לפי דעתי הצנועה :
ראשית הרב עובדיה ספורנו זצ"ל לא מדבר כאן כלל על מרד בר כוכבא, ורבי עקיבא עליו השלום
אלא על ימי המרד הגדול עצמו (שרק לאחריו היה מרד בר כוכבא) .
בקשר ל"בריונים" של בית שני, ייתכן שאין בכלל סתירה בין הציטוט שהבית השני נחשב בעבור שנאת חינם - לבין עניין ה"בריונים" שכן כל מי שקרא על אותה תקופה, יודע שהצדדים הלוחמים , חלקם רבו אחד נגד השני (מלחמה ממש) ,ושנאו אחד את השני , ואפילו בזמן שהרומאים היו בשערי ירושלים - הם רבו אחד עם השני בתוך ירושלים הנצורה , כשלפרקים הרומאים ניסו להלחם והם עזבו את הריבים האישיים והתפנו להלחם ברומאים , הרומאים לפי יוספוס אף ניצלו את מצב זה ונתנו לצדדים הניצים לריב ביניהם כדי שזה יקל עליהם את מלאכת הכיבוש (פחות מגינים)
עקרונית בימי בית שני היו שתי קבוצות מרכזיות, המתונים (כגון יוספוס פלביוס) , והקיצונים
לכתחילה , היהודים שגירשו את הרומאים והשיגו את הנצחון הראשון היו הקיצונים , לאחר מכן ,המתונים "השתלטו" על העסק, שלחו את הקיצונים לשמור על הגבולות הנידחים, וחילקו בינהם את הארגון על שמירה על המקומות המרכזיים וההתכוננות "למלחמה" הענקית שידעו שתגיע בתגובה מהצד הרומאי על ההשפלה שהם ספגו .
המתונים חלקם ממש הזניחו את העניין ולא ממש ביצרו את שטחי השליטה שלהם כראוי , מה שגרם לרומאים קלות יתירה לכבוש חלק מן השטחים, ייתכן שאף חלקם לא היו מעוניינים כלל במלחמה (כגון יוספוס) שהעריכו את הרומאים והיו מאד מתונים ,והעדיפו לשמר את ההישגים בצורה דיפלומטית
כשהרומאים הגיעו לירושלים , התקבצו כל הלוחמים להגן עליה - ורבו אחד עם השני , היו כמה קבוצות זאת אומרת, והיו נלחמים ממש אחד נגד השני ושונאים אחד את זה ,קבוצה אחת אף שרפה את ה"עמוד שדרה" של המצור , החיטה הרבה שנאגרה בירושלים בשביל ימי מצור . וגרמו לכך שהעם התקשה מאד לעמוד במצור כי היה מנותק ממקור מזון אחר על ידי המצור. כך שזה לא מוגזם לתארם כ"ביריונים" אפילו אם המטרה הכללית שלהם (לשחרר את כל ארץ ישראל משליטה גוית ולהחזיר שלטון יהודי לארץ) הייתה טובה . ואף לא מוגזם לתאר אותם כ"שונאי חינם" , שכן שנאו את איש את אחיו ממש ,למרות שהייתה להם מטרה מוצהרת דומה