מאות יהודים מנסים למנוע חורבן בית כנסת על פי הוראת בג"ץ

מאות יהודים מתבצרים מאז אמש (שלישי – כ"ב בחשון תשע"ו, 04/11/15) בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב כדי למנוע את החרבתו על פי הוראת שופטי בג"ץ שבאה בעקבות עתירה שהגיש לבית משפט העליון ארגון השמאל האנטישמי "יש דין", יחד עם ערבי אשר טען שהקרקע עליה נבנה בית הכנסת היא קרק פרטית, וכשארגון שמאל עותר בשמו של ערבי "נגזל" אז התוצאה ידועה מראש.

כזכור – הגזירה של שופטי העליון ניתנה כבר לפני החגים אך מועד החורבן נקבע להיום (רביעי), ככל הנראה כדי לציין את "יום רבין" בצורה טובה יותר (4 בנובמבר הוא התאריך הלועזי שבו נרצח רבין).

מאז החלו הקריאות ברשתות החברתיות ליהודים לבוא ולהגן על בית הכנסת בגופם נהרו מאות צעירים למקום, כאשר רבים מהם התבצרו על גג בית הכנסת כשברשותם גם בלוני גז וחפצים אחרים.

דוד הרוש, גבאי בית הכנסת, אשר התראיין ל"ישראל היום" אמר: "אנחנו לא מתפנים מבית הכנסת, שקיים 15 שנה ויש בו 15 ספרי תורה. בג"צ מתנכל לנו. אם לא תהיה ברירה יהיה מאבק. אנשים לא מוכנים למסור את בית הכנסת. אם זה היה מסגד לא היו רוצים להרוס אותו. בג"צ מפחדים מהערבים. יש דין ליהודים ודין למוסלמים. יש שתי מדינות בעניין הזה. אנחנו לא מוותרים על בית הכנסת, שנבנה בדם, יזע ודמעות. במקום למצוא פתרונות רוצים להרוס. הריסת בית הכנסת היא בבחינת ייהרג ובל יעבור. בג"צ מנותק מהעם."

גבאי נוסף, אריה בנימין, אף הציג מסמכים שלטענתו מוכיחים כי הקרקע שעליה נבנה בית הכנסת נרכשה מהערבי שכעת טוען לבעלות עליה: "בית הכנסת הוקם לפני חמש עשרה שנים באישור המועצה. בנינו את בית הכנסת אחרי שהיינו מתפללים במקלט. אחרי שמונה שנים הגיעו ארגון 'יש דין' וטענו שהקרקע שייכת לערבים. בררנו מי בעל הקרקע והגענו אליו ורכשנו ממנו את השטח בשישים ושבעה אלף דולר במזומן.
הכל מופיע במסמכים והעניין נמצא בוועדת רישום במנהל האזרחי. יש לנו בקשה להיתר עסקה ולרישום. עוד לא נגמרה הוועדה אבל כבר רוצים להרוס. למה לא מחכים שנגמור לבדוק?
לערבי המזוהה כבעל הקרקע אין שום עניין בשטח ואפילו אינו יודע היכן היא ממוקמת, הוא לא יודע על מה מדובר. מראים לו את המפה והוא לא יודע איפה זה".

מתבצרים בבית הכנסת במטרה למנוע את החורבן

מתבצרים בבית הכנסת במטרה למנוע את החורבן

צעירים רבים התבצרו על הגג עם בלוני גז

צעירים רבים התבצרו על הגג עם בלוני גז

במקביל לדרמה שהתרחשה בבית הכנסת, התגלתה כתובת גרפיטי על קיר חיצוני במתחם בית המשפט העליון בירושלים בה נכתב: "לא הורסים בית כנסת, רוצים מדינה יהודית".

כמובן שרבים מהמזוייפים של הליכוד ו"הבית היהודי" מיהרו לגנות.

שרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי), מי שרבים תלו בה תקוות כמי שתשנה את הרכבו ההומוגני השמאלני של בית המשפט העליון, הגיבה ואמרה: "חציית גבולות מוסריים וונדליזם אינם מקובלים, גם כאשר המהות נתונה במחלוקת. ביזויים של מוסדות המדינה לא יקדמו אף מטרה והם ראויים לגינוי".

שר התיירות, יריב לוין (ליכוד): ״אני מגנה בכל תוקף את ריסוס הכתובות על קירות בית המשפט העליון.הדרך לבצע את השינויים הנדרשים במערכת המשפט היא רק באמצעות חקיקה בכנסת, ובוודאי לא באמצעים אלימים. ביקורת על בית המשפט היא לגיטימית ונדרשת, אך ריסוס כתובות או פגיעה באדם וברכוש אינם חוקיים, אינם לגיטמיים ואינם מקובלים.״

שר הכלכלה, אריה דרעי (ש"ס), אשר לא מחמיץ הזדמנות ליישר קו עם השמאל הקיצוני, הגיב ואמר: "אני מגנה בכל תוקף את המעשה. אסור לנהוג בשום דרך של אלימות. זו לא דרכה של תורה ולא דרכם של בני התורה".

אבל לא כולם מיהרו לגנות. יש שמיהרו להבהיר כי העיקר הוא נסיון להחריב בית כנסת בארץ ישראל, שכתובת גרפיטי היא לא העיקר (למרות נסיונותיהם של תועמלני השמאל להסיט את הדיון).
אחד מהם הוא סגן שר החינוך, חבר הכנסת מאיר פורוש (יהדות התורה), אשר אמר: "אני נזכר באנלוגיה כשפרופ' פרידמן נבחר להיות שר המשפטים, אמר השופט מישאל חשין 'בית המשפט העליון הוא ביתי, ומי שיפגע בו אני אגדע את ידו', אז אני לא אומר שחלילה נגדע את ידם של השופטים, אבל צריך להבין שבית הכנסת הוא ביתם של היהודים המתפללים בו.
אם אני הייתי אומר, 'מי שיהרוס את בית הכנסת אני אגדע את ידו' היו מסירים לי החסינות ומכניסים אותי לבית הסוהר. אבל השופט חשין התכוון לומר שאוי ואבוי אם יגעו בזה, כך גם אנו אומרים, אוי ואבוי אם יגעו בבית הכנסת"
כתובת הגרפיטי שרוססה על קיר בית המשפט בירושלים

כתובת הגרפיטי שרוססה על קיר בית המשפט בירושלים

נכון לכתיבת שורות אלו בית הכנסת עדיין עומד על תילו, אולם ההמון היהודי שנמצא במקום כדי להגן על בית הכנסת יודע שזה רק עניין של זמן עד שכוחות הגירוש והחורבן יגיעו למקום, ולכן יוצאת קריאה לכמה שיותר יהודים להגיע למקום כדי להגן עליו.

2 comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *