ה"רב" שלמה ריסקין: הרפורמים לא אויבים שלנו

בס"ד

ריסקין הוא "רבה" של אפרת. בושה וכלימה לאפרת שכל כך הרבה שנים יש להם "רב" מרושע כזה. זה אותו ריסקין שתמך בנסיגות התאבדותיות מארץ ישראל (כל עוד שלא מוסרים את הישוב שלו); אותו ריסקין שאמר שיש"ו הנוצרי גם היה "רב" והוא מכבד אותו; אותו ריסקין שגינה את מו"ר הרב מאיר כהנא זצוק"ל וגם גינה את חיים בן פסח כשחיים היה היו"ר של הליגה להגנה יהודית בארה"ב; אותו ריסקין שתמיד הזמין בוגדים מהשמאל הקיצוני לדבר ב"בית הכנסת" שלו; אותו ריסקין שאוסף כסף רב למען הערבים בארץ ישראל כדי לתת להם חיים יותר טובים פה עד שהם לא ירצו לעזוב ועד שהם יתרבו עוד יותר. עכשיו ריסקין מגן על הרפורמים יש"ו שמבצעים שואה רוחנית נגד מיליוני יהודים בארה"ב ובעוד מדינות בגלות הארורה.

Shlomo Riskin1

הנה מאמר הערוץ 7:

הרב ריסקין: הרפורמים לא אויבים שלנו

רבה של אפרת, הרב שלמה ריסקין, מתייחס בראיון לערוץ 7 לסוגיית הרפורמים ולטבח הקשה בארה"ב, ומותח ביקורת על נשיא ארה"ב אובמה.

הרב שלמה ריסקין, רבה של המועצה המקומית אפרת, מתייחס בראיון מיוחד לערוץ 7 לשורה של סוגיות קשות העומדות בימים אלו על הפרק – ובראשן סוגיית היחס לקהילה הרפורמית.

בראשית דבריו מציב הרב ריסקין את נקודת המוצא מבחינתו לדיון. "אני מוכרח להגיד עם כל הלב: אם אנחנו רוצים להביא יהודים לשמור מצוות הדרך זה באהבה. לא על ידי כפייה, רק על ידי אהבה".

הרב ריסקין מוסיף כי מובילי הקו התקיף במאבק נגד הרפורמים מעולם לא יצרו עמם שיח. "אני חושב שהרבנים עושים מלחמה עם הרפורמים לא עשו שיח עם הרפורמים. אני לא בעד הרפורמים אבל אני רואה אותם כשותפים שלנו ולא כאויבים שלנו".

"זאת לא היהדות השלמה כמו שלי – ואני לא אתפלל אתם. אבל כל מי שרוצה לקרב יהודים הוא שותף ולא אויב", מסביר הרב ריסקין את עמדתו בסוגיה זו.

בהמשך הראיון נשאל הרב ריסקין על הטבח הקשה בארה"ב וציין כי אסור להכליל את המוסלמים – אך יש להביט בעיניים פקוחות על האידאולוגיה האיסלמיסטית.

"זה דבר איום ונורא, יש המון מוסלמים שהם באמת מוסלמים טובים מאוד – שלא רוצים בטרור. אבל אנחנו לא נסתנוור. המדינה האסלאמית זה בעצם המדיניות של האסלאם. זו לא רק דת, זו דת עם פוליטיקה, עם תוכנית פוליטית שהיא תוכנית של ג'יהאד שלפיה בסופו של דבר כל אחד צריך להיות מוסלמי", אומר הרב.

בהקשר זה מותח הרב ריסקין ביקורת על נשיא ארה"ב ברק אובמה. "אם הנשיא אובמה רוצה לעשות טוב, הוא צריך לקרוא לכל האנשים המוסלמים החשובים באמריקה ולהוציא מהם אמירה של התנגדות לטרור והתנגדות לג'יהאד, זה יהיה מאוד חשוב, דבר דומה כדאי שיעשו גם באירופה".

לקראת סיום הראיון נשאל הרב ריסקין על הבחירות המתקרבות בארצות הברית: מה אתה חושב על שני המועמדים? למי אתה מצביע?

"אתה לא מבין את המנטליות האמריקנית. שני דברים אתה לא מגלה לאף אחד: כמה משכורת אתה מביא הביתה ובשביל מי אתה הולך להצביע – ואני מצביע. יש לי עדיין את הזכות הזאת ואני מאוד מאמין בזכות הזאת. כאשר אני מצביע בבחירות בישראל אני מצביע עם ברכת 'שהחיינו', זה מאוד מרגש שיש לנו מולדת משלנו ואנחנו יכולים להצביע בה".

"יש אכזבה גדולה מאוד של ההמונים באמריקה בעקבות ההסכם עם איראן. אמריקה מאבדת את מקומה כמרכז הדמוקרטיה והחירות בעולם. כך אמריקה נתפסה במשך הדורות. איך נשיא של אמריקה היה מסוגל לחתום על ברית עם אירן? באותו זמן שהם חתמו על הסכם שנתן לאיראנים את הזמן והכסף לפתח נשק אטומי, האייתולה חמינאי צעק 'מוות ליהודים ומוות לאמריקה'. אמריקה מאבדת את כל הכוח שלה והכוח המוסרי שלה. אם אמריקה מאבדת את זה יש חשד שאמריקה מאבדת את העתיד של התרבות המערבית ושל העולם החופשי, וזה מפחיד", מסביר הרב ריסקין.

הרב ריסקין סבור שאובדן האמון במערכת הוא זה שחיזק את סנדרס אצל הדמוקרטים ואת טראמפ אצל הרפובליקנים, "בגלל זה יש המון אנשים, גם אצל הרפובליקנים וגם אצל הדמוקרטים, שלא מצביעים בעד המועמדים כמו שהם מצביעים נגד השלטון שהיה ושנמצא עכשיו. אני רואה את עתיד העולם עכשיו וההצבעה היא מאוד חשובה".

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/324021

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *