על הכוונת? ערות 20 יחוייב לתת ביטוי למתבוללים הרפורמים

האם ערוץ 20 בדרך לתת ביטוי למתבוללים הרפורמים אשר נאבקים לקבל הכרה כ"זרם יהודי"?

בכינוס האחרון של המועצה לשידורי כבלים ולווין (ט"ז באדר א' תשע"ו, 25 בפברואר 2016) אושר פה אחד התיקון לרישיון של הערוץ הייעודי למורשת ישראל (ערוץ 20), ולפיו 75% מתכני הערוץ מזמן השידור האפקטיבי (משש בבוקר ועד חצות) יהיו תכני מורשת ועד 25% מתכני הערוץ יהיו בנושאים שאינם מורשת.
בשעות צפיית השיא (23:00-18:00), הערוץ יוכל לשדר תוכנית בת שעה אחת שאינה בנושא מורשת, ותוכנית מעורבת באורך של שעה לכל היותר בה לפחות 60% מהתוכן הוא בנושאי מורשת.

בכינוס המדובר, שארך 5 שעות, השתתפו גם נציגי "המרכז הרפורמי לדת ומדינה" ובו הוחלט כי מתוך 75% מתכני המורשת של הערוץ ייכללו גם תכנים רפורמיים אשר ייחשבו לזרם יהודי מקובל.

ההחלטה האחרונה מתווספת להחלטה האחרונה של ממשלת נתניהו במסגרתה יוקצה לרפורמים חלק מהכותל המערבי בו יוכלו לחלל אותו כאוות נפשם.

Reformed at Western Wall

האם בקרוב נארה אותם בערוץ 20? (רפורמים מבזים את מורשת ישראל)

החלטה נוספת שהתקבלה בכינוס האחרון היא ההחלטה שלא לשנות את תנאי הרישיון בכל הקשור לשידורי חדשות בערוץ. צעד שממנו חוששים מאד בערוצי התעמולה השמאלניים, שנציגיהם אף השתתפו בכינוס האחרון.

יושבת-ראש המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב, התייחסה לתיקון אשר יחייב את ערוץ 20 לתת במה לרפורמים ואמרה כך:
"המחוקק יזם את מתכונת הערוצים הייעודיים במטרה להנכיח על המסך קולות, נושאים ושפות שמקומם במדיה נפקד. אני רואה במתן ביטוי לקולות אלה חשיבות ציבורית, חברתית ותרבותית ממעלה ראשונה. השיח הציבורי והתקשורתי בישראל סובל ממונוליתיות ולכן טעון הרחבה וגיוון".

בנושא האיסור על הערוץ לשדר תכניות חדשות ואקטואליה אמרה בן חי שגב: "תפקידו של ערוץ ייעודי הוא להביא את הקולות הללו לצד ערוצי ברודקאסט, לא במקומם ולא על חשבונם. המועצה תאכוף את תנאי הרישיון החדשים של הערוץ ללא כחל וסרק"

ובשורה התחתונה: חייבים לתת במה לרפורמים כי חייבים לתת ביטוי לקולות אחרות בחברה הישראלית, אך אסור לשדר חדשות כי זהו מונופול בלעדי של השמאל בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *