יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

קטע קצר מויכוח בין הרב אמנון יצחק לחילוני אנטישמי ממרצ

<< < (4/4)

כעין ה-צדק:
אני אמרתי שיש סיבה ראשונית,וזה מה שטענו בהתחלה.חומר היולי יכול להיות מסובב של הסיבה,אבל עדיין ,הסיבה הראשונה לטענתך קשורה בשאר הסיבות?
ז"א האלוקים נמצא בשאר הסיבות?

האלקשי:

--- ציטוט של: כעין ה-צדק על פברואר 14, 2008, 23:41:32 ---אני אמרתי שיש סיבה ראשונית,וזה מה שטענו בהתחלה.חומר היולי יכול להיות מסובב של הסיבה,אבל עדיין ,הסיבה הראשונה לטענתך קשורה בשאר הסיבות?
ז"א האלוקים נמצא בשאר הסיבות?

--- סוף ציטוט ---

שוב, מה הקשר בין זה לבין הניגוח שלך כלפי הטענה של אמנון יצחק?
הוא אמר שבפשטות, אם תלך לסיבה ולסיבה של אותה סיבה וכו', תגיע לסיבה ראשונית - וזו הוכחה שיש בורא.

בפשטות הכי גמורה שצריכה להיות מובנת למי שלא נכנס לפילוסופיה, כל הסיבות הן תוצאה של סיבה ראשונית וללא סיבה ראשונית לא היה קיום לסיבות האחרון - האם זה לא קשר מספיק חזק לדעתך? בחייך...

eran:
מסובב מסובב סביבון סוב סוב סוב חנוכה הוא חג טוב, תשמעו הרבה לפני הרב אמנון או הרמב"ם איוב כבר אמר (י"ט,כ"ו):"מבשרי אחזה אלוה" - ע"י חכמת הבריאה אפשר למצוא את הבורא...
באופן מעמיק יותר, ההתגלות מתוך ההסתכלות בטבע אינה רק התגלות מעשי הקב"ה, אלא התגלותו של הקב"ה בעצמו. הנביא אומר: "שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה, המוציא במספר צבאם לעולם בשם יקרא..." (ישע' מ,כו-כח). לפי הרד"ק, ראיית הלב זו עשויה לגלות לאדם "מי ברא אלה, כי ברואים הם ואינם בוראים." וכך פירש גם רבינו בחיי (ברא' א,יח): "וירא אלקים כי טוב - סידור המאורות טובה גדולה לבריות... ומתוך סדר פעולה זו וסידור המאורות, בני אדם רואין ומבינין כח מעשה ה' יתברך, ומשבחין ומרוממים אותו. והוא שכתוב 'שאו מרום'... וזהו הטובה, שמתוך שיראו פעולה זו, יכירו שהם ברואים".  
ואם כבר אתם מזכירים את הרמב"ם, אחת הדרכים להגיע להפיכת האמונה לידיעה אמיתית שהאדם חי אותה, היא התבוננות בטבע, כדברי הרמב"ם בהל' יסודי התורה פ"ב: והיאך היא הדרך לאהבתו ויראתו? בשעה שיתבונן האדם במעשיו וברואיו הנפלאים הגדולים, ויראה מהן חכמתו שאין לה ערך ולא קץ, מיד הוא אוהב ומשבח ומפאר, ומתאווה תאווה גדולה לידע השם הגדול, כמו שאמר דוד: "צמאה נפשי לאלוקים לאל חי" (תהילים מב,ג). וכשמחשב בדברים האלו עצמן, מיד הוא נרתע לאחוריו, ויירא ויפחד וידע שהוא ברייה קטנה שפלה אפלה, עומדת בדעת קלה מעוטה לפני תמים דעות, כמו שאמר דוד: "כי אראה שמיך... מה אנוש כי תזכרנו" (תהילים ח,ד-ה). ולפי הדברים האלו אני מבאר כללים גדולים ממעשה ריבון העולמים, כדי שיהיו פתח למבין לאהוב את השם. כמו שאמרו חכמים בעניין אהבה, שמתוך כך אתה מכיר את מי שאמר והיה העולם.  

והדברים הם ארוכים ועתיקים ואפשר להאריך בהם ותקצר היריעה מלהכיל, עיין גם בספרו של הרב כהנא הי"ד "אור הרעיון", הוא מדבר שם גם בעניין זה...

כעין ה-צדק:
זה בדיוק מה שאני טוען.
מגיע רבנו אמנון,וטוען טענות פילוספיות קשות,למשל סיבה ומסובב,בלי להסביר את המחלוקות שבדבר,ושזה לא ממש תופס בפילוסופיה כיום,אבל הוא יודע שהקהל שלו יקבל כל דבר ממנו,ולכן אין שום בעיה לטעון כל דבר.

ואני אומר,מי שלא יודע פילוסופיה,שלא ילמד אותה
איך אמרתם פה?
99 אחוז אמת היא 100 אחוז שקר.

האלקשי:

--- ציטוט של: כעין ה-צדק על פברואר 15, 2008, 10:04:49 ---זה בדיוק מה שאני טוען.
מגיע רבנו אמנון,וטוען טענות פילוספיות קשות,למשל סיבה ומסובב,בלי להסביר את המחלוקות שבדבר,ושזה לא ממש תופס בפילוסופיה כיום,אבל הוא יודע שהקהל שלו יקבל כל דבר ממנו,ולכן אין שום בעיה לטעון כל דבר.

ואני אומר,מי שלא יודע פילוסופיה,שלא ילמד אותה
איך אמרתם פה?
99 אחוז אמת היא 100 אחוז שקר.


--- סוף ציטוט ---

אולי תפסיק להתבלבל ולהתפתל? כבר הסברתי 3 פעמים כי במה שאמנון יצחק טען אין שום מחלוקת, ואם אתה רוצה אסביר בפעם הרביעית.

השקר היחיד כאן הוא הנסיון שלך להכניס דברים לפה של אחרים ואז לטעון שהם שטחיים ודפוקים. שיטת ויכוח של שמאלן טיפוסי.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה