השב"כ מגלה: ממשלת נתניהו-ליברמן-בנט-דרעי נותנת למחבלי חמאס הרבה סיוע ל"שיקום" עזה; חמאס משתמש בסיוע לחפור מנהרות טרור

בס"ד

הנה מאמר מיוחאי עופר, הכתב לענייני צבא וביטחון ב-nrg ומקור ראשון:

בחמאס מנצלים את מנגנון שיקום הרצועה לבניית מנהרות.

חמאס מנצל את הרצון הישראלי לשקם את רצועת עזה ובעורמה שם ידו על משאבים נוספים לחזק את כוחו. בישראל משום מה, זה לא נראה כאילו זה מזיז למישהו והחגיגה נמשכת ולא ברור מה יוביל לעצירת הטירוף והאבסורד הזה.

שתי פרשות שנחשפו בשבוע וחצי האחרון בידי שב"כ, מלמדות על המנגנון המתוחכם שמפעיל חמאס כדי לשים ידו על עוד כסף ואמצעים לשפר את יכולותיו להתעצם.

Trucks bringing assistance to Hamas in Gaza1

הראשונה – מחמד ח'לבי, מנהל סניף רצועת עזה של ארגון ה-WORLD VISION, פעל עבור חמאס במשך שש שנים לפחות וניצל תקציבים ומשאבים של מיליוני דולרים מדי שנה מתוך מהארגון, לתועלת חמאס. זה התחיל בכסף והגיע עד חבילות מזון, שבמקום להעביר למי שאכן זקוק לאותו סיוע, הגיעו לידי לוחמי חמאס.

השנייה – וחיד עבדאללה בורש, ניצל את עבודתו בסוכנות הפיתוח של האו"ם –UNDP, לפעילות ביטחונית ולא רק לסיוע הומניטארי. בין היתר, מעורבת הסוכנות הבין לאומית בשיקום בתים שניזוקו במהלך העימותים הצבאיים מול ישראל, אלא שבורש, מהנדס במקצועו ומי שהיה אחראי על הרס הבתים שנפגעו ופינוי פסולת הבניין מהם, פעל לטובת ארגון הטרור.

Assistance sent to Hamas in Gaza1

באמצעות משאבי הארגון הוא סייע לבנות מעגנה ימית בצפון הרצועה לשימוש הזרוע הצבאית של חמאס ובחקירתו התגאה כי בעבודות אותן ניהל נתן עדיפות לאזורי מגורים של פעילי ארגון הטרור.

אלו מנגנונים שפועלים בשיטתיות, עם יד מכוונת ומסדרת ושום דבר כאן לא קורה במקרה. בכירי חמאס מעורבים ואיש מהם לא יגיד לא לכסף כזה ולא משנה מאיפה הוא הגיע ועל חשבונו של מי.

לא מן הנמנע שעוד פרשיות כאלו ייחשפו. על רקע חשיפת שתי הפרשות הללו, גורם בכיר בשב"כ אמר לאחרונה בתדרוך לכתבים כי זה לא נגמר רק שם, ונמצא גם במנגנון הסיוע הרשמי אותו יזמו ישראל, הרשות הפלשתינית והאו"ם. "אף אחד לא היה תמים לחשוב שזה הרמטי" הוא ציין והוסיף: "חמאס מנצלת גם את האפיק של העברות המלט".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *