סופית: איחוד בין "יחד" של אלי ישי ל"עוצמה יהודית" של בן ארי

אחרי שבועות ארוכים של משא ומתן על איחוד הרשימות בין מפלגתו החדשה של אלי ישי, "יחד", לבין מפלגתו של מיכאל בן ארי, "עוצמה יהודית", הערב (חמישי) יצאה ההודעה הסופית: יש איחוד!

נקודות המחלוקת העיקרית הייתה דרישתו של אלי ישי (בהתאם להנחיותיו של הרב מאיר מאזוז שפרש עליו את חסותו) שמיכאל בן ארי יוחלף בברוך מרזל ברשימה המאוחדת שתרוץ לכנסת, וזאת משום שבן ארי נוהג לעלות להר הבית ואף מעודד את העליות להר.
בשלב מסויים הייתה אף דרישה מצדו של ישי שבן ארי יחתום על מסמך בו הוא מתחייב שלא לעלות להר הבית (מהלך שאף גרם לפיצוץ המגעים לפני ימים אחדים).

בעיה נוספת שהתעוררה במהלך המשא ומתן הייתה רצונו של יוני שטבון (מספר 2 של ישי) לפרוש מהמפלגה אם אכן מרזל ובן ארי יצורפו אליה, אך בסופו של דבר בהודעה הרשמית שיצאה הערב הוכרז כי שטבון וישי יהיו בראש הרשימה ואילו ברוך מרזל ישוריין מטעם "עוצמה יהודית" במקום ה-4 והריאלי.

בן ארי בעצמו הגיב ואמר: "העמדת ברוך במקומי באה בעקבות דרישה של בית הרב מאזוז. לא ראינו שזו סיבה לעכב את כניסתנו לכנסת, בגלל עניין פרסונלי. נוכחותו של ברוך מרזל היא ניצחון עצום על שונאי ישראל. ברוך הוא תלמידו הנאמן של הרב כהנא, שהיה עוזרו בכנסת. חזרתו לכנסת כח״כ היא ניצחון עצום. יהיה שמח כשברוך יעמוד מול האויבים"

אלי ישי אמר בתגובה לאיחוד כי "יש לנו חובה להמשיך את הדבר הגדול שנוצר כאן, ברית שומרי מצוות למען תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל. ברוך ה', השליחות שמחברת ביננו חזקה מכל ויכוח. יחד ובשם ה' נעשה ונצליח"

מאחדים כוחות (ישי ובן ארי)

מאחדים כוחות (ישי ובן ארי)

ברוך מרזל: הוצב במקום הרביעי במקומו של בן ארי

ברוך מרזל: הוצב במקום הרביעי במקומו של בן ארי

נשאר מספר 2 ברשימה (יוני שטבון)

נשאר מספר 2 ברשימה (יוני שטבון)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *