשבנא הסופר, שיצר קשר עם סנחריב ורצה להיכנע בניגוד לעמדת המלך והנביא. אומר חזקיהו לישעיהו, רוב העם לא עמנו, שהרי 130 אלף הם עם שבנא הסופר, ורק 110 אלף הולכים עמנו. תשובת ישעיהו היתה: "
קשר רשעים אינו מן המניין".
אז גם אם רוב מסוים לצד אחד, אבל הם נוצרים בודהיסטים וכו' הם קשר של רשעים שאינו מן המניין. אבל אם יש יהודים (רבנים) שסוברים משהו מסוים להלכה ורובא דרובא של הפוסקים חולקים עליהם, הם צריכים להרכין ראש שהרי "אחרי רבים להטות".