כתב נושא: בס"ד , שלום!  (נקרא 19206 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
בס"ד , שלום!
« ב- : ינואר 24, 2007, 23:09:54 »
 רציתי לדעת מה דעתו של הימין האמיתי הנוגע לשרות הלאומי?
(אשמח מאוד עם התשובה תגיע גם לאיימייל שלי)
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

בייקר

  • אורח
בס"ד , שלום!
« להגיב #1 ב- : ינואר 24, 2007, 23:18:17 »
אין לימין האמיתי דעה אחת מגובשת.
אני בעד שרות לאומי לבנות בבתי חולים,בתי אבות.
אני בעד שרות לאומי של הערבים בסעודיה כי צריך לנקות את סביבת הכעבה.
אנו אוהבים לדבר בפרהסיה ולא רק במייל כשמדובר בנושאים שנוגעים לכלל הציבור ואינם אישיים.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בס"ד , שלום!
« להגיב #2 ב- : ינואר 25, 2007, 01:08:46 »
רציתי לדעת מה דעתו של הימין האמיתי הנוגע לשרות הלאומי?
(אשמח מאוד עם התשובה תגיע גם לאיימייל שלי)

חברים, לא ליפול בפח, ולא לענות בדוא"ל!  הוא או היא יקבלו תשובה אך ורק באשכול זה או במסר פרטי דרך הפורום.  אם אתם מוכנים להסתכן ולחשוף את כתובת הדוא"ל למישהו שאתם לא מכירים---על אחריותכם!
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5916
  • אבי פרחן – יום יבוא אחים נחזורה!
בס"ד , שלום!
« להגיב #3 ב- : ינואר 25, 2007, 03:00:53 »
שלום or_ly וּברוכה הבאה.

האמת, לא כל-כך הבנתי את שאלתך. אם את מתכוונת ל"שירות לאומי – טוב או רע?" בכלליוּת, התשוּבה היא שאין דיעה אחת מגובשת כפי שכתב בייקר.
לי אישית אין התנגדוּת עקרונית לנושא שירות לאומי לבנוֹת, אבל יש לי הסתייגויות שונות לגבי אופן היישׂוּם שלו בַּשׁטח.

אם את רוצה תשובה ספציפית יותר, תצטרכי למקד את השאלה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בס"ד , שלום!
« להגיב #4 ב- : ינואר 25, 2007, 08:38:39 »
רציתי לדעת מה דעתו של הימין האמיתי הנוגע לשרות הלאומי?
(אשמח מאוד עם התשובה תגיע גם לאיימייל שלי)

חברים, לא ליפול בפח, ולא לענות בדוא"ל!  הוא או היא יקבלו תשובה אך ורק באשכול זה או במסר פרטי דרך הפורום.  אם אתם מוכנים להסתכן ולחשוף את כתובת הדוא"ל למישהו שאתם לא מכירים---על אחריותכם!
לשם כך נועד הפורום.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

עז77

  • אורח
בס"ד , שלום!
« להגיב #5 ב- : ינואר 25, 2007, 10:10:09 »
מסכים עם כל מילה שנכתבה כאן,
המטרה של הפורום היא דיון פומבי ולא משלוחי דיעות כאלה או אחרות,

כמוכן תמיד אפשר לשאול את גיל או את חיים בעניינים אלה באשכולות "שאלו את.." המעוגנים מדי שבוע בפורום.

מנותק mashras

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 285
  • "גונב איש ומכרו...מות יומת"
בס"ד , שלום!
« להגיב #6 ב- : ינואר 25, 2007, 10:26:38 »
אתם יודעים כמה ילדים היום בכיתה ג' לא יודעים קרוא וכתוב?

שרות לאומי חשוב לא פחות מצבא!
כמה ילדים קשיי למידה יש היום?
אני לדוגמא מתנדב פעם בשבוע במתנ"ס ועוזר לילדים בשעורי בית.
יש התדרדרות חמורה ברמה הלימודית היום, יש פערים גדולים בין אלה בעלי היכולת להביא מורה פרטי לבין אלה שאין להם.
הטלויזיה והמחשב מטמטמים לילדים את השכל, והרבה ילדים משקיעים יותר בתפל מאשר בעיקר.
ילדים הולכים לישון מאוחר. ילדים לא מתחנכים כיאות על ידי הוריהם.
הורים מאשימים את מערכת החינוך בכישלון החינוך במקום להאשים את עצמם - שהם לא נותנים מספיק יחס לילדהם - אלא מעדיפים את הקריירה שלהם.

ועוד לא דיברתי על זקנים, חולים, נכים, עניים...

לפיכך לדעתי חשוב מאד לעשות שירות לאומי ולעזור לילדי ישראל - כל בחורה שהגיעה לגיל 18 צריכה לתת שנה או שנתיים בשירות זה.
לא צריכים חיילות בצה"ל. נקודה!
יש מספיק חיילים שלא עושים כלום בצבא. יש מספיק תחומים לוגיסטים בצבא שניתן להעביר למגזר העיסקי. ובכך גם לחסוך לקופת המדינה 2 מילארד שקל בשנה!


מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בס"ד , שלום!
« להגיב #7 ב- : ינואר 25, 2007, 15:32:30 »
לגבי שירות לאומי:
ובכן כך כותב מרן ה"קהילות יעקב" מיד ששמע על היוזמה של שירות לאומי בהתנדבות אחרי שמביא את הפסק של הרצ"פ פרנק ומרן הגרא"ז מלצר והגאב"ד מטשעבין ומרן רבי זליג ראובן בענגיס  שבו נאמר "יהרג ועל יעבור" על חובת שירות לאומי אזרחי:

"ולאשר כהיום שנת תשל"ב עת צרה היא ליעקב כי בעוונותינו הרבים מתכננים שוב להפעיל וללחוץ על גיוס בנות בצורת התנדבות לשרות לאומי, ובהיות כי ברור שרובם ככולם של המתגייסות יתקלקלו ויתדרדרו הן באמונה ודעות והן בקדושת בת  ישראל ושמירת הדת שכל זה הוא ב"יהרג ואל יעבור" ראיתי הכרח לחזור ולפרסם פסק דין הנ"ל מאדירי התורה ז"ל שנתפרסם בשנות תשי"ב-תשי"ג"

למכתב זה מצטרפת גם מועצת גדולי התורה של אגו"י (הרבנים הגאונים: מרן הגרא"מ מן שך, מרן הגר"ח שמואלביץ', מרן הרה"ג רבי יחזקאל אברמסקי, האדמו"ר מגור הג"ר ישראל אלתר והאדמו"ר מויז'ניץ הג"ר חיים מאיר הגר) וז"ל: "ואנחנו החתומים מטה מודיעים דעת תורה כי האיסור הנ"ל (היינו פסק הגאונים משנת התשי"ב שפסקו יהרג ואל יעבור אודות שירות לאומי אזרחי) שריר וקיים בכל תקפו גם עתה ואיסור חמור הוא לבת ישראל לילך להתנדבות לשרות לאומי בכל מסגרת שהיא ואנו פונים לכל בנות ישראל ולהוריהם שלא להיגרר אחרי פיתויים כי הענין הזה הוא מהאיסורים שאנו חייבים למסור נפשנו עליו".

גם גדולי ישראל מקרב יהדות ספרד מפרסמים איסור עליו חתומים 70 רבנים מגדולי חכמי הספרדים באותו הזמן (ביניהם מרן ה"בבא סאלי" רבי ישראל אבוחצירה, הגרב"צ אבא שאול ,רבי מרדכי שרעבי, רבי עובדיה יוסף, רבי שלום לופס, רבי יהודה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף) וז"ל: "גזירה זו שבאה במסווה של התנדבות לשירות לאומי קשה ומסוכנת לישראל שבעתיים מגזירת העברה על הדת בפרהסיא באשר מוסווית היא במעטה של התנדבות. על כן אנו חוזרים ומכריזים ומזכירים במשנה תוקף את פסק הדין של גדולי הדור שפסקו בשעתו ש"גיוס בנות לשירות לאומי" הינו כגיוס לצבא ואסור באיסור מוחלט"

בנו של הגר"ע יוסף הרב יצחק יוסף שליט"א מסכם זאת בספר הלכות שהוציא לבנות ישראל (אוצר דינים לאשה ולבת) בשנת התשמ"ט (17 שנים אחרי שהשירות הלאומי הפך להתנדבותי) וז"ל (סי' לז' אות ל' עמ' שפד'): "אסור באיסור מוחלט לבנות להתגייס לשירות צבאי, ואף לשירות לאומי, וכל כבודה בת מלך פנימה להיות תחת השגחת הוריה. וכבר הורו כן כל גדולי הדור, ושמרת לעשות ככל אשר יורוך"

ונסיים בדבריו של מי שהצה"ד מנסה כלפי חוץ להציגו כמורה ומכוון דרכה הר' מרדכי אליהו שכותב בתשובה לשאלה שהופנתה אליו ע"י הרב אביגדור נבנצל וז"ל: "אין שום היתר לאפשר לבנות ללכת לשרות לאומי אפילו מה שנקרא בהתנדבות" (עיטורי כהנים, גליון 104, עמ' 30, תשרי התשנ"ד)

וגם הרב מאיר דוד כהנא בסיפרו "מעל בימת הכנסת" - אוסר את הדבר בתכלית האיסור.

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
בס"ד , שלום!
« להגיב #8 ב- : ינואר 25, 2007, 20:35:35 »
שלום ערן!
לדעתך שרות לאומי במדינה כמו שלנו הוא דבר לא ראוי ולא רצוי, אבל למה לשכנע אותי ע"י פסקי הלכה של רבנים חרדים אנטי ציוניים!!!!
דרכם שונה מדרכי !!!!

שאלתי לא הייתה בענייני הלכה אלא בפן אידיאולוגי!!! (כי ברורי למדי שהרב ליאור והרב אלבו ורבים אחרים אינם מתנגדים לשרות הלאומי!!)

ולכל שאר המגיבים- אני מתכוונת לשרות לאומי בחברה טובה.


                                                                         רוב נח"ת

חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בס"ד , שלום!
« להגיב #9 ב- : ינואר 25, 2007, 21:01:25 »
ממתי הרב מרדכי אליהו נמנה עם הזרם האנטי-ציוני?
ממתי הרב  הרב אביגדור נבנצל נמנה עם הזרם האנטי-ציוני?
ממתי הרב מאיר דוד כהנא נמנה עם הזרם האנטי-ציוני?
ממתי הרבנות הראשית של מדינת ישראל נמנת עם הזרם  האנטי-ציוני? 

תשמעי את ההרצאה הבאה של הרב אברהם חזן בנושא "שירות לאומי" לבנות ותירווי "רוב נח"ת" כלשונך:
http://www.yoel-ab.com/show.asp?file=sherut_leumi_1.wmv&s=16

וחוץ מזה אמרי לי בבקשה האם הרבנים אלבו וליאור שהזכרת יכולים בכלל לחלוק על  הרצ"פ פרנק ומרן הגרא"ז מלצר והגאב"ד מטשעבין ומרן רבי זליג ראובן בענגיס מרן הגרא"מ מן שך, מרן הגר"ח שמואלביץ', מרן הרה"ג רבי יחזקאל אברמסקי, האדמו"ר מגור הג"ר ישראל אלתר והאדמו"ר מויז'ניץ הג"ר חיים מאיר הגר, ה"בבא סאלי" רבי ישראל אבוחצירה, הגרב"צ אבא שאול ,רבי מרדכי שרעבי, רבי עובדיה יוסף, רבי שלום לופס, רבי יהודה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף. ועוד כהנה וכהנה של גדולי הפוסקים.
בתורת ישראל יש כלל: יחיד ורבים - הלכה כרבים. ואחרי רבים להטות.
בקיצור - זה אסור בתכלית האיסור, כל רב שמתיר את זה הוא גורם לבנות ישראל להיכשל בעברות חמורות ביותר, וכלשונן הרבנים: "כי ברור שרובם ככולם של המתגייסות (לשירות לאומי) יתקלקלו ויתדרדרו הן באמונה ודעות והן בקדושת בת  ישראל ושמירת הדת שכל זה הוא ב"יהרג ואל יעבור".

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
בס"ד , שלום!
« להגיב #10 ב- : ינואר 25, 2007, 21:15:01 »
אני רואה שאתה מכיר הרבה שמות של רבנים!!!
אבל עם הולכים למקום כמו חברון למשל, וכהנה וכהנה ברור שאלו ההה מקומות להעמקת השורשים והיהדות!!!!!
ונוסף על כך אני לא מבינה מה הבעיה ההילכתית לטענתך.
נ.ב
הקישור שלך לא נפתח!
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בס"ד , שלום!
« להגיב #11 ב- : ינואר 25, 2007, 21:41:22 »
חברון זה מקום עם הרבה העמקה שורשית יהודית אבל מה הקשר, גם ירושלים, וגם טבריה. זה עדיין לא משנה את האיסור החמור של "שירות לאומי".

אני לא יודע למה הקישור לא נפתח לך, לי הוא נפתח. בכל מקרה תכנסי לכתובת הבאה:
http://www.yoel-ab.com/

תיראי שם תמונה של הרב אברהם חזן שכתוב לידה "שירות לאומי", תפתחי את הקישור והסרט יעלה לך בעז"ה.
« עריכה אחרונה: ינואר 25, 2007, 21:41:56 על ידי eran »

מנותק mashras

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 285
  • "גונב איש ומכרו...מות יומת"
בס"ד , שלום!
« להגיב #12 ב- : ינואר 25, 2007, 22:16:04 »
eran, אתה הוצאת דברים מהקשרם.
לא ייתכן שעל כל שירות לאומי, יוצאו פסק שאוסר זאת.
למה? לא צנוע? מדוע הנשים של החרדים יוצאות לעבודה בשביל לפרנס? זה הרי לא צנוע! לא?
הנשים הנשואות יוצאות לפרנס במקומות ציבוריים, בבתי ספר, במשרדים ממשלתיים, לא צנוע! לא?

הוצאת דברים מהקשרם.
שירות לאומי לבנות הוא דבר מבורך! יש בנות שעוזרות במוסדות לחולי נפש, במוסדות למוגבלים קשים, בבתי חולים, בשכונות מצוקה.
רק בעולם המוסלמי נשים לא יוצאות מהבית. לא לעבוד ולא ללמוד.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בס"ד , שלום!
« להגיב #13 ב- : ינואר 26, 2007, 00:15:43 »
אם אני הוצאתי דברים מהקשרם אז בכבוד אתה תסביר את הדברים הבאים:
"גזירה זו שבאה במסווה של התנדבות לשירות לאומי קשה ומסוכנת לישראל שבעתיים מגזירת העברה על הדת בפרהסיא באשר מוסווית היא במעטה של התנדבות. על כן אנו חוזרים ומכריזים ומזכירים במשנה תוקף את פסק הדין של גדולי הדור שפסקו בשעתו ש"גיוס בנות לשירות לאומי" הינו כגיוס לצבא ואסור באיסור מוחלט".

רק תסתכל שאין שום חילוק בדברי רבותינו בנוגע למקום צנוע או לא צנוע האיסור תקף בכל מצב, זה אתה הוספת מדעתך בלי שום הוכחות.

ועוד דבר - אתה אמרת "רק בעולם המוסלמי נשים לא יוצאות מהבית. לא לעבוד ולא ללמוד" אם כך לשיטתך הרמב"ם הוא מוסלמי כיוון שהפסוק "כָּל-כְּבוּדָּה בַת-מֶלֶךְ פְּנִימָה" (תהילים מה יד) קיבל את המשמעות הבאה, בדברי הרמב"ם הבאים: "אבל גנאי הוא לאישה שתהא יוצאה תמיד, פעם בחוץ פעם ברחובות; ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש, כפי הצורך: שאין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה, שכך כתוב "כל כבודה בת מלך, פנימה".(משנה תורה, נשים, הלכות אישות פרק יג', יד).
« עריכה אחרונה: ינואר 26, 2007, 00:20:13 על ידי eran »

מנותק mashras

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 285
  • "גונב איש ומכרו...מות יומת"
בס"ד , שלום!
« להגיב #14 ב- : ינואר 26, 2007, 14:34:19 »
אם אני הוצאתי דברים מהקשרם אז בכבוד אתה תסביר את הדברים הבאים:
"גזירה זו שבאה במסווה של התנדבות לשירות לאומי קשה ומסוכנת לישראל שבעתיים מגזירת העברה על הדת בפרהסיא באשר מוסווית היא במעטה של התנדבות. על כן אנו חוזרים ומכריזים ומזכירים במשנה תוקף את פסק הדין של גדולי הדור שפסקו בשעתו ש"גיוס בנות לשירות לאומי" הינו כגיוס לצבא ואסור באיסור מוחלט".

רק תסתכל שאין שום חילוק בדברי רבותינו בנוגע למקום צנוע או לא צנוע האיסור תקף בכל מצב, זה אתה הוספת מדעתך בלי שום הוכחות.

ועוד דבר - אתה אמרת "רק בעולם המוסלמי נשים לא יוצאות מהבית. לא לעבוד ולא ללמוד" אם כך לשיטתך הרמב"ם הוא מוסלמי כיוון שהפסוק "כָּל-כְּבוּדָּה בַת-מֶלֶךְ פְּנִימָה" (תהילים מה יד) קיבל את המשמעות הבאה, בדברי הרמב"ם הבאים: "אבל גנאי הוא לאישה שתהא יוצאה תמיד, פעם בחוץ פעם ברחובות; ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש, כפי הצורך: שאין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה, שכך כתוב "כל כבודה בת מלך, פנימה".(משנה תורה, נשים, הלכות אישות פרק יג', יד).
ממממ.. מעניין. יוצא איפה, שבנות ישראל צריכות לשבת בבית, ואל להן לצאת לעבודה.
ואולי יש פתרונות יצרתיים כמו מקום עבודה רק לנשים, בתי ספר לבנות, תופרות, כתבניות, ואולי גם נפתח אגפי הייטק לנשים. האם לדעתך הרמב"ם דיבר על כל יציאה של אשה מחוץ לבית?
אמנם - כתב הרמב"ם כי גנאי הוא לאשה לצאת לעבודה באופן קבוע, אך אולי הדברים היו נכונים לאז והיום הרמב"ם היה כותב אחרת?
לא שאני חושב שאין רלוואנטיות להלכות היום, אבל יחס ההלכה לעניינים מסויימים חברתיים, צריך להשתנות וצריך להיות מתואם לימינו אנו.
זהו נושא חברתי שאפשר להתווכח עליו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בס"ד , שלום!
« להגיב #15 ב- : ינואר 26, 2007, 15:09:26 »
בסדר אז לפי שיטתך כשהרמב"ם פסק את ההלכה הבאה: "אין מעמידין מלך מקהל גרים, אפילו אחר כמה דורות--עד שתהיה אימו מישראל:  שנאמר "לא תוכל לתת עליך איש נוכרי, אשר לא אחיך הוא" (דברים יז,טו).  ולא למלכות בלבד, אלא לכל שררות שבישראל--לא שר צבא, ולא שר חמישים או שר עשרה, אפילו ממונה על אמת המים שמחלק ממנה לשדות; אין צריך לומר דיין או נשיא, שלא יהא אלא מישראל:  שנאמר "מקרב אחיך, תשים עליך מלך" (שם)--כל משימות שאתה משים עליך, לא יהיו אלא "מקרב אחיך".(הלכות מלכים ומלחמות פרק א הל' ה').
הוא דיבר על זמנו כשלא היינו בא"י ולערבים לא הייתה אזרחות, אבל כיום אנחנו בא"י ולערבים יש אזרחות והם משתתפים בתהליך הדמוקרטי ומשלמים מיסים - יש מצווה למנות אותם לתפקידים בעלי שררה!
אולי באמת נאמר כך??
מספיק לעוות את דברי הרמב"ם, ההלכה ברמב"ם אי אפשר לשנות, וחוץ מזה גם את הפסוק "כל כבודה בת מלך פנימה" אי אפשר לשנות, וגם את האיסור החמור של "יהרג ואל יעבור" של "השירות לאומי" שהסכימו עליו כל גדולי הדור כולל הרב כהנא אי אפשר לשנות.

מנותק mashras

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 285
  • "גונב איש ומכרו...מות יומת"
בס"ד , שלום!
« להגיב #16 ב- : ינואר 26, 2007, 15:20:20 »
ההלכה שאתה ציינתף היא מאד ברורה ומבוארת.
לגבי "כל כבודה בת מלך פנימה" לא רואים באופן ברור את הקו הנחרץ שאתה נוקט בו. שוב, אני לא לגמרי לא מסכים איתך. יש דברים בגו, אבל בעיני הרעיון של הרמב"ם, שכבודן של הנשים הוא בצניעותן. ומהן גידרי הצניעות - זהו נושא סבוך, ובכל דור ודור אנו נדרשים לחדד את הנושא הזה שוב ושוב.
לבוא ולומר שאסור לאשה לצאת לעבוד בכלל - זו לא גדוּלה בעיני. הכי קל להחמיר. חוץ מזה שבעולם המודרני התפיסה שלך לא תחזיק מעמד. אנשים משתנים. הנשים היום יותר שכלתניות.
גם אני הייתי יותר שמח אילו אשתי (שתהיה בעז"ה) תשב בבית, תטפל בענייני הבית ותכין לי ארוחה חמה וטעימה כשאחזור, אבל זה לא יקרה.
אשה שלא יוצאת לעבוד, מתחילה "לטפס על הקירות" ולאמלל את בעלה. אני יודע את זה. שמעתי על מקרים.
זהו. שתהיה לך שבת שלום.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בס"ד , שלום!
« להגיב #17 ב- : ינואר 26, 2007, 15:27:06 »
מה לא ברור בהלכה של הרמב"ם: "אבל גנאי הוא לאישה שתהא יוצאה תמיד, פעם בחוץ פעם ברחובות; ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש, כפי הצורך: שאין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה, שכך כתוב "כל כבודה בת מלך, פנימה".(משנה תורה, נשים, הלכות אישות פרק יג', יד).

לי הדברים ברורים כשמש, אם לך לא ברור אז אני לא מבין אותך.

בייקר

  • אורח
בס"ד , שלום!
« להגיב #18 ב- : ינואר 26, 2007, 16:52:40 »
הנשים החרדיות עובדות ומפרנסות את המשפחה יש למנוע יחוד אישה גבר,להשאיר דלת פתוחה,לא להשאר לבד.

מנותק zipora

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 287
בס"ד , שלום!
« להגיב #19 ב- : ינואר 26, 2007, 20:43:05 »
אין לימין האמיתי דעה אחת מגובשת.
אני בעד שרות לאומי לבנות בבתי חולים,בתי אבות.
אני בעד שרות לאומי של הערבים בסעודיה כי צריך לנקות את סביבת הכעבה.
אנו אוהבים לדבר בפרהסיה ולא רק במייל כשמדובר בנושאים שנוגעים לכלל הציבור ואינם אישיים.
חשבתי שאתה חושב כמוני שבנות צריכות לשרת בצבא

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בס"ד , שלום!
« להגיב #20 ב- : ינואר 26, 2007, 20:53:07 »
אין לימין האמיתי דעה אחת מגובשת.
אני בעד שרות לאומי לבנות בבתי חולים,בתי אבות.
אני בעד שרות לאומי של הערבים בסעודיה כי צריך לנקות את סביבת הכעבה.
אנו אוהבים לדבר בפרהסיה ולא רק במייל כשמדובר בנושאים שנוגעים לכלל הציבור ואינם אישיים.
חשבתי שאתה חושב כמוני שבנות צריכות לשרת בצבא
לא גבר ולא אישה צריכים לשרתם בצבא הגירוש, צריכים לשרת בצבא הקדוש ברוך הוא לא בצבא של מגרשי יהודים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

בייקר

  • אורח
בס"ד , שלום!
« להגיב #21 ב- : ינואר 27, 2007, 18:13:33 »
אני כמובן תומך בשירות נשים בצה"ל אבל אם הן דתיות מדי שתעשנה שרות לאומי.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בס"ד , שלום!
« להגיב #22 ב- : ינואר 27, 2007, 19:51:42 »
אני כמובן תומך בשירות נשים בצה"ל אבל אם הן דתיות מדי שתעשנה שרות לאומי.

או שבקיצור אתה חולק על כל גדולי הדור כולל הרב כהנא שאסר את זה מפורשת.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בס"ד , שלום!
« להגיב #23 ב- : ינואר 27, 2007, 19:53:28 »
אני כמובן תומך בשירות נשים בצה"ל אבל אם הן דתיות מדי שתעשנה שרות לאומי.
שלא ישרתו מדינה שמשרתת ערבים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

בייקר

  • אורח
בס"ד , שלום!
« להגיב #24 ב- : ינואר 27, 2007, 20:17:19 »
אם הייתי דתי לגמרי הייתי גם שומר מצוות:שבת,כשרות וכו'.