יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

אשה רעה -- רקב עצמות

(1/5) > >>

דוקא_כך:
מתוך כד הקמח לרבינו בחיי, פרק כד (קנאה)

וכן המשיל [שלמה] עוד האשה הרעה לרקב עצמות, הוא שאמר: "אשת-חיל עטרת בעלה, וכרקב בעצמותיו מבישה" (משלי יב, ד), כי כשהיא מבישה, כלומר, שמבישתו בתועבותיה ובעלילותיה הרעים, הלא היא כרקב בעצמותיו שאין לחליו רפואה, ואין לו תקנה עמה.  ובכלל המשל עוד, כשהמשילה לעצם הנרקב, מפני שהאשה נבראת מן העצם (בראשית ב, כא), וכאשר היא טובה היא עצם מעצמיו (שם כג), ונמשכת לדעתו ורצונו כאחד מאיבריו, וכשהיא מבישה היא רקב בעצמותיו.

מה טוב שזכינו שכל חברות הפורום שמשתתפות באופן קבוע הן נשים טובות.  אשרי בני זוגן.

בייקר:
הן צעירות מדי.

א-ש:
לק"י.

 מאיפה הוא יודע שהן נשים טובות?

ומי אמר לך שהן צעירות מידי?

גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד:

--- ציטוט של: א-ש על פברואר 11, 2007, 17:33:29 ---לק"י.

 מאיפה הוא יודע שהן נשים טובות?

ומי אמר לך שהן צעירות מידי?

--- סוף ציטוט ---

נִדמה לי שכוונתו של דווקא_כך ברורה.
לדעתו, הנשים בַּפורום טובות (ואין לי אלא להסכים איתו ;)).

גם לגבי גילן אין כל חידוש. ברור למדיי שבנות-הפורום פה רובן-ככולן לא בגיל הנישואין, בעוד שׁהפסוק כַּידוּע מתכוון במפורש ל"עטרת בעלהּ", כלומר הוא מדבּר על אישה נשואה.

נִראה לי שֶׁדווקא_כך מצא רובד-פרשנוּת חדש וּמקורי לַפּסוּק, כשדימה את טיב-היחסים בין האישה לַבּעל לטיב-היחסים בין בנות-הפורום לַפורום (ואז דרך-אגב, באמת לנושא הגיל אין כל משמעוּת).
דווקא_כך ניסה לומר באמצעות הפסוק, שבנות-הפורום הן "עטרת הפורום" כמו שאשת-חיל היא "עטרת בעלהּ".

יפה מאד, דווקא_כך!

ישכוייח! :)

דוקא_כך:
תודה גם בשן וגם גלעד.  יישמת את הגישה לפירוש המסר של שיר השירים (המשלת האהבה בין איש ואשה לאהבה בין ישראל והקב"ה) לפירוש ההודעה שלי, למרות שכמובן אני במדרגה נמוכה מדי מכדי להטמין רבדים סמויים, כך שלמעשה התכוונתי במובן הישיר.  :)  פשוט, המלה ששכחתי להוסיף בסוף היתה "העתידיים", והמשפט הסופי בשלמותו הוא:

אשרי בני זוגן העתידיים, בס"ד.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

עבור לתצוגת גירסה מלאה