כתב נושא: האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !  (נקרא 25196 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #75 ב- : דצמבר 19, 2007, 15:55:51 »
א.) לא ענית על שאר הסעיפים.
ב.) אין מפלגות ציוניות אמיתיות וזה לא מעניין אותי מה הן מכריזות על עצמן, בדיוק כמו שאתה אומר על משה סנה.
ג.) ומה אתה אומר אם כך על משה שרת? או יצחק בן צבי? זלמן שזר? יצחק גרינבאום? ברל כצנלסון? דינור? הם השתייכו לתנועה הציונית והיו בצד השמאלי של המפה הפוליטית, תגיד מה שתגיד.
א). אם היה משהו נוסף שנוגד את דעותיי הייתי עונה לו.
ב). מפלגות ותנועות הן דבר שונה.
ג). שהם היו שמאלנים יחסית לציונות הימנית, עדיין, אם הם ציונים, כלומר, חלק מתנועה לאומית כלשהי, הם ימניים באופן כללי.

ציטוט
או קיי, תן לי להבין: אתה טוען שהסיבה הבלעדית להתבוללות היא אנטישמיות?
אם היית קורא את דברי היטב היית רואה שאמרתי שהייתה התבוללות גם ללא אנטישמיות  :coolsmiley:

ציטוט
מה אפשר לומר, ניקים משתנים אבל אנשים לא משתנים.
?

איתן - אענה לך בהמשך, אני פשוט נורא ממהר כעת.
יום טוב.
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #76 ב- : דצמבר 19, 2007, 17:02:37 »
ציטוט
אני לא אמרתי שום דבר,נתתי לך יד חופשית איך לקרוא ליהדות.
אמרת שיהדות זה לא שמאל ולא ימין, לאחר מכן אמרתי שרוב המפלגות הן שמאלניות ביחס ליהדות. לכן המסקנה המתבקשת היא: יהדות היא כן קשורה לימין-שמאל והיא ימנית, לרוב.

ציטוט
ויש יהודים חילונים שכופרים ביהדות כמו שיש דתיים ויהודים שהם אנטי-ציונים,לא הבנתי מה אתה רוצה?
אין שום השוואה לבין להיות אנטי-ציוני לבין לכפור ביהדות. אם אתה כופר ביהדות אבל ציוני, לפחות אתה לא בוגד באחיך היהודים. אם אתה אנטי-ציוני ויהודי דתי, אז אתה בוגד באחיך היהודים. לפחות כך אני רואה זאת. יתרה מזאת, זו הייתה רק הערת ביניים ותו לא.

ציטוט
כולם תמיד נתפסים על נטורי-חרטא,הרי אולמרט מתחבק יום וליל עם המכחיש שואה הכי גדול,מחמוד עבאס שמשום מה קוראים לו אבן-מזאן קיבל תואר דוקטורט בנושא הכחשת השואה באיזושהי אוניברסיטה במוסקבה וזה לא רק אולמרט!
יהודים שבוגדים בעמם זה הרבה יותר גרוע מאויב השונא את היהודים ואני בטוח שאתה מסכים עימי בנושא.

ציטוט
ומה אני אמרתי אדון למידהו בקשר ליהדות ולאותה מחלה הנקראת שמלאניזם?
אמרת: "כל המפלגות לא נוטות שמאלה ביחס לברוך מרזל,הם נוטות שמאלה על פי היהדות גם במובן הפוליטי,כלכלי ומדיני."

ציטוט
דמוקרטיה לא מעניינת אותי,עוד כלי מסויים לשלוט בנו כמו שאר המשטרים למינהם.
לא בדמוקרטיה אמיתית. המצב שתיארת דווקא מתאים למונרכיה שנתמכת ע"י חלקכם.

ציטוט
לציונות לא אמורה להיות תרבות? מה זאת אומרת? אז על מה היא מבוססת? מנין היא צמחה?
לציונות כשלעצמה אין תרבות ולתנועה לאומית לא אמוריה להיות תרבות, למה שתהיה ? ליהודים יש תרבות.

ציטוט
היו הוגים ציוניים,אולי רוב הוגי הציונות רצו לכפות עלינו את עול מלכותה של התרבות המערבית.
אולי.

ציטוט
מצטער כרגע ליהודי ממוצע אין היסטוריה ואין המסורת,יש לו נשמה יהודית ריקנית.
יהודי לא חייב להאמין ביהדות בשביל לשמור על המסורת ולכבד את ההיסטוריה של עמו, הכל בגלל מערכת החינוך הקלוקלת.

ציטוט
יש קשר בין כל יהודי ויהודי והיא המסורת שמייחדת את מוישל'ה ודוד ממרוקו,זה שלימדו אותנו וחינכו אותנו על פערים עדתיים זה כבר משהו אחר.
כמו שאמרתי, הקשר הוא דתי-אתני בלבד, אין קשר של עם בין מוישל'ה מפולין ודוד ממרוקו.

"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #77 ב- : דצמבר 19, 2007, 17:45:50 »
ציטוט
אמרת שיהדות זה לא שמאל ולא ימין, לאחר מכן אמרתי שרוב המפלגות הן שמאלניות ביחס ליהדות. לכן המסקנה המתבקשת היא: יהדות היא כן קשורה לימין-שמאל והיא ימנית, לרוב.
טוב כנראה שאתה אוהב להיתפס על מושגים,המושג של ימין או שמאל הוא זר ליהדות,אני בטוח שאתה יודע מנין הגיעו ההגדרות של ימין או שמאל והם ממש לא הגיעו מהיהדות.

ציטוט
אין שום השוואה לבין להיות אנטי-ציוני לבין לכפור ביהדות. אם אתה כופר ביהדות אבל ציוני, לפחות אתה לא בוגד באחיך היהודים. אם אתה אנטי-ציוני ויהודי דתי, אז אתה בוגד באחיך היהודים. לפחות כך אני רואה זאת. יתרה מזאת, זו הייתה רק הערת ביניים ותו לא.
סליחה והציונים לא בגדו באחיהם היהודים?

ציטוט
לא בדמוקרטיה אמיתית. המצב שתיארת דווקא מתאים למונרכיה שנתמכת ע"י חלקכם.
שוב למדיהו אני לא נטפל למושגים,הדמוקרטיה היא דבר הזר ליהדות עצמה.
ההשלכות של הדמוקרטיה בסופו של דבר  מביאות אסונות,כמו שהקומניזם הוא לא יוצלח אז ככה גם הדמוקרטיה כי המערב עצמו הוא רקוב מיסודו.

ציטוט
לציונות כשלעצמה אין תרבות ולתנועה לאומית לא אמוריה להיות תרבות, למה שתהיה ? ליהודים יש תרבות.
לא מבין אותך.
הציונות הגיעה מתרבות כלשהי,חייבת להיות לה ערכים?

ציטוט
אולי.
אני  די בטוח.
ציטוט
יהודי לא חייב להאמין ביהדות בשביל לשמור על המסורת ולכבד את ההיסטוריה של עמו, הכל בגלל מערכת החינוך הקלוקלת.
אף אחד לא מכריח יהודי להאמין בקב"ה,אבל ברגע שאין לך בסיס של כיבוד עמך בסופו של דבר ראינו לאן זה הגיע.
סיכוי מאוד גבוה שיהודי שלא מאמין בקב"ה,הוא יבגוד בעמו והיום אנו רואים את זה.
מערכת החינוך עוד מימי קום המדינה היא קולקלת,מעניין ע"י מי היא נוצרה? הייתי אומר ע"י הציונים.


ציטוט
כמו שאמרתי, הקשר הוא דתי-אתני בלבד, אין קשר של עם בין מוישל'ה מפולין ודוד ממרוקו.
אמרת בעצמך שמערכת החינוך היא קלוקלת,אם היו מחנכים את הנוער על בסיס היהדות לא נראה לי שזה היה קורה.
אין אולי "קשר" עדתי,אבל קשר אתני יש וזה מה שחשוב.
« עריכה אחרונה: דצמבר 19, 2007, 17:46:42 על ידי אֵיתָן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #78 ב- : דצמבר 19, 2007, 17:53:47 »
א). אם היה משהו נוסף שנוגד את דעותיי הייתי עונה לו.
ב). מפלגות ותנועות הן דבר שונה.
ג). שהם היו שמאלנים יחסית לציונות הימנית, עדיין, אם הם ציונים, כלומר, חלק מתנועה לאומית כלשהי, הם ימניים באופן כללי.
א.) סעיף ו' בהודעתי הקודמת, צולב אותך מכל הכיוונים ומראה שכתבת שטויות מהחל ועד כלה, ולמרות זאת אתה לא מגיב לזה ואין לך לזה תשובה כלל.
ב.) אז גם אם יש תנועה קיקיונית אחת, שניים או יותר, לא משנה את המצב ברמת המאקרו שהתנועה הציונית מתה על רעיונותיה ברמת כלל העם היושב בציון, זה שיש עוד כמה מוהיקנים לא משנה את המצב מהשורש.
ג.) היו בעבר בעולם מספיק תנועות לאומיות שהיו שמאלניות על פי כל הגדרה, מויאטנם דרך קמבודיה ועד קובה, ועדיין חברותם בתנועות אלה לא הפך אותם לימניים כלל, כך שתמהני על בסיס מה אתה מבסס את קביעתך הלזו.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק הגולה בארץ

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3661
  • '' וייכחשו אוייבך לך ואתה על במותמו תדרוך ''
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #79 ב- : דצמבר 19, 2007, 19:16:43 »
בס''ד

כל ניסיון ליצירת אלטרנטיבה לדת משה רבנו עליו-השלום וישראל , הינו ניסיון להביא לשמד ר''ל , ה''ציונות'' הינה מושג המנסה להחליף את ה '' יהדות '' , וכך הוגדרה בכתבים של מייסדיה ( ראה כתבי הרצל , אחד-העם , פינסקר , השומר-הצעיר ועוד...)  , זהו ארגון מיסיונרי שהרס את רוב הקהילות היהודיות בעולם ועבד בהם בפרך ( ממש כמעשה פרעה שהביא את יעקב אבינו ע''ה זיע''א ובניו למצרים באמתלא של רווחה , והסוף הי'ה עבדות בפרך , כפי שתארתי בסרטון האחרון שלי --שכתובתו מופיעה לעיל) ,אין שום תחליף לאמת !!, היהדות תקיפה עד סוף כל הדורות !!, אין שום שינוי בתורתנו הקדושה ח''ו , וה '' ציונות'' הממלכתית הבולשביקית היא דבר חולף , לעומת היהדות שהיא נצחית !!--הקב''ה יתן בליבנו ובלבכם להשיב ללב את ההכרה האמיתית הזו ויגאלנו משטיפות-המוח של שמונים שנה שבהן טשטש גרעין השמאל את האמת בתודעת הדורות , וישלח לנו גואל-צדק בב''א.
                                                                                                 הגולה בארץ  :smil037:                               
בס''ד
 '' חשף ה' את זרוע קדשו לעיני כל הגויים ,וראו כל אפסי ארץ את ישועת א'לוקנו ''
 '' קול צופיך נשאו קול יחדיו ירננו כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון ''

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #80 ב- : דצמבר 19, 2007, 23:19:33 »
א.) סעיף ו' בהודעתי הקודמת, צולב אותך מכל הכיוונים ומראה שכתבת שטויות מהחל ועד כלה, ולמרות זאת אתה לא מגיב לזה ואין לך לזה תשובה כלל.
ב.) אז גם אם יש תנועה קיקיונית אחת, שניים או יותר, לא משנה את המצב ברמת המאקרו שהתנועה הציונית מתה על רעיונותיה ברמת כלל העם היושב בציון, זה שיש עוד כמה מוהיקנים לא משנה את המצב מהשורש.
ג.) היו בעבר בעולם מספיק תנועות לאומיות שהיו שמאלניות על פי כל הגדרה, מויאטנם דרך קמבודיה ועד קובה, ועדיין חברותם בתנועות אלה לא הפך אותם לימניים כלל, כך שתמהני על בסיס מה אתה מבסס את קביעתך הלזו.
א). סעיף ו' לא צולב דבר מכל הכיוונים, מצחיק הניסיון שלך לקחת טענה מינורית שלי ולהפוך אותה לטענתי המרכזית, אין דבר מגוחך מזה. יתרה מזאת, אני חושב שאתה צודק וכעת הניסיון שלך למרוח את הנושא שוב ושוב מעלה תהיות שונות לגבי הסיבה שאתה בכלל לוקח חלק בדיון זה.
ב). לא, זה משנה ועוד איך. העובדה שיש עוד תנועות ציוניות ושיש עוד ציונים מפריכה לחלוטין את הטענות ההזויה שהתנועה הציונית מתה.
ג). לא, יש הבדל בין תנועות ששואפות לעצמאות מדינה/חבל ארץ מסוים לבין תנועה לאומית. למד את ההבדלים והגב לסעיף זה.

ציטוט
טוב כנראה שאתה אוהב להיתפס על מושגים,המושג של ימין או שמאל הוא זר ליהדות,אני בטוח שאתה יודע מנין הגיעו ההגדרות של ימין או שמאל והם ממש לא הגיעו מהיהדות.
מה זה משנה בכלל ? העובדה שכרגע קיימים המושגים הללו ואף התנועה הזו משתמשת במושג הזה, אז עשה לי טובה.

ציטוט
סליחה והציונים לא בגדו באחיהם היהודים?
ואתה חושב שמי שירה ביהודים, סייע לנאצים ושות', הוא ציוני ? בצורה דמגוגית זאת יכול אני להכפיש את היהדות כולה ע"י לקיחת יהודים דתיים-לאומיים שפשעו באופן קשה ולהלבישם על היהדות באופן בוטה כהוכחה ניצחת להיותם של היהודים הדתיים-לאומיים מרושעים ולכן אני "כופר", כהלצה מתוחכמת, ביהדות של הרב קוק וממשיכי דרכו האידיאולוגיים.

ציטוט
שוב למדיהו אני לא נטפל למושגים,הדמוקרטיה היא דבר הזר ליהדות עצמה.
ההשלכות של הדמוקרטיה בסופו של דבר  מביאות אסונות,כמו שהקומניזם הוא לא יוצלח אז ככה גם הדמוקרטיה כי המערב עצמו הוא רקוב מיסודו.
גם מונרכיה. דמוקרטיה הוא הדבר הטוב ביותר לענ"ד, כל צורה של דיקטטורה בימינו באזורים שהמערב משפיע עליהם או שהתושבים שם הם בעלי תרבות מערבית יכולה להוביל להתקוממות רחבת מימדים.

ציטוט
לא מבין אותך.
הציונות הגיעה מתרבות כלשהי,חייבת להיות לה ערכים?
יש הבדל בין ערכים לבין תרבות. הציונות לא פיתחה כאן שום תרבות חדשה; המסד למדינת ישראל היה אקלקטי וכלל אלמנטים סוציאליסטים בהשראת הסוציאליזם החיוור של מפא"י, אלמנטים יהודיים וסיפוח תרבות דמוקרטית שמקורה באירופה. זה המסד, ואין שום הגיון בשינוי המסד לטובת קבוצת עולים זו או אחרת, ומתוך כך גם שינוי מאפייני הגבולות השלטוניים של מדינת ישראל. את שפינוזה, קראת? את הנופך החדש שהביא ליהדות בעזרת כתביו, הבנת? רוב היהודים שיצאו מהגטו היהודי והפכו לחילונים משכילים, לא הפכו למטריאליסטים יותר - שהרי תודעת הקנייה הרכש והטובין הייתה זהה הן בקרב יהודי אשכז והן בקרב יהודי ספרד, אלא תחומי העניין שלהם התרחבו ורובם אף שילבו את היהדות בחייהם על אף הסתירה בין היהדות לחילונות. את הפרדוקס הזה הציונות התבססה. בל נשכח שמקימי מדינת ישראל היו אתאיסטים מוצהרים אשר ידעו כיצד לשלב היטב בין התרבות היהודית בהתעלם מהתכלית האלוהית, ובזכותם אתה כאן, משכיל, בעל יכולת לכתוב בעברית.

ציטוט
אף אחד לא מכריח יהודי להאמין בקב"ה,אבל ברגע שאין לך בסיס של כיבוד עמך בסופו של דבר ראינו לאן זה הגיע.
סיכוי מאוד גבוה שיהודי שלא מאמין בקב"ה,הוא יבגוד בעמו והיום אנו רואים את זה.
מערכת החינוך עוד מימי קום המדינה היא קולקלת,מעניין ע"י מי היא נוצרה? הייתי אומר ע"י הציונים.
כל מדינה כופה תרבות, ומטפחת אידיאל כלשהו דרך מערכת החינוך עליה היא חולשת. מקימי המדינה לא כפו תרבות אירופית, אלא תרבות סוציאליסטית ברוח הבונד היהודי. איש לא מנע ממך את תרבותך, ואיש לא שלל ממך דבר, כל שעשו היה להחזיר את תרבותך לפרופורציה הראויה, כך שתתאים לקולקטיב החדש שנוצר. לחבל היה שהמדינה היהודית החדשה לא שללה מן החרדים וכל שאר סרבני המדינה את האזרחות ואת התנאין עד אשר היו מסכימים למלא חובותיהם או לעזוב את הארץ. במבט חטוף ורטרוספקטיבי לאחור, אמנם נעשו טעויות שהגדולה שבהן הייתה כור ההיתוך ואכן היה על הממשל בזמנו לאפשר לכל אדם לשמור על האלמנטים התרבותיים שלו, ולא לכפות על הקולקטיב פרשנויות מסוימות. תמיד טוב לדעת שיש פה אנטי-ציונים, חשבתי שזה "הימין האמיתי" ולא "הגדה השמאלית".

ציטוט
אמרת בעצמך שמערכת החינוך היא קלוקלת,אם היו מחנכים את הנוער על בסיס היהדות לא נראה לי שזה היה קורה.
אין אולי "קשר" עדתי,אבל קשר אתני יש וזה מה שחשוב.
לא רוצה להתחנך בחינוך דתי, אני רוצה חינוך חילוני ומערבי שמשלב את ההיסטוריה של העם שלי ואת הדת שבה הוא מאמין. החשיבה הפוסטמודרניסטית, לפיה המערב נחות, ריקני ומוביל לאובדן מוסריות, שגוי מיסודו ומראה את הניוון הרעיוני והערכי של העולם בו אנו חיים ואת ההפנמה של התעמולה התקשורתית אותה מפיצים החונטה הסמולנית השלטת. אם אתה חושב שהפאשיזם והנאציזם הם לא יותר מאשר נגזרת של התרבות האירופית, סביר להניח שאינך מכיר את התרבות האירופית. הנאציזם, הפאשיזם והקומוניזם הם ניגוד ברור לתרבות האירופית שמעולם בוססה על קדמה התפתחותית בכל מישור חברתי, כלכלי וארגוני. זו גם הסיבה לטראומה שמלחמת העולם השנייה השאירה באליטות האירופאיות - טראומה שהביאה על העולם המערבי את אסון הרב תרבותיות. הדמוקרטיה נולדה באירופה, כך גם זכויות החופש והחירות. משם הן הופצו אל כל העולם, העובדה שאתה בוחר לכנות מושגים אלה שאירופה הוציאה לעולם כ"זרים ליהדות" מראים את הרצון שלך לבטל כליל את החופש של היהודי ולכפות על העם את מה שאינו רוצה בו, מונרכיה. העם לא רוצה מונרכיה או כל סוג של דיקטטורה. כל עם שפוי לא ירצה דיקטטורה.

ציטוט
ניסיון ליצירת אלטרנטיבה לדת משה רבנו עליו-השלום וישראל , הינו ניסיון להביא לשמד ר''ל , ה''ציונות'' הינה מושג המנסה להחליף את ה '' יהדות '' , וכך הוגדרה בכתבים של מייסדיה ( ראה כתבי הרצל , אחד-העם , פינסקר , השומר-הצעיר ועוד...) 

אשמח אם תצטט.

ציטוט
זהו ארגון מיסיונרי שהרס את רוב הקהילות היהודיות בעולם ועבד בהם בפרך ( ממש כמעשה פרעה שהביא את יעקב אבינו ע''ה זיע''א ובניו למצרים באמתלא של רווחה , והסוף הי'ה עבדות בפרך , כפי שתארתי בסרטון האחרון שלי --שכתובתו מופיעה לעיל) ,אין שום תחליף לאמת

סיפורי מעשיות.
« עריכה אחרונה: דצמבר 19, 2007, 23:23:25 על ידי למדיהו »
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #81 ב- : דצמבר 20, 2007, 00:41:55 »
א). סעיף ו' לא צולב דבר מכל הכיוונים, מצחיק הניסיון שלך לקחת טענה מינורית שלי ולהפוך אותה לטענתי המרכזית, אין דבר מגוחך מזה. יתרה מזאת, אני חושב שאתה צודק וכעת הניסיון שלך למרוח את הנושא שוב ושוב מעלה תהיות שונות לגבי הסיבה שאתה בכלל לוקח חלק בדיון זה.
ב). לא, זה משנה ועוד איך. העובדה שיש עוד תנועות ציוניות ושיש עוד ציונים מפריכה לחלוטין את הטענות ההזויה שהתנועה הציונית מתה.
ג). לא, יש הבדל בין תנועות ששואפות לעצמאות מדינה/חבל ארץ מסוים לבין תנועה לאומית. למד את ההבדלים והגב לסעיף זה.
א.) נתתי את סעיף ו' בתור דוגמא, לא אמרתי שזה טענתך המרכזית, ולא הפכתי אותה לכזו, למרות שמה שאמרתי כן תולב את טיעונך זה.
כך שאני לא רואה בזה שום דבר מגוחך, ואם אתה באמת חושב שאני צודק בנדון דידן (ואני לא מבין מה הקשר למריחה, בסך הכל הגבתי בנושא זה פעם אחת בלבד ולא ראיתי את תגובתך לכן העליתי את זה שוב, ואני כן לוקח חלק בדיון כי יש לי מה לומר בנושאים הנדונים, או שמא לא למדו אותך מה הרעיון של פורום?!), אזי אין לי יותר מה להוסיף והעניין הוברר.

ב.) התנועות הללו חוץ מלדבר, לא עושות ולו פרומיל מכל מה שהתנועה הציונית ההיסטורית עשתה ודגלה בה, אז עשה לי טובה...

ג.) ההבדל היחיד שיש ביניהם הוא עצם העובדה שאתה מחלק ביניהם, גם התנועה הציונית לא הייתה תנועה לאומית אלא תנועה ששאפה לעצמאות (ועדיין לא השיגה אותה) אליבא דחלוקתך.
וכן אני מזכיר לך שהיו תנועות רבות שהתנגדו לתנועה הציונית ואני מזכיר לך יותר מזה, רוב העם היהודי התנגד! לתנועה הציונית (חלקם עד השואה, חלקם עד הקמת המדינה, חלקם עד מלחמת ששת הימים וישנם עוד חלקים שמתנגדים עד ימינו אנו), כך שתמהני הכיצד אתה מגדיר את התנועה הציונית כתנועה לאומית שיש מאחוריה הסכמת רוב הלאום אותו הם התיימרו לייצג, על פי כל הגדרה, התנועה למען העצמאות הבאסקית, הIRA, והנמרים הטמיליים אפשר להגדירם הרבה יותר כתנועות לאומיות מאשר את זו הציונית, אני מזכיר לך שההתנגדות לתנועה זו (כל זרם ותנועה מסיבותיה שלה) הייתה רווחת מתנועת ה"בונד" עבור בבולשביקים והמנשביקים, התנועה הרפורמית, החרדים ברובם המוחץ, היהודים חברי תנועת "הבונים החופשיים", היעקובינים, משכילים למיניהם מבית המדרש של הפילוסופיה והמחקר הגרמניים וכו' וכו'.

ועל אף שיש לי המון מה לומר על שאר ההערות שלך כלפי איתן והאלקשי, אני אשאיר את הבמה להם כי זה הדיון שלכם, הערותיי הם בגבולות שאני ראיתי לנכון להעיר ולהאיר בהם, סה טו.
אבל אני לא יכול שלא להוסיף משהו קטן: 1.) הבונד התנגד תכלית הניגוד לתנועה הציונית, כך שאינני מבין הכיצד אתה מביא אותם כדוגמא לתמיכה בציונות, אני מפנה אותך חזרה לספרי ההיסטוריה.
2.) אם אתה מביא את שפינוזה כתמיכה לשיטתך, אזי אתה שוב נופל בפח שאתה עצמך יצרת, שכן שפינוזה טען שהתורה וההלכה רלוונטיים למציאות של מדינה יהודית ושלטון יהודי בארץ ישראל בלבד ובגלות הרי ההלכה לא שייכת למרקם החיים ולא רלוונטית, אז למול טענה זו אתה סותר את עצמך שכן לשיטתך יש פה מדינה יהודית ועצמאות זאת אומרת שעל פי אסכולת שפינוזה עצמו, המצב היום מחייב את הרסטורציה המוחלטת של חיי ההלכה והתורה בתוך המדינה היהודית.
כך שתמהני הכיצד אתה מנתק בין הדברים.
« עריכה אחרונה: דצמבר 20, 2007, 00:54:30 על ידי נץ וגאה בזה »
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #82 ב- : דצמבר 20, 2007, 07:24:18 »
א.) נתתי את סעיף ו' בתור דוגמא, לא אמרתי שזה טענתך המרכזית, ולא הפכתי אותה לכזו, למרות שמה שאמרתי כן תולב את טיעונך זה.
כך שאני לא רואה בזה שום דבר מגוחך, ואם אתה באמת חושב שאני צודק בנדון דידן (ואני לא מבין מה הקשר למריחה, בסך הכל הגבתי בנושא זה פעם אחת בלבד ולא ראיתי את תגובתך לכן העליתי את זה שוב, ואני כן לוקח חלק בדיון כי יש לי מה לומר בנושאים הנדונים, או שמא לא למדו אותך מה הרעיון של פורום?!), אזי אין לי יותר מה להוסיף והעניין הוברר.

ב.) התנועות הללו חוץ מלדבר, לא עושות ולו פרומיל מכל מה שהתנועה הציונית ההיסטורית עשתה ודגלה בה, אז עשה לי טובה...

ג.) ההבדל היחיד שיש ביניהם הוא עצם העובדה שאתה מחלק ביניהם, גם התנועה הציונית לא הייתה תנועה לאומית אלא תנועה ששאפה לעצמאות (ועדיין לא השיגה אותה) אליבא דחלוקתך.
וכן אני מזכיר לך שהיו תנועות רבות שהתנגדו לתנועה הציונית ואני מזכיר לך יותר מזה, רוב העם היהודי התנגד! לתנועה הציונית (חלקם עד השואה, חלקם עד הקמת המדינה, חלקם עד מלחמת ששת הימים וישנם עוד חלקים שמתנגדים עד ימינו אנו), כך שתמהני הכיצד אתה מגדיר את התנועה הציונית כתנועה לאומית שיש מאחוריה הסכמת רוב הלאום אותו הם התיימרו לייצג, על פי כל הגדרה, התנועה למען העצמאות הבאסקית, הIRA, והנמרים הטמיליים אפשר להגדירם הרבה יותר כתנועות לאומיות מאשר את זו הציונית, אני מזכיר לך שההתנגדות לתנועה זו (כל זרם ותנועה מסיבותיה שלה) הייתה רווחת מתנועת ה"בונד" עבור בבולשביקים והמנשביקים, התנועה הרפורמית, החרדים ברובם המוחץ, היהודים חברי תנועת "הבונים החופשיים", היעקובינים, משכילים למיניהם מבית המדרש של הפילוסופיה והמחקר הגרמניים וכו' וכו'.

ועל אף שיש לי המון מה לומר על שאר ההערות שלך כלפי איתן והאלקשי, אני אשאיר את הבמה להם כי זה הדיון שלכם, הערותיי הם בגבולות שאני ראיתי לנכון להעיר ולהאיר בהם, סה טו.
אבל אני לא יכול שלא להוסיף משהו קטן: 1.) הבונד התנגד תכלית הניגוד לתנועה הציונית, כך שאינני מבין הכיצד אתה מביא אותם כדוגמא לתמיכה בציונות, אני מפנה אותך חזרה לספרי ההיסטוריה.
2.) אם אתה מביא את שפינוזה כתמיכה לשיטתך, אזי אתה שוב נופל בפח שאתה עצמך יצרת, שכן שפינוזה טען שהתורה וההלכה רלוונטיים למציאות של מדינה יהודית ושלטון יהודי בארץ ישראל בלבד ובגלות הרי ההלכה לא שייכת למרקם החיים ולא רלוונטית, אז למול טענה זו אתה סותר את עצמך שכן לשיטתך יש פה מדינה יהודית ועצמאות זאת אומרת שעל פי אסכולת שפינוזה עצמו, המצב היום מחייב את הרסטורציה המוחלטת של חיי ההלכה והתורה בתוך המדינה היהודית.
כך שתמהני הכיצד אתה מנתק בין הדברים.

א). לא, הוא לא צולב דבר. ראשית, אני התווכחתי עם איתן תחת המסגרת שהוא הציב, לכן ההערות על הרצל שלא הוא הגדיר את הציונות הינן במקומן וכמובן נכונות, אבל מאחר ואיתן כל הזמן דיבר על הגדרת הציונות לפי דבריו של הרצל, המשכנו בווויכוח כמות שהוא. כל שאר ההערות שלך לא מפריכות דבר, אלא מוסיפות על דבריי המקוריים ואם חושב אתה, מסיבה מסוימת, שהפרכת משהו, הרי שאתה טועה בצורה מוחלטת.

ב). התנועה הציונית מקימה ישובים (ראה מתנחלים), מפגינה נגד ראשי הממשלה ושות'. אם את הדברים הללו אינך רואה כפעילויות ציוניות של התנועה הציונית המודרנית, מציע אני לך לשפשף את עיניך מספר פעמים ולצפות שוב.

ג). הציונות לא הייתה תנועה לשחרור העם היהודי מעול מלכות הקולוניאליזם הבריטי בלבד כי אם תנועה לאומית ששואפת, כמו כל תנועה לאומית, זו הבאסקית וזו האירית, לעצמאות מדינית ופוליטית. העובדה שרוב העם התנגד לתנועה הלאומית הרווחת בעמו לא משנה את העובדה שהציונות הייתה התנועה הלאומית שלו. בעוד המחתרת הבאסקית עליה אתה מדבר מחזיקה בהרבה פחות תמיכה ברבדי הקבוצה האתנית הבאסקית לעומת זו הציונות, שהחזיקה ביותר תמיכה מאשר זו הקודמת. העובדה שרוב העם התנגד לציונות לא משנה אם הגדרת הציונות, התנועה הלאומית לעם היהודי, זה שהציונות התיימרה לייצג את כל היהודים זה דבר אחד, אבל השאיפה להגדרה עצמית ועצמאות לאומית הוא דבר שנותר בעינו ונשאר מרכיב חשוב מאוד שלא מסיט את הציונות מהגדרה כתנועה הלאומית של העם היהודי. 
1). הבונד כתנועה התנגד בתכלית ההתנגדות לציונות, אין זה משנה את העובדה שהציונים הסוציאליסטים נהגו בסוציאליזם אתני, כלומר "סוציאליזם ליהודים בלבד", בדיוק כפי שאצל הבונד מבחן הקבלה לחברות בתנועה סוציאליסטית זו הייתה בעיקר היותך יהודי ובנוסף מן הסתם - סוציאליסט.
2). אם שפינוזה היה חושב כך, הרי שלא הייתי מזכירו. בשנת 1678 החרימה הממשלה ההולנדית את כל כתביו של שפינוזה, ושמו הפך לשם-גנאי וכדוגמה לכל כפירה; כינו אותו בשם בנדיקטוס מלדיקטוס, דהיינו ברוך הארור (יש ספר שלם שפורסם בימינו, שנקרא בשם הזה - "בנדיקטוס מלדיקטוס", והמכיל אוסף של כל הציטטות וההשמצות על שפינוזה). הכינוי שפינוציסט הפך למעין קללה, ציירו את תמונתו בצורת קאריקטורות של יהודי רמאי ויהודי גנב. גם כאשר פסקו החרפות והגידופים, הרי אין לומר שהעריכו כראוי את תורתו במשך למעלה מ-100 שנה אחרי מותו. הוא היה, כפי שהתבטא אחד הפילוסופים במאה שעברה, "ככלב המת". זלזלו בו לא רק החוגים הדתיים, אלא גם אנשי תקופת ההשכלה של המאה ה-18. כך, למשל, הפילוסופים הצרפתים של התקופה (כגון דידרו באנציקלופדיה שלו) מכבדים את אישיותו של שפינוזה, את היושר האינטלקטואלי שלו, אבל את הפילוסופיה שלו ראו כסופיסטיקאציה מעורפלת, המשחקת במושגים גיאומטריים. הם לא הבינו כלל את משמעותה של השיטה ואת גדולתה, לכן, ניתן להניח שאם חשב כפי שטענת שחשב, הרי שלא היו מרחימים אותו. ברוך שפינוזה-  ראה בבירור יותר מכל שראה אדם זולתו בזמן מן הזמנים שהדת היהודית לא תצלח להיות יסודה של מדינה. שפינוזה היה כופר בעיקר, אך לעיתים קרובות ביותר הכפירה והבהירות כרוכות יחד. שפינוזה הוחרם על ידי הקהילה היהודית הפורטוגזית של אמסטרדם מפני שהיה כופר פעיל. מה היו אותם דברי מינות?

"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #83 ב- : דצמבר 20, 2007, 13:52:37 »
א). לא, הוא לא צולב דבר. ראשית, אני התווכחתי עם איתן תחת המסגרת שהוא הציב, לכן ההערות על הרצל שלא הוא הגדיר את הציונות הינן במקומן וכמובן נכונות, אבל מאחר ואיתן כל הזמן דיבר על הגדרת הציונות לפי דבריו של הרצל, המשכנו בווויכוח כמות שהוא. כל שאר ההערות שלך לא מפריכות דבר, אלא מוסיפות על דבריי המקוריים ואם חושב אתה, מסיבה מסוימת, שהפרכת משהו, הרי שאתה טועה בצורה מוחלטת.

ב). התנועה הציונית מקימה ישובים (ראה מתנחלים), מפגינה נגד ראשי הממשלה ושות'. אם את הדברים הללו אינך רואה כפעילויות ציוניות של התנועה הציונית המודרנית, מציע אני לך לשפשף את עיניך מספר פעמים ולצפות שוב.

ג). הציונות לא הייתה תנועה לשחרור העם היהודי מעול מלכות הקולוניאליזם הבריטי בלבד כי אם תנועה לאומית ששואפת, כמו כל תנועה לאומית, זו הבאסקית וזו האירית, לעצמאות מדינית ופוליטית. העובדה שרוב העם התנגד לתנועה הלאומית הרווחת בעמו לא משנה את העובדה שהציונות הייתה התנועה הלאומית שלו. בעוד המחתרת הבאסקית עליה אתה מדבר מחזיקה בהרבה פחות תמיכה ברבדי הקבוצה האתנית הבאסקית לעומת זו הציונות, שהחזיקה ביותר תמיכה מאשר זו הקודמת. העובדה שרוב העם התנגד לציונות לא משנה אם הגדרת הציונות, התנועה הלאומית לעם היהודי, זה שהציונות התיימרה לייצג את כל היהודים זה דבר אחד, אבל השאיפה להגדרה עצמית ועצמאות לאומית הוא דבר שנותר בעינו ונשאר מרכיב חשוב מאוד שלא מסיט את הציונות מהגדרה כתנועה הלאומית של העם היהודי. 
1). הבונד כתנועה התנגד בתכלית ההתנגדות לציונות, אין זה משנה את העובדה שהציונים הסוציאליסטים נהגו בסוציאליזם אתני, כלומר "סוציאליזם ליהודים בלבד", בדיוק כפי שאצל הבונד מבחן הקבלה לחברות בתנועה סוציאליסטית זו הייתה בעיקר היותך יהודי ובנוסף מן הסתם - סוציאליסט.
2). אם שפינוזה היה חושב כך, הרי שלא הייתי מזכירו. בשנת 1678 החרימה הממשלה ההולנדית את כל כתביו של שפינוזה, ושמו הפך לשם-גנאי וכדוגמה לכל כפירה; כינו אותו בשם בנדיקטוס מלדיקטוס, דהיינו ברוך הארור (יש ספר שלם שפורסם בימינו, שנקרא בשם הזה - "בנדיקטוס מלדיקטוס", והמכיל אוסף של כל הציטטות וההשמצות על שפינוזה). הכינוי שפינוציסט הפך למעין קללה, ציירו את תמונתו בצורת קאריקטורות של יהודי רמאי ויהודי גנב. גם כאשר פסקו החרפות והגידופים, הרי אין לומר שהעריכו כראוי את תורתו במשך למעלה מ-100 שנה אחרי מותו. הוא היה, כפי שהתבטא אחד הפילוסופים במאה שעברה, "ככלב המת". זלזלו בו לא רק החוגים הדתיים, אלא גם אנשי תקופת ההשכלה של המאה ה-18. כך, למשל, הפילוסופים הצרפתים של התקופה (כגון דידרו באנציקלופדיה שלו) מכבדים את אישיותו של שפינוזה, את היושר האינטלקטואלי שלו, אבל את הפילוסופיה שלו ראו כסופיסטיקאציה מעורפלת, המשחקת במושגים גיאומטריים. הם לא הבינו כלל את משמעותה של השיטה ואת גדולתה, לכן, ניתן להניח שאם חשב כפי שטענת שחשב, הרי שלא היו מרחימים אותו. ברוך שפינוזה-  ראה בבירור יותר מכל שראה אדם זולתו בזמן מן הזמנים שהדת היהודית לא תצלח להיות יסודה של מדינה. שפינוזה היה כופר בעיקר, אך לעיתים קרובות ביותר הכפירה והבהירות כרוכות יחד. שפינוזה הוחרם על ידי הקהילה היהודית הפורטוגזית של אמסטרדם מפני שהיה כופר פעיל. מה היו אותם דברי מינות?


א.) תגיד, אתה סובל מפיצול אישיות? לפני הודעה אתה הודית שכנראה יש צדק בדבריי, ועכשיו אתה טוען שאני טועה? מה נסגר איתך?

ב.) אני לא רואה בהתיישבות ביו"ש מעשה של התנועה הציונית, זה מעשה ציוני/יהודי כן, אבל לא של התנועה הציונית, גוש אמונים וממשיכיו למרות שהתיימרו להמשיך את מתיישבי חומה ומגדל, חניתה וכו' אין ביניהם כמעט כל קשר שהוא.
כך שאין לי מה לשפשף את העיניים.

ג.) טוב לדעת שעשית סקר עומק למי יש יותר תמיכה, לבאסקים או לתנועה הציונית לפני קום המדינה, התנועה הציונית אני מזכיר לך נשכחות, שאפה מלכתחילה לקבל בסך הכל צ'ארטר ליישוב יהודים כמקלט בטוח מפני אנטישמיות, פוגרומים ורדיפות, היא בדקה גם הצעות ממספר מקומות ליישוב מחדש של יהודים בהם: אוגנדה, ארגנטינה, אל עריש, בירוביג'אן, ניאגרה ואסלקה כך שהגדרתית, תנועה ששאפה רק לתת ליהודים מקלט ולא משנה איפה, קשה להבין הכיצד יכולה בכלל להתקרא ציונית בעודה מחפשת אלטרנטיבות לארץ ישראל, שהיא היא סיבת הסיבות ועילת העילות לקיום המילה "ציון".
וצר לי מאוד, אם רוב העם מתנגד לך, זה אווילי להגדיר עצמך כתנועה לאומית, זה בדיוק כמו שטוענים עד היום מפלגת הגאומינדאנג של צ'יאנג קיי שק לשעבר, שהם מייצגים את העם הסיני כולו.

1.) אתה שוב מתגלה במלוא פיצול האישיות שלך, מצד אחד טוען שהבונד הוא המסד לתנועה הציונית ומצד שני מסכים שהם התנגדו להם תכלית ההתנגדות, מה גם שאני מזכיר לך שמתוכם צמחו חלק נכבד מהיהודים שעמדו מאחורי היצירה ששמה רוסיה הסובייטית והיו המפיקים הראשיים של מהפכת אוקטובר.

2.) היטבת לתאר את הביוגרפיה שלו מאז החל את פעילותו הפילוסופית, ואינני מתכחש לעצם העובדה שהיה פילוסוף דגול, עד כדי כך שהיו פילוסופים שאמרו: "לכל פילוסוף יש שני תורות, את שלו עצמו ואת של שפינוזה" אבל מכל מה שהגבת ברוב ידענותך על שפינוזה, לא סתרת את הודעתי הקודמת כהוא זה, כך שלא כל כך הבנתי מה בעצם אתה רוצה לומר בהערה הזו שלך.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #84 ב- : דצמבר 20, 2007, 14:31:42 »
נץ, לדעתי אתה מבזבז את הזמן היקר שלך לריק בויכוח עם dexter-אהד-למדיהו.
הוא אוהב להתווכח לשם עצם הויכוח, בלי כוונה להגיע לתובנה מועילה כלשהי. קוראים לזה דמגוגיה בלעז.


מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #85 ב- : דצמבר 20, 2007, 14:46:02 »
א). יש הבדל בין להיות צודק לבין "לצלוב" כלשונך את דברי. שכן דבר מדבריך לא סתר מאומה ולא קצה מדברי, אין שום סיבה שאומר ש"צלבת" את דברי. לכן, יש להטיב בקריאה וכנראה של הסבת לכך תשומת לב מלאה בזמן שעילעלת בהודעתי הקודמת באשכול זה.

ב). חבל שאינך רואה את ההתיישבות ביו"ש כפעולה ציונית גרידא, זוהי פעולה ציונית שמבוצעת ע"י אנשי התנועה הציונית-דתית בעיקר, ומהווה המשך ישיר לפועלם של החלוצים החילונים המזרח-אירופאים שיישבו את הארץ והפריחו את השממה בסוף המאה ה-19 עד שנות ה-40 של המאה הקודמת.

ג). בהחלט, זה טוב מאוד שעשיתי סקר קט על תמיכתם של הבאסקים ב-ETA, לפי הסקרים שעורכת האוניברסיטה של ארץ הבסקים, יותר מ-64% מהבסקים מתנערים לגמרי מאט"א, 11% תומכים רק במטרותיו של הארגון ופחות מ-2% תומכים בשיטותיו האלימות. לפי סקר שנערך ע"י הממשלה האוטונומית הבאסקית 88% מהבאסקים חושבים שיש לפתוח בדיאלוג עם ה-ETA ולהתדיין בנושא העם הבאסקי.

הציונות שאפה לעצמאות לאומית באדמה ההיסטורית של העם היהודי, היא ארץ ישראל. כל פיתרון אחר נועד כ"מקלט זמני" ותו לא. כל טענה אחרת, הינה שהתנועה הציונות שאפה במטרתה הסופית להקים מדינה בכל שטח אחר הינו סילוף שקרי שאין עוד כמותו, שנועד לעורר פילוגים בעם ויצירת אסכולה היסטורית רוויזיוניסטית שמסלפת את ההיסטוריה במטרה לנגח את הציונות כקרדום לחפור בו לקידום הנאו-אנטי-ציונות שנוצרה ע"י יהודים ציונים שהוזים בהקיץ וטוענים שראשי מדינת היהודים הם ציונים ושואפים לטובו של עם ישראל ולא לכסאם וכיסם, והקמת אולגרכיה מאחורי הקלעים, באפילה, שתספק את כיסם כך שמטבעות יפלו מדפנותיו בזמן שיהודים מדממים תחת כפיהם של אויבי העם מפנים ומחוץ.

רוב העם התנגד לציונות, כעת רוב העם הוא בעד הציונות הסוציאליסטית בעיקר. רוב העם בישראל בעד הציונות הרוויזיוניסטית, עם זאת, רוב העם בור ונתון לחסדיה של האליטה השלטת שמכניסה תכנים שיכווינו את העם בדיוק לדבר הנכון, בשביל האליטה. כמו-כן, אינני מגדיר עצמי כ"תנועה לאומית", אדם אחד לא יכול להיות תנועה לאומית. אני עצמי חלק מן התנועה הלאומית הציונית הימנית; ראה תנועת בית"ר, הליכוד האמיתי (סוציאל ליברלי ולא ליברטאני וניצי הרבה יותר מביבי וחבריו) המתנחלים, הכהניסטים ועוד.

ד). אינך יודע לבצע חשיבה אנליטית לפי הרושם המתקבל כהוא מדבריך. פרק לך את ההתנגדות לבית לאומי ליהודים ולציונות וקבל אתה את הסוציאליזם המפא"יניקי ואת הסוציאליזם ליהודים בלבד. מציע אני לך שלא תחזור בטענות מגוחכות מאין אלה וניסיון חביב - אך רע, להוציאני כבור. בורות, חברי, מייצרת הרבה יותר ביטחון עצמי מאשר את הרצון לדעת: אלה הבורים שחושבים שיודעים הכל ומראים זאת תחת כסות מילולית יפה ומנסה להוציא את הדן איתם כטיפש או ככסיל, ודווקא הפיקח הוא זה השואף לדון בנועם וללמוד מן האחר. מה שמראה אתה בדבריך הוא לא יותר מהתנשאות, שמובילה לבסוף לבורות. על אף שראיתי שנוטף אתה ידע רב ובעל אוצר מילים ולכסיקון נדיר למדי - מועד אתה באיזור זה ומראה שום דבר מלבד בורות וביטחון עצמי רב מדי.

ה). מציע אני לך לקרוא שוב את הודעתי ולהבין, מקווה אני, ששפינוזה התנגד למדינה אשר היהדות וכל דת אחרת שולטת בה שכן לדעתו היהדות לא מתאימה להיות מושטרת על קולקטיב מסוים באופן כפוי.
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #86 ב- : דצמבר 20, 2007, 14:50:27 »
נץ, לדעתי אתה מבזבז את הזמן היקר שלך לריק בויכוח עם dexter-אהד-למדיהו.
הוא אוהב להתווכח לשם עצם הויכוח, בלי כוונה להגיע לתובנה מועילה כלשהי. קוראים לזה דמגוגיה בלעז.


אני שמח שגילית שזה אני, חמודיל'ה.
ולא, אני לא אוהב להתווכח לשם עצם הוויכוח כטענתך, אלא כדי לדון על הנושאים השונים. אצלך, רק אם מסכימים איתך אז אותו פלוני שמסכים עימך מתווכח שלא לעצם הוויכוח. כה צפוי וכה וולגארי, שהייתי נשבע שזה מתאים באופן מוחלט להאלקשי היקר.
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
האמת מאחורי הרצל הרשע. ארור המן ארור הרצל !
« להגיב #87 ב- : דצמבר 20, 2007, 15:02:27 »
אני שמח שגילית שזה אני, חמודיל'ה.
ולא, אני לא אוהב להתווכח לשם עצם הוויכוח כטענתך, אלא כדי לדון על הנושאים השונים.

אין לי בעיה עם זה שאתה משקר לנו. באמת. אנחנו רגילים.

אבל אני מקוה, למענך ולמען עתידך, שאתה לא משקר לעצמך. גם אני הייתי כמוך בגילך, אהבתי להתווכח לשם הויכוח ולקפוץ הרבה מעל
הראש שלי, להשתמש בכישורים מילוליים כדי לחפות על חוסר בידע ובהגיון. מאז עברו הרבה שנים, והתבגרתי. מקוה שזה יקרה גם לך.

ולפורום כולו יהי זה מוסר השכל. "מרבה נכסים - מרבה דאגות" אמרו חז"ל, מי שהקב"ה נתן לו ממון רב - בידוע שלא תמיד יהיה דבר זה
לטובתו, ורבים וטובים איבדו את הצפון בגלל ריבוי הכסף. וכן מי שניחן באינטיליגנציה גבוהה, אפשר שהדבר יהיה בעוכריו, וללא עוגן מתאים,
האדם ישוט על גלי שכלתנותו למקום מים רעים. לעתים היתרון הוא החסרון הגדול ביותר.

אשכול זה - נעול.
« עריכה אחרונה: דצמבר 20, 2007, 15:03:15 על ידי האלקשי »