אחרי סיפור יפעת אלקובי: כתבי ערוץ 10 הצליחו הפעם להגיע לקלטת שבה מתנחל אחר נתפס מקלל
http://news.walla.co.il/?w=//1049592הקטע שמזעזע אותי במיוחד הוא ההתמקדות האובססיבית במתנחלים. קטעים של אלימות מילולית וגם פיזית חריפים הרבה יותר תוכלו למצא ליד הבית שלי פה בבאר שבע. ולכן אין שום עניין חדשותי בסיפורים הללו.
הם נועדו אך ורק כדי להסית את הציבור כנגד המתיישבים. סימון של ציבור לצרכי הסתה בלתי פוסקת. תעמולה איכותית בהשראת התקשורת הנאצית שסימנה את היהודים וטפטפה נגדם הסתה בלתי פוסקת. ורבותיי, ההסתה הזאת פשוט עובדת. האדם הממוצע שרואה את המתנחל המקלל אפילו לא יעצור וישאל את עצמו שאלו כמו "מדוע מראים לי בטלוויזיה קללות כאילו זה איזה עניין חדשותי, מה אין קללות במקומות אחרים?". רוב האנשים לא ישאלו שום שאלות מול הסרטונים הללו.
אז מה עושים?
הרבה אנשים (כמוני) כבר מזמן מצביעים ברגליים ומשתדלים לצפות כמה שפחות בערוצים המקולקלים. אבל זו דרך לא אפקטיבית. אנשי התקשורת יודעים שיהיו להם מספיק צופים גם אם 10 אחוז מהעם יפסיק לצפות בהם. לכן הם יכולים לשים *** על החרמות מהסוג זה. נראה שאין להם כבר ממה לחשוש והם יכולים להמשיך את בהסתה בלי שום מחיר.
מה שאנשי התקשורת לא לוקחים בחשבון זה את החישוב הבא:
1) הכסף שמממן את התקשורת ואת ההסתה הפרועה, מגיע הרי מפרסומות של מוצרים תמימים.
2) את מוכרי המוצר המתפרסם בטלוויזיה זה בכלל לא מעניין מה הטלוויזיה משדרת. הדבר היחיד שמעניין אותם הוא שהפרסום בטלוויזיה עובד ומגדיל להם את המכירות.
קבוצה גדולה באוכלוסיה אשר תתארגן לחרם על כל מוצר שיפורסם נניח בערוץ 10, תגרום מהר מאוד לאי כדאיות פרסום ולאובדן הכנסות קריטי לאותו ערוץ אשר בונה את הכנסותיו מפרסום כזה. כאן אפילו הרבה הרבה פחות מ-10 אחוז מהאוכלוסיה יספיקו כדי לגרום לפשיטת רגל מוחלטת של אמצעי תקשורת. והנה ההסבר:
הפרסומת בטלוויזיה גם ככה לא משפיעה על כל אדם. אף פעם לא היו קוסמים במקצוע הזה. החברות בונות על זה שגם אם זה ישפיע רק על "מעטים", נניח 2 אחוז מהאוכלוסיה, זה כבר יהיה יספיק כדי לכסות את מחיר הפרסום וגם לתת רווח נאה למפרסם. אך מה יקרה אם בעקבות החרם, 10 אחוז מהאוכלוסיה יקנה מהחברה המתחרה בפעולת "דווקא". זה יגרום ל8 אחוז הפסד לחברה המפרסמת. וזה עוד מבלי לדבר על הסכום הגדול שהיא שילמה עבור הפרסום, פרסום שהתברר כפרסום שלילי. חרם קריטי כזה יעבור מפה לאוזן בין החברות המפרסמות. והן יעדיפו להמנע מלשדר את המוצר בכל ערוץ אשר יכניס אותם לחרם הזה.
אנחנו כעת בימים קריטיים בהם התקשורת שולפת סרטונים נגד המתנחלים אחד אחרי השני.
לא רק לציבור המתנחלים יש פה אינטרס לשינוי התקשורת. גם אנשי ימין "מתון" ירוויחו מהוצאת השליטה מהשמאל הקיצוני (וגם מגזרים אחרים אשר מושמצים בתקשורת). גם פרשת הנשיא קצב חשפה מעט ממורת הרוח בציבור מהתקשורת ומכוחה.
אני מאמין שארגון נכון אצל אנשי הימין יוכל לעשות שינוי.
אותו ימין שהצליח להביא יותר מ-100000 מפגינים להפגנה בימי טרום ההתנתקות, יוכל, עם ארגון נכון, להכאיב לתקשורת המגמתית.