יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

פגם-הברית ושמירת-העיינים

<< < (14/17) > >>

2shpatz:

--- ציטוט של: carmit3levi על דצמבר 04, 2008, 07:58:16 ---לפי התורה בכתב קודם כל שפיכת זרע לשוא זה אסור.


--- סוף ציטוט ---

ואיך את לומדת זאת מהכתוב?
(מצטער על היותי תוכי)
אבל חוץ מהרמז שמובא בבראשית לא מוזכר עוד שום מצוות לא תעשה או מקרה אחר שמדבר על העניין

מה שכן שוב במספר מקומות מדברים על מצוות ייבום
המוזכרת בפסוק לפני...

carmit3levi:

--- ציטוט של: 2shpatz על דצמבר 06, 2008, 19:55:44 ---ואיך את לומדת זאת מהכתוב?
(מצטער על היותי תוכי)
אבל חוץ מהרמז שמובא בבראשית לא מוזכר עוד שום מצוות לא תעשה או מקרה אחר שמדבר על העניין

מה שכן שוב במספר מקומות מדברים על מצוות ייבום
המוזכרת בפסוק לפני...

--- סוף ציטוט ---

לומדים את זה מהכתוב משום שגם בצורת עשיית הדין
עונש מוות בסקילה לא יכול להנתן ללא עדים.
גם אם אדם עד על עצמו ואומר שהוא עשה מעשה נבלה זה לא נחשב לו לעדות אלה למצב שעדים לזה שהוא או
אומר את האמת על מעשה רע שעשה או משקר שגם זה חטא וגם אולי בשוגג.
גם אין מוות בסקילה על מעשה רע חטא שנעשה בשוגג ולא בכוונה.

אדם שהוא מאוהבי ה' ושומר מצוותיו יש לו חסד
ולכן ניתנו גם מצוות שצריך לשמור במקרה שאדם חוטא בסוג מסויים של חטאים.
למשל רוצח שרצח בשוגג יש לו עיר מקלט
אדם ששפך בשוגג יש לו אפשרות להטהר אחרי יממה רק שירצח בשרו במים
אדם שנגע במת לא יכול לטהר את עצמו וצריך שמישהו מבחוץ יטהר אותו במשך שבוע
אדם שנפצע וטמא מהדם שלו הוא לא נטמא בכוונה ירחץ בשרו במים ויטמא עד הערב
בדרך כלל.

לוקח זמן לכפר על דברים מסויימים
הכי הרבה זמן זה על רצח שוגג.

גם שפיכת זרע לבטלה יכולה להעשות בשוגג או ללא שליטה וגם עליה יש צורה שאפשר לכפר

בקשר לאונן
בראשית פרק לח פסוק ח: וַיֹּאמֶר יְהוּדָה לְאוֹנָן, בֹּא אֶל-אֵשֶׁת אָחִיךָ וְיַבֵּם אֹתָהּ; וְהָקֵם זֶרַע, לְאָחִיךָ. 

יש כאן כמה מצוות לפי חוקי הברית שאונן היה אמור לעשות בהיענות שלו לבקשת אביו
א. כיבוד הורים
ב. יבום והקמת זרע לאחיו שמת

ויקרא פרק טו

    * פסוק טז: וְאִישׁ, כִּי-תֵצֵא מִמֶּנּוּ שִׁכְבַת-זָרַע--וְרָחַץ בַּמַּיִם אֶת-כָּל-בְּשָׂרוֹ, וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב.
    * פסוק יז: וְכָל-בֶּגֶד וְכָל-עוֹר, אֲשֶׁר-יִהְיֶה עָלָיו שִׁכְבַת-זָרַע--וְכֻבַּס בַּמַּיִם, וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב.
    * פסוק יח: וְאִשָּׁה, אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אִישׁ אֹתָהּ שִׁכְבַת-זָרַע--וְרָחֲצוּ בַמַּיִם, וְטָמְאוּ עַד-הָעָרֶב. 

בכלל כדאי לקרוא את כל הפרק

2shpatz:
את קראת או הבנת בכלל את מה ששאלתי?

את אומרת ש:

"לפי התורה בכתב קודם כל שפיכת זרע לשוא זה אסור."

אני שאלתי:

איך את לומדת זאת מהכתוב?

והוספתי:

חוץ מהרמז שמובא בבראשית לא מוזכר עוד שום מצוות לא תעשה או מקרה אחר שמדבר על העניין (הוצאת זרע לשוא)

מה שכן שוב במספר מקומות מדברים על מצוות ייבום
המוזכרת בפסוק לפני...

תעני בבקשה על מה ששאלתי ותחסכי לעצמך את כל הכתיבה והבאת הציטוטים הלא קשורים האלה

ודבר נוסף, באיזה סקילה מדובר? מתי נאמר שאת מי שמוציא זרע לשוא צריך לסקול?
נראה לי שאת קוראת תורה אחרת

משה לוי:
דרך אגב מישהו יודע איזה מאכלים גורמים להגברת הזרע? שמעתי שבצל ומוצרי חלב גורמים לזה,האם זה נכון? ואם כן,מה אפשר לעשות נגד זה? האם לא לאכול חלבי כל הזמן,אז מה כן,להיות בשרי כל הזמן?

IRON_MAN:
בס"ד

הייתי במיטה ופתאום השתלטו עלי מחשבות חזקות של עריות ניסיתי להילחם בהם אבל ללא-הצלחה :'( לא אוננתי הזרע פשוט יצא לי לבד בגלל המחשבות.
טבלתי במקווה רק ביום-ראשון בבוקר,האם זה בסדר? מה אמורים לעשות במצב כזה שקופצות עליי מחשבות חזקות של עריות? אומרים שללמוד תורה אבל זה קרה מאוחר בלילה והייתי עייף אז מה אפשר לעשות עוד חוץ מללמוד תורה?

יש לי יצר חזק להסתכל על יופי של נשים מה עושים?

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה