כתב נושא: למרות בג"ץ: צה"ל סוגר שנים רחוב מרכזי בחברון  (נקרא 1974 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מזה שש שנים שרחוב א-שוהדא בחברון נותר סגור לתנועת פלסטינים, למרות שבג"ץ קבע זה מכבר כי יש לפתוח אותו. עשרות מפגינים מחו נגד הפגיעה בחופש התנועה ובפרנסת התושבים.


(צה"ל מול בג"ץ)

פסיקה לחוד ומעשים לחוד: עשרות פלסטינים ופעילי שלום בינלאומיים הפגינו היום (ה') בחברון, בדרישה לפתוח את רחוב א-שוהדא, הרחוב המרכזי בעיר, שסגור בפני התושבים הפלסטינים בניגוד להחלטת בג"ץ. התושבים דרשו שהצבא ימלא אחר ההחלטה, ומחו על הפגיעה בחופש התנועה שלהם.
 

עיסא עאמר מהוועדה העממית נגד ההתנחלויות בחברון ואחד ממארגני ההפגנה, סיפר ל-ynet שסגירת הרחוב פוגעת אנושות לא רק בחופש התנועה של הפלסטינים, אלא גם בפרנסתם: "זה הרחוב המרכזי של העיר שמחבר את חברון מצפון לדרום, ומחבר בין אזורי H1 ו-H2. אלפי פלסטינים מנועים מלעבור פה, מה שפוגע קשות בחופש התנועה שלהם".

לדבריו, סגירת הרחוב וסגירתן של 700 החנויות והבאסטות שהיו ממוקמות בו, על סמך צו צבאי, פוגעת בפרנסתן של אלפי משפחות. "הן התפרנסו מהשוק הזה. זה גם פוגע במשפחותיהם של מאות נהגי מוניות שהסיעו לפה אלפים שנהגו לפקוד את הרחוב".


 

הפלסטינים סיפרו כי הרחוב סגור כבר יותר משש שנים. רק מדי פעם הוא נפתח על סמך שיקול דעתם של מפקדי צה"ל במקום. אך נדיבותם של המפקדים לא נמשכת זמן רב מדי, לדברי התושבים. "כשמגיעים לפה אורחים הצבא פותח את הרחוב כדי להראות לזרים שיש חופש תנועה, אבל כשהאורחים עוזבים גם חופש התנועה עוזב, והרחוב שוב ונסגר", סיפרו המפגינים.

 

מהתכתבות שניהלה בשבועות האחרונים האגודה לזכויות האזרח עם צה"ל מתברר שהצבא מודה כי אכן הרחוב אמור להיוותר פתוח.


תשובת הצבא שלא התקיימה: הרחוב ייפתח לתנועה


במכתב שנשלח ללשכת היועץ המשפטי של צה"ל נמסר לאגודה כי "מבדיקה שנערכה על ידי החטיבה המרחבית יהודה נמצא כי אכן בשגגה לא התאפשרה תנועתם הרגלית של פלסטינים על ציר השוהדא. בימים אלה ניתנה הנחייה חדשה על ידי גורמי החטיבה המאפשרת תנועה, בכפוף לבידוק ביטחוני".

הפלסטינים והאגודה לזכויות האזרח הסבירו, כי למרות הכתוב במכתב, שנשלח בסוף חודש דצמבר, לא חל כל שינוי בהוראות והרחוב עדיין סגור לתנועת פלסטינים. באגודה טוענים כי הוראות אלה הן בלתי חוקיות, והן ניתנות תוך חריגה מסמכות גורמי הצבא ותוך גרימת פגיעות אנושות לאוכלוסייה המקומית.

 

מצה"ל נמסר בתגובה: "הנושא נמצא כעת בעבודת מטה בפיקוד מרכז. כשתסתיים העבודה יפעל צה"ל על-פי ההחלטות שיתקבלו במטה".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i