יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

שאלה להאלקשי ולגור-אריה

<< < (4/6) > >>

האלקשי:

--- ציטוט של: יהודי הררי על אוקטובר 31, 2008, 15:23:27 ---האורתודוקסים המציאו ביקור קברי צדיקים ותפילות לצדיקים שונים על קבריהם (מסורת שמקורה בנצרות). עושים פסטיבלים בקברים. זורקים נרות, מים קדושים ושמן קדוש...וכו'

בוא נראה מה הנשר הגדול הרמב"ם אומר על זה:

"ואותם נשים ועמי הארץ שהולכים על קברי מתים וכאילו מדברים עם המתים ואומרים להם צרותיהם קרוב הדבר שהם בכלל דורש אל המתים"

"לא יימצא בך... דורש אל המתים".

והרמב"ם כתב מפורש: "צדיקים אין בונין נפש על קברם שדבריהם הם זכרונם ולא יפנה אדם לבקר הקברות". (רמב"ם, הלכות אבל, ד' ד').


--- סוף ציטוט ---

מקור עליה לקברים מוזכר כבר בגמרא (סוטה לד):
"ויעלו בנגב ויבא עד חברון - ויבאו מבעי ליה! אמר רבא: מלמד, שפירש כלב מעצת מרגלים
והלך ונשתטח על קברי אבות, אמר להן: אבותי, בקשו עלי רחמים שאנצל מעצת מרגלים."

ומובא ברש"י על הפרשה.

אני מסתכן במשיכת אש מצד מנהל הפורום, אבל אפשר
לומר שדווקא פסיקתו של הרמב"ם מקורה באיסלאם שאוסר
בתוקף עליה לקברים. בכל מקרה,  דבריו של הרמב"ם לא
נפסקו להלכה, ומנהג עם ישראל במשך אלפי שנים לעלות
לקברי צדיקים.

אני לא חושב שתצליח לשכנע אותנו שאתה מייצג את היהדות,
בהוצאת לעז על עשרות דורות של אבותינו.

אֵיתָן:
אני אגיב בצאת השבת לתגובות שלך.
שבת שלום.

יהודי הררי:

--- ציטוט של: האלקשי על אוקטובר 31, 2008, 15:53:00 ---מקור עליה לקברים מוזכר כבר בגמרא (סוטה לד):
"ויעלו בנגב ויבא עד חברון - ויבאו מבעי ליה! אמר רבא: מלמד, שפירש כלב מעצת מרגלים
והלך ונשתטח על קברי אבות, אמר להן: אבותי, בקשו עלי רחמים שאנצל מעצת מרגלים."

ומובא ברש"י על הפרשה.

אני מסתכן במשיכת אש מצד מנהל הפורום, אבל אפשר
לומר שדווקא פסיקתו של הרמב"ם מקורה באיסלאם שאוסר
בתוקף עליה לקברים. בכל מקרה,  דבריו של הרמב"ם לא
נפסקו להלכה, ומנהג עם ישראל במשך אלפי שנים לעלות
לקברי צדיקים.


אני לא חושב שתצליח לשכנע אותנו שאתה מייצג את היהדות,
בהוצאת לעז על עשרות דורות של אבותינו.

--- סוף ציטוט ---

מה שכתוב פה זה לא איזושהי הלכה. שיהיה....אך מכאן ועד הילולות וחגיגות בקברי צדיקים, יש הבדל עצום.

דווקא באיסלם יש מסורת ארוכה של ביקור קברי צדיקים. כאן אתה טועה.
זריקת נרות באה מהאיסלם השיעי - דוגמא טובה היא שהמוסלמים מבקרים בקברי האימאמים של השיעים בעירק כמו גם בקברו של עלי, וביקור קברים וחגיגיות והילולות באה מהאיסלם בכללי, כמו גם מהנצרות.


ולגבי שיכנוע, הבאתי לך פה עובדות על מנהגיהם של החרדים, ומנגד ציטוטים של גדולי עם ישראל.
אני לא חושב שתצליח לשכנע אותנו שאתה מייצג את היהדות,
בהוצאת לעז על עשרות דורות של אבותינו ובמיוחד הנשר הגדול  שהרי  " ממשה עד משה לא היה כמשה"

שבת שלום!

אֵיתָן:

--- ציטוט ---לפי ההגיון שלך, אם החילונים עושים משהו שהוא לא הולך עם תורת ישראל אז גם לחרדים מותר.
אם בן-רדם רוצח, אז גם לי מותר? אם הבן-אדם גונב גם לי מותר?
--- סוף ציטוט ---
לא יודע איפה פירשת את ההגיון שלי אבל שיהיה....



--- ציטוט ---ואני לא דיברתי על שום גלותיות, אלא על הבטלנות  החרדית, שזה במפורש עבירה חמורה .
זאת אומרת שהחרדים לא שומרים תורה, בגלל שהמלאכה היא חלק מהתורה.
--- סוף ציטוט ---
החרדים שומרים את התורה,אתה למצוא בכל מגזר חסרונות.
אני אביא לך על כל מגזר חסרונות ויראה על פי ההגיון שלך שאף מגזר לא שומר את התורה.


--- ציטוט ---ובוא נראה עוד מה הזרמים האורתודוקסיים המציאו:
--- סוף ציטוט ---
כנראה שאתה לא חי בארץ ישראל אבל היהדות האורתודוקסית היא היהדות האמיתית.
הרפורמים והקונסרפרימטיבים(קונסרבטיבים) שפשוט דוגלים "דתי לפי דעתי"



--- ציטוט ---"הרב מילובביץ' הוא משיח"  ע"פ החבדניקים. זהו שקר וחילול כל תורת ישראל לומר דבר חמור שכזה.
--- סוף ציטוט ---
זה מיעוט שנראה כרוב.


--- ציטוט ---החרדים מדפיסים ספרים קדושים, עם תמונות של רבנים על הכריכה. זהו חילול ועבודת אלילים!
--- סוף ציטוט ---
אין בזה שום עבודת אלילים,כנראה שנהיית פוסק הלכה.... :::D
אין בזה שום סגידה לתמונות אלא ע"י אותם צדיקים זכינו למה שהגענו היום.



--- ציטוט ---האורתודוקסים המציאו ביקור קברי צדיקים ותפילות לצדיקים שונים על קבריהם (מסורת שמקורה בנצרות). עושים פסטיבלים בקברים. זורקים נרות, מים קדושים ושמן קדוש...וכו'
--- סוף ציטוט ---
גם היטלר אכל מהצלחת כנראה אז אולי אנחנו עושים מעשים של נאצים.
הגוים הולכים עם בגדים יאלה נלך בחוץ ערומים.
אין ביהדות שום בעיה ליצור תפילות אישיות שיכולות לקדם אותך בעבודה ה'.
שיהודים עולים לקברי צדיקים הם לא מתפללים לצדיק אלא בעזרת הצדיק התפילה יותר מתקבלת.מי שמתפלל לצדיק עצמו ומבקש ישועות זו אכן עבודה זרה  ויש הלכות לגבי הדברים הללו.



--- ציטוט ---בוא נראה מה הנשר הגדול הרמב"ם אומר על זה:

"ואותם נשים ועמי הארץ שהולכים על קברי מתים וכאילו מדברים עם המתים ואומרים להם צרותיהם קרוב הדבר שהם בכלל דורש אל המתים"

"לא יימצא בך... דורש אל המתים".

והרמב"ם כתב מפורש: "צדיקים אין בונין נפש על קברם שדבריהם הם זכרונם ולא יפנה אדם לבקר הקברות". (רמב"ם, הלכות אבל, ד' ד').

--- סוף ציטוט ---

70 פנים לתורה והרמב"ם לא הפוסק היחיד.
יש פוסקים שפסקו שלעלות לקברי צדיקים אין עם זה שום בעיה.
על פי ההגיון שלך מי שלא נוהג על  ההלכות של הרמב"ם הוא הולך נגד היהדות.

אני יכול להביא לך הלכות שכן מתירים,אז להביא רק את הרמב"ם לא כל כך ריאלי.
 

אֵיתָן:

--- ציטוט של: יהודי הררי על אוקטובר 31, 2008, 15:33:37 ---התלבושת הנוכרית של החרדים ממש מצחיקה אותי, ועוד שהיא אסורה.

הקיצוניים שביניהם, שלובשים כובעי פרווה סלאביים, בגדי אלגנט אירופאיים וכו'....מפרים הלכה של הנשר הגדול...

אֵין הוֹלְכִין בְּחֻקּוֹת הַגּוֹיִים וְלֹא מִדַּמִּין לָהֶם, לֹא בְּמַלְבּוּשׁ וְלֹא בְּשֵׂעָר וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן, שֶׁנֶּאֱמַר: "וְלֹא תֵלְכוּ בְּחֻקֹּת הַגּוֹי" (ויקרא כ,כג), וְנֶאֱמַר: "וּבְחֻקֹּתֵיהֶם לֹא תֵלֵכוּ" (שם יח,ג), וְנֶאֱמַר: "הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן תִּנָּקֵשׁ אַחֲרֵיהֶם" (דברים יב,ל) - הַכֹּל בְּעִנְיָן אֶחָד הוּא מַזְהִיר: שֶׁלֹּא יִדַּמֶּה לָהֶם, אֶלָּא יִהְיֶה הַיִּשְׂרְאֵלִי מֻבְדָּל מֵהֶם וְיָדוּעַ בְּמַלְבּוּשׁוֹ וּבִשְׁאָר מַעֲשָׂיו, כְּמוֹ שֶׁהוּא מֻבְדָּל מֵהֶם בְּמַדָּעוֹ וּבְדֵעוֹתָיו. וְכֵן הוּא אוֹמֵר: "וָאַבְדִּל אֶתְכֶם מִן הָעַמִּים" (ויקרא כ,כו).
לֹא יִלְבַּשׁ בַּמַּלְבּוּשׁ הַמְּיֻחָד לָהֶן, וְלֹא יְגַדֵּל צִיצִית כְּמוֹ צִיצִית רֹאשָׁם...    
– הלכות עבודה זרה יא,א

אנשים מוזרים.
הם מייחלים לאנשים לחזור "בתשובה"....כשהם עצמם עושים עבירות בהמוניהם.

--- סוף ציטוט ---
על פי השכל שלך אנחנו היום צריכים ללכת עירומים.
גם ג'ינס זה לבוש של גוי.
יש הלכה אני לא זוכר בדיוק איפה נמצא  ומי פסק אותה(אם תרצה אני אצטט ואביא כרגע אני אל זוכר בדיוק) שפשוט אומר לא להתלבש עני מדי ולא עשיר  מדי.
לדוגמא ללכת עם חולצות של להקות וכל מיני כתובות על החלוצות זה אכן ללכת בחוקות הגויים אבל לומר איך שהחרדים הולכים זה ללכת בחוקות הגויים זה ממש טיפשע מה שאתה אומר.
היהודים מעדות מהמזרח נהגו ללכת כמו המוסלמים וגם נראים כמוהם-הם הלכו בחוקות הגויים.
כל אחד יכול ללכת איך שהוא רוצה כל עוד אין בזה פרובקציה ולהבליט את החציוניות.
אין שום בעיה עם ג'ינס או עם לבוש חרדי או חסידי.אני אישית חושב שאין טעם ללכת עם לבוש חרדי\חסידי  אבל אין עם זה שום בעיה מצד ההלכה.

ואתה צריך להבין שהרמב"ם הוא לא הפוסק היחיד,יש הרבה יהודים לא נוהגים על פי שיטת הרמב"ם.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה