הקול קול אירופה אך הידיים ידי השמאל הישראלי

החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות אומנם זכתה לגינוי רחב בישראל, אך יש לזכור שההחלטה האחרונה אינה פרי יוזמה אירופאית.

כבר לפני מספר שנים קראו אנשי השמאל הקיצוני בישראל לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות בכל מרכול בישראל, אולם כשקריאתם לא זכתה למענה מהציבור היהודי הם עברו הלאה למה שהם יודעים לעשות הכי טוב – להתסיס את הגויים (שבחלקם הגדול אנטישמים ממילא) נגד ישראל.

כך למשל אנו יודעים היום שבכל תנועה הקוראת לחרם על ישראל בארה"ב או באירופה חברים ישראלים המשתייכים לחוגי שמאל קיצוני בישראל.

כאן המקום לציין שכבר ב-2011 יזמו צעירי מר"צ קמפיין "סימון מוצרים", שמטרתו הייתה להיכנס למרכולים (בעיקר בתל אביב) ולהדביק מדבקות סימון על כל מוצר המיוצר בהתנחלות.
זהבה גלאון בעצמה התגאתה לא פעם שהיא בעצמה מחרימה מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, ואף הגישה הצעת חוק שקראה לסימונם.

מאז קמו תנועות רבות שכל תכליתן היא ליזום חרמות נגד ישראל וברובם המוחלט חברים אנשי שמאל מישראל, והדבר אינו מקרי – הם נכשלו בארץ ולכן עברו למגרש שבו הם מרגישים הכי נוח: אירופה (שעל אדמתה נרצחו מליוני יהודים במהלך 1900 שנות גלות).

ובעוד שבישראל יוזמות החרם נענו באדישות במקרה הטוב, ובמקרה הרע יותר מבחינתם בקריאות גנאי ובהאשמתם בבגידה וסיוע לאוייב, באירופה כאמור המצב שונה לחלוטין – יוזמות חרם צצות להם כמו פטריות לאחר הגשם, וכיום אין כמעט ישראלי שלא שמע בשנה האחרונה על תנועת החרם BDS – תנועה שאפילו ראש ממשלת ספרד לשעבר (חוסה מריה אסנאר) אמר עליה שמטרתה האמיתית היא לא חרם כלכלי אלא "לרוקן את ישראל מיהודים".

נסיון שנכשל בישראל (מוצר שסומן על ידי פעילי מר"צ)

נסיון שנכשל בישראל (מוצר שסומן על ידי פעילי מר"צ)

מה שמעניין במיוחד הוא התגובות בישראל נוכח ההחלטה האירופית.
בעוד חלק (וביניהם ראש הממשלה) גינו את החלטה וכינו אותה "בושה", אחרים התייחסו בצדק וצביעות האירופית שאינה מתייחסת למאות מקרים של סכסוכים טריטוריאליים ברחבי העולם, אבל ממהרת לקבל החלטה לסמן מוצרים ישראלים בלבד.

חלק מהתוהים אף העלו את השאלה האם האיחוד האירופי יקבל החלטה לסמן מוצרים המיוצרים בהודו (אשר לה סכסוך טריטוריאלי עם פקיסטן), או של קפריסין (לה יש סכסוך טריטוריאלי עם קבוצה של כובשים טורקים המכנים עצמם "דרום קפריסין")?

התשובה היא ברורה – איש לא יסמן את מוצריהם של מדינות אלו ומהסיבה הפשוטה: להם אין גייס חמישי אשר מסייר בכל העולם ומתסיס את כולם נגד מדינתו שלו, בעוד המקרה של ישראל הפוך לחלוטין.
ולהבא אם תרצה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי (ליכוד), להאשים מישהו כדאי שתביט סביבה במליאת הכנסת. יוזמי החרם יושבים מאד קרוב אליה.

אה, ואם תהיתם מה הייתה תגובתם של אנשי השמאל הקיצוני, אז באופן "מפתיע" הם תומכים בהחלטה האירופית לסמן מוצרים. הם קוראים לזה "צעד שיקדם שלום באיזור".

אבולוציה של סימון מוצרים

אבולוציה של סימון מוצרים

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *