כתב נושא: חציית קווים אדומים בתקשורת  (נקרא 2402 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק שלגון

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 53
חציית קווים אדומים בתקשורת
« ב- : ינואר 31, 2007, 02:50:07 »
אחרי סיפור יפעת אלקובי: כתבי ערוץ 10 הצליחו הפעם להגיע לקלטת שבה מתנחל אחר נתפס מקלל

http://news.walla.co.il/?w=//1049592

הקטע שמזעזע אותי במיוחד הוא ההתמקדות האובססיבית במתנחלים. קטעים של אלימות מילולית וגם פיזית חריפים הרבה יותר תוכלו למצא ליד הבית שלי פה בבאר שבע. ולכן אין שום עניין חדשותי בסיפורים הללו.
הם נועדו אך ורק כדי להסית את הציבור כנגד המתיישבים. סימון של ציבור לצרכי הסתה בלתי פוסקת. תעמולה איכותית בהשראת התקשורת הנאצית שסימנה את היהודים וטפטפה נגדם הסתה בלתי פוסקת. ורבותיי, ההסתה הזאת פשוט עובדת. האדם הממוצע שרואה את המתנחל המקלל אפילו לא יעצור וישאל את עצמו שאלו כמו "מדוע מראים לי בטלוויזיה קללות כאילו זה איזה עניין חדשותי, מה אין קללות במקומות אחרים?". רוב האנשים לא ישאלו שום שאלות מול הסרטונים הללו.

אז מה עושים?

הרבה אנשים (כמוני) כבר מזמן מצביעים ברגליים ומשתדלים לצפות כמה שפחות בערוצים המקולקלים. אבל זו דרך לא אפקטיבית. אנשי התקשורת יודעים שיהיו להם מספיק צופים גם אם 10 אחוז מהעם יפסיק לצפות בהם. לכן הם יכולים לשים *** על החרמות מהסוג זה. נראה שאין להם כבר ממה לחשוש והם יכולים להמשיך את בהסתה בלי שום מחיר.

מה שאנשי התקשורת לא לוקחים בחשבון זה את החישוב הבא:
1) הכסף שמממן את התקשורת ואת ההסתה הפרועה, מגיע הרי מפרסומות של מוצרים תמימים.
2) את מוכרי המוצר המתפרסם בטלוויזיה זה בכלל לא מעניין מה הטלוויזיה משדרת. הדבר היחיד שמעניין אותם הוא שהפרסום בטלוויזיה עובד ומגדיל להם את המכירות.

קבוצה גדולה באוכלוסיה אשר תתארגן לחרם על כל מוצר שיפורסם נניח בערוץ 10, תגרום מהר מאוד לאי כדאיות פרסום ולאובדן הכנסות קריטי לאותו ערוץ אשר בונה את הכנסותיו מפרסום כזה. כאן אפילו הרבה הרבה פחות מ-10 אחוז מהאוכלוסיה יספיקו כדי לגרום לפשיטת רגל מוחלטת של אמצעי תקשורת. והנה ההסבר:

הפרסומת בטלוויזיה גם ככה לא משפיעה על כל אדם. אף פעם לא היו קוסמים במקצוע הזה. החברות בונות על זה שגם אם זה ישפיע רק על "מעטים", נניח 2 אחוז מהאוכלוסיה, זה כבר יהיה יספיק כדי לכסות את מחיר הפרסום וגם לתת רווח נאה למפרסם. אך מה יקרה אם בעקבות החרם, 10 אחוז מהאוכלוסיה יקנה מהחברה המתחרה בפעולת "דווקא". זה יגרום ל8 אחוז הפסד לחברה המפרסמת. וזה עוד מבלי לדבר על הסכום הגדול שהיא שילמה עבור הפרסום, פרסום שהתברר כפרסום שלילי. חרם קריטי כזה יעבור מפה לאוזן בין החברות המפרסמות. והן יעדיפו להמנע מלשדר את המוצר בכל ערוץ אשר יכניס אותם לחרם הזה.

אנחנו כעת בימים קריטיים בהם התקשורת שולפת סרטונים נגד המתנחלים אחד אחרי השני.
לא רק לציבור המתנחלים יש פה אינטרס לשינוי התקשורת. גם אנשי ימין "מתון" ירוויחו מהוצאת השליטה מהשמאל הקיצוני (וגם מגזרים אחרים אשר מושמצים בתקשורת). גם פרשת הנשיא קצב חשפה מעט ממורת הרוח בציבור מהתקשורת ומכוחה.

אני מאמין שארגון נכון אצל אנשי הימין יוכל לעשות שינוי.
אותו ימין שהצליח להביא יותר מ-100000 מפגינים להפגנה בימי טרום ההתנתקות, יוכל, עם ארגון נכון, להכאיב לתקשורת המגמתית.

עז77

  • אורח
חציית קווים אדומים בתקשורת
« להגיב #1 ב- : ינואר 31, 2007, 03:24:50 »
כמה אפשר לעשות כתבה על ערבי שרוצח 3 יהודים לאור יום, זה לא מעניין אף אחד בדור הרשע שלנו..

בייקר

  • אורח
חציית קווים אדומים בתקשורת
« להגיב #2 ב- : ינואר 31, 2007, 11:33:29 »
כדי לארגן חרם על התשקורת צריך שאנשים יהיו מודעים לבעיה.אנשים הם עדר והם אוכלים בכפית מה שהתקשורת מאכילה אותם.צריך תקשורת אלטרנטיבית.
נניח שאני אוהב מילקי ופרסמו מילקי ברגע שהשמיצו מתנחלת מקללת אז אפסיק לאכול מילקי?
אם אני בעד מתנחלים ונגד ערבים אני אתמוך באלקובי אם להפך אז לא.
נשאלת השאלה אם השימוש שעשה מרזל לגבי סנה שקרא לשחרר את ברגותי ומרזל קרא לו שרמוטה אפקטיבי?
סנה התנדב לשמש כרופא במלחמה האחרונה בלבנון ולכן הוא פופולרי!
חלק מהאנשים ירתע בעקבות כך ממרזל אבל התומכים שלו ישמחו על שהכניס לשמאלני.
תומכי סנה בעבודה במילא שונאים את מרזל.
יש אנשים שאוהבים מתנחלים דווקא בגלל שהם פוגעים בערבים.
רוב העם שונא ערבים!
אז התקשורת רק גורמת למתנחלים להיות פופולרים.
אגב חרם יעיל גם קניית מוצרי המתנחלים תעזור.
אני למשל קונה בכוונה דבש שהמתנחלים מייצרים,שותה מי עדן מהגולן.למה שאקנה מקיבוץ יד מרדכי.
צריך לעזור למתנחלים,בזמנו הייתי חבר במועדון המאזינים של ערוץ 7 שם קונים מוצרי התנחלויות ב10 אחוז הנחה!כך שזה משתלם כלכלית!
אנו שונאים את ערוץ 1 בגלל האגרה שכופים לשלם.
אני בכלל לא אוהב פרסומות.אני הולך להשתין בזמן פרסומת או שגולש במחשב או שאוכל משהו או ששותה.
התקשורת אדומה ואין לה קווים,אלה שידורי שלום,קול ישמעאל שמסית נגד מתנחלים.

מנותק שלגון

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 53
חציית קווים אדומים בתקשורת
« להגיב #3 ב- : ינואר 31, 2007, 12:15:27 »
נניח שאני אוהב מילקי ופרסמו מילקי ברגע שהשמיצו מתנחלת מקללת אז אפסיק לאכול מילקי?

תראה את החרם המתוקשר שהחרדים עשו על אל על. למה שהחרדים יוכלו לארגן חרם עם משמעת מופתית כזאת ואנשי הימין לא?

כדי לארגן חרם על התשקורת צריך שאנשים יהיו מודעים לבעיה.

דווקא פה לא נראה לי שיש בעיה. הרבה אנשי ימין מודעים לשמאלניות של התקשורת. לא רק הכהניסטים. אני בטוח שגם מצביעי האיחוד הלאומי וחלק ניכר ממצביעי הליכוד חשים את זה יפה מאוד.י

בייקר

  • אורח
חציית קווים אדומים בתקשורת
« להגיב #4 ב- : ינואר 31, 2007, 12:23:59 »
יש 600 אלף חרדים והם נשמעים לרבנים.לנו אין מנהיג ואנו חלוקים בתוכנו.
אפשר להחרים אבל איך תתעדכן?תחזית מזג האויר,חדשות בנושא כלכלה ומה קורה.
אתן לך דוגמא פשוטה לקחתי את העיתון "ישראלי"שהוא חינמי וראיתי פרסומת לטלפון של הוט ללא דמי שימוש ואז חסכתי לעצמי 600 שקל לשנה בחשבון הטלפון והתנתקתי מבזק.
כלומר עיתון יומי חיוני.זאת רק דוגמא.
גם אם תחרים את ערוץ 1 יגבו ממך את האגרה.

מנותק שלגון

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 53
חציית קווים אדומים בתקשורת
« להגיב #5 ב- : ינואר 31, 2007, 12:49:22 »
גם אם תחרים את ערוץ 1 יגבו ממך את האגרה.

ערוץ 1 אולי לא יושפע מחרם כזה במידה שווה. אבל רוב ערוצי התקשורת כיום כן חיים מפרסומות. וזה יהיה הישג עצום אם הימין ילמד שהוא יכול להכאיב לאמצעי התקשורת בדיוק כמו שהחרדים יכאיבו ליצרני מילקי אם תהיה עליו תמונה לא ראויה. (אגב, גם בערוץ 1 יש חברות מסחריות שנותנות חסות)

יש 600 אלף חרדים והם נשמעים לרבנים.לנו אין מנהיג ואנו חלוקים בתוכנו.

חילוקי הדיעות הם על עניין אחר לגמרי - כמו למי מהמפלגות הימניות לתת את הקול שלי. אבל אני חושב שיש הרבה דברים שכולנו מסכימים, אנשי חיים בן פסח, אנשי חזית, אנשי האיחוד הלאומי. ההתנגדות שלנו לשמאלניות בתקשורת זה דבר משותף.

אפשר להחרים אבל איך תתעדכן?תחזית מזג האויר,חדשות בנושא כלכלה ומה קורה.

אז כנראה לא הבנת נכון את ההודעה הראשונה שלי:
חרם ע"י אי צפיה בערוצים הוא חרם מאוד מטופש ולא יעיל. ולכן אני בכלל לא מדבר על חרם כזה. ההצעה שלי היא ההפך: כן לצפות בטלוויזה. לצפות כדי להכין רשימת מוצרים המיועדים להחרמה.


נ.ב. במקרים כמו שתיארת "מעבר ל-hot שחסך ממך הרבה כסף והכל בזכות פרסומת שראית". במקרה כזה אני בטח לא מצפה מאנשים להפסיד את כספם. אבל אתה מדבר פה רק על יוצאי דופן. רוב המוצרים המתפרסמים, יש להם תחליף של חברה מתחרה. ברוב המקרים התחליף הוא לא פחות טוב. אם מילקי משתתפת בפרסום ההסתה, אני בהחלט אתנדב לאכול מעדן דני שוקולד למשך חודש או עד גמר החרם. אם אבקת כביסה אריאל משתתפת במימון ההסתה, אני פשוט אעבור לחברה המתחרה למשך חודש. אני לא חושב שמדובר פה בהקרבה יוצאת דופן שאי אפשר לעמוד בה.
« עריכה אחרונה: ינואר 31, 2007, 13:21:56 על ידי שלגון »

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
חציית קווים אדומים בתקשורת
« להגיב #6 ב- : ינואר 31, 2007, 15:15:28 »
נניח שאני אוהב מילקי ופרסמו מילקי ברגע שהשמיצו מתנחלת מקללת אז אפסיק לאכול מילקי?

תראה את החרם המתוקשר שהחרדים עשו על אל על. למה שהחרדים יוכלו לארגן חרם עם משמעת מופתית כזאת ואנשי הימין לא?

כדי לארגן חרם על התשקורת צריך שאנשים יהיו מודעים לבעיה.

דווקא פה לא נראה לי שיש בעיה. הרבה אנשי ימין מודעים לשמאלניות של התקשורת. לא רק הכהניסטים. אני בטוח שגם מצביעי האיחוד הלאומי וחלק ניכר ממצביעי הליכוד חשים את זה יפה מאוד.י
תאמין לי שאם כולנו ביחד נעשה עליהם חרם אנחנו נצליח ובגדול!
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i