כתב נושא: ההיסטוריה לעולם חוזרת  (נקרא 74243 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #75 ב- : יוני 16, 2008, 03:07:06 »
היי למדיהו:

יוצא מדבריך שצרפת יכולה לפלוש היום לסוריה ולבנון שהרי בועידה גם הוחלט על מסירת סוריה ולבנון במנדט לצרפת, למרות התנגדות הערבים וכן על חלוקת מדינות צפון אפריקה בין המעצמות עצמן. כדי לאכוף את המנדט שניתן לה, פלשה צרפת עם כוחות צבאיים לסוריה והשתתפה בקרב מרג' עיון ב-23 ביולי 1920 מול הצבא הסורי בפיקודו של יוסוף אל-עזמה. בקרב זה כבש הצבא הצרפתי את דמשק והגלה את המלך פייסל מזרחה.

ומכיוון שאתה חסיד של האו"ם אולי גם תרצה ליישם את החלטה 242 שהיא ההחלטה שנתקבלה במועצת הביטחון של האומות המאוחדות לאחר מלחמת ששת הימים, ב־22 בנובמבר 1967, ההחלטה מצהירה כי היא מושתתת על עקרונות מגילת האו"ם המחייבים יצירת שלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון. על פי הסעיף הראשון מן הראוי ששלום זה יכלול את נסיגת כוחות מזוינים של ישראל משטחים שנכבשו בעימות האחרון (מלחמת ששת הימים), ואת סיום התביעה ללוחמה וכיבוד והכרה בריבונות ועצמאות של מדינות אזור!!
כמו כן, ההחלטה מצהירה על שלושה צרכים: 1.להבטיח את חופש השיט בנתיבים בינלאומיים. 2.להשיג פתרון צודק לבעיית הפליטים הערבים והיהודים במזרח התיכון. 3.להבטיח שלא תיפגע שלמותם הטריטוריאלית ועצמאותן המדינית של כלל מדינות האזור, באמצעות הקמת שטחים מפורזים.

אולי אתה תומך בהחלטה 3379 של העצרת הכללית של האומות המאוחדות אשר נתקבלה ב-10 בנובמבר 1975 השוותה את הציונות לגזענות. מעניין לציין שההצבעה התרחשה בדיוק במלאות 37 שנה לליל הבדולח...

פתאום כולם פה נעשו לי חסידים של האו"ם, להזכירכם בספטמבר 2001 שוב ביקשו מדינות ערב לפגוע בתדמיתה של ישראל, בניסיון להשוות ציונות לגזענות בוועידה העולמית של האו"ם כנגד הגזענות בדרבן, דרום אפריקה. למזלנו ארצות הברית הצטרפה למדינת ישראל בהחרמת הוועידה, כאשר התברר שבמקום להתמקד בפגעי הגזענות, האנטישמיות והקסנופוביה, שהיו אמורים להיות נושא הדיון, הוועידה הפכה לבמה לגינויה של ישראל.

וחוץ מזה תגיד לי אם לועידת סן רמו תוקף חוקי, למה כשהגיעה ההצבעה לאו"ם על תוכנית החלוקה בריטניה נמנעה?

איזה מדינה אני רוצה פה, ובכן אותה מדינה שהרב כהנא הי"ד רצה - שתהיה בעלת אופי יהודי ואור לגוים!!

כל טוב!!
« עריכה אחרונה: יוני 16, 2008, 03:21:39 על ידי eran »

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #76 ב- : יוני 17, 2008, 12:54:57 »
היי ערן, תודה על תגובתך המנומקת.

איזו לגיטימציה יש לך להקים מדינה דתית, אם לישראל אין? חוץ מהציווי האלוהי כמובן (או הרבני?).
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #77 ב- : יוני 17, 2008, 14:16:54 »
איזה לגיטמציה יש לי בכלל להקים פה מדינה, ולאו דווקא מדינה דתית?
ככשאלו את השאלה הזאת ועדת פיל את דוד בן-גוריון ב-1937, הוא הגביה את התנ"ך ואמר פה יש לי את כל הזכות והלגיטמציה שאני צריך, הציווי האלוקי אומר א"י לעם ישראל!!
ובכן אותו תנ"ך ואותו ציווי אלוקי שנותן לך לגיטימציה על א"י, מחייב אותך גם במערכת של שמירת מצוות, ויותר מזה התורה גם אומרת שאם לא נשמור את מצוותיה: "ותקיא הארץ אתכם", תהיה ירידה המונית כפי שלצערינו אנחנו רואים היום שהיהודים מסתובבים בכל העולם: "ויתהלכו מעם אל ומגוי אל גוי"...
ובכן - אני מגביה את התנ"ך ואומר פה יש לי את הזכות והחובה לטעון א"י לעם ישראל אבל רק ובתנאי שהיא ע"פ תורת ישראל!!

כל טוב!!!

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #78 ב- : יוני 17, 2008, 15:21:37 »
בן גוריון היה אתאיסט עד כמה שאני יודע, מה שקצת הופך את העניין למוזר (באומרו שהתנ"ך הוא הקושאן שלנו על הארץ).

שאלתי את השאלה בגלל שנראה שאתה מנסה לקחת את הלגיטימציה של קיום מדינת ישרא לוא דווקא מהאספקט הדתי אלא גם מהאספקט החוקי, מדוע?
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #79 ב- : יוני 17, 2008, 22:13:29 »
זה לא משנה אם הוא היה אתאיסט או לא - כיוון שהרי הטיעון והתביעה היחידה שיש לנו על א"י היא הזכות שנתן לנו בורא עולם בתורתו, וממש לא זכות חוקית, או היסטורית, ואני יתן דוגמאות:
היסטורית - הרי א"י נכבשה ע"י יהושע מ-31 עממים, אם יבואו היום החוי והיבוסי והכנעני וכו', ויתבעו בעלות על א"י מכוח טענת היסטורית, האם אנחנו נסכים להתפנות? ואם נטען שאברהם יצחק ויעקב אבותינו ישבו פה לפני אותם עממים. אז מה תעשה אם יבואו לכאן עממים שישבו בא"י לפני ישיבת אברהם, כגון: הכסלוחים וכפתורים, האם תסכים להתפנות? אתה רואה שמבחינה היסטורית אנחנו יכולים להיות בבעיה...

ובמחינה חוקית - האם עצם העובדה שהאו"ם נתן לנו דריסת רגל בא"י נותן לנו לגטימציה לזרוק מאות אלפים ואולי מיליון ערבים שהיו גרים בבתיהם בחיפה, בנשר, בנתניה וכו'? גם אם היית במלחמת מגן נגד מדינת ערב, מי נתן לך את הלגיטמציה להפקיע קרקעות של ערבי א"י שהיו חיים פה שנים על גבי שנים?
בגרמניה בזמן ליל הבדולח ולפניה הממשלה הנאצית נתנה יד חופשית לעם הגרמני להפקיע קרקעות של יהודים, האם זה שהממשלה נתנה לגיטמציה לעם הארי להפקיע קרקועות של יהודים נותן הכשר לדבר ומתיר הפקעת קרקעות של יהודים? אבל תטען שזה נעשה במסגרת החוק?

אתה הראת לדעת שאם אתה יושב בא"י שלא מכוח הציווי האלוקי, אין לך שום לגיטימציה ובעלות על א"י, והסכמת האו"ם לא מתירה לך להפקיע קרקעות של ערבים בא"י, בדיוק כמו שהסכמת הממשל הנאצי להפקיע קרקעות של יהודים בגרמניה אין לה תוקף מבחינה מוסרית ורציונאלית.
רק הציווי האלוקי : "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים", כל העולם שייך לבורא העולם, חי העולמים ישתבח שמו והוא נתנה לנו, ע"י שנעשה בה כרצונו ונשמור את מצוותיו את חוקותיו ותורותיו...

כל טוב!!!

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #80 ב- : יוני 20, 2008, 17:53:17 »
ערן,
נתחיל אם כן בגר"מ זמבה ומרד גטו ורשה להלן ציטוט של דבריו של הרב זמבה בעצמו מתוך ספרו של הלל זיידמן (יומן, עמ' 221) ששמע מפיו:
"יש דרכים שונות לקידוש השם. אילו הכריחו כיום את היהודים לשמד, ואפשר היה להינצל על ידי השתמדות, כמו בספרד או בשעת גזירות תתנ"ו, הייתה מיתתנו כשלעצמה, בחינת קידוש השם. הרמב"ם אומר אפילו, שבשעה שיהודי נהרג משום שהוא יהודי, הרי זה בלבד - קידוש השם, והלכה כמותו. אך כיום הזה, הדרך היחידה לקדש את השם היא התנגדות מזוינת בפועל".
אז אתה יכול לקחת את חבריך איתמר לוין ואת דעתך העקומה ולאכול קש.
מה גם שמסמך אותנטי בכתב ידו של הרב זמבה שבו הוא תומך במרד מזוין מופיע בארכיון מכון "שם עולם" בכפר הרוא"ה החוקר את כל ההיבטים הדתיים של השואה ויהודים שומרי תורה ומצוות תחת הקלגס הנאצי.
אז מי בעל הדעה העקומה עכשיו???

לעניין גבולות החלוקה של האו"ם, הערבים לא קיבלו אותה, לכן אין שום רלוונטיות לגבולות הללו, מה גם שכל העולם ובייחוד המעצמות הגדולות (בריה"מ וארה"ב)  אישרו את קווי הפסקת האש 1949 (קווי ה-4 ביוני 67') שנחתמו ברודוס כגבולות לגיטיימיים של מדינת ישראל שעליהם אין חולק למעט האיסלם שקורא להשמידנו מעל פני האדמה (גם באמריקה, באסיה, באפריקה, באוקיאנה [אוסטרליה וניו-זילנד] ובאירופה ללא כל קשר לקיומה של מדינת ישראל, תזכור את חזון אחרית הימים של האיסלם: "...באחרית הימים ינוס היהודי מפני המוסלמי ויסתתר מפניו מאחורי העץ והאבן וכשיגיע המוסלמי יפתחו העץ והאבן את פיהם ויאמרו- "הו מוסלמי הו עבד אללה הנה יהודי מאחוריי בא וערוף את ראשו מעליו" - מתוך חדית' אל בוקארי)
מה גם שכל המחלוקת היא לעניין הגבולות שאחרי מלחמת ששת הימים.
הצהרת בלפור היא מכתב לא מחייב  ומהווה מחווה ידידותית לברון רוטשילד בעלמא, אז תוציא את זה מהלקסיקון בבקשה.
עכשיו לעניין הבריטי שאתה כל כך מסתמך עליו, בריטניה היא לא פונקציה אלא חבר הלאומים שאישר לה לשלוט על האזור בתוקף של מנדט, עכשיו אני אסביר לך מה זה אומר- הם קיבלו את אישור חבר הלאומים כדי לעזור לעם היהודי להקים כאן מדינה ריבונית (וכשלא עמדו במשימה וחזרו בהם כפי שכתבת, נאלצו אחרי פעולות הגבורה של המחתרות להגיש את הנושא חזרה לאו"ם שהיא היא הריבון החוקי והיא היא המשכה החוקי של חבר הלאומים שרק לו מותר היה לחזור בו מהחלטתו, חזרתה של בריטניה בה מהחלטתה לנוכח ה"ריאל פוליטיק" שלה, שגיאותיו הגיאו-פוליטיות של צ'רצ'יל (שר המושבות דאז) וכן הלובי של "לורנס איש ערב".
עוד הוכחה לחוסר הרלוונטיות של בריטניה בנדון היא עצם העובדה ששלחה את הלגיון הירדני להלחם בנו בראשות הגנרל סר ג'ון גלוב, וכן לאור העובדה שהכירה בסיפוח הירדני של יו"ש (רק היא ופקיסטן) בעוד כל שאר העולם מעולם לא הכיר בסיפוח הזה, שירדן עצמה ויתרה עליו רשמית בשנת 1988.
אז אתה כבר כאן מפרשן ממוחך הקודח מהו "מרד באומות" ולנוכח ניתוח הסטורי עלוב זה, אני שולח אותך לאכול קש.
מעבר לזה כל מי שקצת מכיר את ההסטוריה הצבאית והכלכלית העולמית יודע שאחרי מלחמת העולם הראשונה בריטניה כבר איבדה את מעמדה וכוחה ונשבר גבה (שאת תוצאותיו ראינו היטב במלחמת העולם שניה ולאחר מכן במבצע "מוסקיטיר" העלוב- המקביל למבצע קדש 1956 בפורט סעיד שעל תעלת סואץ), ארה"ב ובריה"מ השתלטו על ההגמוניה העולמית אחרי מלחמת העולם הראשונה.

לדברי האדמו"ר מסוכטשוב, שוב, זה כבר פרשנותו של האדמו"ר מסאטמער וראייתו את המציאות לבדו ללא כל גיבוי הלכתי תורני לפניו (הוא לא מביא אף מקור לגבי קביעתו שאסור לצאת לכבוש את א"י מאומה ספציפית אם יש אישור של רוב אומות העולם וכן לגבי העובדה ששני המעצמות העל תומכים בזה לכתחילה ובדיעבד, מעבר לכך כאן גם נכנס אופיו של השלטון שהוא כפרני במהותו, זה כבר מימד ו-ויכוח אחר לחלוטין, ואני מזכיר לך שאם כל הציבור שומרי תורה ומצוות היה מלכתחילה מצטרף לגל העליה [מעבר לעליית תלמידי הגר"א ולעלייה הראשונה, ובעלייה במאסות] וכן מצטרף לתנועה הציונית ועוזר לכוון את האורייטציה שלה [כפי שעשו אוסישקין וחבריו מרוסיה שהקימו קול זעקה שמטרת העל של התנועה הציונית חייב להיות א"י ושום ארץ אחרת, לנוכח ההצעות מהצעות שונות ומשונות לאלטרנטיבות למיניהן עפר לפיהם] ממילא ההנהגה שהקימה את המדינה יכלה להיות בעלת צביון אחר דתי הרבה יותר, ולא בידיים של כנופיית הגנגסטרים והקומוניסטים של בן גוריון ושות' שהשתלטו בכוח על כל מוסדות התנועה הציונית אחרי רצח ארלוזורוב ב-1933 למיניינם).

עכשיו לעניין מלכות, כל מי שקורא את הפסוקים במפורש רואה, שהבקשה היא לשים מלך "ככל העמים אשר סביבותיי"
ז"א שהרצון הוא למנות מנהיג על פי צורת השלטון הנהוגה בעמים בסביבה (או בעולם כולו לצורך העניין) עכשיו לעניין הפרקטיקה כמה מדינות היום בעולם השלטון בהם הוא מונרכי (מלוכני)? עם מלך שמקבל ההחלטות היחיד והבלעדי בכל סוגי המדיניות?
התשובה: ירדן, סעודיה, מרוקו, בורניי, אנדורה, איחוד האמוריות הערביות, איי שלמה, אנטיגואה וברבודה, איי בהאמה, בהוטן, בליז, ברבדוס, טונגה, כווית, לסוטו, לוקסמבורג, מונקו, נורבגיה, עומן וקאטר.
לסיכום, רוב העולם לא מונהג ע"י מונרכיות זה 90 שנה לפחות.
אז אפשר כן לאמץ צורות אחרות של ממשל כ-ממשל זמני שמטרתו בסופו של דבר לפנות את מקומו לנצר מבית דוד לכשיקום הסנהדרין ויבוא אליהו התשבי רואים זאת כבר בדברי הרמב"ם לעניין כשהוא אומר בהלכות מלכים ומלחמותיהם, שיכול לקום מלך שלא מבית דוד אבל הוא יהיה זמני.
מה גם שאם להיות הוגנים, כל ראשי ממשלות ישראל היו טובים עשרות מונים מהמלך אלכסנדר ינאי הצדוקי בעלה של שלומציון אלכסנדרה אחותו של התנא ר' שמעון בן שטח, ובכל זאת אף אחד לא העז לערער עצם מלכותו שלו ולהכריז עליו כמלך לא לגיטימי.
מעבר לזה חושב לזכור גם את היחס למלכי הישראל אחרי חלוקת הממלכה מ-ירבעם בן נבט עד להושע בן אלה, כמלכים לגיטימיים ויחס הנביאים אליהם.
ראה גם את היחס למלכות בית חשמונאי בכללותה את מה שאמר הרמב"ם עליהם.

לעניין הערכאות, לא השבת לי תשובה מספקת לעניין הפניה למני מזוז, לא השבת לי לעניין המחלוקת על רישא דמתיבתא דישיבת פוניבז' ולא השבת לגבי היורש של אדמו"רות סאטמער, אז בא ותחסוך לי בבקשה את ההבל על "המרים-יד".

לגבי המונח "מנדט" כבר השבתי לך ולכן גם קושייתך על למדיהו לא מתחילה בכלל, מה גם שאחרי הכרזת העצמאות של סוריה ונפילת צרפת במלחמת העולם השניה והקמת צרפת של וישי, כל הנחותיך כבר לא רלוונטיות.
תוקפה של החלטת ועידת סן רמו היא לעניין מנדט שמטרתם היחידה היא עזרה ותמיכה של הקמת מדינות עצמאיות על ידי מחזיקי המנדט ושעליהם לעזוב ברגע שיעד זה מושג.

נעבור עתה לאו"ם, כל החלטותיו של האו"ם מתחילת שנות השישים כבר חסרות כל תוחלת, שכן מדינות האיסלם הפכו את החלטות האו"ם למגוכחות, מעבר לזה, אני מזכיר לך, שלהחלטה של העצרת הכללית של האו"ם אין מעמד מעשי מחייב ולגבי החלטה 3379, שהשוותה בין הציונות לגזענות, אני מזכיר לכבודו שהחלטה זו בוטלה על ידי אותה עצרת 15 שנה לאחר מכן.
אז חדל דמגוגיה בגרוש.
ההחלטה הספיציפית לגבי הקמת מדינה יהודית וערבית ב-29 לנוב' 47' הוגדרה מלכתחילה כמחייבת!!! והיו אלה הערבים שקיעקעו אותה בפלישתם לכאן ב-48'.
לעניין ועידת סן-רמו, המנדט נכפה על בריטניה, וזו גם נלקחה ממנה עם החלטת האו"ם ב-47' באותו התוקף.
אין שום רלוונטיות לבריטניה, ותמהני, למה אתה כזה חסיד גדול של בריטניה, שכולם יודעים הסטורית שאחרי מלחמת העולם הראשונה הם כבר לא אמפריה והם כבר לא "בריטניה המושלת בימים" כבר פסה מן העולם PAX BRITANICA ותמהני הכיצד אתה משתמש בבריטים קרדום לחפור בו.

עכשיו שוב לעניין ההנהגה הכפרנית,
החרדים היו אלה שהחרימו את התנועה הציונית והחמיצו את השעה לעמוד בראשה ולהכתיב את סדר יומה, אזי אין לך את מי להאשים אלא את החרדים בנדון.
נעבור עתה לעצם העובדה שאליבא דהאדמו"ר מסאטמער בעל ה"ויואל משה", שאתה מרבה לצטט אותו (ואת הרב עובדיה יוסף) בכל הנוגע לכל עניין מדינת ישראל, אני מזכיר לך שאתה הבאת ציטוט ממנו שגם שלטון דתי שהולך בתלם התורה והמצוות עד הדקדוק האחרון אסור בתכלית האיסור עד בא משיח, אז שוב אתה משתמש ברב כהנא כשנוח לך, הסלקטיביות שלך מדהימה אותי כל פעם מחדש.
 
ועתה לטיעון ההסטורי מול "למדיהו"- אתה מכיר היום מישהו שמכריז על עצמו בתור יבוסי, כנעני, חוי, חתי, הכסלוחי וכפתורי???
אז למה להעלות טיעונים פסוודו-היסטוריים היפותטיים ללא כל נגיעה במציאות ולא ממין העניין?!

ולבסוף ציטוט מדבריך:
"ומבחינה חוקית - האם עצם העובדה שהאו"ם נתן לנו דריסת רגל בא"י נותן לנו לגטימציה לזרוק מאות אלפים ואולי מיליון ערבים שהיו גרים בבתיהם בחיפה, בנשר, בנתניה וכו'? גם אם היית במלחמת מגן נגד מדינת ערב, מי נתן לך את הלגיטמציה להפקיע קרקעות של ערבי א"י שהיו חיים פה שנים על גבי שנים?" - להלן בדיוק תשובה שנתנה על ידי "גור אריה" למשתמש "כהניסט מהמרכז"- הדברים מדברים בעד עצמם וממילא נותנים לך תשובה מוחצת הנה:"*בשנת 1945 גורשו מיליוני גרמנים תושבי פולין ושאר מדינות אירופה חזרה לגרמניה אל בני עמם.

מאודר-נייסה גורשו 6,817,000 גרמנים
מסדוטלנד גורשו 2,921,400 גרמנים
ממזרח אירופה(פולין,הונגריה,רומניה,יוגסלביה,ממל,דנציג) גורשו 1,865,000 גרמנים

סך הכל 11,865,000 אזרחים שהועברו ממדינות לא גרמניות למדינה גרמנית.

*בשנת 1948 חתמו הונגריה וצ'כיה על חילופי אוכלוסין 31,000 הונגרים הועברו להונגריה ו33,000 סלובקים הועברו לצ'כיה.

*משנת 1947 עד 1948 נמלטו מאה אלף הינדים מבירת פאקיסטן אל הודו. בחודש אוקטובר צעד טור רגלי הארוך בהיסטוריה כ800,000 איש(!!)
(הינדים וסיקים) התהלוכה הזדנבה לאורך של 73 קילומטר.....מפאקיסטן בואכה הודו.

כעבור חודש,צעד טור מוסלמי בן 600,000 איש בכיוון ההפוך. מעבר לכך צעדו עוד מיליונים פאקיסטנים והינדים(הודים) מארצות שכניהם אל
ארצות בני עמם בסך הכל חילופי אוכלוסין בקני מידה עצום:18,000,00 נפש!!! דבר אשר הציל את שני העמים ממרחץ דמים.

*חילופי האוכלוסין ההונגרים,צרפתים,תורכים,יוונים בתורכיה הלא הם כתובים בדברי ימי תורכיה המתחלקת...

אז ככה,בכל מדינות העולם הבינו מזמן שמדינה דו-לאומית היא חלום בלהות וחבית חומרי נפץ בכל שאר המקומות מנעו אסון ע"י טרנספר מרצון
(חילופי אוכלוסין) או גירוש בכח. אז מדוע רק פה יש עוד הזויים החולמים על דו-קיום??

מדוע אתה חושב שהעברת 2.5 מיליון איש היא לא ריאלית,לעומת עשרות מיליונים במשך ההיסטוריה הקרובה כל כך?
אני אענה לך...מערכת הלכלוך והתשקורת שלנו,עושה מאמצים ימים ולילות כדי לשכנע אנשים תמימים כמוך ש"אין סיכוי" ו"חייבים ליהיות ריאלים"
וכן על זה הדרך מציירים לך דבר פשוט ומובן כל כך,כדבר ניסי שאינו יכול להרחש במציאות ומסתירים ממך שדבר כזה מתרחש מדי כמה שנים...
כלל וכלל לא הזיה,אפילו לא חזון מופרך! סתם דבר טבעי שמתרחש באורך קבע היהודים למדינתם היהודית ואילו הערבים לאחת מ22 המדינות שלהם
.

הבינות?



 
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #81 ב- : יוני 21, 2008, 21:04:55 »
על כל גיבוב השטויות שלך כבר עניתי לעיל באורך ורוחב עם הרבה מקורות, הבעיה שכהרגלך אתה מעדיף להתעלם, ולראות רק את הצד המעוות שלך, תמשך אחרי דרקומן וסבא שלך, ו"השכל הישר" שלך, ועל האו"ם, בג"ץ השופטת שטרסברג וכו'...
אני מציע לך לקרוא מי זה איתמר לוין לפני שאתה,כהרגלך, מגבב שטויות:
http://www.hamartzim.co.il/lec-inside.asp?id=251
וגם בלי שום קשר לאיתמר לוין, הרב שמחה אלברג שהיה תלמידו של הרב מנחם זמבה, גרס ההפך מהסברא המקובלת שרבו אכן תמך במאבק בשני מאמרים שפירסם "בהמודיע" בשנים תשמ"ג ותשמ"ד. את עיקרם פירסמה רות ליכטנשטיין בספר "עדות" עמ' 198-199 מסקנתה היא: "איש איננו מסוגל היום להסיק מסקנות חד-משמעיות בנושא זה, ברור ומובן כי אין רבי מנחם זמבה הי"ד נזקק לתארים כמו גיבור המרד וכדו' כדי להאדיר את כבודו, אולם מעבר לזאת, בהתייחס לשאלה המאוד עניינית - מה באמת קרה שם? זאת לעולם לא נדע".
אין לי אפילו כח להתווכח עם חסר דעת כמוך, בשיא הרצינות זה כמו להתווכח עם ילד בן חמש שכאשר הוא אינו מצליח לעמוד בוויכוח הוא עובר להשתמש ב"ירידות" מילוליות, אם דברי הגר"ע יוסף ועוד עשרות פוסקים ראשונים ואחרונים (הגאון רבי יצחק די ליאון, בספר מגילת אסתר, בשו"ת הריב"ש: שגם הוא הזכיר השבועות הנ"ל, שלא יעלו בחומה נגד רצון אומות העולם. בעל "הכנסת הגדולה" והגאון מהר"א חסון והגאון רבי דוד בן נחמיאס זצ"ל - מקצינים יותר וסוברים שאין מצוות יישוב א"י אלא מדרבנן בזמנינו,והרדב"ז, והגאון רבי חיים בן עטר, ובעל שו"ת חבלים בנעימים כתבו שאף לדעת הרמב"ן בגלות החל הזה שאין להסתכן לכבוש את הארץ, ואדרבה, יש איסור בדבר שלא יעלו בחומה! והגאון רבי צדוק הכהן מלובלין, ורבי יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק ובשו"ת בית הלוי ובשו"ת אבני נזר ובשו"ת דברי יששכר - כולם סוברים כהגאון רבי יצחק די ליאון, בספר מגילת אסתר שאין מצוות כיבוש א"י בזמן הזה), וביניהם ענק שבענקים האדמו"ר מסטמאר נחשב בעיניך "גיבוב של שטויות" - זה מסביר על ערך העלוב שלך האישיות שלך, על ביזוי הת"ח שבך (שעליה אני מוחה), ועל הגאווה המטורפת שלך!!
« עריכה אחרונה: יוני 21, 2008, 21:44:08 על ידי eran »

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #82 ב- : יוני 21, 2008, 21:37:40 »
על כל גיבוב השטויות שלך כבר עניתי לעיל באורך ורוחב עם הרבה מקורות, הבעיה שכהרגלך אתה מעדיף להתעלם, ולראות רק את הצד המעוות שלך, תמשך אחרי דרקומן וסבא שלך...
אני מציע לך לקרוא מי זה איתמר לוין לפני שאתה,כהרגלך, מגבב שטויות:
http://www.hamartzim.co.il/lec-inside.asp?id=251
אין לי אפילו כח לביא את הנימוקים שלו, ולתווכח עם חסר דעת כמוך, בשיא הרצינות זה כמו להתווכח עם ילד בן חמש שכאשר הוא אינו מצליח לעמוד בוויכוח הוא עובר להשתמש ב"ירידות" מילוליות, דברי הגר"ע יוסף ועוד עשרות פוסקים ראשונים ואחרונים, וביניהם ענק שבענקים האדמו"ר מסטמאר נחשב בעיניך "גיבוב של שטויות" - זה מסביר על ערך העלוב שלך האישיות שלך!!!
על כל טענותיך ומקורותיך המגמתיים הבאתי תשובה, על שאלותיי הרציניות והדורשות תשובה לא ענית, קראתי מי זה איתמר לוין, קראתי את שיש לו לומר על מרד גטו ורשה, קראתי גם את הלל זיידמן, שמביא ראיות אחרות כפי שהראתי לך מפורשות (אפרופו מקורות) אז בא בבקשה ותחסוך לי את השטויות שלך אתה.
מה גם שלמכון "שם עולם" יש נתונים אחרים שסותרים את דבריו של מר לוין, כך ששוב, ההבדל המרכזי ביננו שאתה פלגיאט (מעתיק ממקור אחד בודד) בעוד אני חוקר (מביא מקורות רבים ומגוונים), תתמודד.
לכל אורך הויכוח בינינו אני תקפתי אותך מכל זווית אפשרית עם שאלות קשות והוכחות שסותרות מיניה וביה את כל טענותיך שמהודעה להודעה פשוט חזרו על עצמן כמו מנטרות מזומבי מצוי, לא ראיתי ממך כל תובנה רצינית חוץ מציטוט מגמתי של מקורות, שאת כולם סתרתי אחד לאחד עם מקורות משלי.
מי שהראה עד כה חוסר דעת משווע הוא אתה, לא ענית לאף שאלה קשה ששאלתיך חוץ מהתחמקויות וציטוט העתק/הדבק של הרב עובדיה יוסף, קיבלתי ויכוח עם פוסטר בוי של סדנת חינוך מחדש של חונטת ש"ס.
הירידות המילוליות כפי שהסברתי לדווקא_כך היו בתגובה להערותיך אד הומינם מלכתחילה, אתה זה שהתחלת עם ההערות לגופו של כותב ולא על דבריי בפועל, מסתבר שאתה לא מסוגל לראות את עצמך במראה, כמה נמוך מצידך...
מי שהציג פה עליבות אישיותית הוא אתה, נפלת מול מישהו עם שכל ידע ויכולת ניתוח גבוהה, לא הצלחת בשום דבר שזרקת נגדי, הודעתך האחרונה כמוה כהודעה בתבוסה, תודה רבה לך.
שבוע  טוב.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #83 ב- : יוני 21, 2008, 21:47:17 »
מכיוון שתיקנתי את הודעתי לפני שהספקת לראות אותה אחזור עליה שנית:
על כל גיבוב השטויות שלך כבר עניתי לעיל באורך ורוחב עם הרבה מקורות, הבעיה שכהרגלך אתה מעדיף להתעלם, ולראות רק את הצד המעוות שלך, תמשך אחרי דרקומן וסבא שלך, ו"השכל הישר" שלך, ועל האו"ם, בג"ץ השופטת שטרסברג וכו'...
אני מציע לך לקרוא מי זה איתמר לוין לפני שאתה,כהרגלך, מגבב שטויות:
http://www.hamartzim.co.il/lec-inside.asp?id=251
וגם בלי שום קשר לאיתמר לוין, הרב שמחה אלברג שהיה תלמידו של הרב מנחם זמבה, גרס ההפך מהסברא המקובלת שרבו אכן תמך במאבק בשני מאמרים שפירסם "בהמודיע" בשנים תשמ"ג ותשמ"ד. את עיקרם פירסמה רות ליכטנשטיין בספר "עדות" עמ' 198-199 מסקנתה היא: "איש איננו מסוגל היום להסיק מסקנות חד-משמעיות בנושא זה, ברור ומובן כי אין רבי מנחם זמבה הי"ד נזקק לתארים כמו גיבור המרד וכדו' כדי להאדיר את כבודו, אולם מעבר לזאת, בהתייחס לשאלה המאוד עניינית - מה באמת קרה שם? זאת לעולם לא נדע".
אין לי אפילו כח להתווכח עם חסר דעת כמוך, בשיא הרצינות זה כמו להתווכח עם ילד בן חמש שכאשר הוא אינו מצליח לעמוד בוויכוח הוא עובר להשתמש ב"ירידות" מילוליות, אם דברי הגר"ע יוסף ועוד עשרות פוסקים ראשונים ואחרונים (הגאון רבי יצחק די ליאון, בספר מגילת אסתר, בשו"ת הריב"ש: שגם הוא הזכיר השבועות הנ"ל, שלא יעלו בחומה נגד רצון אומות העולם. בעל "הכנסת הגדולה" והגאון מהר"א חסון והגאון רבי דוד בן נחמיאס זצ"ל - מקצינים יותר וסוברים שאין מצוות יישוב א"י אלא מדרבנן בזמנינו,והרדב"ז, והגאון רבי חיים בן עטר, ובעל שו"ת חבלים בנעימים כתבו שאף לדעת הרמב"ן בגלות החל הזה שאין להסתכן לכבוש את הארץ, ואדרבה, יש איסור בדבר שלא יעלו בחומה! והגאון רבי צדוק הכהן מלובלין, ורבי יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק ובשו"ת בית הלוי ובשו"ת אבני נזר ובשו"ת דברי יששכר - כולם סוברים כהגאון רבי יצחק די ליאון, בספר מגילת אסתר שאין מצוות כיבוש א"י בזמן הזה), וביניהם ענק שבענקים האדמו"ר מסטמאר נחשב בעיניך "גיבוב של שטויות" - זה מסביר על ערך העלוב שלך האישיות שלך, על ביזוי הת"ח שבך (שעליה אני מוחה), ועל הגאווה המטורפת שלך!!
וחוץ מזה חיזקת את הטענה שלי: "ראית בהודעתי האחרונה כתבוסה", בעינך זה רק משחק שאתה מחפש לנצח בו בדיוק כמו ילד קטן, ולא לרדת לעומק האמת (מלבד שאלה דברים שנועדים לעורר תגובה פרובוקטיבית, ממש כמו ילד קטן)...
תודה שחיזקת את טענתי!
נ.ב: חבל אחי שהגאוותנות והרצון "לנצח" גורם לך להיות עיוור, נביא שוב את דברי הרב יוחנן דוד סלומון שליט"א שכתב במאמר:" יכולת מפחידה ומוזרה יש בו באדם להתעלם מן האמת הברורה לו. כאשר אדם רוצה משהו, מסוגל הרצון שלו לדחות ולדחוק הצידה גם מה שברור וידוע לו היטב, אם ידיעה זו מפריעה לו במילוי רצונו. יכולות זו מנוגדת לכל היגיון...".

« עריכה אחרונה: יוני 21, 2008, 21:58:42 על ידי eran »

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #84 ב- : יוני 21, 2008, 21:58:33 »
אני
מכיוון שתיקנתי את הודעתי לפני שהספקת לראות אותה אחזור עליה שנית:
על כל גיבוב השטויות שלך כבר עניתי לעיל באורך ורוחב עם הרבה מקורות, הבעיה שכהרגלך אתה מעדיף להתעלם, ולראות רק את הצד המעוות שלך, תמשך אחרי דרקומן וסבא שלך, ו"השכל הישר" שלך, ועל האו"ם, בג"ץ השופטת שטרסברג וכו'...
אני מציע לך לקרוא מי זה איתמר לוין לפני שאתה,כהרגלך, מגבב שטויות:
http://www.hamartzim.co.il/lec-inside.asp?id=251
וגם בלי שום קשר לאיתמר לוין, הרב שמחה אלברג שהיה תלמידו של הרב מנחם זמבה, גרס ההפך מהסברא המקובלת שרבו אכן תמך במאבק בשני מאמרים שפירסם "בהמודיע" בשנים תשמ"ג ותשמ"ד. את עיקרם פירסמה רות ליכטנשטיין בספר "עדות" עמ' 198-199 מסקנתה היא: "איש איננו מסוגל היום להסיק מסקנות חד-משמעיות בנושא זה, ברור ומובן כי אין רבי מנחם זמבה הי"ד נזקק לתארים כמו גיבור המרד וכדו' כדי להאדיר את כבודו, אולם מעבר לזאת, בהתייחס לשאלה המאוד עניינית - מה באמת קרה שם? זאת לעולם לא נדע".
אין לי אפילו כח להתווכח עם חסר דעת כמוך, בשיא הרצינות זה כמו להתווכח עם ילד בן חמש שכאשר הוא אינו מצליח לעמוד בוויכוח הוא עובר להשתמש ב"ירידות" מילוליות, אם דברי הגר"ע יוסף ועוד עשרות פוסקים ראשונים ואחרונים (הגאון רבי יצחק די ליאון, בספר מגילת אסתר, בשו"ת הריב"ש: שגם הוא הזכיר השבועות הנ"ל, שלא יעלו בחומה נגד רצון אומות העולם. בעל "הכנסת הגדולה" והגאון מהר"א חסון והגאון רבי דוד בן נחמיאס זצ"ל - מקצינים יותר וסוברים שאין מצוות יישוב א"י אלא מדרבנן בזמנינו,והרדב"ז, והגאון רבי חיים בן עטר, ובעל שו"ת חבלים בנעימים כתבו שאף לדעת הרמב"ן בגלות החל הזה שאין להסתכן לכבוש את הארץ, ואדרבה, יש איסור בדבר שלא יעלו בחומה! והגאון רבי צדוק הכהן מלובלין, ורבי יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק ובשו"ת בית הלוי ובשו"ת אבני נזר ובשו"ת דברי יששכר - כולם סוברים כהגאון רבי יצחק די ליאון, בספר מגילת אסתר שאין מצוות כיבוש א"י בזמן הזה), וביניהם ענק שבענקים האדמו"ר מסטמאר נחשב בעיניך "גיבוב של שטויות" - זה מסביר על ערך העלוב שלך האישיות שלך, על ביזוי הת"ח שבך (שעליה אני מוחה), ועל הגאווה המטורפת שלך!!
וחוץ מזה חיזקת את הטענה שלי: "ראית בהודעתי האחרונה כתבוסה", בעינך זה רק משחק שאתה מחפש לנצח בו בדיוק כמו ילד קטן, ולא לרדת לעומק האמת...
תודה שחיזקת את טענתי!
שבוע טוב!
מי שלא יורד לעומק האמת ולא טורח לענות על אף שאלה רצינית שהצגתי לו הוא אתה, עליבות הדעת שלך, ושוב כבר עניתי לך לגבי מר לוין, וכן במסמך מפורש הקיים בארכיון של מכון "שם עולם" קיים הפרוטוקול של דיון בין הרבנים על המרד, בו אמר מפורשות הרב זמבה את דבריו על תמיכה רוחנית ומעשית במרד מזוין נגד הגרמנים, והרב זמבה חתם עליו בכתב יד קודשו, אז אפשר היטב לדעת מה הלך שם.
מעבר לכך יש את עדויותיהם של אנשי בית"ר ובני עקיבא שנטלו חלק חשוב במאמץ המרד בניגוד לגרסא הרשמית של החבר'ה של מרדכי אנילביץ' ואנטק צוקרמן.
עדויותיהם שמובאות ע"י פרופ' משה ארנס שר הבטחון לשעבר בספרו (שחקר לעומק את החלק של תנועת בית"ר במרד) שוב גם על דבריו של הרב זמבה.
מי שלא עמד בויכוח הוא אתה ולא אני, אתה לא ענית לאף שאלה שהעליתי בהודעה העליונה והארוכה בדף 6 באשכול וכן גם על שאלות רציניות ועמוקות מהודעות קודמות, אתה מתחמק מלענות תשובות רציניות חוץ מממגילת תשובות חד מימדית ומגמתית של הרב עובדיה יוסף, השבתי לך גם במגילת ציטוטים (כי אתה לא מסוגל להתמודד עם חקירה שכלית בעלמא, השבתי לך בנשק שלך ולא ענית עד הסוף על דבריי) הילד הקטן פה הוא אתה שתקף וממשיך לתקוף אד הומינם, אני משיב לך כדי לא להשאר חייב, אתה זה שהתחלת עם כל העניין מלכתחילה, אז עשה לי טובה...
אני לא אמרתי על הרב מסאטמער גיבוב של שטויות, זה אתה שולף ממוחך הקודח, או שמה אני צריך להזכיר לך את גבלס, גם הוא היה מומחה גדול לציטוטים שלא היו ולא נבראו.
תודה שהוכחת את כל שרציתי להוכיח מהחל ועד כלה בויכוח הזה, תודה רבה.
כל טוב
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #85 ב- : יוני 21, 2008, 22:14:07 »
כן אני קראתי את הפרוטוקל כולו (אינני יודע אם אתה קראת), השאלה אם קראת את דבריו של תלמידו שהיה עד אישית למאורע, ולא קרא איזה פרוטוקול אלא ראה הכל לנגד עיניו - וכתב שתי מאמרים מקיפים שחולקים לגמרי על הניסיון לטעון שרבו אכן תמך במרד, ודבריו חזקים על הרבה יותר מאשר דבריהם של אנשי ביתר שאולי רצו לגייס תמיכה רוחנית למרד אז המציאו תמיכה, חשבת על זה?  מלבד זאת אף אחד לא יכול לסתור את עדותו וכפי שכותבת רות ליכטנשטיין בספר "עדות" עמ' 198-199 ומסקנתה היא: "איש איננו מסוגל היום להסיק מסקנות חד-משמעיות בנושא זה, ברור ומובן כי אין רבי מנחם זמבה הי"ד נזקק לתארים כמו גיבור המרד וכדו' כדי להאדיר את כבודו, אולם מעבר לזאת, בהתייחס לשאלה המאוד עניינית - מה באמת קרה שם? זאת לעולם לא נדע".
זאת היא אומרת אחרי חקירה מדוקדקת של העובדות, וטענתו הרב שמחה אלברג שהיה תלמידו של הרב מנחם זמבה - שרירא וקיימת!!
לשאלתך - אינני רוצה להתמודד עם "חקירה שיכלית", וכפי שציינתי אתה תישאר עם "השכל הישר, והחקירה השיכלית לוגית" ואני ישאר עם דברי רבותינו.
ואותו דבר לגבי האו"ם, אין זה מעניין אותי מה הוא אמר, אותי מעניין מה ההלכה אומרת - ותקרא לזה נעול או איך שאתה רוצה, אם עם ישראל הסתמך במשך 3320 שנים על ההלכה, גם אני יכול להסתמך היום ולא מעניין אותי מה אומר כל העולם כולו יחדיו!!

הבינות?

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #86 ב- : יוני 21, 2008, 22:34:45 »
כן אני קראתי את הפרוטוקל כולו (אינני יודע אם אתה קראת), השאלה אם קראת את דבריו של תלמידו שהיה עד אישית למאורע, ולא קרא איזה פרוטוקול אלא ראה הכל לנגד עיניו - וכתב שתי מאמרים מקיפים שחולקים לגמרי על הניסיון לטעון שרבו אכן תמך במרד, ודבריו חזקים על הרבה יותר מאשר דבריהם של אנשי ביתר שאולי רצו לגייס תמיכה רוחנית למרד אז המציאו תמיכה, חשבת על זה?  מלבד זאת אף אחד לא יכול לסתור את עדותו וכפי שכותבת רות ליכטנשטיין בספר "עדות" עמ' 198-199 ומסקנתה היא: "איש איננו מסוגל היום להסיק מסקנות חד-משמעיות בנושא זה, ברור ומובן כי אין רבי מנחם זמבה הי"ד נזקק לתארים כמו גיבור המרד וכדו' כדי להאדיר את כבודו, אולם מעבר לזאת, בהתייחס לשאלה המאוד עניינית - מה באמת קרה שם? זאת לעולם לא נדע".
זאת היא אומרת אחרי חקירה מדוקדקת של העובדות, וטענתו הרב שמחה אלברג שהיה תלמידו של הרב מנחם זמבה - שרירא וקיימת!!
לשאלתך - אינני רוצה להתמודד עם "חקירה שיכלית", וכפי שציינתי אתה תישאר עם "השכל הישר, והחקירה השיכלית לוגית" ואני ישאר עם דברי רבותינו.
ואותו דבר לגבי האו"ם, אין זה מעניין אותי מה הוא אמר, אותי מעניין מה ההלכה אומרת - ותקרא לזה נעול או איך שאתה רוצה, אם עם ישראל הסתמך במשך 3320 שנים על ההלכה, גם אני יכול להסתמך היום ולא מעניין אותי מה אומר כל העולם כולו יחדיו!!
הבינות?
לעניין הרב זמבה:
זמבה (פראגר) הרב מנחם
רב ומנהיג בגטו ורשה
תאריך לידה: תרמ"ד (1884)
נרצח: י"ט ניסן תש"ג (1943) בגטו ורשה
נולד בתרמ"ד (1884) למשפחה ענייה. כבר בילדותו נודע כעילוי. בגיל 10 ידע כמה מסכתות בעל פה. הוא גדל בתורה בכוחות עצמו מבלי שלמד בישיבה, ואף לאחר נישואיו, בהיותו סמוך על שולחן חותנו, המשיך לעסוק בתורה כ- 15 שנה. הוא התגורר בפראגה - פרבר של ורשה - ולכן כינוהו גם בשם הרב מנחם פראגר. תוך זמן קצר יצא שמעו כאחד מגדולי פולין, ורבים היו מריצים אליו את שאלותיהם בהלכה. מגיל 36 התחילו להתפרסם תשובותיו בספרים ובירחון התורני דגל התורה שבעריכת הרב מנחם מיכשר. עד מהרה נתלקטו לביתו בחורים מצוינים שלמדו מפיו תורה שש-שבע שעות ביום בלי הפסקה. בשיעוריו באו לידי ביטוי גאוניותו וכושר ההסברה שלו. בשנת תרצ"ה (1935) התמנה הרב זמבה לחבר ועד הרבנים של ורשה, והיה לאחד מראשי אגודת ישראל.

תקופת השואה
בראשית המלחמה הוכה והושפל על ידי הנאצים. בניסן תש"ב 1942 עדיין התנגד ללחימה בנאצים, אך כנראה אחרי הגירוש הגדול (בקיץ 42) שינה את דעתו והחל לאסוף כספים למען המחתרת, ואף קרא בפירוש להלחם בנאצים. כך העידו הלל זיידמן, יחיאל גרנטשטיין ושמואל רוטשטיין. לעומת זאת טוען בתקיפות הרב שמחה אלברג, שהיה תלמידו, שהרב זמבה לא הוציא פסק הלכה מפורש שיש להשתתף במרד. בסוף אדר תש"ג (1943) הכריז על תענית ציבור וחיבר תפילה מיוחדת לקראת ר"ח ניסן. כל אותה תקופה קיים מניין קבוע בביתו ועסק בתורה. ישנה עדות של הלל זיידמן שהרב זמבה חידש חידושים מיוחדים בהלכות קידוש השם. משום היותו אחד הרבנים החשובים של ורשה השתדלו הרב וייסמנדל וחבריו להצילו (הוא מופיע כאחד הרבנים שמשתדלים להצילם, במכתב של הרב וייסמנדל אל הרב משה בלוי, מראשי האגודה בארץ). כמו כן, לקראת חיסול הגטו הייתה פנייה מצד ראשי הכנסייה הפולנית להציל אותו, אך הוא סירב.
ממש סמוך לפרוץ המרד הוא ערך ליל סדר פסח, ועוד לפני כן ארגן אפיית מצות קטנות שיוכלו לשאתן בכיס במהלך החג. הרב זמבה נהרג במהלך המרד בי"ט ניסן תש"ג, ונקבר קבורה ארעית בחצר הבית שהתגורר בו.


חיבוריו
• "זרע אברהם" חליפת מכתבים בינו לבין חברו, הרב אברהם לופטביר, חתנו של ר' מאיר שמחה מדווינסק.
• "תוצאות חיים" על מלאכת הוצאה בשבת.
• "אוצר הספר" - קונטרס שנדפס במבוא ל"ספרי זוטא" שיצא לאור עם פירושו של הרב יעקב זאב יוסקוביץ.
• תשובותיו בספר גור אריה יהודה - ספרו של בנו משה יהודה אריה.

מקורות
אלה אזכרה, כרך ב; גרנטשיין יחיאל - הגבורה האחרת; ליכטנשטיין ר. – עדות; פרבשטיין אסתר - בסתר רעם; רוטשטיין שמואל - ר' מנחם זמבה; שנות ראינו רעה - כרך ב.

זהו, שוב, הוא לא הוציא פסק הלכה מפורש כתוב, הוא רק אמר מפורשות שיש לתמוך במרד, יש ויכוח, של שלושה מול אחד.
מעבר לויכוח הזה אני אשאל אותך שאלה אישית- אם בא עליך מוסלמי לרוצחך נפש, מה תעשה?
אם המון מוסלמי חמוש תוקף את השכונה/ישוב/עיר בא אתה חי מה תעשה?
אם בכל הציויליזציה האיסלמית קוראים למחוק את העם היהודי מעל פני האדמה בכל מקום שהוא בשם הג'יהאד ובשם אללה, ללא כל קשר לקיומה של מדינת ישראל, מה צריך לעשות בנדון?
אם יורים טילים על מקום מגוריך מה צריך לעשות?
אני רוצה שתהיה ישיר בתשובתך ללא סיבון והתחמקות.
הבאתי לך את דברי רבותינו, כקונטרה לשלך, הבאתי גם שאלות בסיסיות שאני מבקש שתענה עליהם ללא התחמקות ושסירבת לעשות זאת עד עתה, משום מה.
ללא כל קשר ל"חקירה שכלית ולוגית", אני מבקש שתענה לעניין על השאלות הללו.
גם אותי לא מעניין מה אומר העולם, אתה לעומת זאת כן אפרופו מרד באומות, אתה זה שיוצא מגדרך לומר ולפרש (מניין?) שאסור אפילו להאבק באומה בודדת עד ימות משיח גם עם גיבוי עולמי, אז במטוטא ממך...
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק morde208

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #87 ב- : יוני 22, 2008, 00:01:59 »
ישר  כח!

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #88 ב- : יוני 22, 2008, 02:10:04 »
הרב מנחם זמבה הי"ד לא הוציא פסק המחייב להשתתף במרד, ז"א שאין חיוב להשתתף במרד, ועצם זה שהוא תמך במרד (כפי שאתה טוען, כיוון שבמאמריו של הרב שמחה אלברג הוא טוען שהוא אינו תמך. עיין: אותיות של אש, עמ' 49) , אבל גם נניח שהוא תמך אפשר לומר שזה תמיכה רוחנית כגון תפילה להצלחתם, ולימוד תורה להצלחתם. כפי שקורה עד ימינו אנו שכאשר מלחמה פורצת הישיבות החרדיות שמהוות את עמוד השידרה הרוחני של עם ישראל מרבים בתפילות ותחינות לברוא העולם שיתן אוייבינו ניגפים תחת רגלינו. וכמו שכתוב בתהלים קכז' א' :"שיר המעלות לשלמה: אם ה' לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו, אם ה' לא ישמר עיר - שוא שקד שומר".
וכמו שאמרתי בהתחלה (ומסתבר שצדקתי) - יש עדויות סותרות בדבר, או כלשונך: ויכוח של שלושה מול אחד!
במסכת אבות פרק א' משנה טז' כתוב: "רבן גמליאל אומר: עשה לך רב, והסתלק מן הספק, ואל תרבה לעשר אומדות".
הפרשנים מסבירים כאן, שכוונת רבן גמליאל היא, שכדאי שיהיה לאדם רב, כדי שתהיה כתובת לפנות אליה במקרה של ספק בהלכה (עיין ענף עץ אבות על המשנה, ועל משנה ו').
אתה טענת ובחוסר צדק משווע שלושת השבועות בטלות, ואני כתבתי לך שזה איננו נכון שהרי יש הרבה פוסקים שחולקים על טענה זאת והבאתי לך רשימה של פוסקים שביניהם מרן הגר"ע יוסף שליט"א שהוא הרב שלי לעניין הלכה, וכל אשר הוא יאמר נכון מבחינתי להלכה ולמעשה, בבחינת: "לכו אל יוסף כל אשר יאמר לכם תעשו". ויש לי אילן גדול להיתלות עליו!
עכשיו, אתה חלקת והבאת הרבה טעמים ונימוקים לשיטתך, וכתבתי כבר שאתה יכול לפלס לעצמך דרך בהלכה ולחלוק ולהיתלות על אשלי רברבי - וזה לגיטימי.
אבל לבוא ולפסול בהינף יד את כל הני פוסקים - זה לא צורה של הלכה, ואלו ואלו דברי אלוקים חיים - עשה לך רב והסתלק מן הספק.
לגבי שאלותיך שוב לעיניין דרוקמן ומערכת המשפט:
1. דרוקמן לפי ההלכה יש לו דין של פונה לערכאות, ועוד במטרה לטעון שלביה"ד הרבני אין סמכות לדון בדיני גיורים ואילו בג"ץ כן יכול לאשר גיורים, על זה אומרת ההלכה שיש דין של מרים-יד בתורת משה. על זה אין וויכוח בכלל!!!
2. לגבי האדמורי"ם מסטמאר כבר כתבתי: בהלכה יש עיניין של "דינא דמלכותא דינא" (מה שאין בהקשר לביהמ"ש של מדינת ישראל, עיין הגאון מופת הדור החזון איש זצ "ל סנהדרין סימן ט"ו אות ד'), יכול להיות שיהיה מותר ליישב סיכסוכים ממוניים (כל עוד הם אינם סותרים את דיני התורה) גם בערכאות, כגון קיניין סיטומתא, עיין ברמב"ם יד החזקה - הלכות זכייה ומתנה פרק א' ט"ו: "שכל דיני המלך בממון - על פיהן דנין"... לכן עצם העובדה שהאדמורי"ם מסטמאר קדושי עליון הלכו ליישב סיכסוכים ממוניים ע"פ דיני המלכות אינה סותרת את ההלכה, אבל דרוקמן טוען שלביה"ד הרבני אין סמכות לדון בגיורים אבל לבג"ץ כן יש - ועל כן יש למותחו על העמוד (כלשון הרמ"א)...
3. לגבי הפניה למני מזוז כבר כתבתי: כאשר בהי"ד הרבני מוציא לאור פסק דין שיש לו תוקף הלכתי (ולא מעניין אותי מה בית-המשפט החילוני חושב) והדרך היחידה להביא את הדבר לידי ביצוע זה שימוש במערכת האכיפה והמשפט החילוני אין זה עבירה להיפך הם הופכים לשליחי מצווה שמקיימים את רצון הבית-דין, כמו היום שאין לביה"ד הרבני כוח להכניס לכלא סרבני-גט אא"כ בית-המשפט השלום אישר זאת, אזי בית-הדין מעביר את הפסיקה לביהמ"ש שמשתמש באכיפה לבצע את פסיקתו את ביה"ד הרבני... ואותו דבר כאן - דרוקמן וחבר מרעיו גיירו גוים שלא ע"פ ההלכה היהודית, ומגיע להם עונש ע"פ ההלכה היהודית, ומכיוון שאין לביה"ד סמכות חוקית להעניש אותם הם השתמשו בכלים שעומדים לרשותם על מנת להעניש את מי שמגיע לו עונש, שוב - ע"פ ההלכה היהודית !!
4. לגבי המחלוקת דישיבת פונביז' אולי תתן לי רקע אינני מכיר את המקרה...

אתה טוען כל הזמן (ולא בצדק) שאינני מביא מקורות לדברי, והרי דבריך הם נגד המציאות שהרי כל ההודעות שלי מלאים במקורות, ואני כל הזמן טוען בתוקף משנה שאסור להסתמך על "השכל הישר" (בניגוד אליך) אלא רק על המקורות היהודים, ויתרה מזאת אני כתבתי לך שאסור לך לסמוך על דברי, אלא לך תפתח את המקורות בעצמך ותווכח, מלבד העובדה שכל טענה שלי מלווה במקורות שעליהם אני נשען...

כל טוב...

 
« עריכה אחרונה: יוני 22, 2008, 02:30:31 על ידי eran »

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #89 ב- : יוני 22, 2008, 04:27:18 »
החלטתי להמשיך והגיב על טענותיך בהודעה הארוכה שהבאת לעיל בנוגע להיסטוריה, לגבי שלושת השבועות, דרוקמן והגר"מ זמבה זצ"ל הגבתי כבר בהודעתי הקודמת :

1) לגבי חלקים מהניתוח ההיסטורי הקר שלך, אין לי וויכוח...
ראשית, עם ישראל לא היה משועבד לאומות המאוחדות אלא משועבד לבריטים כאן בא"י (ועד כמה היתה נוכחותם של הבריטים מגובה או לא ע"י האו"ם זה לא נוגע לשיעבודנו תחתם).

אך גם אם נניח כדבריך האם הכרזת המדינה בה' באייר תש"ח היתה בצמוד להחלטות האו"ם?? אם תקרא את החלטת האו"ם המפורטת מיום 29 בנובמבר 1947 תראה שהכרזת המדינה היתה נגד החלטת האו"ם מכמה וכמה בחינות (למשל, עפ"י החלטת האו"ם לאחר נסיגת הבריטים צריכה להגיע לכאן ועדה של האו"ם שהיא זו שתעסוק בהקמת שתי המדינות העצמאיות הערבית והיהודית, ועפ"י החלטת האו"ם ירושלים אינה שייכת כלל למדינה היהודית ועוד...).

מעבר לכך, האם השבועה שלא ימרדו באומות פירושה "באומות המאוחדות"? ואם אומה אינה חברה בארגון האו"ם? האם אינה אומה בשל כך? ומה המקור לכך?

וחוץ מזה ארבע מתוך חמש המדינות שהציונים נלחמו עמהם היו מדינות החברות באו"ם שהתנגדו מפורשות להקמת המדינה בהצבעה על כך באו"ם. כיצד היה מותר למרוד בהן? בגלל שהן מיעוט? וכי מצינו דין רוב ומיעוט בעכו"ם (וכמו שכתב מרן הויואל משה: וכי הם סנהדרין??)

אבל אני רציתי להציג צד בהלכה שלגבי הרלבנטיות של החלטת האו"ם בכל הקשור לשלש השבועות יש את דברי ה"ויואל משה" במאמר שלש שבועות בסי' פו' (והתחיל דבריו שם בזה"ל: "ויש טפשים האומרים שיען שהיה בהסכמת רוב האומות אין כאן לא איסור שבועה ולא איסור העברה על הקץ"). לשיטתו וודאי שאם הקמת המדינה כרוכה במלחמה אפילו עם אומה אחת מקרי לכל הדעות "ביד חזקה" ולא משנה כלל מה אומרות שאר האומות עיי"ש בדבריו.
וכמובן שגם בלי איסור השבועות אין שום היתר הלכתי להקמת שילטון כלשהו על ציבור מישראל אשר מהותו הינה התכחשות לבורא העולם ולתורתו וכל השותפים להקמת שילטון זה נתנו, נותנים, ועתידים ליתן את הדין על כך, ועיין בהמשך...
ואני רק רוצה לציין שהשמש עדיין לא שקעה על האימפריה הבריטית, וכפי שאומרת הפתגם הידוע: "האימפריה שהשמש לא שוקעת בה לעולם", ועד היום יש לה דומיניונים שמעלים לה מס מאוסטרליה ועד קנדה [זה במאמר צדדי].

2) לגבי דיברי האדמו"ר מסטמאר שאסור לכבוש את א"י בכוח וודאי שיש לו על מי להסתמך: יש לו את הרמב"ם שלא מנה מצות עשה שנצטוינו לרשת את הארץ.
הגאון רבי יצחק די ליאון, בספר מגילת אסתר כתב ליישב דעת הרמב"ם, שהשמיט מצוה זו, לפי שסובר שאין מצות כיבוש ארץ ישראל נוהגת אלא בימי יהושע ודוד, ובכל זמן שלא גלו מעל אדמתם. אבל לאחר שגלו ישראל מעל אדמתם, אין מצוה זו נוהגת לדורות, אלא עד עת בוא המשיח לישראל.
הרשב"ש ובעל שו"ת חבלים בנעימים כתבו שאף לדעת הרמב"ן בגלות החל הזה שאין להסתכן לכבוש את הארץ, ואדרבה, יש איסור בדבר שלא יעלו בחומה!
והגאון רבי צדוק הכהן מלובלין, ורבי יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק ובשו"ת בית הלוי ובשו"ת אבני נזר ובשו"ת דברי יששכר - כולם סוברים כהגאון רבי יצחק די ליאון, בספר מגילת אסתר שאין מצוות כיבוש א"י בזמן הזה.

3) לגבי שאלתך למה החרדים לא הצטרפו לקריאה הציונית - ובכן תחשוב לבד [ולא בדיעבד] אילו היית חרדי באירופה לפני מלחה"ע ה-2 היית נותן את ידך "לחבורת הגנגסטרים" של בן-גוריון וחבר מרעיו ועוזר להם להקים מדינה שכלל מטרתה "ככל הגוים עמך בית ישראל"?

4) לגבי טענתך: "עכשיו לעניין מלכות, כל מי שקורא את הפסוקים במפורש רואה, שהבקשה היא לשים מלך "ככל העמים אשר סביבותיי".
כן אבל אתה קורא רק חצי פסוק הכתוב בדברים יז' טו': "כי תבוא אל הארץ אשר ה' אלוהיך נותן לך, וירשתה, וישבת בה ואמרת אשימה עליי מלך ככל הגויים אשר סביבותיי, שום תשים עליך מלך , אשר יבחר ה' אלהיך בו" אז אתה רואה שיכול העם לרצות מלך ושילטון עליהם, אבל אותו שילטון חייב להיות ע"פ בחירתו של הקב"ה כפי שהיא מתבטאת בתורתו או ע"פ נביאיו, לכן אינני יודע מאיפה את שואב שאפשר כן לאמץ צורות אחרות של ממשל כ-ממשל זמני שמטרתו בסופו של דבר לפנות את מקומו לנצר מבית דוד לכשיקום הסנהדרין ויבוא אליהו התשבי...
יש פסוק במיכה (ד' ח') וז"ל : "וְאַתָּה מִגְדַּל עֵדֶר עֹפֶל בַּת צִיּוֹן עָדֶיךָ תֵּאתֶה וּבָאָה הַמֶּמְשָׁלָה הָרִאשֹׁנָה מַמְלֶכֶת לְבַת יְרוּשָׁלִָם". כל המפרשים מפרשים באופן חד משמעי כי "הממשלה הראשונה" פירושה מלכותו של מלך המשיח. וז"ל רש"י: תבוא הממשלה שלימה כולה אל בית דוד בירושלים כאשר היתה בתחילה עד שלא נחלקה. וז"ל הרד"ק: הממשלה הראשונה- הוא מלכות בית דוד. גם בתרגום יונתן מבאר את הפסוק כולו על מלך המשיח וז"ל: "ואת משיחא דישראל דטמיר מן קדם חובי כנשתא דציון לך עתידא מלכותא למיתי וייתי שלטונא קדמאה למלכות כנשתא דירושלם.

יש מלבי"ם שמבאר באופן חד משמעי כי גם הממשלה הראשונה וגם "ממלכת לבת ירושלים" הינן דרגות גילויה של מלכות בית דוד. המלבי"ם גם מפנה למקור אחר בו ביאר דבר זה והוא ביחזקאל פרק לד' פס' כג' כד' ששם כותב המלבי"ם מפורשות וז"ל: והקימותי- ניבא שאחר שישפוט ה' וירעה אותם בעצמו, אז תתגלה מלכות בית דוד והוא יהיה הרועה תחת ה', וזה יהיה בג' מדרגות, תחילה הוא ירעה אותם היינו שיעמוד איש  מבית דוד שינהיג את ישראל לכוף אותם שישעשו משפט וצדקה ואח"כ הוא יהיה להם לרועה היינו שיקבלו הנהגתו וילמדו ממנו עד שיהיה רועה שלהם ברצונם ואח"כ אני ה' אהיה להם לאלקים – יקבלו עליהם מלכות שמים ומלכות ה' תתגלה עד שיהיה להם לאלקים ועבדי דוד יעלה ממדרגת רועה למדרגת נשיא שהוא יהיה המלך המשיח" ע"כ. הרי שכל הדרגות מן הממשלה הראשונה ועד מלכות בית דוד הקבועה היא מענין מלכות בית דוד ואין למלכות של אפיקורסים-ציונים כל שייכות לכל הנבואות האמורות בענין חזרת מלכות בית דוד כבראשונה.

מלבד שהבאתי מאמר ארוך עמוס מקורות, כולל דבריו של הרב כהנא הי"ד שמוכיח שאין מקום למשטר ושילטון של הציונים החילונים כל מקור וסמכות ביהדות.

5) לגבי האו"ם אני רק רציתי לציין שאי אפשר להביא ראיה מדבריהם, כיוון שיש הרבה מקומות שברבות השנים התקבלו במסגרת האסיפה הכללית של האו"ם מספר החלטות שפגעו בתדמיתה של ישראל ובהצדקת פעולותיה בשטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה ובשטחי אויב בעתות מלחמה וצרכים מבצעיים, לבנון וסוריה. כך, לדוגמה, ב-17 באוקטובר 1975 קיבלה עצרת האו"ם החלטה להשוואת תפיסת "הציונות" לתפיסה גזענית. רק בדצמבר 1991 ביטלה העצרת את אותה החלטה שנויה במחלוקת. וציינתי את העובדה שהחלטה התקבלה במלאת 37 שנים לליל הבדולח,
כמו כן עצרת האו"ם קיבלה החלטה לשלוח את סוגיית בניית גדר ההפרדה לידי בית הדין הבינלאומי בהאג כאשר ב-9 ביולי 2004 התפרסמה החלטתם של 14 משופטיו במסגרתה הואשמה ישראל בהפרת החוק הבינלאומי וביצירת תנאים למשבר הומיניטרי.
בכלל מערכת היחסים בין ישראל לבין האו"ם ומוסדותיו רוותה אירועים שליליים. . כך לדוגמה, כל אחת מ-16 מהחלטותיה של מועצת זכויות האדם של האו"ם התקבלה כנגד מדיניות צה"ל בשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה. מה שמונע פעמים רבות ממוסדות האו"ם לקבל החלטות גינוי ונקיטת צעדים אופרטיביים נגד מדיניותה של ישראל היא זכות הוטו האמריקאית שמעניקה לישראל מעטפת הגנה פעם אחר פעם.
לכן תסכים איתי אם אין דעתי נוחה מהאו"ם!!!!

6) אני יודע שטענותי לגבי הכסלוחים והכפתורים אינם מציאותים, הם מלכתחילה באו בתור בתיאוריה לטעון שהצו היחידי שיש לנו על מדינת ישראל הוא הצו האלוקי של: "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים". רש"י פותח את פירושו על התורה באומרו: "בראשית - אמר רבי יצחק, לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מהחדש הזה לכם, שהיא מצוה ראשונה שנצטוו בה ישראל, ומה טעם פתח בבראשית? משום 'כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים' (תהלים קי"א, ו'), שאם יאמרו אומות העולם לישראל: לסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גוים, הם אומרים להם: כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו".
הרב כהנא הי"ד היה אומר שלולא הצו האלוקי אנחנו ליסטים, וזה פשוט מדברי רש"י, כי כאשר אומה"ע אומרים ליסטים אתם שכבשתם, אנחנו לא אומרים להם כל מיני טענות והוכחות היסטורית וחוקית (לאלה אין שחר), אלה משתמשים רק בצו האלוקי:" כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו".
כך שדברי גור אריה הם גיבוב של שטויות, ותירוץ מעוות לגזול את אדמות הערבים כאשר מסתכלים על הדברים במבט שאינו תורני, וכך גם אמר הרב כהנא במספר הזדמנויות...

7) תראה אתה כל הזמן אומר שאני לא מסכים אם דברי הרב כהנא הי"ד, אך לפעמים אני מביא אותו לחיזוק טענותי:
ובכן יש דברים שהרב כהנא הי"ד אמר וכתב שמסתדרים יופי עם ההשקפה התורנית, אפילו זאת החרדית ולכן אני מאמץ אותם בזרועות פתוחות, לדוגמא:
- דעתו על איסור שירות לאומי של בנות ישראל.
- כבוד הת"ח האדיר שהיה לו.
- דעתו על מה שיצא מהמדינה הציונית.
- דעתו על "המתגוים" החדשים.
ועוד ועוד...

שבוע טוב!!!
« עריכה אחרונה: יוני 22, 2008, 04:38:52 על ידי eran »

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #90 ב- : יוני 24, 2008, 01:17:32 »
בס"ד

ערן, אני חושב ששכחת לענות לשאלות הבאות ששאל אותך נץ:

ציטוט
מעבר לויכוח הזה אני אשאל אותך שאלה אישית- אם בא עליך מוסלמי לרוצחך נפש, מה תעשה?
אם המון מוסלמי חמוש תוקף את השכונה/ישוב/עיר בא אתה חי מה תעשה?
אם בכל הציויליזציה האיסלמית קוראים למחוק את העם היהודי מעל פני האדמה בכל מקום שהוא בשם הג'יהאד ובשם אללה, ללא כל קשר לקיומה של מדינת ישראל, מה צריך לעשות בנדון?
אם יורים טילים על מקום מגוריך מה צריך לעשות?

כפי שאתה כבר יודע, אני לא בדיוק חסיד גדול של הרב עובדיה ותנועת ש"ס.  אני זוכר טוב מאוד איך לפני כל הצבעה להצעת חוק שהעלה ח"כ הרה"ג מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד היה הרב נפגש עם נציגי המפלגות ה"דתיות" (כולל ש"ס) והיה שואל אותם, "איך תצביעו בהצבעה הבאה?  האם תצביעו בעד יהדות, בעד הקב"ה, בעד קידוש השם, או שתצביעו בעד הקואליציה, הכסא והכסף?"  כולנו יודעים טוב מאוד בעד מה הם הצביעו תמיד, ללא יוצא מהכלל.  את הרב מאיר כהנא האשימו בגזענות, פרימיטיביות, פאשיזם, פאנאטיות, וכו', אבל אף אחד, גם לא אויביו המושבעים --- הערב רב (יכריתם הקב"ה בב"א) --- אף פעם לא העז להאשים אותו בשחיתות.  הוא היה ה"דתי" היחיד במדינה שזכה לכבוד כזה, מכיוון שהיה ברור לכולם שמדובר פה במנהיג יהודי רציני ואידאליסט שאינו מתפשר ואינו משחק משחקים.

ציטוט
כפי שקורה עד ימינו אנו שכאשר מלחמה פורצת הישיבות החרדיות שמהוות את עמוד השידרה הרוחני של עם ישראל מרבים בתפילות ותחינות לבורא העולם שיתן אוייבינו ניגפים תחת רגלינו.

זאת בדיוק הבעיה.  במקום לקחת חלק בלחימה, הם יושבים ומתפללים, ומחללים שם שמיים בכך שסומכין על הנס.  גם בתקופה ששבט זבולון עסק בפרקמטיא ופרנס את שבט יששכר לומדי תורה, כשהיתה מלחמה שני השבטים היו יוצאים להילחם  ואיך יעז תלמיד חכם כיום לבעוט במצווה שדוחה שבת ופיקוח נפש, והיא מלחמת מצווה?!  ובו-זמנית לקרוא פעמיים ביום קריאת שמע וכשמגיע ל "ובכל נפשך" לכוון למסור נפש, עפ"י הדוגמה של רבי עקיבא?  הרי זו צביעות.

מצד שני, ברור לכל יהודי שאינו עם הארץ מוחלט שצה"ל במתכונתו הנוכחית אינו עומד בדרישות התורניות של צבא ה' --- הוא מונהג ע"י יהודים חסרי אמונה וגאוותנים ("כחי ועוצם ידי"); ביחידות מסויימות משרתים גברים ונשים ביחד; דרוזים וערבים מקבלים דרגות קצונה ומשרתים תחתם חיילים יהודים; צה"ל מיישם מדיניות מתיוונת של מסירת שטחים, ויותר גרוע --- גירוש יהודים מאדמתם, והוא חילול השם נורא מאין כמוהו.  לכן הסכמתו של ת"ח להתגייס לצה"ל ולקבל עליו מרות של מתיוונים שונאי ישראל עלולה להתפרש ע"י עמי הארץ כהסכמה לצורה שבה צה"ל מונהג, בעוד שסירוב להתגייס מתפרש ע"י רוב העם כפחדנות וצביעות, ומביא לשנאת חינם תהומית.

זו דילמה קשה.  מה לעשות?!  שוב, כמו תמיד, רמז לפתרון האידאלי מצוי לא בדבריו של אזוב הקיר שעליו אתה נתלה (ושבטעות קראת לו אילן) אלא בדבריו ובדוגמה האישית של ענק שבענקים, הרב מאיר כהנא.  הרב שרת במילואים, קיבל נשק, ויחידתו נשלחה לרמאללה לדכא התפרעויות.  מספר דקות לאחר שהגיע אל רמאללה התבררה זהותו ומיד נרגעו הרוחות, מכיוון שהם ידעו שהוא לא יהסס לירות בהם, ולא משנה מה הפקודות הרשמיות שהוא קיבל.  כך כל ת"ח צריך לעשות --- להתגייס, אבל לא למלא פקודות של בשר ודם שמהוות הפרה של ציווי מלך מלכי המלכים הקב"ה.

לדוגמה: המפקד המתיוון שלך פקד עליך לא לירות בישמעאלים שמיידים אבנים ואילו אתה הרגת ופצעת עשרות ישמעאלים שקראו תגר נגד הקב"ה ועם בחירתו?  אשריך!  מה כבר יעשו לך?  ישימו אותך בכלא, ושם תהיה לך הזדמנות לבלות הרבה זמן בת"ת ובהתבודדות ודיבור עם הקב"ה.  באופן זה גם תקדש את שם ה', גם תהרוג אויבי ישראל וגם תלמד תורה, כפי שעושים כעת עמי פופר ויגאל עמיר, ועמי הארץ, שבוחנים ת"ח בקפידה ומצפים לאידאליזם וגבורה, לא יעזו לומר שאתה פחדן או צבוע.  כשרוב ת"ח יעשו כך, יהפכו בתי הכלא הצבאיים לישיבות, ולא יהיה יותר צורך בתקציבים לישיבות, לא יהיה צורך שהמפלגות ה"דתיות" יחללו שם שמיים ויתפשרו עבור תקציבים.  הישיבות יסגרו והממשלה המתייוונת תאלץ לבנות עוד בתי כלא צבאיים, ושם יעבדו וילמדו את ה"אסירים" הרבנים, במקום בישיבות של היום.  ת"ח שידחה ע"י הצבא יתבע את צה"ל, וכשיוגשו עשרות אלפי תביעות נגד המדינה, המדינה לא תוכל לעמוד בעומס הכלכלי והמשפטי ותתיר בלית ברירה שרות בצה"ל לת"ח שבטוח יקדשו שם שמיים במסירות נפש ולא ימלאו פקודות בשר ודם שמנוגדות לפקודות הקב"ה.

אגב, כשכתבתי "אזוב הקיר", התכוונתי בהשוואה לראשונים, ולא באופן כללי, כמובן.  כבודו של הרב עובדיה במקומו מונח.
« עריכה אחרונה: יוני 24, 2008, 18:19:16 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #91 ב- : יוני 24, 2008, 20:08:19 »
היי דווקא כך:

קודם כל אתה יודע שצריך מאוד מאוד להיזהר בכבוד ת"ח, וכפי שראית לעיל מה כותב השו"ע בדבר, וממש ממש לא בטעות קראתי לו אילן, זה דרך הפוסקים לנקוט בלשון: "ומצאתי אילן גדול להיתלות עליו", ועשיתי כדרכם...

אני מפנה אותך למאמר הבא:

http://rabenu.co.il/ordavid/qa/army.shtml

ולמאמרים הבאים:

http://rabenu.co.il/ordavid/qa/war.php

http://rabenu.co.il/ordavid/qa/war.php

http://www.tzava.hostov.com/neshek.htm

אני מבקש ממך דווקא כך שתקרא את המאמרים מתוך אובייקטיביות, ולא מתוך אינדוקטרינציה כהנסטית, ואז אשמח לשמוע חוות דעתך...

כל טוב!!!

נ.ב - במלחמת לבנון השניה היה סוללה של קצינים בכירים בצה"ל שלא הסכימו לצאת למלחמה אא"כ הם ידעו בבירור שעולם התורה יהווה את עמוד השידרה הרוחני שיגן עליהם בעיתות המלחמה...
« עריכה אחרונה: יוני 24, 2008, 20:11:13 על ידי eran »

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #92 ב- : יוני 24, 2008, 22:23:17 »
בס"ד

ציטוט
אני מבקש ממך דווקא כך שתקרא את המאמרים מתוך אובייקטיביות, ולא מתוך אינדוקטרינציה כהנסטית, ואז אשמח לשמוע חוות דעתך...

אינדוקטרינציה כהניסטית...  מונח מעניין.  מה המשמעות שלו?  האם לימוד הספרים "אור הרעיון" ו"פרוש המכבי" מהווה "אינדוקטרינציה כהניסטית"?  בכלל, "כהניזם" ו"כהניסטים" הם תוויות שיצרו שונאי ישראל כחלק ממלחמתם ביהדות.  רוב התוכן של "אור הרעיון" ו"פרוש המכבי" הוא ציטוטים מתוך המשנה, גמרא, תלמוד, תוספתא, ראשונים ואחרונים.  האם לימוד מדרש תנחומא, פרושי וביאורי הרמב"ם, רמב"ן, רש"י, הגאון מוילנא, החזון איש, הספורנו, ורבינו בחיי לתורה מהווים "אינדוקטרינציה כהניסטית"?  אני לא סבור כך.

ראה, כמובן שאני מסכים שאין עוד מלבדו, הכל בהשגחה עליונה, ובלי סיעתא דשמיא כבר מזמן היינו מובסים ומושמדים ע"י הישמעאלים, ולא משנה כמה צה"ל חזק כביכול.  גם כאשר נראה שכביכול הצלחתו של פרט או עם שלם במשימה מסויימת מובטחת בדרך הטבע, הרי זו אשליה, ובלי סיעתא דשמיא לא נצליח, וחבל שהרבה אנשים הם קטני אמונה ואינם מבינים זאת.

הבעיה היא שמצד שני הסתמכות על הנס היא חטא וחילול השם.  כשדוד החליט לצאת להילחם נגד גלית, הוא לא רק התפלל והכריז בפני גלית וכל העם שהוא מסתמך בעיקר על הקב"ה, אלא הוא גם נטל עמו את הקלע וחמשה חלוקי נחל.  כמובן שההסתמכות העיקרית היא על הקב"ה!  שיויתי ה' לנגדי תמיד!  אבל אנו בכל זאת מחוייבים לעשות כל שביכולתנו כדי להצליח בדרך הטבע.

כיום, צה"ל משמש כלי לקידוש השם לאומי.  ללא ספק, הוא כלי פגום ומסוכן שלפעמים פוצע את המשתמש בו (עם ישראל), אך זה הכלי היחידי שניתן להשתמש בו היום כדי לקיים מצוות לאומיות ולקדש שם שמיים בדרך הטבע.  הדרך הנכונה היא לא להימנע משרות לחלוטין, אלא לגרום לשינוי מבפנים --- להתגייס, ואז כשאתה כבר חלק מהמערכת, להתחיל "לעשות בעיות": לסרב פקודות שמנוגדות להלכה, לסרב לבטל מצוות (שבת, ת"ת, תפלין, עמידה, שחרית וערבית), לסרב לשרת ביחידה מעורבת (בנים ובנות יחד), ולדבר כל הזמן עם חיילים אחרים, ללמד אותם, לקרב אותם בדרכי נועם --- הוכח תוכיח, תמיד תהילתו בפי.

יתרה מזאת, גם אם מתוכנן לא מבצע לא של גירוש יהודים מאדמתם אלא מבצע לגיטימי כביכול של טיהור קני צרעות של ישמעאלים ביו"ש או עזה ללא סיוע אווירי, או אפילו עם סיוע אווירי, אין שום הצדקה להשתתף בו ולסכן את חיינו לחינם --- את המטרות המבצעיות של הפעולה ניתן להשיג ללא מעורבות של חי"ר, באמצעות שימוש בכלי נשק רבי עוצמה וטכנולוגיה מתקדמת.  (אילו הרב כהנא היה בין החיים והיה ראש הממשלה, לא היה צורך להשתמש בכל כלי נשק שהוא --- הישמעאלים היו בורחים בבהלה משטחי א"י.)  בשום פנים ואופן אסור להסכים להיות מוקרבים ע"י אולמרט ושאר השיקוצים, על מזבח הדמוקרטיה וההתיוונות, כדי למצוא חן בעיני הגוים.  שהילדים של אולמרט ושפיצר יהפכו למטרות מטווח של צלפי חיזבאללה וחמאס, לא אתם ח"ו.  שאולמרט ושפיצר יעמדו על קברם של ילדיהם ויבכו את אובדנם, ולא ההורים שלכם.

שרות בצה"ל לא רק חיובי אלא חיוני!  אלא שהמטרה היא לא למלא פקודות של מתיוונים, אלא לחדור לתוך המערכת ולגרום לשינוי מבפנים (ולא להמשיך במנטליות גלותית של ישיבה בחוסר מעש וציפיה למשיח), ואז כשאתם כבר בפנים, לעשות את מה שהקב"ה מצפה מכם, לקדש שם שמיים, להוות דוגמה אישית, להראות לכולם, במיוחד החפ"שים, שנאמנותכם המוחלטת, היחידה והבלעדית היא להקב"ה ומצוותיו, ולא לחוקי בשר ודם, במיוחד לא מתיוונים גאוותנים רודפי שררה.

אם בחרת לעצמך כרב את הרב עובדיה, אז אתה הולך בדרכו ואין לך זכות לסטות מן הדברים אשר הוא מורה לך --- זאת ההלכה, ואין על כך עוררין.  ב"ה, אני בחרתי לי את הרב כהנא, ואני הולך בדרכו.  רק קח בחשבון שהרב עובדיה יכול לטעות כפי שטעו ת"ח גדולים בעבר.  יכולת זיכרון מפותחת (כפי שיש לרב עובדיה, בלי ספק) אינה מעידה בהכרח על יכולת חשיבה.  בן אדם יכול לשנן כמו תוכי את כל הש"ס, וכשמגיע רגע האמת וצריך לומר לינאי המלך את ההלכה "עמוד על רגליך!" במקום זה לכבוש את פניו בקרקע.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק Juda-Yoda

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 294
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #93 ב- : יוני 25, 2008, 22:59:52 »
על כל גיבוב השטויות שלך כבר עניתי לעיל באורך ורוחב עם הרבה מקורות, הבעיה שכהרגלך אתה מעדיף להתעלם, ולראות רק את הצד המעוות שלך, תמשך אחרי דרקומן וסבא שלך, ו"השכל הישר" שלך, ועל האו"ם, בג"ץ השופטת שטרסברג וכו'...
אני מציע לך לקרוא מי זה איתמר לוין לפני שאתה,כהרגלך, מגבב שטויות:
http://www.hamartzim.co.il/lec-inside.asp?id=251
וגם בלי שום קשר לאיתמר לוין, הרב שמחה אלברג שהיה תלמידו של הרב מנחם זמבה, גרס ההפך מהסברא המקובלת שרבו אכן תמך במאבק בשני מאמרים שפירסם "בהמודיע" בשנים תשמ"ג ותשמ"ד. את עיקרם פירסמה רות ליכטנשטיין בספר "עדות" עמ' 198-199 מסקנתה היא: "איש איננו מסוגל היום להסיק מסקנות חד-משמעיות בנושא זה, ברור ומובן כי אין רבי מנחם זמבה הי"ד נזקק לתארים כמו גיבור המרד וכדו' כדי להאדיר את כבודו, אולם מעבר לזאת, בהתייחס לשאלה המאוד עניינית - מה באמת קרה שם? זאת לעולם לא נדע".
אין לי אפילו כח להתווכח עם חסר דעת כמוך, בשיא הרצינות זה כמו להתווכח עם ילד בן חמש שכאשר הוא אינו מצליח לעמוד בוויכוח הוא עובר להשתמש ב"ירידות" מילוליות, אם דברי הגר"ע יוסף ועוד עשרות פוסקים ראשונים ואחרונים (הגאון רבי יצחק די ליאון, בספר מגילת אסתר, בשו"ת הריב"ש: שגם הוא הזכיר השבועות הנ"ל, שלא יעלו בחומה נגד רצון אומות העולם. בעל "הכנסת הגדולה" והגאון מהר"א חסון והגאון רבי דוד בן נחמיאס זצ"ל - מקצינים יותר וסוברים שאין מצוות יישוב א"י אלא מדרבנן בזמנינו,והרדב"ז, והגאון רבי חיים בן עטר, ובעל שו"ת חבלים בנעימים כתבו שאף לדעת הרמב"ן בגלות החל הזה שאין להסתכן לכבוש את הארץ, ואדרבה, יש איסור בדבר שלא יעלו בחומה! והגאון רבי צדוק הכהן מלובלין, ורבי יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק ובשו"ת בית הלוי ובשו"ת אבני נזר ובשו"ת דברי יששכר - כולם סוברים כהגאון רבי יצחק די ליאון, בספר מגילת אסתר שאין מצוות כיבוש א"י בזמן הזה), וביניהם ענק שבענקים האדמו"ר מסטמאר נחשב בעיניך "גיבוב של שטויות" - זה מסביר על ערך העלוב שלך האישיות שלך, על ביזוי הת"ח שבך (שעליה אני מוחה), ועל הגאווה המטורפת שלך!!

שקט קרח.(פרשת השבוע לא?)
חביבי אתה מסלעף את האמת על ימין ושמאל,הוא לא ירד עלייך אבל זה פגע בך כי אתה יודע שאתה טועה(באיזה שהוא מקום),וביגלל זה הגאווה פה היא שלך,אתה מאוד סלקטיבי אתה מגיב רק על מה שאתה יכול להגיב ועל מה שלא אתה מתעלם,אפילו שזה מפריח לגמרי את כל שאר הדברים שאתה מדבר,ובדיוק ביגלל זה אתה קורא לנץ גאוותן כשנאמר "הבאר מראה אותך" אבל כמובן בנוסח שונה,בריטניה...מוסלמים אנטישמים תמיד היו תמיד יהיו...הם הראשונים להיכנע למוסלמים אבל הם היו האחרונים להיכנע לנאצים...זה הכל אינטרסים תבין,בריטניה זה העם הכי אינטרסנט שקיים לפחות בהיבט המדיני.
ואתה יודע אין לי צורך לקרוא יותר מהודעה אחת של נץ וחצי משלך,בשביל להבין שהוא אובייקטיבי ואתה לא,זה הגאווה והיהירות שלך,אתה לא מסוגל לעמוד על הטעות שלך אתה מעדיף ללכת למטה מאשר להחליף דרך ולעלות למעלה,שיהיה לך בכיף.
תורה צווה לנו משה מורשה,קהלת יעקב.
קרוב אלייך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו.
יגעתי ולא מצאתי - אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי - אל תאמין, יגעתי ומצאתי - תאמין.
בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים.
בראשית ברא ה' את השמים ואת הארץ.
שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #94 ב- : יוני 26, 2008, 19:40:35 »
דווקא כך, אני קראתי את מה שכתבת, השאלה אם אתה קראת את המאמרים שהפנתי אותך אליהם במלואם?

יהודה - אני כתבתי מהתחלה, חזור ושוב שאינני מסתכל על הדברים באופן אובייקטיבית, אני מתנגד להסתכל על הדברים באופן אובייקטיבית, או כמו שנץ קורא להם "בשכל ישר", אני פונדמנטליסט - מה שההלכה, מבחינתי ומבחינת כל עם ישראל זה הדבר היחידי שקובע. ואני בטוח שמהבחינה הזאת הבאתי די והותר מקורות יהודים-תורנים ליישב את כל טענותי בהרחב...
מלבד שגם על כל שאר טענותיו של נץ החזרתי מלחמה שערה...
יהודה - מוזר שאתה משווה אותי לקורח, הרי קורח הוא זה שהלך בשיטת "השכל הישר" כמו נץ, הטיעון של קורח, המורד של פרשת השבוע, מדיף ריח עז של 'פוליטיקלי קורקט'. וכך הסביר את המדרש על מרדנותו של קורח: קורח אסף את אנשיו והם עטו לבושים עשויים מ'תכלת' (צמר כחול) שמשתמשים בו לעיטור הציצית (אותם גדילים שיהודי מצוּוה לקשור לשולי הבגד הטלית קטן בעל ארבעת הפינות וללובשו). "בגד שעשוי כולו מ'תכלת', האם מחויב בציצית?" הקשו למשה רבינו. כשהשיב בחיוב, צחקו ממנו כולם ולעגו לו. "אם פתיל אחד של 'תכלת' פוטר בגד שלם, האין זה שבגד שלם של 'תכלת' יפטור את עצמו?"
המשיך קורח בגישת "השכל הישר" שלו ושאל: בית מלא ספרים מהו שיהא פטור מן המזוזה? אמר לו משה רבינו: חייב במזוזה.  א"ל: כל התורה כולה רע"ה פרשיות אינה פוטרת את הבית, פרשה אחת שבמזוזה פוטרת את הבית?! אמר לו קורח: דברים אלו לא נצטוית עליהן ומלבך אתה בודאן.

קורח ניסה להתחכם ולראות את הדברים בצורת "השכל הישר", ובצורה אובייקטיבית - ומסתבר דברים אלה הביאו אותו לכפירה וליצנות, ולבסוף האדמה פערה את פיה ובלעה אותו ואת כל ביתו וכל רכושו!!

נביא שוב את דברי הרב יוחנן דוד סלומון שליט"א שכתב במאמר:" יכולת מפחידה ומוזרה יש בו באדם להתעלם מן האמת הברורה לו. כאשר אדם רוצה משהו, מסוגל הרצון שלו לדחות ולדחוק הצידה גם מה שברור וידוע לו היטב, אם ידיעה זו מפריעה לו במילוי רצונו. יכולות זו מנוגדת לכל היגיון...".

אתה תישאר עם "השכל הישר" והאובייקטיביות - אני ישאר עם ההלכה...

כל טוב!!

נ.ב - עצם העובדה שאתה אינך מוכן לקרוא את הודעותי כדבעי (ואני בטוח במאה אחוז שלא טרחת לקוראן) - מראה שאתה הוא אדם סובייקטיבי, וממש לא אובייקטיבי, וכמאמרם ז"ל: כל הפוסל במומו פוסל...

« עריכה אחרונה: יוני 26, 2008, 19:52:30 על ידי eran »

מנותק Juda-Yoda

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 294
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #95 ב- : יוני 27, 2008, 00:20:39 »
דווקא כך, אני קראתי את מה שכתבת, השאלה אם אתה קראת את המאמרים שהפנתי אותך אליהם במלואם?

יהודה - אני כתבתי מהתחלה, חזור ושוב שאינני מסתכל על הדברים באופן אובייקטיבית, אני מתנגד להסתכל על הדברים באופן אובייקטיבית, או כמו שנץ קורא להם "בשכל ישר", אני פונדמנטליסט - מה שההלכה, מבחינתי ומבחינת כל עם ישראל זה הדבר היחידי שקובע. ואני בטוח שמהבחינה הזאת הבאתי די והותר מקורות יהודים-תורנים ליישב את כל טענותי בהרחב...
מלבד שגם על כל שאר טענותיו של נץ החזרתי מלחמה שערה...
יהודה - מוזר שאתה משווה אותי לקורח, הרי קורח הוא זה שהלך בשיטת "השכל הישר" כמו נץ, הטיעון של קורח, המורד של פרשת השבוע, מדיף ריח עז של 'פוליטיקלי קורקט'. וכך הסביר את המדרש על מרדנותו של קורח: קורח אסף את אנשיו והם עטו לבושים עשויים מ'תכלת' (צמר כחול) שמשתמשים בו לעיטור הציצית (אותם גדילים שיהודי מצוּוה לקשור לשולי הבגד הטלית קטן בעל ארבעת הפינות וללובשו). "בגד שעשוי כולו מ'תכלת', האם מחויב בציצית?" הקשו למשה רבינו. כשהשיב בחיוב, צחקו ממנו כולם ולעגו לו. "אם פתיל אחד של 'תכלת' פוטר בגד שלם, האין זה שבגד שלם של 'תכלת' יפטור את עצמו?"
המשיך קורח בגישת "השכל הישר" שלו ושאל: בית מלא ספרים מהו שיהא פטור מן המזוזה? אמר לו משה רבינו: חייב במזוזה.  א"ל: כל התורה כולה רע"ה פרשיות אינה פוטרת את הבית, פרשה אחת שבמזוזה פוטרת את הבית?! אמר לו קורח: דברים אלו לא נצטוית עליהן ומלבך אתה בודאן.

קורח ניסה להתחכם ולראות את הדברים בצורת "השכל הישר", ובצורה אובייקטיבית - ומסתבר דברים אלה הביאו אותו לכפירה וליצנות, ולבסוף האדמה פערה את פיה ובלעה אותו ואת כל ביתו וכל רכושו!!

נביא שוב את דברי הרב יוחנן דוד סלומון שליט"א שכתב במאמר:" יכולת מפחידה ומוזרה יש בו באדם להתעלם מן האמת הברורה לו. כאשר אדם רוצה משהו, מסוגל הרצון שלו לדחות ולדחוק הצידה גם מה שברור וידוע לו היטב, אם ידיעה זו מפריעה לו במילוי רצונו. יכולות זו מנוגדת לכל היגיון...".

אתה תישאר עם "השכל הישר" והאובייקטיביות - אני ישאר עם ההלכה...

כל טוב!!

נ.ב - עצם העובדה שאתה אינך מוכן לקרוא את הודעותי כדבעי (ואני בטוח במאה אחוז שלא טרחת לקוראן) - מראה שאתה הוא אדם סובייקטיבי, וממש לא אובייקטיבי, וכמאמרם ז"ל: כל הפוסל במומו פוסל...



העניין של קורח זה שהוא צבוע,סלקטיבי,יהיר,מתנשא "שכל הישר" שהוא ממש לא שכל ישר זה התוצאה הסופית,הוא לקח את מה שהוא רוצה מהתורה ואתה מה שלא נירא לו יצא נגדה חוצץ.
למה?
א.צבוע - הוא מחשיב את עצמו כחסיד גדול בתורה שבטח חשב בליבו שהוא הולך לתקן את המעוות או לפחות ככה בטח הציג עצמו אבל בעצם הוא חטא וקילקל
ב. סלקטיבי - הוא לוקח מה שהוא רוצה מהתורה ומה שלא ניראה לו הוא יוצא חוצץ נגדו ושואל "בשביל מה?"
ג.יהיר - מי אתה שתצא חוצץ נגד התורה? היהירות היא מקור בעיותיו של קורח.
ד.מתנשא - אין יהירות ללא התנשאות,הוא חשב שהוא יותר טוב ממשה וניסה להשפילו.
איפה אתה צבוע?
א.אתה אומר שאובייקטיביות זה דבר רע,ואז אומר שאני לא אוביקטיבי כמשו רע.
ב.איפה הסלקטיביות? כשנח לך אתה מפרש אוביקטיביות כשלילי וכשנח לך אתה מפרש את זה כחיובי.
ג.איפה ההתנשאות? אתה מסביר לי את פרשת קרח כאילו איני מכיר אותה,אבל אם כך למה שאני אקרא לך קרח?
ד.יהירות אני לא יכול להגיד מההודעה הזאת שאתה יהיר.

עכשיו אומרים שבכל אחד יש קרח במודע או לא במודע,זה טוב מאוד שאתה הולך ע"פ ההלכה שירבו כמוך,אבל זה לא קשור.
חב"ד אומרים שהיצר הרע יכול גם להתלבש בצורה של "עבודת השם" ואפילו בצורה של "חסד"!! דוגמא למנוע ממך להתפלל כדי ללמוד תורה.
אני לא בא נגדך אני בא נגד הדברים הרעים שאני קולט בך,אז אין צורך להתעצבן,ואם פגעתי אז אני מצטער.
וד"א לא אני ואני לא חושב שנץ מנסים להיות אובייקטיבים כי זה בלתי אפשרי,אבל לפעמים צריך להסתכל על נקודה מסוימת בשכל הישר שהיא התורה,אבל הבעיה שהתורה אוביקטיבית ואנחנו לא,לכן נוצרות לך הרבה דרכים להסתכל על דברים דרך התורה,לכן לפעמים אנשים חושבים שהם לא מסתכלים בדרך התורה אלא שהאמת היא שיכול להיות שכן ויכול להיות שלא כמו שצריך,או איזושהי אי הבנה וכו'.
לסיכום קרח לא ניסה להיות אוביקטיבי כי התורה היא אוביקטיבית,קרח היה סובייקטיבי כי האדם סובייקטיבי.
נ.ב לא קראתי את ההודעתך כי זה וויכוח ארוך מידי ולא היה לי כח להיכנס לנבחי הוויכוח רק רצתי לדעת פחות או יותר את העמדות ומאחר שהעמדה של נץ יותר ניראת לי קראתי הודעה אחת שלו
« עריכה אחרונה: יוני 27, 2008, 00:23:33 על ידי Juda-Yoda »
תורה צווה לנו משה מורשה,קהלת יעקב.
קרוב אלייך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו.
יגעתי ולא מצאתי - אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי - אל תאמין, יגעתי ומצאתי - תאמין.
בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים.
בראשית ברא ה' את השמים ואת הארץ.
שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #96 ב- : יוני 27, 2008, 02:16:26 »
לפעמים לאדם יש סברא מסוימת, או דרך הסתכלות מסוימת על החיים, ובמקום לעשות עצירה ולראות האם דבריו נכונים ע"פ התורה או שאינם נכונים הוא פשוט מחפש מקורות ביהדות לאשר את סברתו הקלוקלת מעיקרה, ולדבר זה קוראים חכמים בלשון: נבל ברשות התורה...
קורח דרש שיווין בין כולם. הוא התלונן שמשה ואהרון קיבלו את הכול ואילו הם לא קיבלו כלום. קורח לא הבין את ההיררכיה האלוקית שבדבר. ולמה?
זאת כיוון שהוא הגיע ממקום של כבוד ושררה. הכבוד והשררה מעבירין את האדם מדעתו הנורמאלית. קורח, קינאה אכלה אותו. כיוון שהיה אדם עשיר (מכאן האמרא "עשיר כקורח"), וחשב לעצמו שאדם במעמדו צריך לקבל "ג'וב" טוב, אז החל לקנא ולבוא בתלונות של "השכל הישר", וגם משך אחריו 250 ראשי סנהדראות, שהרי דברים "ישרים" הוא אומר, בעלי "שכל ישר, וראיה אובייקטיבית", וניתוח "הגיוני" של התורה (ח"ו כמובן), ולבסוף חילחלה המחלוקת בתוך עם ישראל וגרמה להרג רב...

אותו דבר עם נץ - יש לו קטע של "שכל ישר", וניתוח הדברים בצורה "הגיונית", וחוץ מזה שהוא חושב שזה גם תחרות, כמו שהוא אמר לי באחת מהודעותיו האחרונות שהיו ממש אוויליות ולא רציתי להגיב עליהם: "הודעתך האחרונה כמוה כהודעה בתבוסה"... בסוף השבתי על טענותיו הריקות אחת לאחת, אבל באמת חבל על זמני אין לי כוח לוויכוחים  ברמות ילדותית, במיוחד כאשר הוא מביא לי ראיות מסבא שלו, מהשופטת החילונית שטרסברג-כהן, מהיומן של גבלס וכו'...

מוזר לי שאתה פוסל את דברי מבלי לקרוא אותם כלל ועיקר, הרי אתה הוא האדם "האובייקטיבי", ובכן תהיה אובייקטיבי תקרא את הדברים שלי, ואם תמצא בכל דברי רק פעם אחת שטענותי אינן מגובות ממקורות כאלה ואחרים אני יהיה מוכן לחזור בי או להביא לך ראיות מספקות...

והוא רחום יכפר עוון...

מנותק Juda-Yoda

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 294
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #97 ב- : יוני 27, 2008, 16:26:54 »
לפעמים לאדם יש סברא מסוימת, או דרך הסתכלות מסוימת על החיים, ובמקום לעשות עצירה ולראות האם דבריו נכונים ע"פ התורה או שאינם נכונים הוא פשוט מחפש מקורות ביהדות לאשר את סברתו הקלוקלת מעיקרה, ולדבר זה קוראים חכמים בלשון: נבל ברשות התורה...
קורח דרש שיווין בין כולם. הוא התלונן שמשה ואהרון קיבלו את הכול ואילו הם לא קיבלו כלום. קורח לא הבין את ההיררכיה האלוקית שבדבר. ולמה?
זאת כיוון שהוא הגיע ממקום של כבוד ושררה. הכבוד והשררה מעבירין את האדם מדעתו הנורמאלית. קורח, קינאה אכלה אותו. כיוון שהיה אדם עשיר (מכאן האמרא "עשיר כקורח"), וחשב לעצמו שאדם במעמדו צריך לקבל "ג'וב" טוב, אז החל לקנא ולבוא בתלונות של "השכל הישר", וגם משך אחריו 250 ראשי סנהדראות, שהרי דברים "ישרים" הוא אומר, בעלי "שכל ישר, וראיה אובייקטיבית", וניתוח "הגיוני" של התורה (ח"ו כמובן), ולבסוף חילחלה המחלוקת בתוך עם ישראל וגרמה להרג רב...

אותו דבר עם נץ - יש לו קטע של "שכל ישר", וניתוח הדברים בצורה "הגיונית", וחוץ מזה שהוא חושב שזה גם תחרות, כמו שהוא אמר לי באחת מהודעותיו האחרונות שהיו ממש אוויליות ולא רציתי להגיב עליהם: "הודעתך האחרונה כמוה כהודעה בתבוסה"... בסוף השבתי על טענותיו הריקות אחת לאחת, אבל באמת חבל על זמני אין לי כוח לוויכוחים  ברמות ילדותית, במיוחד כאשר הוא מביא לי ראיות מסבא שלו, מהשופטת החילונית שטרסברג-כהן, מהיומן של גבלס וכו'...

מוזר לי שאתה פוסל את דברי מבלי לקרוא אותם כלל ועיקר, הרי אתה הוא האדם "האובייקטיבי", ובכן תהיה אובייקטיבי תקרא את הדברים שלי, ואם תמצא בכל דברי רק פעם אחת שטענותי אינן מגובות ממקורות כאלה ואחרים אני יהיה מוכן לחזור בי או להביא לך ראיות מספקות...

והוא רחום יכפר עוון...

אני לא אובייקטיבי זה מה שאני מנסה להגיד לך.
כה בקרח הייתה גם קנאה... צודק,שכחתי את פרט זה,אז המקור הוא בעצם קנאה ולא יהירות,אבל גם שאר התכונות היו מצויות אצלו.
אה עכשיו הבנתי את העמדה שלך לגמרי,ויש משו בדבריך,הסיבה היחידה שהמשיח התעקב זה שכבשנו את מדינת ישראל ללא אישור מהקב"ה.
אבל אנחנו כבר בתוך הבוץ וה' העניש אותנו על זה בטרור וגולה בארץ,ככה שאנחנו עדיין בגולה גם בארץ וארץ ישראל אינה ארץ ישראל,ככה שהדבר היחידי שנותר לנו לעשות זה לחזור בתושבה ומשם אנחנו כבר בדרך המלך,ונעשה כיבוש רוחני יותר לארץ ישראל והמשיח יבוא במהרה(אמן אמן אמן אמן אמן)ותיהי לנו ארץ זבת חלב ודבש ורק אז אני יקרא לארץ זו ארץ ישראל,עם ענבים בגודל 20 איש,כרגע יש רק פונטציאל שהולך לאט לאט ומתממש.
תורה צווה לנו משה מורשה,קהלת יעקב.
קרוב אלייך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו.
יגעתי ולא מצאתי - אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי - אל תאמין, יגעתי ומצאתי - תאמין.
בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים.
בראשית ברא ה' את השמים ואת הארץ.
שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #98 ב- : יולי 09, 2008, 20:43:05 »
אה עכשיו הבנתי את העמדה שלך לגמרי,ויש משו בדבריך,הסיבה היחידה שהמשיח התעקב זה שכבשנו את מדינת ישראל ללא אישור מהקב"ה.
אבל אנחנו כבר בתוך הבוץ וה' העניש אותנו על זה בטרור וגולה בארץ,ככה שאנחנו עדיין בגולה גם בארץ וארץ ישראל אינה ארץ ישראל,ככה שהדבר היחידי שנותר לנו לעשות זה לחזור בתושבה ומשם אנחנו כבר בדרך המלך,ונעשה כיבוש רוחני יותר לארץ ישראל והמשיח יבוא במהרה(אמן אמן אמן אמן אמן)ותיהי לנו ארץ זבת חלב ודבש ורק אז אני יקרא לארץ זו ארץ ישראל,עם ענבים בגודל 20 איש,כרגע יש רק פונטציאל שהולך לאט לאט ומתממש.
בס"ד

לא למענכם אני עשה בית ישראל כי אם־לשם־קדשי אשר חללתם בגוים אשר־באתם שם (יחזקאל לו:כב).

הגאולה כבר החלה, כפי שניבא הנביא יחזקאל ע"ה, ולא מפני שמגיע לנו.  הכל בידי שמיים, ומדינת ישראל קמה כיד ה'.  מכיוון שכולנו --- פרטים, קבוצות ועמים שלמים -- בסה"כ כלים ביד ה' ותו לא, הקב"ה השתמש להקמת המדינה ביהודים קטני או חסרי אמונה.  הציפיה ל"אישור" מהקב"ה לא רלוונטית מכיוון שכל עוד אין בית מקדש, אין נבואה בישראל, ולכן אין קשר ישיר לקב"ה ודרך לקבל "אישור" לעליה בחומה וחידוש הממלכתיות.  שלושת השבועות אינן מופיעות בתורה אלא בהלכה, והן מחייבות לא רק את ישראל אלא גם את הגוים, ואם הגוים מפרים את חלקם ב"הסכם" (אכזריות יתרה), אזי גם עם ישראל לא מחוייבים לקיים את חלקם וחופשיים לעלות בחומה ולהתחיל לקיים את מצוות ישוב הארץ.

אילו היהודים ה"דתיים"/חרדים/חסידים בגלות היו עולים בחומה לא"י, בזכות מספריהם הרבים יכול היה הציבור ה"דתי" לכבוש את השלטון באופן דמוקרטי ולהפוך את מדינת ישראל למדינה יהודית, מדינת הלכה.  אבל הם מעדיפים להישאר בגלות ולחלל שם שמיים בתואנות שונות, ומחכים שהכל (מדינה יהודית כשרה, בית מקדש, גאולה, נבואה, משיח) ינתן להם על מגש של כסף.

לפני מספר ימים חזרתי מחופשה בת שבוע בעיירה קטנה שנקראת Monticello בחלק הצפוני של מדינת ניו-יורק (upstate NY), שנקרא Catskill mountains --- מקום מאוד יפה וירוק, ואין שם כמעט כושים ומכסיקנים.  בקיץ באים הרבה חרדים וחסידים, בעיקר חסידי סאטמר, לנפוש שם עם משפחותיהם.  לאנשים שמחפשים "אקשן" אין הרבה מה לעשות שם, יש רק חנות Walmart גדולה שמהווה את ה"אטקרציה" היחידה --- אנשים באים לשם סתם לבלות ולעשות קניות.  במוצאי שבת החנות "מפוצצת" בחסידים לבושים בלבוש המצחיק שלהם, וקשה לתאר את חילול השם שמתרחש שם.  אני, אחיין שלי ועוד מספר בני משפחה נסענו לאותה חנות ענקית לעשות קניות ערב אחד, ובדרך השמעתי לאחיין שלי קלטת של הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד.  מאוחר יותר, בחנות, עברה לידי וליד אחיין שלי אשה לבנה עם שתי בנותיה, ואמרה לבכורה,

Don't let these f-cking people push you around.  They don't belong here

כנראה שה"דוסים" שכחו שזאת הגלות, ושהם בסה"כ אורחים, ולא התנהגו באדיבות כלפי בתה של אותה אשה...

מאוחר יותר לקחנו את הבן שלי והאחיין הצעיר יותר לחדר משחקי מחשב (בכל חנות Walmart יש כזה חדר), כדי שלא יתרוצצו וילכו לאיבוד בחנות, ובחדר הזה הבחנתי בשלושה בני-עשרה יהודים, עם כיפות וציציות, יושבים ומשחקים משחקי מחשב אינפנטיליים.  בשלב מסויים קם אחד מהם, פנה אלי וביקש ממני מטבע רבע דולר בשביל חבר שלו.  התעלמתי מהחוצפה הכללית של לבוא למישהו שאתה בכלל לא מכיר ולבקש כסף עבור משחק מחשב, ואמרתי לו באנגלית, "אתה לא חושב שלשחק משחקי מחשב מהווה ביטול תורה וחילול השם?".  הוא הסתכל עלי במבט ריקני ושאל אותי (באנגלית), "מאיפה אתה?".  עניתי, "מישראל".  הוא אמר, "מאיפה בישראל?".  עניתי, ואז הוא אמר, "אז אתה יודע עברית."  אמרתי, "כן, התמזל מזלי, אני יודע עברית ואני לומד תורה."  הוא ענה, "אני לא יודע עברית".  שאלתי אותו, "אז איך אתה לומד תורה?".  הוא לא טרח אפילו לענות, הוא פשוט הסתובב וחזר לחברים ולמשחקי המחשב.  לאחר מספר דקות הם קמו ועזבו את המקום.  בדרך החוצה הוא אמר "שלום" ואני כמובן עניתי.  לפחות הוא ידע מלה אחת בעברית...

לפני מספר חודשים, אחותי ובעלה (שגרים בניו-יורק) נסעו במכונית והבחינו בחסיד באזור די נידח והחליטו לתת לו טרמפ.  מיד הוא זיהה שהשירים שהם מקשיבים להם הם שירים ישראליים, התפתחה שיחה, והתגלה להם שלא רק שהעברית שלו על הפנים, אלא גם האנגלית שלו עילגת, למרות שהוא נולד וחי כל ימיו בארה"ב, בניו-יורק.

תארו לכם מה חושבים תושבי ניו-יורק הלא-יהודים שבאים במגע יומיומי עם החרדים/חסידים האלו...  ואני כבר לא מדבר על המקרים הרבים של גילוי עריות בקרב משפחות חרדיות שנחקרים על-ידי משטרת ניו-יורק (שעושה שימוש במתורגמנים ישראלים דוברי עברית עם אזרחות אמריקאית שעובדים עבור ה-FBI בתרגום מסמכים, שיחות טלפון ומכתבים) ונשפטים על-ידי שופטים אמריקאים גויים, ועל החרדים שפוקדים בתי-בושת ואינם טורחים אפילו להסתיר את העובדה שהם יהודים "דתיים"...  האם הם באמת מאמינים בטפשותם ש"תלמוד תורה כנגד כולם"?  לא יאומן.

חס ושלום אם כל עם ישראל יהפוך לכאלה "חסידים".
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ההיסטוריה לעולם חוזרת
« להגיב #99 ב- : יולי 10, 2008, 02:09:30 »
היי דווקא כך,

אני מבין שהיה לך מפגשים לא נעימים עם כל מיני "חרדים" בארה"ב, אתה צריך להבין - אין הם מייצגים יהדות, וודאי שאשה שמנבלת את פיה אינה עושה את רצון בוראה, ממילא אתה לא יכול להביא לי ראיה מאנשים שעושים נגד רצון התורה ולהגיד שהדתיים לא בסדר, זה כמו שאני ימצא חילוני שהוא אנס ויגיד הנה תראה את החילונים האלה כולם אנסים -זה לא דרך לאמת דברים. אתה יכול להגיד שלמדת תורה, אבל להרגיש את המתיקות האמיתית של תורה, לראות ישיבות בא"י מלאות בבחורי חמד שעוסקים בתורה יומם ולילה מתוך קדושה וטהורה, אשריהם ואשרי חלקם: "מיום שחרב ביהמ"ק אין לו להקב"ה בעולמו אלא 4 אמות של הלכה".

כל טוב!