ליכוד כמנהגו נוהג

עברו בסך הכל 4 חודשים מאז הבחירות, ועד כה ליכוד כמנהגו נוהג: מבטיחים גדולות לפני ומבצעים הפוך אחרי.

אחד מעמודי התווך של נתניהו במסע הבחירות האחרון שלו (מה שכונה אף על ידי השמאל המוצהר כ"הפחדות") היה הגרעין האיראני, לפיו הבטיח נתניהו שיעשה הכל כדי למנוע הסכם בין המעצמות לבין איראן.

רמת ההשפעה של נתניהו אומנם מוגבלת מאד בכל הנוגע למעצמות, אך כל בוחר ליכוד היה מצפה שבהיחתם הסכם (מה שבסופו של דבר קרה), ישראל בראשותו של נתניהו לפחות תתנגד לו בתוקף.
בטח שלא תיתן לו לגיטימציה.
המאשימים את נתניהו באי יכולתו למנוע את הסכם הגרעין הם כמאשימים את נבחרת ישראל בכדורגל על כך שלא זכתה בגביע העולמי. אלה לא ראויים להתייחסות רצינית.
אולם מי שראויים להתייחסות הם אלה שמאשימים ויאשימו את נתניהו בכך שהוא מוכר את בטחון ישראל תמורת חופן דולרים שיתווסף למה שמכונה "הסיוע הבטחוני".
במאי 2015 למניינם פורסמו ידיעות לא מאושרות בתקשורת העולמית לפיו מממשל אובמה צפוי לאשר את הגדלת ה"סיוע" לישראל בכמיליארד דולר נוספים כל שנה, וזאת כ"פיצוי" על הסכם הגרעין שמסכן את קיומה של מדינת היהודים.
רבים התייחסו לשמועות הללו בזילזול, וטענו שהרי לא סביר שנתניהו שנאם מעל כל במה עולמית אפשרית בגנות ההסכם יסכים למכור את בטחונה של ישראל בעבוד נזיד עדשים, אולם כשמדובר בנתניהו אין דבר כזה "לא סביר".
בקושי עברה יממה מאז חתימת ההסכם עם איראן, ובתקשורת מתפרסמות ידיעות שנתניהו כבר לא יוכל להכחיש, והוא אכן לא מכחיש (אך גם לא מאשר).
על פי הידיעות ישראל אכן אמורה לקבל כמיליארד דולר נוספים כל שנה וזאת על מנת שתשמור את התנגדותה להסכם הגרעין עם איראן אך ורק ל"שיחות סגורות" במקום בפורומים בינלאומיים פומביים כפי שנהג נתניהו עד כה.

מי שבכל זאת התייחס לנושא הוא האלוף במילואים יעקב עמידרור (מי שהיה ראש המועצה לביטחון לאומי) שאמר כי "אסור שפיצוי מארצות הברית ייתפס כהכרה בהסכם. אנחנו נחזה בעוד 10-15 שנים באיראן חזקה יותר מכל נקודת מבט שהיא, כשיש בכוחה ללכת לעבר הפצצה מבלי שאף אחד יוכל לעצור אותה".

יש לציין שאפילו אובמה בעצמו הודה כי איראן תוכל לפתח פצצה תוך 15 שנה (כך שעמידרור הוא לא היחיד שצופה רעות).

נתניהו: חזק בבטחון או בדיבורים?

נתניהו: חזק בבטחון או בדיבורים?

אך כאן לא מסתיימות עלילות נתניהו.
לפני הבחירות, בהם היה חשש מהותי ואמיתי שמא הליכוד יאבד את השלטון, נתניהו הצהיר יותר מפעם אחת כי הוא לא יקים ממשלת אחדות עם השמאל המוצהר.
בראיונות שקיים עם כל כלי תקשורת הוא הצהיר כי "הדרך היחידה להבטיח ממשלה לאומית בראשות הליכוד, היא להצביע לליכוד.  לא תהיה איתם (השמאל) שום ממשלת אחדות. נקודה. תהום פעורה בינינו ובין מפלגת העבודה"

אבל כנראה ש-4 חודשים הם זמן מספיק ארוך כדי שהישראלי הממוצע ישכח, ובימים האחרונים מדווח בכלי התקשורת כי נתניהו ובוז'י מנהלים מגעים על ממשלת אחדות בתיווכו של לא אחר מאשר הנשיא רובי ריבלין (הליכודניק שנכנס לבית הנשיא ולא מחמיץ הזדמנות לחשוף את שמאלניותו).

קמפיין בחירות אנטי שמאלני של נתניהו: בפועל קיבלנו את "הם" בעטיפה של "אנחנו"

קמפיין בחירות אנטי שמאלני של נתניהו: בפועל קיבלנו את "הם" בעטיפה של "אנחנו"

חשבנו שמספיק? ממש לא!

כולנו זוכרים את הצעת החוק "חוק הלאום" שנתנניהו ניסה לקדם בממשלתו הקודמת. חוק שהיה אמור להגדיר חוקתית את ישראל כמדינה יהודית, אך אחרי הבחירות נתניהו חזר בו לחלוטין ופעל לקבור את החוק.

ומה עם בנייה בהתנחלויות?
מאז בחירתו ב-2009 נתניהו מקפיא את הבנייה היהודית ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים.
לאחרונה פורסם כי ההקפאה היא לא עקב דרישה אמריקאית, אלא משום שנתניהו חושש מפנייה של ה"פלסטינים" למוסדות האו"ם, ולכן הסכים להקפאת בנייה תמורת הקפאת פנייה.
הצעד האחרון הקים את זעמם של רבים כלפי נתניהו שהתעמתו איתו בפומבי, ואחרים אף מאיימים לעזוב את הליכוד עקב הצעד האחרון.
זה כאמור לא ירתיע את נתניהו, ששמע איומים כאלה בעבר הלא רחוק, וגם הוא יודע שהמאיימים והזועמים ימשיכו לשים בקלפי את הפתק "מחל".

הסיסמא טובה ליהודים אך המדיניות טובה מאד לערבים

הסיסמא טובה ליהודים אך המדיניות טובה מאד לערבים

יש גם לציין שנתניהו לא רק מקפיא בנייה, אלא גם חתום על הריסתם של עשרות מאחזים ובתים של יהודים ביהודה ושומרון.
לעומת זאת, נתניהו בונה לערבים ערים שלמות בשטחי יהודה ושומרון ולבדואים בנגב, ואינו פועל נגד בנייה ערבית בלתי חוקית הן ב"קו הירוק" והן ביהודה ושומרון.

 

ליכוד במיטבו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *