יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
טיפול רוחני למחלות גישמיות
כהנא צדק:
בס"ד
שלום, ידוע כי כל בעיה גשמית שיש לו שורש רוחני שהוא פגום
אני רוצה לעסוק בנושא הבריאות, לדוגמא אדם שיש לו מחלה מסויימת יש שורש רוחני שהוא בעיתי או מצווה שצריך לבצע שהוא לא מבצע או מבצע לא מושלם
השאלה היא אם זה תופס רק במצבים של מחלות מסוכנות או שזה תופס גם בהיצטננות? מה צריך לעשות כדי להבריא מהר מהיצטננות?
אֵיתָן:
אנ י חושב שזה יותר על מחלות כמו של עצבים,כעס,גאווה,תאוות למינהם.
וגם מחלות קשות,אבל הצטננות לא ממש נראה לי,אני אישית ממליץ לקרוא את הספרים של הברסלבים(מומלץ מאוד לקוטי מוהר"ן,ספר המידות וכו'...).הספרים ממש תיקנו לי את המידות וכל מיני תכונות אופי שהייתי סובל מהם ביום יום,וגם אני הרבה יותר בריא עכשיו מכל הבחינות.
נאור:
הצטננות?יש לי משהו שתמיד עוזר.תגיד ישתבח שמו לעד,תלמד תורה ואתה תצא מזה.אבל אחרי שתצא מזה במהירות בע"ה,אל תשכח את הקב"ה שגמלך כל טוב.
למה אני אומר את זה?כי בליל שבת,הלכתי לשון ב10 וחצי רק במטרה להתעורר לנץ.בכל אופן אמרתי קראית שעל המיטה ולאחריה אמרתי "עורה עורה..." אם אתה מכיר
והתפללתי חזק וביקשתי מהקב"ה שייתן לי כח לקום.מה שקרה זה שקמתי לנץ אבל שכחתי להכיר תודה לבורא עולם....ישתבח שמו לעד!
לכן אחרי שתבריא במהרה אל תגיד "כולם מביריאים זה דרך הטבע..."[כמו שאני חשבתי שהתעוררתי ש"מזל שהלכתי לישון מוקדם"],תגיד ישתבח שמו לעד ותכיר תודה.
זה עובד מנסיון
mr.z:
מה צריך לעשות כדי להבריא מהר מהצטננות?
קיצור שולחן ערוך סימן קצב
סעיף ב
דרש רבי פנחס בר חמא, כל מי שיש לו חולה בתוך ביתו, ילך אצל חכם ויבקש עליו רחמים, שנאמר חמת מלך מלאכי מות ואיש חכם יכפרנה. ונוהגים לתת צדקה לעניים בעדו, כי תשובה ותפלה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה. גם נוהגין לברך את החולים בבית הכנסת, ואם הוא מסוכן מברכין אותו אפילו בשבת ויום טוב, ולפעמים משנים את שם החולה כי גם שינוי השם קורע גזר דינו.
סעיף ג
התורה נתנה רשות לרופא שירפא שנאמר ורפא ירפא, ולכן אין לו להחולה לסמוך על הנס, אלא חייב להתנהג בדרך העולם לקרות לרופא שירפאהו, וכבר כמה חסידי עולם נתרפאו על ידי רופאים. ומי שמונע את עצמו לקרות לרופא, שתים רעות הנהו עושה, האחת דאסור לסמוך על הנס במקום שיש סכנה, ודבר זה גורם שיזכרו עונותיו בשעת חליו, ועוד דהוי יוהרא וגיאות שסומך על צדקתו שיתרפא בדרך הנס, ויש לו לקרוא להרופא היותר מומחה, ובכל זאת לבו יהא לשמים ויבקש רחמים מאת הרופא הנאמן יתברך שמו, ואך בו יבטח לבו.
אל תשכח את סעיף ג.
דוקא_כך:
רוב הבעיות הגופניות נובעות מלחץ פסיכולוגי (עבודה, משפחה, ...). אחד ההרגלים הכי בריאים שכדאי לפתח הוא היכולת להירגע.
בנוסף לטיפול רוחני, הטיפול הגופני הכי אפקטיבי ברוב המקרים הוא צום, לא לשם תענית וסיגוף אלא לשם ריפוי. יותר נכון לכנות זאת דיאטה נוזלית, שכן מדובר בשתיית נוזלים טבעיים, כמו מים מטוהרים (לא מהברז!) או מיצים טבעיים (שסחטתם בעצמכם במסחטה, לא בבקבוקים שקונים בחנות). מתכון אפקטיבי במיוחד הוא למהול כף דבש ומיץ סחוט מלימון טרי בכוס מים מטוהרים, ולשתות רק מים מטוהרים או משקה זה במשך היום. ההפסקה מעיכול מאפשרת לגוף להפנות משאבים לריפוי וטיהור הגוף מרעלים ופסולת שהצטברו. רוב עולם החי עושה זאת באופן אינסטינקטיבי, וברוב התרבויות ידוע ומיושם ה"סוד" הרפואי הזה. בנוסף לדיאטה הנוזלית, רצוי גם לגרום לגוף להזיע הרבה, שכן זו דרך נוספת עבור הגוף לנקות את עצמו. כך ניתן להאיץ את תהליך הטיהור והריפוי.
אנשים ש"צמים" בצורה זו למשך תקופה ארוכה (חודש, מספר שבועות) חווים שינויים מרחיקי לכת בגופם (על-פי עדויות שלהם). לא רק שהם נרפאים, אלא יש להם יותר כח ואנרגיה, החושים שלהם מתחדדים, החשיבה שלהם מתחדדת, המפרקים מפסיקים לכאוב, המודעות הרוחנית שלהם מתרחבת. לימוד תורה במצב כזה שונה לחלוטין מלימוד תורה על כרס מלאה מתוך עייפות גופנית ורוחנית. הרב כהנא זצוק"ל הי"ד אכל בכמויות מזעריות (לא היה לו זמן לאכול! הוא היה עסוק מדי בקידוש השם) וזו הסיבה שהיה לו, באופן פרדוכסלי, הכח לתפקד על 4 שעות שינה ביממה. השוו זאת למזוייפים עם הכרסים, הזוללים והסובאים, של ימינו, שמאמתים סטראוטיפים מכוערים, מוציאים שם רע לכל היהודים האמוניים ומחללים שם שמיים.
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
עבור לתצוגת גירסה מלאה