הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית הוצא מחוץ לחוק

בדרך לשינוי אמיתי או עוד חקיקה שלעולם לא תיאכף?

הקבינט הכריז הבוקר (שלישי – ה' בכסלו תשע"ו) שהפלג הצפוני של התנועה האסלאמית היא מעתה "התאחדות בלתי מותרת", ובמילים אחרות הוצאה אל מחוץ לחוק.

משמעות המהלך היא שכל אדם שייתן מעתה שירות לארגון או יפעל במסגרתו יבצע מעתה עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר. מנהיג הפלג, השיח' ראאד סלאח, שנידון כבר ל-11 חודשי מאסר בגין הסתה לאלימות (ואמור להתחיל לרצות את עונשו בסוף החודש) זומן כבר לחקירת המשטרה, כמו גם סגנו ובכירים נוספים.

החלטת הקבינט מאפשרת בנוסף לשב"כ ולמשטרה לעצור כל פעיל או תומך בתנועה. בעקבות ההכרזה ולאחר חתימת שר הביטחון משה יעלון על צו לתפיסת כספים ורכוש של 17 עמותות ומוסדות המשתייכים לתנועה, בוצעה כבר פעילות נרחבת במסגרתה נמסרו והודבקו צווי סגירה במשרדיהם של 17 עמותות ומוסדות ברחבי הארץ – באום אל פחם, יפו, נצרת, כפר כנא, טורעאן, באר שבע ורהט. כמו כן נערכו חיפושים ב-13 מהמוסדות.
בפעילות השתתפו כוחות של משטרת ישראל ושב"כ, לרבות כוחות של כלל מחוזות המשטרה, בהם מחוז חוף, מחוז צפון, מחוז דרום, מחוז תל אביב ויחידת להב 433. במסגרת הפעילות נתפסו חומרים, מחשבים, מסמכים וכספים, וכן הוקפאו חשבונות בנק, שעל פי החשד שימשו את המוסדות והעמותות במסגרת פעילותה של התנועה נגד ביטחון המדינה.
הערבים בעלי התעודה הכחולה קיבלו את הכרזת הקבינט בהפתעה, ומהפלג שהוצא אל מחוץ לחוק הגיבו ואמרו: "לא יצליחו למנוע מאתנו לפעול בשם האסלאם. אנו אומרים לכל העולם: לא נפחד, ולא נפסיק את הדרך הזו. זו המצווה שלנו. כשאל-אקצא בסכנה, אנחנו נוודא שהוא יהיה בחזקתם של כל הפלסטינים, הערבים והמוסלמים. אנחנו נמשיך במיזם המבורך הזה ובדרך הזו, אם ירצה האל, לא יסיטו אותנו מההטפה הזו ומהדת המבורכת הזו"
בנוסף מתכננים הערבים בעלי התעודה הכחולה לפתוח בשביתה כללית ביום חמישי הקרוב כמחאה על החלטת הקבינט.
פשיטת המשטרה על אחד ממשרדי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית

פשיטת המשטרה על אחד ממשרדי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית

התגובות מהדרג הפוליטי על החלטת הקבינט לא איחרו לבוא ובראשם ראש הממשלה נתניהו שהסביר את ההחלטה:
"כמי שנושא באחריות לביטחון המדינה, אני לא אאפשר זאת ולכן החליט הקבינט בראשותי להוציא הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק. אין לנו דבר נגד האסלאם, אין לנו דבר נגד אזרחי ישראל המוסלמים, שנהנים משוויון זכויות מלא, רובם המוחלט הם שומרי חוק. אבל בפירוש כן נמשיך לפעול נגד המסיתים, נגד מעודדי הטרור באשר הם. המטרה שלנו היא למנוע הסתה שתורמת לפגיעה בחפים מפשע, המטרה שלנו היא להגן על מדינת ישראל. זוהי חובתה של כל הנהגה אחראית וזוהי חובתי"

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (ליכוד) , הוסיף:  "מדינת ישראל חייבת לשמש דוגמה וראש חץ במאבק נגד האיסלאם הקיצוני שאת שליחיו ראינו טובחים בחפים מפשע בפריז, ניו יורק, מדריד ובישראל. לתנועה האיסלאמית, חמאס, דאעש וליתר הארגונים יש מצע רעיוני משותף שגורם לפיגועים בעולם ולגל הטרור בארץ. הגיע הזמן שנפעיל את כל הכלים שבידי המדינה במלחמה בטרור ובמסיתים שגורמים לו".

שר הביטחון, משה יעלון (ליכוד), אמר כי "ההחלטה להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית היא כלי במלחמה בגופים המעודדים התססה וטרור. אנו נוסיף לפעול בנחישות ובנחרצות, אך גם באחריות ובשיקול דעת, בטרור הפלשתיני, במי שמבצעים אותו, מזינים ומשלחים אותו".

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) אמר כי "מדינת ישראל עוברת ממילים למעשים: אנחנו הורסים בתי מחבלים, שוללים תושבות, והבוקר הוצאנו את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק". לדבריו, "ישראל מובילה את המערכת הבינלאומית של העולם החופשי נגד האיסלאם הרדיקלי".

האם סוף סוף ייכנס לכלא? (מנהיג הפלג הצפוני: ראאד סלאח)

האם סוף סוף ייכנס לכלא? (מנהיג הפלג הצפוני: ראאד סלאח)

אין ספק שמדובר בהחלטה נכונה (שאף הגיעה באיחור של כמה שנים), אך השאלה היחידה שנשארה פתוחה כעת היא מה תעשה ממשלת נתניהו כדי "לאזן" וכדי להרגיע את הערבים.
כזכור – לפני בחירות 2015 התבטא שר הבטחון יעלון בקשר לארגון להב"ה שבראשו עומד בנצי גופשטיין ואמר כי הארגון אשר פועל למניעת התבוללות בישראל הוא לטעמו ארגון טרור יהודי ולכן יש להוציאו אל מחוץ לחוק.
לכן לא מן הנמנע ששר הבטחון (בגיבוי של נתניהו) כבר מתכנן את ה"פיצוי" לערבים.

האם יוצא אל מחוץ לחוק כ"פיצוי" לערבים? (בנצי גופשטיין)

האם יוצא אל מחוץ לחוק כ"פיצוי" לערבים? (בנצי גופשטיין)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *