רב הצלבנים (האפיפיור): "מודאג מהמצב בארץ הקודש"

בראיון שהעניק רב הצלבנים, חורחה מריו ברגוליו (הידוע יותר בכינויו האפיפיור פרנציסקוס), לתועמלן הנריקה צימרמן (במסגרת כתב התעמולה "ידיעות אחרונות") התייחס הצלבן הראשי למצב בעת האחרונה בארץ ישראל על רקע בקשתם של יהודים רבים לעלות להר הבית – המקום הקדוש ביותר לעם ישראל, שנמצא מזה 1400 שנה תחת כיבוש מוסלמי.

בראיון אומר ברגוליו כי הוא מודאג מאד מההסלמה ביחסים בין יהודים וערבים בארץ הקודש, וכי הוא קורא ל-2 הצדדים להפסיק את השנאה.

עוד אמר ברגוליו כי "ירושלים צריכה להיות בירת השלום העולמית".

רב הצלבנים פרנציסקוס. מודאג מעליית יהודים להר הבית

רב הצלבנים פרנציסקוס. מודאג מעליית יהודים להר הבית

כזכור – במהלך האביב בשנה שעברה (תשע"ד/2014 למניינם) ביקר רב הצלבנים ברגוליו בישראל על מנת לקבל לידיו את הריבונות על מתחם שנמצא מעל קבר דוד המלך ע"ה. ריבונות אותה קיבל על מגש של כסף מידיה של ממשלת ישראל בראשותו של נתניהו.

כמו כן יש לציין כי לכנסייה הקאתולית בראשה עומד ברגוליו יש אינטרס מובהק להרחיק יהודים מהר הבית משום שנוכחות יהודית בירושלים (קל וחומר במקומות הקדושים) היא מעשה המטיל ספק בעצם אמיתותה של הנצרות (שהרי לפי הנצרות יהודים לא אמורים לשלוט בירושלים עד שיתנצרו).

על מגש של כסף: נתניהו נפגש עם פרנציסקוס ברומא.

על מגש של כסף: נתניהו נפגש עם פרנציסקוס ברומא.

יש לציין כי ברגוליו נפגש מדי פעם עם בכירים ישראלים כשהבולט שבהם הוא הנשיא לשעבר שמעון פרסקי, כאשר בביקורו האחרון בותיקן (עוד בעודו נשיא) ערך פרסקי "תפילה" משותפת למען השלום עם רב הצלבנים.

פרסקי ופרנציסקוס. שניהם מתנגדים לעליית יהודים להר הבית

פרסקי ופרנציסקוס. שניהם מתנגדים לעליית יהודים להר הבית

ונקודה אחרונה לגבי המראיין – הנריקה צימרמן: מדובר בתועמלן הנמצא בקשרים קרובים מאד עם רב הצלבנים ברגוליו, ולפני הביקור האחרון של ברגוליו בשנה שעברה בישראל הוא קיבל מאות אלפי שקלים ממשרד התיירות הישראלי (על חשבונכם) כדי לסקר את ביקורו של רב הצלבנים כדי לעודד תיירים נוצרים מכל העולם להגיע לישראל.

הנריקה צימרמן

הנריקה צימרמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *