חדשות ודיונים > מערכת החדשות

אחמדי-נג'אד (אחמני-קוף): אלוהים אמר לי שננצח

(1/1)

Berk0:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3315594,00.html

    

אחמדי-נג'אד: אלוהים אמר לי שננצח

מפקד משמרות המהפכה: "דמם של החללים יביא לא רק לשחרור כרבלה וירושלים - אלא גם לשחרור האנושות כולה משליטת הרשעים בעולם". ומה הלקח מעיראק, אפגניסטן ולבנון?

דודי כהן
עדכון אחרון:    16.10.06, 22:34

במערב מתכוננים להטלת סנקציות על איראן אך הנשיא מחמוד אחמדי-נג'אד עדיין חדור אמונה. "אנו ננצח", הוא צוטט בכלי התקשורת באיראן. "יום אחד ישאלו אותי האם הייתי בקשר עם מישהו שאמר לי שננצח ואני אשיב: 'כן, הייתי בקשר עם אלוהים'".

 

"אסור לפחד מהם", הוא הוסיף ברומזו למערב. הוא ציין שלפעמים מלגלגים עליו שהוא עסוק בעניינים רוחניים ומדבר במלים "שמיימיות" אבל הוא בטוח שאיראן תנצח משום שדעת הקהל העולמית תומכת בה.

 

מוקדם יותר אמר מפקד משמרות המהפכה באיראן, יחיא-רחים ספבי, מלים פחות רוחניות והרבה יותר בוטות. "אם האמריקנים והציונים ינסו את מזלם באיראן, הם ינחלו תבוסה גדולה יותר מאשר בעיראק", אמר ספבי. בטקס זיכרון שנערך במטהו, התייחס ספבי ליכולתם של משמרות המהפכה, ושל זרוע המתנדבים של הארגון - הבסיג' - להגן על איראן ואמר: "אנחנו מחויבים לחללים שלנו, לשמור על מוכנות ולהנחית מכה עוצמתית על האויבים בכל מקרה של התקפה". לדבריו, "משמרות המהפכה והבסיג' חזקים עד כדי כך שלא יאפשרו לאויבים גם לחשוב על פעולה נגד איראן".

 

סוכנויות הידיעות באיראן דיווחו כי ספבי הוסיף ואמר: "פרי דמם של החללים שלנו יביא לא רק לשחרור כרבלה וירושלים - אלא גם לשחרור האנושות כולה משליטת הרשעים בעולם. דם השהידים שלנו הרתיח את דמם של המוסלמים בעיראק, באפגניסטן ובלבנון - ופתח להם את הדרך לגבור על הרשעים האמריקנים ועל ישראל".

 

הרקע לדבריו של ספבי הוא החשש הגובר באיראן מתקיפה אמריקנית - זאת, במקרה שתהליך הטלת הסנקציות ייתקל בקשיים. כמו כן, באופן מסורתי, נוהגים בכירי איראן להחריף את הרטוריקה שלהם כלפי ארה"ב וישראל בחודש הרמדאן - זאת לקראת יום ירושלים, הצפוי ביום השישי האחרון של הרמדאן. ביום זה, שנוסד על ידי מחולל המהפכה האסלאמית באיראן, האיתוללה רוחאללה חומייני, ייערכו תהלוכות המונים ברחבי איראן והעולם המוסלמי לאות הזדהות עם הפלסטינים.

 

להתלכד במאבק בנשק הגרעיני

ובתחום הדיפלומטי: יועצו המיוחד של שר החוץ האיראני, מוסטפא מוסלח-זאדה, מציע דרך נוספת להתמודדות עם המשבר סביב תכניתה הגרעינית של איראן. האיש, ד"ר למדעי המדינה המייעץ לשר החוץ מנושהר מותאקי בנושאים אסטרטגיים, מציע להשקיע את מירב המאמצים הדיפלומטיים של המשרד באחדות בינלאומית למאבק בנשק הגרעיני. "ניתן לפעול דרך ארגונים לא ממשלתיים ולהקים איחוד בינלאומי של ארגונים לא ממשלתיים, אזוריים ובינלאומיים על מנת להיאבק בנשק גרעיני", הוא אומר.

 

הוא אף מציע לערוך כינוסים בינלאומיים, מעין בתי משפט לא רשמיים, ו"להעמיד לדין באופן סימבולי ממשלות שייצרו והשתמשו בנשק גרעיני ובנשק כימי. כמו כן, אנחנו יכולים להשתמש ברשתות לויין, אינטרנט, מגזינים, סרטי תעמולה ותכניות טלוויזיה כדי להציג את הפשעים של ארה"ב. בצורה כזאת נוכל לחשוף את השפֵלות של ארה"ב בתחום הגרעין על מנת שלא יהיה לה ולישראל, שהן האשמות, מקום לבוא בטענות", ציין.

 

בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" התייחס מוסלח-זאדה למה שמוגדר באיראן "חוסר הצדק" הקיים במערכת הבינלאומית ואמר: "עלינו לנסות לשנות את האווירה הלא מאוזנת הזאת באמצעות דיפלומטיה ציבורית".

 

הוא הוסיף כי חוסר הצדק במערכת הבינלאומית מביא ליצירתם של סטנדרטים כפולים בעולם: "אם הם אמריקאים, אירופאים או ישראלים - אין לנקוט נגדם במתקפה צבאית, אך אם הם עיראקים, לבנונים, פלסטינים, איראנים או אפגניים - אין שום בעיה להרוג אלפים. אם מאות ואלפי בניינים לבנונים ופלסטינים מותקפים אין שום בעיה, אך אם נופלים שני בניינים בארה"ב, למטוסים האמריקאים יש זכות לעצור כל אחד ללא משפט בכל נקודה בעולם ובניגוד לחוקים הבינלאומיים לתקוף כל מדינה", אמר מוסלאח-זדה.

Dante:
חח.. זה מפחיד ומצחיק בו זמנית
רודן משוגע על סף השגת נשק אטומי שומע קולות,
מאז קליגולה לא היה פסיכופת כזה..

דוקא_כך:

--- ציטוט של: Dante על אוקטובר 17, 2006, 18:07:45 ---חח.. זה מפחיד ומצחיק בו זמנית
רודן משוגע על סף השגת נשק אטומי שומע קולות,
מאז קליגולה לא היה פסיכופת כזה..

--- סוף ציטוט ---
בוש טען שאלקים אמר לו שהוא רוצה שבוש יהיה נשיא ארה"ב...   ::)

תפריט

[0] אינדקס הודעות

עבור לתצוגת גירסה מלאה