חדשות ודיונים > ארכיון דיון כללי

האם יש לומר 'הלל' ביום העצמאות?

<< < (5/6) > >>

אביר הקרנפים:
אתה מעדיף ללכת על פי הרגש במקום השכל... הבנתי. הדיון מיותר.

כשאני אתחתן (לא יקרה. אבל מצב היפוטתי), אדאג בעצמי שהנישואין יהיו על פי ההלכה. לא אצטרך לסמוך על הרבנות של המדינה. וככה עושה כל יהודי שיש לו מעט ידע ביהדות.

יש אנשים שלא יודעים. אני לא מאשים אותם. מי שכן יודע, הולך ומביא רב נורמלי שידאג לו לחתונה. מי שיודע, מברר בעצמו עד כמה שאפשר שהוא יכול להתחתן עם הכלה ואין בעיות מבחינת היהדות.
כלומר, אם הוא כהן, שהיא איננה גרושה, חללה, שלא היו לה יחסים עם גויים, בין ברצון ובין באונס, שלא נאנסה על ידי בן משפחה וכו'.
אם הוא ישראל, לוודא שהיא באמת יהודיה ואינה פסולת חיתון.
מקיימים את טקס החתונה לפי ההלכה היהודית ולרבנות רק הולכים כדי להרשם.

רחמים:
אז אני אתן לך את התשובה שלי,מה גורם לי לתת אמון מלא ברבנות הראשית לישראל,
כל עוד אף בית דין רבני לא פסק שיש שחיתות ברבנות הראשית לישראל, אז מותר להאמין בו, אז אני מאמין בו.


וחוץ מזה אני מאמין שאתה טועה,
כי מי שרוצה להתחתן לפי ההלכה של הדת היהודית כמובן, אז נרשמים ברבנות הראשית לישראל כדי לקבל משם רב לחתונה כלומר רב שהוא תומך ברבנות הראשית לישראל.וגם דרך הרבנות הראשית לישראל אותו רב יגיד לך האם אותו אדם הוא פסול חיתון,וגם דרך הרבנות לישראל,משם אתה תקבל את הכתובה,ואם היא תאבד אז דרכם ישחזרו לך את הכתובה.

כי הרבנות הראשית לישראל זה הדין, והבד"ץ לא בית הדין הרבני, זאת החומרה.בהלכה של הדת היהודית כמובן.

אביר הקרנפים:
בתור אחד שלא מבין בדינים והלכות ובתי דין, איך אתה קובע את ההבדלים בין בית דין רבני ובין הרבנות?
דבר נוסף שאתה לא מבין הוא, שבתי דין רבניים זה בתי דין של המדינה. כמו שהרבנות זה רבנים של המדינה. לא של היהדות!

רחמים:

--- ציטוט של: אביר הקרנפים על דצמבר 18, 2012, 20:59:11 ---בתור אחד שלא מבין בדינים והלכות ובתי דין, איך אתה קובע את ההבדלים בין בית דין רבני ובין הרבנות?
דבר נוסף שאתה לא מבין הוא, שבתי דין רבניים זה בתי דין של המדינה. כמו שהרבנות זה רבנים של המדינה. לא של היהדות!

--- סוף ציטוט ---
זה לא חדש לי שגם בין רבנים יש חילוקי דעות,ואני מעדיף ללכת עם הרבנים שהם לטובת הרבנות הראשית לישראל.

אביר הקרנפים:
כי חילוקי דעות שיש בין רבנים אמיתיים, היא לפסוק בין שני דרכים שונות שהתורה נדרשת בהן.
רב שהוא "לטובת" מישהו, הוא כבר לא "לטובת" ההלכה. ההלכה לא לטובת אף אחד. היא לא מערבת רגשות ונגד שוחד.
הרבנים ש"לטובת" הרבנות והמדינה, זה בגלל שהם מקבלים שוחד. זה נקרא רב מטעם.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה