כתב נושא: מיהו אללה?  (נקרא 26713 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק stami

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 179
  • אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני....
מיהו אללה?
« ב- : מרץ 01, 2008, 21:34:18 »
טענה שאני שומע רבות היא המוסלימים הם "בני דודים שלנו" לאברהם היו את יצחק וישמעל אנכנו הבנים של יצחק והם של ישמעל .
בנוסף הם אומרים ששורה תחתונה עם ליהודי היתה תאפשרות להתפלל במסגד (תפילה יהודית) או בכנסיה עדיף יהיה לו להתפלל במסגד . הסיבה לכך היא שהמוסלמים מאמינים גם באלוקים רק שהם מגדירים אותו כאללה עכשיו אני רוצה לדעת מי זה אללה כי אם איך שהוא מיוחס בקוראן ע"י נביאו מוחמד הוא ממש לא האלוקים שאני מכיר אז תגידו לי אתם אני חושב על זה ככה:

אתה יכול להביט בתמונה ועם שתי כדים ולהגיד ששמה משה ולהגיד" התמונה הזאת קוראים לה מוחמד ויש עליהה קישקוש ויריקות " אבל אז התמונה שאתה מגדיר היא כלל לא אותה התמונה הקודמת עליהה אתה מדבר(משה).

אותו דבר בקשר למוסלמים הם שינו את שם השם לאללה הגדירו מעשיי זוועות ע"י so called "נביא" בשם אותו אל כמצווה.
עכשיו אני שואל האם אפשר להגדיר אל מסוג זה האל  שגם לי יש התשובה היא ממש לא.

אם היו שואלים אותי יש שתיי פיסות אדמה בהם אתה יכול להתפלל לאלוקים מסגד או כנסיה דבר ראשון הייתי קופץ לים ומתפלל שם לגאולה. אבל אם לא הכנסיה הייתה עדיפה כי במסגד באותו רגע כבר הייתי מת .
-------------------------------------------
אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני, תִּדְבַּק לשוני לְחִכִּי אם לא אֶזְכְּרֵכִי, אם לא אַעֲלֶה את ירושלים על ראש שמחתי

מנותק יחיאל

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3159
מיהו אללה?
« להגיב #1 ב- : מרץ 13, 2008, 16:42:22 »
תודה על המידע!! יש משו בדברייך

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
מיהו אללה?
« להגיב #2 ב- : מרץ 13, 2008, 19:52:09 »
אללה הוא המצאה של מוחמד המשוגע והשקרן, יש"ו.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק יוחאי

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 657
  • "לא נשכח ולא נסלח" "נזכור ונחזור"
מיהו אללה?
« להגיב #3 ב- : מרץ 18, 2008, 11:25:17 »
זה נכון עדיף להתפלל במסגד ולא בכנסיה כי בכנסיה יש פסלים וזה נחשב עבודה זרה

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
מיהו אללה?
« להגיב #4 ב- : מרץ 18, 2008, 13:50:06 »
עדיף לא להכנס לאף אחד מהם.
וחוץ מזה, הצריח של כל מסגד נתון עם הסהרון למעלה, הוא סמל עבודה זרה מובהק!!!
המזרחן ברנארד לואיס כבר עומד על כך, שזה מסמל את מה שקרוי בתנ"ך "צלמי זכר" עם סמל עבודה זרה עליו ("אל" הירח שנעבד בחצי האי ערב לפני מוחמד).

« עריכה אחרונה: ינואר 23, 2014, 21:03:07 על ידי Rafoe »
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק stami

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 179
  • אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני....
מיהו אללה?
« להגיב #5 ב- : מרץ 18, 2008, 18:09:11 »
זה נכון עדיף להתפלל במסגד ולא בכנסיה כי בכנסיה יש פסלים וזה נחשב עבודה זרה

מה שאני אמרתי זה שעם אתה מאמין באללה זה עבודה זרה כי הוא לא אותו אלוקים שלנו וגם מה שנץ ציין...
-------------------------------------------
אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני, תִּדְבַּק לשוני לְחִכִּי אם לא אֶזְכְּרֵכִי, אם לא אַעֲלֶה את ירושלים על ראש שמחתי

מנותק פּז

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1031
מיהו אללה?
« להגיב #6 ב- : מרץ 18, 2008, 18:37:04 »
אללה הוא המצאה של מוחמד המשוגע והשקרן, יש"ו.
תושבי מכה האמינו באללה עוד לפני מוחמד, לצד אמונה באלים אחרים.

Aaron

  • אורח
מיהו אללה?
« להגיב #7 ב- : מרץ 18, 2008, 18:40:36 »
אללה זה אלוקים בערבית... אני צודק?

מנותק פּז

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1031
מיהו אללה?
« להגיב #8 ב- : מרץ 18, 2008, 18:59:32 »
אללה זה אלוקים בערבית... אני צודק?
אִלה זה אל בערבית (כמו ב"לא אלה אלא אללה") ולפני זה יש "אל" של ידוע (כמו ב"אליהוד"). כלומר אללה היא ה-אל.

מנותק stami

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 179
  • אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני....
מיהו אללה?
« להגיב #9 ב- : מרץ 18, 2008, 20:01:44 »
תושבי מכה האמינו באללה עוד לפני מוחמד, לצד אמונה באלים אחרים.
נו יפה אם ככה אז האמונה שלהם גם לפני מוחמד הייתה עבודת אלילים משום שהם האמינו באלים אחרים לצד אללה . והם לא יותר טובים מהכנסיה הנוצרית שגם כן נקראת עבודת אלילים משום "השילוש ""הקדוש"" ".
אם בנדם מאמין בכל אל מעבר לאלוקים דת זו היא עובדת אלילים..
בכל מקרה מה שהיה לא משנה עכשיו ם שינו את הגדרתו של אללה לכן הוא לא עוד  אותו האלוקים שלנו.. למרות שבעבר הם האמינו בו לצד אלילים אחרים..
-------------------------------------------
אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני, תִּדְבַּק לשוני לְחִכִּי אם לא אֶזְכְּרֵכִי, אם לא אַעֲלֶה את ירושלים על ראש שמחתי

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
מיהו אללה?
« להגיב #10 ב- : יולי 01, 2008, 20:28:03 »
עדיף לא להכנס לאף אחד מהם.
וחוץ מזה, הצריח של כל מסגד נתון עם הסהרון למעלה, הוא סמל עבודה זרה מובהק!!!
המזרחן ברנארד לואיס כבר עומד על כך, שזה מסמל את מה שקרוי בתנ"ך "צלמי זכר" עם סמל עבודה זרה עליו ("אל" הירח שנעבד בחצי האי ערב לפני מוחמד).

נץ כהרגלו "מגלה פנים בתורה שלא כהלכה", תוך כדי הסתמכות על  איזשהו מזרחן במקום לפנות לצור מחצבת ישראל התורה הקדושה אשר ממנה ישקו את העדרים:
הרמב"ם כותב: "אלו הישמעאלים אינם עובדי עבודה זרה כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם. והם מייחדים לאל יתעלה ייחוד כראוי..." (תשובות הרמב"ם, פריימן, הוצאת "מקיצי נרדמים", התרצ"ד, סימן שסט).
בעקבות דברי הרמב"ם והמאירי [בית הבחירה, למסכת עבודה זרה] פסקו הרב חיים דוד הלוי [שו"ת עשה לך רב חלק א' שאלה נ"ט], והרב עובדיה יוסף[שו"ת יביע אומר חלק ג', יו"ד סימן טו ] שמותר ליהודי להיכנס למסגד, ואף מותר לו להתפלל שם תפילה יהודית.

כל טוב!!

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
מיהו אללה?
« להגיב #11 ב- : יולי 01, 2008, 22:30:39 »
נץ כהרגלו "מגלה פנים בתורה שלא כהלכה", תוך כדי הסתמכות על  איזשהו מזרחן במקום לפנות לצור מחצבת ישראל התורה הקדושה אשר ממנה ישקו את העדרים:
הרמב"ם כותב: "אלו הישמעאלים אינם עובדי עבודה זרה כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם. והם מייחדים לאל יתעלה ייחוד כראוי..." (תשובות הרמב"ם, פריימן, הוצאת "מקיצי נרדמים", התרצ"ד, סימן שסט).
בעקבות דברי הרמב"ם והמאירי [בית הבחירה, למסכת עבודה זרה] פסקו הרב חיים דוד הלוי [שו"ת עשה לך רב חלק א' שאלה נ"ט], והרב עובדיה יוסף[שו"ת יביע אומר חלק ג', יו"ד סימן טו ] שמותר ליהודי להיכנס למסגד, ואף מותר לו להתפלל שם תפילה יהודית.

כל טוב!!


ערן, אני מבקש שתחדל מההתקפות האישיות כלפי נץ. זה לא מתאים לך ולא לכבודך.

במקרה, שניכם צודקים. למעשה, הרמב"ם מתאר את הסממנים המובהקים שהאיסלאם
לקח מעבודה זרה, כגון זריקת אבן למרקוליס, אך פוסק שהמשמעות של הסממנים הללו
נשכחה מהמוסלמים עצמם ולכן אין הם מוגדרים כעכו"מ.

נכון שמעיקר הדין מותר להכנס למסגד, אך זה לא אומר שהדבר מומלץ,
וכי אין השפעה רוחנית רעה על מי שנכנס למקומות פולחן טמאים.

מנותק אבי 1

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3773
  • הבוחר החליט ממשלת ימין
מיהו אללה?
« להגיב #12 ב- : יולי 01, 2008, 22:33:53 »
איסלאם היא דת מונותאיסטית.נצרות עבודה זרה בגלל השילוש הקדוש.איסלאם איננה עבודה זרה.
הבא להורגך השכם להורגו

מנותק stami

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 179
  • אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני....
מיהו אללה?
« להגיב #13 ב- : יולי 01, 2008, 22:59:25 »
נץ כהרגלו "מגלה פנים בתורה שלא כהלכה", תוך כדי הסתמכות על  איזשהו מזרחן במקום לפנות לצור מחצבת ישראל התורה הקדושה אשר ממנה ישקו את העדרים:
הרמב"ם כותב: "אלו הישמעאלים אינם עובדי עבודה זרה כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם. והם מייחדים לאל יתעלה ייחוד כראוי..." (תשובות הרמב"ם, פריימן, הוצאת "מקיצי נרדמים", התרצ"ד, סימן שסט).
בעקבות דברי הרמב"ם והמאירי [בית הבחירה, למסכת עבודה זרה] פסקו הרב חיים דוד הלוי [שו"ת עשה לך רב חלק א' שאלה נ"ט], והרב עובדיה יוסף[שו"ת יביע אומר חלק ג', יו"ד סימן טו ] שמותר ליהודי להיכנס למסגד, ואף מותר לו להתפלל שם תפילה יהודית.

כל טוב!!


השאלה היא אם אלא שחוקקו את החוקים האלא היו מודעים לסילוף דברי השם בקוראן המקולל ורצח בשמו גזענות ללא שום סיבה ובכלל כל עקרון הגיהד?
-------------------------------------------
אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני, תִּדְבַּק לשוני לְחִכִּי אם לא אֶזְכְּרֵכִי, אם לא אַעֲלֶה את ירושלים על ראש שמחתי

מנותק Juda-Yoda

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 294
מיהו אללה?
« להגיב #14 ב- : יולי 01, 2008, 23:33:25 »
אתם שואלים את השאלה הלא נכונה.
השאלה היא לא במי הם מאמינים כי הם מאמינים באל אחד.
תורה צווה לנו משה מורשה,קהלת יעקב.
קרוב אלייך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו.
יגעתי ולא מצאתי - אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי - אל תאמין, יגעתי ומצאתי - תאמין.
בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים.
בראשית ברא ה' את השמים ואת הארץ.
שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד.

מנותק stami

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 179
  • אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני....
מיהו אללה?
« להגיב #15 ב- : יולי 02, 2008, 10:43:09 »
אתם שואלים את השאלה הלא נכונה.
השאלה היא לא במי הם מאמינים כי הם מאמינים באל אחד.
אל אחד או אליל אחד?
כי ר אלילים דורשים קורבנות בני אדם ובטח לא אלוקים.
« עריכה אחרונה: יולי 02, 2008, 10:44:23 על ידי stami »
-------------------------------------------
אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני, תִּדְבַּק לשוני לְחִכִּי אם לא אֶזְכְּרֵכִי, אם לא אַעֲלֶה את ירושלים על ראש שמחתי

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
מיהו אללה?
« להגיב #16 ב- : יולי 03, 2008, 23:38:10 »
נץ כהרגלו "מגלה פנים בתורה שלא כהלכה", תוך כדי הסתמכות על  איזשהו מזרחן במקום לפנות לצור מחצבת ישראל התורה הקדושה אשר ממנה ישקו את העדרים:
הרמב"ם כותב: "אלו הישמעאלים אינם עובדי עבודה זרה כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם. והם מייחדים לאל יתעלה ייחוד כראוי..." (תשובות הרמב"ם, פריימן, הוצאת "מקיצי נרדמים", התרצ"ד, סימן שסט).
בעקבות דברי הרמב"ם והמאירי [בית הבחירה, למסכת עבודה זרה] פסקו הרב חיים דוד הלוי [שו"ת עשה לך רב חלק א' שאלה נ"ט], והרב עובדיה יוסף[שו"ת יביע אומר חלק ג', יו"ד סימן טו ] שמותר ליהודי להיכנס למסגד, ואף מותר לו להתפלל שם תפילה יהודית.

כל טוב!!

איפה אמרתי שהם עובדי עבודה זרה? תפסיק בפעם ה-10000000000000000 לסלף את דבריי ולהוציאם מהקשרם, גם המזרחן היהודי ברנארד לואיס לא אומר שהם עובדי עבודה זרה, הם הרי לא סוגדים למסגד כשלעצמו, ולא לשום חלק שבו, אני רק הטעמתי שלא כדאי להכנס למסגד בלי שום קשר לעניין ע"ז והטעמתי שהם השאילו מוטיבים מדתות קודמות מבלי שזה בעצמו יהיה הע"ז, כמו מבנה המסגד.
הבנת את זה ערן?
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
מיהו אללה?
« להגיב #17 ב- : יולי 04, 2008, 01:43:22 »
עדיף לא להכנס לאף אחד מהם.
וחוץ מזה, הצריח של כל מסגד נתון עם הסהרון למעלה, הוא סמל עבודה זרה מובהק!!!
המזרחן ברנארד לואיס כבר עומד על כך, שזה מסמל את מה שקרוי בתנ"ך "צלמי זכר" עם סמל עבודה זרה עליו ("אל" הירח שנעבד בחצי האי ערב לפני מוחמד).

אלה הם דבריך, ובלי שום סילוף, ונתוח של הדברים:

1) אתה אומר שעדיף שלא להיכנס לשם, על סמך מה אתה אומר את זה? פשט ההלכה שמותר להכנס לשם ולהתפלל שחרית עם תפילין כמו בביהכנ"ס...
2) אם יש במסגד סמלים של ע"ז כדבריך, ממילא אביזרייהו דע"ז זה בכלל יהרג ואל יעבור, גם אם ישמעאלים אינם משתמשים בזה בתור ע"ז, אחרי הכל זהו סמל של ע"ז, ומסתמא להיכנס למסגד יהיה איסור של ייהרג ואל יעבור. כיוון שלמיטב ידעתי אין זה קשור אם הישמעאלים לקחו אותו בתור ע"ז או לא, עצם העובדה שאותו פסל משמש או שימש לע"ז הופך אותו לאסור...
3) בבקשה תספיק להטעים עניניים תורניים נטו ע"י הבאת ראיות ממקורות חיצוניים. ע"ז זה עניין תורני נטו וממילא אם אתה רוצה לחלוק או להביא סתירה אנא השתמש בתורת ישראל, ברוך ה' יש לנו מספיק מקורות בתורה על מנת לכסות את כל הנושאים בעולם: "הפוך בה והפוך בה דכולא בה"...

הבנת את זה נץ?

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
מיהו אללה?
« להגיב #18 ב- : יולי 04, 2008, 01:58:48 »
אלה הם דבריך, ובלי שום סילוף, ונתוח של הדברים:

1) אתה אומר שעדיף שלא להיכנס לשם, על סמך מה אתה אומר את זה? פשט ההלכה שמותר להכנס לשם ולהתפלל שחרית עם תפילין כמו בביהכנ"ס...
2) אם יש במסגד סמלים של ע"ז כדבריך, ממילא אביזרייהו דע"ז זה בכלל יהרג ואל יעבור, גם אם ישמעאלים אינם משתמשים בזה בתור ע"ז, אחרי הכל זהו סמל של ע"ז, ומסתמא להיכנס למסגד יהיה איסור של ייהרג ואל יעבור. כיוון שלמיטב ידעתי אין זה קשור אם הישמעאלים לקחו אותו בתור ע"ז או לא, עצם העובדה שאותו פסל משמש או שימש לע"ז הופך אותו לאסור...
3) בבקשה תספיק להטעים עניניים תורניים נטו ע"י הבאת ראיות ממקורות חיצוניים. ע"ז זה עניין תורני נטו וממילא אם אתה רוצה לחלוק או להביא סתירה אנא השתמש בתורת ישראל, ברוך ה' יש לנו מספיק מקורות בתורה על מנת לכסות את כל הנושאים בעולם: "הפוך בה והפוך בה דכולא בה"...

הבנת את זה נץ?
1.) אני אומר שעדיף שלא להכנס מחשש שיעשו בך לינץ', ולהתפלל במקום של פיקוח נפש מי התיר?

2.) זה לא אביזריהו דעבודה זרה כי זה לא נעבד באיסלם ולא משמש כאביזריהו לצורך סגידה באיסלם, מה גם שזה לא האביזריהו המקורי אלא רק תזכורת בהגדלה פי כמה אלפים לזמן ה"ג'אהיליה" של האיסלם (האביזר המקורי היה בגודל של משהו שאדם מסוגל להחזיק ביד אחת, ולא בתור צריח של מבנה).

3.) אני לא הטעמתי עיניינים תורניים, אתה שוב מסלף את דבריי, אתה ממציא דברים ממוחך הקודח ומספר סיפורי אלך לילה ולילה ואני מבקש שכבר תפסיק עם זה.
אני לא חולק על מילה מן הנאמר על ידי גדולי העולם על האיסלם, אז מה בדיוק אתה רוצה ממני, אני מדבר על נושא אחר לגמרי, תפסיק לערבב לי את דבריי עם דברים שלא ממין העניין.
אני לא מנהל כאן דיון הלכתי.
« עריכה אחרונה: יולי 04, 2008, 01:59:32 על ידי נץ וגאה בזה »
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק Juda-Yoda

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 294
מיהו אללה?
« להגיב #19 ב- : יולי 05, 2008, 23:57:35 »
אל אחד או אליל אחד?
כי ר אלילים דורשים קורבנות בני אדם ובטח לא אלוקים.

טעות!
א. ברגע שאתה מאמין באליל אתה מאמין שיש עוד אלילים....גם כן תיראה על איזה חארטות אתה גורם לי לדבר.
ב.גם הקב"ה דורש קורבנות וגם של בני אדם אבל את החוטאים, אבל מאחר שאין בית המקדש לצערנו אנחנו אומרים שחרית מנחה וערבית במקום.
תורה צווה לנו משה מורשה,קהלת יעקב.
קרוב אלייך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו.
יגעתי ולא מצאתי - אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי - אל תאמין, יגעתי ומצאתי - תאמין.
בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים.
בראשית ברא ה' את השמים ואת הארץ.
שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד.

מנותק stami

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 179
  • אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני....
מיהו אללה?
« להגיב #20 ב- : יולי 06, 2008, 01:21:51 »
טעות!
א. ברגע שאתה מאמין באליל אתה מאמין שיש עוד אלילים....גם כן תיראה על איזה חארטות אתה גורם לי לדבר.
ב.גם הקב"ה דורש קורבנות וגם של בני אדם אבל את החוטאים, אבל מאחר שאין בית המקדש לצערנו אנחנו אומרים שחרית מנחה וערבית במקום.
יום למחרת שכתבתי את זה ידעתי שזה טעות (פשוט התעצלתי לשנות וחשבתי שכבר עזבו את ההודעה הזאת ולא יתיחסו אליהה).אבל בקשר ל-ב. גם אתה לא בדיוק צודק כן ולא,יש קורבנות בית המקדש דבר ראשון זה לא בני אדם דבר שני אין ה' חפץ בזבחים זכתוב בכמה מקומות הזבחים הם למען האדם ולא להמען ה' ואתה יכול לשאול את זה כל בנדם שמבין.

ובקשר ל-א: עצם השאלה שלי פה היא והסיבה שפתחתי את הדיון זה ככה: אני מכיר אלוקים אחד..
אתה אומר שאללה של הערבים זה אותו אלוקים, אז תוכיח לי..
ואל תוכיח לי בכך שתגיד לי את זה שהם מאמינים בתנ"ך ומאמינים שאללה עשה את מה שקרה שם,אלא במאפיינים שלו..
כמובן שכשה אני אומר מאפיינים זה הצורה שבו הוא מוגד בקוראן לעומת הצורה שאנו מכירים אותו כיהודים..
אני כבר יענה ך על תענה שאתה תעלה :אתה תגיד "מה זה משנה איך הוא מוגדר בקוראן הריי הם מייחסים לאותו אלוקים שלנו"..
שוב נכון ולא נכון הם מיחסים אותו לאותו אלוקים שלנו בתנאי שהוא מתאים לקריטריונים שכתובים בקוראן.. ,עכשיו עם בקוראן כתוב שאללה לקח את מוחמד יש"ו כ"נביא" והורה לו להפטר משאר הדתות אז זה לא אותו אלוקים..וגם אם כן זה מאוד בעייתי כי זה לא השינויי היחיד.
השאלה שלי היא בעצם הערבושים מאמינים באל אחד השאלה איזה אל?
אני מקווה שהבנתה למה אני מתכוון.. O0
-------------------------------------------
אם אשכחך ירושלים – תִּשְׁכַּח ימיני, תִּדְבַּק לשוני לְחִכִּי אם לא אֶזְכְּרֵכִי, אם לא אַעֲלֶה את ירושלים על ראש שמחתי

מנותק מנורה

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1485
  • ואהבת לרעך כמוך (אלא אם כן הוא טרוריסט ערבי)...
מיהו אללה?
« להגיב #21 ב- : יולי 06, 2008, 12:29:19 »
אללה הוא עכבר.  ;D ;D

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
מיהו אללה?
« להגיב #22 ב- : יולי 09, 2008, 19:22:40 »
אלה הם דבריך, ובלי שום סילוף, ונתוח של הדברים:

1) אתה אומר שעדיף שלא להיכנס לשם, על סמך מה אתה אומר את זה? פשט ההלכה שמותר להכנס לשם ולהתפלל שחרית עם תפילין כמו בביהכנ"ס...
2) אם יש במסגד סמלים של ע"ז כדבריך, ממילא אביזרייהו דע"ז זה בכלל יהרג ואל יעבור, גם אם ישמעאלים אינם משתמשים בזה בתור ע"ז, אחרי הכל זהו סמל של ע"ז, ומסתמא להיכנס למסגד יהיה איסור של ייהרג ואל יעבור. כיוון שלמיטב ידעתי אין זה קשור אם הישמעאלים לקחו אותו בתור ע"ז או לא, עצם העובדה שאותו פסל משמש או שימש לע"ז הופך אותו לאסור...
3) בבקשה תספיק להטעים עניניים תורניים נטו ע"י הבאת ראיות ממקורות חיצוניים. ע"ז זה עניין תורני נטו וממילא אם אתה רוצה לחלוק או להביא סתירה אנא השתמש בתורת ישראל, ברוך ה' יש לנו מספיק מקורות בתורה על מנת לכסות את כל הנושאים בעולם: "הפוך בה והפוך בה דכולא בה"...

הבנת את זה נץ?
בס"ד

ערן, אני לא יודע אם אתה מודע לזה אבל אתה יוצר רושם על חברי הפורום שאתה בעל מחלוקת.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
מיהו אללה?
« להגיב #23 ב- : יולי 10, 2008, 13:30:59 »
דווקא כך,

גם על הרב כהנא הי"ד אמרו שהוא יוצר מחלוקת האם הוא ספר מישהו? לא, הוא הלך עם האמת שלו עד הסוף...

כפי שראית אפילו לא השבתי על דבריו האחרונים של נץ מכיוון שהשטויות שהוא פלט אינם שווים תגובה. אבל אם אתה רוצה לך אני יגיב:

1) הוא אמר, ואני מצטט: "הצריח של כל מסגד נתון עם הסהרון למעלה, הוא סמל עבודה זרה מובהק"!!!,
אז כתבתי לו אם זה סמל ע"ז ממילא, אביזרייהו דע"ז יש להם דין של ייהרג ואל יעבור" ואז יהיה אסור להם למסגד שלהם מדין  אביזרייהו ד"ע.
ואז הוא כתב לי, ואני מצצט:" גם המזרחן היהודי ברנארד לואיס לא אומר שהם עובדי עבודה זרה, הם הרי לא סוגדים למסגד כשלעצמו, ולא לשום חלק שבו, אני רק הטעמתי שלא כדאי להכנס למסגד בלי שום קשר לעניין ע"ז והטעמתי שהם השאילו מוטיבים מדתות קודמות מבלי שזה בעצמו יהיה הע"ז, כמו מבנה המסגד".
דווקא כך, בהתחלה הוא אומר שזה סמל ע"ז מובהק ואח"כ הוא אומר שזה לא משמש להם ע"ז אלא הם לקחו את המוטיב הזה המדתות קודמות שהסמל שימש להם ע"ז, אבל האיסלם עצמו אינו משתמש במוטיב לע"ז.
ואז כתבתי לו, ואני מצטט: "יש במסגד סמלים של ע"ז כדבריך, ממילא אביזרייהו דע"ז זה בכלל יהרג ואל יעבור, גם אם ישמעאלים אינם משתמשים בזה בתור ע"ז, אחרי הכל זהו סמל של ע"ז, ומסתמא להיכנס למסגד יהיה איסור של ייהרג ואל יעבור. כיוון שלמיטב ידעתי אין זה קשור אם הישמעאלים לקחו אותו בתור ע"ז או לא, עצם העובדה שאותו פסל משמש או שימש לע"ז הופך אותו לאסור...".
ואח"כ הוא כתב לי, ואני מצטט:" לא אביזריהו דעבודה זרה כי זה לא נעבד באיסלם ולא משמש כאביזריהו לצורך סגידה באיסלם, מה גם שזה לא האביזריהו המקורי אלא רק תזכורת בהגדלה פי כמה אלפים לזמן ה"ג'אהיליה" של האיסלם (האביזר המקורי היה בגודל של משהו שאדם מסוגל להחזיק ביד אחת, ולא בתור צריח של מבנה)".
ועכשיו אני כותב: אז מה שיש לאיסלם לשיטת נץ זה לא סמל ע"ז, זה רק תזכורת, של מה בדיוק? וגם אם זה רק תזכורת, איפה נכנס "סמל הע"ז זרה המובהק" שאמר נץ בהתחלה?

2) כל הדיון של ע"ז הוא דיון תורני נטו (בניגוד למה שאמר נץ), תסביר לי דיון בנושא ע"ז לא יכול להיות תורני? הרי מי אסרה את הע"ז אם לא התורה? יש לנו מסכת שלמה בש"ס שקרויה ע"ז... אבל נץ "מנהל כאן דיון אחר, לא תורני"...

כל טוב!!!


מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
מיהו אללה?
« להגיב #24 ב- : יולי 10, 2008, 15:46:28 »
דווקא כך,
גם על הרב כהנא הי"ד אמרו שהוא יוצר מחלוקת האם הוא ספר מישהו? לא, הוא הלך עם האמת שלו עד הסוף...
כפי שראית אפילו לא השבתי על דבריו האחרונים של נץ מכיוון שהשטויות שהוא פלט אינם שווים תגובה. אבל אם אתה רוצה לך אני יגיב:
1) הוא אמר, ואני מצטט: "הצריח של כל מסגד נתון עם הסהרון למעלה, הוא סמל עבודה זרה מובהק"!!!,
אז כתבתי לו אם זה סמל ע"ז ממילא, אביזרייהו דע"ז יש להם דין של ייהרג ואל יעבור" ואז יהיה אסור להם למסגד שלהם מדין  אביזרייהו ד"ע.
ואז הוא כתב לי, ואני מצצט:" גם המזרחן היהודי ברנארד לואיס לא אומר שהם עובדי עבודה זרה, הם הרי לא סוגדים למסגד כשלעצמו, ולא לשום חלק שבו, אני רק הטעמתי שלא כדאי להכנס למסגד בלי שום קשר לעניין ע"ז והטעמתי שהם השאילו מוטיבים מדתות קודמות מבלי שזה בעצמו יהיה הע"ז, כמו מבנה המסגד".
דווקא כך, בהתחלה הוא אומר שזה סמל ע"ז מובהק ואח"כ הוא אומר שזה לא משמש להם ע"ז אלא הם לקחו את המוטיב הזה המדתות קודמות שהסמל שימש להם ע"ז, אבל האיסלם עצמו אינו משתמש במוטיב לע"ז.
ואז כתבתי לו, ואני מצטט: "יש במסגד סמלים של ע"ז כדבריך, ממילא אביזרייהו דע"ז זה בכלל יהרג ואל יעבור, גם אם ישמעאלים אינם משתמשים בזה בתור ע"ז, אחרי הכל זהו סמל של ע"ז, ומסתמא להיכנס למסגד יהיה איסור של ייהרג ואל יעבור. כיוון שלמיטב ידעתי אין זה קשור אם הישמעאלים לקחו אותו בתור ע"ז או לא, עצם העובדה שאותו פסל משמש או שימש לע"ז הופך אותו לאסור...".
ואח"כ הוא כתב לי, ואני מצטט:" לא אביזריהו דעבודה זרה כי זה לא נעבד באיסלם ולא משמש כאביזריהו לצורך סגידה באיסלם, מה גם שזה לא האביזריהו המקורי אלא רק תזכורת בהגדלה פי כמה אלפים לזמן ה"ג'אהיליה" של האיסלם (האביזר המקורי היה בגודל של משהו שאדם מסוגל להחזיק ביד אחת, ולא בתור צריח של מבנה)".
ועכשיו אני כותב: אז מה שיש לאיסלם לשיטת נץ זה לא סמל ע"ז, זה רק תזכורת, של מה בדיוק? וגם אם זה רק תזכורת, איפה נכנס "סמל הע"ז זרה המובהק" שאמר נץ בהתחלה?
2.) כל הדיון של ע"ז הוא דיון תורני נטו (בניגוד למה שאמר נץ), תסביר לי דיון בנושא ע"ז לא יכול להיות תורני? הרי מי אסרה את הע"ז אם לא התורה? יש לנו מסכת שלמה בש"ס שקרויה ע"ז... אבל נץ "מנהל כאן דיון אחר, לא תורני"...

כל טוב!!!


זה מראה עד כמה אתה באמת מבין באיסלם, ערן, במטוטא ממך, זה תחום שההבנה שלך בו הוא אפס בריבוע.
אתה יודע מה זה פאלוס, ערן?
אני אסביר, בתורה כתוב:  (דברים כ"ג, י"ח) "לֹא-תִהְיֶה קְדֵשָׁה, מִבְּנוֹת יִשְׂרָאֵל; וְלֹא-יִהְיֶה קָדֵשׁ, מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל"
עכשיו אני אסביר, באזור, לפני השתלטות הנצרות והאיסלם, היו הרבה דתות אליליות מקומיות, אין צורך להזכיר.
לפי הפסוק הזה עולה כי ישנו חיבור בין עריות לבין ע"ז.
בלא מעט דתות אליליות היה חיבור בעצם הפולחן בין עריות לעבודה זרה עצמה, דבר זה התגלם במושג של "קדשה" דהיינו כוהנת אלילית שהייתה מבצעת את הפולחן לאותו אליל, אופציה אחת- דרך קיום יחסי אישות עם גבר מזדמן שבא לסגוד לאליל וע"י להגיע לאותה אקסטזה מינית שהתחברה לה בצורה טבעית עם האקסטזה של פולחן הע"ז, אופציה שנייה- גירוי עצמי עם חפץ דמוי איבר זכרי (עיין ערך- "צלמי זכר" שמובא בנביא) שבשפות לאטיניות קרוי פאלוס אותו חפץ היה עליו את סמל העבודה זרה אותו הוא מייצג, בנדון דידן מדובר באל הירח המסופוטמי שפולחנו היה פופולרי באזור וכן בחצי האי ערב תחת שמות שונים.
זה חפץ ע"ז מובהק, באיסלם לקחו את הפאלוס עם סמל הירח- "הסהרון" והפכו אותו לצורת הצריח הנושא את הסהרון מעל כל מסגד בעולם.
וזה בדיוק מה שמטעים במזרחן פרופ' ברנארד לואיס, וזה בדיוק מה שאני אמרתי.
ושוב, אני לא מנהל כאן דיון תורני, ולא נכנס לנבכים של אם זה כן נחשב או לא נחשב עבודה זרה כשלעצמו במובן האלילי המובהק.
ובנדון דידן כל שצריך להזכיר זה את דברי הגמרא (קידושין דף מ"ט עמ' ב'):"עשרה קבים זנות ירדו לעולם תשעה נטלה ערביא (ערבים)"
ואין צורך להזכיר את מה שהם מגדירים בתור גן עדן לשאהיד.

ושוב, אני לא מנהל כאן דיון הלכתי, לא אמרתי מה מותר או אסור לעשות, לאן מותר או אסור להכנס, ליד מה מותר אוסר לעבור, על מה מותר או אסור להסתכל.
בסך הכל דיברתי על עניין הסטורי בתוך האיסלם ומה שהיה לפניו (תקופת ה"ג'אהיליה"), זה הכל, תפסיק להכניס את ההלכה לסיפור, בשביל זה יש את הפורום הרלוונטי- "שולחן ערוך והרעיון היהודי" http://hayamin.org/forum/index.php?board=6.0 שם זה המקום לדיון מסוג שאתה מחפש לנהל בעניין.
« עריכה אחרונה: יולי 10, 2008, 15:57:12 על ידי נץ וגאה בזה »
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.