האם ישראל נערכת לקבל עוד עשרות אלפי ערבים?

ברמת הגולן כבר אפשר לראות את עשן הקרבות בין הפלגים הערבים השונים הרוצחים אחד בשני, כאשר החשש הגדול מבחינת הדרוזים מעבר לגבול היא מפלישת ארגון המדינה האסלאמית (דאעש).

בימים האחרונים יש קריאות לממשלה מצד הדרוזים שבצד הישראלי שבגבול (מג'דל שאמס) לאפשר לדרוזים בצד הסורי להיכנס לישראל מחשש לחייהם.
רפיק חלבי, ראש מועצת דליית אל-כרמל, התייחס לחששות ואמר: "יש דאגה עמוקה וכנה מאוד בקרב הדרוזים בישראל למה שעלול חלילה להתרחש בצד הסורי".
עוד אמר חלבי כי הוא מצפה מממשלת ישראל לפתוח את הגבול עם סוריה על מנת שהדרוזים מסוריה יוכלו להיכנס לישראל: "ישראל עשתה את זה כבר בעבר עם מדינות אחרות. להעביר עשרת אלפים זה כלום. ישראל ערבים זה לזה והדרוזים ערבים זה לזה".

רוצה מעבר של עשרות אלפי ערבים מסוריה לישראל (רפיק חלבי)

רוצה מעבר של עשרות אלפי ערבים מסוריה לישראל (רפיק חלבי)

עוד לפני דבריו של חלבי התקיימו הפגנות בכפרי הדרוזים בצפון ובהם דרשו המפגינים לפתוח את הגבולות  ולסייע בנשק לדרוזים בצד הסורי.
יש לציין שהדרוזים בסוריה הם אנטי ישראלים המפגינים כל שנה נגד ישראל ב"יום הנכבה" (יום אבלם של הערבים המציין את תבוסתם במלחמת העצמאות).
בנוסף נזכיר כי בבתי החולים הארעיים שהקים צה"ל על הגבול עם סוריה (שם מקבלים הפליטים הסורים טיפול רפואי) מסתובבים פעילי שמאל המנסים לשכנע פליטים ערבים מסוריה להגיש בקשת מקלט בישראל, אולם רוב מכריע של הערבים מסרבים ושבים לאחר זמן קצר לצד הסורי של הגבול.

בקרוב בישראל? (פליטים ערבים מסוריה עוברים את הגבול מסוריה לטורקיה)

בקרוב בישראל? (פליטים ערבים מסוריה עוברים את הגבול מסוריה לטורקיה)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *